abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 8 mei 2024 @ 23:13:33 #1
375570 crew  Cyan9
pi_213474533

Nederland w/
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.

Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je hier. w/

Het gekozen nummer Europapa:
Videoclip

Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_213474721
Kan de gehele act in de OP?
pi_213474791
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:28 schreef Za het volgende:
Nee, want het is een lek. Illegaal.
  roze woensdag 8 mei 2024 @ 23:37:39 #4
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213474853
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:28 schreef Za het volgende:
Nee kijk je morgen maar naar de TV.
Your beauty never ever scared me.
pi_213474864
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:33 schreef blackswangreen het volgende:

Nee, want het is een lek. Illegaal.
Het staat ook elders in een van de 23 threads.

Waarom zo kinderachtig doen? Ik begrijp dat een groep mensen hier elke minuut van de dag zit, maar anderen zijn gewoon vanavond benieuwd naar het optreden, en moeten urenlang speuren door een berg threads, en eerst allemaal negatief commentaar doorspitten, en dan nog hebben ze maar een paar flarden of een slecht beeldfragment.

Dit subforum is toch niet alleen voor een vaste kern.

Het gehele optreden in deze link:

https://www.gids.tv/video(...)joost-klein-europapa
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:38:47 #6
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213474868
En als mensen het echt willen zien die echte beelden zoeken ze maar op twitter Joost Klein leaked.
pi_213474874
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:37 schreef Ama het volgende:

Nee kijk je morgen maar naar de TV.
Het gaat niet om mij, dit forum heeft talloze leden en bezoekers, dit subforum is geen private club.
pi_213474877
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:38 schreef Za het volgende:

[..]
Het staat ook elders in een van de 23 threads.

Waarom zo kinderachtig doen? Ik begrijp dat een groep mensen hier elke minuut van de dag zit, maar anderen zijn gewoon vanavond benieuwd naar het optreden, en moeten urenlang speuren door een berg threads, en eerst allemaal negatief commentaar doorspitten, en dan nog hebben ze maar een paar flarden of een slecht beeldfragment.

Dit subforum is toch niet alleen voor een vaste kern.

Het gehele optreden in deze link:

https://www.gids.tv/video(...)joost-klein-europapa
Waarom verwacht jij dat anderen voor jou terug gaan scrollen terwijl je er zelf te lui voor bent?
pi_213474896
quote:
12s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:38 schreef Momo het volgende:

En als mensen het echt willen zien zoeken ze maar op twitter Joost Klein leaked.
Waarom?
Dit is het subforum vol klagers.
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:41:20 #10
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213474897
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:39 schreef Za het volgende:

[..]
Het gaat niet om mij, dit forum heeft talloze leden en bezoekers, dit subforum is geen private club.
Het gaat (jou) wel om jou. Jij wil dat iemand het voor je opzoekt en hapklaar aan je serveert.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:42:03 #11
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213474904
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:41 schreef Za het volgende:

[..]
Waarom?
Omdat die echte beelden illegaal zijn en Fok een eigen perslicentie heeft. Dus zelf even zoeken op Joost Klein Leaked of een linkje van echte beelden plaatsen in een spoiler.
  roze woensdag 8 mei 2024 @ 23:42:08 #12
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213474906
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:41 schreef Za het volgende:

[..]
Waarom?
Ik dacht dat ik en wat anderen wat negatief waren vandaag maar god wat jij heb gehad dan?
pi_213474910
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:39 schreef Em31 het volgende:

Waarom verwacht jij dat anderen voor jou terug gaan scrollen terwijl je er zelf te lui voor bent?
Dit slaat echt alles, wat een agressief groepje.
pi_213474915
Die filmpjes uit het publiek zijn wel echt genieten hoor. O+
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:43:46 #15
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213474918
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:43 schreef Em31 het volgende:

Even een filmpje uit de zaal van het Rehearsal topic dan
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:44:24 #16
436222 Japepk
Padvinder
pi_213474921
Het probleem is niet (perse) de staging. Probleem is meer de cameravoering. Dat scherm is de perfecte backdrop en dan komen ze nog zo vaak met de al vaak gewraakte wide shots. Delegaties leveren ook zelf een cameraplan aan toch? Dat is echt waar het bij Nederland steeds de mist in gaat. Was bij Duncan ook niet perfect en bij De Diepte ook niet.

En tijdens het hakken was co2 of pyro echt wel van toegevoegde waarde geweest. Alle registers open en gaan!
't Echte en 't ware!
pi_213474922
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:43 schreef Em31 het volgende:
Enorm, nooit eerder heb ik dit bij een NLse inzending meegemaakt. Het bezorgt mij kippenvel. O+
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  roze woensdag 8 mei 2024 @ 23:45:25 #18
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213474931
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:44 schreef grazz het volgende:

[..]
Enorm, nooit eerder heb ik dit bij een NLse inzending meegemaakt. Het bezorgt mij kippenvel. O+
Volgens mij had ik dat met Duncan tijdens de finale ook wel. :@
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:46:29 #19
10721 dolfg
RegiZeur
pi_213474939
Het is net of je nu alvast de finale 100 meter sprint van de OS Parijs opvraagt.
En dan verbolgen reageert.
Het optreden is er nog niet.

Morgen om 22:30 ben je de eerste.
Lijkt me toch niet heel ingewikkeld.

En om hier te posten wat er al is om de klagers te sussen lijkt me een hopeloze missie.

Klagen zit in het bloed. Geboren klagers kunnen niks anders dan klagen. Zo zijn ze nu eenmaal gebakken.
Helaas.
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_213474946
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:42 schreef Momo het volgende:

Omdat die echte beelden illegaal zijn en Fok een eigen perslicentie heeft. Dus zelf even zoeken op Joost Klein Leaked of een linkje van echte beelden plaatsen in een spoiler.
Wanneer je een linkje in de OP plaatst in spoiler, of in de thread die ik had gemaakt, kan iedereen die dat graag wil het zien, wordt er geen enkele regel geschonden, en ben je een zekere groep die nieuwsgierig is ter wille.

"Zelf even zoeken", dit is het subforum met ontelbare threads, "ga maar zoeken", waarom zo kinderachtig doen?
pi_213474953
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:43 schreef Momo het volgende:

[..]

Even een filmpje uit de zaal van het Rehearsal topic dan
_O_
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:48:13 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213474960
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:46 schreef dolfg het volgende:
Het is net of je nu alvast de finale 100 meter sprint van de OS Parijs opvraagt.
En dan verbolgen reageert.
Het optreden is er nog niet.

Morgen om 22:30 ben je de eerste.
Lijkt me toch niet heel ingewikkeld.

En om hier te posten wat er al is om de klagers te sussen lijkt me een hopeloze missie.

Klagen zit in het bloed. Geboren klagers kunnen niks anders dan klagen. Zo zijn ze nu eenmaal gebakken.
Helaas.
Het is er inmiddels wel. Illegaal verkregen, maar het is er.
pi_213474962
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:44 schreef grazz het volgende:

[..]
Dat moment naar dat hakken toe is wel echt fantastisch, wat een energie vervolgens _O_
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:49:43 #24
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213474972
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:47 schreef Za het volgende:

[..]
Wanneer je een linkje in de OP plaatst in spoiler, of in de thread die ik had gemaakt, kan iedereen die dat graag wil het zien, wordt er geen enkele regel geschonden, en ben je een zekere groep die nieuwsgierig is ter wille.

"Zelf even zoeken", dit is het subforum met ontelbare threads, "ga maar zoeken", waarom zo kinderachtig doen?
Je hoefde maar max 1 uur terug te zoeken. In het Rehearsel topic. En dat is je ook gewoon verteld.

Maar je vertikt het zelf.

quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het gaat (jou) wel om jou. Jij wil dat iemand het voor je opzoekt en hapklaar aan je serveert.
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:49:51 #25
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213474974
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:47 schreef Za het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo ok?
pi_213474984
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:44 schreef Japepk het volgende:
Het probleem is niet (perse) de staging. Probleem is meer de cameravoering. Dat scherm is de perfecte backdrop en dan komen ze nog zo vaak met de al vaak gewraakte wide shots.
Dit dus, je wordt er m.i. voortdurend uit gehaald. Ik heb helemaal niets gezien van die AR waar het zo om te doen was, dat je 3 minuten ergens ingezogen wordt. In het verleden hadden sommige acts dat heel goed voor elkaar, ik herinner me bv. Rusland waarbij die vent zo virtueel over allerlei dingen heen liep en de backdrop dus echt onderdeel liet zijn van zijn act. Had ik hier ook een beetje verwacht met die videogame setting e.d.... maar hier zie ik gewoon een paar mensen wild springen voor een scherm met wisselende beelden, omdat dat ook zo in beeld wordt gebracht. Had meer in gezeten.
pi_213475023
Misschien ben ik wel te kritisch, die energie in de zaal is inderdaad niets mis mee :D
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 8 mei 2024 @ 23:56:13 #28
163650 Greys
pi_213475031
Even goed over alles nagedacht en laten bezinken en já eens, Gover had niet zulke grote woorden moeten gebruiken (zei hij de volgende dag ook live op tv dat hij dat niet zo groots had moeten zeggen, toen al), en já Cornald z'n tweet was misschien ook te veel qua hoge verwachtingen met 'visuele verrassingen', en já ik snap nu niet goed wat Twan bedoelde dat ze in Zweden zo onder de indruk waren, maar het 'nooit eerder gedaan' vind ik op zich best kloppen als je kijkt naar

-een spoken word einde
-met ondertiteling
-en met een traan

Die combinatie heb ik inderdaad volgens mij nooit vaker gezien.

Daarbij vind ik er een aantal leuke visuele dingen in zitten. Vooral het beginshot van dat kruis van bovenaf met zijn hoofd is supertof.

De energie is echt heel goed door de hele act heen. Het dendert lekker door.

Godzijdank was heel die vrouwenstem aan het begin weg, dat harde van vanmiddag.

Als hij het vocaal nou nog IETSJE minder nerveus kan brengen ben ik persoonlijk echt meer dan tevreden. Wat de uitslag ook word. Hebben we eindelijk eens die leuke up-tempo fun inzending gehad waar we zo naar verlangden. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475044
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je hoefde maar max 1 uur terug te zoeken. In het Rehearsel topic. En dat is je ook gewoon verteld.

Maar je vertikt het zelf.
[..]

Man/vrouw, het gaat niet om mij.

Ik heb het allang gezien. Maar het kostte me een uur of langer, en ik moest hier bergen negatief commentaar door ploegen.

Er zijn hier meer bezoekers, van buiten het forum of users die hier niet de hele avond zijn.

"Ga maar zoeken of ben je soms te lui", ik vind het een vreemde manier van reageren. En dat voor een vrolijk event.
pi_213475062
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:49 schreef Momo het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo ok?
Ja perfect, zet dat gewoon in de OP, veel mensen zullen ontzettend nieuwsgierig zijn.
pi_213475063
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:49 schreef Momo het volgende:

Zo ok?
Ik vind het nog erger dan de korte beelden die ik eerder op de avond zag. Poeh. ;( Ik snap er geen bal van.
Maar z’n vrolijke kop maakt veel goed.
Hopelijk klopt het dat als het nummer aanspreekt dat de staging minimaal belangrijk is. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:00:40 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213475066
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:57 schreef Za het volgende:

[..]
Man/vrouw, het gaat niet om mij.

Ik heb het allang gezien. Maar het kostte me een uur of langer, en ik moest hier bergen negatief commentaar door ploegen.

Er zijn hier meer bezoekers, van buiten het forum of users die hier niet de hele avond zijn.

"Ga maar zoeken of ben je soms te lui", ik vind het een vreemde manier van reageren. En dat voor een vrolijk event.
Dat kan helemaal niet. Je vroeg er pas een half uur geleden naar. En sindsdien heb je alleen maar aan anderen gevraagd het voor je op te zoeken en te posten. En was je druk bezig te mopperen 1 in 2 topics toen dat niet meteen gebeurde.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 00:01:18 #33
163650 Greys
pi_213475071
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:59 schreef Za het volgende:

[..]
Ja perfect, zet dat gewoon in de OP, veel mensen zullen ontzettend nieuwsgierig zijn.
Zie m'n dm met waarom dat niet kan. Het is niet zo makkelijk als het soms lijkt. Ik hoop op je begrip.

Hopelijk kan iedereen er in het topic dan nu over ophouden. Dat is wat gezelliger. ☺️
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475098
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat kan helemaal niet. Je vroeg er pas een half uur geleden naar. En sindsdien heb je alleen maar aan anderen gevraagd het voor je op te zoeken en te posten. En druk bezig te mopperen 1 in 2 topics toen dat niet meteen gebeurde.
Ik vroeg er niet naar.

Ik postte de link naar het optreden ook apart, omdat ik hier alleen maar flarden vond zodat anderen het ook makkelijk konden vinden.
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:04:18 #35
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213475103
Jongens die discussie lijkt mij niet verder nodig
pi_213475105
Wat een beelden, ik word er in elk geval vrolijk van!

Toch bekruipt mij de gedachte dat we nog niet alles gezien hebben. AR wordt er toch pas achteraf ingezet en dit is volgens mij de 'kale' camerafeed die is gelekt.

Het hoofd van Joost aan het begin op dat kruis is ook helemaal uitgerekt, wat mij doet denken aan een 'skin' die je op een digitale 'mesh' plakt. Precies zoals in een videogame, dus wel passend. Ben benieuwd of dat met een effect uiteindelijk nog wat doet of dat het zo blijft.

Bovendien zal de sfeer morgenavond en - ik ga daar gewoon van uit - zaterdag nog grootser zijn met het publiek en het moment suprême waar het dan allemaal om draait. Hopelijk mixen ze er dan nog wat meer publiekshots tussen.

Ik kijk ook uit naar hopelijk veel shots van Joost in de green room (heet dat zo?). Zou leuk zijn als zijn groene vriend dan ook even komt buurten, die is er dan toch :J
pi_213475107
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:56 schreef Greys het volgende:
Even goed over alles nagedacht en laten bezinken en já eens, Gover had niet zulke grote woorden moeten gebruiken (zei hij de volgende dag ook live op tv dat hij dat niet zo groots had moeten zeggen, toen al)
Het is natuurlijk ook uit z'n verband getrokken, dat hele maanlanding-verhaal, dus dat vind ik niet zo'n ramp. Maar Gover begon vervolgens over Käärijä en dat die er niet slaagde om duidelijk te maken wat hij daar deed op het podium, en dat ze dat met Europapa beter gingen doen.

Nou, bij Käärijä was er wel een vrij duidelijk concept, en bij Joost echt helemaal niet. Er zit gewoon niks in waardoor je als kijker denkt: oh, dit wil hij ermee zeggen. Alleen het einde. Het is wel vrolijk en energiek, maar dit had zoveel beter kunnen en moeten zijn. Het is nu een allegaartje van half uitgewerkte ideetjes, met ook nog steeds de verkeerde camerashots.
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:05:26 #38
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213475113
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:04 schreef frien het volgende:
Wat een beelden, ik word er in elk geval vrolijk van!

Toch bekruipt mij de gedachte dat we nog niet alles gezien hebben. AR wordt er toch pas achteraf ingezet en dit is volgens mij de 'kale' camerafeed die is gelekt.
Nee dit zijn de echte beelden die gelekt zijn. De AR panters van Luxemburg en poppetjes van San Marino waren er wel gewoon te zien.
pi_213475114
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:04 schreef Momo het volgende:
Jongens die discussie lijkt mij niet verder nodig
Het leek me vanaf het begin al niet nodig.

Zet gewoon de link naar het optreden in de OP.
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:06:00 #40
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213475119
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:05 schreef Za het volgende:

[..]
Het leek me vanaf het begin al niet nodig.

Zet gewoon de link in de OP.
Greys heeft je een uitleg gestuurd in de dm lees ik.
pi_213475132
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:04 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het is natuurlijk ook uit z'n verband getrokken, dat hele maanlanding-verhaal, dus dat vind ik niet zo'n ramp. Maar Gover begon vervolgens over Käärijä en dat die er niet slaagde om duidelijk te maken wat hij daar deed op het podium, en dat ze dat met Europapa beter gingen doen.

Nou, bij Käärijä was er wel een vrij duidelijk concept, en bij Joost echt helemaal niet. Er zit gewoon niks in waardoor je als kijker denkt: oh, dit wil hij ermee zeggen. Alleen het einde. Het is wel vrolijk en energiek, maar dit had zoveel beter kunnen en moeten zijn. Het is nu een allegaartje van half uitgewerkte ideetjes, met ook nog steeds de verkeerde camerashots.
Ja die camerashots maken het allemaal ook wat erger.. dat vind ik misschien wel het vreemdst.
pi_213475134
Vandaag is het metsch dej *O* w/ :B
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_213475139
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee dit zijn de echte beelden die gelekt zijn. De AR panters van Luxemburg en poppetjes van San Marino waren er wel gewoon te zien.
Ik vond de AR van die panters wel teleurstellend eigenlijk dus daarmee is niets verloren.

Joost moet goed slapen en nog wat stemoefeningen doen, dan komt het goed. De mimiek is in elk geval spot on.
pi_213475149
Zeer teleurstellend camerawerk. Dit had ik niet verwacht. Wat zonde.
  Admin donderdag 9 mei 2024 @ 00:11:31 #45
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213475159
Ik word er nog steeds vrolijk van en zo te horen het publiek ook.
Ik heb zin in morgen..

En ik denk dat we met z'n allen onderschatten wat een technisch hoogstandje hier is neergezet.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_213475176
Toch maar weer den pannecoucke vragen
pi_213475178
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:11 schreef yvonne het volgende:
Ik heb zin in morgen..

En ik denk dat we met z'n allen onderschatten wat een technisch hoogstandje hier is neergezet.
Ben het helemaal met je eens!
Waarschijnlijk als we alle gekmakerij, speculaties, beloftes en leaks niet hadden meegekregen, keken we morgen naar een opvallend en fris optreden van Joost en dan vond iedereen het helemaal fantastisch.

Even resetten en blanco kijken en vergelijken tussen de acts. Want heel veel lijkt op elkaar en Nederland is dit jaar echt wel anders dan de rest!

[ Bericht 0% gewijzigd door yvonne op 09-05-2024 00:15:15 ]
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 00:14:53 #48
163650 Greys
pi_213475180
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:04 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Gover zei dacht ik (maar dat moet ik terugzoeken want ik kan dat heel goed verkeerd onthouden hebben, ik ben oud :P) dat hij de emotie miste oid en dat ze daarom een combi wilden van Käärijä's energie en Sobral's emotie. Dát deel vind ik dan wel gelukt.

Maar wel helemaal met je eens dat het verhaal zelf hier niet uit te halen is. Al vraag ik me oprecht af hoe dat überhaupt had gemoeten. Want in de videoclip zat dat ook niet echt toch. Het verhaal zelf zeg maar.

Maar het zal idd best veel kijkers verwarren van 'Huh waar komt deze emotie aan het einde vandaan, waarom is dat'. Dat was bij de clip ook al zo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475183
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:56 schreef Greys het volgende:
Even goed over alles nagedacht en laten bezinken en já eens, Gover had niet zulke grote woorden moeten gebruiken (zei hij de volgende dag ook live op tv dat hij dat niet zo groots had moeten zeggen, toen al), en já Cornald z'n tweet was misschien ook te veel qua hoge verwachtingen met 'visuele verrassingen', en já ik snap nu niet goed wat Twan bedoelde dat ze in Zweden zo onder de indruk waren, maar het 'nooit eerder gedaan' vind ik op zich best kloppen als je kijkt naar

-een spoken word einde
-met ondertiteling
-en met een traan

Die combinatie heb ik inderdaad volgens mij nooit vaker gezien.

Daarbij vind ik er een aantal leuke visuele dingen in zitten. Vooral het beginshot van dat kruis van bovenaf met zijn hoofd is supertof.

De energie is echt heel goed door de hele act heen. Het dendert lekker door.

Godzijdank was heel die vrouwenstem aan het begin weg, dat harde van vanmiddag.

Als hij het vocaal nou nog IETSJE minder nerveus kan brengen ben ik persoonlijk echt meer dan tevreden. Wat de uitslag ook word. Hebben we eindelijk eens die leuke up-tempo fun inzending gehad waar we zo naar verlangden. O+
Ik vind dat er niets overdreven is.

Het is full circle, het begint klein en donker, en zo eindigt het ook weer.

Menselijk onmogelijk van Govert, ik denk in beeldspraak zoals hij vaker doet, hoe Joost in verdriet perfect een feest kan neerzetten, met zoveel energie en eindigen in tranen en stilte.

Ook de maanlanding is beeldspraak, Joost die na het feest terug komt op aarde, in de realiteit, en tot zijn vader spreekt.

Verder viel het me op dat de silhouetten van de man en de vrouw "slordig" zijn, misschien hadden ze daar iets anders mee gewild, en was dat niet mogelijk.

Gezien Joost "opgevangen" wordt vraag ik me af of hij een backwards flip gaat maken vanuit stilstand, morgen pas.

Tot slot vind ik vele users van dit subforum erg onvriendelijk.
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:17:17 #50
436222 Japepk
Padvinder
pi_213475200
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:11 schreef yvonne het volgende:
Ik heb zin in morgen..

En ik denk dat we met z'n allen onderschatten wat een technisch hoogstandje hier neergezet.
Nah, het is niet dat er een bepaald effect wordt gecreëerd. Er zit absoluut veel werk in, het is niet 'gewoon' een PowerPoint wat sommigen denken. En het samenstellen en timen van de beelden is best een werk geweest. Maar mega technisch is het niet. Als in, er worden geen rare dingen gedaan met de techniek.

Nogmaals de staging is een keuze, maar an sich prima. Minder wide shots had het meer eer aan gedaan denk ik en het hakken had er nog meer uit moeten springen op beeld
't Echte en 't ware!
pi_213475201
quote:
8s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:14 schreef grazz het volgende:
Niet per se Pannecoucke, maar bv. de regisseur van de videoclip, zou die dit nou slechter hebben gedaan? Ik begrijp dat tv-regie iets anders is, maar slechter dan dit kan toch niet. Als je een computerprogramma random shots laat selecteren krijg je nog beter beeld.
pi_213475204
quote:
8s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:14 schreef grazz het volgende:
Zó erg is het nou ook weer niet grazz
pi_213475209
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:15 schreef Za het volgende:

[..]

Gezien Joost "opgevangen" wordt vraag ik me af of hij een backwards flip gaat maken vanuit stilstand, morgen pas.

Misschien toch dat ene waarvan Aran zei dat er nog iets komt. :D
  Admin donderdag 9 mei 2024 @ 00:18:29 #54
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213475211
@Za en toch zijn we echt het liefste onderdeel, echt. Ik denk dat we er iets te fanatiek in staan, dat zou kunnen O+
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_213475212
Ik val in de herhaling, maar gewoon die lui van Matthijs gaat door vragen, wat maakt het nog uit. :+
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:19:43 #56
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213475222
Zo komt de audience poll nog, ben benieuwd of Joost die gewonnen heeft vanavond met zijn uptempo banger.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 00:19:50 #57
163650 Greys
pi_213475223
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:15 schreef Za het volgende:

[..]
Ik vind dat er niets overdreven is.

Het is full circle, het begint klein en donker, en zo eindigt het ook weer.

Menselijk onmogelijk van Govert, ik denk in beeldspraak zoals hij vaker doet, hoe Joost in verdriet perfect een feest kan neerzetten, met zoveel energie en eindigen in tranen en stilte.

Ook de maanlanding is beeldspraak, Joost die na het feest terug komt op aarde, in de realiteit, en tot zijn vader spreekt.

Verder viel het me op dat de silhouetten van de man en de vrouw "slordig" zijn, misschien hadden ze daar iets anders mee gewild, en was dat niet mogelijk.

Tot slot vind ik vele users van dit subforum erg onvriendelijk.
Heb je mijn dm's gehad? Die waren toch best vriendelijk?

En idd Gover spreekt vaak nogal groots en in metaforen enzo. Hij zei ook netjes de volgende dag dat hij dat nooit had moeten zeggen. Maar omdat Cornald ook nog tweette dat er visuele verrassingen kwamen én ze zo geheimzinnig deden met het niet willen openbaren van de repetitie enzo is het natuurlijk niet gek dat mensen toch wat grootsere dingen hadden verwacht.

Ik vind het al met al nog steeds een prima act en honderd keer leuker dan vele eerdere Nederlandse inzendingen als geheel. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475246

Tom ziet ons inmiddels ook niet meer winnen.

En idd, waarom is de videoclip zoveel beter dan de uiteindelijke staging? Zou andersom moeten zijn.
pi_213475266
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:23 schreef CityPigeon het volgende:

En idd, waarom is de videoclip zoveel beter dan de uiteindelijke staging? Zou andersom moeten zijn.
De videoclip is gemaakt door Veras Fawaz, en die heeft ook het concept verzonnen. Hij was voor zover bekend niet betrokken bij de staging. Dat had wel moeten gebeuren. Wat er nu staat is echt vele malen slechter dan die videoclip (dat is trouwens bij ons bijna altijd zo :))
pi_213475284
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:25 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
De videoclip is gemaakt door Veras Fawaz, en die heeft ook het concept verzonnen. Hij was voor zover bekend niet betrokken bij de staging. Dat had wel moeten gebeuren. Wat er nu staat is echt vele malen slechter dan die videoclip (dat is trouwens bij ons bijna altijd zo :))
Ik ben wel benieuwd naar de reden daar van. Is daar meer over bekend?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213475288
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:23 schreef CityPigeon het volgende:

Omdat een nummer als dat van Joost zich veel beter leent voor een festival met modder en moshpits waarbij iedereen helemaal uit zn plaat gaat, dan voor het gestileerde en gelikte songfestival. Dat is toch een beetje alsof je Kurt Cobain een theatervoorstelling laat opvoeren...

Desondanks vind ik dat ze er een prima show van hebben gemaakt en het nummer is goed genoeg voor top 5 notering denk ik. The crowd loves it.
pi_213475302
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:42 schreef Za het volgende:

[..]
Dit slaat echt alles, wat een agressief groepje.
Misschien even in de spiegel kijken?
pi_213475303
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:19 schreef Greys het volgende:

Heb je mijn dm's gehad? Die waren toch best vriendelijk?
Ja joh net, ik had het totaal niet over jou O+

quote:
En idd Gover spreekt vaak nogal groots en in metaforen enzo. Hij zei ook netjes de volgende dag dat hij dat nooit had moeten zeggen. Maar omdat Cornald ook nog tweette dat er visuele verrassingen kwamen én ze zo geheimzinnig deden met het niet willen openbaren van de repetitie enzo is het natuurlijk niet gek dat mensen toch wat grootsere dingen hadden verwacht.
Het is meer mentale acrobatiek, en die zie ik wel. De timing liep zo perfect, de dans overgang en synchronisatie, zijn mimiek en energie, en dat alles wetende dat hij straks breekt.

quote:
Ik vind het al met al nog steeds een prima act en honderd keer leuker dan vele eerdere Nederlandse inzendingen als geheel. ^O^
Ik vind Joost geniaal, de act leidt alleen maar af van hem, maar is wel nodig voor dit event.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 00:31:10 #64
163650 Greys
pi_213475309
Denk persoonlijk wel dat een staging moeilijker is dan een videoclip. Toch? Je loopt tegen veel meer praktische moeilijkheden aan die on stage bv niet kunnen en in een clip wel. In de clip is hij in diverse settings, onderweg op de scooter, in dat huis in een slaapkamer, buiten bij de molen, aan de eettafel, etc.
Op een podium loop je toch tegen praktische grenzen aan.

Denk dat het best heel moeilijk is om dit (of überhaupt clips) naar het podium te vertalen. Zeker omdat uit de clip Het Verhaal al niet echt duidelijk wordt. Laat staan op het podium. S10 clip was ook totáál anders dan on stage. En ook daar had ik niet geweten hoe je dat verhaal op het podium had kunnen vertalen eerlijk gezegd.

Ik vind het nóg best creatief wat ze ervan gemaakt hebben bij Team Joost. Focus op bakken energie en daarna de emotie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:31:40 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213475315
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:30 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Zullen we het even laten rusten, gekibbel hebben we niet zoveel aan in dit topic ;)
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:34:16 #66
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213475331

Audience poll!
pi_213475336
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:34 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Audience poll!
Wie heeft die polonaise gif?
pi_213475337
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:17 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Niet per se Pannecoucke, maar bv. de regisseur van de videoclip, zou die dit nou slechter hebben gedaan? Ik begrijp dat tv-regie iets anders is, maar slechter dan dit kan toch niet. Als je een computerprogramma random shots laat selecteren krijg je nog beter beeld.
Oke, ik kan er nog niet over meepraten. Heb de beelden nog niet gezien. Wel lees ik wisselende reacties. Dus zal deels waar zijn dan. Die Marnix Kaart ken ik verder ook niet, behalve van het ESF dan. Ik vond het camerawerk op het ESF2021 ook niet geweldig moet ik zeggen. Vaak te traag. En dat zie ik wel vaker bij NLse producties.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 00:35:23 #69
163650 Greys
pi_213475341
Za heeft echt prima gereageerd op mijn dm's, het is helemaal duidelijk nu dus laat het inderdaad verder gewoon rusten ajb. Iedereen is mentaal misschien ook wat moe inmiddels in deze best intense week dus laten we maar gewoon een beetje lief voor elkaar zijn allemaal jonguh!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475342
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:30 schreef Aadrianus het volgende:

Jammer dat ook jij de behoefte voelt om je met een kliekje tegen 1 te richten, was het nog niet genoeg? Fijne avond morgen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 00:35:53 #71
163650 Greys
pi_213475343
quote:
[ afbeelding ]

Audience poll!
Hatsekideeeeee
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475354
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:31 schreef Greys het volgende:
Denk persoonlijk wel dat een staging moeilijker is dan een videoclip. Toch? Je loopt tegen veel meer praktische moeilijkheden aan die on stage bv niet kunnen en in een clip wel. In de clip is hij in diverse settings, onderweg op de scooter, in dat huis in een slaapkamer, buiten bij de molen, aan de eettafel, etc.

Denk dat het best heel moeilijk is om dit (of überhaupt clips) naar het podium te vertalen. Zeker omdat uit de clip Het Verhaal al niet echt duidelijk wordt. Laat staan op het podium. S10 clip was ook totáál anders dan on stage. En ook daar had ik niet geweten hoe je dat verhaal op het podium had kunnen vertalen eerlijk gezegd.

Ik vind het nóg best creatief wat ze ervan gemaakt hebben bij Team Joost. Focus op bakken energie en daarna de emotie.
Het gaat meer om de esthetiek, en het concept. Uiteraard moet je niet de hele videoclip naar het podium willen vertalen, maar wat van die 90s emo-vibe die ze erin hebben gestopt was heel welkom geweest in Malmö.
pi_213475360
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:35 schreef Greys het volgende:

[..]
Hatsekideeeeee
Net 1 stem tekort :( o|O
pi_213475371
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:31 schreef Greys het volgende:
En al helemaal met een performer die het liefst rond holt en het publiek induikt :)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 00:40:07 #75
163650 Greys
pi_213475374
quote:
[ afbeelding ]

Audience poll!
Eén puntje minder maar dan de winnaar! :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 00:41:15 #76
163650 Greys
pi_213475381
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:37 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het gaat meer om de esthetiek, en het concept. Uiteraard moet je niet de hele videoclip naar het podium willen vertalen, maar wat van die 90s emo-vibe die ze erin hebben gestopt was heel welkom geweest in Malmö.
Ik vond er best wat 90's vibe in zitten met de visuals! Maar ik kan het zeker wel begrijpen als je het nog iets meer had gewild.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475391
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:18 schreef Em31 het volgende:
Ik val in de herhaling, maar gewoon die lui van Matthijs gaat door vragen, wat maakt het nog uit. :+
Begreep van Greys dat AVROTROS hier ook wel eens meeleest, dus misschien kunnen we als fans na het ESF een een speciaal topic aanmaken met daarin feedback voor de NLse delegatie. Wie weet wordt het een keer gelezen en kunnen ze er iets mee. Wat maakt het nog uit :)
  Admin donderdag 9 mei 2024 @ 00:43:19 #78
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213475395
quote:
[ afbeelding ]

Audience poll!
Wow, gewoon wow!!

Heerlijk slapen zo.

En morgen tegen m'n dochter "gillen"dat ze absoluut niet mag bevallen dit weekend ;)

Ik ga Full-Irish op haar >:) })

Nee hoor, ze is mijn schattepoepie. O+

Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 00:44:00 #79
163650 Greys
pi_213475400
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:39 schreef Za het volgende:

[..]
En al helemaal met een performer die het liefst rond holt en het publiek induikt :)
Zeker. Voor Joost zal dit extra moeilijk zijn. Die zou het liefst rondstuiteren zoals @blackswangreen ook al eens terecht zei. Podiumbeest 'geketend'. Wel door z'n eigen creatieve team dus hij zal niemand dat kwalijk nemen, maar Tilburg en Eurovision in Concert waren op dat vlak vast leuker voor hem om te doen. Niemand die geeft om staging dan enzo. Gewoon alleen z'n energie. Die op zich in Malmö ook prima doorkomt maar dan in een ietsssss door de omstandigheden getemde versie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:44:22 #80
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213475407
quote:
17s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:43 schreef yvonne het volgende:

[..]
Wow, gewoon wow!!

Herlijk slapen zo.

En morgen tegen m'n dochter "gillen"dat ze absoluut niet mag bevallen dit weekend ;)

Ik ga Full-Irish op haar >:) })

Nee hoor, ze is mijn schattepoepie. O+
Irish als in gillen als de Ierse inzending dit jaar? :P
  Admin donderdag 9 mei 2024 @ 00:44:42 #81
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213475408
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Irish als in gillen als de Ierse inzending dit jaar? :P
Dat precies ;)

Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 00:46:32 #82
163650 Greys
pi_213475416
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:43 schreef grazz het volgende:

[..]
Begreep van Greys dat AVROTROS hier ook wel eens meeleest, dus misschien kunnen we als fans na het ESF een een speciaal topic aanmaken met daarin feedback voor de NLse delegatie. Wie weet wordt het een keer gelezen en kunnen ze er iets mee. Wat maakt het nog uit :)
Zelf heeft het toch m'n voorkeur zoals nu, een door de artiest zelf samengesteld creatief team waar ze goede gevoelens bij hebben. Dat zal de ene keer beter uitpakken dan de andere keer maar dan is het in elk geval altijd naar de zin van de artiest zelf. Die moet er tenslotte staan en zich er prettig bij (en trots op) voelen.

En als een artiest daar helemaal geen ervaring mee heeft of niemand heeft daarvoor dan idd bijvoorbeeld eens bij de Matthijs Draait Door creatievelingen vragen enzo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475417
quote:
[ afbeelding ]

Audience poll!
Zo wat een groot verschil met de rest :o
pi_213475423
Deze zomer gaat hij op heel veel (buitenlandse) festivals spelen en daar kan ie weer helemaal los op Europapa. Denk dat het, ondanks de plek zaterdag, echt een grote hit wordt. Dat is het natuurlijk al, maar dit blijft in ieder geval in Nederland wel een stampende festivalklassieker.
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:48:36 #86
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_213475427
quote:
[ afbeelding ]

Audience poll!
Wow en check het verschil met de rest.
Koel en donker bewaren
pi_213475442
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:46 schreef grazz het volgende:

[..]
Zo wat een groot verschil met de rest :o
Ja het is echt alleen Zwitserland en Nederland. En dan pas de rest. Opvallend weinig voor Frankrijk en Italië.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 00:53:58 #88
163650 Greys
pi_213475451
Had Italië bij publiek echt hoger verwacht. Frankrijk is meer een juryding en een greysding maar valt me nóg mee bij publiekspoll.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475455
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:51 schreef Spumonisal het volgende:

Ja het is echt alleen Zwitserland en Nederland. En dan pas de rest. Opvallend weinig voor Frankrijk en Italië.
Heb je toevallig een idee hoeveel punten Kroatië en de nummer 2 eergisteren kregen?
Bvd.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 00:54:41 #90
163650 Greys
pi_213475457
Arme Dons.
Ik vind hem zo lief.
(Maar ik snap het wel dat het publiek dat nul vermakelijk vindt op zo'n avond.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475465
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:54 schreef Za het volgende:

[..]
Heb je toevallig een idee hoeveel punten Kroatië en de nummer 2 eergisteren kregen?
Bvd.
Ong 1000 en nummer 2 445
pi_213475467
quote:

[..]
Bvd.
Kroatië ruim 1000 wat ik me herinner? Was echt de duidelijke winnaar. En daarna Ierland met iets van 400 nog wat
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 00:57:02 #93
163650 Greys
pi_213475471
quote:

[..]
Bvd.
1048 Kroatië en 445 voor Ierland

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475478
twitter

_O-
pi_213475482
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:44 schreef Greys het volgende:

Zeker. Voor Joost zal dit extra moeilijk zijn. Die zou het liefst rondstuiteren zoals @:blackswangreen ook al eens terecht zei. Podiumbeest 'geketend'.
Misschien was ook dat nog wel het menselijk onmogelijke, Joost die vastzit in het ESF keurslijf en op z'n plek moet blijven staan.

En toch he denk ik dat hij dat gaat loslaten gewoon omdat hij niet anders kan in zijn enthousiasme en met zijn persoonlijkheid.

quote:
Wel door z'n eigen creatieve team dus hij zal niemand dat kwalijk nemen, maar Tilburg en Eurovision in Concert waren op dat vlak vast leuker voor hem om te doen. Niemand die geeft om staging dan enzo. Gewoon alleen z'n energie. Die op zich in Malmö ook prima doorkomt maar dan in een ietsssss door de omstandigheden getemde versie.
Gelukkig heeft hij die onmetelijke mimiek!
Greys, ik denk dat mocht hij doorgaan wat eigenlijk vaststaat toch, hij de brui geeft aan de staging, iig voor een deel en de zaal gaat opzwepen, zaterdag!
  Admin donderdag 9 mei 2024 @ 00:59:03 #96
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213475483
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:57 schreef Greys het volgende:

[..]
1048 Kroatië en 445 voor Ierland
Kroatie, Zwitserland, NL en Ierland dus favoriet.

:J :J :J
Nou, ik ga slapen, tot morgen

pi_213475488
Met alle respect naar Joost en zijn team, maar als audiovisuele nerd ik kan bijna niet geloven dat er zo'n negen maanden aan dit optreden is gewerkt. Is het vrolijk? Zeker. Europapa bevat alleen zoveel (muzikale) ingrediënten om een professioneel, modern, euforisch, episch optreden neer te zetten en ik zie dat gewoon niet terug. Het idee is op zichzelf interessant, maar de manier waarop het is uitgevoerd qua camerastandpunten en lichtshow is echt niet op niveau. Misschien vinden sommigen van jullie dat ik overdrijf, maar het is jammer om jaar op jaar te zien dat de Nederlandse delegatie niet in staat is om stagings bij elkaar te brengen die van de allerhoogste kwaliteit zijn (a-la Tattoo van Loreen).
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 01:02:02 #98
163650 Greys
pi_213475501
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:58 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
_O-
_O- _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475504
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:58 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
_O-
Hij pakt iedereen morgen helemaal in, he 😂
pi_213475515
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:43 schreef grazz het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze daarvoor openstaan, als je zag hoe ze vorig jaar reageerden en alles deden om de schuld bij een ander te leggen. Het is blijkbaar wat het is bij ons en er zal straks weleens een jaar zijn dat het weer even klopt, maar meer ook niet. :+
pi_213475525
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:59 schreef helloo_152420 het volgende:
Met alle respect naar Joost en zijn team, maar als audiovisuele nerd ik kan bijna niet geloven dat er zo'n negen maanden aan dit optreden is gewerkt. Is het vrolijk? Zeker. Europapa bevat alleen zoveel (muzikale) ingrediënten om een professioneel, modern, euforisch, episch optreden neer te zetten en ik zie dat gewoon niet terug. Het idee is op zichzelf interessant, maar de manier waarop het is uitgevoerd qua camerastandpunten en lichtshow is echt niet op niveau. Misschien vinden sommigen van jullie dat ik overdrijf, maar het is jammer om jaar op jaar te zien dat de Nederlandse delegatie niet in staat is om stagings bij elkaar te brengen die van de allerhoogste kwaliteit zijn (a-la Tattoo van Loreen).
Ik snap oprecht niet hoe dat kan, Marnix Kaart is er toch bij? :@ die heeft heel Rotterdam 2021 in beeld gebracht.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 01:11:44 #102
163650 Greys
pi_213475543
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:05 schreef Em31 het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze daarvoor openstaan, als je zag hoe ze vorig jaar reageerden en alles deden om de schuld bij een ander te leggen. Het is blijkbaar wat het is bij ons en er zal straks weleens een jaar zijn dat het weer even klopt, maar meer ook niet. :+
Deels zeker waar, maar dit jaar is het toch gewoon voornamelijk Joost z'n eigen samengestelde creatieve team? Daar kan AvroTros niet zo veel aan doen denk ik dat het nu wat tegenvalt voornamelijk door de woorden van Gover. 😅

En met Twan als 'toezichthouder' qua staging en Marnix voor de regie van de camera's is het op papier een uitstekend team.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 01:13:04 #103
163650 Greys
pi_213475551
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:07 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik snap oprecht niet hoe dat kan, Marnix Kaart is er toch bij? :@ die heeft heel Rotterdam 2021 in beeld gebracht.
En dit inderdaad. Daar zou je toch op moeten kunnen vertrouwen als multi camera regisseur..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475563
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:11 schreef Greys het volgende:

[..]
Deels zeker waar, maar dit jaar is het toch gewoon voornamelijk Joost z'n eigen samengestelde creatieve team? Daar kan AvroTros niet zo veel aan doen denk ik dat het nu wat tegenvalt voornamelijk door de woorden van Gover. 😅
Die woorden hebben er niet zoveel mee van doen denk ik. De clip schepte concrete verwachtingen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213475564
Over een half jaar of zo, als iedereen alles heeft laten bezinken, zal Gover er ooit vast nog wel iets over zeggen in een interview of zo. Heel eerlijk denk ik dat ze zich toch op de een of andere manier een beetje misrekend hebben op de Eurovisiemachine. Dat schemerde de afgelopen week al een beetje door. De vraag is dan wel waar dat door komt en in hoeverre de AvroTros daar een rol in heeft gespeeld, die staan namelijk niet zo goed bekend als "goede begeleiders" natuurlijk 🙈
pi_213475566
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:07 schreef Em31 het volgende:

[..]
Naar mijns inziens is het gewoon heel safe en conventioneel. Veel wijde shots, weinig snelheid, keuze uit traditionelere lampen met veelal veilige kleuren. Europapa is echter een nummer dat schreeuwt om 'moderne' staging. De video die Joost binnen 24 uur binnen elkaar toverde (1e optreden van Europapa) is al meten een stuk dynamischer en heeft meer engagement dan het optreden waar naar verluidt 9 maanden over is nagedacht. Dat is toch wel opmerkelijk. Er is veel kritiek op export op het Songfestival vanuit Scandinavië (vooral Zweden), maar het kan echt niet kwaad om eens een Zweeds team in te huren voor de staging. Wij krijgen het gewoon niet voor elkaar om een hedendaags optreden neer te zetten. Europapa had echt het momentum aan zijn zijde, maar ik denk dat we heel erg blij mogen zijn als we de top 5 halen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 01:19:08 #107
163650 Greys
pi_213475585
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:15 schreef helloo_152420 het volgende:

[..]
Naar mijns inziens is het gewoon heel safe en conventioneel. Veel wijde shots, weinig snelheid, keuze uit traditionelere lampen met veelal veilige kleuren. Europapa is echter een nummer dat schreeuwt om 'moderne' staging. De video die Joost binnen 24 uur binnen elkaar toverde (1e optreden van Europapa) is al meten een stuk dynamischer en heeft meer engagement dan het optreden waar naar verluidt 9 maanden over is nagedacht. Dat is toch wel opmerkelijk. Er is veel kritiek op export op het Songfestival vanuit Scandinavië (vooral Zweden), maar het kan echt niet kwaad om eens een Zweeds team in te huren voor de staging. Wij krijgen het gewoon niet voor elkaar om een hedendaags optreden neer te zetten. Europapa had echt het momentum aan zijn zijde, maar ik denk dat we heel erg blij mogen zijn als we de top 5 halen.
Weet je wat ik nou bijna nog grappig vind. :@ Jij hebt het over weinig snelheid in de camerashots terwijl het team van Eurovisie zelf in Zweden als een van de eerste stand-in repetities op beeld de balkjes van de camerashots van NL liet zien en erbij riep hoe enorm snel die gingen hahaha.

En de zwart wit clip van Tilburg was idd heel dynamisch en gaaf maar vooral heel veel interactie met publiek en tussen publiek enzo. Dat valt sowieso weg qua mogelijkheid op het ESF helaas. Denk dat hij dat anders heel graag had gewild want hij zei dat een moshpit op het Songfestival z'n droom was.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475590
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:11 schreef Greys het volgende:

[..]

En met Twan als 'toezichthouder' qua staging en Marnix voor de regie van de camera's is het op papier een uitstekend team.
Het creatieve team komt inderdaad van Joost, maar zij hebben natuurlijk geen ervaring met optredens op het Songfestival. Daarin zou de Nederlandse delegaties juist een rol moeten spelen om duidelijk te maken wat wel en niet werkt. Jaar op jaar wordt duidelijk dat de Nederlandse regisseurs gaan voor conceptueel veilige acts. Er zitten misschien wat gekke plaatjes in het optreden, maar qua cameravoering en lichtplan is het echt heel erg conventioneel en inside-the-box en dat past totaal niet bij een alternatief en outside-the-box nummer als Europapa.
pi_213475598
Naar mijn mening is qua staging er bewust ingehouden, met name juist door een mogelijke winst (organiseren, kosten ed)
pi_213475599
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:19 schreef Greys het volgende:

[..]
Weet je wat ik nou bijna nog grappig vind. :@ Jij hebt het over weinig snelheid in de camerashots terwijl het team van Eurovisie zelf in Zweden als een van de eerste stand-in repetities op beeld de balkjes van de camerashots van NL liet zien en erbij riep hoe enorm snel die gingen hahaha.
Ik heb die video ook gezien, maar dat ging maar om een klein deel van het optreden. Als je alle shots als geheel bekijkt zitten er echt ongelofelijk veel trage en wijde shots in en zeker ook op plekken waar dat niet nodig was geweest.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 01:23:23 #111
163650 Greys
pi_213475609
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:20 schreef helloo_152420 het volgende:

[..]
Het creatieve team komt inderdaad van Joost, maar zij hebben natuurlijk geen ervaring met optredens op het Songfestival. Daarin zou de Nederlandse delegaties juist een rol moeten spelen om duidelijk te maken wat wel en niet werkt. Jaar op jaar wordt duidelijk dat de Nederlandse regisseurs gaan voor conceptueel veilige acts. Er zitten misschien wat gekke plaatjes in het optreden, maar qua cameravoering en lichtplan is het echt heel erg conventioneel en inside-the-box en dat past totaal niet bij een alternatief en outside-the-box nummer als Europapa.
Ik snap je. Maar zie m'n reactie hierboven. Ben bang dat ze daarbij toch deels ook tegen de grenzen van ESF aanlopen van wat daar mag en niet mag. Joost komt het beste uit de verf middenin publiek en over het hele podium stuiterend. Dat gaat daar niet helaas. Of moeilijk in elk geval. Moshpit mag niet volgens mij.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475611
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:19 schreef Greys het volgende:

[..]
En de zwart wit clip van Tilburg was idd heel dynamisch en gaaf maar vooral heel veel interactie met publiek en tussen publiek enzo. Dat valt sowieso weg qua mogelijkheid op het ESF helaas. Denk dat hij dat anders heel graag had gewild want hij zei dat een moshpit op het Songfestival z'n droom was.
Het gaat ook om hoe die live video ge-edit was, alles daaraan is veel cooler dan wat we nu te zien krijgen. Het is gewoon De Toppers on steroids, Muziekfeest op het Plein met wat rare plaatjes op een LED erachter. Het is chaotisch maar niet op een goede manier.
pi_213475615
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:21 schreef multifase het volgende:
Naar mijn mening is qua staging er bewust ingehouden, met name juist door een mogelijke winst (organiseren, kosten ed)
Mwa, je bent als je wint niet verplicht het te organiseren he, is wel vaker geweigerd om logistieke/financiële redenen.
pi_213475628
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:21 schreef multifase het volgende:
Dit slaat zo erg nergens op.

Hoe zie je het voor je? Een stel mensne die bij elkaar komen om te bespreken dat ze toch vooral niet moeten winnen en hoe ze dat kunnen doen en dat dat niet uitlekt ofzo, want stel je voor dat je eerste wordt van de ~40 inzendingen met dus een ~2.5% kans.

Welk bewijs heb je verder om deze gedachtenkronkel te staven?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 01:26:16 #116
163650 Greys
pi_213475629
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:23 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het gaat ook om hoe die live video ge-edit was, alles daaraan is veel cooler dan wat we nu te zien krijgen. Het is gewoon De Toppers on steroids, Muziekfeest op het Plein met wat rare plaatjes op een LED erachter. Het is chaotisch maar niet op een goede manier.
Muziekfeest op het Plein gevoel heb ik er nou totaal écht niet bij. Maar ieder z'n gevoel natuurlijk!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 01:29:36 #117
163650 Greys
pi_213475648
Maar wat er ook gebeurt, vanavond vond het publiek Joost bijjjjna net zo tof als Zwitserland. Op één schamel puntje na. Dus ze zullen toch best iets goed doen, ook al had het vast nog beter gekund. Wij roepen ook maar makkelijk van de zijlijn misschien. 😅

Trusten vriendenpeople!

Edit: oh nee morgen Hemelvaart en vrij. Oeh.

[ Bericht 8% gewijzigd door Greys op 09-05-2024 02:01:18 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475657
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:23 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik snap je. Maar zie m'n reactie hierboven. Ben bang dat ze daarbij toch deels ook tegen de grenzen van ESF aanlopen van wat daar mag en niet mag. Joost komt het beste uit de verf middenin publiek en over het hele podium stuiterend. Dat gaat daar niet helaas. Of moeilijk in elk geval. Moshpit mag niet volgens mij.
Ook binnen de bestaande grenzen van het Songfestival was er (denk ik) nog veel meer mogelijk. Voornamelijk de camerashots. Je wilt namelijk (in de algemene zin) dichtbij de artiest staan als die textueel veel te vertellen heeft (tijdens de coupletten) en je kunt met de camera wat meer uitzoomen als de texuele bijdrage naar de achtergond verdwijnt (het refrein). Dat is een concept dat een omroep als SVT altijd heel goed inzet. Close tijdens de intro, de coupletten, en de bridge, verder weg tijdens het refrein. Simpel uit te voeren, maar toch krijgen we zulke dingen niet zo snel voor elkaar met de AVROTROS.
pi_213475676
Wat ook wel zo lijk te zijn is dat geintjes niet zo naar voren komen die bedacht zijn en dan denk ik aan het ladende achtergrondje. Ik snap dat niet. Lijkt erop alsof het los bedacht is en dan bij elkaar gegooid is.

Overigens niet te hopen ze de comments hier enzo niet lezen ... lijkt me zo stressvol.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 01:42:55 #120
163650 Greys
pi_213475691
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:31 schreef helloo_152420 het volgende:

[..]
Ook binnen de bestaande grenzen van het Songfestival was er (denk ik) nog veel meer mogelijk. Voornamelijk de camerashots. Je wilt namelijk (in de algemene zin) dichtbij de artiest staan als die textueel veel te vertellen heeft (tijdens de coupletten) en je kunt met de camera wat meer uitzoomen als de texuele bijdrage naar de achtergond verdwijnt (het refrein). Dat is een concept dat een omroep als SVT altijd heel goed inzet. Close tijdens de intro, de coupletten, en de bridge, verder weg tijdens het refrein. Simpel uit te voeren, maar toch krijgen we zulke dingen niet zo snel voor elkaar met de AVROTROS.
Ik ga morgen nog eens kijken en dan heel goed letten op de camerashots! :)

Vind het zelf iig al heel fijn dat bij de spoken word outro hij zo lekker close is. Goed voor het overbrengen van de emotie in z'n gezicht. En dat je gedurende enkele keren in de act gelukkig toch wel die lekkere goofy blik van hem ziet. Ook bij het hakken zag je hem voor mijn gevoel zowel van wat dichterbij als met wide shots.

Maar zal er morgen even extra kritisch naar kijken. Leuk!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 01:44:16 #121
163650 Greys
pi_213475697
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
Overigens niet te hopen ze de comments hier enzo niet lezen ... lijkt me zo stressvol.
Bij (Team) Joost acht ik die kans wel groter dan bij eerdere deelnemers.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475704
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:44 schreef Greys het volgende:

[..]
Bij (Team) Joost acht ik die kans wel groter dan bij eerdere deelnemers.
Naja, niet alleen hier, maar ook elders. Vind het zelf al stressvol om de hele dag van alles te lezen, snap niet hoe de mensen zelf daarmee om gaan.
pi_213475717
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:15 schreef helloo_152420 het volgende:

[..]
Naar mijns inziens is het gewoon heel safe en conventioneel. Veel wijde shots, weinig snelheid, keuze uit traditionelere lampen met veelal veilige kleuren. Europapa is echt een nummer dat schreeuwt om 'moderne' staging. De video die Joost binnen 24 uur binnen elkaar toverde (1e optreden van Europapa) is al meten een stuk dynamischer en heeft meer engagement dan het optreden waar naar verluidt 9 maanden over is nagedacht. Dat is toch wel opmerkelijk. Er is veel kritiek op export op het Songfestival vanuit Scandinavië (vooral Zweden), maar het kan echt niet kwaad om eens een Zweeds team in te huren voor de staging. Wij krijgen het gewoon niet voor elkaar om een hedendaags optreden neer te zetten. Europapa had echt het momentum aan zijn zijde, maar ik denk dat we heel erg blij mogen zijn als we de top 5 halen.
Die video is wel op een totaal andere manier tot stand gekomen. Joost heeft die avond een paar uitvoeringen gedaan van Europapa gedaan en die optredens zijn door elkaar gesneden. Dat geeft natuurlijke een andere flow dan een optreden dat in één keer achter elkaar doorgaat. Ik vind de Zweedse stagings net zo goed vastzitten in een bepaald sjabloon en lang niet altijd even geweldig. Loreen vond ik vreselijk vorig jaar, zowel het nummer als dat veredelde tosti-ijzer. Joost had kunnen gaan voor een soort semi live optreden, maar Kroatië doet zoiets dus en daar vind ik ook geen reet aan. Daar zwabbert het beeld alle kanten op en haak ik af omdat ik totaal geen focus voel. Bij Europapa concentreert het beeld zich toch vooral op Joost, hij zit zowat in elk shot. En dat aantal shots zou wel eens het hoogst aantal binnen drie minuten kunnen zijn van alle inzendingen dit jaar, evenals het wisselende licht. Wijde shots geven overzicht, het geeft ruimte en lucht, daar is niks op tegen, zolang je maar niet een wijd shot hebt op een moment dat dat wat over moet komen heel intiem is. Wat ik zie is een dynamische staging die de BPM van de song ademt, en naar het einde toe, na het hakken wat rustiger wordt in lichtwisselingen en beeldwisseling om tenslotte tot de essentie te komen: Joost alleen in een spotje. Het zwiert, het danst, het beweegt, heeft humor en verstilling. En Joost staat centraal. En hij mag trots zijn. Wat mij betreft.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 01:54:10 #124
163650 Greys
pi_213475736
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Naja, niet alleen hier, maar ook elders. Vind het zelf al stressvol om de hele dag van alles te lezen, snap niet hoe de mensen zelf daarmee om gaan.
Hij gaf onlangs al in een van de interviews in Malmö aan dat hij van zichzelf eigenlijk niet meer op z'n telefoon mag maar dat wel moeilijk vindt.
Snap ik inderdaad best. Ik zou zelf denk ik als deelnemer ook de neiging hebben om alles te lezen en dan uiteindelijk na een kwartier scrollen naar m'n scherm te krijsen DOE HET DAN ALLEMAAL LEKKER ZELF ALS JE HET ZO GOED WEET STELLETJE KUTLULLEN. _O-

(Joost zal dat vast niet denken hoor. Die is heel lief en beschaafd. :+ )

Tot nu toe altijd blij geweest dat we niet een artiest hebben als bv zo'n Ronela die al haar boosheid en frustraties op Twitter ging krijsen. Hoe vermakelijk dat voor ons ook was hahaha.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475876
Ik vraag me af of Joost zelf hier blij mee is. Zo te zien niet. Niets te maken met zijn act of wat hij doet. Welke regisseur kiest zoveel wide shots in een optreden. Een verhaal vertel je vanuit close, midden close en de wide stukken zijn voor het refrein/bridge. Deze song gaat het halen op populariteit en het publiek. Maar even los van de act. Qua regie: they fucked this up. Zijn kracht ligt in zijn expressie als performer. Zeker in de verses plaats je daar meer close op. Maar denk dat dit probleem bij Zweden ligt. Dit is enorm slecht in beeld gebracht. Ierland is een demonisch lied, niet mijn ding. Maar dat is hoe je een optreden in beeld brengt.
pi_213476320
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 02:40 schreef thomas19844 het volgende:
Ik vraag me af of Joost zelf hier blij mee is. Zo te zien niet. Niets te maken met zijn act of wat hij doet. Welke regisseur kiest zoveel wide shots in een optreden. Een verhaal vertel je vanuit close, midden close en de wide stukken zijn voor het refrein/bridge. Deze song gaat het halen op populariteit en het publiek. Maar even los van de act. Qua regie: they fucked this up. Zijn kracht ligt in zijn expressie als performer. Zeker in de verses plaats je daar meer close op. Maar denk dat dit probleem bij Zweden ligt. Dit is enorm slecht in beeld gebracht. Ierland is een demonisch lied, niet mijn ding. Maar dat is hoe je een optreden in beeld brengt.
Nee dat is echt een keuze van Nederland, Zweden doet gewoon precies wat Nederland wil. En zij zijn geen Italië, ze laten bij andere optredens zien dat ze het gewoon goed kunnen.

Ierland is niet normaal goed in beeld gebracht ja. Die hebben dit jaar een Spanjaard gevraagd die nog nooit iets met het Songfestival had gedaan. Nou die zal nu wel door meer landen gevraagd gaan worden. Oekraïne vroeg dan weer iemand die ook videoclips van Dua Lipa regisseert. Maar ik denk oprecht dat er ook genoeg capabele mensen in Nederland zijn die dit kunnen, bij The Voice en Idols bijvoorbeeld zag je dat vroeger ook gewoon. Ik heb geen idee of het een budget ding is dat er nooit eens verder wordt gekeken.
  donderdag 9 mei 2024 @ 07:23:18 #127
10721 dolfg
RegiZeur
pi_213476353
Ik snap de mening niet helemaal dat er te veel wide angle shots in dit optreden zitten.
Als ik bij een concert ben geweest en later de montage zie baal ik altijd van teveel medium / medium close shots.

Concert Stromae bijvoorbeeld (Racine Carrée 2013), was echt fantastisch. Het licht, het idee, geluid, alles top. Ik vond die Blu-Ray registratie daarna echt iets te slap. Net te veel medium close shots etc.
Prima als je niks gezien hebt maar juist die ervaring daar in de ziggo dome was zo gaaf, dat wil je dan terug zien.
Ik kijk juist graag naar het totaal plaatje omdat dan het overweldigende en onontkoombare van het hele beeld je overspoelt

Bij een nummer als van Joost teveel focussen op mediumshots lijkt mij zonde. Sowieso vind ik bij muziek de overdreven aandacht voor medium close irritant.
En juist oubollig.
Ik zie liever 4 mega vette totalen aan elkaar geschakeld -wat vroeger uit den boze was wegens klappen van de shots-, als het dan maar echt wide angle is. En dan low angle voor de lichtshow en top angle voor het podium beeld, reverse angle voor de stadion ervaring etc etc.

Anyhoe: Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken vanavond.
Misschien dat ze toch ‘te standaard’ hebben gedacht, dat kan.

Enige (kleine) nadeel van deze geautomatiseerde regie aanpak is dat alle optredens compleet identiek zijn.
Halve finale en finale is zodoende een copy cat avontuur. Jammer, maar ook begrijpelijk omdat je deze hoeveelheid shots en standpunten niet meer met 2 handen en voorque-en aankunt.

[ Bericht 3% gewijzigd door dolfg op 09-05-2024 08:26:23 (Nuancering ) ]
pi_213476499
Jeeej het is zover! Zoveel zin in de halve finale met Joost vanavond! Dat hij bij de bookmakers wat lager is komen te staan snap ik wel, het is nu eenmaal geen jury-performance en ze kijken naar de winst. Bij voorbaat zou winst al een hele lastige worden. Laten we onszelf niet gek maken door over te analyseren, maar er vooral van te genieten. Hoe te gek is het dat we een hele leuke inzending hebben dit jaar voor Nederland. Wohooooo let's goo! w/ w/ w/
pi_213476511
Oh en bij de internationale spotify streams gaat hij als een trein! :B :B

twitter
pi_213476575
Ik blijf erbij dat als Joost redelijk goed kan scoren bij de jury (top 7 of zo) hij via de televoting alsnog kan winnen w/
pi_213476598
SPOILER
  donderdag 9 mei 2024 @ 08:37:39 #132
10721 dolfg
RegiZeur
pi_213476716
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 08:23 schreef Em31 het volgende:
SPOILER
WoW!!!!
Sorry hoor, maar wat hier niet aan zou kloppen snap ik niet.
Genoeg medium/tvu shots, en tyfus veel vette totalen om de hele ervaring volop te beleven. Veel closer dan ‘ten voeten uit’ (tvu) hoef je ook niet te gaan.
Joost die in een medium shot papapapapapa zegt heeft weinig meerwaarde tov een shot waarin je ook zijn weirde moves erbij ziet (ten voeten uit dus).
En een bak shots waar je u tegen zegt, met in ieder shot een nieuw beeld. Dus niet schakelen om het schakelen, wat snelheid suggereert maar vertragend en rommelig werkt.

Kortom: dit gaat een knaller worden!👌

[ Bericht 14% gewijzigd door dolfg op 09-05-2024 08:49:11 (Aanvulling ) ]
  donderdag 9 mei 2024 @ 08:39:13 #133
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_213476729
Leuk om die verschillende meningen over het camerawerk / de regie te lezen! Ik ga er ook nog eens extra op letten :)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_213476731
quote:
SPOILER
Dit ziet er toch wel heel mooi uit. Het is echt een feestje.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_213476763
Vanuit mijn vakantie adres (buitenkant volgehangen met europese en NL vlaggen met #europapa erop, niet normaal hoeveel mensen beginnen te zingen als ze het zien!)
wens ik jullie allemaal een hele fijne dag vandaag! Eíndelijk is het zover! YEAH!
pi_213476847
Met een zakje kruidnoten van de vorige Sinterklaas <O) in de aanslag ben ik er helemaal klaar voor, ik heb er zin in vanavond *O* :B w/
  donderdag 9 mei 2024 @ 08:54:13 #137
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_213476851
Dinsdag was ik te ziek om te kijken, hopelijk lukt vanavond beter.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_213476852
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 08:52 schreef TLC het volgende:
Met een zakje kruidnoten van de vorige Sinterklaas <O) in de aanslag ben ik er helemaal klaar voor, ik heb er zin in vanavond *O* :B w/
Oh lekker! En voor de finale kerstkransjes? ;)
pi_213476858
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 07:23 schreef dolfg het volgende:
Ik snap de mening niet helemaal dat er te veel wide angle shots in dit optreden zitten.
Als ik bij een concert ben geweest en later de montage zie baal ik altijd van teveel medium / medium close shots.

Concert Stromae bijvoorbeeld (Racine Carrée 2013), was echt fantastisch. Het licht, het idee, geluid, alles top. Ik vond die Blu-Ray registratie daarna echt iets te slap. Net te veel medium close shots etc.
Prima als je niks gezien hebt maar juist die ervaring daar in de ziggo dome was zo gaaf, dat wil je dan terug zien.
Ik kijk juist graag naar het totaal plaatje omdat dan het overweldigende en onontkoombare van het hele beeld je overspoelt

Bij een nummer als van Joost teveel focussen op mediumshots lijkt mij zonde. Sowieso vind ik bij muziek de overdreven aandacht voor medium close irritant.
En juist oubollig.
Ik zie liever 4 mega vette totalen aan elkaar geschakeld -wat vroeger uit den boze was wegens klappen van de shots-, als het dan maar echt wide angle is. En dan low angle voor de lichtshow en top angle voor het podium beeld, reverse angle voor de stadion ervaring etc etc.

Anyhoe: Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken vanavond.
Misschien dat ze toch ‘te standaard’ hebben gedacht, dat kan.

Enige (kleine) nadeel van deze geautomatiseerde regie aanpak is dat alle optredens compleet identiek zijn.
Halve finale en finale is zodoende een copy cat avontuur. Jammer, maar ook begrijpelijk omdat je deze hoeveelheid shots en standpunten niet meer met 2 handen en voorque-en aankunt.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar in het geval van één artiest als Stromae, zit je het hele concert naar hetzelfde hoofd te kijken. Dat wordt na een tijdje eentonig. Bij een ESF doen er alleen 26 verschillende mee, en dan is het wel belangrijk dat je een bepaalde klik krijgt met de artiest. Daar is het eigenlijk andersom, en zijn steeds diezelfde publieksshots niet zo boeiend, omdat de personen op het podium steeds veranderen.

Bovendien, en dat is niet helemaal een probleem van alleen Nederland, maar hebben meer landen dat, doordat je steeds weer die zaal in beeld krijgt, kom je niet echt lekker in het optreden. Je wil eigenlijk tijdens de coupletten de volledige focus op Joost en de achtergrondschermen, en dan tijdens het refrein en het hakken het hele podium en het publiek in beeld.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213476859
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 08:54 schreef nik4ever het volgende:

[..]
Oh lekker! En voor de finale kerstkransjes? ;)
Nee, die zijn al op ;(
  donderdag 9 mei 2024 @ 08:58:29 #141
22565 asco
Los in deze tent
pi_213476889
Hoe laat exact is tie aan de beurt?
Ik moet echt ff tijd vrij gaan maken op dat moment. :@ 8)7
  donderdag 9 mei 2024 @ 09:08:52 #142
10721 dolfg
RegiZeur
pi_213476972
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 08:55 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar in het geval van één artiest als Stromae, zit je het hele concert naar hetzelfde hoofd te kijken. Dat wordt na een tijdje eentonig. Bij een ESF doen er alleen 26 verschillende mee, en dan is het wel belangrijk dat je een bepaalde klik krijgt met de artiest. Daar is het eigenlijk andersom, en zijn steeds diezelfde publieksshots niet zo boeiend, omdat de personen op het podium steeds veranderen.

Bovendien, en dat is niet helemaal een probleem van alleen Nederland, maar hebben meer landen dat, doordat je steeds weer die zaal in beeld krijgt, kom je niet echt lekker in het optreden. Je wil eigenlijk tijdens de coupletten de volledige focus op Joost en de achtergrondschermen, en dan tijdens het refrein en het hakken het hele podium en het publiek in beeld.
Ik snap ook wat jij bedoelt, maar nu lopen theorieën over totalen podium en publieksshots teveel door elkaar heen.

Totalen bedoel ik niet het publiek maar het podiumbeeld, de hele ervaring dus. Kortom: wat het publiek daar ook ziet.

De klik met het nummer van Joost is de experience, en die komt in die link hierboven donders goed over.

Om bij het hakken publiek te zien wat dat doet, alsjeblieft niet.
Ik weet echt wel hoe dat moet, en als ik het niet weet maakt een shot van een willekeurige toeschouwer dat verlangen niet groter. Het enige wat telt bij dit optreden is het gevoel: ik had erbij willen zijn. En dat komt helemaal over.

En ALS het persoonlijk wordt is alles om Joost heen zwart en zie je hem medium met een zoom naar close zijn boodschap van zijn vader vertellen. Aan ons, recht in de camera.
Intiem en ontroerend. Spot on. Vind ik dan hè.😊

Los daarvan: heel leuk om zo met elkaar te mijmeren over wat werkt en wat niet.
Fok blijft toch de norm wat dit betreft. Omdat letterlijk iedereen hier komt. 🫶
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 09:09:48 #143
163650 Greys
pi_213476982
quote:
SPOILER
Ik vind dit dus juist echt heerlijk in beeld gebracht. Het is echt een soort aanloop (ook met de camera :D ) en dan een ontploffing.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213477043
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 08:58 schreef asco het volgende:
Hoe laat exact is tie aan de beurt?
Ik moet echt ff tijd vrij gaan maken op dat moment. :@ 8)7
Hij sluit als zestiende act het feestje af, dus dat kan je slecht voorspellen.

Israel is veertiende en daar zou wel eens wat gedoe kunnen zijn.

Als de eerste halve finale een redelijke leidraad is, zou ik voor half elf gaan zitten (dinsdag waren ze iets na half elf toe aan het laatste liedje, vanavond is er één liedje meer)

[ Bericht 5% gewijzigd door Jordy-B op 09-05-2024 09:25:14 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_213477050
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:09 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik vind dit dus juist echt heerlijk in beeld gebracht. Het is echt een soort aanloop (ook met de camera :D ) en dan een ontploffing.
Dit is gewoon hét moment voor de recap + gaat veel mensen naar het nummer brengen op Spotify/YouTube.
  donderdag 9 mei 2024 @ 09:26:29 #146
22565 asco
Los in deze tent
pi_213477136
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:16 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Hij sluit als zestiende act het feestje af, dus dat kan je slecht voorspellen.

Israel is veertiende en daar zou wel eens wat gedoe kunnen zijn.

Als de eerste halve finale een redelijke leidraad is, zou ik voor half elf gaan zitten (dinsdag waren ze iets na half elf toe aan het laatste liedje, vanavond is er één liedje meer)
Thx! ^O^
  donderdag 9 mei 2024 @ 09:31:37 #147
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_213477174
Ik ga gewoon genieten vanavond van Joost (heb het uitgelekte optreden nog niet gekeken, ga ik ook niet doen)
Mijn 12 punten heeft ie sowieso (al kan ik niet stemmen op onze Joost)

Ik ga huilen voor Eden (zo sneu voor dit meiske)

Ik ga genieten ook van Zwitserland.

En waarschijnlijk huilen van emotie bij Frankrijk.

En de rest.... geen idee meer haha.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_213477186
Ik snap al dat overanalyseren ook niet zo goed. Europapa is qua song een enorme oorwurm en die presentatie lijkt me prima dat te ondersteunen. Het enige waar je je twijfels bij kunt hebben is dat gekozen recapmoment, maar als mensen thuis al meteen kunnen stemmen is dat ook veel minder van belang.

Denk nog steeds dat dit wel minimaal 200 punten televote pakt en die jury's zijn toch totaal niet te peilen als je sommige uitslagen in de laatste jaren ziet.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 09:34:34 #149
163650 Greys
pi_213477196
Zelfs als die recap zo blijft is er idd totaal niks verloren want hij is vlák daarvoor als laatste geweest (zelfs zo vlak dat ie de greenroom amper haalde voor die recap :D ) met z'n hele optreden dus dat weten ze echt nog wel hoor als ze daarop willen stemmen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213477199
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap al dat overanalyseren ook niet zo goed. Europapa is qua song een enorme oorwurm en die presentatie lijkt me prima dat te ondersteunen. Het enige waar je je twijfels bij kunt hebben is dat gekozen recapmoment, maar als mensen thuis al meteen kunnen stemmen is dat ook veel minder van belang.

Denk nog steeds dat dit wel minimaal 200 punten televote pakt en die jury's zijn toch totaal niet te peilen als je sommige uitslagen in de laatste jaren ziet.
PAKAAAAAAK :J
pi_213477207
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:34 schreef Greys het volgende:
Zelfs als die recap zo blijft is er idd totaal niks verloren want hij is vlak daarvoor geweest met z'n hele optreden dus dat weten ze echt nog wel hoor als ze daarop willen stemmen.
Leeuwarden 2025 hatseflats
pi_213477211
Wat iemand laatst postte over het verschil in prijs om te stemmen. Ik wil ook voor 20 cent stemmen. _O-
  donderdag 9 mei 2024 @ 09:37:00 #153
130755 Kinga
versier hier
pi_213477220
Het is vandaag zover! :J *O*

Hebben we er een beetje zin in!!! w/ w/ w/ w/

Laten we het gewoon accepteren dat onze verwachtingen niet zijn waargemaakt. Uiteindelijk verandert er niets aan het feit dat de voorpret sinds jaren niet meer zo leuk is geweest. En we met recht trots kunnen zijn op onze inzending. Kijk alleen naar de streams! Het nummer is een hit en zal zeker in de songfestival collective memory blijven hangen.

Volgend jaar moet ik ff beter plannen, ik moet straks na Jesus Christ Superstar naar huis racen om Joost niet te missen 8)7
  donderdag 9 mei 2024 @ 09:39:03 #154
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_213477252
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:09 schreef Greys het volgende:

[..]
*Kuch* pyro erbij zou dit nog sterker maken *kuch*
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_213477254
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:34 schreef Greys het volgende:
Zelfs als die recap zo blijft is er idd totaal niks verloren want hij is vlák daarvoor als laatste geweest (zelfs zo vlak dat ie de greenroom amper haalde voor die recap :D ) met z'n hele optreden dus dat weten ze echt nog wel hoor als ze daarop willen stemmen.
Die recap maakt nu inderdaad niet uit, maar ik verwacht dat we in de finale wel een stuk eerder moeten en dan zou ik het niet de beste keuze vinden al je daarna nog overklast wordt door andere uptemponummers. Maar goed, we gaan het zien. :P
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 09:40:20 #156
163650 Greys
pi_213477267
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:39 schreef Em31 het volgende:

[..]
Die recap maakt nu inderdaad niet uit, maar ik verwacht dat we in de finale wel een stuk eerder moeten en dan zou ik het niet de beste keuze vinden al je daarna nog overklast wordt door andere uptemponummers. Maar goed, we gaan het zien. :P
Hopelijk kiezen daar wel dat stukje uit je spoiler inderdaad! Eens! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213477274
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:37 schreef Kinga het volgende:

Laten we het gewoon accepteren dat onze verwachtingen niet zijn waargemaakt. Uiteindelijk verandert er niets aan het feit dat de voorpret sinds jaren niet meer zo leuk is geweest. En we met recht trots kunnen zijn op onze inzending. Kijk alleen naar de streams! Het nummer is een hit en zal zeker in de songfestival collective memory blijven hangen.

Volgend jaar moet ik ff beter plannen, ik moet straks na Jesus Christ Superstar naar huis racen om Joost niet te missen 8)7
Eerder zin in zaterdag. Vandaag is een formaliteit
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 09:42:43 #158
163650 Greys
pi_213477288
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:39 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik zie in deze camerabeelden (van precies dit stukje dan he) daar eigenlijk amper/geen plek voor. :D Maar ik snap dat je het zegt. Misschien kan ie een tonnetje vuur van Isaak lenen hahaha.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213477328
quote:

Oh ik vind die recap misschien juist wel slim. Europapapapapa herinneren mensen wel, door de outro nogmaals te herhalen zet je ook in op het sentiment zowel bij jury’s als televoting.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 09:49:51 #160
163650 Greys
pi_213477357
België moet zich flink zorgen maken om/na gisteren. NL wmb niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213477377
quote:

Het is ook niet vreselijk slecht ofzo, en eerlijk is eerlijk, de staging van de grote favoriet Kroatië is niet per se beter, maar die is misschien wel wat makkelijker behapbaar. Het is redelijk rechttoe-rechtaan. Bij Joost gebeurt er veel, maar is niet duidelijk wat ze ermee willen. Mede door de regie.

Joost kun je als conceptueel kunstenaar in dezelfde categorie als Bambie Thug plaatsen... maar waar die laatste op Eurovisie juist een heel sterk conceptueel optreden geeft doet Joost dat helemaal niet. Het drijft op de kracht van het liedje en de energie van Joost, maar niet op een duidelijk idee dat overkomt op de kijker.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 09:59:29 #162
163650 Greys
pi_213477412
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:53 schreef blackswangreen het volgende:
Joost kun je als conceptueel kunstenaar in dezelfde categorie als Bambie Thug plaatsen... maar waar die laatste op Eurovisie juist een heel sterk conceptueel optreden geeft doet Joost dat helemaal niet. Het drijft op de kracht van het liedje en de energie van Joost, maar niet op een duidelijk idee dat overkomt op de kijker.
Maar die heeft ook wel een veel 'makkelijker' lied/verhaal om dat idee over te brengen in hun (geweldige!) act denk ik. Het is het eerste dat je ongeveer als fantasie in je hoofd ziet als je het hoort. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 9 mei 2024 @ 10:00:35 #163
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_213477416
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 10:01:49 #164
163650 Greys
pi_213477429
Ben zo blij dat die gekke harde meezingende vrouwenstem bij Joost aan het begin nu weg was want daarvan dacht ik echt 'ieuww wat is dit' gistermiddag. Nog steeds geen idee wat/waarom dat nou was.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213477445
quote:

[..]
Het is ook niet vreselijk slecht ofzo, en eerlijk is eerlijk, de staging van de grote favoriet Kroatië is niet per se beter, maar die is misschien wel wat makkelijker behapbaar. Het is redelijk rechttoe-rechtaan. Bij Joost gebeurt er veel, maar is niet duidelijk wat ze ermee willen. Mede door de regie.

Vrij logisch. Ierland heeft die staging nodig om het nummer te versterken. Nederland niet. Daarvoor is het nummer te goed.
pi_213477450
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:59 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar die heeft ook wel een veel 'makkelijker' lied/verhaal om dat idee over te brengen in hun (geweldige!) act denk ik. Het is het eerste dat je ongeveer als fantasie in je hoofd ziet als je het hoort. :)
Achter een goede staging zit een goed concept... wat is nou het concept achter de staging van Joost? Wat is dat idee waar Twan mee naar het Zweedse team ging en waarvan ze blijkbaar onder de indruk waren? Ik zie het niet.

Het idee van de game waarin hij verdwijnt is hier bv. veel geopperd, dat zit er ook wel een heel klein beetje in, maar hoe tof was het geweest als ze dat verder hadden uitgewerkt. Dan heb je een duidelijk beeld wat mensen zich herinneren.
pi_213477454
quote:

Oeh leuk, veel plezier bij die musical. Goede berichten over deze variant gehoord.
pi_213477457
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:05 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Achter een goede staging zit een goed concept... wat is nou het concept achter de staging van Joost? Wat is dat idee waar Twan mee naar het Zweedse team ging en waarvan ze blijkbaar onder de indruk waren? Ik zie het niet.

Het idee van de game waarin hij verdwijnt is hier bv. veel geopperd, dat zit er ook wel een heel klein beetje in, maar hoe tof was het geweest als ze dat verder hadden uitgewerkt. Dan heb je een duidelijk beeld wat mensen zich herinneren.
Iets met budget. We hebben net aan 200k voor de inzending dat is inclusief verblijf, videoclip de hele rambam.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 10:08:32 #169
163650 Greys
pi_213477465
Ik kan niet alleen de reactie plakken hier want hij neemt automatisch de bovenste tweet mee maar dit (reactie dus) zat toch helemaal niet in dat interview? Dan hadden degenen die het luisterden wel gezegd hier toch?

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213477469
https://nos.nl/artikel/25(...)-in-het-songfestival

Drie minuten pure vrolijkheid, aldus de NOS.

Zucht
pi_213477479
quote:
SPOILER
Allemaal wide shots. Je ziet hem amper hakken. Dit is echt het slechtste camerawerk ooit, de hele act komt totaal niet over zo.
pi_213477517
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:08 schreef Greys het volgende:
Ik kan niet alleen de reactie plakken hier want hij neemt automatisch de bovenste tweet mee maar dit (reactie dus) zat toch helemaal niet in dat interview? Dan hadden degenen die het luisterden wel gezegd hier toch?

[ x ]
Is dat überhaupt nog mogelijk dat alles er anders uit gaat zien op tv??
  roze donderdag 9 mei 2024 @ 10:20:21 #173
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213477542
ZIN IN. :)
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 9 mei 2024 @ 10:24:28 #174
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_213477583
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 08:52 schreef TLC het volgende:
:')
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 10:28:00 #175
163650 Greys
pi_213477602
In z'n eigen dm groep op insta:

Today is the day. I need all the people. We NEED the Marketing Team!!!!!1!!! 🫵

Vote for Joost Klein #16
Vote for The Netherlands 🇳🇱

I think Eurovision never saw a campaign like ours. We are everywhere and we are not leaving yet. Let's reach the final!!!!!! 🏁

Tonight is only PUBLIC VOTES
So it doesn't matter if you have 10 followers: TELL THE PEOPLE!!1!!!!

We're NOT a joke. Thank you for listening and thanks for being part of this journey... 🥹

Our name might be small, but our dream is VERY BIG!!!!!!!!!!!!!!!!! 💙
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 9 mei 2024 @ 10:29:19 #176
10721 dolfg
RegiZeur
pi_213477611
quote:

[..]

Papa, ik mis je…?

[ Bericht 1% gewijzigd door dolfg op 09-05-2024 10:36:22 ]
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 10:30:15 #177
163650 Greys
pi_213477625
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:16 schreef Boomboomkoffie het volgende:

[..]
Is dat überhaupt nog mogelijk dat alles er anders uit gaat zien op tv??
Volgens mij niet hoor.
Want dit is tevens de back-up tape voor als iets vanavond mis gaat in de show.

Vroeg me alleen af waar diegene dat dan vandaan haalde of dat hij iets verkeerd verstaan heeft ofzo of zelf verzonnen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 10:31:00 #178
163650 Greys
pi_213477632
quote:
Dank!

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 10:34:24 #179
163650 Greys
pi_213477662
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 9 mei 2024 @ 10:35:28 #180
10721 dolfg
RegiZeur
pi_213477673
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:09 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Allemaal wide shots. Je ziet hem amper hakken. Dit is echt het slechtste camerawerk ooit, de hele act komt totaal niet over zo.
Slecht camerawerk is als het out of focus is of de kadrering van een shot totaal niet klopt.

Ik neem aan dat je de regie bedoelt, de regisseur bepaalt de inhoud van de shots, dus:
-lensgebruik: wijdhoek/close
-shotinhoud nav de lens
-shotvolgorde
-camerapositie
-camerahoek
-uitsnede
etc. etc.
pi_213477793
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:39 schreef Arizona het volgende:

[..]
Pyro is het meest afgezaagde middel op iets op te leuken. Puur zwaktebod. Het spettert al genoeg van het scherm. Elke keer als ik een staging zie met pyro, denk ik: ja hoor..... was te verwachten....voorspelbaar.
pi_213477812
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:35 schreef dolfg het volgende:

[..]
Slecht camerawerk is als het out of focus is of de kadrering van een shot totaal niet klopt.

Ik neem aan dat je de regie bedoelt, de regisseur bepaalt de inhoud van de shots, dus:
-lensgebruik: wijdhoek/close
-shotinhoud nav de lens
-shotvolgorde
-camerapositie
-camerahoek
-uitsnede
etc. etc.
Je weet wat ik bedoel. En ik zeg bewust geen regie, want ik weet dat de Nederlandse delegatie ervoor heeft gekozen om het op deze manier in beeld te brengen. Dan lijkt het dadelijk alsof ik de schuld bij de Zweden leg en dat is niet de bedoeling.
pi_213477842
Wat betekent die 16
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 10:56:12 #184
163650 Greys
pi_213477846
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:53 schreef RipCity het volgende:
Wat betekent die 16
Stem op nr 16 vanavond.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213477849
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:34 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
RobinGOD :D
  donderdag 9 mei 2024 @ 10:57:44 #186
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213477857
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:49 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Je weet wat ik bedoel. En ik zeg bewust geen regie, want ik weet dat de Nederlandse delegatie ervoor heeft gekozen om het op deze manier in beeld te brengen. Dan lijkt het dadelijk alsof ik de schuld bij de Zweden leg en dat is niet de bedoeling.
Ik denk dat het ook wel echt Joost is om het niet te strak en professioneel te doen lijken. Meer een rauwere ervaring met wat humor erin. Ben benieuwd hoe de gemiddelde Tsjech, Armeen of Noor straks naar dit optreden gaan kijken. Zien ze 2:30 aan catchy schijtlol en is het outro dan ineens random. Of het allemaal wel logisch straks?
  donderdag 9 mei 2024 @ 10:59:14 #187
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_213477866
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:31 schreef Greys het volgende:

[..]
Dank!

[ x ]
Brabantgoden _O_
pi_213477868
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik denk dat het ook wel echt Joost is om het niet te strak en professioneel te doen lijken. Meer een rauwere ervaring met wat humor erin. Ben benieuwd hoe de gemiddelde Tsjech, Armeen of Noor straks naar dit optreden gaan kijken. Zien ze 2:30 aan catchy schijtlol en is het outro dan ineens random. Of het allemaal wel logisch straks?
Als de commentatoren het een beetje uitleggen moet de logica wel lukken. :)
Of ze de overgang mooi vinden, blijft uiteraard persoonlijk.
pi_213477896
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:09 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Ben het hiermee eens. Als je ervoor gaat om een videoclip na te bootsen wil je zijn expressies en charme goed in beeld brengen. Ze hadden hem dan beter gewoon zijn ding kunnen laten doen als in Tilburg. Hoe dan ook lift het publiek het nummer op, gaat het nog steeds scoren. Maar als regisseur (dit is mijn vak) begrijp ik dit gewoon niet.

Wat hierboven geschreven wordt (met betrekking tot het budget) klopt. Maar je hebt daar wel een pitbull nodig om het echt in goede banen te leiden.
  donderdag 9 mei 2024 @ 11:04:15 #190
10721 dolfg
RegiZeur
pi_213477899
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:49 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Eh, als je slechtste camerawerk ooit zegt dan heb je het specifiek over de Zweden.
Als je bedoelt de regie, dan leg je de verantwoordelijkheid bij de Nederlanders, ik neem aan bij de Marnix Kaart.

Geeft niet, maar ik weet dan juist niet wat je bedoelt. Althans, ik kan het wel verzinnen maar dat lijkt me niet goed voor de helderheid.
Dus leg ik het verschil uit tussen de shots en de kadrering en scherpte etc. en aan de andere kant de shotlist en opzet van de shots/schakelingen. 😊
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 11:05:11 #191
163650 Greys
pi_213477905
Zo. Hup.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 9 mei 2024 @ 11:07:26 #192
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213477920
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:34 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
SnoekduikRobingod.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  donderdag 9 mei 2024 @ 11:12:08 #193
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213477961
Zo. Een beetje over mijn teleurstelling heen dat we top 3 in het putje hebben geflikkerd (waarschijnlijk :P).
Heb de beelden nog niet gezien trouwens, ga ik ook niet doen.
Geen zenuwen meer nu (vanavond wel weer |:)). Ik zie wel waar we eindigen. Ik vind het lied geweldig en Joost geweldig. De leukste ooit denk ik. Dank #TeamJoost! O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_213477966
Heb er een nachtje over geslapen.

Wat betreft de staging vind ik dat er toch iets mist. Of het nou vuurwerk, AR of een simpele uitleg van zijn verhaal is. Wat betekent bijvoorbeeld die vogel? Het ziet er allemaal wel leuk uit maar het voelt als een onsamenhangend geheel. En dat is wel jammer waardoor het een rommel lijkt. Ook vaak geopperd het video game verhaal? Ook die uitspraken die zijn gedaan stroken met niks wat we hebben gezien. Erg jammer en ik begrijp niet zo goed waarom je dan die zou doen?

En tot slot vind ik die shots wel matig. Veel wijde shots en het gaat soms te langzaam voor het nummer erg jammer. En die shots helpen ook niet mee aan de rommelige staging.

Helaas definitief geen kanshebber meer voor de winst. Ik houd m’n hart vast voor die jury punten dat worden er erg weinig met televote komen we nog wel top 10 denk ik.
pi_213477977
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:12 schreef HenkjeNL2 het volgende:

Wat betreft de staging vind ik dat er toch iets mist. Of het nou vuurwerk, AR of een simpele uitleg van zijn verhaal is. Wat betekent bijvoorbeeld die vogel? Het ziet er allemaal wel leuk uit maar het voelt als een onsamenhangend geheel. En dat is wel jammer waardoor het een rommel lijkt. Ook vaak geopperd het video game verhaal? Ook die uitspraken die zijn gedaan stroken met niks wat we hebben gezien. Erg jammer en ik begrijp niet zo goed waarom je dan die zou doen?

En tot slot vind ik die shots wel matig. Veel wijde shots en het gaat soms te langzaam voor het nummer erg jammer. En die shots helpen ook niet mee aan de rommelige staging.

Helaas definitief geen kanshebber meer voor de winst. Ik houd m’n hart vast voor die jury punten dat worden er erg weinig met televote komen we nog wel top 10 denk ik.
Gaat gewoon meedoen om de winst :)
pi_213477980
Plek 7 inmiddels -O-

Zelfs de Fransen zijn ons voorbij ;(
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 9 mei 2024 @ 11:15:06 #197
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213477983
Ik kijk niet meer naar de odds. Weet iemand waar we staan en of we nog verder zakken/rood zijn?
George Michael
  donderdag 9 mei 2024 @ 11:15:31 #198
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213477989
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:14 schreef FireFox1 het volgende:
Plek 7 inmiddels -O-

Ah, daar is mijn antwoord :{
George Michael
pi_213477992
Joost heeft wel de trouwste fans ever denk ik. Dat moet hem toch wel heel goed doen.
  roze donderdag 9 mei 2024 @ 11:19:34 #200
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213478018
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:12 schreef HenkjeNL2 het volgende:

Denk dat Joost bij de televote nog wel veel gaat halen hoor. :)
pi_213478042
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:56 schreef Greys het volgende:

[..]
Stem op nr 16 vanavond.
Logisch
pi_213478070
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:14 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Gaat gewoon meedoen om de winst :)
Vanavond bedoel je zeker? :P Op zaterdag wanneer jury's mee gaan stemmen zie ik Joost met dit optreden ook niet (meer) meedoen om de winst. Een mooi resultaat tussen plaats 6 en 10 moet wel haalbaar zijn (vergelijkbaar met bijv. Noorwegen 2019). Wat op zich ook een prima uitslag is, alleen gevoelsmatig had er nog wel iets meer uit gehaald kunnen worden.
pi_213478083
Ik denk dat het vooral ook interessant gaat worden wat na deze semi gaat gebeuren met de streaming cijfers. Want (sorry Kroatië en Ierland) door semi 1 wordt er daar nog geen deuk in een pak boter geslagen. De cijfers zijn daar lager dan Joost bijvoorbeeld na een dag op Tiktok had na een rehearsal. En ook op Spotify komt het nog niet op gang. Vanavond zijn de grotere streaming nummers, dus we gaan zien wat er gaat gebeuren.
pi_213478115
Is er ooit weleens een deelnemer gediskwalificeerd omdat hij/zij het publiek in sprong? O-)

Of is dit simpelweg onmogelijk?
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_213478129
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:28 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Ik denk dat het vooral ook interessant gaat worden wat na deze semi gaat gebeuren met de streaming cijfers. Want (sorry Kroatië en Ierland) door semi 1 wordt er daar nog geen deuk in een pak boter geslagen. De cijfers zijn daar lager dan Joost bijvoorbeeld na een dag op Tiktok had na een rehearsal. En ook op Spotify komt het nog niet op gang. Vanavond zijn de grotere streaming nummers, dus we gaan zien wat er gaat gebeuren.
Spotify weten we nog niet, die komen straks met hun update over gisteren. Daar zal Rim Tim Tagi Dim ongetwijfeld de meest gestreamde inzending zijn. Die moet minstens een miljoen halen. Anders is het gewoon ronduit slecht.
  donderdag 9 mei 2024 @ 11:35:46 #206
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213478130
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:33 schreef LaCatastrophe het volgende:
Is er ooit weleens een deelnemer gediskwalificeerd omdat hij/zij het publiek in sprong? O-)

Moet je nu wel een meter of 4 springen. En denk niet dat ze daar blij mee zijn gezien het volledige cameraplan vast ligt en geprogrammeerd is op de milliseconde.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 11:35:56 #207
163650 Greys
pi_213478131
Ik vind alles eromheen wel zo geweldig. _O-

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213478136
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:33 schreef LaCatastrophe het volgende:

Daar zijn ze heel strikt in. Zou heel vet zijn maar de kans bestaat dat hij niet voor het einde terug op het podium is. Dat riskeren ze niet.
  donderdag 9 mei 2024 @ 11:36:31 #209
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213478139
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:35 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Spotify weten we nog niet, die komen straks met hun update over gisteren. Daar zal Rim Tim Tagi Dim ongetwijfeld de meest gestreamde inzending zijn. Die moet minstens een miljoen halen. Anders is het gewoon ronduit slecht.
Vertekend natuurlijk wel dat Kroatië zelf geen spotify gebruikt, net als de meeste andere Balkan landen.
pi_213478160
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:36 schreef Momo het volgende:

[..]
Vertekend natuurlijk wel dat Kroatië zelf geen spotify gebruikt, net als de meeste andere Balkan landen.
Dan nog, de Zweden streamen er bv. altijd vrolijk op los tijdens Eurovisie. Als je echt een overtuigende inzending hebt moet je ruim de meeste streams halen na zo'n semi.
pi_213478170
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:36 schreef thomas19844 het volgende:

[..]
Daar zijn ze heel strikt in. Zou heel vet zijn maar de kans bestaat dat hij niet voor het einde terug op het podium is. Dat riskeren ze niet.
Dan maar het shot op Joost tussen het publiek, bouwlamp op z'n kop: uiteindelijk zijn we allemaal mensen etc..

Nee, ik snap dat dit niet mogelijk is.

Maar wat heb ik zin in vanavond!! :J
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_213478253
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:35 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is waar! Maar vind de cijfers op YouTube en Tiktok so far tegenvallen, maar we gaan het zien vanavond!
pi_213478264
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:41 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]
Dan maar het shot op Joost tussen het publiek, bouwlamp op z'n kop: uiteindelijk zijn we allemaal mensen etc..

Nee, ik snap dat dit niet mogelijk is.

Maar wat heb ik zin in vanavond!! :J
Ik ook hoor en de act zelf is heel leuk bedacht. Het intro, wide shot voor het hak stuk en einde zijn wel echt money shots. Het zal een van de eerste keren ook zijn dat Nederland heel hoog gaat scoren bij Televote. En in principe heeft hij met de meeste streams als artiest al gewonnen.
pi_213478268
tiktok
pi_213478366
Ik vind hem nog steeds de allerleukste artiest die we ooit gestuurd hebben. En dat had ik toen hij in de zomer zijn campagne startte echt niet zien aankomen. Ik heb een stukje van de juryshow gezien en we maken er nog steeds een feestje van. Het publiek is enthousiast en daar gaat het om. Jaja dat doet hij nog steeds :J he!

[ Bericht 1% gewijzigd door NailQueen op 09-05-2024 12:04:52 ]
  PR en moderator donderdag 9 mei 2024 @ 12:13:01 #216
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_213478507
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:35 schreef Greys het volgende:
Ik vind alles eromheen wel zo geweldig. _O-

[ x ]
Fantastisch _O_
Fuck the EBU.
  PR en moderator donderdag 9 mei 2024 @ 12:14:11 #217
288245 crew  Moira
pi_213478520
quote:
Aaah wat jammer dat ie zo ver achterin de greenroom zit _O- hopelijk bij de finale verder naar voren :D
Fuck the EBU.
pi_213478521
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:47 schreef AnnethingIsPossible het volgende:

[..]
Dat is waar! Maar vind de cijfers op YouTube en Tiktok so far tegenvallen, maar we gaan het zien vanavond!
De Spotify-charts van gisteren zijn bekend. Ik weet nog niet het totaal, maar als ik bv. zie dat Baby Lasagna in Zweden maar tot de 51e plek komt... dat is echt matig hoor.

Ik denk dat Europapa ook gisteren gewoon meer is gestreamd dan Rim Tim Tagi Dim. Terwijl hij nog niet eens heeft opgetreden.
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:14:20 #219
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_213478522
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:26 schreef libranl het volgende:

[..]
Vanavond bedoel je zeker? :P Op zaterdag wanneer jury's mee gaan stemmen zie ik Joost met dit optreden ook niet (meer) meedoen om de winst. Een mooi resultaat tussen plaats 6 en 10 moet wel haalbaar zijn (vergelijkbaar met bijv. Noorwegen 2019). Wat op zich ook een prima uitslag is, alleen gevoelsmatig had er nog wel iets meer uit gehaald kunnen worden.
Ik hoop wel dat die top-10 gehaald wordt. Wéér 11e zou wel teleurstellend zijn. En we zijn nog steeds verder aan het zakken dus heel onrealistisch is dat niet.

Ik ga uit van vrijwel 0 jurypunten, dus dan hebben we denk ik wel 150 publiekspunten nodig om de top 10 te halen. En als die allemaal voor Kroatië en Ierland gaan...
  PR en moderator donderdag 9 mei 2024 @ 12:15:25 #220
288245 crew  Moira
pi_213478529
-verkeerde topic- :@
Fuck the EBU.
pi_213478550
Niet vergeten mensen, wees vanavond de Italiaanse jury. Stem op een land dat geen directe concurrent is. Een Letland, een San Marino of zelfs ons buurland België :J
pi_213478564
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:39 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dan nog, de Zweden streamen er bv. altijd vrolijk op los tijdens Eurovisie. Als je echt een overtuigende inzending hebt moet je ruim de meeste streams halen na zo'n semi.
Bij ons en ook in Zweden in ieder geval niet de top 50 gehaald. Geen enkel nummer verder van semi 1.
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:18:48 #223
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_213478565
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:17 schreef NailQueen het volgende:
Niet vergeten mensen, wees vanavond de Italiaanse jury. Stem op een land dat geen directe concurrent is. Een Letland, een San Marino of zelfs ons buurland België :J
Die halve finale komen we wel door hoor, dit stemadvies is nuttiger in de finale ;)

Ik denk dat ik alsnog gewoon UK stem ook al is het een beetje vals. Blijft wel met afstand het beste nummer namelijk.
pi_213478574
Ik verwacht eerlijk gezegd dat we nog wel eens kunnen gaan winnen :)

Ik zag beelden van zijn optreden gisteren en dan wordt duidelijk: dit nummer heeft een live publiek nodig om tot leven te komen!

Door fun en emotie te combineren spreekt hij meerdere doelgroepen aan (zowel de fan als gewone kijker).

Joost heeft vanavond een sowieso hele gustige positie als hekkensluiter. Zeker omdat het refreintje zo goed blijft hangen! Dat neemt de 'gewone kijker' mee naar de finale.

Ik denk dat de jury's de grootste hindernis vormen en ben benieuwd hoe zij reageren op het enthousiasme in de zaal (en de dynamiek die dat met zich mee brengt voor de performance overall).

En eerlijk: ik zie niet hoe het lied en de staging van topfavoriet Croatië beter zijn.
pi_213478611
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:18 schreef Em31 het volgende:

[..]
Bij ons en ook in Zweden in ieder geval niet de top 50 gehaald. Geen enkel nummer verder van semi 1.
Nee klopt, in Zweden is Baby Lasagna 51e. Sterkste stijger van de dag was Europapa, naar plek 98 :) (33.926 streams tegen Rim Tim Tagi Dim 52.110).

In Nederland is hij 73e.
pi_213478682
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:19 schreef europapa het volgende:
Ik denk dat de jury's de grootste hindernis vormen en ben benieuwd hoe zij reageren op het enthousiasme in de zaal
De jury kijkt wel op vrijdag, is het dan net zo vol?
pi_213478692
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:14 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ik ga uit van vrijwel 0 jurypunten, dus dan hebben we denk ik wel 150 publiekspunten nodig om de top 10 te halen. En als die allemaal voor Kroatië en Ierland gaan...
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:33:37 #228
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213478717
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:30 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
De jury kijkt wel op vrijdag, is het dan net zo vol?
Ja
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:34:30 #229
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_213478735
Gister gemist maar werd er nog een konijn uit de hoge hoed getoverd?
pi_213478752
tiktok

_O-
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:35:54 #231
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213478756
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:34 schreef maxi-mus het volgende:
Gister gemist maar werd er nog een konijn uit de hoge hoed getoverd?
Nee niet echt
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:35:55 #232
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_213478757
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:31 schreef TLC het volgende:

[..]
Goed inhoudelijk argument.

Jij denkt dat we gaan winnen?
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:36:25 #233
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_213478762
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:35 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee niet echt
-O-
pi_213478773
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:31 schreef TLC het volgende:

[..]
Ierland is visueel een plaatje maar inhoudelijk erg disturbing. Ik begrijp artistieke vrijheid maar die Satanische rituelen. Past voor mij totaal niet in die show.
pi_213478788
quote:
Dit blijft toch gewoon het leukst aan dit alles: buitenlandse fans die keihard een typisch Nederlands eurodance/happy hardcore nummer meezingen 😂
  roze donderdag 9 mei 2024 @ 12:40:27 #236
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213478809
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:35 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Goed inhoudelijk argument.

Jij denkt dat we gaan winnen?
Er zit een groot verschil tussen jury favoriet zijn en helemaal geen punten krijgen. :') Joost krijgt heus wel wat.
pi_213478810
Ik vrees voor een goede score voor ons vooral de running order. Bjorkman zei dat hij naar de bookmakers kijkt en de landen boven ons kunnen gewoon in de tweede helft geplaatst worden. Als wij dan rond 13-15 zitten (of nog een stuk eerder) komt al het geweld daarna nog.

Maar misschien is het nummer zelf wel sterk genoeg om niet vergeten te worden, erg benieuwd naar het effect in de streams en views.
pi_213478814
quote:
Omg _O-
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:41:42 #239
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_213478820
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:37 schreef thomas19844 het volgende:

[..]
Ierland is visueel een plaatje maar inhoudelijk erg disturbing. Ik begrijp artistieke vrijheid maar die Satanische rituelen. Past voor mij totaal niet in die show.
Ik vind het ook erg onaangenaam ja. Zal ik wel weer een religieuze zeiksnor zijn, maar goed.
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:42:44 #240
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_213478827
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:40 schreef Ama het volgende:

[..]
Er zit een groot verschil tussen jury favoriet zijn en helemaal geen punten krijgen. :') Joost krijgt heus wel wat.
Ik hoop dat je gelijk hebt en ik niet!
pi_213478831
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:40 schreef Em31 het volgende:
Ik vrees voor een goede score voor ons vooral de running order. Bjorkman zei dat hij naar de bookmakers kijkt en de landen boven ons kunnen gewoon in de tweede helft geplaatst worden. Als wij dan rond 13-15 zitten (of nog een stuk eerder) komt al het geweld daarna nog.

Maar misschien is het nummer zelf wel sterk genoeg om niet vergeten te worden, erg benieuwd naar het effect in de streams en views.
Ze kijken toch ook wel naar de klassering in de halve finale? De top 2 of 3 van vanavond wordt volgens mij wel op een prima plek gezet en de kans is nog steeds groot dat Joost de halve finale wint vanavond.
pi_213478834
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:40 schreef Em31 het volgende:

Door dit soort beslissingen laten ze wel degelijk zien dat ze de boel sturen. Niet helemaal eerlijk. Ik snap in die zin wel dat ze voor de show afwisseling willen in de acts. Maar eigenlijk weten de acts vlak voor ze de finale ingaan of ze kans maken op de winst of niet. Sommigen doen werkelijk voor spek en bonen mee dan en dat is niet helemaal fair.
pi_213478837
quote:

[..]
Kom op hey, het lijkt soms wel of sommige mensen zo conservatief zijn geworden dat ze zich kunnen aansluiten bij de Amish. Dat dit anno 2024 controversieel is zegt veel over de nieuwe preutsheid.
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:45:09 #244
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_213478840
quote:
17s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:05 schreef Greys het volgende:
Zo. Hup.

[ x ]
Goed gesproken! Zo is het voor mij ook. Het maakt me niet uit wat de uitkomst wordt, het hele traject was echt heel leuk :J ik was eerst wat sceptisch over deze inzending, maar ben echt helemaal bijgedraaid.

Gewoon zo leuk dat na Waylon en Douwe Bob weer iemand is die vooraf een bepaalde sfeer goed weet neer te zetten.

En na het debacle van vorig jaar , is dit echt een verademing _O_
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:45:38 #245
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213478843
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:42 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt en ik niet!
De Eurojury (een simulatie met echte juryleden uit muziekindustrie van de landen) zette ons op een 13de plek met omgerekend 58 punten op basis van de videoclip. Ik verwacht iets vergelijkbaars nu. Live komt het misschien wel meer tot leven met publiek, maar de show is misschien wel wat te lollig.
pi_213478846
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:43 schreef d_elise het volgende:

[..]
Ze kijken toch ook wel naar de klassering in de halve finale? De top 2 of 3 van vanavond wordt volgens mij wel op een prima plek gezet en de kans is nog steeds groot dat Joost de halve finale wint vanavond.
Ja alleen doen ze dat niet altijd, Malta 2021 en Noorwegen 2018 wonnen de semi en moesten als zevende. Tsjechië 2018 werd tweede in de semi en moest toen als derde.
pi_213478854
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:44 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Kom op hey, het lijkt soms wel of sommige mensen zo conservatief zijn geworden dat ze zich kunnen aansluiten bij de Amish. Dat dit anno 2024 controversieel is zegt veel over de nieuwe preutsheid.
Ik ben verre van conservatief of preuts. Maar hier zou ik mijn kids toch echt niet naar laten kijken. Toch echt wel andere koek dan Lordi en het lijkt steeds heftiger te worden. Daarmee worden we niet preutser of conservatiever. Ieder zijn of haar smaak. Vond het geen fijn optreden. Wel een briljante regie en camera uitvoering.
pi_213478861
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:43 schreef thomas19844 het volgende:

[..]
Door dit soort beslissingen laten ze wel degelijk zien dat ze de boel sturen. Niet helemaal eerlijk. Ik snap in die zin wel dat ze voor de show afwisseling willen in de acts. Maar eigenlijk weten de acts vlak voor ze de finale ingaan of ze kans maken op de winst of niet. Sommigen doen werkelijk voor spek en bonen mee dan en dat is niet helemaal fair.
Het wordt wel elk jaar belangrijker en nu hij gewoon zegt dat hij zich er door laat sturen al helemaal. Nog even en iedereen gaat zoals Malta in 2021 de boel proberen te manipuleren.
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:48:59 #249
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_213478866
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:44 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Amish bezitten doorgaans geen tv :P

Ik ben wel wat ruimdenkender (geworden) dan de meeste christenen wat wel en niet kan wat betreft muziek en entertainment, maar deze gaat wel heel ver hoor. Black metal bands als Cradle of Filth vallen dan nog mee in verhouding.
pi_213478873
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:46 schreef aarontje112 het volgende:

[..]
Oh ik vind die recap misschien juist wel slim. Europapapapapa herinneren mensen wel, door de outro nogmaals te herhalen zet je ook in op het sentiment zowel bij jury’s als televoting.
Ik denk dat Joost hiermee ook duidelijk wil maken dat het geen joke entry is. Maar zelf had ik liever het aanstekelijke Europapa-gezien of het hakkendeel. It is what it is, maar zit nu wel met het idee dat het wéér beter had gekund (zoals elk jaar). Ik hoop nog steeds dat de top 5 gaat lukken.
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:52:57 #251
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_213478881
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:14 schreef FireFox1 het volgende:
Plek 7 inmiddels -O-

Vanavond: The only way is up for #TeamJoostTrustTheProcess :J
... en huiver mee
pi_213478889
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:48 schreef Em31 het volgende:

[..]
Het wordt wel elk jaar belangrijker en nu hij gewoon zegt dat hij zich er door laat sturen al helemaal. Nog even en iedereen gaat zoals Malta in 2021 de boel proberen te manipuleren.
Tuurlijk. Volgens mij zijn er altijd wel bepaalde belangen om een land wel of niet te laten winnen. Dat gaat al jaren zo. Maar nu leven we in een tijd (net als met het nummer van Joost) waarin een Eurovisie song al voor de wedstrijd kan uitgroeien tot een hype.

Ik kijk er altijd graag naar (ondanks het politieke karakter) maar helemaal eerlijk is het natuurlijk niet. Dat weten we allemaal.
pi_213478966
Leuk dat ze een foto van Joost, Appie en Stuntkabouter hebben gekozen :)

Drukkje min broderѕ blod! Why the best Eurovision songs are no longer in English

https://www.theguardian.c(...)no-longer-in-english
pi_213478968
quote:

aha kom je uit de regio van PaPaParksjtadt? :*
pi_213478974
Ik hou nog steeds een beetje rekening met een onverwachte sensationele zege. Zo niet is Zagreb 2025 ook prima 8-)
pi_213478980
Gun het Joost zo ontzettend! Is het niet de winst, dan hoop ik dat hij er van gaat genieten!
pi_213478981
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:23 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nee klopt, in Zweden is Baby Lasagna 51e. Sterkste stijger van de dag was Europapa, naar plek 98 :) (33.926 streams tegen Rim Tim Tagi Dim 52.110).

In Nederland is hij 73e.
Dat wordt een weinig memorabele winnaar. Er zit dit jaar duidelijk geen Tattoo tussen
pi_213478990
quote:
Limburg/Heerlen ook
SPOILER
pi_213479007
quote:

[..]
Stel je es niet zo vreselijk aan.
  donderdag 9 mei 2024 @ 13:20:25 #260
436222 Japepk
Padvinder
pi_213479021
Nog even over die widehots vs concertbeleving. Wat ik jammer vindt is dat in de wideshots je dus Joost heel ienieminie op dat podium ziet staat. Dan ga je er even 'uit' zoals anderen dat hier al omschreven. Terwijl als we gewoon lekker wilde shots zien van Joost en zelfs de vogel met die flitsende achtergrond, dat sterker was geweest in het concept van de chaos. De visuals doen namelijk op zich wel sterke dingen. Ik vind de papapapapap-tjes leuk en ook de tombola aan gerechten die dan stopt bij de spaghetti. Je kunt dat concept leuk vinden of niet, op die stukken is het wel consequent en origineel doorgevoerd, de 'powerpoint on steroids'.
't Echte en 't ware!
  donderdag 9 mei 2024 @ 13:21:11 #261
436222 Japepk
Padvinder
pi_213479027
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 13:18 schreef CityPigeon het volgende:

[..]
Eyy ik zie het ook niet maar iemand die Christelijk is kan en mag dit wel aanstootgevend vinden natuurlijk
't Echte en 't ware!
pi_213479034
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 13:18 schreef CityPigeon het volgende:

[..]
Als jij het mooi vindt dan veel plezier ermee. Ben niet gelovig maar heb niets met Satanisme. Een ieder die het prachtig vindt dikke prima.
  donderdag 9 mei 2024 @ 13:22:57 #263
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_213479035
kom maar 24 miljoen YT

Polonaise staat klaar :J

[ Bericht 49% gewijzigd door Giggio op 09-05-2024 13:53:14 ]
... en huiver mee
pi_213479090
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 13:20 schreef Japepk het volgende:
Nog even over die widehots vs concertbeleving. Wat ik jammer vindt is dat in de wideshots je dus Joost heel ienieminie op dat podium ziet staat. Dan ga je er even 'uit' zoals anderen dat hier al omschreven. Terwijl als we gewoon lekker wilde shots zien van Joost en zelfs de vogel met die flitsende achtergrond, dat sterker was geweest in het concept van de chaos. De visuals doen namelijk op zich wel sterke dingen. Ik vind de papapapapap-tjes leuk en ook de tombola aan gerechten die dan stopt bij de spaghetti. Je kunt dat concept leuk vinden of niet, op die stukken is het wel consequent en origineel doorgevoerd, de 'powerpoint on steroids'.
Ik blijf erbij dat hij dit iets anders in zijn gedachten had. Hij zei toch ook in een interview: ik ben de controle kwijt en nu is het ja en amen.

Hoe dan ook zitten er wel echt een paar hele sterke shots in: vlak voor het hak stuk (die wide met europapappa) , het intro en einde waanzinnig. Had hem gewoon iets meer gegund. Maar het publiek gaat het optreden echt wel een flinke boost geven (wat toch ook door wat jury's zal worden meegenomen).
pi_213479106
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 13:13 schreef CityPigeon het volgende:

[..]
Dat wordt een weinig memorabele winnaar. Er zit dit jaar duidelijk geen Tattoo tussen
Ik blijf ook gewoon twijfelen of het wel echt gaat gebeuren, maarja ze zitten er tegenwoordig nooit naast. :+ al stond Duncan ook heel ver voor en dat scheelde uiteindelijk maar 26 punten.

Ik gun het Kroatië wel, al zou het ook weleens leuk zijn dat een voorspelling niet klopt.
pi_213479159
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:26 schreef libranl het volgende:

[..]
Ook zaterdag :) Compositie gaat ook door de juries gewaardeerd worden
pi_213479177
twitter
pi_213479195
quote:
Hoewel hij niet in de gelegenheid was om er uitgebreid op in te gaan, wekte hij de indruk dat hij pas woensdagavond voor het eerst gelukkig was met het resultaat. ,,Voor het eerst was ik aan het huppelen na de show en niet boos op mezelf. Je zou het misschien niet verwachten, maar ik ben erg kritisch op mezelf.”
https://www.gelderlander.(...)%2Ft.co%2FZMQbzWvygg
pi_213479199
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 13:35 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik blijf ook gewoon twijfelen of het wel echt gaat gebeuren, maarja ze zitten er tegenwoordig nooit naast. :+ al stond Duncan ook heel ver voor en dat scheelde uiteindelijk maar 26 punten.

Ik gun het Kroatië wel, al zou het ook weleens leuk zijn dat een voorspelling niet klopt.
Het zou ook voor de toekomst van het ESF goed zijn als de voorspelling weer een keer niet klopt. Dan wordt er misschien wat minder waarde aan gehecht.
  donderdag 9 mei 2024 @ 13:51:57 #270
10721 dolfg
RegiZeur
pi_213479219
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 13:47 schreef grazz het volgende:

Hoewel hij niet in de gelegenheid was om er uitgebreid op in te gaan, wekte hij de indruk dat hij pas woensdagavond voor het eerst gelukkig was met het resultaat. ,,Voor het eerst was ik aan het huppelen na de show en niet boos op mezelf. Je zou het misschien niet verwachten, maar ik ben erg kritisch op mezelf.”
https://www.gelderlander.(...)%2Ft.co%2FZMQbzWvygg

Dit was de toelichting op de vraag hoe het was om voor het eerst met publiek op te treden.
Dat deed hem dus goed.
Lijkt me ook horror om in een galmende lege zaal of voor een leger zeikerige journalisten te moeten repeteren/optreden.
Dat is Joost duidelijk niet gewend.

Het publiek maakte het verschil.
pi_213479267
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 13:47 schreef grazz het volgende:

[..]

Leuk interview! :D
pi_213479295
Ik kan het niet posten maar de Efteling doet ook een duit in het zakje met een Europapa-carnavalsfestivalvariant _O-

Onze inzending is echt nog nooit zo breed omarmt vooraf, ook Duncan niet
pi_213479319
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:40 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik zou het wel hilarisch vinden als we letterlijk op 0 staan na de juryvote en dan 300+ van de televote krijgen. Dan kunnen de jury's echt inpakken.
  donderdag 9 mei 2024 @ 14:03:59 #274
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213479325
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 13:48 schreef d_elise het volgende:

[..]
Het zou ook voor de toekomst van het ESF goed zijn als de voorspelling weer een keer niet klopt. Dan wordt er misschien wat minder waarde aan gehecht.
DIT JA!
Als ze niet afgeschaft kunnen worden, dan maar dit.
George Michael
pi_213479334
Mooi dat interview! Ook dat laatste deel over verwachtingen en zo. Heeft hij gelijk in. En ik ben blij dat het publiek hem weer plezier heeft gegeven in dit alles, want ik vreesde er even voor dat ipv van zijn droom dit eerder richting een nachtmerrie zou gaan voor hem. Gelukkig niet!
pi_213479387
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 14:03 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Ik zou het wel hilarisch vinden als we letterlijk op 0 staan na de juryvote en dan 300+ van de televote krijgen. Dan kunnen de jury's echt inpakken.
Toch is het belang van een jury wel groot. I love Europapa maar er moet wel een beetje een goede balans blijven. Als jury zou ik Europapa ook veel punten geven. Vergelijk het met Wannabe van de Spice Girls in de jaren 90. Maar een had een echte goede (solo) zangstem. Maar het was gewoon A. een oorwurm, B, de dames hadden geweldige chemie en energie, C. Briljante marketing. Dat is verre van een grap maar zat op alle vlakken meesterlijk in elkaar. Europapa precies hetzelfde.
pi_213479431
quote:
Als je dat al niet hoort dan wordt het tijd voor een middagje schonenberg horen _O-
Joost moet zijn oortjes laten checken ;)

Maar als de hele zaal zo meezingt hoeft joost nauwelijks te zingen, zet de microfoons gewoon op de zaal haha

[ Bericht 0% gewijzigd door nik4ever op 09-05-2024 14:29:05 ]
pi_213479447
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 14:11 schreef thomas19844 het volgende:

[..]
Toch is het belang van een jury wel groot. I love Europapa maar er moet wel een beetje een goede balans blijven. Als jury zou ik Europapa ook veel punten geven. Vergelijk het met Wannabe van de Spice Girls in de jaren 90. Maar een had een echte goede (solo) zangstem. Maar het was gewoon A. een oorwurm, B, de dames hadden geweldige chemie en energie, C. Briljante marketing. Dat is verre van een grap maar zat op alle vlakken meesterlijk in elkaar. Europapa precies hetzelfde.
Probeer ik ook al weken uit te leggen. De juries gaan onze inzending en dan met name de compositie dus het lied zeker wel waarderen omdat het briljant in elkaar steekt.
pi_213479730
Efteling doet ook mee (geliked door Joost): https://www.instagram.com(...)MXNuM2M4ZW9mdG5xYQ== incl Joost pop.

@Greys
pi_213479731
Maar zevende bij de bookies hoorde ik net.. ach ja bij de eerste tien is ook netjes toch.
pi_213479869
Heel veel zin in vanavond. Dit jaar zijn we toch wel extra betrokken bij het songfestival door Joost. Je kan vanalles vinden van hem, maar de buzz is groot.

Ik denk ook dat EBU Joost bewust op plek 16 heeft gezet vanwege hun slogan. Europapa past dan als vrolijk en Europa-minnend lied (ookal gaat het daar niet écht over) heel goed binnen die boodschap. "Europe, let's come together!" United by music.
pi_213479918
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 14:46 schreef quirina het volgende:
Maar zevende bij de bookies hoorde ik net.. ach ja bij de eerste tien is ook netjes toch.
Is er een reden dat je Joost vaker steken onder water geeft? Mag hij vooral niet te dichtbij komen?
En dat zegt iemand die ook in Nemo's kamp zit inmiddels.
Waarschijnlijk komt hier geen serieus antwoord op, maar wilde het toch gezegd hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door silverevlis op 09-05-2024 15:09:11 ]
pi_213480018
Waarom zou Joost het niet goed kunnen doen bij de jury en Kroatië en Ierland wel ? :')
pi_213480054
Voor de variatie net even 7 keer wachtmuziek gedraaid, het kan beginnen!!
pi_213480057
24 miljoen op YT.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_213480116
https://www.instagram.com(...)b_button_share_sheet

Te erg om níet te delen. De Zwolse variant.
Embedden lukt me niet
C’est Davie :o)
pi_213480193
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 15:11 schreef TLC het volgende:
Waarom zou Joost het niet goed kunnen doen bij de jury en Kroatië en Ierland wel ? :')
Omdat het niet echt veel 'zingen' is wat Joost doet.
pi_213480198
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 15:13 schreef Hatseflats22 het volgende:
Voor de variatie net even 7 keer wachtmuziek gedraaid, het kan beginnen!!
Antwoord is mijn favoriet. Ga ik ook 7x draaien.
pi_213480308
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 14:00 schreef TheVulture het volgende:

Onze inzending is echt nog nooit zo breed omarmt vooraf, ook Duncan niet
Komt natuurlijk omdat het uptempo en erg dansbaar is. :) En mee te zingen.
Kleuters zingen geen Duncan Laurence mee. Dit dan wel.
Desalniettemin natuurlijk erg leuk.

:J
  Moderator donderdag 9 mei 2024 @ 15:47:20 #290
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_213480385
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 15:39 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Komt natuurlijk omdat het uptempo en erg dansbaar is. :)

Kan jij een beetje hakken?
What can change the nature of a man?
  donderdag 9 mei 2024 @ 15:48:45 #291
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213480398
quote:

[..]

Als iemand bijvoorbeeld een Numidia volgend jaar gaat met een ballad zal het wel een heel andere beleving zijn ja
pi_213480462
twitter
pi_213480642
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 15:47 schreef Coco het volgende:

[..]
Kan jij een beetje hakken?
Vragen stellen maar zelf vragen open laten staan. :J
pi_213480681
quote:

[..]

Je doet er een beetje minzaam over, maar schrijf maar eens zo'n liedje dat hele volksstammen aanspreekt :)
pi_213480707
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:11 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Je doet er een beetje minzaam over, maar schrijf maar eens zo'n liedje dat hele volksstammen aanspreekt :)
Kijk eens waar mensen met carnaval naar luisteren of een Frans Bauer. Spreekt genoeg mensen aan. :Y

En dit komt uit de mond van een enorme house- en hardcoreliefhebber. Maar een sterk happy hardcore liedje is het niet. Vind ik.
  Moderator donderdag 9 mei 2024 @ 16:17:10 #296
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_213480734
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:08 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
:?
What can change the nature of a man?
pi_213480782
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:08 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ja ja, dat doet ie goed hé! :J
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_213480785
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:22 schreef Salina het volgende:

[..]
Ja ja, dat doet ie goed hé! :J
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 16:24:41 #299
163650 Greys
pi_213480813
Al die instastories van Joost met al die oproepen in al die talen om te stemmen, inclusief Käärijä in het Fins en Gover in het Spaans _O- _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 9 mei 2024 @ 16:30:35 #300
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_213480903
Hoppa 24 miljoen YT :J

gaat die voor de finale de 25 miljoen aantikken?
... en huiver mee
  donderdag 9 mei 2024 @ 16:33:15 #301
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_213480945
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')