Jawel, maar zie jij Nanninga als een uithangbord van wat 'fatsoenlijk rechts' zou moeten zijn?quote:Op zondag 26 mei 2024 10:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
JA31 gaan ze in elk geval niet halen. Maar die club is toch net zo goed Annabel Nanninga?
Als je ziet welke kant o.a. de VS, het VK en ook wij heengaan kun je je idd afvragen of de democratie in de huidige vorm wel het systeem is dat de beste resultaten oplevert.quote:Op zondag 26 mei 2024 10:21 schreef Blastbeat het volgende:
Los van hoe democratisch de EU precies is: democratischer is niet per se beter. We hebben bijvoorbeeld een Grondwet en allerlei internationale verdragen om bepaalde mensenrechten te beschermen. Als democratischer sowieso beter zou zijn, dan waren die allemaal niet nodig.
Voor fatsoenlijk rechts zijn ze wel heel erg laat uit de FvD gestapt.quote:Op zondag 26 mei 2024 10:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
“Fatsoenlijk rechts”, dat zou “goed bestuur” Omtzigt toch wel fijn vinden? Of is goed bestuur meer procedureel dan inhoudelijk?
Nee maar Eerdmans eerlijk gezegd ook niet.quote:Op zondag 26 mei 2024 10:22 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Jawel, maar zie jij Nanninga als een uithangbord van wat 'fatsoenlijk rechts' zou moeten zijn?
Of gewoon met de vinger wijzen naar *insert willekeurig buurland*, Schengen opblazen, en als een gek met zijn allen dik boven de NAVO-norm gaan zitten.quote:Op zondag 26 mei 2024 09:43 schreef Beathoven het volgende:
Ik vind dat die slogan “Nederland op 1” van de PVV voor Europa ook het denkniveau van de partij in een notendop is.
Als alle “PVV’s” van ieder land hun land op 1 zetten Europees gezien, moet je nog allemaal water bij de wijn doen.
Althans ik neem niet aan dat de meest rechtsdraaiende partijen van België en Duitsland ook Nederland op 1 gaan zetten.
Idd.... het is een nieuwsfeit van toen. In dit geval is de bron niet zo van belangquote:Op zondag 26 mei 2024 07:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Ga je helemaal los over radicaal- en extreemrechts, kom je met een communistische krant als bron. Maar goed, het is een redelijk feitelijke weergave dus soit.
Als het zogenaamde nep parlement straks al die plannen van de pvv en de bbb gaat afkeuren dan wordt dat wel lachen jah....quote:Op zondag 26 mei 2024 10:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het Europees parlement is natuurlijk een nep-parlement met uiterst beperkte bevoegdheden (en rare werkwijzen met maar drie fracties die er toe doen, en beperkte mediacontrole, etc). Ik zou daar echt niet teveel democratische legitimiteit aan willen toekennen.
Waar het op hangt is hoe je de EU ziet. Is dat een vorm van een federale staat achtig iets, dan snijdt jouw betoog hout. Zie je het echt puur als een samenwerking tussen soevereine Staten dan is het wel lastiger en kun je inderdaad betogen dat de nationale democratie in de knel komt.
Terugvinden dan hequote:Op zondag 26 mei 2024 09:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De EU moet ook zonder de VS in staat zijn zich te verdedigen, veel Europese landen hebben veel te lang hun defensie verwaarloosd en in weze is men nog steeds niet bereid deze achterstand snel in te halen. Europa moet haar rol in de wereld vinden en een player worden, want wanneer men dat niet doet, wordt men ge"played"
Ik ben benieuwd wat daar gebeurd is.quote:Op zondag 26 mei 2024 09:50 schreef nostra het volgende:
Nou ja, wat ik eerder zei, ik ken hem uit de Haarlemse fractie en daar heeft hij echt voor breuken gezorgd. Van ingelaste vergaderingen voor bestuursafzettingen tot vriendjes laten stemmen en vooral binnen het college (toen nog), waardoor de VVD ook nu nog non grata is bij coalitievorming.
Daarentegen is het beeld van hem als boze huisjesmelker ook weer dubbel. Hij heeft de Haarlemse horeca, groot deel van zijn vastgoedportefeuille, tijdens corona uit eigen zak meebetaald om te overleven. Aan de andere kant, toen zijn kind ging studeren in Amsterdam en een verhuurde kamer op het oog had, zegden die huurders vanuit het niets hun contract op na een bezoekje van Wybren(s companen).
Ik hoor Eerdmans nooit echt domme dingen zeggen, en het politieke spel snapt hij ook voldoende. Het is bij hem niet zo zeer een gebrek aan intelligentie, maar wel een gebrek aan uitstraling en charisma. PVV, NSC en BBB hebben samen 46 zetels erbij gekregen, terwijl JA21 twee zetels verloren heeft en niet verder is gekomen dan één zetel. Dan heb je het bij de kiezer in ieder geval niet goed gedaan.quote:Leek mij ook, maar hij was er woensdag vrij stellig in. Echt leiderschap heeft hij nooit hoeven tonen, dus geen idee hoe dat hem ligt. Rotterdam heeft hij iig prima gedaan, debaten kan hij ook (Thorbeckeprijs gewonnen) en het is gematigd genoeg als de PVV ook bon ton is. Sterker nog, dan is het de voice of reason. Gym gedaan, dubbele studie in het buitenland, dus intelligentie ook op orde. Maar als je zelf niet wil houdt het op natuurlijk.
De afscheidsspeech van Halsema naar Nanninga bij haar vertrek uit de Amsterdamse raad:quote:Op zondag 26 mei 2024 10:22 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Jawel, maar zie jij Nanninga als een uithangbord van wat 'fatsoenlijk rechts' zou moeten zijn?
quote:Amsterdam piept en kraakt onder het juk van een extreemlinks bestuur,” begon Halsema. “De deugkneuzen hebben hier onveranderlijk de leiding en de raad is – ondanks uw noeste werk – nog niet echt van kleur verschoten. En nu hoeft er niemand aan te pas te komen, want u cancelt uzelf. Op het hoofdkantoor van het milieu-, dier- en mensvriendelijke Woke International is de vlag uitgegaan. Dat zult u begrijpen.”
Vanuit de zaal werd gelachen, en ook Annabel Nanninga hield haar gezicht niet in de plooi. Waarna Halsema verderging, in een speech gebaseerd op de Twitterberichten en de eigen woorden van Nanninga over de Amsterdamse politiek in de afgelopen jaren. “Als iemand de crisis begrijpt die Amsterdam teistert, dan bent u het: het is geen vijf voor twaalf, maar half één in Pyongyang aan het IJ.”
De vegaburger
Halsema, zichtbaar ervan genietend: “Hoe moet de GGZ Raad 020 nu verder, zonder de psychiater die zich ontfermt over haar patiënten? Als dolende zielen zullen wij nu op de tast het hekje moeten vinden dat ons afscheidt van de linkse afgrond waarvoor u ons wist te behoeden.”
Het Parool werd ook genoemd. “Wie moet de Amsterdammers wijzen op obligaat gepiep over seksisme in een interview met de burgemeester?” zei Halsema. “En wie verheldert nog voor twitterend Nederland dat Het Parool in werkelijkheid de Pravda van de Stopera is?”
Op zich is ze echt wel fatsoenlijk, maar ze mist heb ik het idee wel een beetje de theoretische basis om als eenpitter zo'n partijprofiel goed vorm te geven.quote:Op zondag 26 mei 2024 10:22 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
quote:Op zondag 26 mei 2024 12:24 schreef nostra het volgende:
[..]
De afscheidsspeech van Halsema naar Nanninga bij haar vertrek uit de Amsterdamse raad:
“
[..]
Dit is toch wel een vrij bizar statement. Is het misschien ooit bij je opgekomen dat mensen nogal kunnen verschillen over wat de beste resultaten zijn?quote:Op zondag 26 mei 2024 10:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je ziet welke kant o.a. de VS, het VK en ook wij heengaan kun je je idd afvragen of de democratie in de huidige vorm wel het systeem is dat de beste resultaten oplevert.
Als een democratie zichzelf afschaft, is dat dan democratisch of de ondergang van de democratie?quote:Op zondag 26 mei 2024 13:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is toch wel een vrij bizar statement. Is het misschien ooit bij je opgekomen dat mensen nogal kunnen verschillen over wat de beste resultaten zijn?
Beide dan hé.quote:Op zondag 26 mei 2024 15:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als een democratie zichzelf afschaft, is dat dan democratisch of de ondergang van de democratie?
Beiden, zou ik zeggen.quote:Op zondag 26 mei 2024 15:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als een democratie zichzelf afschaft, is dat dan democratisch of de ondergang van de democratie?
Vooral het laatste, want je kunt je afvragen in hoeverre het proces dat de aanloop vormt naar definitieve afschaffing wel democratisch is geweest.quote:Op zondag 26 mei 2024 15:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
NSDAP kwam in de regering door 'eerlijke' verkiezingen en schafte de democratie af.quote:Op zondag 26 mei 2024 15:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Op enige vorm van fatsoen heb ik haar nog nooit kunnen betrappen.quote:Op zondag 26 mei 2024 12:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Op zich is ze echt wel fatsoenlijk, maar ze mist heb ik het idee wel een beetje de theoretische basis om als eenpitter zo'n partijprofiel goed vorm te geven.
Die verkiezingen waren niet eerlijk.quote:Op zondag 26 mei 2024 16:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
NSDAP kwam in de regering door 'eerlijke' verkiezingen en schafte de democratie af.
Dus niks democratisch
Zo oneerlijk waren die verkiezingen niet hoor. De NSDAP verloor zelfs zetels. Doordat ze later de communisten uit het parlement geweerd hadden en de christendemocraten om hun vinger hadden gewonden, wisten ze toch de macht naar zich toe te trekken.quote:
Halsema heeft wel humor. Dat zie je niet vaak op links.quote:Op zondag 26 mei 2024 12:24 schreef nostra het volgende:
[..]
De afscheidsspeech van Halsema naar Nanninga bij haar vertrek uit de Amsterdamse raad:
“
[..]
https://wnl.tv/2024/05/26(...)r-premierskandidaat/quote:Partijleiders praten maandag verder over premierskandidaat
De partijleiders van PVV, VVD, NSC en BBB praten maandagochtend verder over de premierskandidaat voor een nieuw kabinet. Dat doen ze met formateur Richard van Zwol. Het is nog steeds niet duidelijk wanneer de partijen een kandidaat presenteren.
Geert Wilders (PVV), Dilan Yesilgöz (VVD), Pieter Omtzigt (NSC) en Caroline van der Plas (BBB) hervatten de besprekingen om 09.30 uur. Vorige week is onderling afgesproken om te zwijgen over de gesprekken over de leider van het nieuwe kabinet.
PVV-leider Wilders had eerder Ronald Plasterk (PvdA) op het oog, maar die liet maandag weten niet langer beschikbaar te zijn voor het premierschap, nadat er discussie was ontstaan over de manier waarop hij zich zou hebben verrijkt met het claimen van patenten op medisch onderzoek. Een onderzoek daarnaar door de Universiteit van Amsterdam (UvA) loopt nog.
Maandag of dinsdag? Aanstaande maandag of dinsdag?quote:Op zondag 26 mei 2024 19:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://wnl.tv/2024/05/26(...)r-premierskandidaat/
Het zou mij wel logisch lijken als we maandag of dinsdag weten wie de nieuwe premier wordt. Van Zwol heeft 5 weken. Ondertussen is een halve week verstrekken, maar ik gok dat toen iemand is voorgedragen als premier en misschien dat ze dit weekend nog informele kennismakingen hebben met de desbetreffende persoon.
De hoorzittingen moeten tussen het gewone werk van de Tweede Kamer door, dus ongeveer 2 á 3 per dag lijkt mij. Dan moet je toch 2 weken daarvoor reserveren, dus het ideaalplaatje lijkt mij dat Van Zwol op maandag of dinsdag een beoogd premier kan presenteren en dat ze dan samen de ploeg verder samenstellen in de 2 weken daarop en vervolgens dan dus nog twee weken met hoorzittingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |