Er is niemand die gaat zeggen dump je kernafval hier maar.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:15 schreef onlogisch het volgende:
[..]
En daar begrijp ik dan weer heel weinig van. Het is toch mooi man. Werkgelegenheid voor een paar honderd/duizend man. En je helpt het milieu er ook nog eens mee. Soit, je hebt afval wat een serieus probleem is. Maar je hebt genoeg plekken op de wereld waar geen mens komt waar we dat in de toekomst voor vele duizenden jaren kunnen stallen.
Wat is jouw beeld?quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zoals? Ik heb na een eerste snelle lezing een ander beeld.
Ik zie er genoeg völkisch fascisme in terugkomen, hoor. Lekker hakken op en in alles wat met immigratie te maken heeft, cultuur duurder maken door BTW, snoepjes voor het volk met gratis kinderopvang en zo…quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zoals? Ik heb na een eerste snelle lezing een ander beeld.
Jij denkt dat de vele miljoenen windmolens en zonnepanelen die geproduceerd moeten worden in zwaar vervuilende landen als China/India schoner zijn dan wat kernafval? Hoe zit dat dan precies? Die moeten ook nog eens 3 tot 4 keer vervangen worden gedurende de lifecycle van een kerncentrale. Hoe is dat allemaal schoner dan de steeds opnieuw te gebruiken stoom uit kerncentrales?quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je geeft dus om schone energie? Kernenergie is veel minder schoon dan windmolens en zonne-energie. En dus duurder. Waar juich je dan voor? Dat je ze niet hoeft te zien? Net zeg je nog dat je hoopt dat ze in je omgeving komen te staan
Prima toch? Pak Gaza maar aan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:10 schreef phpmystyle het volgende:
Benieuwd hoe het kabinet staat tov israel conflict. Zullen vast heel kritisch 😀
Oh, en waar laten alle kerncentrales het nu dan?quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er is niemand die gaat zeggen dump je kernafval hier maar.
Dat de PVV op de inhoud heel veel weggegeven heeft. Klimaatbeleid blijft in stand, geen afschaffen eigen risico, NPO minimale bezuiniging…quote:
Met het nieuwe Europese beleid kunnen ze opvang toch afkopen voor een fooi van 20.000 euro per asielzoeker? Dan is het niet zo moeilijk om de aantallen drastisch omlaag te krijgen en het is nog goedkoper dan opvang en levenslang in de bijstand zoals bij de meeste Eritreers.quote:Op donderdag 16 mei 2024 06:34 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
‘Hallo, wij willen niet meer meedoen aan het asielbeleid, mag dat?’
- ‘Nee.’
‘Oh, oke.’
?
Juist niet. Ze zijn in het midden uitgekomen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat de PVV op de inhoud heel veel weggegeven heeft. Klimaatbeleid blijft in stand, geen afschaffen eigen risico, NPO minimale bezuiniging…
Wij doen dat nu zelf in Borssele. Wat andere landen doen geen idee.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:20 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Oh, en waar laten alle kerncentrales het nu dan?
Dat is iets anders dan toestemming vragen om niet langer mee te doen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Met het nieuwe Europese beleid kunnen ze opvang toch afkopen voor een fooi van 20.000 euro per asielzoeker? Dan is het niet zo moeilijk om de aantallen drastisch omlaag te krijgen en het is nog goedkoper dan opvang en levenslang in de bijstand zoals bij de meeste Eritreers.
Wat zijn dan de grote winstpunten van de PVV volgens jou?quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Juist niet. Ze zijn in het midden uitgekomen.
En dat eigenrisico boeit mij niet zo. Mag van mij blijven.
Ik vraag me ook af hoe die asielzoekers dan op magische wijze verdwijnen als je 20000 euro dokt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Met het nieuwe Europese beleid kunnen ze opvang toch afkopen voor een fooi van 20.000 euro per asielzoeker? Dan is het niet zo moeilijk om de aantallen drastisch omlaag te krijgen en het is nog goedkoper dan opvang en levenslang in de bijstand zoals bij de meeste Eritreers.
Het lijkt wel een Paars kabinetquote:Op donderdag 16 mei 2024 07:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ok, heb jij al échte hoofdlijnen uit het akkoord weten te destilleren? Ik zie toch vooral veel symboolpolitiek en micromanagement om alle vier de partijen iets te kunnen geven.
Daar ben ik ook naar op zoek.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Is er al iets te zeggen over de financiële gevolgen? Een economie die kapot gaat, daar heb ik dan weer wat minder zin in.
Minder migratie, geen gedwongen stop boeren, minder os, minder asiel, etc etc. En dat lijkt vooor te liggen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat zijn dan de grote winstpunten van de PVV volgens jou?
En dat ER was natuurlijk wel een campagnepunt van Wilders. NU!
Ah je hebt het dus niet gelezen. Doe eerst maar: https://www.kabinetsforma(...)+PVV+VVD+NSC+BBB.pdfquote:Op donderdag 16 mei 2024 07:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Minder migratie, geen gedwongen stop boeren, minder os, minder asiel, etc etc. En dat lijkt vooor te liggen.
Moet details nog lezen, heb jij link naar akkoord
Minder migratie en/of asiel is geen winstpunt, want dat wil nagenoeg iedereen en in ieder geval 100% van deze coalitie. De vraag is hoe je dat doet en waar je dat doet. En die vraag krijgt niemand concreet aantoonbaar beantwoord. Zolang het niet gerealiseerd is, is er geen winst. Meloni in Italië wil ook minder migratie, maar ik heb zo het vermoeden dat zij nog geen feestje heeft gepland om haar overwinning op dit dossier te vieren.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Minder migratie, geen gedwongen stop boeren, minder os, minder asiel, etc etc. En dat lijkt vooor te liggen.
Moet details nog lezen, heb jij link naar akkoord
Hoofdlijnenakkoordquote:- Inburgering omvat kennis over de Holocaust en de slachtoffers daarvan.
Niemand zet dat toch weg als leugenachtig. Maar de conclusie van het geheel is volgens mij wel dat de PVV op inhoud heel veel heeft moeten weggeven. Zelfs op het ER waarvan vooraf gedacht werd dat ze dat misschien nog wel konden binnenhalen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:30 schreef nostra het volgende:
Dat Wilders niet het hele ER binnenhaalt is toch volkomen logisch in een coalitievorming. Het is wel erg flauw om dat dan als leugenachtig weg te zetten, zo werkt een campagne en een daaropvolgend compromis nou eenmaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |