😚😚😚quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nog een miljoen keer liever SPer dan PVVer. Maar het is vooral bezijden de waarheid. Flapdrol!
Dit is cynisch neem ik aan? Minimumloon wordt niet verhoogd.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:49 schreef nostra het volgende:
Oh, WML-verhoging er ook af? Nou nou. Dat had ik dan weer niet verwacht, netjes van - neem ik aan - de VVD.
Belasting op arbeid omlaag neem je even niet mee?quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:30 schreef matthijst het volgende:
Wow, wat een kutregeerakkoord
- 3 cent per kuub besparing op gas, scheelt 15-30 euro per jaar.
- zonnepanelensaldering eraf, kost 500 euro per jaar
- benzine straks 20 cent duurder. kost 120 euro per jaar bij 12.000 km.
- eigen risico zorg omlaag, maar de premie een stuk omhoog, 20 euro per maand.
- WW verkort
- concerten en hotels duurder
2 miljard extra voor "de middeninkomens".
9 miljoen werkenden, waarvan 80% een middeninkomenn heeft: 7,2 miljoen. --> 23 euro per maand
Saneren is niet altijd geld besparen op de lange termijn.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uiteindelijk wordt alles gedekt uit belasting inkomsten, dus zo kan met àlles geredeneerd worden.
Maar saneren op os, npo, loonontwikkeling rijksambtenaren, extensivering op bijstandskosten kun je leuke dingen doen.
Vvd krijgt in dit akkoord meer gedaan dan Rutte in 14 jaar.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:49 schreef nostra het volgende:
Oh, WML-verhoging er ook af? Nou nou. Dat had ik dan weer niet verwacht, netjes van - neem ik aan - de VVD.
Blijft het minimumuurloon dan nog wel in stand of gaan we weer naar een minimummaandloon, waarbij werknemers die 40 uur per week werken, 4 uur per week voor niets werken?quote:
Moet ergens van betaald worden, die zorg en verlaging eigen risico. Maar zoals ik al aankondigde, de mensen die op de populisten stemden gaan het hardst genaaid wordenquote:Op donderdag 16 mei 2024 07:47 schreef Hexagon het volgende:
Mooie sigaar uit eigen doos. Lagere belasting op arbeid maar mag wel meer zorgpremie gaan betalen.![]()
Verder eens even lezen wat ze gaan doen
Dat staat er toch.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dit is cynisch neem ik aan? Minimumloon wordt niet verhoogd.
Waar gaan de middeninkomens krom liggen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja dit was te verwachten met vvd+bbb en pvv, om de minima te redden moeten de middeninkomens krom liggen.
Buiten migratie totaal kut op een paar losse punten na, ik had niet anders verwacht
Laatst uitgerekend hoeveel dagen mijn kinderen tussen groep 3 en groep 8 weg zijn geweest van school voor kunst, theater, activiteiten in het park, sportdagen e.d. en ik kwam op 100 dagen, dus 20 lesweken uit. Dat is een half schooljaar...quote:De huidige curriculumherziening wordt doorgezet. De kerndoelen worden herzien; het aantal wordt fors verminderd en er wordt focus aangebracht. De basisvaardigheden, lezen, schrijven en rekenen, krijgen absolute prioriteit.
In het hypothetische geval timmermans premier wordt en belastingen omhoog gaan om zijn vraatzucht te financieren.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Waar gaan de middeninkomens krom liggen?
Doe eens normaal.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In het hypothetische geval timmermans premier wordt en belastingen omhoog gaan om zijn vraatzucht te financieren.
Zorgpremie, benzine en btw-verhoging op activiteiten die minima niet of nauwelijks doen zijn de eerste waar ik zo snel aan denk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Waar gaan de middeninkomens krom liggen?
Dat was de extra verhoging bovenop de gefaseerde verhoging tot en met 2025. Die zullen ze nu wel ongedaan gaan makenquote:Op donderdag 16 mei 2024 07:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat was toch al geblokkeerd door de Eerste Kamer?
Dat ligt wel wat complexer dan alleen het aantal sportdagen en museumbezoeken. Het nieuwe curriculum dat ze op dit moment ontwikkelen doet absoluut niet wat het belooft. Het voldoet niet eens aan de voorwaarden die ze zichzelf hebben gesteld.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:55 schreef Hanca het volgende:
En wij ons maar afvragen waarom ze slechter lezen en schrijven.
En een paar regels verder staat dat schoolbestuurders sneller ontslagen kunnen worden als ze dingen doen die anti-democratisch etc. zijn. Hoewel misschien goed bedoeld, is dit wat mij betreft een hele gevaarlijke passage.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:47 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
En we hebben een lentekriebels-beding!
Geblokkeerde wetten kunnen uiteraard niet worden opgevoerd als besparingspost dus ik neem aan dat het om de eerste verhoging gaat inderdaad.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat was de extra verhoging bovenop de gefaseerde verhoging tot en met 2025. Die zullen ze nu wel ongedaan gaan maken
Natuurlijk ligt het complexer, maar ik vond het wel tekenend. Vroeger ging je misschien 2 keer per jaar de deur uit als klas, nu is dat minstens elke maand en meestal vaker.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat ligt wel wat complexer dan alleen het aantal sportdagen en museumbezoeken. Het nieuwe curriculum dat ze op dit moment ontwikkelen doet absoluut niet wat het belooft. Het voldoet niet eens aan de voorwaarden die ze zichzelf hebben gesteld.
Dit punt uit het hoofdlijnenakkoord is meer luiheid dan visie.
Ik zat al te zoeken op lentekriebels maar de sneaky bastards hebben het er dus in verholen bewoordingen toch in het hoofdlijnenakkoord gepropt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:47 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
We hebben toch al het complete akkoord, wat moeten we dan nog met een artikel met een greep met was losse maatregelen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Arbeid gaat meer lonen, vermoedelijk door een verlaging van de loonbelasting
Het eigen risico in de zorg wordt sterk verlaagd
de kinderopvang wordt bijna gratis
Er komt een grens aan huurverhogingen
Er komen meer woningen en ook meer sociale woningen
malafide constructies om goedkope arbeid naar Nederland te halen worden bestreden
Oekraïne wordt volop gesteund
Het klimaatbeleid wordt voorgezet, de klimaatwet geëerbiedigd, het Klimaatfonds blijft in stand.
Beter openbaar vervoer in het landelijk gebied
De overheid wordt aardiger voor de burger en gaat foutjes vergeven, De incassokosten van de overheid worden aan banden gelegd.
1,4 miljard voor de ’pechgeneratie’: studenten die tussen 2015 en 2023 geen recht hadden op een studiebeurs.
Verhoging van de vliegtaks
Een asielcrisis uitroepen
Europa vragen om minder strenge regels toe te staan voor de landbouw
De asielvergunning voor onbepaalde tijd wordt afgeschaft
Minder huizen voor vluchtelingen, minder gezinshereniging.
Geen gedwongen krimp veestapel
Carte blanche voor Israël, verplaatsing ambassade naar Jeruzalem
Grote besparing op steun aan arme landen
Geen extra verhoging minimumloon
https://www.welingelichte(...)-het-coalitieakkoord
De politiek gaat lesboeken herschrijven. Topidee.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:47 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Deze is ook leuk:quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik zat al te zoeken op lentekriebels maar de sneaky bastards hebben het er dus in verholen bewoordingen toch in het hoofdlijnenakkoord gepropt.
We bewaken de vrijheid van onderwijs, behalve als we het er niet mee eens zijn. Ik vind dit oprecht een gevaarlijke ontwikkeling.quote:Bestuurders worden sneller ontslagen als de burgersopdracht niet wordt uitgevoerd.
Kijk, een boze leverworstquote:Op donderdag 16 mei 2024 08:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hebben toch al het complete akkoord, wat moeten we dan nog met een artikel met een greep met was losse maatregelen?
Volgens mij kan dat helemaal niet ivm vrijheid van onderwijs.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:47 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |