quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Oke.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:54 schreef Arcee het volgende:
Tussen dit deel en het vorige is geen ander topic op FOK! geopend.
Dank u vriendelijk. Duidelijk; "not physical, just a threat."quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:52 schreef H_T het volgende:
[..]
Hier een filmpje met quote van de Zweedse politiewoordvoerster
Wat een leuk feitje!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:54 schreef Arcee het volgende:
Tussen dit deel en het vorige is geen ander topic op FOK! geopend.
Ze is niet ingehuurd om met een eigen telefoontje te gaan filmen en artiesten lastig te vallen lijkt me.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Remco het volgende:
Het maakt het wel anders als het het privé telefoontje was van die mevrouw ipv een camera van de EBU. Met een privé persoon kun je moeilijk afspreken dat je niet gefilmd wilt worden.
Oei, trein2000quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dank u vriendelijk. Duidelijk; "not physical, just a threat."
Dat zeg ik ook niet momoquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is helemaal niemand voor het hoofd getrapt, doe jij eens normaal.
Er loopt een strafrechtelijk onderzoek naar hem, iedere fatsoenlijke advocaat zal je inpeperen dat je dan niets moet zeggen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Rokehejemi8 het volgende:
Waarom staat Joost zelf zijn fans niet te woord en verteld wat er precies gebeurd is ?
Vind het erg laf dat hij niets verteld. Als hij onschuldig was zou hij zeker voor de camera vertellen dat er niets gebeurd was maar nu staat hij niemand te woord en moet iedereen maar gissen wat er precies gebeurd is .
Als die man een pubquiz organiseert scoort iedereen zero points.quote:
Er zit geen 5G chip in je tv.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef douche-eendje het volgende:
Voor degene die besloten hebben niet te gaan kijken, gaan we massaal afstemmen op een andere zender voor de kijkcijfers?
Ik ga gewoon kijken, in de hoop iets van protest te zien.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef douche-eendje het volgende:
Voor degene die besloten hebben niet te gaan kijken, gaan we massaal afstemmen op een andere zender voor de kijkcijfers?
Daar heb je alleen de AVROTROS mee, die staan achter Joost, dus dat lijkt me niet echt een goed idee.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef douche-eendje het volgende:
Hij heeft een optreden beloofd dat niemand zou vergeten... dát is geluktquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:55 schreef Firuze60 het volgende:
Zo enorm teleurstellend voor Joost (ook al heeft ie met zijn grote waffel een medewerker lopen afblaffen) en voor heel Nederland, je staat toch compleet voor schut zo!
Even in de radiogids kijkenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef douche-eendje het volgende:
Inderdaad we staan er volgend jaar weer met een veilige Mia en Dion achtige act. Als de storm weer is gaan liggen krijgen we vanzelf weer te horen dat we toch weer mee gaan doen en het loopt met een sisser afquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef freaky40 het volgende:
[..] Maar het zal me niets verwonderen dat de boosheid over dit deug debacle wel is gezakt en 'we' gewoon weer 'met ons vlaggetje' vooraan staan heurrr...zo is Nederland helaas ook....
De politie kan hebben gezegd dat ze alleen kijken naar de dreigende actie van Joost en dat ze het wegduwen van een telefoon niet als 'fysiek' bestempelen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Trein verwijst heel feitelijk naar wat Cornald Maas op beeld gezegd heeft. Dat is geen speculeren.
Ierland is al een protest nummer, lekker krijsen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik ga gewoon kijken, in de hoop iets van protest te zien.
Laat het los. Doe het voor ons allen en voor jezelf.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hebt het clipje van Cornald Maas toch gezien?
Nou niet overdrijven. Beste spits? Enige spits.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het voelt alsof je beste spits er tijdens het WK uit moet vanwege een schwalbe in het strafschopgebied.
Van Persie die rood krijgt tegen Barcelona voor het spelen van de bal na het fluitsignaal.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het voelt alsof je beste spits er tijdens het WK uit moet vanwege een schwalbe in het strafschopgebied.
kan wel dm sturenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:57 schreef R-woud93 het volgende:
En het is niet alsof ik als FOK! moderator iets beters te doen heb met mijn leven.
Trappen ze niet in als er Joost dingen op staanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef kilon het volgende:
[..]
Dan zeg je dat het de vlag van Luxemburg is.
Ja zeker en daarin zegt hij heel duidelijk dat hij het niet precies weet, want hij was er niet bij. Heb jij wel het hele fragment gekeken of alleen een stukje waarin dat ontbreekt?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die ga ik vanavond voor het eerst horen!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:57 schreef Coco het volgende:
[..]
Ierland is al een protest nummer, lekker krijsen.
OUT: Robbenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Die doen misschien niet eens mee dalijk lolquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:57 schreef Coco het volgende:
[..]
Ierland is al een protest nummer, lekker krijsen.
Midway is wel een goede film. De augurkenkoning is ook op. StarTrek?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef douche-eendje het volgende:
veel succes.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:58 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Die ga ik vanavond voor het eerst horen!
Als je echt wil protesteren en toch wil kijken moet je de zeven zeeën bevaren. Anders help je het ESF uiteindelijk toch gewoon.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef douche-eendje het volgende:
Misschien doorsturen naar de Zweedse politie danquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou dat betekenen dat zo meteen Sieneke op het podium staat?quote:
Lijkt mij heel waarschijnlijk zelfs. Nou ben ik niet tot in detail op de hoogte van het Zweedse strafrecht maar in Nederland zou het enkele wegduwen van een telefoontje zeer waarschijnlijk geen strafbaar feit opleveren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
De politie kan hebben gezegd dat ze alleen kijken naar de dreigende actie van Joost en dat ze het wegduwen van een telefoon niet als 'fysiek' bestempelen?
nou nou nouquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat Dion en Mia wel opgelucht zullen zijn..ze zijn niet meer t schandaaltje van t ESF voorlopig
Ik ben nog wel van de stelling dat als hij zich normaal had gedragen dat hij nog in het spel zou zijn. Ik denk echt niet dat een ESF zo'n beslissing voor hun plezier nemen, zeker niet als het zoveel commotie veroorzaakt. Ze willen dat de show zelf de focus is, niet Joost of andere drama.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar is het dan nog redelijk van EBU om zich te verbergen achter het idee dat er geweld heeft plaatsgevonden, als de politie dat al niet meer meeneemt? Lijkt me dat eigenlijk de geweldsvraag toch in eerste aanleg is opgelost daarmee?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt mij heel waarschijnlijk zelfs. Nou ben ik niet tot in detail op de hoogte van het Zweedse strafrecht maar in Nederland zou het enkele wegduwen van een telefoontje zeer waarschijnlijk geen strafbaar feit opleveren.
Lijkt mij sterk dat ze dat voorleggen aan het OM idd maar goed...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt mij heel waarschijnlijk zelfs. Nou ben ik niet tot in detail op de hoogte van het Zweedse strafrecht maar in Nederland zou het enkele wegduwen van een telefoontje zeer waarschijnlijk geen strafbaar feit opleveren.
reeds drie minuten geleden besprokenquote:
Leuk, maar we schieten er geen ene reet mee op.quote:
Ik denk dat dat hem afgeraden is door zijn advocaat. Zijn hele team zal niet spreken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Rokehejemi8 het volgende:
Waarom staat Joost zelf zijn fans niet te woord en verteld wat er precies gebeurd is ?
Vind het erg laf dat hij niets verteld. Als hij onschuldig was zou hij zeker voor de camera vertellen dat er niets gebeurd was maar nu staat hij niemand te woord en moet iedereen maar gissen wat er precies gebeurd is .
Neequote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:00 schreef Tegan het volgende:
Zo jammer dat dit zo is gelopen.
Gaat iedereen nog kijken vanavond?
En wat hebben ze nu? Juist ja...drama.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:01 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik ben nog wel van de stelling dat als hij zich normaal had gedragen dat hij nog in het spel zou zijn. Ik denk echt niet dat een ESF zo'n beslissing voor hun plezier nemen, zeker niet als het zoveel commotie veroorzaakt. Ze willen dat de show zelf de focus is, niet Joost of andere drama.
Dit inderdaad. De indruk werd gewekt dat het helemaal nergens over gaat. De Zweedse politie zouden volgens Boulevard ook hebben gezegd dat het om een bijzonder klein vergrijp die met hoogstens een boete kan worden afgehandeld. Als er al sprake is van iets strafbaars. Joost hoeft hiervoor ook niet in Zweden te blijven.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Was daarstraks te zien bij RTL Boulevard. Eerlijk gezegd keek de politiemevrouw ook een beetje van "dit gaat nergens over".
En als die vrouw er aangifte of melding van doet? Zouden ze er dan in NL iets mee moeten?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gewoon weer Joost sturen als blijkt dat hij niks verkeerd gedaan heeft, dan winnen we gegarandeerd op sympathy votes.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:57 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Inderdaad we staan er volgend jaar weer met een veilige Mia en Dion achtige act. Als de storm weer is gaan liggen krijgen we vanzelf weer te horen dat we toch weer mee gaan doen en het loopt met een sisser af
Joost moest er gewoon uit. Klaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:03 schreef libranl het volgende:
[..]
Dit inderdaad. De indruk werd gewekt dat het helemaal nergens over gaat. De Zweedse politie zouden volgens Boulevard ook hebben gezegd dat het om een bijzonder klein vergrijp die met hoogstens een boete kan worden afgehandeld. Als er al sprake is van iets strafbaars. Joost hoeft hiervoor ook niet in Zweden te blijven.
In NL lag het initiatief voor de behandeling van Geert Wilders zijn onzinaangifte tegen Timmerfrans over 'niets nalaten' ook bij het OM. Die hebben toen een verklaring de deur uit gedaan met hun beoordeling en waarom zij geen grond zien voor veroordeling.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk dat ze dat voorleggen aan het OM idd maar goed...
In dit geval dus geen discriminatie maar wel een gevoelige zaak, dus het kan zijn dat dat dan standaard bij het OM komt te liggen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:09 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Discriminatieaangiftes in Nederland moeten altijd ter beoordeling worden aangeboden aan het OM, ook al concludeert de politie informeel al dat het een onzinaangifte is.
Ik iig niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:00 schreef Tegan het volgende:
Zo jammer dat dit zo is gelopen.
Gaat iedereen nog kijken vanavond?
Niet verrassend tochquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:03 schreef 3rr0r het volgende:
NOS journaal laat het stukje weg dat was afgesproken dat men niet zou filmen. Dus lijkt het alsof hij zomaar er niet van gediend is te worden gefilmd. Zo word nieuws dus gevormd...
Het verbaast me hoe men dan in een nieuwssamenvatting van zoiets dat stukje context weglaat en je dus als kijker die er verder nog niks van had meegekregen een raar beeld wordt voorgeschoteld.quote:
Dat is kenmerkend voor de berichtgeving van de NOS de afgelopen jaren. RTL Nieuws is veel vollediger met dat soort zaken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:03 schreef 3rr0r het volgende:
NOS journaal laat het stukje weg dat was afgesproken dat men niet zou filmen. Dus lijkt het alsof hij zomaar er niet van gediend is te worden gefilmd. Zo word nieuws dus gevormd...
Zijn instaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:06 schreef europapa het volgende:
Ik lees nergens nog iets dat Käärijä niet meer de punten bekend gaat maken. Waar hadden jullie dat gevonden?
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:06 schreef europapa het volgende:
Ik lees nergens nog iets dat Käärijä niet meer de punten bekend gaat maken. Waar hadden jullie dat gevonden?
Huh maar volgens @Whiskers2009 kon het niet het wegdraaien van de camera zijn, graag duiding Whiskers ?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er zijn helaas protocollenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:08 schreef Japepk het volgende:
Zou als ik Nederland was ook gewoon het scherm op zwart gooien. Of plaatje van Joost als de punten moeten komen. Wel stemmen etc, maar even niet meedoen met het toneelstukje
Ach, Scorpie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Huh maar volgens @:Whiskers2009 kon het niet het wegdraaien van de camera zijn, graag duiding Whiskers ?
Men heeft geprobeerd om het uit te praten begreep ik maar blijkbaar werden excuses niet geaccepteerd en werd er opeens (een dag na de gebeurtenissen) ook de politie bij gehaald.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:01 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik ben nog wel van de stelling dat als hij zich normaal had gedragen dat hij nog in het spel zou zijn. Ik denk echt niet dat een ESF zo'n beslissing voor hun plezier nemen, zeker niet als het zoveel commotie veroorzaakt. Ze willen dat de show zelf de focus is, niet Joost of andere drama.
CENSUURquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:09 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Nederlandse vlaggen mogen ook meteen niet meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |