quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Oke.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:54 schreef Arcee het volgende:
Tussen dit deel en het vorige is geen ander topic op FOK! geopend.
Dank u vriendelijk. Duidelijk; "not physical, just a threat."quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:52 schreef H_T het volgende:
[..]
Hier een filmpje met quote van de Zweedse politiewoordvoerster
Wat een leuk feitje!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:54 schreef Arcee het volgende:
Tussen dit deel en het vorige is geen ander topic op FOK! geopend.
Ze is niet ingehuurd om met een eigen telefoontje te gaan filmen en artiesten lastig te vallen lijkt me.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Remco het volgende:
Het maakt het wel anders als het het priv telefoontje was van die mevrouw ipv een camera van de EBU. Met een priv persoon kun je moeilijk afspreken dat je niet gefilmd wilt worden.
Oei, trein2000quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dank u vriendelijk. Duidelijk; "not physical, just a threat."
Dat zeg ik ook niet momoquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is helemaal niemand voor het hoofd getrapt, doe jij eens normaal.
Er loopt een strafrechtelijk onderzoek naar hem, iedere fatsoenlijke advocaat zal je inpeperen dat je dan niets moet zeggen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Rokehejemi8 het volgende:
Waarom staat Joost zelf zijn fans niet te woord en verteld wat er precies gebeurd is ?
Vind het erg laf dat hij niets verteld. Als hij onschuldig was zou hij zeker voor de camera vertellen dat er niets gebeurd was maar nu staat hij niemand te woord en moet iedereen maar gissen wat er precies gebeurd is .
Als die man een pubquiz organiseert scoort iedereen zero points.quote:
Er zit geen 5G chip in je tv.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef douche-eendje het volgende:
Voor degene die besloten hebben niet te gaan kijken, gaan we massaal afstemmen op een andere zender voor de kijkcijfers?
Ik ga gewoon kijken, in de hoop iets van protest te zien.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef douche-eendje het volgende:
Voor degene die besloten hebben niet te gaan kijken, gaan we massaal afstemmen op een andere zender voor de kijkcijfers?
Daar heb je alleen de AVROTROS mee, die staan achter Joost, dus dat lijkt me niet echt een goed idee.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef douche-eendje het volgende:
Hij heeft een optreden beloofd dat niemand zou vergeten... dt is geluktquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:55 schreef Firuze60 het volgende:
Zo enorm teleurstellend voor Joost (ook al heeft ie met zijn grote waffel een medewerker lopen afblaffen) en voor heel Nederland, je staat toch compleet voor schut zo!
Even in de radiogids kijkenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef douche-eendje het volgende:
Inderdaad we staan er volgend jaar weer met een veilige Mia en Dion achtige act. Als de storm weer is gaan liggen krijgen we vanzelf weer te horen dat we toch weer mee gaan doen en het loopt met een sisser afquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef freaky40 het volgende:
[..] Maar het zal me niets verwonderen dat de boosheid over dit deug debacle wel is gezakt en 'we' gewoon weer 'met ons vlaggetje' vooraan staan heurrr...zo is Nederland helaas ook....
De politie kan hebben gezegd dat ze alleen kijken naar de dreigende actie van Joost en dat ze het wegduwen van een telefoon niet als 'fysiek' bestempelen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Trein verwijst heel feitelijk naar wat Cornald Maas op beeld gezegd heeft. Dat is geen speculeren.
Ierland is al een protest nummer, lekker krijsen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik ga gewoon kijken, in de hoop iets van protest te zien.
Laat het los. Doe het voor ons allen en voor jezelf.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hebt het clipje van Cornald Maas toch gezien?
Nou niet overdrijven. Beste spits? Enige spits.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het voelt alsof je beste spits er tijdens het WK uit moet vanwege een schwalbe in het strafschopgebied.
Van Persie die rood krijgt tegen Barcelona voor het spelen van de bal na het fluitsignaal.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het voelt alsof je beste spits er tijdens het WK uit moet vanwege een schwalbe in het strafschopgebied.
kan wel dm sturenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:57 schreef R-woud93 het volgende:
En het is niet alsof ik als FOK! moderator iets beters te doen heb met mijn leven.
Trappen ze niet in als er Joost dingen op staanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef kilon het volgende:
[..]
Dan zeg je dat het de vlag van Luxemburg is.
Ja zeker en daarin zegt hij heel duidelijk dat hij het niet precies weet, want hij was er niet bij. Heb jij wel het hele fragment gekeken of alleen een stukje waarin dat ontbreekt?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die ga ik vanavond voor het eerst horen!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:57 schreef Coco het volgende:
[..]
Ierland is al een protest nummer, lekker krijsen.
OUT: Robbenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Die doen misschien niet eens mee dalijk lolquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:57 schreef Coco het volgende:
[..]
Ierland is al een protest nummer, lekker krijsen.
Midway is wel een goede film. De augurkenkoning is ook op. StarTrek?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef douche-eendje het volgende:
veel succes.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:58 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Die ga ik vanavond voor het eerst horen!
Als je echt wil protesteren en toch wil kijken moet je de zeven zeen bevaren. Anders help je het ESF uiteindelijk toch gewoon.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef douche-eendje het volgende:
Misschien doorsturen naar de Zweedse politie danquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou dat betekenen dat zo meteen Sieneke op het podium staat?quote:
Lijkt mij heel waarschijnlijk zelfs. Nou ben ik niet tot in detail op de hoogte van het Zweedse strafrecht maar in Nederland zou het enkele wegduwen van een telefoontje zeer waarschijnlijk geen strafbaar feit opleveren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
De politie kan hebben gezegd dat ze alleen kijken naar de dreigende actie van Joost en dat ze het wegduwen van een telefoon niet als 'fysiek' bestempelen?
nou nou nouquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat Dion en Mia wel opgelucht zullen zijn..ze zijn niet meer t schandaaltje van t ESF voorlopig
Ik ben nog wel van de stelling dat als hij zich normaal had gedragen dat hij nog in het spel zou zijn. Ik denk echt niet dat een ESF zo'n beslissing voor hun plezier nemen, zeker niet als het zoveel commotie veroorzaakt. Ze willen dat de show zelf de focus is, niet Joost of andere drama.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar is het dan nog redelijk van EBU om zich te verbergen achter het idee dat er geweld heeft plaatsgevonden, als de politie dat al niet meer meeneemt? Lijkt me dat eigenlijk de geweldsvraag toch in eerste aanleg is opgelost daarmee?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt mij heel waarschijnlijk zelfs. Nou ben ik niet tot in detail op de hoogte van het Zweedse strafrecht maar in Nederland zou het enkele wegduwen van een telefoontje zeer waarschijnlijk geen strafbaar feit opleveren.
Lijkt mij sterk dat ze dat voorleggen aan het OM idd maar goed...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt mij heel waarschijnlijk zelfs. Nou ben ik niet tot in detail op de hoogte van het Zweedse strafrecht maar in Nederland zou het enkele wegduwen van een telefoontje zeer waarschijnlijk geen strafbaar feit opleveren.
reeds drie minuten geleden besprokenquote:
Leuk, maar we schieten er geen ene reet mee op.quote:
Ik denk dat dat hem afgeraden is door zijn advocaat. Zijn hele team zal niet spreken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Rokehejemi8 het volgende:
Waarom staat Joost zelf zijn fans niet te woord en verteld wat er precies gebeurd is ?
Vind het erg laf dat hij niets verteld. Als hij onschuldig was zou hij zeker voor de camera vertellen dat er niets gebeurd was maar nu staat hij niemand te woord en moet iedereen maar gissen wat er precies gebeurd is .
Neequote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:00 schreef Tegan het volgende:
Zo jammer dat dit zo is gelopen.
Gaat iedereen nog kijken vanavond?
En wat hebben ze nu? Juist ja...drama.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:01 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik ben nog wel van de stelling dat als hij zich normaal had gedragen dat hij nog in het spel zou zijn. Ik denk echt niet dat een ESF zo'n beslissing voor hun plezier nemen, zeker niet als het zoveel commotie veroorzaakt. Ze willen dat de show zelf de focus is, niet Joost of andere drama.
Dit inderdaad. De indruk werd gewekt dat het helemaal nergens over gaat. De Zweedse politie zouden volgens Boulevard ook hebben gezegd dat het om een bijzonder klein vergrijp die met hoogstens een boete kan worden afgehandeld. Als er al sprake is van iets strafbaars. Joost hoeft hiervoor ook niet in Zweden te blijven.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Was daarstraks te zien bij RTL Boulevard. Eerlijk gezegd keek de politiemevrouw ook een beetje van "dit gaat nergens over".
En als die vrouw er aangifte of melding van doet? Zouden ze er dan in NL iets mee moeten?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gewoon weer Joost sturen als blijkt dat hij niks verkeerd gedaan heeft, dan winnen we gegarandeerd op sympathy votes.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:57 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Inderdaad we staan er volgend jaar weer met een veilige Mia en Dion achtige act. Als de storm weer is gaan liggen krijgen we vanzelf weer te horen dat we toch weer mee gaan doen en het loopt met een sisser af
Joost moest er gewoon uit. Klaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:03 schreef libranl het volgende:
[..]
Dit inderdaad. De indruk werd gewekt dat het helemaal nergens over gaat. De Zweedse politie zouden volgens Boulevard ook hebben gezegd dat het om een bijzonder klein vergrijp die met hoogstens een boete kan worden afgehandeld. Als er al sprake is van iets strafbaars. Joost hoeft hiervoor ook niet in Zweden te blijven.
In NL lag het initiatief voor de behandeling van Geert Wilders zijn onzinaangifte tegen Timmerfrans over 'niets nalaten' ook bij het OM. Die hebben toen een verklaring de deur uit gedaan met hun beoordeling en waarom zij geen grond zien voor veroordeling.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk dat ze dat voorleggen aan het OM idd maar goed...
In dit geval dus geen discriminatie maar wel een gevoelige zaak, dus het kan zijn dat dat dan standaard bij het OM komt te liggen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:09 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Discriminatieaangiftes in Nederland moeten altijd ter beoordeling worden aangeboden aan het OM, ook al concludeert de politie informeel al dat het een onzinaangifte is.
Ik iig niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:00 schreef Tegan het volgende:
Zo jammer dat dit zo is gelopen.
Gaat iedereen nog kijken vanavond?
Niet verrassend tochquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:03 schreef 3rr0r het volgende:
NOS journaal laat het stukje weg dat was afgesproken dat men niet zou filmen. Dus lijkt het alsof hij zomaar er niet van gediend is te worden gefilmd. Zo word nieuws dus gevormd...
Het verbaast me hoe men dan in een nieuwssamenvatting van zoiets dat stukje context weglaat en je dus als kijker die er verder nog niks van had meegekregen een raar beeld wordt voorgeschoteld.quote:
Dat is kenmerkend voor de berichtgeving van de NOS de afgelopen jaren. RTL Nieuws is veel vollediger met dat soort zaken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:03 schreef 3rr0r het volgende:
NOS journaal laat het stukje weg dat was afgesproken dat men niet zou filmen. Dus lijkt het alsof hij zomaar er niet van gediend is te worden gefilmd. Zo word nieuws dus gevormd...
Zijn instaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:06 schreef europapa het volgende:
Ik lees nergens nog iets dat Krij niet meer de punten bekend gaat maken. Waar hadden jullie dat gevonden?
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:06 schreef europapa het volgende:
Ik lees nergens nog iets dat Krij niet meer de punten bekend gaat maken. Waar hadden jullie dat gevonden?
Huh maar volgens @Whiskers2009 kon het niet het wegdraaien van de camera zijn, graag duiding Whiskers ?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er zijn helaas protocollenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:08 schreef Japepk het volgende:
Zou als ik Nederland was ook gewoon het scherm op zwart gooien. Of plaatje van Joost als de punten moeten komen. Wel stemmen etc, maar even niet meedoen met het toneelstukje
Ach, Scorpie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Huh maar volgens @:Whiskers2009 kon het niet het wegdraaien van de camera zijn, graag duiding Whiskers ?
Men heeft geprobeerd om het uit te praten begreep ik maar blijkbaar werden excuses niet geaccepteerd en werd er opeens (een dag na de gebeurtenissen) ook de politie bij gehaald.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:01 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik ben nog wel van de stelling dat als hij zich normaal had gedragen dat hij nog in het spel zou zijn. Ik denk echt niet dat een ESF zo'n beslissing voor hun plezier nemen, zeker niet als het zoveel commotie veroorzaakt. Ze willen dat de show zelf de focus is, niet Joost of andere drama.
CENSUURquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:09 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Nederlandse vlaggen mogen ook meteen niet meer
De verdediging lijkt vrij zwak, want hoezo moeten alle honderden medewerkers weten van de Zweedse omroep dat Joost niet wenst gefilmd te worden door enige vorm van camera als hij het podium afkomt? Het is een vaag verhaal en in de big picture lijkt de hele commotie ook zo onzinnig.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:03 schreef 3rr0r het volgende:
Had de ebu niet gezegd dat de Isralische omroep niets verkeerds had gedaan? Meen dat in deze reeks gelezen te hebbenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:09 schreef Poepz0r het volgende:
Bambie Ierland heeft nog steeds geen reactie op haar aanklachtpost ze op insta
Bezopenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:09 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Wel slap van haar dat ze weigerde gesprek te voeren. Dan heb je dus gewoon kwaad in de zin.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Men heeft geprobeerd om het uit te praten begreep ik maar blijkbaar werden excuses niet geaccepteerd en werd er opeens (een dag na de gebeurtenissen) ook de politie bij gehaald.
Lijkt erop dat de cameravrouw het hoog opneemt.
Ik ga er vanuit dat iedereen die op een bepaald punt staat te filmen wel instructies heeft, waar kennelijk al meerdere malen over was gesproken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:10 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De verdediging lijkt vrij zwak, want hoezo moeten alle honderden medewerkers weten van de Zweedse omroep dat Joost niet wenst gefilmd te worden door enige vorm van camera als hij het podium afkomt? Het is een vaag verhaal en in de big picture lijkt de hele commotie ook zo onzinnig.
Luxemburgse vlag en een donkerblauwe marker danquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:09 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Die vrouw zal het nog zwaar krijgen in zijn leven. Ze zal nog wel vaker mensen moeten filmen. Het is te hopen dat ze er geen trauma aan overhoudt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Men heeft geprobeerd om het uit te praten begreep ik maar blijkbaar werden excuses niet geaccepteerd en werd er opeens (een dag na de gebeurtenissen) ook de politie bij gehaald.
Op Reddit was al een vrouw die haar rouwende (ja, rouwende) kat had achtergelaten om naar ESF te gaan. Het hoogtepunt van haar leven. Ze is nu huilend onderweg naar huis om samen met haar kat te kunnen rouwen...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:10 schreef Za het volgende:
Overigens kunnen Nederlandse fans die een vliegticket en toegangsbewijs hebben gekocht en vrij genomen hebben, ook een gezamelijke claim indienen straks.
Vlag van Europa ook niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:09 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Ze was schijnbaar al vaker aan het zuigen oftewel Nederland moest eruit met kwade wil.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:11 schreef core2duo het volgende:
[..]
Die vrouw zal het nog zwaar krijgen in zijn leven. Ze zal nog wel vaker mensen moeten filmen. Het is te hopen dat ze er geen trauma aan overhoudt.
Zijn Instagramquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:06 schreef europapa het volgende:
Dit niet filmen was meen ik niet een afspraak voor Joost alleen maar weet het niet zeker. En als het een afspraak is dan is het aan de organisatie, die de afspraak dus mede heeft gemaakt, om hun werknemers in te lichten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:10 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De verdediging lijkt vrij zwak, want hoezo moeten alle honderden medewerkers weten van de Zweedse omroep dat Miss Joost niet wenst gefilmd te worden door enige vorm van camera als hij het podium afkomt? Het is een vaag verhaal en in de big picture lijkt de hele commotie ook zo onzinnig.
Die vrouw is een vijhand voor de Nederlandse staat dat ze hier zo’n punt van maaktquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Niet iedereen hoeft dat te weten, maar degene die het daadwerkelijk gaat filmen wel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:10 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De verdediging lijkt vrij zwak, want hoezo moeten alle honderden medewerkers weten van de Zweedse omroep dat Joost niet wenst gefilmd te worden door enige vorm van camera als hij het podium afkomt? Het is een vaag verhaal en in de big picture lijkt de hele commotie ook zo onzinnig.
Songcontest heeft draaiboeken al zes maanden ofzo. Iedereen moet dit weten. Ze wilde gewoon van Nederland af klaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:12 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dit niet filmen was meen ik niet een afspraak voor Joost alleen maar weet het niet zeker. En als het een afspraak is dan is het aan de organisatie, die de afspraak dus mede heeft gemaakt, om hun werknemers in te lichten.
Ik weet niet hoe ik een rouwende kat moet zien.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:12 schreef Akathisia het volgende:
Op Reddit was al een vrouw die haar rouwende (ja, rouwende) kat had achtergelaten om naar ESF te gaan. Het hoogtepunt van haar leven. Ze is nu huilend onderweg naar huis om samen met haar kat te kunnen rouwen...
Dit was iemand met wie deze aanvaring al vaker had plaatsgevonden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:10 schreef Jojoke het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:09 schreef Poepz0r het volgende:
Bambie Ierland heeft nog steeds geen reactie op haar aanklachtpost ze op insta
Het is hun werk. Joost is overigens vast niet de enige met dergelijke verzoeken, en zelfs als hij wel de enige is: Het is hun werk. Zij horen hierover ingelicht te zijn en daarnaar te handelen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:10 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De officile camera's waren blijkbaar ook uitgeschakeld op zijn dringende verzoeken. Maar die smartphones zijn toch overal? En het zijn er zoveel overal dat het ook niet echt uitmaakt tenzij je echt iets geks doe. Ik begrijp gewoon zijn probleem niet goed. Als ze iets filmt voor haar 100 volgers, who cares?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat iedereen die op een bepaald punt staat te filmen wel instructies heeft, waar kennelijk al meerdere malen over was gesproken.
Dat krijgen ze in de briefing te horen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:10 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zou het niet eerder gaan om de teksten erop?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:09 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Die is nog vrij onschuldig toch?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:17 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zou het niet eerder gaan om de teksten erop?
Mirouwend? 🫠quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:14 schreef Za het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ik een rouwende kat moet zien.
Maar goed voor sommige mensen is het ESF wat voor anderen het WK is blijkbaar.
Of geheel in het zwart?quote:
Waarom ben jij per se geneigd om de verklaring zo negatief mogelijk voor Joost te willen zien? Zo zijn er wel meer, maar ik vind dat wel een fascinerend fenomeen en ik vraag me af waar het vandaan komt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:10 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Kijk, dat is informatie die belangrijk is. Was ze hem doelbewust aan het treiteren of was ze meer een onschuldige passant.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit was iemand met wie deze aanvaring al vaker had plaatsgevonden.
Als hij zegt nee, dan is het nee.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De officile camera's waren blijkbaar ook uitgeschakeld op zijn dringende verzoeken. Maar die smartphones zijn toch overal? En het zijn er zoveel overal dat het ook niet echt uitmaakt tenzij je echt iets geks doe. Ik begrijp gewoon zijn probleem niet goed. Als ze iets filmt voor haar 100 volgers, who cares?
Maar waarom zou iets dat een commentator geroepen heeft moeten leiden tot diskwalificatie van een land. Jan roept ieder jaar ook rare dingen, lijkt me geen reden voor diskwalificatie.quote:
Ok en dat was een cameravrouw in dienst van de organisatie van het ESF-Zweden?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:17 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat krijgen ze in de briefing te horen.
Joost was ook al eerder gefilmd door de vrouw (tijdens de rehearsals) en had toen ook al aangegeven er niet van gediend te zijn op dat moment.
Joost gaat hierna lekker cashen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:18 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe dit met Joost zelf afloopt. Dit was zijn grote droom en dat het zo eindigt op zo’n onrechtvaardige manier. Die jongen is de kans van zijn leven letterlijk ontnomen op grond van wat?
Als ze iets filmt voor haar 100 volgers dan is het niet in dienst van EBUquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als ze iets filmt voor haar 100 volgers, who cares?
Zeker, maar ik kan me wel voorstellen dat ze een grens (quote:
Dan nog is het toch makkelijk daar mee te stoppen als dat gevraagd wordt (en eerder ook al eens gevraagd is)?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De officile camera's waren blijkbaar ook uitgeschakeld op zijn dringende verzoeken. Maar die smartphones zijn toch overal? En het zijn er zoveel overal dat het ook niet echt uitmaakt tenzij je echt iets geks doe. Ik begrijp gewoon zijn probleem niet goed. Als ze iets filmt voor haar 100 volgers, who cares?
Volgens de berichten wel, volgens de EBU gaat het om een medewerker en de camaravrouw zou voor SVT werken, de Zweedse NPO.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ok en dat was een cameravrouw in dienst van de organisatie van het ESF-Zweden?
Nee, volgens mij is het een vaste rubriek: filmen-backstage-vlak-na-het-optreden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:19 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Kijk, dat is informatie die belangrijk is. Was ze hem doelbewust aan het treiteren of was ze meer een onschuldige passant.
Het komt heel provocerend over. Doorgaan tot je de reactie hebt die je wil hebben en dan een klacht indienen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan nog is het toch makkelijk daar mee te stoppen als dat gevraagd wordt (en eerder ook al eens gevraagd is)?
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Vlaggen van landen die niet deelnemen zijn niet toegestaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:19 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zeker, maar ik kan me wel voorstellen dat ze een grens () trekken bij teksten op vlaggen die mogelijk provocerend kunnen zijn. Ongeacht het land.
Ooit eens gehoord van AVG?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Pfff, voor de 28e keer vandaag: wat hadden ze dan moeten doen? En concreet, dus geen luchtfietserij als 'harder op tafel slaan!'.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:22 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Ik ben nog steeds wel verbaasd dat de avro en npo niet alsnog een deelname hebben kunnen afdwingen. De motivatie van de ebu is namelijk erg zwak. Harder op tafel slaan dat kunnen wij Nederlanders niet. Slappe zakken. Duitsland of Zweden hadden ze nooit durven diskwalificeren
Estland 10 puntenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:21 schreef blackswangreen het volgende:
Spotify-update. Duidelijk de grootste hit voorafgaand aan Eurovisie. Blijft eeuwig zonde.
#1 Belgium
#1 Estonia
#1 Netherlands
#3 Latvia
#3 Lithuania
#14 Finland
#14 Iceland
#24 Luxembourg
#24 Sweden
#30 Austria
#37 Poland
#49 Norway
#52 Switzerland
#56 Ukraine
#62 Greece
#94 Germany
#104 Denmark
#109 Israel
#122 Czech Republic
#128 Ireland
#131 Worldwide
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Kladder je een rood-wit blokje in of maak je het blauw wat lichter.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vlaggen van landen die niet deelnemen zijn niet toegestaan.
Je verwacht het nietquote:
Deze commotie is totaal niet in het belang van de ESC. Zij zijn bedoeld om een gezellige collectief Europees feestje te organiseren. Dit neemt aandacht weg van het feestje en als ze het op een andere manier netjes hadden kunnen oplossen, dan hadden ze dat zeker gedaan. Zo simpel is het ook. Niemand van de ESC wil deze drama, denk ik.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:18 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Waarom ben jij per se geneigd om de verklaring zo negatief mogelijk voor Joost te willen zien? Zo zijn er wel meer, maar ik vind dat wel een fascinerend fenomeen en ik vraag me af waar het vandaan komt.
Bovendien is het Joost zijn werk om gefilmd te worden. Als er op die plek gefilmd mag worden, moet je daar als artiest gewoon normaal mee omgaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ze hebben naar aanleiding van de 1e keer afspraken met haar gemaakt dat ze dit niet meer zou doen, als je het dan toch doet en wederom verzocht wordt te stoppen en het niet doet dat lijkt het me provocatie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:19 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Kijk, dat is informatie die belangrijk is. Was ze hem doelbewust aan het treiteren of was ze meer een onschuldige passant.
Je bent verschrikkelijk aan het zuigen, kap daarmee.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Je bedoelt netjes oplossen met excuses vanuit Joost richting de cameravrouw en een goed gesprek ofzo?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Deze commotie is totaal niet in het belang van de ESC. Zij zijn bedoeld om een gezellige collectief Europees feestje te organiseren. Dit neemt aandacht weg van het feestje en als ze het op een andere manier netjes hadden kunnen oplossen, dan hadden ze dat zeker gedaan. Zo simpel is het ook. Niemand van de ESC wil deze drama, denk ik.
Precies. Dat is wegkijken bij grensoverschrijdend gedrag.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:24 schreef nils7 het volgende:
Wat ik slecht van de EBU is dat hij blijkbaar “nee” heeft gezegd tegen pogingen om te filmen en de EBU er niet voor kiest om achter iemand te staan die nee zegt.
Nee.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bovendien is het Joost zijn werk om gefilmd te worden.
Loreengodinquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:25 schreef heywoodu het volgende:
Loreen gaat de trofee vanavond overhandigen aan de winnaar, tenzij Isral wint.
Jup, dwars door het lied van Isral heenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:20 schreef drxanax het volgende:
Laten we straks als hij aan de beurt zou zijn Europapa streamen.
En dat n wat de Isralische delegatie allemaal geflikt heeftquote:
Dus wie reikt dan vanavond de trofee uit?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:25 schreef heywoodu het volgende:
Loreen gaat de trofee vanavond overhandigen aan de winnaar, tenzij Isral wint.
Tv op pauze zetten en YouTube aanzetten!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:26 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jup, dwars door het lied van Isral heen
Loreenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dus wie reikt dan vanavond de trofee uit?
Ik denk vooral dat met name EBU zich onschendbaar waande en nooit verwacht had dat juist deze beslissing zoveel reactie op zou roepen, niet alleen in NL, maar ook daarbuiten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Deze commotie is totaal niet in het belang van de ESC. Zij zijn bedoeld om een gezellige collectief Europees feestje te organiseren. Dit neemt aandacht weg van het feestje en als ze het op een andere manier netjes hadden kunnen oplossen, dan hadden ze dat zeker gedaan. Zo simpel is het ook. Niemand van de ESC wil deze drama, denk ik.
Cornald Maasquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wordt gewoon op de grond neer gepleurd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Pinoquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Da's wel dom, want het rommelde al behoorlijk...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:27 schreef totebel het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat met name EBU zich onschendbaar waande en nooit verwacht had dat juist deze beslissing zoveel reactie op zou roepen, niet alleen in NL, maar ook daarbuiten.
Vlak overigens ook de aandeel van de Zweedse omroep hierin niet.
Zou wel passen bij deze editie van het ESFquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wordt gewoon op de grond neer gepleurd.
Als Loreen niet wil, dan Lortwee denk ik.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
En Isralische vlaggen vast welquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:09 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Of Geert in een Pinopak?quote:
Mwah, ga daar maar vast van uit hoor.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Isral heeft sowieso nog niet gewonnen
Omdat je voor de 28e keer het punt mist. Ik doel op het feit dat het statement van de npo en Avro erg zwak is en dat ze zo makkelijk accepteren dat Joost om de gegeven redenen gediskwalificeerd wordt, je laat je als kant toch niet zo wegzetten door de ebu? Dit is een proces van maanden en de ebu neemt een split second beslissing en weigert erop terug te komen. De Avro komt met een leuk statement maar schuift in feite het probleem weer van hun af. Ze moeten verdomme echt harder zijn. Zouden ze Zweden of Duitsland ook zo makkelijk hebben gediskwalificeerd? Ze zijn als de dood om die landen kwijt te raken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Pfff, voor de 28e keer vandaag: wat hadden ze dan moeten doen? En concreet, dus geen luchtfietserij als 'harder op tafel slaan!'.
Hadden ze bijvoorbeeld de beveiliging bij het podium neer moeten slaan, en Joost alsnog het podium op moeten duwen voor de tien seconden tot hij er door backup beveiliging af wordt getrokken?
Maar is het een land?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:29 schreef T3hTommay het volgende:
[..]
maar.. die doen dan ook gewoon mee..
Inderdaad. Zijn "nee" wordt meermaals genegeerd en zijn volgende middel, een dreigend gebaar, wordt extreem hard bestraft. Hoe had hij dan zijn grenzen aan moeten geven?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Precies. Dat is wegkijken bij grensoverschrijdend gedrag.
Emiliano Martinezquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als Loreen niet wil, dan Lortwee denk ik.
Isral heeft sowieso nog niet gewonnen
Maar nogmaals: wat hadden ze dan moeten doen? Ze geven duidelijk aan het er niet mee eens te zijn, ze zullen ongetwijfeld de hele dag druk geweest zijn met mogelijkheden voor beroep, etc. Ze hebben allerlei opties aangeboden om een DQ te voorkomen, tot aan publieke excuses aan toe.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:29 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Omdat je voor de 28e keer het punt mist. Ik doel op het feit dat het statement van de npo en Avro erg zwak is en dat ze zo makkelijk accepteren dat Joost om de gegeven redenen gediskwalificeerd wordt, je laat je als kant toch niet zo wegzetten door de ebu? Dit is een proces van maanden en de ebu neemt een split second beslissing en weigert erop terug te komen. De Avro komt met een leuk statement maar schuift in feite het probleem weer van hun af. Ze moeten verdomme echt harder zijn. Zouden ze Zweden of Duitsland ook zo makkelijk hebben gediskwalificeerd? Ze zijn als de dood om die landen kwijt te raken.
Het is nu meer van: de ebu sluit ons buiten oh we maken even een statement we accepteren het en klaar, als makke schapen weer. Er gaat maanden aan werk vooraf aan de deelname. Enorme kosten en een gezichtsverlies van Nederland als songfestival land. Maar de Avro laat het gewoon allemaal gebeuren. Ze hadden keihard moeten onderhandelen gewoon all in. Eventueel dreigen met een permanente terugtrekking. Gooi alles maar op tafel.
Deze straf kun je toch op de belangrijke dag zelf niet accepteren?
Het is onacceptabel, maar wat moeten ze doen? Malm binnenvallen met tanks?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:29 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Omdat je voor de 28e keer het punt mist. Ik doel op het feit dat het statement van de npo en Avro erg zwak is en dat ze zo makkelijk accepteren dat Joost om de gegeven redenen gediskwalificeerd wordt, je laat je als kant toch niet zo wegzetten door de ebu? Dit is een proces van maanden en de ebu neemt een split second beslissing en weigert erop terug te komen. De Avro komt met een leuk statement maar schuift in feite het probleem weer van hun af. Ze moeten verdomme echt harder zijn. Zouden ze Zweden of Duitsland ook zo makkelijk hebben gediskwalificeerd? Ze zijn als de dood om die landen kwijt te raken.
Het is nu meer van: de ebu sluit ons buiten oh we maken even een statement we accepteren het en klaar, als makke schapen weer. Er gaat maanden aan werk vooraf aan de deelname. Enorme kosten en een gezichtsverlies van Nederland als songfestival land. Maar de Avro laat het gewoon allemaal gebeuren. Ze hadden keihard moeten onderhandelen gewoon all in. Eventueel dreigen met een permanente terugtrekking. Gooi alles maar op tafel.
Deze straf kun je toch op de belangrijke dag zelf niet accepteren?
Zoals Isral natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:30 schreef Arizona het volgende:
Hoe had hij dan zijn grenzen aan moeten geven?
Kunnen we je mooi weggeven aan Oekrane.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:31 schreef Firuze60 het volgende:
Door dit gedoe word ik ineens een patriot.
Om te beginnen worden gemaakte afspraken al geschonden. Vervolgens luistert ze niet naar zijn nee. En als hij dan een gebaar maakt wordt hij ge-DQ't..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Inderdaad. Zijn "nee" wordt meermaals genegeerd en zijn volgende middel, een dreigend gebaar, wordt extreem hard bestraft. Hoe had hij dan zijn grenzen aan moeten geven?
Onzin, Oekraine heeft altijd met alle winden mee gewaaid.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Kunnen we je mooi weggeven aan Oekrane.
Ikea nationaliseren, hoofdkantoor staat in NLquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is onacceptabel, maar wat moeten ze doen? Malm binnenvallen met tanks?
De EBU is als Meghan Markle, what EBU wants, EBU gets...met dit verschil dat EBU een stuk machtiger is dan Meghanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:28 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Da's wel dom, want het rommelde al behoorlijk...
EBU zit in Zwitserland geloof ik, dus andere kant opquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Niet leuk als ik het grapje moet uitleggen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Onzin, Oekraine heeft altijd met alle winden mee gewaaid.
Afhankelijk van je definitie kan het dan best rustig wordenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
Landen in oorlog uitsluiten van deelname?
Zelensky mag wel wat terugdoen voor onze hulp.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Kolere.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:28 schreef RipCity het volgende:
https://x.com/RalfCrutzen/status/1789352507174461770
Denk dat dit poepzor is
Denk niet dat onze minister van defensie dat gaat doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Zwitserland is nog wel te bereiken vanuit Oekranequote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Zelensky mag wel wat terugdoen voor onze hulp.
Vriendjes-politiek-stemmen zijn wel redelijk standaard bij ESF toch? Eens dat het om de act zou moeten gaan, maar in werkelijkheid ligt het wel wat anders.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
Overigens, dat het beste liedje moge winnen. Als dat Isral is, dan is dat zo.
Maar nadeel is wel dat landen die in oorlog zijn vaak sympathiestemmen krijgen en dat zou eigenlijk niet moeten kunnen.
Het moet 100% om de act gaan.
Details..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:29 schreef T3hTommay het volgende:
[..]
maar.. die doen dan ook gewoon mee..
Heb Ollongren altijd al een watje gevonden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Denk niet dat onze minister van defensie dat gaat doen.
Dat zal ze leren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:35 schreef Slobeend het volgende:
Radio 2 draait Europapa nu al twee keer op rij en vierde keer sinds een uur.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Wat ik zei dreigen met hardere consequenties. Of mij mogen gewoon meedoen of wij doen gewoon helemaal niet meer mee in de toekomst. Geldstroom dichtdraaien? Sancties? Verzin wat. Dit is behoorlijk gezichtsverlies voor de omroep en geldverspillingquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar nogmaals: wat hadden ze dan moeten doen? Ze geven duidelijk aan het er niet mee eens te zijn, ze zullen ongetwijfeld de hele dag druk geweest zijn met mogelijkheden voor beroep, etc. Ze hebben allerlei opties aangeboden om een DQ te voorkomen, tot aan publieke excuses aan toe.
Het is niet zo dat EBU zei "AVROTROS, Nederland ligt eruit" en dat het antwoord was "potverdikkie, nou ok dan". Natuurlijk hebben ze van alles geprobeerd, waarom denk je dat het zo ontzettend lang geduurd heeft?
Maar alles proberen is op een gegeven moment ook klaar, de enige optie is om dan fysiek het podium op te gaan straks, maar je snapt hopelijk dat dat niet kn.
Klassiekertjequote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Vriendjes-politiek-stemmen zijn wel redelijk standaard bij ESF toch? Eens dat het om de act zou moeten gaan, maar in werkelijkheid ligt het wel wat anders.
Niemand die weet wat je op dat moment gaat doen of zeggen toch? Kalisperma of Madonna's autocue bijvoorbeeld. Gewoon overschakelen, zwart beeld (film desnoods een zwart oppervlak) en zwijgen. Je wordt ongetwijfeld binnen 1 seconde weggeschakeld maar de boodschap is duidelijk.quote:
Geldstroomquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:36 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
[..]
Wat ik zei dreigen met hardere consequenties. Of mij mogen gewoon meedoen of wij doen gewoon helemaal niet meer mee in de toekomst. Geldstroom dichtdraaien? Sancties? Verzin wat. Dit is behoorlijk gezichtsverlies voor de omroep en geldverspilling
We hebben toch wel een fors aantal keren winnaars gehad die niet duidelijk koppelen waren aan "vriendjes politiek" maar gewoon een prima act. Denk aan Nederland, Itali en ook Zweden vorig jaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Vriendjes-politiek-stemmen zijn wel redelijk standaard bij ESF toch? Eens dat het om de act zou moeten gaan, maar in werkelijkheid ligt het wel wat anders.
Hahaha, zou mij niets verbazen, die suunige hollanders gaven toch al te weinig fooi.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:37 schreef T3hTommay het volgende:
[..]
GeldstroomWe zijn Israel niet, kom op zeg.
Niet meedoen is voor ons kutter dan voor de EBU, dus boeiend. Sancties tegen de EBU-baas ofzo? Dat kan politiek toch niet, wees realistisch.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:36 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
[..]
Wat ik zei dreigen met hardere consequenties. Of mij mogen gewoon meedoen of wij doen gewoon helemaal niet meer mee in de toekomst. Geldstroom dichtdraaien? Sancties? Verzin wat. Dit is behoorlijk gezichtsverlies voor de omroep en geldverspilling
Landen die niet voldoen aan artikel 2 VEU niet laten meedoen. Of een andere maatstaf gebruiken die acceptabel is. De agitators moeten geweerd worden omdat je niet leuk met ze kunt feesten alsof er niets aan de hand is. Sympathiestemmen kun je nooit wat aan doen en valt sowieso lastig te meten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
Overigens, dat het beste liedje moge winnen. Als dat Isral is, dan is dat zo.
Maar nadeel is wel dat landen die in oorlog zijn vaak sympathiestemmen krijgen en dat zou eigenlijk niet moeten kunnen.
Het moet 100% om de act gaan.
Ja daar heb je gelijk in. Grappig hoe dat dan toch werkt, dan zijn de vriendjespolitiekstemmen ineens niet meer genoeg om een goed nummer te overstemmen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We hebben toch wel een fors aantal keren winnaars gehad die niet duidelijk koppelen waren aan "vriendjes politiek" maar gewoon een prima act. Denk aan Nederland, Itali en ook Zweden vorig jaar.
Maar ls er een conflict is, dan wordt er vaak wel duidelijk partij gekozen en dat is bij zo'n festival een beetje competitievervalsing, je staat al met 1-0 achter voor de wedstrijd begint, hoe goed je act ook is.
Veel erger, wij staan als land compleet voor schut!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet meedoen is voor ons kutter dan voor de EBU, dus boeiend. Sancties tegen de EBU-baas ofzo? Dat kan politiek toch niet, wees realistisch.
Nee, op een gegeven moment zijn je opties gewoon op. Dat is heel kut en balen en alles, maar op een gegeven moment zijn ze op en heb je gewoon niks meer wat je nog kunt doen. Dan is het klaar. En ja, dit is enorm gezichtsverlies voor de EBU, maar ja, dat hebben ze zelf veroorzaakt.
Pohhhquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:28 schreef RipCity het volgende:
https://x.com/RalfCrutzen/status/1789352507174461770
Denk dat dit poepzor is
Het werd hem lichtelijk opgedrongen genotquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:41 schreef heywoodu het volgende:
Wel goed dat Cornald aangeeft dat hij ook wel commentaar wl geven, want er zijn ook gewoon heel veel artiesten die natuurlijk niks misdaan hebben en ook gewoon aandacht verdienen.
Vierde keerquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:39 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Radio 2 draait nu al 3x achter elkaar Europapa![]()
![]()
Dan krijgt ie te maken met de beveiligingsmannetjes, hij mag waarschijnlijk niet eens aanwezig zijn in het gebouw.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:03 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Gewoon weer Joost sturen als blijkt dat hij niks verkeerd gedaan heeft, dan winnen we gegarandeerd op sympathy votes.
Frank en Wout werken niet meer bij Radio2 toch?quote:
Welkom hierquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:41 schreef Ieniemienie_ het volgende:
Cornald draagt een europapa stropdas 😂 geniaal haha
Over de voorloper:quote:The EBU, in co-operation with its members, produces programmes and organises events in which its members can participate, such as the Eurovision Song Contest, its best known production, or the Eurovision Debates between candidates for president of the European Commission for the 2014 and 2019 parliamentary elections.[5] The Director-General is Noel Curran since 2017.
Members benefit from:
• Access to content ranging from exclusive sports rights to exchanges for news, music and children's programs.
• Representatives in Brussels, and in other international arenas, lobbying for PSM and ensuring the optimal legal and technical framework for broadcasters.
• Opportunities for sharing, learning and collaborating through conferences, working groups, training, and dedicated advice and guidance.
• A centre for learning and sharing new technology and innovation with a team of experts providing strategic advice and guidance.
quote:In 1940, the UIR equipment was evacuated from Brussels to Switzerland, but in 1941 was returned after German request, and was later used by the Wehrmacht to monitor radio activity of Allied forces. Thirteen member countries stopped cooperating with the UIR after it went under German control.[2]: 12
After the end of World War II the UIR was discredited as "German-friendly" in the eyes of many former member states. In March 1946, the Soviet Union demanded dissolution of UIR and establishment of a new international broadcasting organization, where all the satellite states of the USSR would be represented with voting rights. 26 members of UIR founded the alternative International Broadcasting Organisation commonly known as OIR on 28 June 1946.
In 1949, France, the Netherlands, Italy and Belgium declared their intention to resign from the OIR. Many Western European countries decided to form a completely new organization despite a mistrust of the United Kingdom – in the opinion of some, the BBC wanted to dominate the new organization.
UIR was officially dissolved in 1950, and its remaining assets were transferred to a newly established European Broadcasting Union (EBU).
Beetje solidariteit onder artiesten had anders prima geholpen om dit ongewenste deuggedrag voor altijd af te straffen en te vernietigen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:41 schreef heywoodu het volgende:
Wel goed dat Cornald aangeeft dat hij ook wel commentaar wl geven, want er zijn ook gewoon heel veel artiesten die natuurlijk niks misdaan hebben en ook gewoon aandacht verdienen.
We moeten volgend jaar gewoon Joost nog een keer als onze inzending sturen. de sympathie stemmen leveren hem al een gegarandeerde finaleplaats op.quote:
En waarom is dat voor ons Kut? Als je kijkt hoeveel manuren en geld er in de deelname is gestoken en dan de ebu tot deze beslissing komt dat is nog wel een verlies. Ik zeg komende 5 jaar in ieder geval niet deelnamen en daarna opnieuw wegen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet meedoen is voor ons kutter dan voor de EBU, dus boeiend.
Kunnen we dit nog een keer flikken?quote:In 1949, France, the Netherlands, Italy and Belgium declared their intention to resign from the OIR. Many Western European countries decided to form a completely new organization despite a mistrust of the United Kingdom – in the opinion of some, the BBC wanted to dominate the new organization.
interessant, soort FIFA, maar dan anders.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:43 schreef Akathisia het volgende:
Wat interessante feitjes over EBU
[..]
Over de voorloper:
[..]
'quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:44 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Zou bijna uit solidariteit Europapa streamen maar dan komen m'n recs vol gabbermuziek.
Ik ben voor!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:44 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Kunnen we dit nog een keer flikken?
Objectief is het sowieso niet, want het is een subjectieve keuze van EBU.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:40 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De comment is plots verdwenen, maar het punt is niet dat we zuigen maar dat we de situatie objectief bekijken. Misschien is het niet wat de rest in de heat of moment willen horen, maar we zijn wel eerlijk in onze bevindingen. Misschien krijgen we meer begrip later, of niet.
NOS is daar meester in inderdaad.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:03 schreef 3rr0r het volgende:
Precies, maar er zit een gevoelige ..... ohw, Nikkiequote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Objectief is het sowieso niet, want het is een subjectieve keuze van EBU.
En je kan best, zonder emotie, vinden dat dit een zware sanctie is vanuit EBU. Afgezet tegen het geld, werk, en de emotionele lading dat in deze bijdrage zit is dit wellicht t zwaar gestraft.
Als het gaat om het wegduwen van een camera of een gebaar richting een camera, dan kan dat toch ook opgelost worden met een gesprek, (publieke) excuses etc? Dan stel je ook een voorbeeld zonder de grote consequenties die nu plaatsvinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |