Ik denk dat dat wel meevalt omdat het een makkie wordt het beoogde kabinet af te schieten. De soap die ons te wachten staat wordt vooral smullen en ik ga dat alle PVV-stemmers in mijn omgeving flink inwrijven.quote:Op donderdag 16 mei 2024 02:41 schreef quo_ het volgende:
Dit wordt minstens een week lang smullen en genieten van de de zure druiven die er bij Timmermans en zijn vriendjes geserveerd worden!
En denk je dat ze dan ineens niet meer PVV zullen stemmen..?quote:Op donderdag 16 mei 2024 03:48 schreef Niels0Kurovski het volgende:
en ik ga dat alle PVV-stemmers in mijn omgeving flink inwrijven.
Zelfs als Geert op hun hoofd schijt stemmen ze nog op hem zo verblind zijn ze en ik ga ze uitlachen hoe hard ze genaaid gaan worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 04:00 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
En denk je dat ze dan ineens niet meer PVV zullen stemmen..?
Waarschijnlijk op de vraag, hoe dan. Je kan de woningbouw stimuleren, maar de vraag is wat voor woningen waar, en hoe duur gaan die woningen worden. Bouw je enkel voor mensen met een laag inkomen, of ook voor mensen met een wat hoger inkomen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 01:10 schreef phpmystyle het volgende:
Ben benieuwd hoe pvda oppositie voert tegen een kabinet dat eigen risico halveert, of huizen gaat bouwen, of de middenklasse ondersteunt.
Jawel hoor.quote:Op donderdag 16 mei 2024 05:55 schreef Nielsch het volgende:
Een aantal goede dingen, een aantal slechte dingen, maar zeker veel dingen waar je grote vraagtekens bij kan zetten qua financiering of praktische uitwerking. Én gratis kinderopvang én een verlaging van de belasting op arbeid én halvering eigen risico... uhh waarvan dan?
En leuk die kerncentrales, maar niemand wil ze in zn provincie of achtertuin.
Geen woord over de tekorten aan personeel in de zorg en het onderwijs alsof dat geen enorm probleem gaat worden over een paar jaar...
Niks over de zorgwekkende afhankelijkheid van landen als China en Saudi Arabië.
Echt een paar slagen gemist helaas.
‘Hallo, wij willen niet meer meedoen aan het asielbeleid, mag dat?’quote:Verder wil de coalitie bij de Europese Commissie om toestemming vragen om niet mee te doen met het Europees asiel- en migratiebeleid
Lukt Hongarije anders prima.quote:Op donderdag 16 mei 2024 06:34 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
‘Hallo, wij willen niet meer meedoen aan het asielbeleid, mag dat?’
- ‘Nee.’
‘Oh, oke.’
?
Benieuwd wat hier concreet op welke manier van terecht gaat komen, want 'er moet iets gebeuren met de zorg' staat natuurlijk in zo'n beetje elk partijprogramma.quote:Op donderdag 16 mei 2024 06:04 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Jawel hoor.
https://nos.nl/artikel/25(...)-het-coalitieakkoord
Verder moet werken in de zorg (waar een groot personeelstekort is) aantrekkelijker worden. Dat zou moeten gebeuren "door middel van meer autonomie, loopbaanperspectief, goede arbeidsvoorwaarden en beperking van regeldruk en van administratieve lasten".
Wat een luchtkasteel. Je ontkomt niet aan gedwongen uitkopen. Er is net juist een goede regeling en gaan ze het weer veranderen. Innovatie stokpaardje is er ook weer. Keer op keer gefaald maar magisch gaat het straks een keer lukken natuurlijk...quote:Gedwongen krimp van de veestapel en gedwongen onteigening van boeren is uit den boze. De nieuwe minister van Landbouw moet "met lef alles op alles zetten" in Brussel.
Er moet een nieuwe uitzonderingspositie voor Nederlandse boeren komen om meer meest uit te rijden,
Daar zullen ze niet van terughebben zeg.quote:Op donderdag 16 mei 2024 04:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Zelfs als Geert op hun hoofd schijt stemmen ze nog op hem zo verblind zijn ze en ik ga ze uitlachen hoe hard ze genaaid gaan worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als dat het beste nieuws uit een regeerakkoord is, dan is het wel vrij bagger voor de restquote:Op donderdag 16 mei 2024 06:52 schreef onlogisch het volgende:
Beste nieuws voor mij uit het regeerakkoord;
4 nieuwe kerncentrales
Ik denk dat jij daar best een eigen mening over kan vormen, net zoals ik dat gedaan hebquote:Op donderdag 16 mei 2024 06:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als dat het beste nieuws uit een regeerakkoord is, dan is het wel vrij bagger voor de rest
2,4mrd op os. Daar kun je mee dekken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 06:31 schreef nostra het volgende:
Niet onaardig op headlines, nu de centjes nog.
Want jij kan daar aan de slag?quote:Op donderdag 16 mei 2024 06:52 schreef onlogisch het volgende:
4 nieuwe kerncentrales
quote:Op donderdag 16 mei 2024 01:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon blij zijn voor mij. We hebben al zolang links progressief beleid.
Ik hoop zeker dat er hier 1 in de buurt komt. Want werkgelegenheidquote:
Dat is speelgeld natuurlijk voor zaken als werkelijke lastenverlichting en gratis kinderopvang. Dat je kerncentrales lang/lang financiert is prima, als je maar niet structureel procenten aan begrotingstekorten gaat creëren.quote:Op donderdag 16 mei 2024 06:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
2,4mrd op os. Daar kun je mee dekken.
Eens.quote:Op donderdag 16 mei 2024 06:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is speelgeld natuurlijk voor zaken als werkelijke lastenverlichting en gratis kinderopvang. Dat je kerncentrales lang/lang financiert is prima, als je maar niet structureel procenten aan begrotingstekorten gaat creëren.
Straks weer urenlang debat en gezeik dat het ‘tE dUuR is’ terwijl de rest van de klimaatmaatregelen allemaal wél tot in den treurigheid geld mochten kosten voor bedrijven en particulieren (en de kosten vd kerncentrales daar indirect ook vandaan zullen komen). PolitiekGenot.quote:Op donderdag 16 mei 2024 06:52 schreef onlogisch het volgende:
4 nieuwe kerncentrales
Mogen ze bij jou in de tuin?quote:Op donderdag 16 mei 2024 06:52 schreef onlogisch het volgende:
4 nieuwe kerncentrales
Maar waarom is het dan voor jou het beste nieuws? Want verder is het vooral heel duur. Betaal je graag extra?quote:Op donderdag 16 mei 2024 06:59 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik hoop zeker dat er hier 1 in de buurt komt. Want werkgelegenheid
Niet voor mijzelf, want ik heb een baan waar ik tevreden mee ben.
Maar ze zullen wel aan het oosten of noorden gegund wordenomwille diezelfde werkgelegenheid
Nou, de tuin lijkt me wat krap. Maar ik heb er totaal geen moeite mee als er hier één in het dorp komtquote:
Klopt wel maar dát er überhaupt een kabinet gevormd is zorgt er voor dat Timmermans waarschijnlijk nooit meer in het torentje komt. Want als dit kabinet klapt beginnen de verkiezingen opnieuw en de kans op links succes lijkt dan bijzonder klein.quote:Op donderdag 16 mei 2024 03:48 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt omdat het een makkie wordt het beoogde kabinet af te schieten. De soap die ons te wachten staat wordt vooral smullen en ik ga dat alle PVV-stemmers in mijn omgeving flink inwrijven.
Het is ook vooral heel schone energie die het landschap verder niet vernaggelt. En daar betaal ik graag een beetje extra voor ja.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar waarom is het dan voor jou het beste nieuws? Want verder is het vooral heel duur. Betaal je graag extra?
Ja heel schoon met afval dat duizenden jaren moet opgeborgen op een nog onbekende plek.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:10 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het is ook vooral heel schone energie die het landschap verder niet vernaggelt. En daar betaal ik graag een beetje extra voor ja.
Daar vinden we vast wel een oplossing voorquote:Op donderdag 16 mei 2024 07:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja heel schoon met afval dat duizenden jaren moet opgeborgen op een nog onbekende plek.
Je geeft dus om schone energie? Kernenergie is veel minder schoon dan windmolens en zonne-energie. En dus duurder. Waar juich je dan voor? Dat je ze niet hoeft te zien? Net zeg je nog dat je hoopt dat ze in je omgeving komen te staanquote:Op donderdag 16 mei 2024 07:10 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het is ook vooral heel schone energie die het landschap verder niet vernaggelt. En daar betaal ik graag een beetje extra voor ja.
Je bent dan echt een van de weinigen die dat graag wil. Een kerncentrale is het ultieme "graag, maar nimby" bouwwerk. Één nieuwe bouwen gaat daarom al heel lastig worden, laat staan 4.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:09 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nou, de tuin lijkt me wat krap. Maar ik heb er totaal geen moeite mee als er hier één in het dorp komt
Sterker nog, ik juich het toe. Want werkgelegenheid_O_
En daar begrijp ik dan weer heel weinig van. Het is toch mooi man. Werkgelegenheid voor een paar honderd/duizend man. En je helpt het milieu er ook nog eens mee. Soit, je hebt afval wat een serieus probleem is. Maar je hebt genoeg plekken op de wereld waar geen mens komt waar we dat in de toekomst voor vele duizenden jaren kunnen stallen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je bent dan echt een van de weinigen die dat graag wil. Een kerncentrale is het ultieme "graag, maar nimby" bouwwerk. Één nieuwe bouwen gaat daarom al heel lastig worden, laat staan 4.
Ok, heb jij al échte hoofdlijnen uit het akkoord weten te destilleren? Ik zie toch vooral veel symboolpolitiek en micromanagement om alle vier de partijen iets te kunnen geven.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je realiseert je wel dat dit slechts een klein deel is wat, al dan niet toevallig, is uitgelekt. Laten we rustig afwachten tot het volledige hoofdlijnenakkoord formeel met iedereen wordt gedeeld en wat de financiële onderbouwing is.
Nu even drie punten opnoemen die in de media zijn verschenen en net doen of dat 90% van het akkoord is om dat vervolgens af te kraken is nogal voorbarig.
Zoals? Ik heb na een eerste snelle lezing een ander beeld.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:01 schreef phpmystyle het volgende:
Gw heeft meer zaken binnengekregen dan verwacht .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |