abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 mei 2024 @ 09:32:55 #102
13309 nostra
ask why
pi_213687650
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2024 08:59 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
In de verkiezingscampagne was Omtzigt hier ook best wel fan van. Het verhaal over grond wat de formerende partijen hadden is Hugo daar ook al mee bezig?

Wil je Rob Jetten dan ook in dit kabinet, zijn beleid wordt ook gecontinueerd.

Nu we het toch over dd poppetjes hebben, kan Wiebren van Haga geen premier worden, als 151 ste kamerlid heeft hij tijd en binding met de politiek.
Je hoeft hem in ieder geval niet te bellen met de vraag, dat antwoord staat al vast. Wel een garantie op genot, maar verbinder is wel de laatste eigenschap die ik hem zou toedichten. Dan liever Eerdmans. Maar die wilde niet. Zei hij, voor wat dat waard is.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_213687703
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2024 09:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat zou voor de Britten op zich ook een prima model zijn. Maar met het huidige sentiment voorlopig nog niet te verkopen.
Niet zo prima

Het verschil is dat Noorwegen bulkt van de poen met hun natuurlijke bronnen en het VK zonder kolonisatie niet veel voorstelt.

Na Brexit is het armoedecijfer behoorlijk gestegen en zie je verval ook in dat men onderhoud op infra niet meer zo doet als voorheen.
pi_213687709
Een buitengewoon groot voordeel van de EU is dat landen niet overgeleverd zijn aan de grillen van het nationale electoraat. De Europese bevolking moet in meerderheid tegelijkertijd gek worden voordat er heel rare dingen kunnen gebeuren. Voorbeeldje: zonder EU had het komende kabinet het stikstofbeleid volledig losgelaten.

De nationale democratie had om allerlei redenen altijd een zekere traagheid waardoor echt ondoordacht beleid kansloos was. Die traagheid is weg en binnen een jaar of zes waren FvD, BBB, PvdA, VVD en PVV om beurten de grootste. Hadden we er nog een verkiezing tussendoor gehad, dan had NSC ook in dat rijtje kunnen staan.

De massa van de EU en de wet- en regelgeving ervan lijken vaak bureaucratisch en log, maar de voordelen ervan, al was het maar op het gebied van populismebestrijding, zijn onmiskenbaar.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213687731
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2024 09:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Je hoeft hem in ieder geval niet te bellen met de vraag, dat antwoord staat al vast. Wel een garantie op genot, maar verbinder is wel de laatste eigenschap die ik hem zou toedichten.
Als zuur links zie ik echt het probleem niet.
quote:
Dan liever Eerdmans. Maar die wilde niet. Zei hij, voor wat dat waard is.
Het zou toch een uitgelezen kans voor Eerdmans zijn?
pi_213687761
Ik vind dat die slogan “Nederland op 1” van de PVV voor Europa ook het denkniveau van de partij in een notendop is.

Als alle “PVV’s” van ieder land hun land op 1 zetten Europees gezien, moet je nog allemaal water bij de wijn doen.

Althans ik neem niet aan dat de meest rechtsdraaiende partijen van België en Duitsland ook Nederland op 1 gaan zetten.
  zondag 26 mei 2024 @ 09:44:27 #107
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213687784
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 09:37 schreef Blastbeat het volgende:
Een buitengewoon groot voordeel van de EU is dat landen niet overgeleverd zijn aan de grillen van het nationale electoraat. De Europese bevolking moet in meerderheid tegelijkertijd gek worden voordat er heel rare dingen kunnen gebeuren. Voorbeeldje: zonder EU had het komende kabinet het stikstofbeleid volledig losgelaten.

De nationale democratie had om allerlei redenen altijd een zekere traagheid waardoor echt ondoordacht beleid kansloos was. Die traagheid is weg en binnen een jaar of zes waren FvD, BBB, PvdA, VVD en PVV om beurten de grootste. Hadden we er nog een verkiezing tussendoor gehad, dan had NSC ook in dat rijtje kunnen staan.

De massa van de EU en de wet- en regelgeving ervan lijken vaak bureaucratisch en log, maar de voordelen ervan, al was het maar op het gebied van populismebestrijding, zijn onmiskenbaar.
In weze zeg je hier dat minder democratie goed is. Dat ben ik niet met je eens.
pi_213687828
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2024 09:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Je hoeft hem in ieder geval niet te bellen met de vraag, dat antwoord staat al vast. Wel een garantie op genot, maar verbinder is wel de laatste eigenschap die ik hem zou toedichten. Dan liever Eerdmans. Maar die wilde niet. Zei hij, voor wat dat waard is.
Eerdmans heeft natuurlijk nogal een geschiedenis als politieke sprinkhaan. Dat zal hij zelf ook wel weten. Als hij dan nu ineens een paar maanden minister wordt voor de PVV...

Bovendien ís Eerdmans JA21. Als hij weg is, dan houdt die partij op te bestaan.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213687838
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 09:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
In weze zeg je hier dat minder democratie goed is. Dat ben ik niet met je eens.
Nee, dat zei ik niet. Ik zei dat meer Europese democratie goed is.
pi_213687847
Ik stel voor dat heel de EU gewoon aan het infuus gaat bij Noorwegen. :)

Opgelost
  zondag 26 mei 2024 @ 09:49:10 #111
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213687857
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 09:37 schreef Blastbeat het volgende:

EU is niet van ijzer he? Als nationale parlementen willen doorzetten dan houden ze zich gewoon niet aan de regels. Doen Z-EU omtrent begroting, Polen en Hungarije omtrent migratie.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 26 mei 2024 @ 09:50:38 #112
13309 nostra
ask why
pi_213687863
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 09:38 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als zuur links zie ik echt het probleem niet.
Nou ja, wat ik eerder zei, ik ken hem uit de Haarlemse fractie en daar heeft hij echt voor breuken gezorgd. Van ingelaste vergaderingen voor bestuursafzettingen tot vriendjes laten stemmen en vooral binnen het college (toen nog), waardoor de VVD ook nu nog non grata is bij coalitievorming.

Daarentegen is het beeld van hem als boze huisjesmelker ook weer dubbel. Hij heeft de Haarlemse horeca, groot deel van zijn vastgoedportefeuille, tijdens corona uit eigen zak meebetaald om te overleven. Aan de andere kant, toen zijn kind ging studeren in Amsterdam en een verhuurde kamer op het oog had, zegden die huurders vanuit het niets hun contract op na een bezoekje van Wybren(s companen).

quote:
Het zou toch een uitgelezen kans voor Eerdmans zijn?
Leek mij ook, maar hij was er woensdag vrij stellig in. Echt leiderschap heeft hij nooit hoeven tonen, dus geen idee hoe dat hem ligt. Rotterdam heeft hij iig prima gedaan, debaten kan hij ook (Thorbeckeprijs gewonnen) en het is gematigd genoeg als de PVV ook bon ton is. Sterker nog, dan is het de voice of reason. Gym gedaan, dubbele studie in het buitenland, dus intelligentie ook op orde. Maar als je zelf niet wil houdt het op natuurlijk.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 26 mei 2024 @ 09:51:26 #113
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213687867
Europa is zonder EU overgeleverd aan de grillen van de VS, China, Rusland, etc. Niet alleen economisch, maar ook strategisch, militair en buitenlandse politiek. Met dank aan Putin (Putin bedankt) realiseren zich politiek en burgers dat nu beter.
De EU moet ook zonder de VS in staat zijn zich te verdedigen, veel Europese landen hebben veel te lang hun defensie verwaarloosd en in weze is men nog steeds niet bereid deze achterstand snel in te halen. Europa moet haar rol in de wereld vinden en een player worden, want wanneer men dat niet doet, wordt men ge"played"
  zondag 26 mei 2024 @ 09:56:39 #114
13309 nostra
ask why
pi_213687924
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 09:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Europa is zonder EU overgeleverd aan de grillen van de VS, China, Rusland, etc. Niet alleen economisch, maar ook strategisch, militair en buitenlandse politiek. Met dank aan Putin (Putin bedankt) realiseren zich politiek en burgers dat nu beter.
De EU moet ook zonder de VS in staat zijn zich te verdedigen, veel Europese landen hebben veel te lang hun defensie verwaarloosd en in weze is men nog steeds niet bereid deze achterstand snel in te halen. Europa moet haar rol in de wereld vinden en een player worden, want wanneer men dat niet doet, wordt men ge"played"
Exact, de million dollar question is alleen hoe je dat vorm gaat geven.
  zondag 26 mei 2024 @ 09:58:52 #115
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213687952
Verder denk ik dat het erg goed zou zijn een FBI achtige organisatie op te zetten in Europa, die zaken als corruptie, grensoverschrijdende criminaliteit, mensenhandel, terrorisme, spionage kan aanpakken op Europees niveau waarbij deze daarvoor ook een mandaat heeft. Ook politici, koningshuizen etc zouden hierbij niet uitgezonderd moeten worden. Het probleem daarbij is alleen een beetje dat Europese landen en onze geallieerden ook elkaar maar al te graag bespioneren. De VS en UK bespioneren de EU maar al te graag. Daarbij gaat het ook om politieke en economische spionage.
pi_213687960
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 09:47 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Eerdmans heeft natuurlijk nogal een geschiedenis als politieke sprinkhaan. Dat zal hij zelf ook wel weten. Als hij dan nu ineens een paar maanden minister wordt voor de PVV...

Als hij Premier zou worden, dan komt Nanninga toch gewoon in de kamer? Als hij het dan ook nog goed doet zou JA21 toch gewoon de premier bonus kunnen pakken?
pi_213687998
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 10:00 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als hij Premier zou worden, dan komt Nanninga toch gewoon in de kamer? Als hij het dan ook nog goed doet zou JA21 toch gewoon de premier bonus kunnen pakken?
Hoe zeg ik dit enigszins politiek correct...

Poging: Nanninga heeft niet de eigenschappen die voor de JA21-kiezer aantrekkelijk zijn.
  zondag 26 mei 2024 @ 10:03:50 #118
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213688015
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2024 09:56 schreef nostra het volgende:

[..]
Exact, de million dollar question is alleen hoe je dat vorm gaat geven.
Dat nationale regeringen in gaan zien dat het beter is meer federaal te worden in de EU. Lastig.
Het is inmiddels lang en breed bekend dat bv de CIA en KGB in de jaren 50 zich in Europese landen bezig hielden verkiezingen te beïnvloeden. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit niet nog steeds gebeurd. Partijen met een sterk anti EU sentiment dienen duidelijk de belangen van VS, China en Rusland. Of dat nu een bewuste, betaalde strategie is of niet, gewoon een gevolg van hun populisme, dat is eigenlijk niet relevant. Feit is dat Rusland, VS en China voordeel hebben aan een zwakke EU.
pi_213688041
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 10:00 schreef KaheemSaid het volgende:
Als hij het dan ook nog goed doet zou JA21 toch gewoon de premier bonus kunnen pakken?
O, ik vergat dit.

Ja, exact. Daarom zal Wilders het nooit toestaan dat Eerdmans onder de vlag van JA21 premier wordt. Wat een boodschap zou dat afgeven...

"Ja, je kunt wel op de PVV stemmen, maar voor echt leiderschap moet je bij JA21 zijn."
pi_213688059
quote:
7s.gif Op zondag 26 mei 2024 09:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
EU is niet van ijzer he? Als nationale parlementen willen doorzetten dan houden ze zich gewoon niet aan de regels. Doen Z-EU omtrent begroting, Polen en Hungarije omtrent migratie.
Toch denk ik dat er wel degelijk een sterk dempende factor vanuit gaat.

Op @Jan_Onderwater zijn opmerking dat dit ondemocratisch zou zijn heb ik het antwoord niet meteen. De Nederlandse regering geeft gemeentes ook taken en bevoegdheden die ze binnen kaders uit moeten voeren volgens mij is daar ook niks ondemocratisch aan. Het wordt pas ondemocratisch wanneer het Europees Parlement niet gekozen zou zijn.

Wel kun je door bijvoorbeeld de opkomst of door de Veto mogelijkheden van de Europese Unie zeggen dat Europa verminderd democratisch is.
pi_213688086
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 10:06 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
O, ik vergat dit.

Ja, exact. Daarom zal Wilders het nooit toestaan dat Eerdmans onder de vlag van JA21 premier wordt. Wat een boodschap zou dat afgeven...

"Ja, je kunt wel op de PVV stemmen, maar voor echt leiderschap moet je bij JA21 zijn."
“Fatsoenlijk rechts”, dat zou “goed bestuur” Omtzigt toch wel fijn vinden? Of is goed bestuur meer procedureel dan inhoudelijk?
pi_213688096
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 10:08 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Toch denk ik dat er wel degelijk een sterk dempende factor vanuit gaat.

Op @:Jan_Onderwater zijn opmerking dat dit ondemocratisch zou zijn heb ik het antwoord niet meteen. De Nederlandse regering geeft gemeentes ook taken en bevoegdheden die ze binnen kaders uit moeten voeren volgens mij is daar ook niks ondemocratisch aan. Het wordt pas ondemocratisch wanneer het Europees Parlement niet gekozen zou zijn.

Wel kun je door bijvoorbeeld de opkomst of door de Veto mogelijkheden van de Europese Unie zeggen dat Europa verminderd democratisch is.
Het Europees parlement is natuurlijk een nep-parlement met uiterst beperkte bevoegdheden (en rare werkwijzen met maar drie fracties die er toe doen, en beperkte mediacontrole, etc). Ik zou daar echt niet teveel democratische legitimiteit aan willen toekennen.

Waar het op hangt is hoe je de EU ziet. Is dat een vorm van een federale staat achtig iets, dan snijdt jouw betoog hout. Zie je het echt puur als een samenwerking tussen soevereine Staten dan is het wel lastiger en kun je inderdaad betogen dat de nationale democratie in de knel komt.
zie email 27 oktober
pi_213688125
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 10:11 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
“Fatsoenlijk rechts”, dat zou “goed bestuur” Omtzigt toch wel fijn vinden? Of is goed bestuur meer procedureel dan inhoudelijk?
O, goed punt. Ik weet eigenlijk niet hoe Omtzigt dat bedoelt.
  zondag 26 mei 2024 @ 10:18:59 #124
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_213688150
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 09:47 schreef Blastbeat het volgende:

[..]

JA31 gaan ze in elk geval niet halen. Maar die club is toch net zo goed Annabel Nanninga?
pi_213688170
Los van hoe democratisch de EU precies is: democratischer is niet per se beter. We hebben bijvoorbeeld een Grondwet en allerlei internationale verdragen om bepaalde mensenrechten te beschermen. Als democratischer sowieso beter zou zijn, dan waren die allemaal niet nodig.
pi_213688178
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2024 10:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
JA31 gaan ze in elk geval niet halen. Maar die club is toch net zo goed Annabel Nanninga?
Jawel, maar zie jij Nanninga als een uithangbord van wat 'fatsoenlijk rechts' zou moeten zijn?
  zondag 26 mei 2024 @ 10:23:03 #127
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213688183
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 10:21 schreef Blastbeat het volgende:
Los van hoe democratisch de EU precies is: democratischer is niet per se beter. We hebben bijvoorbeeld een Grondwet en allerlei internationale verdragen om bepaalde mensenrechten te beschermen. Als democratischer sowieso beter zou zijn, dan waren die allemaal niet nodig.
Als je ziet welke kant o.a. de VS, het VK en ook wij heengaan kun je je idd afvragen of de democratie in de huidige vorm wel het systeem is dat de beste resultaten oplevert.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 26 mei 2024 @ 10:24:29 #128
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_213688199
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 10:11 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Voor fatsoenlijk rechts zijn ze wel heel erg laat uit de FvD gestapt.
  zondag 26 mei 2024 @ 10:30:46 #129
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_213688256
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 10:22 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Jawel, maar zie jij Nanninga als een uithangbord van wat 'fatsoenlijk rechts' zou moeten zijn?
Nee maar Eerdmans eerlijk gezegd ook niet.
Maar wellicht is het sowieso wel wat ingewikkeld om fatsoenlijk rechts van de VVD te zijn. Die hebben wat je nog min of meer als fatsoenlijk zou kunnen zien altijd wel slim afgedekt.
pi_213688474
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2024 09:43 schreef Beathoven het volgende:
Ik vind dat die slogan “Nederland op 1” van de PVV voor Europa ook het denkniveau van de partij in een notendop is.

Als alle “PVV’s” van ieder land hun land op 1 zetten Europees gezien, moet je nog allemaal water bij de wijn doen.

Althans ik neem niet aan dat de meest rechtsdraaiende partijen van België en Duitsland ook Nederland op 1 gaan zetten.
Of gewoon met de vinger wijzen naar *insert willekeurig buurland*, Schengen opblazen, en als een gek met zijn allen dik boven de NAVO-norm gaan zitten.
pi_213688488
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2024 07:57 schreef nostra het volgende:

[..]
Ga je helemaal los over radicaal- en extreemrechts, kom je met een communistische krant als bron. Maar goed, het is een redelijk feitelijke weergave dus soit.
Idd.... het is een nieuwsfeit van toen. In dit geval is de bron niet zo van belang
pi_213688618
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 10:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het Europees parlement is natuurlijk een nep-parlement met uiterst beperkte bevoegdheden (en rare werkwijzen met maar drie fracties die er toe doen, en beperkte mediacontrole, etc). Ik zou daar echt niet teveel democratische legitimiteit aan willen toekennen.

Waar het op hangt is hoe je de EU ziet. Is dat een vorm van een federale staat achtig iets, dan snijdt jouw betoog hout. Zie je het echt puur als een samenwerking tussen soevereine Staten dan is het wel lastiger en kun je inderdaad betogen dat de nationale democratie in de knel komt.
Als het zogenaamde nep parlement straks al die plannen van de pvv en de bbb gaat afkeuren dan wordt dat wel lachen jah....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_213688948
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 09:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Terugvinden dan he ;)
Vroeger waren wij immers de grootste player van allemaal.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213689015
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2024 09:50 schreef nostra het volgende:
Nou ja, wat ik eerder zei, ik ken hem uit de Haarlemse fractie en daar heeft hij echt voor breuken gezorgd. Van ingelaste vergaderingen voor bestuursafzettingen tot vriendjes laten stemmen en vooral binnen het college (toen nog), waardoor de VVD ook nu nog non grata is bij coalitievorming.

Daarentegen is het beeld van hem als boze huisjesmelker ook weer dubbel. Hij heeft de Haarlemse horeca, groot deel van zijn vastgoedportefeuille, tijdens corona uit eigen zak meebetaald om te overleven. Aan de andere kant, toen zijn kind ging studeren in Amsterdam en een verhuurde kamer op het oog had, zegden die huurders vanuit het niets hun contract op na een bezoekje van Wybren(s companen).
Ik ben benieuwd wat daar gebeurd is.

Van Haga doet me een beetje denken aan een liegende autoverkoper. 'Ja hoor, deze auto is van een oud vrouwtje geweest en heeft altijd binnen gestaan...'

Overigens is Van Haga uit de VVD gegooid, dan is er zelfs volgens VVD-maatstaven al iets misgegaan. Daarna is hij naar FvD gegaan, en ook daar is hij met bonje vertrokken.

Ik denk dat niemand in de coalitie het ziet zitten om van hem minister-president te maken.

quote:
Leek mij ook, maar hij was er woensdag vrij stellig in. Echt leiderschap heeft hij nooit hoeven tonen, dus geen idee hoe dat hem ligt. Rotterdam heeft hij iig prima gedaan, debaten kan hij ook (Thorbeckeprijs gewonnen) en het is gematigd genoeg als de PVV ook bon ton is. Sterker nog, dan is het de voice of reason. Gym gedaan, dubbele studie in het buitenland, dus intelligentie ook op orde. Maar als je zelf niet wil houdt het op natuurlijk.
Ik hoor Eerdmans nooit echt domme dingen zeggen, en het politieke spel snapt hij ook voldoende. Het is bij hem niet zo zeer een gebrek aan intelligentie, maar wel een gebrek aan uitstraling en charisma. PVV, NSC en BBB hebben samen 46 zetels erbij gekregen, terwijl JA21 twee zetels verloren heeft en niet verder is gekomen dan één zetel. Dan heb je het bij de kiezer in ieder geval niet goed gedaan.
  zondag 26 mei 2024 @ 12:24:58 #135
13309 nostra
ask why
pi_213689157
quote:

[..]
De afscheidsspeech van Halsema naar Nanninga bij haar vertrek uit de Amsterdamse raad:

quote:
Amsterdam piept en kraakt onder het juk van een extreemlinks bestuur,” begon Halsema. “De deugkneuzen hebben hier onveranderlijk de leiding en de raad is – ondanks uw noeste werk – nog niet echt van kleur verschoten. En nu hoeft er niemand aan te pas te komen, want u cancelt uzelf. Op het hoofdkantoor van het milieu-, dier- en mensvriendelijke Woke International is de vlag uitgegaan. Dat zult u begrijpen.”

Vanuit de zaal werd gelachen, en ook Annabel Nanninga hield haar gezicht niet in de plooi. Waarna Halsema verderging, in een speech gebaseerd op de Twitterberichten en de eigen woorden van Nanninga over de Amsterdamse politiek in de afgelopen jaren. “Als iemand de crisis begrijpt die Amsterdam teistert, dan bent u het: het is geen vijf voor twaalf, maar half één in Pyongyang aan het IJ.”

De vegaburger
Halsema, zichtbaar ervan genietend: “Hoe moet de GGZ Raad 020 nu verder, zonder de psychiater die zich ontfermt over haar patiënten? Als dolende zielen zullen wij nu op de tast het hekje moeten vinden dat ons afscheidt van de linkse afgrond waarvoor u ons wist te behoeden.”

Het Parool werd ook genoemd. “Wie moet de Amsterdammers wijzen op obligaat gepiep over seksisme in een interview met de burgemeester?” zei Halsema. “En wie verheldert nog voor twitterend Nederland dat Het Parool in werkelijkheid de Pravda van de Stopera is?”
  zondag 26 mei 2024 @ 12:30:20 #136
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213689204
quote:

[..]
Op zich is ze echt wel fatsoenlijk, maar ze mist heb ik het idee wel een beetje de theoretische basis om als eenpitter zo'n partijprofiel goed vorm te geven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 26 mei 2024 @ 13:29:57 #137
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213689710
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2024 12:24 schreef nostra het volgende:

[..]
De afscheidsspeech van Halsema naar Nanninga bij haar vertrek uit de Amsterdamse raad:

[..]

_O_
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213689728
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 10:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je ziet welke kant o.a. de VS, het VK en ook wij heengaan kun je je idd afvragen of de democratie in de huidige vorm wel het systeem is dat de beste resultaten oplevert.
Dit is toch wel een vrij bizar statement. Is het misschien ooit bij je opgekomen dat mensen nogal kunnen verschillen over wat de beste resultaten zijn?
pi_213690668
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 13:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit is toch wel een vrij bizar statement. Is het misschien ooit bij je opgekomen dat mensen nogal kunnen verschillen over wat de beste resultaten zijn?
Als een democratie zichzelf afschaft, is dat dan democratisch of de ondergang van de democratie?
pi_213690971
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 15:04 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als een democratie zichzelf afschaft, is dat dan democratisch of de ondergang van de democratie?
Beide dan hé.
pi_213691282
quote:

[..]
Beiden, zou ik zeggen.
pi_213691385
quote:

[..]
Vooral het laatste, want je kunt je afvragen in hoeverre het proces dat de aanloop vormt naar definitieve afschaffing wel democratisch is geweest.

Als je alle piketpalen wegslaat waarin een democratie goed kan functioneren dan is stembusgang met gewicht al niet democratisch meer.
pi_213691578
Het verschil is dat je (grond)wetten en internationale verdragen zowel in theorie als in de praktijk kunt terugdraaien, terwijl het opheffen van een democratie permanente gevolgen heeft.

Onze democratische rechtsstaat is trouwens ook meer dan louter 'de wil van de meerderheid'. Sterker nog, in de letterlijke definitie ervan wordt de staat bepaalde begrenzingen opgelegd en is zij gebonden aan onder meer grondwetten en onafhankelijke rechtspraak. Juist omdat rechten van burgers extra worden beschermd en omdat de overheid/meerderheid niet zomaar despotisch kan handelen, zijn we hier vrij en gelijk.

De pijlers van de democratische rechtsstaat aantasten is in elk geval niet 'het beste resultaat', lijkt me.
pi_213691989
quote:

[..]
NSDAP kwam in de regering door 'eerlijke' verkiezingen en schafte de democratie af.
Dus niks democratisch
pi_213692110
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 12:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Op zich is ze echt wel fatsoenlijk, maar ze mist heb ik het idee wel een beetje de theoretische basis om als eenpitter zo'n partijprofiel goed vorm te geven.
Op enige vorm van fatsoen heb ik haar nog nooit kunnen betrappen.
pi_213693962
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 16:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
NSDAP kwam in de regering door 'eerlijke' verkiezingen en schafte de democratie af.
Dus niks democratisch
Die verkiezingen waren niet eerlijk.
https://www.annefrank.org(...)atie-naar-dictatuur/

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2024 18:17:54 ]
  zondag 26 mei 2024 @ 18:18:27 #147
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213693980
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 18:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die verkiezingen waren niet eerlijk.
Zo oneerlijk waren die verkiezingen niet hoor. De NSDAP verloor zelfs zetels. Doordat ze later de communisten uit het parlement geweerd hadden en de christendemocraten om hun vinger hadden gewonden, wisten ze toch de macht naar zich toe te trekken.
Antifa
pi_213694395
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2024 12:24 schreef nostra het volgende:

[..]

[..]

Halsema heeft wel humor. Dat zie je niet vaak op links.
pi_213694407
quote:
Partijleiders praten maandag verder over premierskandidaat

De partijleiders van PVV, VVD, NSC en BBB praten maandagochtend verder over de premierskandidaat voor een nieuw kabinet. Dat doen ze met formateur Richard van Zwol. Het is nog steeds niet duidelijk wanneer de partijen een kandidaat presenteren.

Geert Wilders (PVV), Dilan Yesilgöz (VVD), Pieter Omtzigt (NSC) en Caroline van der Plas (BBB) hervatten de besprekingen om 09.30 uur. Vorige week is onderling afgesproken om te zwijgen over de gesprekken over de leider van het nieuwe kabinet.

PVV-leider Wilders had eerder Ronald Plasterk (PvdA) op het oog, maar die liet maandag weten niet langer beschikbaar te zijn voor het premierschap, nadat er discussie was ontstaan over de manier waarop hij zich zou hebben verrijkt met het claimen van patenten op medisch onderzoek. Een onderzoek daarnaar door de Universiteit van Amsterdam (UvA) loopt nog.
https://wnl.tv/2024/05/26(...)r-premierskandidaat/

Het zou mij wel logisch lijken als we maandag of dinsdag weten wie de nieuwe premier wordt. Van Zwol heeft 5 weken. Ondertussen is een halve week verstrekken, maar ik gok dat toen iemand is voorgedragen als premier en misschien dat ze dit weekend nog informele kennismakingen hebben met de desbetreffende persoon.

De hoorzittingen moeten tussen het gewone werk van de Tweede Kamer door, dus ongeveer 2 á 3 per dag lijkt mij. Dan moet je toch 2 weken daarvoor reserveren, dus het ideaalplaatje lijkt mij dat Van Zwol op maandag of dinsdag een beoogd premier kan presenteren en dat ze dan samen de ploeg verder samenstellen in de 2 weken daarop en vervolgens dan dus nog twee weken met hoorzittingen.
pi_213694553
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 19:03 schreef Jojoke het volgende:

[..]
https://wnl.tv/2024/05/26(...)r-premierskandidaat/

Het zou mij wel logisch lijken als we maandag of dinsdag weten wie de nieuwe premier wordt. Van Zwol heeft 5 weken. Ondertussen is een halve week verstrekken, maar ik gok dat toen iemand is voorgedragen als premier en misschien dat ze dit weekend nog informele kennismakingen hebben met de desbetreffende persoon.

De hoorzittingen moeten tussen het gewone werk van de Tweede Kamer door, dus ongeveer 2 á 3 per dag lijkt mij. Dan moet je toch 2 weken daarvoor reserveren, dus het ideaalplaatje lijkt mij dat Van Zwol op maandag of dinsdag een beoogd premier kan presenteren en dat ze dan samen de ploeg verder samenstellen in de 2 weken daarop en vervolgens dan dus nog twee weken met hoorzittingen.
Maandag of dinsdag? Aanstaande maandag of dinsdag? _O-
pi_213694573
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 19:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maandag of dinsdag? Aanstaande maandag of dinsdag? _O-
Ja, ik bedoel morgen of overmorgen. Zo vreemd is dat toch niet?
  zondag 26 mei 2024 @ 19:18:40 #152
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_213694589
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 19:17 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Lijkt mij niet nee.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_213694604
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 19:17 schreef Jojoke het volgende:

[..]
We zullen zien, ik verwacht er weinig van de komende dagen.
pi_213694771
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 19:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
We zullen zien, ik verwacht er weinig van de komende dagen.
Qua timing zou mij dat heel vreemd lijken. Van Zwol is een oudgediende dus weet wat nodig is. Vorige week hebben ze waarschijnlijk de spelregels, de premier en de in te vullen posten besproken.
pi_213694785
twitter

Eens met Otten. Kiezen of delen.
zie email 27 oktober
  zondag 26 mei 2024 @ 19:40:35 #156
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213694848
Ik mis de tijd dat Henk Otten nog precies zo irrelevant werd gehouden als wenselijk was. Verder maakt ie wel een goed technisch punt.

Zou hij niet trouwens het nieuwe kabinet in kunnen?
Antifa
  Moderator zondag 26 mei 2024 @ 19:49:18 #157
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213694959
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 19:35 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Maar maken gl/pvda-leden zich ook daadwerkelijk schuldig aan waar Otten ze nu van beschuldigd?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator zondag 26 mei 2024 @ 19:55:32 #158
236264 crew  capricia
pi_213695072
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 19:40 schreef VoMy het volgende:
Ik mis de tijd dat Henk Otten nog precies zo irrelevant werd gehouden als wenselijk was. Verder maakt ie wel een goed technisch punt.

Zou hij niet trouwens het nieuwe kabinet in kunnen?
Ik weet nog dat bij FvD de ledenadministratie zo chaotisch was, dat er eindeloze incasso's plaatsvonden bij mensen die al maanden opgezegd hadden.
Geen idee of het nu beter is.
Maar Otten heeft weinig recht van spreken, wmb.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 26 mei 2024 @ 19:58:41 #159
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213695125
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2024 19:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik weet nog dat bij FvD de ledenadministratie zo chaotisch was, dat er eindeloze incasso's plaatsvonden bij mensen die al maanden opgezegd hadden.
Geen idee of het nu beter is.
Maar Otten heeft weinig recht van spreken, wmb.
Dat doet zo'n beetje elk bedrijf.

Of dubbel incasseren. Die oudjes vinden het toch wel goed of zijn te bang om er iets van te zeggen
  Moderator zondag 26 mei 2024 @ 20:02:45 #160
236264 crew  capricia
pi_213695184
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 19:58 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dat doet zo'n beetje elk bedrijf.

Of dubbel incasseren. Die oudjes vinden het toch wel goed of zijn te bang om er iets van te zeggen
De ledenadministratie bij forum is/was gewoon een zooitje.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 26 mei 2024 @ 20:04:15 #161
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213695203
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 19:35 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Eens. Dit is natuurlijk geen sneaky vooropgezet plannetje geweest om eens lekker geld binnen te harken maar deze constructie is natuurlijk wel onwenselijk en niet de bedoeling.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213695248
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 20:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Eens. Dit is natuurlijk geen sneaky vooropgezet plannetje geweest om eens lekker geld binnen te harken maar deze constructie is natuurlijk wel onwenselijk en niet de bedoeling.
Nou ja dat. Het is nooit zo bedoeld maar werkt wel zo uit. En ik sluit ook niet uit dat het in stand gehouden wordt.
zie email 27 oktober
pi_213695363
De partijen opereren nog steeds als twee aparte entiteiten met eigen besturen, campagneteams, wetenschappelijke bureaus en jongerenorganisaties. Het feit dat die innig met elkaar samenwerken (waarbij wordt voorgesorteerd op een fusie) hoeft niet te betekenen dat de subsidie moet worden gehalveerd, lijkt me.

Dubbel lidmaatschap is iets van alle tijden.
  zondag 26 mei 2024 @ 20:18:53 #164
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213695454
Het is niet verboden, maar erg netjes is het ook niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213696498
quote:
VVD-partijleider Dilan Yeşilgöz vindt dat de onderhandelingen voor een nieuw kabinet met PVV, NSC en BBB 'echt zwaar' waren. "Maar het is gelukt. Niet omdat ik deze samenwerking persoonlijk graag wilde, dat is niet aan de orde
https://www.rtl.nl/nieuws(...)king-met-pvv-nsc-bbb
Ik denk.....ze wilde deze coalitie niet graag...maar ze wilde ook niet kiezen voor een coalitie over links?
Of wilde haar fractie met Wilders gaan en zij moest wel meegaan met de fractiemeerderheid ?

En van Omtzigt kun je ook denken: wilde hij deze coalitie wel 'persoonlijk graag' ?
pi_213696795
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 21:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)king-met-pvv-nsc-bbb
Ik denk.....ze wilde deze coalitie niet graag...maar ze wilde ook niet kiezen voor een coalitie over links?
Of wilde haar fractie met Wilders gaan en zij moest wel meegaan met de fractiemeerderheid ?

En van Omtzigt kun je ook denken: wilde hij deze coalitie wel 'persoonlijk graag' ?
Als je de retoriek van Wilders de afgelopen jaren gehoord hebt en als je bijvoorbeeld de verhalen leest van iemand als Gert Leers in kabinet Rutte 1, dan zou het toch vreemd zijn als je “persoonlijk graag” met Geert Wilders wil.

“Woorden doen er toe”, zei van der Plas (in het antisemitisme debat), dat geldt natuurlijk hier ook. Een middenkabinet na deze aanleiding en campagne betekent grote verliezen, dan is het misschien fijner om te hopen dat de PVV het gaat verneuken, Gom van Strien, Plasterk en alle (twitter)stalbrandjes doen dit ook vermoeden. Maar het is natuurlijk een behoorlijke gok na deze verkiezingsuitslag waar ze zeker weten van geschrokken zijn.

Heb je hier echt vragen bij?
pi_213696837
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 19:35 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Qua timing zou mij dat heel vreemd lijken. Van Zwol is een oudgediende dus weet wat nodig is. Vorige week hebben ze waarschijnlijk de spelregels, de premier en de in te vullen posten besproken.
Ze hebben radiostilte voor de komende weken afgesproken, reken maar niet dat je binnen 3 weken de premier weet.
pi_213696989
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 21:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze hebben radiostilte voor de komende weken afgesproken, reken maar niet dat je binnen 3 weken de premier weet.
Ik verwachte dat we dit eerder weten.
  maandag 27 mei 2024 @ 09:47:52 #169
436222 Japepk
Padvinder
pi_213699969
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 21:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik verwacht eigenlijk wel een bewuste of onbewuste blunder waarbij Kim Putters alvast in het Torentje mag kijken of zo en dit gewoon op klaarlichte dag vastgelegd kan worden door het journaille.
't Echte en 't ware!
pi_213699997
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:47 schreef Japepk het volgende:

[..]
Ik verwacht eigenlijk wel een bewuste of onbewuste blunder waarbij Kim Putters alvast in het Torentje mag kijken of zo en dit gewoon op klaarlichte dag vastgelegd kan worden door het journaille.
Weer een PvdA'er? Het is wel een patroon aan het worden wat je zou kunnen noemen "Iedereen behalve rechts"
pi_213700027
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Weer een PvdA'er? Het is wel een patroon aan het worden wat je zou kunnen noemen "Iedereen behalve rechts"
Wilders weet dat met iemand op rechts de kans op schandalen en het snel klappen van een kabinet erg hoog is.
pi_213700050
Hoe langer dit traject duurt (stel drie weken), hoe meer je het idee krijgt niemand wil met Wilders en hoe meer je het idee krijgt het is premier kandidaat 6, 7 of 8.
Dat is toch voor het vertrouwen in de PVV en de Premier slecht?
  maandag 27 mei 2024 @ 10:00:46 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213700069
Henk Otten zie ik trouwens ook nog wel als minister aantreden.
  maandag 27 mei 2024 @ 10:04:24 #174
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213700089
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:58 schreef KaheemSaid het volgende:
Hoe langer dit traject duurt (stel drie weken), hoe meer je het idee krijgt niemand wil met Wilders en hoe meer je het idee krijgt het is premier kandidaat 6, 7 of 8.
Dat lijkt me wel. Maar wachten we dan ook met zoeken naar de ministers en staatssecretarissen? Willen die niet eerst weten wie de MP wordt? Of moet MP maar accepteren dat er iemand komt op een post waar hij/zij niet mee kan werken?
pi_213700091
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:00 schreef Hexagon het volgende:
Henk Otten zie ik trouwens ook nog wel als minister aantreden.
Namens wie?
zie email 27 oktober
  maandag 27 mei 2024 @ 10:08:03 #176
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213700107
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Namens wie?
Het is een extraparlementair kabinet! Dus het hoeft niet namens iemand.
Antifa
  Moderator maandag 27 mei 2024 @ 10:09:03 #177
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213700116
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:47 schreef Japepk het volgende:

[..]
Zou Putters er wel zin in hebben constant gesouffleerd te worden door Wilders?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213700122
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:08 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het is een extraparlementair kabinet! Dus het hoeft niet namens iemand.
Laat ik de vraag herformuleren: wie van de vier partijleiders gaat Henk Otten opperen of benaderen?
zie email 27 oktober
pi_213700134
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:58 schreef KaheemSaid het volgende:
De enige serieus werkende optie voor een duurzame periode voor alle partijen in de kamer buiten PVV en BBB (die weinig tot geen kans maakt; omdat.. Wilders) lijkt Omtzigt als MP te zijn. Maar Omtzigt zal dan z'n eigen koers wat gaan varen samen met de VVD en virtueel doen alsof PVV en BBB er wat bijhangen en wat tieren. Dus dan kan er gegarandeerd een bak chips bij.
  maandag 27 mei 2024 @ 10:13:19 #180
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213700138
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Of geroyeerd te worden door de PvdA en toch een beetje vies aangekeken te worden op feesten en partijen. Waarom zou die man in godsnaam een hyperrechts kabinet willen leiden?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator maandag 27 mei 2024 @ 10:15:37 #181
5428 crew  miss_sly
pi_213700155
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:04 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat lijkt me wel. Maar wachten we dan ook met zoeken naar de ministers en staatssecretarissen? Willen die niet eerst weten wie de MP wordt? Of moet MP maar accepteren dat er iemand komt op een post waar hij/zij niet mee kan werken?
Ik vind dit ook wel belangrijk, inderdaad.
Zowel MP als ministers en staatssecretarissen willen toch wel weten met wie ze eventueel aantreden en moeten samenwerken? Het lijkt mij dan ook logisch dat de MP als eerste bekend moet zijn, en dat dan de overige bewindslieden erbij worden gezocht. Maar goed, logica en dit extraparlementaire kabinet gaan niet per se samen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 27 mei 2024 @ 10:17:12 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213700162
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Namens wie?
De PVV, die moeten flink gaan schrapen
  maandag 27 mei 2024 @ 10:17:27 #183
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213700166
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik denk niet dat die man masochist is.
pi_213700168
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Of geroyeerd te worden door de PvdA en toch een beetje vies aangekeken te worden op feesten en partijen. Waarom zou die man in godsnaam een hyperrechts kabinet willen leiden?
Omdat het een programkabinet is (zakenkabinet) waarin meerderheden worden gezocht. Omtzigt z'n stijl van uitleggen (alles ligt open, naar alles kan samen een oplossing worden gezocht) en zoeken gaf dat al wat vorm. Daar zou een Plasterk of Putters prima binnen passen. Maar Wilders wil, ondanks dat er niet veel andere keuze is, eigenlijk helemaal niet zo'n type kabinet. Waarom? Omdat je dan ook met Links meerderheden kunt zoeken en de hyper-rechtse signatuur van het kabinet dan mogelijk totaal niet uit verf komt. Vooral omdat die hyperrechtse speerpunten op drijfzand staan qua onderbouwing.
pi_213700178
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De PVV, die moeten flink gaan schrapen
Zou hij niet teveel profiel hebben daarvoor? Potentiële concurrent?
zie email 27 oktober
  maandag 27 mei 2024 @ 10:19:54 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213700183
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zou hij niet teveel profiel hebben daarvoor? Potentiële concurrent?
Zou kunnen. Maar de PVV heeft geen hele grote rolodex natuurlijk.
pi_213700193
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zou kunnen. Maar de PVV heeft geen hele grote rolodex natuurlijk.
Dat klopt. Maar tegelijkertijd heeft Geert voor het eerst wel echt wat te bieden. Namelijk functies in het centrum van de macht. Dat zal vast wel wat mensen aantrekken.

Vraag is dan weer of je die moet willen.
zie email 27 oktober
  maandag 27 mei 2024 @ 10:22:07 #188
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213700199
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Omdat het een programkabinet is (zakenkabinet) waarin meerderheden worden gezocht. Omtzigt z'n stijl van uitleggen en zoeken gaf dat al wat vorm. Daar zou een Plasterk of Putters prima binnen passen. Maar Wilders wil, ondanks dat er niet veel andere keuze is, eigenlijk helemaal niet zo'n type kabinet. Waarom? Omdat je dan ook met Links meerderheden kan zoeken en de hyper-rechtse signatuur van het kabinet dan mogelijk totaal niet uit verf komt. Vooral omdat die hyperrechtse speerpunten op drijfzand staan qua onderbouwing.
Er is geen programkabinet en zelfs als die constructie er de facto wel zou zijn, dan moet hij zichzelf in Europa voor lul zetten, PvdA/GL gaat zich ook met een programkabinet niet opstellen als constructieve oppositie en hij zou zijn eigen partij voor lul zetten. Voor een PvdA'er is het gewoon uitgesloten om dit kabinet te leiden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 27 mei 2024 @ 10:23:05 #189
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213700208
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Laat ik de vraag herformuleren: wie van de vier partijleiders gaat Henk Otten opperen of benaderen?
Je denkt de verkeerde kant op: Otten benadert de partijleiders.

Hij heeft in de EK gezeten dus hij zal wel wat VVD'ers kennen uit zijn tijd daar. Daarnaast zijn allerlei FvD'ers uitgewaaid naar andere partijen, zoals Pouw-Verweij richting de BBB. Hij kent misschien nog namen uit zijn LPF-tijd, en LPF'ers worden ook weer genoemd als ministers dus die willen wel een goed woordje voor hem doen. De PVV heeft zelf geen namen dus die zullen vast open staan voor iemand zonder al te besmet blazoen.

Hij gooit 5 lijntjes uit en hopen dat er wordt gehapt.
Antifa
pi_213700225
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Er is geen programkabinet en zelfs als die constructie er de facto wel zou zijn, dan moet hij zichzelf in Europa voor lul zetten, PvdA/GL gaat zich ook met een programkabinet niet opstellen als constructieve oppositie en hij zou zijn eigen partij voor lul zetten. Voor een PvdA'er is het gewoon uitgesloten om dit kabinet te leiden.
Ik denk ook niet dat Putters dit gaat doen om die reden .

Je moet een MP hebben met veel kunde, die persoonlijk niet veel te verliezen heeft.
  maandag 27 mei 2024 @ 10:34:47 #191
13309 nostra
ask why
pi_213700273
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:26 schreef Beathoven het volgende:
Je moet een MP hebben met veel kunde, die persoonlijk niet veel te verliezen heeft.
Dat is nogal een tegenstelling.
  Moderator maandag 27 mei 2024 @ 10:37:27 #192
5428 crew  miss_sly
pi_213700294
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:26 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik denk ook niet dat Putters dit gaat doen om die reden .

Of iemand die er in gelooft. De vraag is wel of dat een betrouwbaar, stabiel persoon zal zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213700312
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee hoor. Dat is een (pre-)pensionado.
zie email 27 oktober
  maandag 27 mei 2024 @ 10:40:53 #194
13309 nostra
ask why
pi_213700328
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee hoor. Dat is een (pre-)pensionado.
Da's een optie dan inderdaad. Maar dan kom je dus in de Remkes hoek uit.
pi_213700347
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Da's een optie dan inderdaad. Maar dan kom je dus in de Remkes hoek uit.
Yup. Of nog 10 jaar jonger. 60+ zeg maar.
zie email 27 oktober
pi_213700358
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Deze formatie en het aanstaande kabinet in een plaatje samengevat:

pi_213700402
Kim Putters is natuurlijk totaal geen realistische optie.

Die man is nog veel te veel PvdA-er om leiding te gaan geven aan een conservatief en knetterrechts kabinet. Die kan helemaal niet achter dit hoofdlijnenakkoord staan. Daar gaat hij geen leiding aan geven.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 27 mei 2024 @ 10:54:32 #198
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213700447
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:47 schreef Tomatenboer het volgende:

Die man is nog veel te veel PvdA-er om leiding te gaan geven aan een conservatief en knetterrechts kabinet. Die kan helemaal niet achter dit hoofdlijnenakkoord staan. Daar gaat hij geen leiding aan geven.
PvdA'ers hebben er wel een handje van om hun eigen aanwezigheid binnen coalities het belangrijkste resultaat te vinden en het te voeren beleid pas op twee te zetten. Bestuurspartijcultuur.
Antifa
  maandag 27 mei 2024 @ 10:59:51 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213700484
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:54 schreef VoMy het volgende:

[..]
PvdA'ers hebben er wel een handje van om hun eigen aanwezigheid binnen coalities het belangrijkste resultaat te vinden en het te voeren beleid pas op twee te zetten. Bestuurspartijcultuur.
Putters lijkt me daarentegen wel een integer persoon die het wel wat uitmaakt.
pi_213701140
quote:

Maar het AD heeft het wel over hem: https://www.ad.nl/politie(...)-nederland~acc33fc4/
  maandag 27 mei 2024 @ 12:34:29 #201
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213701148
quote:

Putter is geen optie als in dat hij te fatsoenlijk tav sommige uitwerkingen en ruzies die er gaan, sociaal-economisch zou ie prima mp kunnen zijn op dit akkoord.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  maandag 27 mei 2024 @ 12:38:04 #202
13309 nostra
ask why
pi_213701175
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2024 12:34 schreef phpmystyle het volgende:
Putter is geen optie als in dat hij te fatsoenlijk tav sommige uitwerkingen en ruzies die er gaan
Wat staat hier?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')