abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 mei 2024 @ 12:34:29 #201
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213701148
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Kim Putters is natuurlijk totaal geen realistische optie.

Die man is nog veel te veel PvdA-er om leiding te gaan geven aan een conservatief en knetterrechts kabinet. Die kan helemaal niet achter dit hoofdlijnenakkoord staan. Daar gaat hij geen leiding aan geven.
Putter is geen optie als in dat hij te fatsoenlijk tav sommige uitwerkingen en ruzies die er gaan, sociaal-economisch zou ie prima mp kunnen zijn op dit akkoord.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  maandag 27 mei 2024 @ 12:38:04 #202
13309 nostra
ask why
pi_213701175
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2024 12:34 schreef phpmystyle het volgende:
Putter is geen optie als in dat hij te fatsoenlijk tav sommige uitwerkingen en ruzies die er gaan
Wat staat hier?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 27 mei 2024 @ 12:40:19 #203
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213701189
quote:
10s.gif Op maandag 27 mei 2024 12:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat staat hier?
Sorry.
Ik bedoel dat Putters zich niet zo makkelijk kan vereenzelvigen met maatregelen als 130, rode diesel, duurdere tickets voor musea. Er gaan straks ook ruzies komen in het kabinet, GW zal zo nu en dan toch wat kietelen in de media. Dat zou niet aan hem besteed zijn.

Sociaal-economisch lijkt het mij een akkoord van Putters prima achter kan staan, er gaat wat gebeuren aan bestaanszekerheid. En samen met P.O kan die daar mooi over filosoferen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_213701375
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2024 12:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sorry.
Ik bedoel dat Putters zich niet zo makkelijk kan vereenzelvigen met maatregelen als 130, rode diesel, duurdere tickets voor musea. Er gaan straks ook ruzies komen in het kabinet, GW zal zo nu en dan toch wat kietelen in de media. Dat zou niet aan hem besteed zijn.
Ik kan mij niet voorstellen dat een man als Putters die zich (in woord en geschrift) hard maakt voor thema’s als:

- de groter wordende kloof tussen arm en rijk(veenbrand);
- die zich tijdens de lockdowns liet gelden over het mentale en sociale welzijn van jongeren;
- de man die zelfredzaamheid hekelt omdat dit vooral voor de zwakste groep niet geldt,
- iemand die zich inzet voor een breder toekomstperspectief, zowel op het gebied van duurzame energievoorziening, aanpak van woningnood en het tegengaan van polarisatie en kansenongelijkheid (het einde van de BV Nederland).

Dat deze man zo kleinzerig is om zich te storen aan de futiliteiten die jij noemt. En dat hij niet veel meer moeite heeft met het gebrek aan visie op bijvoorbeeld de landbouw, het gebrek aan kansengelijkheid bijvoorbeeld in de asielparagraaf, het gebrek aan mentale en sociale welzijn door nog meer te snijden in de GGZ en preventieve maatregelen. Maar vooral nog omdat dit akkoord net zoveel sociaal democratie uitstraalt als van der Plas PvdD uitstraalt.

Dit wil niet zeggen dat de man (Putters) het niet wordt, daar beslissen vooral Geert Wilders en hijzelf over. Maar Putters zo wegzetten dat vooral zaken als 130, rode diesel en extra btw op cultuur hem zouden raken dat vind ik echt simplistisch.

quote:
Sociaal-economisch lijkt het mij een akkoord van Putters prima achter kan staan, er gaat wat gebeuren aan bestaanszekerheid. En samen met P.O kan die daar mooi over filosoferen.
Zou die marginale toename aan bestaanszekerheid en zelfs de stijging van de armoede onder kinderen echt opwegen tegen de sterkere tweedeling tussen eerste en tweederangs burgers? Ik noem het eerder afgeschafte tweestatusstelsel, de inperking van rechtsbijstand en de beperking van het narijzen van het stamgezin.

[ Bericht 16% gewijzigd door KaheemSaid op 27-05-2024 13:20:11 ]
  maandag 27 mei 2024 @ 13:14:48 #205
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213701385
Is Plassterk al geopperd?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 27 mei 2024 @ 13:16:13 #206
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213701394
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 13:14 schreef Vis1980 het volgende:
Is Plassterk al geopperd?
Wie is dat?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 27 mei 2024 @ 13:21:47 #207
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213701423
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 13:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Wie is dat?
Ik bedoelde eigenlijk Pechtold...

Is Pechtold al geopperd?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 27 mei 2024 @ 13:24:14 #208
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213701431
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 13:21 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik bedoelde eigenlijk Pechtold...

Is Pechtold al geopperd?
Zou me eerst afvragen of Pechtold dit uberhaupt wil

En dan zeg ik nee.
  maandag 27 mei 2024 @ 13:27:54 #209
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213701452
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 13:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zou me eerst afvragen of Pechtold dit uberhaupt wil

En dan zeg ik nee.
Linkse mp's aandragen voor dit ultrarechtse kabinet is enorm in, toch?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 27 mei 2024 @ 13:30:14 #210
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213701464
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 13:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Linkse mp's aandragen voor dit ultrarechtse kabinet is enorm in, toch?
Ik snap die frame wel :P Maar Plasterk was al niet zo links meer dus ja ik denk dat de range niet opeens is verschoven naar links. Het is nog steeds een zoektocht naar een rechts figuur die niet geassocieerd kan worden met een van de vier coalitiepartners, waarbij de beste persoon ook geen persoonlijke ambities heeft op politieke vlak en gepokt en gemazeld is op politieke/bestuursvlak.
  Moderator maandag 27 mei 2024 @ 13:31:17 #211
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213701472
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 13:21 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik bedoelde eigenlijk Pechtold...

Is Pechtold al geopperd?
Met Pechtold weet je in ieder geval zeker dat vanaf de eerste seconde de vonken tussen Wilders en hem er af zullen knallen en dat het kabinet binnen een week gevallen is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 27 mei 2024 @ 13:43:15 #212
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213701570
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2024 13:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Met Pechtold weet je in ieder geval zeker dat vanaf de eerste seconde de vonken tussen Wilders en hem er af zullen knallen en dat het kabinet binnen een week gevallen is.
Dat zou allemaal overtredingen van het vuurwerkverbod opleveren.


Lekker knallen.

Pechtold veegde altijd wel mooi de vloer aan met Geertje.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 27 mei 2024 @ 13:51:23 #213
13309 nostra
ask why
pi_213701627
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 13:21 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik bedoelde eigenlijk Pechtold...

Is Pechtold al geopperd?
Als die al gebeld is, ligt-ie nu nog in een stuip.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_213701640
Ik mis Pechtold’s toon wel merk ik elke keer weer.
pi_213701654
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 13:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Linkse mp's aandragen voor dit ultrarechtse kabinet is enorm in, toch?
Pechtold is natuurlijk allesbehalve links, rechtser dan onder hem is D66 nooit geweest.
pi_213701659
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 13:52 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik mis Pechtold’s toon wel merk ik elke keer weer.
Ik absoluut niet, Jetten is 100% beter.
  maandag 27 mei 2024 @ 13:56:28 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213701667
Die BTW verhoging op cultuur zal een kunsthistoricus als Alexander Pechtold inderdaad vast helemaal geweldig vinden.
pi_213701701
Het gaat niet zo zeer om links of rechts, maar om de vraag of personen leuk gevonden worden door De Telegraaf.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213701709
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 13:59 schreef Blastbeat het volgende:
Het gaat niet zo zeer om links of rechts, maar om de vraag of personen leuk gevonden worden door De Telegraaf.
De Telegraaf heeft een naam.... Mark Rutte!
https://www.telegraaf.nl/(...)te-nodig-als-premier
  maandag 27 mei 2024 @ 14:01:15 #220
13309 nostra
ask why
pi_213701711
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 13:56 schreef Hexagon het volgende:
Die BTW verhoging op cultuur zal een kunsthistoricus als Alexander Pechtold inderdaad vast helemaal geweldig vinden.
Die wilde uniformering van het btw-tarief naar 15%, dus dat betwijfel ik en hij vond een laag tarief voor iets als museumbezoek iets waar vooral de rijken van profiteren.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 27 mei 2024 @ 14:03:38 #221
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213701732
Pechtold zal vooral de neofascistische aspecten van de PVV niet zo trekken vermoed ik, over een btw-verhoging of verlaging hier of daar zou hij zich wel heen kunnen zetten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 27 mei 2024 @ 14:04:33 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213701741
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:01 schreef nostra het volgende:
hij vond een laag tarief voor iets als museumbezoek iets waar vooral de rijken van profiteren.
Bron?
pi_213701746
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Bron?
https://www.nu.nl/geldzak(...)dient-doel-niet.html

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2024 14:07:43 ]
pi_213701761
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 13:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Pechtold is natuurlijk allesbehalve links, rechtser dan onder hem is D66 nooit geweest.
Krijgen we deze act weer. :')
  maandag 27 mei 2024 @ 14:09:09 #225
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213701768
quote:
Dank

Ik vind het echt geestelijke armoede om het duurder te maken "want er komen toch enkel rijken".
  maandag 27 mei 2024 @ 14:10:13 #226
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213701778
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Krijgen we deze act weer. :')
Relatief gezien was AP inderdaad een relatief rechtse en conservatieve D66'er. Ook al is hij in het spectrum natuurlijk nog steeds progressief.
pi_213701792
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Krijgen we deze act weer. :')
Jouw act dat je dat ontkent, bedoel je? Ja, kun je mee stoppen. Jij bent de enige hier die conservatief als rechts en progressief als links ziet, dus die onzin kun je uit POL houden. Rechts en links gaat over economie. Pechtold was economisch de meeste rechtse D66 partijleider ooit, dat zal elke D66'er toegeven. D66 stond toen in elk schema rechtsprogressief.

En in vergelijking met Kaag en Jetten was hij nog vrij conservatief ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2024 14:12:45 ]
  maandag 27 mei 2024 @ 14:12:51 #228
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213701805
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Relatief gezien was AP inderdaad een relatief rechtse en conservatieve D66'er. Ook al is hij in het spectrum natuurlijk nog steeds progressief.
Ik denk dat hij in principe niet veel rechtser was dan Thom de Graaff, Van Mierlo, Dittrich of Lousewies van der Laan maar door zijn Minerva-uitstraling leek hij dat misschien, zeker in vergelijking tot de wat linksere afslag die sinds Kaag is genomen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 27 mei 2024 @ 14:13:35 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213701810
Overigens was Jan Terlouw in zijn tijd als politicus ook relatief rechts. Die is met oud worden meer naar links geschoven.
  maandag 27 mei 2024 @ 14:16:04 #230
13309 nostra
ask why
pi_213701836
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Krijgen we deze act weer. :')
Pechtold zat redelijk op een economisch rechtse lijn ja. Joop was altijd lachwekkend viesmad op hem als het op economie aankwam. (spend spend spend moest de lijn zijn)
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 27 mei 2024 @ 14:17:54 #231
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213701851
Pechtold was overigens wel een vrij pragmatisch politicus. Een beetje a la Emmanuel Macron.
pi_213701863
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:17 schreef Hexagon het volgende:
Pechtold was overigens wel een vrij pragmatisch politicus. Een beetje a la Emmanuel Macron.
En Macron is ook gewoon rechts inmiddels. Niet voor niets dat Macron, D66 en VVD samen in één Europese fractie zitten.
pi_213701865
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 13:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Linkse mp's aandragen voor dit ultrarechtse kabinet is enorm in, toch?
Ja, maar Pechtold zou ik niet links noemen. Wel een vreemde zijsprong gezien zijn historie met Wilders.
pi_213701878
quote:
6s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Pechtold zat redelijk op een economisch rechtse lijn ja. Joop was altijd lachwekkend viesmad op hem als het op economie aankwam. (spend spend spend moest de lijn zijn)
Klopt maar Hanca hebben hier al een jarenlange discussie over lopen dat links of rechts allesbehalve alleen over economie draait. Op het culturele vlak was Pechtold zo links als wat.
pi_213701896
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Klopt maar Hanca hebben hier al een jarenlange discussie over lopen dat links of rechts allesbehalve alleen over economie draait. Op het culturele vlak was Pechtold zo links als wat.
En die act kun je dus stoppen, jij bent de enige in de wereld die politiek op een lijn stopt ipv in 4 vlakken.
pi_213701901
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
En die act kun je dus stoppen, jij bent de enige in de wereld die politiek op een lijn stopt ipv in 4 vlakken.
:D De enige in de wereld nog wel.
  maandag 27 mei 2024 @ 14:26:36 #237
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213701906
Eens met @PietjePuk2000 in dezen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 27 mei 2024 @ 14:27:03 #238
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213701908
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
En Macron is ook gewoon rechts inmiddels. Niet voor niets dat Macron, D66 en VVD samen in één Europese fractie zitten.
Ja tappen allemaal redelijk uit hetzelfde vaatje.
pi_213701928
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
De Telegraaf heeft een naam.... Mark Rutte!
https://www.telegraaf.nl/(...)te-nodig-als-premier
Wonderlijk, aangezien ze hem een paar jaar geleden nog Marx Rutte noemden.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213701929
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:26 schreef -XOR- het volgende:
Eens met @:PietjePuk2000 in dezen.
Dank. :)
pi_213701933
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
:D De enige in de wereld nog wel.
Ja, kijk je wel eens naar indelingen van partijen? Zowel in Nederland als in elk ander land zie je 4 vlakken. Ik ken geen enkele politiek duider die een lijn van links naar rechts aan houdt. Gewoon geen enkele. Altijd 4 vlakken: links-rechts (sociaal-economie) en progressief-conservatief.

En zoals je hier ziet stond D66 gewoon rechtsprogressief:



[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2024 14:31:47 ]
pi_213701965
Even een quote uit de pers om even te verduidelijken dat ook cultureel links en rechts voor vrijwel iedereen een gangbaar begrip is:

quote:
Citizens with economically left-wing and culturally right-wing views vote less and are less satisfied with politics
https://www.democraticaud(...)sfied-with-politics/
  maandag 27 mei 2024 @ 14:37:10 #243
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213701978
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dank

Ik vind het echt geestelijke armoede om het duurder te maken "want er komen toch enkel rijken".
Denk jij echt dat een verhoging van 12% op een kostenpost die incidenteel is leidt tot afname van de afzet?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_213701980
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Even een quote uit de pers om even te verduidelijken dat ook cultureel links en rechts voor vrijwel iedereen een gangbaar begrip is:
[..]
https://www.democraticaud(...)sfied-with-politics/
En die engels term 'culturally left' noemen wij progressief, niet links. En 'culturally right' noemen wij conservatief, niet rechts.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2024 14:38:06 ]
pi_213701987
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, kijk je wel eens naar indelingen van partijen? Zowel in Nederland als in elk ander land zie je 4 vlakken. Ik ken geen enkele politiek duider die een lijn van links naar rechts aan houdt. Gewoon geen enkele. Altijd 4 vlakken: links-rechts (sociaal-economie) en progressief-conservatief.

En zoals je hier ziet stond D66 gewoon rechtsprogressief:

[ afbeelding ]
Overigens zijn dit soort kompassen ook vatbaar voor kritiek. DENK bijvoorbeeld wordt in de progressieve hoek geplaatst, terwijl het een stevig conservatieve partij is, maar ze zijn voor een ruimhartige toelating van migranten, gezinshereniging en andere zaken waar de allochtone achterban blij van wordt. Maar dat de motivatie achter die standpunten opportunistisch is en niet progressief, doet er bij deze indeling niet toe.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213702012
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:37 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Overigens zijn dit soort kompassen ook vatbaar voor kritiek. DENK bijvoorbeeld wordt in de progressieve hoek geplaatst, terwijl het een stevig conservatieve partij is, maar ze zijn voor een ruimhartige toelating van migranten, gezinshereniging en andere zaken waar de allochtone achterban blij van wordt. Maar dat de motivatie achter die standpunten opportunistisch is en niet progressief, doet er bij deze indeling niet toe.
Ja, natuurlijk kun je zeker bij het kieskompas, gebaseerd op 25 stellingen, kritiek hebben. Die van chessdata is al een stuk beter.

Maar ik herinner me nog debatten tussen Pechtold en Rouvoet waarbij ze elkaar de tegenpolen noemden: rechts-progressief vs links-conservatief (na Rouvoet is CU een stuk progressiever geworden).
  maandag 27 mei 2024 @ 14:44:41 #247
13309 nostra
ask why
pi_213702052
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:37 schreef phpmystyle het volgende:
Denk jij echt dat een verhoging van 12% op een kostenpost die incidenteel is leidt tot afname van de afzet?
Musea vallen sowieso niet onder de geplande btw-verhoging.

En een eventuele verhoging zou een daling van 4% in 'verbruik' opleveren https://www.volkskrant.nl(...)ergelijken~b04fed0a/

[ Bericht 0% gewijzigd door nostra op 27-05-2024 15:09:13 ]
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 27 mei 2024 @ 14:59:38 #248
13309 nostra
ask why
pi_213702153
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, kijk je wel eens naar indelingen van partijen? Zowel in Nederland als in elk ander land zie je 4 vlakken. Ik ken geen enkele politiek duider die een lijn van links naar rechts aan houdt. Gewoon geen enkele. Altijd 4 vlakken: links-rechts (sociaal-economie) en progressief-conservatief.

En zoals je hier ziet stond D66 gewoon rechtsprogressief:

[ afbeelding ]
Ah, good ol' times, das war einmal.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 27 mei 2024 @ 15:00:28 #249
13309 nostra
ask why
pi_213702157
Gemist dat Rinnoy Kan en Aboutaleb alsnog Wilders als premier willen, voor zover die wat te willen hebben.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 27 mei 2024 @ 15:06:05 #250
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213702184
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
De Telegraaf heeft een naam.... Mark Rutte!
https://www.telegraaf.nl/(...)te-nodig-als-premier
Eindelijk het stukje verfrissing die we nodig hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')