Je hoeft hem in ieder geval niet te bellen met de vraag, dat antwoord staat al vast. Wel een garantie op genot, maar verbinder is wel de laatste eigenschap die ik hem zou toedichten. Dan liever Eerdmans. Maar die wilde niet. Zei hij, voor wat dat waard is.quote:Op zondag 26 mei 2024 08:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In de verkiezingscampagne was Omtzigt hier ook best wel fan van. Het verhaal over grond wat de formerende partijen hadden is Hugo daar ook al mee bezig?
Wil je Rob Jetten dan ook in dit kabinet, zijn beleid wordt ook gecontinueerd.
Nu we het toch over dd poppetjes hebben, kan Wiebren van Haga geen premier worden, als 151 ste kamerlid heeft hij tijd en binding met de politiek.
Niet zo primaquote:Op zondag 26 mei 2024 09:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat zou voor de Britten op zich ook een prima model zijn. Maar met het huidige sentiment voorlopig nog niet te verkopen.
Als zuur links zie ik echt het probleem niet.quote:Op zondag 26 mei 2024 09:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Je hoeft hem in ieder geval niet te bellen met de vraag, dat antwoord staat al vast. Wel een garantie op genot, maar verbinder is wel de laatste eigenschap die ik hem zou toedichten.
Het zou toch een uitgelezen kans voor Eerdmans zijn?quote:Dan liever Eerdmans. Maar die wilde niet. Zei hij, voor wat dat waard is.
In weze zeg je hier dat minder democratie goed is. Dat ben ik niet met je eens.quote:Op zondag 26 mei 2024 09:37 schreef Blastbeat het volgende:
Een buitengewoon groot voordeel van de EU is dat landen niet overgeleverd zijn aan de grillen van het nationale electoraat. De Europese bevolking moet in meerderheid tegelijkertijd gek worden voordat er heel rare dingen kunnen gebeuren. Voorbeeldje: zonder EU had het komende kabinet het stikstofbeleid volledig losgelaten.
De nationale democratie had om allerlei redenen altijd een zekere traagheid waardoor echt ondoordacht beleid kansloos was. Die traagheid is weg en binnen een jaar of zes waren FvD, BBB, PvdA, VVD en PVV om beurten de grootste. Hadden we er nog een verkiezing tussendoor gehad, dan had NSC ook in dat rijtje kunnen staan.
De massa van de EU en de wet- en regelgeving ervan lijken vaak bureaucratisch en log, maar de voordelen ervan, al was het maar op het gebied van populismebestrijding, zijn onmiskenbaar.
Eerdmans heeft natuurlijk nogal een geschiedenis als politieke sprinkhaan. Dat zal hij zelf ook wel weten. Als hij dan nu ineens een paar maanden minister wordt voor de PVV...quote:Op zondag 26 mei 2024 09:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Je hoeft hem in ieder geval niet te bellen met de vraag, dat antwoord staat al vast. Wel een garantie op genot, maar verbinder is wel de laatste eigenschap die ik hem zou toedichten. Dan liever Eerdmans. Maar die wilde niet. Zei hij, voor wat dat waard is.
Nee, dat zei ik niet. Ik zei dat meer Europese democratie goed is.quote:Op zondag 26 mei 2024 09:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In weze zeg je hier dat minder democratie goed is. Dat ben ik niet met je eens.
EU is niet van ijzer he? Als nationale parlementen willen doorzetten dan houden ze zich gewoon niet aan de regels. Doen Z-EU omtrent begroting, Polen en Hungarije omtrent migratie.quote:Op zondag 26 mei 2024 09:37 schreef Blastbeat het volgende:
Een buitengewoon groot voordeel van de EU is dat landen niet overgeleverd zijn aan de grillen van het nationale electoraat. De Europese bevolking moet in meerderheid tegelijkertijd gek worden voordat er heel rare dingen kunnen gebeuren. Voorbeeldje: zonder EU had het komende kabinet het stikstofbeleid volledig losgelaten.
De nationale democratie had om allerlei redenen altijd een zekere traagheid waardoor echt ondoordacht beleid kansloos was. Die traagheid is weg en binnen een jaar of zes waren FvD, BBB, PvdA, VVD en PVV om beurten de grootste. Hadden we er nog een verkiezing tussendoor gehad, dan had NSC ook in dat rijtje kunnen staan.
De massa van de EU en de wet- en regelgeving ervan lijken vaak bureaucratisch en log, maar de voordelen ervan, al was het maar op het gebied van populismebestrijding, zijn onmiskenbaar.
Nou ja, wat ik eerder zei, ik ken hem uit de Haarlemse fractie en daar heeft hij echt voor breuken gezorgd. Van ingelaste vergaderingen voor bestuursafzettingen tot vriendjes laten stemmen en vooral binnen het college (toen nog), waardoor de VVD ook nu nog non grata is bij coalitievorming.quote:Op zondag 26 mei 2024 09:38 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als zuur links zie ik echt het probleem niet.
Leek mij ook, maar hij was er woensdag vrij stellig in. Echt leiderschap heeft hij nooit hoeven tonen, dus geen idee hoe dat hem ligt. Rotterdam heeft hij iig prima gedaan, debaten kan hij ook (Thorbeckeprijs gewonnen) en het is gematigd genoeg als de PVV ook bon ton is. Sterker nog, dan is het de voice of reason. Gym gedaan, dubbele studie in het buitenland, dus intelligentie ook op orde. Maar als je zelf niet wil houdt het op natuurlijk.quote:Het zou toch een uitgelezen kans voor Eerdmans zijn?
Exact, de million dollar question is alleen hoe je dat vorm gaat geven.quote:Op zondag 26 mei 2024 09:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Europa is zonder EU overgeleverd aan de grillen van de VS, China, Rusland, etc. Niet alleen economisch, maar ook strategisch, militair en buitenlandse politiek. Met dank aan Putin (Putin bedankt) realiseren zich politiek en burgers dat nu beter.
De EU moet ook zonder de VS in staat zijn zich te verdedigen, veel Europese landen hebben veel te lang hun defensie verwaarloosd en in weze is men nog steeds niet bereid deze achterstand snel in te halen. Europa moet haar rol in de wereld vinden en een player worden, want wanneer men dat niet doet, wordt men ge"played"
Als hij Premier zou worden, dan komt Nanninga toch gewoon in de kamer? Als hij het dan ook nog goed doet zou JA21 toch gewoon de premier bonus kunnen pakken?quote:Op zondag 26 mei 2024 09:47 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Eerdmans heeft natuurlijk nogal een geschiedenis als politieke sprinkhaan. Dat zal hij zelf ook wel weten. Als hij dan nu ineens een paar maanden minister wordt voor de PVV...
Bovendien ís Eerdmans JA21. Als hij weg is, dan houdt die partij op te bestaan.
Hoe zeg ik dit enigszins politiek correct...quote:Op zondag 26 mei 2024 10:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als hij Premier zou worden, dan komt Nanninga toch gewoon in de kamer? Als hij het dan ook nog goed doet zou JA21 toch gewoon de premier bonus kunnen pakken?
Dat nationale regeringen in gaan zien dat het beter is meer federaal te worden in de EU. Lastig.quote:Op zondag 26 mei 2024 09:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Exact, de million dollar question is alleen hoe je dat vorm gaat geven.
O, ik vergat dit.quote:Op zondag 26 mei 2024 10:00 schreef KaheemSaid het volgende:
Als hij het dan ook nog goed doet zou JA21 toch gewoon de premier bonus kunnen pakken?
Toch denk ik dat er wel degelijk een sterk dempende factor vanuit gaat.quote:Op zondag 26 mei 2024 09:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
EU is niet van ijzer he? Als nationale parlementen willen doorzetten dan houden ze zich gewoon niet aan de regels. Doen Z-EU omtrent begroting, Polen en Hungarije omtrent migratie.
“Fatsoenlijk rechts”, dat zou “goed bestuur” Omtzigt toch wel fijn vinden? Of is goed bestuur meer procedureel dan inhoudelijk?quote:Op zondag 26 mei 2024 10:06 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
O, ik vergat dit.
Ja, exact. Daarom zal Wilders het nooit toestaan dat Eerdmans onder de vlag van JA21 premier wordt. Wat een boodschap zou dat afgeven...
"Ja, je kunt wel op de PVV stemmen, maar voor echt leiderschap moet je bij JA21 zijn."
Het Europees parlement is natuurlijk een nep-parlement met uiterst beperkte bevoegdheden (en rare werkwijzen met maar drie fracties die er toe doen, en beperkte mediacontrole, etc). Ik zou daar echt niet teveel democratische legitimiteit aan willen toekennen.quote:Op zondag 26 mei 2024 10:08 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Toch denk ik dat er wel degelijk een sterk dempende factor vanuit gaat.
Op @:Jan_Onderwater zijn opmerking dat dit ondemocratisch zou zijn heb ik het antwoord niet meteen. De Nederlandse regering geeft gemeentes ook taken en bevoegdheden die ze binnen kaders uit moeten voeren volgens mij is daar ook niks ondemocratisch aan. Het wordt pas ondemocratisch wanneer het Europees Parlement niet gekozen zou zijn.
Wel kun je door bijvoorbeeld de opkomst of door de Veto mogelijkheden van de Europese Unie zeggen dat Europa verminderd democratisch is.
O, goed punt. Ik weet eigenlijk niet hoe Omtzigt dat bedoelt.quote:Op zondag 26 mei 2024 10:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
“Fatsoenlijk rechts”, dat zou “goed bestuur” Omtzigt toch wel fijn vinden? Of is goed bestuur meer procedureel dan inhoudelijk?
JA31 gaan ze in elk geval niet halen. Maar die club is toch net zo goed Annabel Nanninga?quote:Op zondag 26 mei 2024 09:47 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Bovendien ís Eerdmans JA21. Als hij weg is, dan houdt die partij op te bestaan.
Jawel, maar zie jij Nanninga als een uithangbord van wat 'fatsoenlijk rechts' zou moeten zijn?quote:Op zondag 26 mei 2024 10:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
JA31 gaan ze in elk geval niet halen. Maar die club is toch net zo goed Annabel Nanninga?
Als je ziet welke kant o.a. de VS, het VK en ook wij heengaan kun je je idd afvragen of de democratie in de huidige vorm wel het systeem is dat de beste resultaten oplevert.quote:Op zondag 26 mei 2024 10:21 schreef Blastbeat het volgende:
Los van hoe democratisch de EU precies is: democratischer is niet per se beter. We hebben bijvoorbeeld een Grondwet en allerlei internationale verdragen om bepaalde mensenrechten te beschermen. Als democratischer sowieso beter zou zijn, dan waren die allemaal niet nodig.
Voor fatsoenlijk rechts zijn ze wel heel erg laat uit de FvD gestapt.quote:Op zondag 26 mei 2024 10:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
“Fatsoenlijk rechts”, dat zou “goed bestuur” Omtzigt toch wel fijn vinden? Of is goed bestuur meer procedureel dan inhoudelijk?
Nee maar Eerdmans eerlijk gezegd ook niet.quote:Op zondag 26 mei 2024 10:22 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Jawel, maar zie jij Nanninga als een uithangbord van wat 'fatsoenlijk rechts' zou moeten zijn?
Of gewoon met de vinger wijzen naar *insert willekeurig buurland*, Schengen opblazen, en als een gek met zijn allen dik boven de NAVO-norm gaan zitten.quote:Op zondag 26 mei 2024 09:43 schreef Beathoven het volgende:
Ik vind dat die slogan “Nederland op 1” van de PVV voor Europa ook het denkniveau van de partij in een notendop is.
Als alle “PVV’s” van ieder land hun land op 1 zetten Europees gezien, moet je nog allemaal water bij de wijn doen.
Althans ik neem niet aan dat de meest rechtsdraaiende partijen van België en Duitsland ook Nederland op 1 gaan zetten.
Idd.... het is een nieuwsfeit van toen. In dit geval is de bron niet zo van belangquote:Op zondag 26 mei 2024 07:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Ga je helemaal los over radicaal- en extreemrechts, kom je met een communistische krant als bron. Maar goed, het is een redelijk feitelijke weergave dus soit.
Als het zogenaamde nep parlement straks al die plannen van de pvv en de bbb gaat afkeuren dan wordt dat wel lachen jah....quote:Op zondag 26 mei 2024 10:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het Europees parlement is natuurlijk een nep-parlement met uiterst beperkte bevoegdheden (en rare werkwijzen met maar drie fracties die er toe doen, en beperkte mediacontrole, etc). Ik zou daar echt niet teveel democratische legitimiteit aan willen toekennen.
Waar het op hangt is hoe je de EU ziet. Is dat een vorm van een federale staat achtig iets, dan snijdt jouw betoog hout. Zie je het echt puur als een samenwerking tussen soevereine Staten dan is het wel lastiger en kun je inderdaad betogen dat de nationale democratie in de knel komt.
Terugvinden dan hequote:Op zondag 26 mei 2024 09:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De EU moet ook zonder de VS in staat zijn zich te verdedigen, veel Europese landen hebben veel te lang hun defensie verwaarloosd en in weze is men nog steeds niet bereid deze achterstand snel in te halen. Europa moet haar rol in de wereld vinden en een player worden, want wanneer men dat niet doet, wordt men ge"played"
Ik ben benieuwd wat daar gebeurd is.quote:Op zondag 26 mei 2024 09:50 schreef nostra het volgende:
Nou ja, wat ik eerder zei, ik ken hem uit de Haarlemse fractie en daar heeft hij echt voor breuken gezorgd. Van ingelaste vergaderingen voor bestuursafzettingen tot vriendjes laten stemmen en vooral binnen het college (toen nog), waardoor de VVD ook nu nog non grata is bij coalitievorming.
Daarentegen is het beeld van hem als boze huisjesmelker ook weer dubbel. Hij heeft de Haarlemse horeca, groot deel van zijn vastgoedportefeuille, tijdens corona uit eigen zak meebetaald om te overleven. Aan de andere kant, toen zijn kind ging studeren in Amsterdam en een verhuurde kamer op het oog had, zegden die huurders vanuit het niets hun contract op na een bezoekje van Wybren(s companen).
Ik hoor Eerdmans nooit echt domme dingen zeggen, en het politieke spel snapt hij ook voldoende. Het is bij hem niet zo zeer een gebrek aan intelligentie, maar wel een gebrek aan uitstraling en charisma. PVV, NSC en BBB hebben samen 46 zetels erbij gekregen, terwijl JA21 twee zetels verloren heeft en niet verder is gekomen dan één zetel. Dan heb je het bij de kiezer in ieder geval niet goed gedaan.quote:Leek mij ook, maar hij was er woensdag vrij stellig in. Echt leiderschap heeft hij nooit hoeven tonen, dus geen idee hoe dat hem ligt. Rotterdam heeft hij iig prima gedaan, debaten kan hij ook (Thorbeckeprijs gewonnen) en het is gematigd genoeg als de PVV ook bon ton is. Sterker nog, dan is het de voice of reason. Gym gedaan, dubbele studie in het buitenland, dus intelligentie ook op orde. Maar als je zelf niet wil houdt het op natuurlijk.
De afscheidsspeech van Halsema naar Nanninga bij haar vertrek uit de Amsterdamse raad:quote:Op zondag 26 mei 2024 10:22 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Jawel, maar zie jij Nanninga als een uithangbord van wat 'fatsoenlijk rechts' zou moeten zijn?
quote:Amsterdam piept en kraakt onder het juk van een extreemlinks bestuur,” begon Halsema. “De deugkneuzen hebben hier onveranderlijk de leiding en de raad is – ondanks uw noeste werk – nog niet echt van kleur verschoten. En nu hoeft er niemand aan te pas te komen, want u cancelt uzelf. Op het hoofdkantoor van het milieu-, dier- en mensvriendelijke Woke International is de vlag uitgegaan. Dat zult u begrijpen.”
Vanuit de zaal werd gelachen, en ook Annabel Nanninga hield haar gezicht niet in de plooi. Waarna Halsema verderging, in een speech gebaseerd op de Twitterberichten en de eigen woorden van Nanninga over de Amsterdamse politiek in de afgelopen jaren. “Als iemand de crisis begrijpt die Amsterdam teistert, dan bent u het: het is geen vijf voor twaalf, maar half één in Pyongyang aan het IJ.”
De vegaburger
Halsema, zichtbaar ervan genietend: “Hoe moet de GGZ Raad 020 nu verder, zonder de psychiater die zich ontfermt over haar patiënten? Als dolende zielen zullen wij nu op de tast het hekje moeten vinden dat ons afscheidt van de linkse afgrond waarvoor u ons wist te behoeden.”
Het Parool werd ook genoemd. “Wie moet de Amsterdammers wijzen op obligaat gepiep over seksisme in een interview met de burgemeester?” zei Halsema. “En wie verheldert nog voor twitterend Nederland dat Het Parool in werkelijkheid de Pravda van de Stopera is?”
Op zich is ze echt wel fatsoenlijk, maar ze mist heb ik het idee wel een beetje de theoretische basis om als eenpitter zo'n partijprofiel goed vorm te geven.quote:Op zondag 26 mei 2024 10:22 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
quote:Op zondag 26 mei 2024 12:24 schreef nostra het volgende:
[..]
De afscheidsspeech van Halsema naar Nanninga bij haar vertrek uit de Amsterdamse raad:
“
[..]
Dit is toch wel een vrij bizar statement. Is het misschien ooit bij je opgekomen dat mensen nogal kunnen verschillen over wat de beste resultaten zijn?quote:Op zondag 26 mei 2024 10:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je ziet welke kant o.a. de VS, het VK en ook wij heengaan kun je je idd afvragen of de democratie in de huidige vorm wel het systeem is dat de beste resultaten oplevert.
Als een democratie zichzelf afschaft, is dat dan democratisch of de ondergang van de democratie?quote:Op zondag 26 mei 2024 13:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is toch wel een vrij bizar statement. Is het misschien ooit bij je opgekomen dat mensen nogal kunnen verschillen over wat de beste resultaten zijn?
Beide dan hé.quote:Op zondag 26 mei 2024 15:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als een democratie zichzelf afschaft, is dat dan democratisch of de ondergang van de democratie?
Beiden, zou ik zeggen.quote:Op zondag 26 mei 2024 15:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als een democratie zichzelf afschaft, is dat dan democratisch of de ondergang van de democratie?
Vooral het laatste, want je kunt je afvragen in hoeverre het proces dat de aanloop vormt naar definitieve afschaffing wel democratisch is geweest.quote:Op zondag 26 mei 2024 15:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
NSDAP kwam in de regering door 'eerlijke' verkiezingen en schafte de democratie af.quote:Op zondag 26 mei 2024 15:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Op enige vorm van fatsoen heb ik haar nog nooit kunnen betrappen.quote:Op zondag 26 mei 2024 12:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Op zich is ze echt wel fatsoenlijk, maar ze mist heb ik het idee wel een beetje de theoretische basis om als eenpitter zo'n partijprofiel goed vorm te geven.
Die verkiezingen waren niet eerlijk.quote:Op zondag 26 mei 2024 16:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
NSDAP kwam in de regering door 'eerlijke' verkiezingen en schafte de democratie af.
Dus niks democratisch
Zo oneerlijk waren die verkiezingen niet hoor. De NSDAP verloor zelfs zetels. Doordat ze later de communisten uit het parlement geweerd hadden en de christendemocraten om hun vinger hadden gewonden, wisten ze toch de macht naar zich toe te trekken.quote:
Halsema heeft wel humor. Dat zie je niet vaak op links.quote:Op zondag 26 mei 2024 12:24 schreef nostra het volgende:
[..]
De afscheidsspeech van Halsema naar Nanninga bij haar vertrek uit de Amsterdamse raad:
“
[..]
https://wnl.tv/2024/05/26(...)r-premierskandidaat/quote:Partijleiders praten maandag verder over premierskandidaat
De partijleiders van PVV, VVD, NSC en BBB praten maandagochtend verder over de premierskandidaat voor een nieuw kabinet. Dat doen ze met formateur Richard van Zwol. Het is nog steeds niet duidelijk wanneer de partijen een kandidaat presenteren.
Geert Wilders (PVV), Dilan Yesilgöz (VVD), Pieter Omtzigt (NSC) en Caroline van der Plas (BBB) hervatten de besprekingen om 09.30 uur. Vorige week is onderling afgesproken om te zwijgen over de gesprekken over de leider van het nieuwe kabinet.
PVV-leider Wilders had eerder Ronald Plasterk (PvdA) op het oog, maar die liet maandag weten niet langer beschikbaar te zijn voor het premierschap, nadat er discussie was ontstaan over de manier waarop hij zich zou hebben verrijkt met het claimen van patenten op medisch onderzoek. Een onderzoek daarnaar door de Universiteit van Amsterdam (UvA) loopt nog.
Maandag of dinsdag? Aanstaande maandag of dinsdag?quote:Op zondag 26 mei 2024 19:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://wnl.tv/2024/05/26(...)r-premierskandidaat/
Het zou mij wel logisch lijken als we maandag of dinsdag weten wie de nieuwe premier wordt. Van Zwol heeft 5 weken. Ondertussen is een halve week verstrekken, maar ik gok dat toen iemand is voorgedragen als premier en misschien dat ze dit weekend nog informele kennismakingen hebben met de desbetreffende persoon.
De hoorzittingen moeten tussen het gewone werk van de Tweede Kamer door, dus ongeveer 2 á 3 per dag lijkt mij. Dan moet je toch 2 weken daarvoor reserveren, dus het ideaalplaatje lijkt mij dat Van Zwol op maandag of dinsdag een beoogd premier kan presenteren en dat ze dan samen de ploeg verder samenstellen in de 2 weken daarop en vervolgens dan dus nog twee weken met hoorzittingen.
Ja, ik bedoel morgen of overmorgen. Zo vreemd is dat toch niet?quote:Op zondag 26 mei 2024 19:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maandag of dinsdag? Aanstaande maandag of dinsdag?
Lijkt mij niet nee.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel morgen of overmorgen. Zo vreemd is dat toch niet?
We zullen zien, ik verwacht er weinig van de komende dagen.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel morgen of overmorgen. Zo vreemd is dat toch niet?
Qua timing zou mij dat heel vreemd lijken. Van Zwol is een oudgediende dus weet wat nodig is. Vorige week hebben ze waarschijnlijk de spelregels, de premier en de in te vullen posten besproken.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We zullen zien, ik verwacht er weinig van de komende dagen.
Maar maken gl/pvda-leden zich ook daadwerkelijk schuldig aan waar Otten ze nu van beschuldigd?quote:
Ik weet nog dat bij FvD de ledenadministratie zo chaotisch was, dat er eindeloze incasso's plaatsvonden bij mensen die al maanden opgezegd hadden.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:40 schreef VoMy het volgende:
Ik mis de tijd dat Henk Otten nog precies zo irrelevant werd gehouden als wenselijk was. Verder maakt ie wel een goed technisch punt.
Zou hij niet trouwens het nieuwe kabinet in kunnen?
Dat doet zo'n beetje elk bedrijf.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet nog dat bij FvD de ledenadministratie zo chaotisch was, dat er eindeloze incasso's plaatsvonden bij mensen die al maanden opgezegd hadden.
Geen idee of het nu beter is.
Maar Otten heeft weinig recht van spreken, wmb.
De ledenadministratie bij forum is/was gewoon een zooitje.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:58 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dat doet zo'n beetje elk bedrijf.
Of dubbel incasseren. Die oudjes vinden het toch wel goed of zijn te bang om er iets van te zeggen
Eens. Dit is natuurlijk geen sneaky vooropgezet plannetje geweest om eens lekker geld binnen te harken maar deze constructie is natuurlijk wel onwenselijk en niet de bedoeling.quote:
Nou ja dat. Het is nooit zo bedoeld maar werkt wel zo uit. En ik sluit ook niet uit dat het in stand gehouden wordt.quote:Op zondag 26 mei 2024 20:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eens. Dit is natuurlijk geen sneaky vooropgezet plannetje geweest om eens lekker geld binnen te harken maar deze constructie is natuurlijk wel onwenselijk en niet de bedoeling.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)king-met-pvv-nsc-bbbquote:VVD-partijleider Dilan Yeşilgöz vindt dat de onderhandelingen voor een nieuw kabinet met PVV, NSC en BBB 'echt zwaar' waren. "Maar het is gelukt. Niet omdat ik deze samenwerking persoonlijk graag wilde, dat is niet aan de orde
Als je de retoriek van Wilders de afgelopen jaren gehoord hebt en als je bijvoorbeeld de verhalen leest van iemand als Gert Leers in kabinet Rutte 1, dan zou het toch vreemd zijn als je “persoonlijk graag” met Geert Wilders wil.quote:Op zondag 26 mei 2024 21:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)king-met-pvv-nsc-bbb
Ik denk.....ze wilde deze coalitie niet graag...maar ze wilde ook niet kiezen voor een coalitie over links?
Of wilde haar fractie met Wilders gaan en zij moest wel meegaan met de fractiemeerderheid ?
En van Omtzigt kun je ook denken: wilde hij deze coalitie wel 'persoonlijk graag' ?
Ze hebben radiostilte voor de komende weken afgesproken, reken maar niet dat je binnen 3 weken de premier weet.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:35 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Qua timing zou mij dat heel vreemd lijken. Van Zwol is een oudgediende dus weet wat nodig is. Vorige week hebben ze waarschijnlijk de spelregels, de premier en de in te vullen posten besproken.
Ik verwachte dat we dit eerder weten.quote:Op zondag 26 mei 2024 21:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze hebben radiostilte voor de komende weken afgesproken, reken maar niet dat je binnen 3 weken de premier weet.
Ik verwacht eigenlijk wel een bewuste of onbewuste blunder waarbij Kim Putters alvast in het Torentje mag kijken of zo en dit gewoon op klaarlichte dag vastgelegd kan worden door het journaille.quote:Op zondag 26 mei 2024 21:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze hebben radiostilte voor de komende weken afgesproken, reken maar niet dat je binnen 3 weken de premier weet.
Weer een PvdA'er? Het is wel een patroon aan het worden wat je zou kunnen noemen "Iedereen behalve rechts"quote:Op maandag 27 mei 2024 09:47 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk wel een bewuste of onbewuste blunder waarbij Kim Putters alvast in het Torentje mag kijken of zo en dit gewoon op klaarlichte dag vastgelegd kan worden door het journaille.
Wilders weet dat met iemand op rechts de kans op schandalen en het snel klappen van een kabinet erg hoog is.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Weer een PvdA'er? Het is wel een patroon aan het worden wat je zou kunnen noemen "Iedereen behalve rechts"
Dat lijkt me wel. Maar wachten we dan ook met zoeken naar de ministers en staatssecretarissen? Willen die niet eerst weten wie de MP wordt? Of moet MP maar accepteren dat er iemand komt op een post waar hij/zij niet mee kan werken?quote:Op maandag 27 mei 2024 09:58 schreef KaheemSaid het volgende:
Hoe langer dit traject duurt (stel drie weken), hoe meer je het idee krijgt niemand wil met Wilders en hoe meer je het idee krijgt het is premier kandidaat 6, 7 of 8.
Dat is toch voor het vertrouwen in de PVV en de Premier slecht?
Namens wie?quote:Op maandag 27 mei 2024 10:00 schreef Hexagon het volgende:
Henk Otten zie ik trouwens ook nog wel als minister aantreden.
Zou Putters er wel zin in hebben constant gesouffleerd te worden door Wilders?quote:Op maandag 27 mei 2024 09:47 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk wel een bewuste of onbewuste blunder waarbij Kim Putters alvast in het Torentje mag kijken of zo en dit gewoon op klaarlichte dag vastgelegd kan worden door het journaille.
Laat ik de vraag herformuleren: wie van de vier partijleiders gaat Henk Otten opperen of benaderen?quote:Op maandag 27 mei 2024 10:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is een extraparlementair kabinet! Dus het hoeft niet namens iemand.
De enige serieus werkende optie voor een duurzame periode voor alle partijen in de kamer buiten PVV en BBB (die weinig tot geen kans maakt; omdat.. Wilders) lijkt Omtzigt als MP te zijn. Maar Omtzigt zal dan z'n eigen koers wat gaan varen samen met de VVD en virtueel doen alsof PVV en BBB er wat bijhangen en wat tieren. Dus dan kan er gegarandeerd een bak chips bij.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:58 schreef KaheemSaid het volgende:
Hoe langer dit traject duurt (stel drie weken), hoe meer je het idee krijgt niemand wil met Wilders en hoe meer je het idee krijgt het is premier kandidaat 6, 7 of 8.
Dat is toch voor het vertrouwen in de PVV en de Premier slecht?
Of geroyeerd te worden door de PvdA en toch een beetje vies aangekeken te worden op feesten en partijen. Waarom zou die man in godsnaam een hyperrechts kabinet willen leiden?quote:Op maandag 27 mei 2024 10:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zou Putters er wel zin in hebben constant gesouffleerd te worden door Wilders?
Ik vind dit ook wel belangrijk, inderdaad.quote:Op maandag 27 mei 2024 10:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel. Maar wachten we dan ook met zoeken naar de ministers en staatssecretarissen? Willen die niet eerst weten wie de MP wordt? Of moet MP maar accepteren dat er iemand komt op een post waar hij/zij niet mee kan werken?
Ik denk niet dat die man masochist is.quote:Op maandag 27 mei 2024 10:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zou Putters er wel zin in hebben constant gesouffleerd te worden door Wilders?
Omdat het een programkabinet is (zakenkabinet) waarin meerderheden worden gezocht. Omtzigt z'n stijl van uitleggen (alles ligt open, naar alles kan samen een oplossing worden gezocht) en zoeken gaf dat al wat vorm. Daar zou een Plasterk of Putters prima binnen passen. Maar Wilders wil, ondanks dat er niet veel andere keuze is, eigenlijk helemaal niet zo'n type kabinet. Waarom? Omdat je dan ook met Links meerderheden kunt zoeken en de hyper-rechtse signatuur van het kabinet dan mogelijk totaal niet uit verf komt. Vooral omdat die hyperrechtse speerpunten op drijfzand staan qua onderbouwing.quote:Op maandag 27 mei 2024 10:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Of geroyeerd te worden door de PvdA en toch een beetje vies aangekeken te worden op feesten en partijen. Waarom zou die man in godsnaam een hyperrechts kabinet willen leiden?
Zou hij niet teveel profiel hebben daarvoor? Potentiële concurrent?quote:Op maandag 27 mei 2024 10:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De PVV, die moeten flink gaan schrapen
Zou kunnen. Maar de PVV heeft geen hele grote rolodex natuurlijk.quote:Op maandag 27 mei 2024 10:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou hij niet teveel profiel hebben daarvoor? Potentiële concurrent?
Dat klopt. Maar tegelijkertijd heeft Geert voor het eerst wel echt wat te bieden. Namelijk functies in het centrum van de macht. Dat zal vast wel wat mensen aantrekken.quote:Op maandag 27 mei 2024 10:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zou kunnen. Maar de PVV heeft geen hele grote rolodex natuurlijk.
Er is geen programkabinet en zelfs als die constructie er de facto wel zou zijn, dan moet hij zichzelf in Europa voor lul zetten, PvdA/GL gaat zich ook met een programkabinet niet opstellen als constructieve oppositie en hij zou zijn eigen partij voor lul zetten. Voor een PvdA'er is het gewoon uitgesloten om dit kabinet te leiden.quote:Op maandag 27 mei 2024 10:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Omdat het een programkabinet is (zakenkabinet) waarin meerderheden worden gezocht. Omtzigt z'n stijl van uitleggen en zoeken gaf dat al wat vorm. Daar zou een Plasterk of Putters prima binnen passen. Maar Wilders wil, ondanks dat er niet veel andere keuze is, eigenlijk helemaal niet zo'n type kabinet. Waarom? Omdat je dan ook met Links meerderheden kan zoeken en de hyper-rechtse signatuur van het kabinet dan mogelijk totaal niet uit verf komt. Vooral omdat die hyperrechtse speerpunten op drijfzand staan qua onderbouwing.
Je denkt de verkeerde kant op: Otten benadert de partijleiders.quote:Op maandag 27 mei 2024 10:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laat ik de vraag herformuleren: wie van de vier partijleiders gaat Henk Otten opperen of benaderen?
Ik denk ook niet dat Putters dit gaat doen om die reden .quote:Op maandag 27 mei 2024 10:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is geen programkabinet en zelfs als die constructie er de facto wel zou zijn, dan moet hij zichzelf in Europa voor lul zetten, PvdA/GL gaat zich ook met een programkabinet niet opstellen als constructieve oppositie en hij zou zijn eigen partij voor lul zetten. Voor een PvdA'er is het gewoon uitgesloten om dit kabinet te leiden.
Dat is nogal een tegenstelling.quote:Op maandag 27 mei 2024 10:26 schreef Beathoven het volgende:
Je moet een MP hebben met veel kunde, die persoonlijk niet veel te verliezen heeft.
Of iemand die er in gelooft. De vraag is wel of dat een betrouwbaar, stabiel persoon zal zijn.quote:Op maandag 27 mei 2024 10:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Putters dit gaat doen om die reden .
Je moet een MP hebben met veel kunde, die persoonlijk niet veel te verliezen heeft.
Da's een optie dan inderdaad. Maar dan kom je dus in de Remkes hoek uit.quote:Op maandag 27 mei 2024 10:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat is een (pre-)pensionado.
Yup. Of nog 10 jaar jonger. 60+ zeg maar.quote:Op maandag 27 mei 2024 10:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Da's een optie dan inderdaad. Maar dan kom je dus in de Remkes hoek uit.
PvdA'ers hebben er wel een handje van om hun eigen aanwezigheid binnen coalities het belangrijkste resultaat te vinden en het te voeren beleid pas op twee te zetten. Bestuurspartijcultuur.quote:Op maandag 27 mei 2024 10:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Kim Putters is natuurlijk totaal geen realistische optie.
Die man is nog veel te veel PvdA-er om leiding te gaan geven aan een conservatief en knetterrechts kabinet. Die kan helemaal niet achter dit hoofdlijnenakkoord staan. Daar gaat hij geen leiding aan geven.
Putters lijkt me daarentegen wel een integer persoon die het wel wat uitmaakt.quote:Op maandag 27 mei 2024 10:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
PvdA'ers hebben er wel een handje van om hun eigen aanwezigheid binnen coalities het belangrijkste resultaat te vinden en het te voeren beleid pas op twee te zetten. Bestuurspartijcultuur.
Maar het AD heeft het wel over hem: https://www.ad.nl/politie(...)-nederland~acc33fc4/quote:Op maandag 27 mei 2024 10:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Die man is nog veel te veel PvdA-er om leiding te gaan geven aan een conservatief en knetterrechts kabinet. Die kan helemaal niet achter dit hoofdlijnenakkoord staan. Daar gaat hij geen leiding aan geven.
Putter is geen optie als in dat hij te fatsoenlijk tav sommige uitwerkingen en ruzies die er gaan, sociaal-economisch zou ie prima mp kunnen zijn op dit akkoord.quote:Op maandag 27 mei 2024 10:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat staat hier?quote:Op maandag 27 mei 2024 12:34 schreef phpmystyle het volgende:
Putter is geen optie als in dat hij te fatsoenlijk tav sommige uitwerkingen en ruzies die er gaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |