Was op dat moment win-win voor de EBU, want Isral, want klachten en voorbeeldfunctie voor andere landen (kijk wat er gebeurt als je lastig bent/klaagt).quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:06 schreef Jane het volgende:
Wat het meest schuurt is denk ik dat je het gevoel krijgt dat de EBU er wel ERRUG happig op was om NL te diskwalificeren, terwijl je normaal gesproken zou verwachten dat ze er alles aan zouden doen die zwaarste maatregel niet in te zetten. Nooit. En ze hebben het dus ook nog nooit eerder gedaan.
Zelfs bij de meest corrupte sportbonden moet je het wel aantoonbaar heel erg bont hebben gemaakt voor zo'n maatregel, maar hier is het kennelijk binnen een poep en een scheet besloten om iets vrij lulligs, waar je eigenlijk achteraf gewoon had moeten kunnen lachen. Onverteerbaar.
sowieso hem meteen al bij het juryvote optreden niet mee te laten doen was hardquote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:06 schreef Jane het volgende:
Wat het meest schuurt is denk ik dat je het gevoel krijgt dat de EBU er wel ERRUG happig op was om NL te diskwalificeren, terwijl je normaal gesproken zou verwachten dat ze er alles aan zouden doen die zwaarste maatregel niet in te zetten. Nooit. En ze hebben het dus ook nog nooit eerder gedaan.
Zelfs bij de meest corrupte sportbonden moet je het wel aantoonbaar heel erg bont hebben gemaakt voor zo'n maatregel, maar hier is het kennelijk binnen een poep en een scheet besloten om iets vrij lulligs, waar je eigenlijk achteraf gewoon had moeten kunnen lachen. Onverteerbaar.
Heel lief, maar de uitspraak is niet oorspronkelijk van mijquote:
mis je het woordje 'weet'?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:08 schreef Fretwork het volgende:
Weet niet of het al benoemd is, ik scan nog maar een beetje, maar volgens Jaap Reesema in de Zelfspodcast is het slachtoffer Isralisch noch Zweeds. Dus ook niet iemand die heel veel van het Zweedse recht dan waarschijnlijk.
Volgens mij zijn veel mensen in dat social media team Brits.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:08 schreef Fretwork het volgende:
Weet niet of het al benoemd is, ik scan nog maar een beetje, maar volgens Jaap Reesema in de Zelfspodcast is het slachtoffer Isralisch noch Zweeds. Dus ook niet iemand die heel veel van het Zweedse recht dan waarschijnlijk.
nu welquote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Heel lief, maar de uitspraak is niet oorspronkelijk van mij
Mocht iemand me aanklagen dan haal ik het wel wegquote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Heel lief, maar de uitspraak is niet oorspronkelijk van mij
Als dit waar blijkt te zijn, is dat wel ee saillant detail. Moet me erg inhouden om niet te gaan speculeren.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:08 schreef Fretwork het volgende:
vast diezelfde weer die ook aran te woord stondquote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:14 schreef GeorgeM het volgende:
Nu een verslaggever van die Zweedse krant bij Shownieuws.
we hebben best veel landen over. Kan zelfs een Nederlandse geweest zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Als dit waar blijkt te zijn, is dat wel ee saillant detail. Moet me erg inhouden om niet te gaan speculeren.
Dat laatste dacht ik toevallig net aanquote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:08 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik ben niet van de gifjes maak en er is blijkbaar niet 1 van
[ afbeelding ]
great joke your marjesty
Geen idee, hij had een petje opquote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:14 schreef Nizno het volgende:
[..]
vast diezelfde weer die ook aran te woord stond
dacht ik bij je eerste plaatje al aan maar wilde je niet meteen op een voetstuk plaatsen door je majesteit te noemen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:16 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Dat laatste dacht ik toevallig net aan
das wel een uniek kenmerk inderdaad. Nee dan was het hem niet want die van Aran had geen petjequote:
ow dan issie in elk geval zeer goed betrouwbaar.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Deze gast begon trouwens in Rotterdam over dat cocane snuiven van Mneskin.
Ik ookquote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:17 schreef Nizno het volgende:
[..]
dacht ik bij je eerste plaatje al aan maar wilde je niet meteen op een voetstuk plaatsen door je majesteit te noemen.
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:17 schreef Nizno het volgende:
[..]
das wel een uniek kenmerk inderdaad. Nee dan was het hem niet want die van Aran had geen petje
Ik kan een potje breken bij Nizmoquote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Oei, doen alsof je een mod niet kent. Dat wordt morgen een diskwalificatie omdat je in de verkeerde richting blaast
mwa toen had ik door dat Strani je wel wilde uitleverenquote:
Zus van Merel?quote:
ah nee dat is niet die van het interview met Aranquote:
Ja, dat levert altijd punten opquote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
mwa toen had ik door dat Strani je wel wilde uitleveren
Volgens mij wel.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waaruit vooral de lakse en hypocriete houding van de EBU blijkt. Hmz, ik snap er nog steeds niet veel van, maar ik ga mezelf Vandaag Inside niet aandoen.
Is dit nu de eerste keer dat een andere partij dan de EBU en AvroTros komt met een verhaal van een ooggetuige (of dat in ieder geval claimt)?
En dan is MorrocanOil uit Israel ook nog eens de hoofdsponsor van het songfestivalquote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:32 schreef aarontje112 het volgende:
Misschien dat het al eens voorbij is gekomen hoor: maar hoe bizar is het eigenlijk dat Nederland en Isral oorspronkelijk na elkaar (en ook nog eens in het begin) van de running order zaten. Nota bene de nummer 1 en 2 (met overmacht) in de semi. Zo’n beslissing valt in het niet met de rest, maar ook al vrij apart.
En in een sandwich met Luxemburg en Isral, maar misschien riekt dat iets te veel naar een complot
Het podium was ook in de vorm van de zwitserse vlagquote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:32 schreef aarontje112 het volgende:
Misschien dat het al eens voorbij is gekomen hoor: maar hoe bizar is het eigenlijk dat Nederland en Isral oorspronkelijk na elkaar (en ook nog eens in het begin) van de running order zaten. Nota bene de nummer 1 en 2 (met overmacht) in de semi. Zo’n beslissing valt in het niet met de rest, maar ook al vrij apart.
En in een sandwich met Luxemburg en Isral, maar misschien riekt dat iets te veel naar een complot
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:41 schreef KingRoland het volgende:
De uiteindelijke winnaar is toch Joost, naja als ze hem niet strafbaar gaan vervolgen tenminste (denk het niet, anders hadden wij het allang gehoord - of naja anders werd het allang gelekt)
niemand praat over Zwitserland, iedereen is het al vergeten of Israel. Alles gaat over Joost![]()
en als hij kaal was was het Billquote:
wat een kutgeluidquote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:45 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Een samenvatting van een journalist ter plekke, die ook achter de schermen meekeek.
Tldr: de Isralische delegatie misdroeg zich, Joost zwaaide met zijn arm maar raakte cameravrouw niet en iedereen was blij dat Isral niet won.
Een filmpje van 9 minuten en dan zo'n prutsamenvatting. Kunnen we niets meequote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:45 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Een samenvatting van een journalist ter plekke, die ook achter de schermen meekeek.
Tldr: de Isralische delegatie misdroeg zich, Joost zwaaide met zijn arm maar raakte cameravrouw niet en iedereen was blij dat Isral niet won.
het filmpje zou langer zijn als de persoon de stem niet had aangepast en versneld.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een filmpje van 9 minuten en dan zo'n prutsamenvatting. Kunnen we niets mee
Graag, kan Snollebollekes niet meer horenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:31 schreef zatoichi het volgende:
Ik hoop dat ze Europapa lekker veel draaien tijdens het EK, soort officieus anthem. Of zijn de EBU en UEFA vriendjes van elkaar?
Ik luister mee. IJsland team lastiggevallen, juist jong iemand uit dat team volgen. Incident met de Belgische delegatie. Ook veel aandacht van Isral voor het team rond Nemo en Joost. Constant filmen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:45 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Waarom is dat bizar? (Volgens mjj mis ik heel veel info nu)quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:32 schreef aarontje112 het volgende:
En in een sandwich met Luxemburg en Isral, maar misschien riekt dat iets te veel naar een complot![]()
Het is een beetje 'Ome Henk geeft zijn ongezouten mening over dingen waar ie geen verstand van heeft'.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen. Maar het blijft verder een vrij dommig programma.
Inderdaad ja. Nemo won het ESF, maar begint nu al bijna zijn naam eer aan te doen en eindigt niet eens op het podium qua meest besproken inzendingen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:41 schreef KingRoland het volgende:
De uiteindelijke winnaar is toch Joost, naja als ze hem niet strafbaar gaan vervolgen tenminste (denk het niet, anders hadden wij het allang gehoord - of naja anders werd het allang gelekt)
niemand praat over Zwitserland, iedereen is het al vergeten of Israel. Alles gaat over Joost![]()
heb ik dat eerste filmpje echt gewoon zo vermoeiend moeten luisteren.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:59 schreef Strani het volgende:
Als je de video's die @:Fred_B hier postte op Twitter zelf bekijkt kan je de playback speed veranderen naar 0.75 en dat lijkt veel natuurlijker.
Mevrouw zegt dat ook veel mensen achter de schermen waren verbaasd dat het incident met Joost naar de politie ging. Bambie Thug had al eerder klacht ingediend.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik luister mee. IJsland team lastiggevallen, juist jong iemand uit dat team volgen. Incident met de Belgische delegatie. Ook veel aandacht van Isral voor het team rond Nemo en Joost. Constant filmen.
Timeline strookt niet met wat AvroTros ons vertelde (en die vertrouw ik meer dan een random twitter dodo).quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:45 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Ik kan me ergens niet voorstellen dat een journalist daar pal bij stond bij dat incident dat ze bijna kon horen wat hij zei. Journalisten zitten in het perscentrum tijdens de show, volgens mij niet backstage.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:45 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
ik hoorde toch echt na de halve finale maar dat hij de vlaggenparade nog mocht doen en daarna niets meer mocht doenquote:Op woensdag 15 mei 2024 00:07 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Timeline strookt niet met wat AvroTros ons vertelde (en die vertrouw ik meer dan een random twitter dodo).
De twitter dodo heeft het over dat het gebeurde na de vlaggenparade op vrijdag, iets wat vele media ook rapporteerde. AvroTros zei dat het direct na het optreden op donderdag was.
Ergo, geloof geen reedt van de video.
ze zegt nergens een journalist te zijnquote:Op woensdag 15 mei 2024 00:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik kan me ergens niet voorstellen dat een journalist daar pal bij stond bij dat incident dat ze bijna kon horen wat hij zei. Journalisten zitten in het perscentrum tijdens de show, volgens mij niet backstage.
Beetje afgeven op Zweden, Isral en de EBU. Heerlijk tochquote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:28 schreef Strani het volgende:
Leuk h trouwens, dat we zoveel kunnen napraten dit jaar dat er geeneens tijd is voor een zwart gat. Beste editie ooit
1e 12 seconden, 2e video.quote:Op woensdag 15 mei 2024 00:10 schreef Nizno het volgende:
ik hoorde toch echt na de halve finale maar dat hij de vlaggenparade nog mocht doen en daarna niets meer mocht doen
die ga ik zo even weer luisterenquote:Op woensdag 15 mei 2024 00:12 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
1e 12 seconden, 2e video.
"So Joost comes off stage, after the flag parade. And he is rushing to the green room. And this camera woman, is filming him and he asked her to stop. And she doesn't. So he keeps saying it, and she doesn't stop. So he snapped at her."
hmm oke ja... toen had ik de snelheid nog niet aangepast.quote:Op woensdag 15 mei 2024 00:12 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
"So Joost comes off stage, after the flag parade. And he is rushing to the green room. And this camera woman, is filming him and he asked her to stop. And she doesn't. So he keeps saying it, and she doesn't stop. So he snapped at her."
V N gedragquote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:15 schreef superniger het volgende:
Albert Verlinde sloopt Joost nu bij VI.
Ierland mocht blij zijn dat de EBU het pentagram niet veranderd hadden in een Davidssterquote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:34 schreef CarloV het volgende:
[..]
Het podium was ook in de vorm van de zwitserse vlag
Ok maar ik reageerde op Fred z'n post waarin het woord journalist stond dus vandaar dat ik dat nog even wilde zeggen.quote:
Flag parade van de semi?quote:Op woensdag 15 mei 2024 00:14 schreef Nizno het volgende:
[..]
hmm oke ja... toen had ik de snelheid nog niet aangepast.
Ja dan klopt de tijdlijn idd niet
schrijven we deze bron af.
gaan we verder wachten...hopen,
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:32 schreef aarontje112 het volgende:
Van Zaquote:Op woensdag 15 mei 2024 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik ben bijna bij gelezen.Dus nog niet helemaal.
Maar ik vraag me toch sterk af hoe Albert Verlinde en Jaap Reesema (en god weet wie nog meer) ineens aan al die "inside info" komen die ze spuien..
ik heb nog vakantiequote:Op woensdag 15 mei 2024 00:22 schreef yvonne het volgende:
Volgende week beginnen z'n optredens weer, ik hoop dat hij het van zich af kan schudden en wij weer een beeje vroeger naar bed kunnen.
molletjes van yvonne geleendquote:Op woensdag 15 mei 2024 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar ik vraag me toch sterk af hoe Albert Verlinde en Jaap Reesema (en god weet wie nog meer) ineens aan al die "inside info" komen die ze spuien..
EBU verzorgt ook het EK, WK, Olympische Spelen.. eigenlijk alle europese uitzendingen zijn zij de overkoepelende organistatie van.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:31 schreef zatoichi het volgende:
Ik hoop dat ze Europapa lekker veel draaien tijdens het EK, soort officieus anthem. Of zijn de EBU en UEFA vriendjes van elkaar?
Yvonne is niet zo goed met molletjes.quote:
juist daarom, ideaal om dat als nummer te gebruiken voor de orange army ipv van links naar rechtsquote:Op woensdag 15 mei 2024 00:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
EBU verzorgt ook het EK, WK, Olympische Spelen.. eigenlijk alle europese uitzendingen zijn zij de overkoepelende organistatie van.
Uitwisseling van nieuwsitems tussen de diverse eurpese omroepen regelen ze.
EBU is zeer groot en als Nederland zou stoppen met het ESF dan merken ze daar niks van.
En voor de andere zaken heeft Nederand gewoon nodig dus daar kunnen we niet mee stoppen.
coneheads!quote:
Jaap Reesema zou nog wel kunnen aangezien hij in de commissie zit.quote:Op woensdag 15 mei 2024 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
en kwallie heeft zn contacten in de mediawereld ookquote:Op woensdag 15 mei 2024 00:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
Jaap Reesema zou nog wel kunnen aangezien hij in de commissie zit.
Wel apart, aangezien de EBU en de Zweedse politie aangeven getuigenverklaringen te hebben die iets anders zeggen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 00:12 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Aan de andere kant zal denk ik niemand dat gaan terugkijken en elke vrouw daarin gaan benaderen of aan de schandpaal gooien lijkt me, omdat zij waarschijnlijk f in alle drukte en stress of dommigheid of weet ik wat vergeten was dat Joost dat toch echt niet wilde ondanks meerdere keren eerder aankaarten f orders van bovenaf volgde om het gewoon toch te doen tegen z'n wens in.quote:Op woensdag 15 mei 2024 00:19 schreef hole1988 het volgende:
Ik zat net te bedenken op de aftiteling van de show staan alle namen die meewerken aan het songfestival. Ook diegene die in het "ESC digital team" zitten. Lijkt me niet heel handig.
de dreiging mag gelijk zijn. joh de zinnen "kappen nou " en "ik mol je camera als je niet kapt" kan hij wel hebbenquote:Op woensdag 15 mei 2024 00:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wel apart, aangezien de EBU en de Zweedse politie aangeven getuigenverklaringen te hebben die iets anders zeggen.
Laten we hopen voor Joost (en vooral de mentale gezondheid van zijn fans) dat de Zweedse politie uiteindelijk met iets anders komt want dan hebben wel een paar mensen (behalve Joost) een probleem.
Scherpquote:Op woensdag 15 mei 2024 00:19 schreef hole1988 het volgende:
Ik zat net te bedenken op de aftiteling van de show staan alle namen die meewerken aan het songfestival. Ook diegene die in het "ESC digital team" zitten. Lijkt me niet heel handig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zullen zoiets gezegd hebben als:quote:Op woensdag 15 mei 2024 00:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Aan de andere kant zal denk ik niemand dat gaan terugkijken en elke vrouw daarin gaan benaderen of aan de schandpaal gooien lijkt me, omdat zij waarschijnlijk f in alle drukte en stress of dommigheid of weet ik wat vergeten was dat Joost dat toch echt niet wilde ondanks meerdere keren eerder aankaarten f orders van bovenaf volgde om het gewoon toch te doen tegen z'n wens in.
Hoe stom en zonde ik het hele verloop ook vind, de EBU en deels ook het hoofd van die social media club is to blame voor het ongewenst filmen, niet zij zelf. 'Ja maar Greys het is toch kut van haar dat ze geen excuses wilde aanvaarden of niet wilde praten'. Zelfs dat kan haar opgedragen zijn van bovenaf. Dikke kans zelfs.
Alleen jammer dat het bij het grote publiek niet bekend is dat het EBU daar ook bij betrokken is.quote:Op woensdag 15 mei 2024 00:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
juist daarom, ideaal om dat als nummer te gebruiken voor de orange army ipv van links naar rechts
-quote:
de melodie is bij de hele orange army er snel ingepeperd hoor.quote:Op woensdag 15 mei 2024 00:31 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Alleen jammer dat het bij het grote publiek niet bekend is dat het EBU daar ook bij betrokken is.
Maar ik zou het een goede actie vinden
quote:Op woensdag 15 mei 2024 00:29 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
ScherpHet kan ook iemand zijn die misschien niet eens tot dat team behoort maar bv iemand die namens official partner Tiktok zelf daar mocht zijn voor content voor op hun eigen platform.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Trage molletjes dan...quote:
hey je bent bijquote:
True that.quote:Op woensdag 15 mei 2024 00:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Het kan ook iemand zijn die misschien niet eens tot dat team behoort maar bv iemand die namens official partner Tiktok zelf daar mocht zijn voor content voor op hun eigen platform.
Ik ben inderdaad bij nuquote:Op woensdag 15 mei 2024 00:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
hey je bent bij
blij dat je al die likes zo mooi op volgorde gaf, wissik ongeveer waar je was met bijlezen
quote:Op woensdag 15 mei 2024 00:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ok, we kunnen weer, snorhaartje is bij.
ja die albert is ook al even doodquote:Op woensdag 15 mei 2024 00:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Trage molletjes dan...
Al moet ik zeggen dat ik nog nooit nog nooit een mol een sprintje heb zien trekken
even gecheckt... 20 jaar en 2 maand alweer...... time fliesquote:
quote:Op woensdag 15 mei 2024 00:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Trage molletjes dan...
Al moet ik zeggen dat ik nog nooit nog nooit een mol een sprintje heb zien trekken
Dan zou ik juist helemaal mijn mond houden en het aan AVROTROS overlaten. In ieder geval tot blijkt dat ze er een potje van maken. En daar wijst m.i. nu nog niks op.quote:Op woensdag 15 mei 2024 00:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
Jaap Reesema zou nog wel kunnen aangezien hij in de commissie zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |