abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213657348

Nederland w/
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.
quote:
Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024

On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:

‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’

The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.

The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.

Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:

‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’

Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.

Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).

Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.

Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je hier. w/

Het gekozen nummer Europapa:

Zijn legendarische optreden op het ESF:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
C’est Davie :o)
pi_213657358
Overal doen alsof Joost niet bestaat, maar ze hebben zijn views/streams echt wel meegenomen in die statistieken hoor. :r
pi_213657360
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:38 schreef TheVulture het volgende: https://eurovision.tv/story/nemo-chart-smash Ik kwam net deze ook nog tegen, hier wordt ook vakkundig weggegumd dat Europapa op alle vlakken populairder is _O-
Precies de ene dag (zondag na de finale) waarop Nemo hoger stond dan Joost wordt eruit gevist :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213657362
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:40 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Precies de ene dag (zondag na de finale) waarop Nemo hoger stond dan Joost wordt eruit gevist :')
_O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213657387
Ook wel vreemd dat het niet via @Eurovision wordt gepost, maar via @EBU_HQ - of is dat gebruikelijk?
@Eurovision is al sinds 13 mei ijzig stil.
pi_213657396
Ik moet er gewoon om lachen nu. Wie denken ze nou voor de gek te houden eigenlijk. Wat een absurde situatie.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:44:46 #7
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_213657403
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:40 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Wat een treurigheid |:)
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_213657416
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:43 schreef Dave het volgende:
Ook wel vreemd dat het niet via @:Eurovision wordt gepost, maar via @:EBU_HQ - of is dat gebruikelijk?
@:Eurovision is al sinds 13 mei ijzig stil.
In de instastory die ze daarover posten was de reactiemogelijkheid ook uitgeschakeld, ze weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn _O-
pi_213657420
Waarom verwijderen ze zijn videoclip en optreden ook niet gewoon? En de TikTok filmpjes? We weten allemaal waarom, maar ik zou zeggen wees dan ook maar consequent.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:47:17 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213657424
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:44 schreef d_elise het volgende:
Ik moet er gewoon om lachen nu. Wie denken ze nou voor de gek te houden eigenlijk. Wat een absurde situatie.
Het lijkt wel het gemiddelde land onder een dictator.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:47:20 #11
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213657425
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:40 schreef Em31 het volgende:
Overal doen alsof Joost niet bestaat, maar ze hebben zijn views/streams echt wel meegenomen in die statistieken hoor. :r
Idd, heb dan gewoon ballen, wees consequent en neem hem dan nergens meer in mee |:( :r
pi_213657437
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:46 schreef Em31 het volgende:
consequent.
Dit woord is niet gevonden in het EBU woordenboek.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:49:14 #13
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213657444
Valt me nog mee (of tegen?) dat Joost wel als participant op de website staat. Zijn ze zeker vergeten weg te halen.
pi_213657461
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:49 schreef GotC het volgende:
Valt me nog mee (of tegen?) dat Joost wel als participant op de website staat. Zijn ze zeker vergeten weg te halen.
Denk het, want in de app was ie wel weg.
pi_213657468
quote:
Dat weet ik niet, maar dit soort berichten gaan natuurlijk kritiekloos overgeschreven worden op de internationale Nu.nl’s, dus dat er op de sociale media minder enthousiasme is, zullen ze wel op de koop toe nemen.
pi_213657540
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:51 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat weet ik niet, maar dit soort berichten gaan natuurlijk kritiekloos overgeschreven worden op de internationale Nu.nl’s, dus dat er op de sociale media minder enthousiasme is, zullen ze wel op de koop toe nemen.
Zou me niets verbazen idd. Ik vind het zo schandelijk op menselijk vlak, ook al weet ik dat zulke organisaties niet bekend staan om hun menselijkheid. Maar om een zeer geliefde en populaire deelnemer bij het publiek op alle mogelijke manieren zo naar te behandelen, terwijl hij zoveel geld, views, likes en exposure voor je binnenharkt, hoe krijg je het voor elkaar?! En ja, als hij iets ergs gedaan had, dan was dit allemaal volkomen terecht geweest, maar uit helemaal niets blijkt dat dat het geval was. Behalve vage en indekkende statements van de EBU. Echt walgelijk.

Einde rant. 😬
pi_213657547
Elke maand maken ze een overzicht van de meest bekeken video's op hun youtubekanaal. Daar kunnen ze echt niet om Joost heen.
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:20:20 #18
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_213657672
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:01 schreef NailQueen het volgende:
Elke maand maken ze een overzicht van de meest bekeken video's op hun youtubekanaal. Daar kunnen ze echt niet om Joost heen.
Zn video verwijderen? Of overdragen aan Joost zelf (wat een betere optie zou zijn natuurlijk).
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 mei 2024 @ 15:30:25 #19
163650 Greys
pi_213657740
quote:
99s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:20 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]
Zn video verwijderen? Of overdragen aan Joost zelf (wat een betere optie zou zijn natuurlijk).
Kan je een video met 33 miljoen views van het ene naar het andere kanaal overzetten zonder de views te verliezen dan? Want omdat Joost aan hen de première van z'n clip gunde staat het op hun account. Zou niet weten hoe je dat kunt overzetten zonder dat hij helemaal opnieuw moet beginnen met de views.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213657745
quote:
Geheime’ bestemming bekend: Canadese rapper ‘baby no money’ haalt Joost Klein naar Vancouver
Joost Klein treedt dit weekend op op het liefdadigheidsfestival Baby’s Bonanza in Vancouver. De zanger stond eind februari al in de line-up van het evenement dat wordt georganiseerd door rapper, singer-songwriter en goede vriend van Klein: bbno$ (spreek uit als ‘baby no money’).

Fleur Broeders 23-05-24, 14:41
Baby’s Bonanza vindt zondag (Amerikaanse tijd) plaats in de Malkin Bowl in Stanley Park. Het is een openluchttheater met zo’n tweeduizend zitplaatsen. Het liefdadigheidsfestival is opgezet door de Canadese bbno$, bekend van zijn samenwerking met de Amerikaanse songwriter Y2K, die in 2019 een hit scoorde met het nummer Lalala.

Klein (26), die woensdag vanuit het vliegtuig liet weten onderweg te zijn naar ‘een geheime locatie’, nam de klus overduidelijk niet aan voor het geld. De opbrengst van de kaartverkoop gaat naar vrouwenopvang Downtown Eastside Women's Centre. ‘Ik heb altijd al een festival willen organiseren met al mijn vrienden’, schrijft bbno$ (de artiestennaam van de 28-jarige Alexander Leon Gumuchian) op Instagram. Een van die vrienden is dus Joost Klein. Het duo werkte vier jaar geleden samen aan het hiphopnummer Mayo, No Fries! In dat nummer brengt Klein zijn boodschap in het Nederlands. Gumuchian neemt het Engelse deel voor zijn rekening. ‘Ik was depressief en toen deed ik niet zo lief. Maar ik had veel verdriet, ik roep 1-9-8-3. Ik kom van het dorp en nee, ik kom niet van de streets. Tweeduizend-twintig, eet m’n mayo zonder friet’, zo zingt Klein.

Ruim 23 miljoen streams
De artiest geniet van een nieuwe bekendheid sinds het Eurovisie Songfestival, ook in het buitenland. Na zijn diskwalificatie belandde Europapa op de wereldwijde hitlijsten en inmiddels heeft Klein 1.8 miljoen volgers verzameld op Instagram. Het liedje doet het ook goed in de Verenigde Staten: van de ruim 23 miljoen streams van vorige week kwam 7,44 procent van de luisteraars uit Amerika.

Klein en bbno$ zijn niet de enige namen die op de line-up van het festival staan. De artiesten Yung Gravy, Freddie Dredd, Yung Bae, Haviah Mighty, Eric Reprid en Jungle Bobby zijn er ook bij. Wat Klein precies gaat zingen, is onbekend, maar de kans is zeer groot dat ook Canada kennis zal maken met Europapa. Kleins vriend Stuntkabouter (Martijn van Eijzeren) is ook mee.
vers van het ad, hier al voorbijgekomen?
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:33:05 #21
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_213657759
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:30 schreef Greys het volgende:

[..]
Kan je een video met 33 miljoen views van het ene naar het andere kanaal overzetten zonder de views te verliezen dan? Want omdat Joost aan hen de première van z'n clip gunde staat het op hun account. Zou niet weten hoe je dat kunt overzetten zonder dat hij helemaal opnieuw moet beginnen met de views.
Weet ik niet eigenlijk.
pi_213657761
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:30 schreef Greys het volgende:

[..]
Volgens mij kun je dat inderdaad niet overzetten zonder die engagement data te verliezen. De enige manier is opnieuw uploaden voor zover ik weet.
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:35:23 #23
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_213657771
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:43 schreef Dave het volgende:
Ook wel vreemd dat het niet via @:Eurovision wordt gepost, maar via @:EBU_HQ - of is dat gebruikelijk?
@:Eurovision is al sinds 13 mei ijzig stil.
Ja jongens, waar is Rob?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_213658137
quote:
Ik denk dat het Joost allemaal aan z'n reet kan roesten. Die moest toch al niets hebben van dat mediateam van Eurovisie.
pi_213658220
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:30 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Wij weten hier vrijwel alles eerder dan de Nederlandse pers :P
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 mei 2024 @ 17:14:08 #26
163650 Greys
pi_213658472
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:36 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik denk dat het Joost allemaal aan z'n reet kan roesten. Die moest toch al niets hebben van dat mediateam van Eurovisie.
En terecht. Zo bleek.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 mei 2024 @ 17:17:48 #27
163650 Greys
pi_213658530
Ik probeer al een tijdje het interview terug te vinden waarin Joost in Malmö op camera zei dat hij de social media van Eurovision 'questionable' vindt. Iemand dat héél toevallig ergens onlangs nog tegengekomen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213658552
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:17 schreef Greys het volgende:
Ik probeer al een tijdje het interview terug te vinden waarin Joost in Malmö op camera zei dat hij de social media van Eurovision 'questionable' vindt. Iemand dat héél toevallig ergens onlangs nog tegengekomen?
Volgens mij was dat op Schiphol? In dat zwarte pak, bij de Telegraaf volgens mij of Nu.nl?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 mei 2024 @ 17:22:10 #29
163650 Greys
pi_213658578
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:19 schreef Em31 het volgende:

[..]
Volgens mij was dat op Schiphol? In dat zwarte pak, bij de Telegraaf volgens mij of Nu.nl?
Ja? Ik twijfel zo haha. Heb tot nu toe interviews terug zitten kijken die al in Malmö waren maar omdat ik dus dácht dat het daar was maar je kan goed gelijk hebben dus dan ga ik die van Schiphol ook even terugzoeken. Dank je!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 23 mei 2024 @ 17:25:24 #30
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_213658607
Heeft iemand ondertussen al een teken van leven van Gover ontdekt? Begin me wat zorgen te maken. Zelfs op de Social media van Joost/cameravrouw/tantubeats etc kom ik hem nergens tegen. Best apart
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_213658654
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:25 schreef Tinkepink het volgende:
Heeft iemand ondertussen al een teken van leven van Gover ontdekt? Begin me wat zorgen te maken. Zelfs op de Social media van Joost/cameravrouw/tantubeats etc kom ik hem nergens tegen. Best apart
Ja, die zoek ik ook al een poos. Misschien probeert hij onzichtbaar te zijn, zodat de wind overwaait.
Al hopen wij dat het onweert bij EBU. :7
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_213658671
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:17 schreef Greys het volgende:
quote:
Ik ben het niet helemaal eens met de social media van de EBU. Ik zou het zelf niet zo doen. Ik betwijfel of de motivatie achter hun social media wel goed is, of hun morele kompas helemaal klopt. Dat gezegd hebbende, leg ik me er bij neer. Ik doe mee aan een wedstrijd en daar gelden regels. Mijn broer zei altijd: Joost, zelfs jij zult ooit dingen moeten doen die je niet wilt. Nou, daar zijn we dan. Thanks, bro!
https://www.hln.be/muziek(...)l-in-malmo~a690add5/
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 mei 2024 @ 17:38:31 #33
163650 Greys
pi_213658740
quote:
Oeh! Kijk!
Ik weet zo goed als zeker dat ik daar ook een klein filmpje van heb gezien en dan weet ik nu waar ik kan zoeken daarnaar. Dankjewel.

Het klopte achteraf dus wel. Van dat morele kompas... Jammer dat het hem op een gegeven moment toch de das om heeft gedaan dat hij er niet meer tegen kon. (Waarschijnlijk in combinatie met die ook al filmende Keren Kut van de Israëlische delegatie en dat dit de druppel was.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213658751
quote:
Ah geen Schiphol, al dacht ik dat hij ook iets gezegd had over de repetities op TikTok enzo. Maar het voelt ondertussen ook al heel lang geleden. :')
pi_213658762
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:38 schreef Greys het volgende:

[..]
Oeh! Kijk!
Ik weet zo goed als zeker dat ik daar ook een klein filmpje van heb gezien en dan weet ik nu waar ik kan zoeken daarnaar. Dankjewel.

Het klopte achteraf dus wel. Van dat morele kompas... Jammer dat het hem op een gegeven moment toch de das om heeft gedaan dat hij er niet meer tegen kon. (Waarschijnlijk in combinatie met die ook al filmende Keren Kut van de Israëlische delegatie en dat dit de druppel was.)
Dat hele team zal ook wel snel een hekel aan ‘m hebben gekregen, dus ze zullen wel trots zijn.
pi_213658799
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:41 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat hele team zal ook wel snel een hekel aan ‘m hebben gekregen, dus ze zullen wel trots zijn.
Ik geloof best dat ze hem een arrogante zak vonden. Als hij je niet mag kan hij dat volgens mij ook moeilijk verbergen. Maar ja, hij heeft gewoon gelijk. Hun sociale media-beleid zuigt. Hun hele beleid zuigt :)
pi_213658840
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:46 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik geloof best dat ze hem een arrogante zak vonden. Als hij je niet mag kan hij dat volgens mij ook moeilijk verbergen. Maar ja, hij heeft gewoon gelijk. Hun sociale media-beleid zuigt. Hun hele beleid zuigt :)
Klopt, maar ze vinden wat ze zelf verzonnen hebben natuurlijk heel leuk dus dan wil je zoiets niet horen. En eerlijk, ik denk af en toe ook wel, joh had maar gewoon net zoals iedereen even twee weken een beetje dom meegedaan. Dan was dit waarschijnlijk niet gebeurd.

Behalve als er natuurlijk wel afspraken waren om niet te filmen, wat de EBU trouwens nog nooit ontkent heeft.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 mei 2024 @ 17:55:06 #38
163650 Greys
pi_213658901
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:49 schreef Em31 het volgende:

[..]
Klopt, maar ze vinden wat ze zelf verzonnen hebben natuurlijk heel leuk dus dan wil je zoiets niet horen. En eerlijk, ik denk af en toe ook wel, joh had maar gewoon net zoals iedereen even twee weken een beetje dom meegedaan. Dan was dit waarschijnlijk niet gebeurd.

Behalve als er natuurlijk wel afspraken waren om niet te filmen, wat de EBU trouwens nog nooit ontkent heeft.
Hij heeft ook gewoon nog meegedaan met die stomme dingen zoals die shower karaoke enzo, daar mag best iets tegenover staan. Zoals niet filmen als deelnemers dat op bepaalde momenten níet willen. Hij kwam erachter z'n voorgevoel over hun social media klopte, dat het meewerken echt maar één kant op werkt en de deelnemers gewoon circusaapjes voor ze zijn. Het is inderdaad superjammer, maar ik zou er ook van 'knappen'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213659012
quote:

[..]

Joost is toch geen clown. Die leent zich daar niet voor. Er moet ruimte zijn voor mensen die er anders over denken, wat ben je anders voor organisatie. Dan krijg je echt alleen nietszeggende muzikanten en non-persoonlijkheden die zich erin kunnen thuisvoelen.

Het non-conformisme van Joost is juist wat hem zo interessant maakt, ironisch genoeg ook voor de sociale media-volgers van Eurovisie want zijn filmpjes zijn steevast het meest bekeken. En laten we eerlijk zijn, voor een interview met Nemo ga je ook niet zitten.
pi_213659025
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:55 schreef Greys het volgende:

[..]
Hij heeft ook gewoon nog meegedaan met die stomme dingen zoals die shower karaoke enzo, daar mag best iets tegenover staan. Zoals niet filmen als deelnemers dat op bepaalde momenten níet willen. Hij kwam erachter z'n voorgevoel over hun social media klopte, dat het meewerken echt maar één kant op werkt en de deelnemers gewoon circusaapjes voor ze zijn. Het is inderdaad superjammer, maar ik zou er ook van 'knappen'.
Je hebt helemaal gelijk hoor, er is duidelijk iets mis achter de schermen. Ik ga me alleen dan afvragen of het ook een samenloop van omstandigheden is en met de macht die ze hebben het ook wel mooi uitkwam. Dat niet alleen dit incident voor de diskwalificatie zorgde. Iemand zei hier toch dat er diva gedrag was rond die AMA van Reddit, dat filmpje. Die AMA die Joost deed was veel leuker en populairder, maar dat team is het daar natuurlijk niet mee eens. Want ja, wat zij hebben verzonnen zo moét het allemaal lopen.

Dat bedoelde ik, niet dat ik het met ze eens ben, maar er zit natuurlijk ook een machtsstrijd achter.
pi_213659074
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:30 schreef michiel_merk het volgende:

Ja er stond een filmpje met de man naar wie hij toe gaat in Canada ergens in de threads. Hij was erg enthousiast.
pi_213659084
Dat hij er bedenkingen bij had heeft hij vast niet onder stoelen of banken geschoven daar, maar hij lijkt me wel iemand die - na zijn verleden en talloze therapieën - wel heel erg zijn grenzen aangeeft en bewaakt om zichzelf te beschermen. En als die grenzen twee weken niet worden gerespecteerd door een bepaalde delegatie én door productiemedewerkers zelf, dan snap ik heel goed dat hij er een keer klaar mee is. Zeker na een van de meest emotionele momenten in zijn volwassen leven. Maar dat stukje reflectie ontbreekt bij de EBU.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 mei 2024 @ 18:31:38 #43
163650 Greys
pi_213659209
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 18:08 schreef Em31 het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk hoor, er is duidelijk iets mis achter de schermen. Ik ga me alleen dan afvragen of het ook een samenloop van omstandigheden is en met de macht die ze hebben het ook wel mooi uitkwam. Dat niet alleen dit incident voor de diskwalificatie zorgde. Iemand zei hier toch dat er diva gedrag was rond die AMA van Reddit, dat filmpje. Die AMA die Joost deed was veel leuker en populairder, maar dat team is het daar natuurlijk niet mee eens. Want ja, wat zij hebben verzonnen zo moét het allemaal lopen.

Dat bedoelde ik, niet dat ik het met ze eens ben, maar er zit natuurlijk ook een machtsstrijd achter.
Oh sorry ja dat van mij was ook gewoon een aanvulling op jouw post hoor! Totaal niet als 'je ziet het verkeerd' bedoeld! Integendeel. We zijn het helemaal eens zelfs. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 23-05-2024 18:37:20 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 23 mei 2024 @ 18:38:37 #44
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_213659268
quote:

[..]

Sommige mensen kunnen dat écht niet, “gewoon” meedoen. Het lukt een paar dagen, soms een paar weken. En dan komt de opgebouwde spanning eruit. In de regel net iets heftiger dan je zou willen.
  Trouwste user 2022 donderdag 23 mei 2024 @ 18:48:11 #45
7889 tong80
Spleenheup
pi_213659351
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 18:38 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
Sommige mensen kunnen dat écht niet, “gewoon” meedoen. Het lukt een paar dagen, soms een paar weken. En dan komt de opgebouwde spanning eruit. In de regel net iets heftiger dan je zou willen.
Dat heb ik ook. Dan is het ook gelijk een vulkaan. :D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213659367
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 18:38 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
En dat snap ik ook wel weer, helemaal met die Israëlische delegatie die je ook nog gaat zitten treiteren + dat er al klachten waren ingediend. Dat het dan alsnog gebeurt kan je ook breken.
  Admin donderdag 23 mei 2024 @ 19:30:53 #47
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213659781
*armen in lucht gooit* Ik ben even m'n kleinkind bewonderen, alweer een topic verder, ik ben nog niet bijgelehehehehehezen!

8-)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_213659831
Ja die Tweet van de EBU is wel lachwekkend. Ze doen net alsof het een groot succesjaar is vol met euforie. Je zou denken dat ze een gigantisch record hebben qua kijkersaantallen, maar dat valt in perspectief toch wat tegen:

twitter
pi_213659973
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 19:34 schreef Nashipeer het volgende:
Ja die Tweet van de EBU is wel lachwekkend. Ze doen net alsof het een groot succesjaar is vol met euforie. Je zou denken dat ze een gigantisch record hebben qua kijkersaantallen, maar dat valt in perspectief toch wat tegen:

[ x ]
Mooi dat mijn favoriete jaar - 2015 - de een-na beste record heeft O+
  donderdag 23 mei 2024 @ 19:55:06 #50
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_213660174
quote:

[ x ]
2024 is natuurlijk nog lang niet afgelopen en de rest wel ....
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_213660451
quote:
99s.gif Op donderdag 23 mei 2024 19:55 schreef chufi het volgende:

[..]
2024 is natuurlijk nog lang niet afgelopen en de rest wel ....
Ja, er zullen nog wel 20 miljoen kijkers bij gaan komen op Uitzending Gemist ;)
pi_213660464
quote:

[ x ]
Frankrijk had 2 miljoen kijkers meer dan vorig jaar, met dank aan een populaire artiest met een kansrijk liedje. Met dank aan Slimane is een evenaring van het dieptepunt dus vermeden.

Al hebben alle TV-programma’s het moeilijk, dus een drastische stijging zou sowieso onwaarschijnlijk zijn.
pi_213660472
twitter

Israëlisch commentaar op Joost.
pi_213660609
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 20:16 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Ik vind die tweet erboven eigenlijk veel erger... jezus man, die Israëli's zijn echt helemaal gek geworden. Of ben ik dan een antisemiet :+
  donderdag 23 mei 2024 @ 20:27:18 #55
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_213660643
quote:
[ x ]
Schandalig
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  donderdag 23 mei 2024 @ 20:30:43 #56
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_213660678
Even iets anders leuks.

Ik gaf vandaag een spellingsles in groep 5 en ze moesten zelf een zin maken met onder andere de woorden (let op hoofdletters)
Joost, vis, vangt, een, grote, vangnet, klein en nog meer woorden.

Bijna alle kinderen, ik denk echt 22 van de totaal 23 kinderen, begonnen hun gemaakte zin met Joost Klein......

In deze opdracht was klein geen achternaam (want geen hoofdletter). Maar de kinderen vonden allemaal, afzonderlijk van elkaar van wel.

Deze juf is trots op haar leerlingen ♡
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_213660863
Ik moest lachen om een reactie dat Martin 3x het woord 'results' zegt omdat hij wordt afgeleid van het boegeroep

'Checked and verified all the results. And we start to reveal the results of the grand final results' :+
pi_213660948
quote:
[ x ]
Die eerste tweet... wow :X
pi_213660978
quote:
[ x ]
Die hele thread, wat een kleuters. En die opmerking over Oekraïne is echt ranzig.
  donderdag 23 mei 2024 @ 20:59:08 #60
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_213661062
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 06:18 schreef Za het volgende:
Europapa ook populair bij Amerikaanse luisteraars

Het nummer Europapa van Joost Klein is niet alleen in Europa populair, maar doet het ook goed in de Verenigde Staten. Van de ruim 23 miljoen keer dat het nummer vorige week werd gestreamd kwam 7,44 procent van de luisteraars uit Amerika, meldt Billboard. Dat is het hoogste Amerikaanse aandeel voor een songfestivalliedje sinds 2021, toen Måneskin wereldwijd scoorde.

https://www.ad.nl/show/eu(...)uisteraars~aeff1b15/
En hier het billboard bericht over Joost:

https://www.billboard.com(...)nemo-1235690329/amp/
  ESF Reporter donderdag 23 mei 2024 @ 21:10:55 #61
87554 Cee
Welluk?
pi_213661173
quote:
[ x ]
Knetter- knetter-, KNETTER-gek. Dat hele KAN maar vooral de EBU die dat allemaal toelaat. Als dit de bobo’s bij de EBU nog niet aan het denken doet zetten dan mag ik hopen dat er mensen buiten de EBU zijn, bij de broadcasters, waar dat wél gebeurt en dat ze massaal de stekker er uit trekken. Vuilspuierij dat wordt getolereerd maar een zero tolerance voor een artiest die in het nauw wordt gedreven en een kutcameraatje wegduwt. Wil je aan zo’n poppenkast onder het motto “united by music” nog mee doen. Fucking kumbaja-clowns bij de EBU.

Ziedend.
pi_213661299
twitter
pi_213661601
Sinds het ESF boycot ik alles wat met Zweden te maken heeft :{w
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_213661636
twitter

Die eerste alinea, zal je zien dat ze dat wel toepassen op Cornald.
pi_213661654
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:54 schreef TLC het volgende:
Ik stond afgelopen weekend bij de IKEA. ;(
pi_213661670
Ik scrol weer snel door jullie reacties om te weten of iets de moeite waard is om te lezen.
Als ik al die drama uit Israël lees, is het net of ik weer opnieuw zo erg baal van Joost z’n DQ, ik focus me nu liever op de leuke optredens die hij nu heeft. :J
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 mei 2024 @ 22:00:30 #67
163650 Greys
pi_213661672
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:57 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Ja dat zal je zien.
Zulke lijers zijn het wel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213661685
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 22:00 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja dat zal je zien.
Echt hoor, ik zie het nog wel gebeuren ook. :D
  donderdag 23 mei 2024 @ 22:01:54 #69
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213661701
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 22:00 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja dat zal je zien.
Dan laten we een Fuck the EBU banner zetten hier op het songfestivalforum O+
pi_213661757
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:57 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Ik denk dat Cornald dan hoogstpersoonlijk volgend jaar de zaal in brand steekt, want daar kijkt hij immers graag naar :')

Maar ik mag toch wel hopen dat richting Israël die volstromende emmer een keer de laatste druppel bereikt.
pi_213661779
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:59 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik stond afgelopen weekend bij de IKEA. ;(
o|O nsb'ert :(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_213662009
Had Joost altijd van die hordes gillende boyband-fans op socials?

Wat er allemaal voorbij komt in mijn thread….
  donderdag 23 mei 2024 @ 22:38:25 #73
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_213662149
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 22:27 schreef Sandrie het volgende:

Geweldig hè? Voor mij een hele nieuwe bubbel. Heerlijk amusement aan het einde van een drukke dag. De hysterie!
pi_213662319
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 22:07 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik denk dat Cornald dan hoogstpersoonlijk volgend jaar de zaal in brand steekt, want daar kijkt hij immers graag naar :')

Maar ik mag toch wel hopen dat richting Israël die volstromende emmer een keer de laatste druppel bereikt.
De EBU is net de gewone wereld, waar Israël zich ook bijzonder veel kan permitteren.
  donderdag 23 mei 2024 @ 23:00:29 #75
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213662342
haha en nog steeds niks nieuws. Er is gewoon niks aan de hand geweest, anders was het ALLANG al gelekt.
graag op anoniem
  Manager PR/Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 23:03:20 #76
269689 crew  Viv
pi_213662361
quote:
-O-
pi_213662398
Ik schaam me dat ik 1/16 Zweeds ben.

SPOILER
pi_213662425
twitter
Loreen's record blijft met dit tempo wel veilig.
  donderdag 23 mei 2024 @ 23:18:30 #79
40566 Ericr
Livewrong
pi_213662509
quote:
[ x ]
Niet alleen op Joost. Die gasten hakken in op Zwitserland, Ierland, Griekenland en waarschijnlijk nog veel meer met hun arrogante koppen.

Beetje afzeiken moet kunnen. Dat gebeurt vaker maar nu komt het echt haatdragend over.
  donderdag 23 mei 2024 @ 23:23:01 #80
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_213662573
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 23:06 schreef Lt.Bookman het volgende:

SPOILER
Ach, ik ben 1/4 Zwitser. Valt ook niet mee.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  ESF Reporter donderdag 23 mei 2024 @ 23:23:33 #81
87554 Cee
Welluk?
pi_213662584
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 23:06 schreef Lt.Bookman het volgende:

SPOILER
Banaanvraag, meteen! 🍌
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2024 @ 23:26:42 #82
426493 crew  PippenScottie
pi_213662625
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 23:10 schreef Lt.Bookman het volgende:
[ x ]Loreen's record blijft met dit tempo wel veilig.
Waar is de overgrote publieksfavoriet Israel?
My friends all drive horses
  donderdag 23 mei 2024 @ 23:41:50 #83
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_213662695
quote:

Echt he, ik volg de joost klein reddit, maar daar zijn mensen tekeningen aan t maken en ik ben inmiddels een wanhopig Amerikaans meisje aan t helpen een vest van de Bristol collectie te bestellen :D
pi_213662732
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2024 23:00 schreef KingRoland het volgende:
haha en nog steeds niks nieuws. Er is gewoon niks aan de hand geweest, anders was het ALLANG al gelekt.
Wel een hele prestatie ondertussen ja.
pi_213662869
Ik ga op dit laatste uur een poging doen ieen nuttige bijdrage te doen aan dit topic.

Het ESF leent zich niet voor de gevestigde orde van artiesten want die laten zich niet (meer) in een keurslijf persen. De gevestigde artiesten bepalen zelf hoe zij hun social media beleid hanteren en die weten zelf hoe zij hun publiek het beste kunnen bereiken. Joost zat een een beetje tussen in. Die had zijn miljoenenpubliek ook zonder ESF wel bereikt maar voor veel artiesten lonkt de snelle beroemdheid. Het ESF is voor mij, toch zeker de laatste jaren, steeds meer een talentenjacht geworden dan een wedstrijd waarbij het beste liedje wint. Het ESF komt voor mij steeds verder af te staan als waar het voor bedoel is; het beste liedje wat live het beste gebracht wordt. Ik pretendeer geenszins een geweldige zanger te zijn maar ik kan na een halfjaar zingen in een bandje 12 nummer zingen zonder een valse noot te raken en ik heb niet eens talent. Daarom verbaasd het mij altijd dat er artiesten staan die na een half jaar repeterend (nota bene voor hun inkomen) valse noten kunnen raken.

Voor mij is het ESF verworden tot een propagandamachine waarbij muziek enkel de verbindende factor is omdat het slecht het onderwerp is waarop dit festival wordt georganiseerd. Van een liedjesfestival is Allan geen sprake meer.
pi_213662891
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 00:22 schreef Electric_Eye het volgende:
Ik ga op dit laatste uur een poging doen ieen nuttige bijdrage te doen aan dit topic.

Het ESF leent zich niet voor de gevestigde orde van artiesten want die laten zich niet (meer) in een keurslijf persen. De gevestigde artiesten bepalen zelf hoe zij hun social media beleid hanteren en die weten zelf hoe zij hun publiek het beste kunnen bereiken. Joost zat een een beetje tussen in. Die had zijn miljoenenpubliek ook zonder ESF wel bereikt maar voor veel artiesten lonkt de snelle beroemdheid. Het ESF is voor mij, toch zeker de laatste jaren, steeds meer een talentenjacht geworden dan een wedstrijd waarbij het beste liedje wint. Het ESF komt voor mij steeds verder af te staan als waar het voor bedoel is; het beste liedje wat live het beste gebracht wordt. Ik pretendeer geenszins een geweldige zanger te zijn maar ik kan na een halfjaar zingen in een bandje 12 nummer zingen zonder een valse noot te raken en ik heb niet eens talent. Daarom verbaasd het mij altijd dat er artiesten staan die na een half jaar repeterend (nota bene voor hun inkomen) valse noten kunnen raken.

Voor mij is het ESF verworden tot een propagandamachine waarbij muziek enkel de verbindende factor is omdat het slecht het onderwerp is waarop dit festival wordt georganiseerd. Van een liedjesfestival is Allan geen sprake meer.
Doel van het ESF is ook nooit geweest om een wedstrijd te zijn van de allerbeste componisten en zangers.

ESF is opgericht om door middel van muziek landen met elkaar te verbinden, het heeft veel meer een sociaal dan een kwalitatief doel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sandrie op 24-05-2024 00:53:59 (.) ]
pi_213663144
twitter
pi_213663396
quote:
Heb ook al mijn ikea meubels weg gedaan
  vrijdag 24 mei 2024 @ 08:28:57 #89
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_213663770
quote:

Ik bedacht me ineens: gillende boyband-fans betekent waarschijnlijk ook fanfics. En ja hoor: https://archiveofourown.o(...)query%5D=Joost+klein

_O-
pi_213663876
Aan Joost's en Stuntjes insta's te zien zijn ze lekker op tijd vertrokken naar Canada en zijn ze lekker er even uit. Wat fijn voor ze, even weg uit het europa vol pers wat van alles van ze wilt.

Wat ik trouwens erg grappig vind is dat de EBU duidelijk staat te springen om op hun social media accounts weer helemaal los te gaan en te doen alsof er niks aan de hand is, maar het wordt niet gepikt want iedere zucht ligt onder een vergrootglas en men confronteert hen constant en terecht op SM met hun shitzooi. Dus daar zit waarschijnlijk zo'n teampje SM experts die dan denken "jongens we gaan weer wat proberen" om vervolgens met de staart tussen de benen terug naar de tekentafel te moeten. Tenminste zo komt het op dit moment op mij over..
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 mei 2024 @ 08:55:32 #91
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_213663943
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 08:47 schreef nik4ever het volgende:
Aan Joost's en Stuntjes insta's te zien zijn ze lekker op tijd vertrokken naar Canada en zijn ze lekker er even uit. Wat fijn voor ze, even weg uit het europa vol pers wat van alles van ze wilt.

Wat ik trouwens erg grappig vind is dat de EBU duidelijk staat te springen om op hun social media accounts weer helemaal los te gaan en te doen alsof er niks aan de hand is, maar het wordt niet gepikt want iedere zucht ligt onder een vergrootglas en men confronteert hen constant en terecht op SM met hun shitzooi. Dus daar zit waarschijnlijk zo'n teampje SM experts die dan denken "jongens we gaan weer wat proberen" om vervolgens met de staart tussen de benen terug naar de tekentafel te moeten. Tenminste zo komt het op dit moment op mij over..
Dit _O-

Ben benieuwd hoe lang de fans dit volhouden.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 mei 2024 @ 08:57:55 #92
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_213663971
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:10 schreef Cee het volgende:

[..]
Knetter- knetter-, KNETTER-gek. Dat hele KAN maar vooral de EBU die dat allemaal toelaat. Als dit de bobo’s bij de EBU nog niet aan het denken doet zetten dan mag ik hopen dat er mensen buiten de EBU zijn, bij de broadcasters, waar dat wél gebeurt en dat ze massaal de stekker er uit trekken. Vuilspuierij dat wordt getolereerd maar een zero tolerance voor een artiest die in het nauw wordt gedreven en een kutcameraatje wegduwt. Wil je aan zo’n poppenkast onder het motto “united by music” nog mee doen. Fucking kumbaja-clowns bij de EBU.

Ziedend.
Amen sister _O_

... maar echt serieus. Je zou toch denken dat er meerdere nationale broadcasters zijn denken "fuck this shit". Ik snap ook niet dat de EBU zo'n groot iets dreigt te laten kapot gaan door één land. Ze hebben zoveel stokken om mee te slaan en Israël uit te sluiten en ze spelen echt struisvogeltje als de beste.
pi_213663984
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 07:36 schreef linebear het volgende:

[..]
Heb ook al mijn ikea meubels weg gedaan
pi_213663992
Ze hebben al 11 dagen geen tweet geplaatst. _O- Op Instagram kunnen ze zelf nog reacties verwijderen, daar niet. En als je zag hoe het onder die tweet van de EBU losging. :D
pi_213664057
Op feesboek heeft het esf account wat foto's geupload van Petra en Marlin. Die reacties onder die foto's weten wel beter :P
pi_213664089
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 08:57 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Amen sister _O_

... maar echt serieus. Je zou toch denken dat er meerdere nationale broadcasters zijn denken "fuck this shit". Ik snap ook niet dat de EBU zo'n groot iets dreigt te laten kapot gaan door één land. Ze hebben zoveel stokken om mee te slaan en Israël uit te sluiten en ze spelen echt struisvogeltje als de beste.
Joost moet zo onderhand die cameravrouw wel helemaal knockout hebben geslagen om het erger te maken dan wat de Israëli's daar allemaal hebben uitgevreten. Dus ik ben wel benieuwd hoe de EBU dat gaat verantwoorden.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 09:21:31 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213664144
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 08:59 schreef Dave het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Waar komt dat (hout voor het) parket/laminaat vandaan? :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_213664241
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:10 schreef NailQueen het volgende:
Op feesboek heeft het esf account wat foto's geupload van Petra en Marlin. Die reacties onder die foto's weten wel beter :P
Ik lees daar vooral veel complimenten voor de dames. Toch hele andere reacties dan bijv op X.
pi_213664267
tiktok
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 mei 2024 @ 09:38:27 #100
163650 Greys
pi_213664326
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:14 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Joost moet zo onderhand die cameravrouw wel helemaal knockout hebben geslagen om het erger te maken dan wat de Israëli's daar allemaal hebben uitgevreten. Dus ik ben wel benieuwd hoe de EBU dat gaat verantwoorden.
Ze gaan dat verantwoorden door het feit dat er kennelijk wél regels en zero tolerance zijn in hun Grote Boek Der Gedrag voor deelnemers, maar niet voor medewerkers en delegaties.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 24 mei 2024 @ 09:49:02 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213664385
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:34 schreef blackswangreen het volgende:
[ tiktok ]
Jezus, wat een figuur joh :D
pi_213664392
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:21 schreef Molo het volgende:

[..]
Waar komt dat (hout voor het) parket/laminaat vandaan? :P
Gamma O-)
  vrijdag 24 mei 2024 @ 09:51:00 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213664399
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:50 schreef Dave het volgende:

[..]
Gamma O-)
Land van origine van het hout? :J
pi_213664404
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:51 schreef Molo het volgende:

[..]
Land van origine van het hout? :J
Denemarken.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 09:52:29 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213664409
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:51 schreef Dave het volgende:

[..]
Denemarken.
Ietwat ongeloofwaardig maar uw geweten is in deze totaal schoon en zuiverrrrrr _O_
pi_213664416
quote:
[ tiktok ]
Zo, dat nummer wat eronder zit (luchtballon van Joost Klein) geeft me enorme Scooter vibes (Friends). Kunnen die twee niet een keertje samenwerken?
pi_213664423
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:32 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Ik lees daar vooral veel complimenten voor de dames. Toch hele andere reacties dan bijv op X.
Ah nee. De reacties over Joost hebben ze verwijderd. Gisteren stonden ze er nog vol mee :o
  vrijdag 24 mei 2024 @ 09:55:04 #108
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213664426
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:54 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ah nee. De reacties over Joost hebben ze verwijderd. Gisteren stonden ze er nog vol mee :o
De stagiair draait overuren.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 09:55:43 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213664431
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:54 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Streisand effect incoming O+
pi_213664445
twitter
  vrijdag 24 mei 2024 @ 10:01:53 #111
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_213664487
Hij staat op Pinkpop op zaterdag!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_213664499
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:53 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Zo, dat nummer wat eronder zit (luchtballon van Joost Klein) geeft me enorme Scooter vibes (Friends). Kunnen die twee niet een keertje samenwerken?
Het lijkt op wel meer nummers: Right Here Waiting, Forever Young... maar het is inderdaad een ouderwetse happy hardcore-knaller.
pi_213664512
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:57 schreef blackswangreen het volgende:
[ x ]
_O_
pi_213664518
twitter

Zure rechtse boomers in de reacties.
  Moderator vrijdag 24 mei 2024 @ 10:05:42 #115
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213664521
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:38 schreef Greys het volgende:

[..]
Ze gaan dat verantwoorden door het feit dat er kennelijk wél regels en zero tolerance zijn in hun Grote Boek Der Gedrag voor deelnemers, maar niet voor medewerkers en delegaties.
Dan creëer je een onveilige werksituatie voor de deelnemers 8)7 Ik ben benieuwd of dat stand houdt bij een rechter
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator vrijdag 24 mei 2024 @ 10:06:19 #116
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213664527
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:05 schreef blackswangreen het volgende:
[ x ]

:J
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  vrijdag 24 mei 2024 @ 10:08:00 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213664536
quote:
[ x ]

Ik snap eerlijk gezegd echt die reacties onder dat bericht niet. Los van of je zijn muziek waardeert of niet natuurlijk.
pi_213664540
quote:
[ x ]

Haha nice.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 10:08:59 #119
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213664543
quote:
[ x ]

Even gereageerd natuurlijk
  vrijdag 24 mei 2024 @ 10:09:01 #120
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_213664545
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:57 schreef blackswangreen het volgende:
[ x ]
500 replies en allemaal over Joost of hoe kut de EBU is _O_
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_213664560
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:08 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik snap eerlijk gezegd echt die reacties onder dat bericht niet. Los van of je zijn muziek waardeert of niet natuurlijk.
Veel Twitteraars in Nederland zijn domrechts. Daar leeft een sterk anti-Joost sentiment, want liedje over Europa. Zo simpel is het, zo dom is het, en meer moeten we er ook niet van maken want deze mensen zijn gestoord.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 10:14:48 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213664591
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:10 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Veel Twitteraars in Nederland zijn domrechts. Daar leeft een sterk anti-Joost sentiment, want liedje over Europa. Zo simpel is het, zo dom is het, en meer moeten we er ook niet van maken want deze mensen zijn gestoord.
Pfffff :')
pi_213664607
quote:

[..]
Volgens mij had hij in een interview gezegd dat ze contact hebben
pi_213664608
12:00 op zaterdag is wel een ruk spot natuurlijk :') Ze zullen wel denken dat ze zo het terrein vroeg vol hebben..
pi_213664625
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:17 schreef Lt.Bookman het volgende:
12:00 op zaterdag is wel een ruk spot natuurlijk :') Ze zullen wel denken dat ze zo het terrein vroeg vol hebben..
En ze hebben waarschijnlijk gelijk _O-
pi_213664632
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Even gereageerd natuurlijk
Wil je die hier delen? Ik kan helaas niet op twitter
pi_213664644
quote:

[..]
Dat, en het is maar Internet ;-)

Wacht maar tot hij daar op pinkpop staat en 70.000 man staan Europapa mee te zingen, dan zitten de twitteraars met vijf volgers kwaad achter de TV te briesen.
  Moderator vrijdag 24 mei 2024 @ 10:25:40 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213664675
quote:

[..]
Ik las anti-joods :')

Mensen zijn snel met niet onderbouwde meningen.

Ik denk trouwens nogsteeds dat er een verschil is in humor binnen Europa wij zijn ontregeling gewend wij hebben al sinds de jaren 60 de VPRO in ons bestel maar ik kan me voorstellen dat veel ontregelende humor erg ongepast voelt in andere landen. Zelfs als het met een lach op het gezicht gepresenteerd wordt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_213664689
quote:
88s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk trouwens nogsteeds dat er een verschil is in humor binnen Europa wij zijn ontregeling gewend wij hebben al sinds de jaren 60 de VPRO in ons bestel maar ik kan me voorstellen dat veel ontregelende humor erg ongepast voelt in andere landen. Zelfs als het met een lach op het gezicht gepresenteerd wordt.
Daar blijkt anders weinig van, tenminste als het om de humor van Joost gaat. Zijn nieuwe volgers en likes komen werkelijk overal vandaan (opvallend veel uit Rusland ook).
pi_213664700
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:19 schreef Em31 het volgende:

[..]
En ze hebben waarschijnlijk gelijk _O-
Ik heb Joost in 2022 op Pinkpop gemist omdat ik het te vroeg vond. :@
pi_213664710
Krijg ik nog een keer Europapa live te horen *O*

Uitstekende zet, zal de kaartverkoop nog wel een boost geven en dat hebben ze volgens mij ook wel nodig
  vrijdag 24 mei 2024 @ 10:34:51 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213664724
quote:
88s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Eens :Y

Ik ging pas merken toen ik internationaal ging werken hoe specifiek ons soort humor is en wat de culturele ladingen en ervaringen erin uitmaken daarin.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:28 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Daar blijkt anders weinig van, tenminste als het om de humor van Joost gaat. Zijn nieuwe volgers en likes komen werkelijk overal vandaan (opvallend veel uit Rusland ook).
Rusland heeft nu juist ook een heftige geschiedenis en daardoor bijzonder passend soort donkere en 'bijzondere' humor wat ons wel past.
Zie je ook aan de populariteit van bijvoorbeeld Russian Village Boys en dat soort dwaze tyfusherrie O+
pi_213664783
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:34 schreef Molo het volgende:

Rusland heeft nu juist ook een heftige geschiedenis en daardoor bijzonder passend soort donkere en 'bijzondere' humor wat ons wel past.
Zie je ook aan de populariteit van bijvoorbeeld Russian Village Boys en dat soort dwaze tyfusherrie O+
Ja zou kunnen, al denk ik dat het er tegenwoordig maar net aan ligt waar je viraal gaat op Tiktok. Jongeren wereldwijd krijgen zo min of meer dezelfde culturele opvoeding. Ze luisteren allemaal Billie Eilish en Taylor Swift.
pi_213664918
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:28 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Heb je wel eens in een hotel vol Russen gezeten? Die maak je de pis niet lauw.
pi_213664921
quote:
[ tiktok ]
Al meer dan 194.000 likes binnen een uur _O-
pi_213665717
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:59 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Al meer dan 194.000 likes binnen een uur _O-
Wat is het? Ik zie alleen ‘404’?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_213665767
quote:
[ x ]

Zweeds trainingsjack.
:J
pi_213665797
twitter

De ergste tot nu toe?

[ Bericht 1% gewijzigd door RipCity op 24-05-2024 12:53:18 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Trouwste user 2022 vrijdag 24 mei 2024 @ 12:49:17 #139
7889 tong80
Spleenheup
pi_213665823
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:34 schreef Molo het volgende:

[..]
Eens :Y

Ik ging pas merken toen ik internationaal ging werken hoe specifiek ons soort humor is en wat de culturele ladingen en ervaringen erin uitmaken daarin.
[..]
Duitsers vonden Fawlty towers niks, terwijl Britten er om zouden lachen als ze op de hak worden genomen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 24 mei 2024 @ 12:50:34 #140
7889 tong80
Spleenheup
pi_213665830
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 12:46 schreef RipCity het volgende:
[ x ]
:{

pi_213665868
quote:
[ x ]

Het is toch voor het overgrote deel positief, waarom zou je dat er uit moeten pikken? Er staan twee domme reacties, een paar mensen die het niet leuk vinden en de rest allemaal blij.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 24 mei 2024 @ 12:54:44 #142
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213665875
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 12:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het is toch voor het overgrote deel positief, waarom zou je dat er uit moeten pikken? Er staan twee domme reacties, een paar mensen die het niet leuk vinden en de rest allemaal blij.
Omdat de eerste 5 reacties puur negatief waren op dat moment.
pi_213665894
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 12:54 schreef Momo het volgende:

[..]
Omdat de eerste 5 reacties puur negatief waren op dat moment.
Maar negatief an sich is toch niet erg? Die vergelijking met Borsato is dom, die tweet over lopende de strafzaak ook, de andere mensen vinden hem niet leuk. Dat kan toch?
In Southern Sun
pi_213665898
Overigens van PP zelf wel een beetje dom dat ze niet de echte Joost hebben getagd in de tweet.
In Southern Sun
  vrijdag 24 mei 2024 @ 12:57:42 #145
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213665910
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Maar negatief an sich is toch niet erg? Die vergelijking met Borsato is dom, die tweet over lopende de strafzaak ook, de andere mensen vinden hem niet leuk. Dat kan toch?
Dat kan, maar @blackswangreen deed een juiste observatie op het moment.
pi_213665949
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 12:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nu wel ja.
pi_213665958
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 12:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat kan, maar @:blackswangreen deed een juiste observatie op het moment.
Een paar kotssmiley's, de Borsato-tweet en een thumbs down gifje. Sterk anti-Joost sentiment vanwege Europa wel ja.
In Southern Sun
pi_213666009
quote:

[..]
Ik voel een nieuwe We Are The World aankomen. Joost, Scooter, Käärijä, bbno$, Dons, Walter Grootaers...
  vrijdag 24 mei 2024 @ 13:19:56 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213666130
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 13:09 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Ik voel een nieuwe We Are The World aankomen. Joost, Scooter, Käärijä, bbno$, Dons, Walter Grootaers...
Puuluup & 5miinust erbij ook graag
Die Spaanse horny oma voor het outro, ook prima voor de balans
pi_213666161
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 13:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Een paar kotssmiley's, de Borsato-tweet en een thumbs down gifje. Sterk anti-Joost sentiment vanwege Europa wel ja.
Is this the hill you want to die on?

Toen ik dat postte stonden er pas een paar reacties, allemaal negatief.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 13:24:38 #151
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213666180
quote:
[ x ]

Die sowieso al niet naar Pinkpop gaan. Ze gingen ook al niet naar de films waar ze zich zogenaamd zo druk over maken (The Little Mermaid is woke!!!). Deugen voor de eigen bühne, lekker wakker.

(sorry moest eruit)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')