Kijk aan. Soms valt het best mee.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:04 schreef Hexagon het volgende:
Nou gelezen. Wat er pro-actief staat is niet zo slecht als ik had gedacht.
Maar, ik zie vooral een heeele hoop niet onderbouwde gemeenplaatsen, tegenstrijdigheden en onhaalbare beloften.
Verder zijn boeren en vissers natuurlijk ontzettend zielig en heeft de natuur geen stem. Dat is duidelijk.
"het lukt, en als het niet lukt dan zetten we ambtenaren op de nullijn"/quote:
Het gehele akkoord is wat mij betreft niet vernieuwend. Zeker niet op de wijze die het viertal nu presenteert.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat ligt wel wat complexer dan alleen het aantal sportdagen en museumbezoeken. Het nieuwe curriculum dat ze op dit moment ontwikkelen doet absoluut niet wat het belooft. Het voldoet niet eens aan de voorwaarden die ze zichzelf hebben gesteld.
Dit punt uit het hoofdlijnenakkoord is meer luiheid dan visie.
Ik vind een onterechte maatregel, want ik werd chronisch ziek tijdens het volgen van een studie waardoor ik meer dan een jaar uitliep.quote:
Migratie.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:06 schreef Elan het volgende:
Wilders heeft inhoudelijk bijna niets binnengehaald.
Ik zie geen budgettaire bijlage staan. Staat alleen een link naar het akkoord, zonder begroting of financiële bijlage.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Staat er onder: https://www.kabinetsforma(...)type=Alle+documenten
Dat vind ik, mits er uitzondering wordt gemaakt voor studenten die ziekte meemaken of bijvoorbeeld een overlijden binnen het gezin, best een hele goede. Eeuwig studeren moet gewoon duur worden. Als ergens 4 jaar voor staat is het echt totale onzin om er 6 of 7 jaar over te doen.quote:
Ik had de link al aangepastquote:Op donderdag 16 mei 2024 08:11 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik zie geen budgettaire bijlage staan. Staat alleen een link naar het akkoord, zonder begroting of financiële bijlage.
Kun je de betreffende link naar de financiële bijlage delen?
Nou nee, dit kabinet gaat ons vooral ontzettend belachelijk maken internationaal gezien en veel geld kosten. En steekt qua vervuiling duidelijk hun kop in het zand.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kijk aan. Soms valt het best mee.
Ja, daar moet rekening mee worden gehouden, dat kun je best als uitzondering in de wet gieten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik vind een onterechte maatregel, want ik werd chronisch ziek tijdens het volgen van een studie waardoor ik meer dan een jaar uitliep.
Nauwelijks.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Waar gaan de middeninkomens krom liggen?
Er mag best onderscheid in gemaakt worden tussen opleidingen qua niveau (en ruimte voor bijvoorbeeld een bestuursjaar)quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat vind ik, mits er uitzondering wordt gemaakt voor studenten die ziekte meemaken of bijvoorbeeld een overlijden binnen het gezin, best een hele goede. Eeuwig studeren moet gewoon duur worden. Als ergens 4 jaar voor staat is het echt totale onzin om er 6 of 7 jaar over te doen.
Als je bestuursactiviteiten je echt zoveel vertraging op laten lopen, ben jij gewoon niet geschikt voor die bestuursactiviteiten. Dit moet naast je studie kunnen, niet ipv.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er mag best onderscheid in gemaakt worden tussen opleidingen qua niveau (en ruimte voor bijvoorbeeld een bestuursjaar)
Maar micromanagen en nuance is vast niet toegestaan.
Ik vind een starre tijd daarvoor stellen nogal ouderwets en rigide. Stel een student wil zich breder inzetten en ontwikkelen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat vind ik, mits er uitzondering wordt gemaakt voor studenten die ziekte meemaken of bijvoorbeeld een overlijden binnen het gezin, best een hele goede. Eeuwig studeren moet gewoon duur worden. Als ergens 4 jaar voor staat is het echt totale onzin om er 6 of 7 jaar over te doen.
Maar dat kan niet altijd want sommige verenigingen zijn behoorlijk groot.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je bestuursactiviteiten je echt zoveel vertraging op laten lopen, ben jij gewoon niet geschikt voor die bestuursactiviteiten. Dit moet naast je studie kunnen, niet ipv.
Je doet het maar gewoon in vier jaarquote:Op donderdag 16 mei 2024 08:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar dat kan niet altijd want sommige verenigingen zijn behoorlijk groot.
Nee Rutte I had niet de Sinterklazerij van dit akkoord.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:14 schreef VoMy het volgende:
Is het akkoord niet gewoon hetzelfde als bij Rutte I? Die deden ook kerncentrales, theater werd gekort, etc. En de titel lijkt ook al op die van de oudejaarsconference toen.
Ja. Ware het niet dat het juist de PVV is die altijd tekeer ging over politici die zich niet hielden aan wat ze beloofden en dat ze daardoor niet te vertrouwen zouden zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:30 schreef nostra het volgende:
Dat Wilders niet het hele ER binnenhaalt is toch volkomen logisch in een coalitievorming. Het is wel erg flauw om dat dan als leugenachtig weg te zetten, zo werkt een campagne en een daaropvolgend compromis nou eenmaal.
Maak je als Nederlander nou toch eens niet zo druk om de natuur. Als je Amerikaan was geweest had ik je beter gesnapt maar onze impact is toch minimaal.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:04 schreef Hexagon het volgende:
Nou gelezen. Wat er pro-actief staat is niet zo slecht als ik had gedacht.
Maar, ik zie vooral een heeele hoop niet onderbouwde gemeenplaatsen, tegenstrijdigheden en onhaalbare beloften.
Verder zijn boeren en vissers natuurlijk ontzettend zielig en heeft de natuur geen stem. Dat is duidelijk.
Ik vind dat flierefluiten en tot je 28e aan de studie zijn nogal ouderwets, daar is gewoon geen budget en geen tijd meer voor. Aan de ene kant studenten lang laten studeren en aan de andere kant de pensioenleeftijd verhogen is niet te verkopen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind een starre tijd daarvoor stellen nogal ouderwets en rigide. Stel een student wil zich breder inzetten en ontwikkelen.
Dan zou ik naar een stelsel willen waarin je per afgenomen module kan betalen, en de zaak ook wel op pauze kan zetten.
Met als verschil dat de PVV het ook doet, en de PvdA het slechts belooft in campagnes, om het in de onderhandelingen aan te wenden voor impulsen voor cultuur of klimaat. En de kiezer heeft dat haarfijn door.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja. Ware het niet dat het juist de PVV is die altijd tekeer ging over politici die zich niet hielden aan wat ze beloofden en dat ze daardoor niet te vertrouwen zouden zijn.
Nou ik woon in Nederland, dus ik wil natuur in Nederland. Aan natuur in Amerika heb ik niet zoveel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maak je als Nederlander nou toch eens niet zo druk om de natuur. Als je Amerikaan was geweest had ik je beter gesnapt maar onze impact is toch minimaal.
De boete voor langstudeerders is nu al jaren werkinkomen mislopen. Dat lijkt me toch zwaar genoeg?quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onze impact minimaal? Heb jij de laatste 15 jaar regelmatig de Nederlandse nationale parken en Natura 2000 gebieden bezocht? Dan zie je het voor je ogen achteruit gaan. Onze impact op de natuur is gigantisch.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maak je als Nederlander nou toch eens niet zo druk om de natuur. Als je Amerikaan was geweest had ik je beter gesnapt maar onze impact is toch minimaal.
Het is symboliek inderdaad. Maar je treft wel voor een deel mooi die alfa studenten die over van alles en nog wat klagen en overal demonstreren - zie uni's nu - dus vanuit dat perspectief vind ik het goed.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
De boete voor langstudeerders is nu al jaren werkinkomen mislopen. Dat lijkt me toch zwaar genoeg?
Ben benieuwd wat ze onder "anti-democratisch" verstaan eigenlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En een paar regels verder staat dat schoolbestuurders sneller ontslagen kunnen worden als ze dingen doen die anti-democratisch etc. zijn.
Sterker nog, het is doodeng.quote:Hoewel misschien goed bedoeld, is dit wat mij betreft een hele gevaarlijke passage.
Jammer joh, chronisch zieken hebben gewoon pech onder een VVD / PVV regering.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik vind een onterechte maatregel, want ik werd chronisch ziek tijdens het volgen van een studie waardoor ik meer dan een jaar uitliep.
Dat deden ze in Rutte 1 ook niet. Toen wilden ze het zelfs met terugwerkende kracht invoeren. Ga er naar vanuit dat er deze keer ook geen uitzonderingen komenquote:Op donderdag 16 mei 2024 08:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, daar moet rekening mee worden gehouden, dat kun je best als uitzondering in de wet gieten.
Wel eens met dit verhaal maar de gevolgen zijn ook nu toch vooral voor de langstudeerder zelf. Als jij 30 bent, een dikke studieschuld en je moet qua inkomen nog onderaan de ladder beginnen loop je tonnen achter ten opzichte van mensen die 8 jaar eerder begonnen zijn met werken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind dat flierefluiten en tot je 28e aan de studie zijn nogal ouderwets, daar is gewoon geen budget en geen tijd meer voor. Aan de ene kant studenten lang laten studeren en aan de andere kant de pensioenleeftijd verhogen is niet te verkopen.
Als je het wil zoals jij het doet, moet je de pensioenleeftijd loslaten en iedereen pas na 45 jaar werken AOW geven (en bijbaantjes tellen niet). Begin je dan op je 18e, ben je mooi vroeg klaar. Als je eeuwige student bent, ga je pas op je 75e met pensioen.
Dat is niet waar.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jammer joh, chronisch zieken hebben gewoon pech onder een VVD / PVV regering.
Plus dat de impact van ons land wellicht minimaal is, maar de impact op ons waterlandje des te groter.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou ik woon in Nederland, dus ik wil natuur in Nederland. Aan natuur in Amerika heb ik niet zoveel.
Gewoon vrij zielig en rancuneus mensen pesten met een andere mening dus. Kansloos sneu tot en met.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is symboliek inderdaad. Maar je treft wel voor een deel mooi die alfa studenten die over van alles en nog wat klagen en overal demonstreren - zie uni's nu - dus vanuit dat perspectief vind ik het goed.
Studeren = Linksquote:Op donderdag 16 mei 2024 08:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom haten ze mensen die studeren zo?
Maakt niet uit, wetenschap is immers ook maar een mening.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:23 schreef FYazz het volgende:
[..]
Plus dat de impact van ons land wellicht minimaal is, maar de impact op ons waterlandje des te groter.
Uit de financiële bijlage haal ik dat om zaken te financieren vooral flink gekort gaat worden op alles wat met groei, klimaat en wetenschap te maken heeft.
Kortom, op kennis wordt grof gekort en dat heeft op lange termijn altijd een negatieve invloed.
Wat laat jij jezelf weer kennen zegquote:Op donderdag 16 mei 2024 08:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is symboliek inderdaad. Maar je treft wel voor een deel mooi die alfa studenten die over van alles en nog wat klagen en overal demonstreren - zie uni's nu - dus vanuit dat perspectief vind ik het goed.
Ben wel tegen minder cultuur en uitjes op scholen, dat ontplooit leerlingen juist. Het feit dat er niet goed gerekend en geschreven wordt heeft andere oorzaken mijn inziens.
Als dat de redenatie is dan zou ook parttime werken je pensioenleeftijd moeten doen opschuiven.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind dat flierefluiten en tot je 28e aan de studie zijn nogal ouderwets, daar is gewoon geen budget en geen tijd meer voor. Aan de ene kant studenten lang laten studeren en aan de andere kant de pensioenleeftijd verhogen is niet te verkopen.
Als je het wil zoals jij het doet, moet je de pensioenleeftijd loslaten en iedereen pas na 45 jaar werken AOW geven (en bijbaantjes tellen niet). Begin je dan op je 18e, ben je mooi vroeg klaar. Als je eeuwige student bent, ga je pas op je 75e met pensioen.
We pakken alleen de interlectuerelen hoor, je kunt gewoon lekker goedkoop naar de bios blijven gaan!quote:Het btw-tarief gaat van 9% naar 21%. Het huidige lage btw-tarief voor dagrecreatie en
bioscopen blijft behouden en is uitgezonderd van de verhoging.
Bestuursactiviteiten kosten je vaak gewoon een volledig jaar, of je kunt er iets kleins naast doen maar geen volledige studie.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je bestuursactiviteiten je echt zoveel vertraging op laten lopen, ben jij gewoon niet geschikt voor die bestuursactiviteiten. Dit moet naast je studie kunnen, niet ipv.
Eeuwig studeren doet al jaren niemand meer. Is meer iets van de jaren 70/80.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
ik heb geweldig genoten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:27 schreef Hexagon het volgende:
Overigens ken ik bijna niemand die na zijn 25e nog studeerde
En die mensen raak je dan ook niet met een langstudeerboete.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Overigens ken ik bijna niemand die na zijn 25e nog studeerde. De meesten zijn er na 4-5 jaar wel klaar mee (mezelf incluis).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |