abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213577280
Van Zwol is de beoogd formateur. Geen premier.
zie email 27 oktober
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:18:18 #152
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213577288
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:15 schreef onlogisch het volgende:

[..]
En daar begrijp ik dan weer heel weinig van. Het is toch mooi man. Werkgelegenheid voor een paar honderd/duizend man. En je helpt het milieu er ook nog eens mee. Soit, je hebt afval wat een serieus probleem is. Maar je hebt genoeg plekken op de wereld waar geen mens komt waar we dat in de toekomst voor vele duizenden jaren kunnen stallen.
Er is niemand die gaat zeggen dump je kernafval hier maar.
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:18:33 #153
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213577290
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zoals? Ik heb na een eerste snelle lezing een ander beeld.
Wat is jouw beeld?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_213577292
Dat ze het over zaken als

"Onderzoeken of de ambassade van Tel Aviv naar Jeruzalem kan verplaatsen."

hebben gehad, geeft aan dat ze iedereen genoeg dingen willen 'geven'.

Dat is nu net typisch een punt wat - hopelijk toch - verre van een 'hoofdlijn' is.
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:19:29 #155
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213577296
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zoals? Ik heb na een eerste snelle lezing een ander beeld.
Ik zie er genoeg völkisch fascisme in terugkomen, hoor. Lekker hakken op en in alles wat met immigratie te maken heeft, cultuur duurder maken door BTW, snoepjes voor het volk met gratis kinderopvang en zo…
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 07:19:35 #156
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213577297
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:13 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je geeft dus om schone energie? Kernenergie is veel minder schoon dan windmolens en zonne-energie. En dus duurder. Waar juich je dan voor? Dat je ze niet hoeft te zien? Net zeg je nog dat je hoopt dat ze in je omgeving komen te staan
Jij denkt dat de vele miljoenen windmolens en zonnepanelen die geproduceerd moeten worden in zwaar vervuilende landen als China/India schoner zijn dan wat kernafval? Hoe zit dat dan precies? Die moeten ook nog eens 3 tot 4 keer vervangen worden gedurende de lifecycle van een kerncentrale. Hoe is dat allemaal schoner dan de steeds opnieuw te gebruiken stoom uit kerncentrales?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_213577302
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:10 schreef phpmystyle het volgende:
Benieuwd hoe het kabinet staat tov israel conflict. Zullen vast heel kritisch 😀
Prima toch? Pak Gaza maar aan.
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 07:20:21 #158
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213577304
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Er is niemand die gaat zeggen dump je kernafval hier maar.
Oh, en waar laten alle kerncentrales het nu dan?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_213577306
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat is jouw beeld?
Dat de PVV op de inhoud heel veel weggegeven heeft. Klimaatbeleid blijft in stand, geen afschaffen eigen risico, NPO minimale bezuiniging…
zie email 27 oktober
pi_213577307
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 06:34 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
‘Hallo, wij willen niet meer meedoen aan het asielbeleid, mag dat?’
- ‘Nee.’
‘Oh, oke.’

?
Met het nieuwe Europese beleid kunnen ze opvang toch afkopen voor een fooi van 20.000 euro per asielzoeker? Dan is het niet zo moeilijk om de aantallen drastisch omlaag te krijgen en het is nog goedkoper dan opvang en levenslang in de bijstand zoals bij de meeste Eritreers.
pi_213577308
Het akkoord lijkt op het eerste gezicht een wat oppervlakkig pretpakket, maar ik geef het de voordeel van de twijfel.
Ik ben wel blij dat NL weer een actieve regering krijgt.

Kanttekening is ook dat zonder de budgettaire bijlage en begroting het niet mogelijk is om de financiële haalbaarheid van het akkoord na te gaan. Helaas kan ik die niet terugvinden in het akkoord zelf of op de site.
Wordt wel naar deze bijlagen in het akkoord verwezen, maar ze staan er niet bij.

Iemand anders al de volledige financiële onderbouwing gevonden?
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:20:40 #162
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213577309
Gewoon iedere maand een motie voor het afschaffen van het eigen risico indienen om te laten zien dat wilders een leugenaar is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:22:00 #163
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213577313
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat de PVV op de inhoud heel veel weggegeven heeft. Klimaatbeleid blijft in stand, geen afschaffen eigen risico, NPO minimale bezuiniging…
Juist niet. Ze zijn in het midden uitgekomen.
En dat eigenrisico boeit mij niet zo. Mag van mij blijven.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213577314
Is er al iets te zeggen over de financiële gevolgen? Een economie die kapot gaat, daar heb ik dan weer wat minder zin in.
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:22:35 #165
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213577315
quote:
9s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:20 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Oh, en waar laten alle kerncentrales het nu dan?
Wij doen dat nu zelf in Borssele. Wat andere landen doen geen idee.
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:22:57 #166
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213577317
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:20 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Met het nieuwe Europese beleid kunnen ze opvang toch afkopen voor een fooi van 20.000 euro per asielzoeker? Dan is het niet zo moeilijk om de aantallen drastisch omlaag te krijgen en het is nog goedkoper dan opvang en levenslang in de bijstand zoals bij de meeste Eritreers.
Dat is iets anders dan toestemming vragen om niet langer mee te doen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_213577320
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Juist niet. Ze zijn in het midden uitgekomen.
En dat eigenrisico boeit mij niet zo. Mag van mij blijven.
Wat zijn dan de grote winstpunten van de PVV volgens jou?

En dat ER was natuurlijk wel een campagnepunt van Wilders. NU!
zie email 27 oktober
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 mei 2024 @ 07:23:49 #168
862 Arcee
Look closer
pi_213577322
Nog steeds geen premier in beeld. 8)7
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:24:11 #169
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213577325
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:20 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ik vraag me ook af hoe die asielzoekers dan op magische wijze verdwijnen als je 20000 euro dokt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213577327
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ok, heb jij al échte hoofdlijnen uit het akkoord weten te destilleren? Ik zie toch vooral veel symboolpolitiek en micromanagement om alle vier de partijen iets te kunnen geven.
Het lijkt wel een Paars kabinet
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_213577331
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Is er al iets te zeggen over de financiële gevolgen? Een economie die kapot gaat, daar heb ik dan weer wat minder zin in.
Daar ben ik ook naar op zoek.
Er wordt in het akkoord dus wel een financiële bijlage vermeld, maar die zit er vervolgens niet bij en staat ook niet op de site ...
https://www.kabinetsforma(...)n-pvv-vvd-nsc-en-bbb
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:26:30 #172
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213577334
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat zijn dan de grote winstpunten van de PVV volgens jou?

En dat ER was natuurlijk wel een campagnepunt van Wilders. NU!
Minder migratie, geen gedwongen stop boeren, minder os, minder asiel, etc etc. En dat lijkt vooor te liggen.

Moet details nog lezen, heb jij link naar akkoord
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213577337
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Minder migratie, geen gedwongen stop boeren, minder os, minder asiel, etc etc. En dat lijkt vooor te liggen.

Ah je hebt het dus niet gelezen. Doe eerst maar: https://www.kabinetsforma(...)+PVV+VVD+NSC+BBB.pdf
zie email 27 oktober
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:29:46 #174
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213577346
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Minder migratie en/of asiel is geen winstpunt, want dat wil nagenoeg iedereen en in ieder geval 100% van deze coalitie. De vraag is hoe je dat doet en waar je dat doet. En die vraag krijgt niemand concreet aantoonbaar beantwoord. Zolang het niet gerealiseerd is, is er geen winst. Meloni in Italië wil ook minder migratie, maar ik heb zo het vermoeden dat zij nog geen feestje heeft gepland om haar overwinning op dit dossier te vieren.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_213577354
Dat Wilders niet het hele ER binnenhaalt is toch volkomen logisch in een coalitievorming. Het is wel erg flauw om dat dan als leugenachtig weg te zetten, zo werkt een campagne en een daaropvolgend compromis nou eenmaal.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:30:46 #176
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_213577361
Wow, wat een kutregeerakkoord :D
- 3 cent per kuub besparing op gas, scheelt 15-30 euro per jaar.
- zonnepanelensaldering eraf, kost 500 euro per jaar
- benzine straks 20 cent duurder. kost 120 euro per jaar bij 12.000 km.
- eigen risico zorg omlaag, maar de premie een stuk omhoog, 20 euro per maand.
- WW verkort
- concerten en hotels duurder

2 miljard extra voor "de middeninkomens".
9 miljoen werkenden, waarvan 80% een middeninkomenn heeft: 7,2 miljoen. --> 23 euro per maand :')
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:32:14 #177
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213577374
quote:
- Inburgering omvat kennis over de Holocaust en de slachtoffers daarvan.
Hoofdlijnenakkoord
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:33:08 #178
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213577379
Luchtvaart kan groeien op termijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213577392
Hoe vaker ik het akkoord lees, hoe meer ik vragen heb bij de concrete uitwerking en financiële gevolgen.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar de wensen op thema politie dan zie ik zo aan de oppervlakte zeker goede punten, maar wel punten die voorgaande kabinetten ook hadden (en niet zijn gelukt), punten die leuk klinken maar niet SMART zijn en ik mis de financiele onderbouwing.

Alle onderstaande punten kosten flink wat tijd en geld (en ook extra personeel). Waar gaat dit vandaan gehaald worden?

- De aanpak van kindermisbruik wordt geïntensiveerd.
- Voor het versterken van veiligheid worden structureel middelen gereserveerd voor het op
orde brengen van de capaciteit in de gehele strafrechtketen waarbij de financiering minder
gebaseerd is op output en producten, en meer is gericht op het effectief samenwerken en
presteren in de strafrechtketen.
- Politieagenten worden intern volledig gesteund in hun taken, ook door de korpsleiding.
- Politieagenten moeten te veel aandacht schenken aan personen met verward gedrag.
Personen met verward of onbegrepen gedrag moeten sneller de hulp en de zorg krijgen die
ze nodig hebben, daarom wordt intensievere samenwerking tussen de politie en de ggz
gestimuleerd. Relevante informatie moet waar nodig snel kunnen worden uitgewisseld.
- Corruptie wordt hard bestreden. Er komt onder andere een rijksbrede aanpak om corruptie
te bestrijden, waarbij het vergroten van de weerbaarheid en de meldingsbereidheid van
medewerkers, evenals het verkleinen van risico’s door (toegang tot) ICT-systemen, belangrijke
speerpunten zijn.
pi_213577393
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:30 schreef nostra het volgende:
Dat Wilders niet het hele ER binnenhaalt is toch volkomen logisch in een coalitievorming. Het is wel erg flauw om dat dan als leugenachtig weg te zetten, zo werkt een campagne en een daaropvolgend compromis nou eenmaal.
Niemand zet dat toch weg als leugenachtig. Maar de conclusie van het geheel is volgens mij wel dat de PVV op inhoud heel veel heeft moeten weggeven. Zelfs op het ER waarvan vooraf gedacht werd dat ze dat misschien nog wel konden binnenhalen.
zie email 27 oktober
pi_213577395
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 06:59 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ik hoop zeker dat er hier 1 in de buurt komt. Want werkgelegenheid _O_
Niet voor mijzelf, want ik heb een baan waar ik tevreden mee ben.

Maar ze zullen wel aan het oosten of noorden gegund worden -O- omwille diezelfde werkgelegenheid :{
Je weet dat die dingen aan zee moeten (ja, in theorie kan aan een rivier ook, we zien in Frankrijk wat er dan gebeurt: dingen staan de halve zomer uit vanwege te laag water en met klimaatverandering wordt dat alleen maar erger)? Dus nee, het oosten krijgt ze niet. Het noorden wil ze niet. Er zijn maar 2 locaties mogelijk: Zeeland en de Tweede Maasvlakte.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:34:39 #182
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213577398
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:33 schreef phpmystyle het volgende:
Luchtvaart kan groeien op termijn.
Nou, woepie. Is Julio Poch al gevraagd om advies wat ze met meer luchtvaart zouden kunnen doen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_213577407
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:30 schreef matthijst het volgende:
Wow, wat een kutregeerakkoord :D
- 3 cent per kuub besparing op gas, scheelt 15-30 euro per jaar.
- zonnepanelensaldering eraf, kost 500 euro per jaar
- benzine straks 20 cent duurder. kost 120 euro per jaar bij 12.000 km.
- eigen risico zorg omlaag, maar de premie een stuk omhoog, 20 euro per maand.
- WW verkort
- concerten en hotels duurder

2 miljard extra voor "de middeninkomens".
9 miljoen werkenden, waarvan 80% een middeninkomenn heeft: 7,2 miljoen. --> 23 euro per maand :')
Ben benieuwd of er dan ook een verbod komt op de terugleverboetes. Anders voorzie ik dat bij een hele hoop mensen de zonnepanelen van het dak gaan en de energietransitie in gevaar komt.
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:37:30 #184
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213577416
Er moest 17 miljard worden omgebogen. Het enige dat erin staat over financien is dit:
quote:
Om almaar stijgende rekeningen te voorkomen wordt gestuurd op een meerjarig EMU-saldo
gedurende de kabinetsperiode van maximaal 2,8% BBP. De schuld blijft onder de 60%. De Europese
begrotingsnormen zoals vastgelegd in de Wet Houdbare Overheidsfinanciën (wet Hof) en het
Stabiliteit- en Groeipact worden gerespecteerd. Er ligt een gedekt maatregelenpakket en er worden
maatregelen genomen om het huidige tekort terug te brengen tot het afgesproken doel.
"We gaan allemaal dingen doen en geloof ons maar op onze blauwe ogen dat alles financieel gedekt is."
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213577421
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Niemand zet dat toch weg als leugenachtig.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:20 schreef -XOR- het volgende:
Gewoon iedere maand een motie voor het afschaffen van het eigen risico indienen om te laten zien dat wilders een leugenaar is.
quote:
Maar de conclusie van het geheel is volgens mij wel dat de PVV op inhoud heel veel heeft moeten weggeven. Zelfs op het ER waarvan vooraf gedacht werd dat ze dat misschien nog wel konden binnenhalen.
Dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Je kan het ook interpreteren als een stuk realisme en het (tot nu toe) daadwerkelijk realiseren van zijn Milders-mantra.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 07:38:10 #186
5428 crew  miss_sly
pi_213577423
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 01:01 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Vraag me af waar ze die willen gaan bouwen. Want veel mensen zijn voor kernenergie tot dat zo ding in de buurt gebouwd gaat worden en dat is in Nederland al snel.
Vier kerncentrales, in de tuin van iedere fractieleider een. Ze zullen niet nimby doen, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:38:51 #187
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213577428
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Niemand zet dat toch weg als leugenachtig. Maar de conclusie van het geheel is volgens mij wel dat de PVV op inhoud heel veel heeft moeten weggeven. Zelfs op het ER waarvan vooraf gedacht werd dat ze dat misschien nog wel konden binnenhalen.
Gaat meer dan gehalveerd worden. Is best knap.

Alles binnenhalen kan alleen de sp, en doe regerem nooit. Daar lijk jij wel fan van.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213577430
quote:
Het wordt natuurlijk wel een wassen neus als de ER wordt verlaagd maar de premie omhoog gaat.

Dat was zeker niet de wens van de achterban en ook verre van hoe Wilders het afschaffen van de ER heeft gepromoot.

De ER, die niet altijd aangewend hoeft te worden gaat met 190,- omlaag, maar je premie die je elke maand moet betalen gaat jaarlijks met 120,- omhoog.
Per saldo heb je heel misschien ¤70,- minder kosten per jaar, maar in ieder geval 120,- meer kosten per jaar.

Dat noem ik geen polderen, dat is gewoon je eigen achterban niet serieus nemen en ze een heel klein zoethoudertje geven, omdat Wilders zelf ook wel weet dat het in werkelijkheid populistisch praat was.
pi_213577431
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ben benieuwd of er dan ook een verbod komt op de terugleverboetes. Anders voorzie ik dat bij een hele hoop mensen de zonnepanelen van het dak gaan en de energietransitie in gevaar komt.
Inderdaad. Salderingsregeling afschaffen is helemaal prima zeg ik als eigenaar van zonnepanelen, maar dan ook gelijk de leverkosten verbieden. En het liefst wat subsidie op batterijen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:39:40 #190
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213577435
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vier kerncentrales, in de tuin van iedere fractieleider een. Ze zullen niet nimby doen, toch?
Bij Borssele komt er toch ook al weer eentje? Of zijn dit nog weer 4 nieuwe?
Antifa
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:40:23 #191
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213577441
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inderdaad. Salderingsregeling afschaffen is helemaal prima zeg ik als eigenaar van zonnepanelen, maar dan ook gelijk de leverkosten verbieden. En het liefst wat subsidie op batterijen.
Tjah, ook die subsidies betaal je uiteindelijk zelf.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:40:25 #192
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213577443
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:38 schreef nostra het volgende:

[..]
[..]
[..]
Dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Je kan het ook interpreteren als een stuk realisme en het (tot nu toe) daadwerkelijk realiseren van zijn Milders-mantra.
Gewoon liegen dus. Dat Milders-verhaal ging natuurlijk over zijn standpunten wat betreft de islam(ieten).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213577445
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gaat meer dan gehalveerd worden. Is best knap.

Alles binnenhalen kan alleen de sp, en doe regerem nooit. Daar lijk jij wel fan van.
Dat zeg je nou voor de tweede keer. Hou toch op met die onzin.
zie email 27 oktober
pi_213577448
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:39 schreef FYazz het volgende:

[..]
Het wordt natuurlijk wel een wassen neus als de ER wordt verlaagd maar de premie omhoog gaat.
Vanuit een solidariteitsgedachte niet. Al zal dat hele punt mij verder worst zijn.
Friedman on Donahue
pi_213577449
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tjah, ook die subsidies betaal je uiteindelijk zelf.
Nee, die subsidie betaalt de staat. Dat de staat daar ook inkomsten tegenover moet hebben, maakt niet dat je die subsidie zelf betaalt.
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:41:37 #196
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_213577455
quote:
Net zoals het logisch is dat de PvdA niet alles krijgt wat het wil bij coalitievorming, bijvoorbeeld op het terrein van armoedebestrijding. Dat Wilders tijdens het SBS 6 debat alleen Timmermans de les leest dat door het ER arme mensen in de problemen komen is net zo goed erg kort door de bocht maar dat wordt dan weer niet zo geanalyseerd.
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:41:52 #197
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213577457
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:39 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dat was zeker niet de wens van de achterban en ook verre van hoe Wilders het afschaffen van de ER heeft gepromoot.

Dat noem ik geen polderen, dat is gewoon je eigen achterban niet serieus nemen en ze een heel klein zoethoudertje geven, omdat Wilders zelf ook wel weet dat het in werkelijkheid populistisch praat was.
Uiteindelijk wordt alles gedekt uit belasting inkomsten, dus zo kan met àlles geredeneerd worden.
Maar saneren op os, npo, loonontwikkeling rijksambtenaren, extensivering op bijstandskosten kun je leuke dingen doen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:43:10 #198
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213577460
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat zeg je nou voor de tweede keer. Hou toch op met die onzin.
Je vindt het vervelend om sp’er genoemd te worden omdat jij een partij toesneert compromissen te sluiten?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213577462
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Uiteindelijk wordt alles gedekt uit belasting inkomsten, dus zo kan met àlles geredeneerd worden.
Maar saneren op os, npo, loonontwikkeling rijksambtenaren, extensivering op bijstandskosten kun je leuke dingen doen.
Zijn allemaal toch prima saneringen? Ik zie het probleem niet zo. Las ook dat ze consultants willen terugdringen. Als er iets verspild geld is zijn het wel consultants dus dat lijkt me zeer verstandig.
pi_213577463
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:41 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Net zoals het logisch is dat de PvdA niet alles krijgt wat het wil bij coalitievorming, bijvoorbeeld op het terrein van armoedebestrijding. Dat Wilders tijdens het SBS 6 debat alleen Timmermans de les leest dat door het ER arme mensen in de problemen komen is net zo goed erg kort door de bocht maar dat wordt dan weer niet zo geanalyseerd.
Er valt weinig te analyseren als de PvdA geen coalitieakkoord heeft gesloten.
Friedman on Donahue
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')