quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.C’est Davie :o)
Precies de ene dag (zondag na de finale) waarop Nemo hoger stond dan Joost wordt eruit gevistquote:Op donderdag 23 mei 2024 14:38 schreef TheVulture het volgende: https://eurovision.tv/story/nemo-chart-smash Ik kwam net deze ook nog tegen, hier wordt ook vakkundig weggegumd dat Europapa op alle vlakken populairder is
![]()
quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:40 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Precies de ene dag (zondag na de finale) waarop Nemo hoger stond dan Joost wordt eruit gevist
Wat een treurigheidquote:Op donderdag 23 mei 2024 14:40 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Precies de ene dag (zondag na de finale) waarop Nemo hoger stond dan Joost wordt eruit gevist
In de instastory die ze daarover posten was de reactiemogelijkheid ook uitgeschakeld, ze weten dondersgoed waar ze mee bezig zijnquote:Op donderdag 23 mei 2024 14:43 schreef Dave het volgende:
Ook wel vreemd dat het niet via @:Eurovision wordt gepost, maar via @:EBU_HQ - of is dat gebruikelijk?
@:Eurovision is al sinds 13 mei ijzig stil.
Het lijkt wel het gemiddelde land onder een dictator.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:44 schreef d_elise het volgende:
Ik moet er gewoon om lachen nu. Wie denken ze nou voor de gek te houden eigenlijk. Wat een absurde situatie.
Idd, heb dan gewoon ballen, wees consequent en neem hem dan nergens meer in meequote:Op donderdag 23 mei 2024 14:40 schreef Em31 het volgende:
Overal doen alsof Joost niet bestaat, maar ze hebben zijn views/streams echt wel meegenomen in die statistieken hoor.
Denk het, want in de app was ie wel weg.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:49 schreef GotC het volgende:
Valt me nog mee (of tegen?) dat Joost wel als participant op de website staat. Zijn ze zeker vergeten weg te halen.
Dat weet ik niet, maar dit soort berichten gaan natuurlijk kritiekloos overgeschreven worden op de internationale Nu.nl’s, dus dat er op de sociale media minder enthousiasme is, zullen ze wel op de koop toe nemen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:44 schreef d_elise het volgende:
Ik moet er gewoon om lachen nu. Wie denken ze nou voor de gek te houden eigenlijk. Wat een absurde situatie.
Zou me niets verbazen idd. Ik vind het zo schandelijk op menselijk vlak, ook al weet ik dat zulke organisaties niet bekend staan om hun menselijkheid. Maar om een zeer geliefde en populaire deelnemer bij het publiek op alle mogelijke manieren zo naar te behandelen, terwijl hij zoveel geld, views, likes en exposure voor je binnenharkt, hoe krijg je het voor elkaar?! En ja, als hij iets ergs gedaan had, dan was dit allemaal volkomen terecht geweest, maar uit helemaal niets blijkt dat dat het geval was. Behalve vage en indekkende statements van de EBU. Echt walgelijk.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:51 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar dit soort berichten gaan natuurlijk kritiekloos overgeschreven worden op de internationale Nu.nl’s, dus dat er op de sociale media minder enthousiasme is, zullen ze wel op de koop toe nemen.
Zn video verwijderen? Of overdragen aan Joost zelf (wat een betere optie zou zijn natuurlijk).quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:01 schreef NailQueen het volgende:
Elke maand maken ze een overzicht van de meest bekeken video's op hun youtubekanaal. Daar kunnen ze echt niet om Joost heen.
Kan je een video met 33 miljoen views van het ene naar het andere kanaal overzetten zonder de views te verliezen dan? Want omdat Joost aan hen de première van z'n clip gunde staat het op hun account. Zou niet weten hoe je dat kunt overzetten zonder dat hij helemaal opnieuw moet beginnen met de views.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:20 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Zn video verwijderen? Of overdragen aan Joost zelf (wat een betere optie zou zijn natuurlijk).
vers van het ad, hier al voorbijgekomen?quote:Geheime’ bestemming bekend: Canadese rapper ‘baby no money’ haalt Joost Klein naar Vancouver
Joost Klein treedt dit weekend op op het liefdadigheidsfestival Baby’s Bonanza in Vancouver. De zanger stond eind februari al in de line-up van het evenement dat wordt georganiseerd door rapper, singer-songwriter en goede vriend van Klein: bbno$ (spreek uit als ‘baby no money’).
Fleur Broeders 23-05-24, 14:41
Baby’s Bonanza vindt zondag (Amerikaanse tijd) plaats in de Malkin Bowl in Stanley Park. Het is een openluchttheater met zo’n tweeduizend zitplaatsen. Het liefdadigheidsfestival is opgezet door de Canadese bbno$, bekend van zijn samenwerking met de Amerikaanse songwriter Y2K, die in 2019 een hit scoorde met het nummer Lalala.
Klein (26), die woensdag vanuit het vliegtuig liet weten onderweg te zijn naar ‘een geheime locatie’, nam de klus overduidelijk niet aan voor het geld. De opbrengst van de kaartverkoop gaat naar vrouwenopvang Downtown Eastside Women's Centre. ‘Ik heb altijd al een festival willen organiseren met al mijn vrienden’, schrijft bbno$ (de artiestennaam van de 28-jarige Alexander Leon Gumuchian) op Instagram. Een van die vrienden is dus Joost Klein. Het duo werkte vier jaar geleden samen aan het hiphopnummer Mayo, No Fries! In dat nummer brengt Klein zijn boodschap in het Nederlands. Gumuchian neemt het Engelse deel voor zijn rekening. ‘Ik was depressief en toen deed ik niet zo lief. Maar ik had veel verdriet, ik roep 1-9-8-3. Ik kom van het dorp en nee, ik kom niet van de streets. Tweeduizend-twintig, eet m’n mayo zonder friet’, zo zingt Klein.
Ruim 23 miljoen streams
De artiest geniet van een nieuwe bekendheid sinds het Eurovisie Songfestival, ook in het buitenland. Na zijn diskwalificatie belandde Europapa op de wereldwijde hitlijsten en inmiddels heeft Klein 1.8 miljoen volgers verzameld op Instagram. Het liedje doet het ook goed in de Verenigde Staten: van de ruim 23 miljoen streams van vorige week kwam 7,44 procent van de luisteraars uit Amerika.
Klein en bbno$ zijn niet de enige namen die op de line-up van het festival staan. De artiesten Yung Gravy, Freddie Dredd, Yung Bae, Haviah Mighty, Eric Reprid en Jungle Bobby zijn er ook bij. Wat Klein precies gaat zingen, is onbekend, maar de kans is zeer groot dat ook Canada kennis zal maken met Europapa. Kleins vriend Stuntkabouter (Martijn van Eijzeren) is ook mee.
Weet ik niet eigenlijk.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Kan je een video met 33 miljoen views van het ene naar het andere kanaal overzetten zonder de views te verliezen dan? Want omdat Joost aan hen de première van z'n clip gunde staat het op hun account. Zou niet weten hoe je dat kunt overzetten zonder dat hij helemaal opnieuw moet beginnen met de views.
Volgens mij kun je dat inderdaad niet overzetten zonder die engagement data te verliezen. De enige manier is opnieuw uploaden voor zover ik weet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Kan je een video met 33 miljoen views van het ene naar het andere kanaal overzetten zonder de views te verliezen dan? Want omdat Joost aan hen de première van z'n clip gunde staat het op hun account. Zou niet weten hoe je dat kunt overzetten zonder dat hij helemaal opnieuw moet beginnen met de views.
Ja jongens, waar is Rob?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:43 schreef Dave het volgende:
Ook wel vreemd dat het niet via @:Eurovision wordt gepost, maar via @:EBU_HQ - of is dat gebruikelijk?
@:Eurovision is al sinds 13 mei ijzig stil.
Ik denk dat het Joost allemaal aan z'n reet kan roesten. Die moest toch al niets hebben van dat mediateam van Eurovisie.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:44 schreef d_elise het volgende:
Wij weten hier vrijwel alles eerder dan de Nederlandse persquote:Op donderdag 23 mei 2024 15:30 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
vers van het ad, hier al voorbijgekomen?
En terecht. Zo bleek.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:36 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik denk dat het Joost allemaal aan z'n reet kan roesten. Die moest toch al niets hebben van dat mediateam van Eurovisie.
Volgens mij was dat op Schiphol? In dat zwarte pak, bij de Telegraaf volgens mij of Nu.nl?quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:17 schreef Greys het volgende:
Ik probeer al een tijdje het interview terug te vinden waarin Joost in Malmö op camera zei dat hij de social media van Eurovision 'questionable' vindt. Iemand dat héél toevallig ergens onlangs nog tegengekomen?
Ja? Ik twijfel zo haha. Heb tot nu toe interviews terug zitten kijken die al in Malmö waren maar omdat ik dus dácht dat het daar was maar je kan goed gelijk hebben dus dan ga ik die van Schiphol ook even terugzoeken. Dank je!quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:19 schreef Em31 het volgende:
[..]
Volgens mij was dat op Schiphol? In dat zwarte pak, bij de Telegraaf volgens mij of Nu.nl?
Ja, die zoek ik ook al een poos. Misschien probeert hij onzichtbaar te zijn, zodat de wind overwaait.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:25 schreef Tinkepink het volgende:
Heeft iemand ondertussen al een teken van leven van Gover ontdekt? Begin me wat zorgen te maken. Zelfs op de Social media van Joost/cameravrouw/tantubeats etc kom ik hem nergens tegen. Best apart
quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:17 schreef Greys het volgende:
Ik probeer al een tijdje het interview terug te vinden waarin Joost in Malmö op camera zei dat hij de social media van Eurovision 'questionable' vindt. Iemand dat héél toevallig ergens onlangs nog tegengekomen?
https://www.hln.be/muziek(...)l-in-malmo~a690add5/quote:Ik ben het niet helemaal eens met de social media van de EBU. Ik zou het zelf niet zo doen. Ik betwijfel of de motivatie achter hun social media wel goed is, of hun morele kompas helemaal klopt. Dat gezegd hebbende, leg ik me er bij neer. Ik doe mee aan een wedstrijd en daar gelden regels. Mijn broer zei altijd: Joost, zelfs jij zult ooit dingen moeten doen die je niet wilt. Nou, daar zijn we dan. Thanks, bro!
Oeh! Kijk!quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:30 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
[..]
https://www.hln.be/muziek(...)l-in-malmo~a690add5/
Ah geen Schiphol, al dacht ik dat hij ook iets gezegd had over de repetities op TikTok enzo. Maar het voelt ondertussen ook al heel lang geleden.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:30 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
[..]
https://www.hln.be/muziek(...)l-in-malmo~a690add5/
Dat hele team zal ook wel snel een hekel aan ‘m hebben gekregen, dus ze zullen wel trots zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Oeh! Kijk!
Ik weet zo goed als zeker dat ik daar ook een klein filmpje van heb gezien en dan weet ik nu waar ik kan zoeken daarnaar. Dankjewel.
Het klopte achteraf dus wel. Van dat morele kompas... Jammer dat het hem op een gegeven moment toch de das om heeft gedaan dat hij er niet meer tegen kon. (Waarschijnlijk in combinatie met die ook al filmende Keren Kut van de Israëlische delegatie en dat dit de druppel was.)
Ik geloof best dat ze hem een arrogante zak vonden. Als hij je niet mag kan hij dat volgens mij ook moeilijk verbergen. Maar ja, hij heeft gewoon gelijk. Hun sociale media-beleid zuigt. Hun hele beleid zuigtquote:Op donderdag 23 mei 2024 17:41 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat hele team zal ook wel snel een hekel aan ‘m hebben gekregen, dus ze zullen wel trots zijn.
Klopt, maar ze vinden wat ze zelf verzonnen hebben natuurlijk heel leuk dus dan wil je zoiets niet horen. En eerlijk, ik denk af en toe ook wel, joh had maar gewoon net zoals iedereen even twee weken een beetje dom meegedaan. Dan was dit waarschijnlijk niet gebeurd.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:46 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik geloof best dat ze hem een arrogante zak vonden. Als hij je niet mag kan hij dat volgens mij ook moeilijk verbergen. Maar ja, hij heeft gewoon gelijk. Hun sociale media-beleid zuigt. Hun hele beleid zuigt
Hij heeft ook gewoon nog meegedaan met die stomme dingen zoals die shower karaoke enzo, daar mag best iets tegenover staan. Zoals niet filmen als deelnemers dat op bepaalde momenten níet willen. Hij kwam erachter z'n voorgevoel over hun social media klopte, dat het meewerken echt maar één kant op werkt en de deelnemers gewoon circusaapjes voor ze zijn. Het is inderdaad superjammer, maar ik zou er ook van 'knappen'.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:49 schreef Em31 het volgende:
[..]
Klopt, maar ze vinden wat ze zelf verzonnen hebben natuurlijk heel leuk dus dan wil je zoiets niet horen. En eerlijk, ik denk af en toe ook wel, joh had maar gewoon net zoals iedereen even twee weken een beetje dom meegedaan. Dan was dit waarschijnlijk niet gebeurd.
Behalve als er natuurlijk wel afspraken waren om niet te filmen, wat de EBU trouwens nog nooit ontkent heeft.
Joost is toch geen clown. Die leent zich daar niet voor. Er moet ruimte zijn voor mensen die er anders over denken, wat ben je anders voor organisatie. Dan krijg je echt alleen nietszeggende muzikanten en non-persoonlijkheden die zich erin kunnen thuisvoelen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:49 schreef Em31 het volgende:
[..]
Klopt, maar ze vinden wat ze zelf verzonnen hebben natuurlijk heel leuk dus dan wil je zoiets niet horen. En eerlijk, ik denk af en toe ook wel, joh had maar gewoon net zoals iedereen even twee weken een beetje dom meegedaan. Dan was dit waarschijnlijk niet gebeurd.
Behalve als er natuurlijk wel afspraken waren om niet te filmen, wat de EBU trouwens nog nooit ontkent heeft.
Je hebt helemaal gelijk hoor, er is duidelijk iets mis achter de schermen. Ik ga me alleen dan afvragen of het ook een samenloop van omstandigheden is en met de macht die ze hebben het ook wel mooi uitkwam. Dat niet alleen dit incident voor de diskwalificatie zorgde. Iemand zei hier toch dat er diva gedrag was rond die AMA van Reddit, dat filmpje. Die AMA die Joost deed was veel leuker en populairder, maar dat team is het daar natuurlijk niet mee eens. Want ja, wat zij hebben verzonnen zo moét het allemaal lopen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij heeft ook gewoon nog meegedaan met die stomme dingen zoals die shower karaoke enzo, daar mag best iets tegenover staan. Zoals niet filmen als deelnemers dat op bepaalde momenten níet willen. Hij kwam erachter z'n voorgevoel over hun social media klopte, dat het meewerken echt maar één kant op werkt en de deelnemers gewoon circusaapjes voor ze zijn. Het is inderdaad superjammer, maar ik zou er ook van 'knappen'.
Ja er stond een filmpje met de man naar wie hij toe gaat in Canada ergens in de threads. Hij was erg enthousiast.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:30 schreef michiel_merk het volgende:
vers van het ad, hier al voorbijgekomen?
Oh sorry ja dat van mij was ook gewoon een aanvulling op jouw post hoor! Totaal niet als 'je ziet het verkeerd' bedoeld! Integendeel. We zijn het helemaal eens zelfs.quote:Op donderdag 23 mei 2024 18:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk hoor, er is duidelijk iets mis achter de schermen. Ik ga me alleen dan afvragen of het ook een samenloop van omstandigheden is en met de macht die ze hebben het ook wel mooi uitkwam. Dat niet alleen dit incident voor de diskwalificatie zorgde. Iemand zei hier toch dat er diva gedrag was rond die AMA van Reddit, dat filmpje. Die AMA die Joost deed was veel leuker en populairder, maar dat team is het daar natuurlijk niet mee eens. Want ja, wat zij hebben verzonnen zo moét het allemaal lopen.
Dat bedoelde ik, niet dat ik het met ze eens ben, maar er zit natuurlijk ook een machtsstrijd achter.
Sommige mensen kunnen dat écht niet, “gewoon” meedoen. Het lukt een paar dagen, soms een paar weken. En dan komt de opgebouwde spanning eruit. In de regel net iets heftiger dan je zou willen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:49 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Dan is het ook gelijk een vulkaan.quote:Op donderdag 23 mei 2024 18:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen dat écht niet, “gewoon” meedoen. Het lukt een paar dagen, soms een paar weken. En dan komt de opgebouwde spanning eruit. In de regel net iets heftiger dan je zou willen.
En dat snap ik ook wel weer, helemaal met die Israëlische delegatie die je ook nog gaat zitten treiteren + dat er al klachten waren ingediend. Dat het dan alsnog gebeurt kan je ook breken.quote:Op donderdag 23 mei 2024 18:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen dat écht niet, “gewoon” meedoen. Het lukt een paar dagen, soms een paar weken. En dan komt de opgebouwde spanning eruit. In de regel net iets heftiger dan je zou willen.
Mooi dat mijn favoriete jaar - 2015 - de een-na beste record heeftquote:Op donderdag 23 mei 2024 19:34 schreef Nashipeer het volgende:
Ja die Tweet van de EBU is wel lachwekkend. Ze doen net alsof het een groot succesjaar is vol met euforie. Je zou denken dat ze een gigantisch record hebben qua kijkersaantallen, maar dat valt in perspectief toch wat tegen:
[ x ]
2024 is natuurlijk nog lang niet afgelopen en de rest wel ....quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:34 schreef Nashipeer het volgende:
Ja die Tweet van de EBU is wel lachwekkend. Ze doen net alsof het een groot succesjaar is vol met euforie. Je zou denken dat ze een gigantisch record hebben qua kijkersaantallen, maar dat valt in perspectief toch wat tegen:
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |