Hoofdlijnenakkoordquote:- Inburgering omvat kennis over de Holocaust en de slachtoffers daarvan.
Niemand zet dat toch weg als leugenachtig. Maar de conclusie van het geheel is volgens mij wel dat de PVV op inhoud heel veel heeft moeten weggeven. Zelfs op het ER waarvan vooraf gedacht werd dat ze dat misschien nog wel konden binnenhalen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:30 schreef nostra het volgende:
Dat Wilders niet het hele ER binnenhaalt is toch volkomen logisch in een coalitievorming. Het is wel erg flauw om dat dan als leugenachtig weg te zetten, zo werkt een campagne en een daaropvolgend compromis nou eenmaal.
Je weet dat die dingen aan zee moeten (ja, in theorie kan aan een rivier ook, we zien in Frankrijk wat er dan gebeurt: dingen staan de halve zomer uit vanwege te laag water en met klimaatverandering wordt dat alleen maar erger)? Dus nee, het oosten krijgt ze niet. Het noorden wil ze niet. Er zijn maar 2 locaties mogelijk: Zeeland en de Tweede Maasvlakte.quote:Op donderdag 16 mei 2024 06:59 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik hoop zeker dat er hier 1 in de buurt komt. Want werkgelegenheid
Niet voor mijzelf, want ik heb een baan waar ik tevreden mee ben.
Maar ze zullen wel aan het oosten of noorden gegund wordenomwille diezelfde werkgelegenheid
Nou, woepie. Is Julio Poch al gevraagd om advies wat ze met meer luchtvaart zouden kunnen doen?quote:
Ben benieuwd of er dan ook een verbod komt op de terugleverboetes. Anders voorzie ik dat bij een hele hoop mensen de zonnepanelen van het dak gaan en de energietransitie in gevaar komt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:30 schreef matthijst het volgende:
Wow, wat een kutregeerakkoord
- 3 cent per kuub besparing op gas, scheelt 15-30 euro per jaar.
- zonnepanelensaldering eraf, kost 500 euro per jaar
- benzine straks 20 cent duurder. kost 120 euro per jaar bij 12.000 km.
- eigen risico zorg omlaag, maar de premie een stuk omhoog, 20 euro per maand.
- WW verkort
- concerten en hotels duurder
2 miljard extra voor "de middeninkomens".
9 miljoen werkenden, waarvan 80% een middeninkomenn heeft: 7,2 miljoen. --> 23 euro per maand
"We gaan allemaal dingen doen en geloof ons maar op onze blauwe ogen dat alles financieel gedekt is."quote:Om almaar stijgende rekeningen te voorkomen wordt gestuurd op een meerjarig EMU-saldo
gedurende de kabinetsperiode van maximaal 2,8% BBP. De schuld blijft onder de 60%. De Europese
begrotingsnormen zoals vastgelegd in de Wet Houdbare Overheidsfinanciën (wet Hof) en het
Stabiliteit- en Groeipact worden gerespecteerd. Er ligt een gedekt maatregelenpakket en er worden
maatregelen genomen om het huidige tekort terug te brengen tot het afgesproken doel.
quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niemand zet dat toch weg als leugenachtig.
quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:20 schreef -XOR- het volgende:
Gewoon iedere maand een motie voor het afschaffen van het eigen risico indienen om te laten zien dat wilders een leugenaar is.
Dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Je kan het ook interpreteren als een stuk realisme en het (tot nu toe) daadwerkelijk realiseren van zijn Milders-mantra.quote:Maar de conclusie van het geheel is volgens mij wel dat de PVV op inhoud heel veel heeft moeten weggeven. Zelfs op het ER waarvan vooraf gedacht werd dat ze dat misschien nog wel konden binnenhalen.
Vier kerncentrales, in de tuin van iedere fractieleider een. Ze zullen niet nimby doen, toch?quote:Op donderdag 16 mei 2024 01:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Vraag me af waar ze die willen gaan bouwen. Want veel mensen zijn voor kernenergie tot dat zo ding in de buurt gebouwd gaat worden en dat is in Nederland al snel.
Gaat meer dan gehalveerd worden. Is best knap.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niemand zet dat toch weg als leugenachtig. Maar de conclusie van het geheel is volgens mij wel dat de PVV op inhoud heel veel heeft moeten weggeven. Zelfs op het ER waarvan vooraf gedacht werd dat ze dat misschien nog wel konden binnenhalen.
Het wordt natuurlijk wel een wassen neus als de ER wordt verlaagd maar de premie omhoog gaat.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:30 schreef nostra het volgende:
Dat Wilders niet het hele ER binnenhaalt is toch volkomen logisch in een coalitievorming. Het is wel erg flauw om dat dan als leugenachtig weg te zetten, zo werkt een campagne en een daaropvolgend compromis nou eenmaal.
Inderdaad. Salderingsregeling afschaffen is helemaal prima zeg ik als eigenaar van zonnepanelen, maar dan ook gelijk de leverkosten verbieden. En het liefst wat subsidie op batterijen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of er dan ook een verbod komt op de terugleverboetes. Anders voorzie ik dat bij een hele hoop mensen de zonnepanelen van het dak gaan en de energietransitie in gevaar komt.
Bij Borssele komt er toch ook al weer eentje? Of zijn dit nog weer 4 nieuwe?quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vier kerncentrales, in de tuin van iedere fractieleider een. Ze zullen niet nimby doen, toch?
Tjah, ook die subsidies betaal je uiteindelijk zelf.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad. Salderingsregeling afschaffen is helemaal prima zeg ik als eigenaar van zonnepanelen, maar dan ook gelijk de leverkosten verbieden. En het liefst wat subsidie op batterijen.
Gewoon liegen dus. Dat Milders-verhaal ging natuurlijk over zijn standpunten wat betreft de islam(ieten).quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:38 schreef nostra het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Je kan het ook interpreteren als een stuk realisme en het (tot nu toe) daadwerkelijk realiseren van zijn Milders-mantra.
Dat zeg je nou voor de tweede keer. Hou toch op met die onzin.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gaat meer dan gehalveerd worden. Is best knap.
Alles binnenhalen kan alleen de sp, en doe regerem nooit. Daar lijk jij wel fan van.
Vanuit een solidariteitsgedachte niet. Al zal dat hele punt mij verder worst zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:39 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het wordt natuurlijk wel een wassen neus als de ER wordt verlaagd maar de premie omhoog gaat.
Nee, die subsidie betaalt de staat. Dat de staat daar ook inkomsten tegenover moet hebben, maakt niet dat je die subsidie zelf betaalt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, ook die subsidies betaal je uiteindelijk zelf.
Net zoals het logisch is dat de PvdA niet alles krijgt wat het wil bij coalitievorming, bijvoorbeeld op het terrein van armoedebestrijding. Dat Wilders tijdens het SBS 6 debat alleen Timmermans de les leest dat door het ER arme mensen in de problemen komen is net zo goed erg kort door de bocht maar dat wordt dan weer niet zo geanalyseerd.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:30 schreef nostra het volgende:
Uiteindelijk wordt alles gedekt uit belasting inkomsten, dus zo kan met ālles geredeneerd worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:39 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het wordt natuurlijk wel een wassen neus als de ER wordt verlaagd maar de premie omhoog gaat.
Dat was zeker niet de wens van de achterban en ook verre van hoe Wilders het afschaffen van de ER heeft gepromoot.
Dat noem ik geen polderen, dat is gewoon je eigen achterban niet serieus nemen en ze een heel klein zoethoudertje geven, omdat Wilders zelf ook wel weet dat het in werkelijkheid populistisch praat was.
Je vindt het vervelend om sp’er genoemd te worden omdat jij een partij toesneert compromissen te sluiten?quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zeg je nou voor de tweede keer. Hou toch op met die onzin.
Zijn allemaal toch prima saneringen? Ik zie het probleem niet zo. Las ook dat ze consultants willen terugdringen. Als er iets verspild geld is zijn het wel consultants dus dat lijkt me zeer verstandig.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uiteindelijk wordt alles gedekt uit belasting inkomsten, dus zo kan met ālles geredeneerd worden.
Maar saneren op os, npo, loonontwikkeling rijksambtenaren, extensivering op bijstandskosten kun je leuke dingen doen.
Er valt weinig te analyseren als de PvdA geen coalitieakkoord heeft gesloten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:41 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Net zoals het logisch is dat de PvdA niet alles krijgt wat het wil bij coalitievorming, bijvoorbeeld op het terrein van armoedebestrijding. Dat Wilders tijdens het SBS 6 debat alleen Timmermans de les leest dat door het ER arme mensen in de problemen komen is net zo goed erg kort door de bocht maar dat wordt dan weer niet zo geanalyseerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |