Papa, ik mis je…?quote:Op donderdag 9 mei 2024 09:53 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is ook niet vreselijk slecht ofzo, en eerlijk is eerlijk, de staging van de grote favoriet Kroatië is niet per se beter, maar die is misschien wel wat makkelijker behapbaar. Het is redelijk rechttoe-rechtaan. Bij Joost gebeurt er veel, maar is niet duidelijk wat ze ermee willen. Mede door de regie.
Joost kun je als conceptueel kunstenaar in dezelfde categorie als Bambie Thug plaatsen... maar waar die laatste op Eurovisie juist een heel sterk conceptueel optreden geeft doet Joost dat helemaal niet. Het drijft op de kracht van het liedje en de energie van Joost, maar niet op een duidelijk idee dat overkomt op de kijker.
Volgens mij niet hoor.quote:Op donderdag 9 mei 2024 10:16 schreef Boomboomkoffie het volgende:
[..]
Is dat überhaupt nog mogelijk dat alles er anders uit gaat zien op tv??
Dank!quote:Op donderdag 9 mei 2024 10:00 schreef AgnesGru het volgende:
Er is een Brabant versie![]()
https://www.instagram.com/reel/C6tkRBMIQ3o/?igsh=bXZ5d2FyenpzcWxj
Slecht camerawerk is als het out of focus is of de kadrering van een shot totaal niet klopt.quote:Op donderdag 9 mei 2024 10:09 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Allemaal wide shots. Je ziet hem amper hakken. Dit is echt het slechtste camerawerk ooit, de hele act komt totaal niet over zo.
Pyro is het meest afgezaagde middel op iets op te leuken. Puur zwaktebod. Het spettert al genoeg van het scherm. Elke keer als ik een staging zie met pyro, denk ik: ja hoor..... was te verwachten....voorspelbaar.quote:Op donderdag 9 mei 2024 09:39 schreef Arizona het volgende:
[..]
*Kuch* pyro erbij zou dit nog sterker maken *kuch*
Je weet wat ik bedoel. En ik zeg bewust geen regie, want ik weet dat de Nederlandse delegatie ervoor heeft gekozen om het op deze manier in beeld te brengen. Dan lijkt het dadelijk alsof ik de schuld bij de Zweden leg en dat is niet de bedoeling.quote:Op donderdag 9 mei 2024 10:35 schreef dolfg het volgende:
[..]
Slecht camerawerk is als het out of focus is of de kadrering van een shot totaal niet klopt.
Ik neem aan dat je de regie bedoelt, de regisseur bepaalt de inhoud van de shots, dus:
-lensgebruik: wijdhoek/close
-shotinhoud nav de lens
-shotvolgorde
-camerapositie
-camerahoek
-uitsnede
etc. etc.
RobinGODquote:
Ik denk dat het ook wel echt Joost is om het niet te strak en professioneel te doen lijken. Meer een rauwere ervaring met wat humor erin. Ben benieuwd hoe de gemiddelde Tsjech, Armeen of Noor straks naar dit optreden gaan kijken. Zien ze 2:30 aan catchy schijtlol en is het outro dan ineens random. Of het allemaal wel logisch straks?quote:Op donderdag 9 mei 2024 10:49 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Je weet wat ik bedoel. En ik zeg bewust geen regie, want ik weet dat de Nederlandse delegatie ervoor heeft gekozen om het op deze manier in beeld te brengen. Dan lijkt het dadelijk alsof ik de schuld bij de Zweden leg en dat is niet de bedoeling.
Als de commentatoren het een beetje uitleggen moet de logica wel lukken.quote:Op donderdag 9 mei 2024 10:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook wel echt Joost is om het niet te strak en professioneel te doen lijken. Meer een rauwere ervaring met wat humor erin. Ben benieuwd hoe de gemiddelde Tsjech, Armeen of Noor straks naar dit optreden gaan kijken. Zien ze 2:30 aan catchy schijtlol en is het outro dan ineens random. Of het allemaal wel logisch straks?
Ben het hiermee eens. Als je ervoor gaat om een videoclip na te bootsen wil je zijn expressies en charme goed in beeld brengen. Ze hadden hem dan beter gewoon zijn ding kunnen laten doen als in Tilburg. Hoe dan ook lift het publiek het nummer op, gaat het nog steeds scoren. Maar als regisseur (dit is mijn vak) begrijp ik dit gewoon niet.quote:Op donderdag 9 mei 2024 10:09 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Allemaal wide shots. Je ziet hem amper hakken. Dit is echt het slechtste camerawerk ooit, de hele act komt totaal niet over zo.
Eh, als je slechtste camerawerk ooit zegt dan heb je het specifiek over de Zweden.quote:Op donderdag 9 mei 2024 10:49 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Je weet wat ik bedoel. En ik zeg bewust geen regie, want ik weet dat de Nederlandse delegatie ervoor heeft gekozen om het op deze manier in beeld te brengen. Dan lijkt het dadelijk alsof ik de schuld bij de Zweden leg en dat is niet de bedoeling.
SnoekduikRobingod.quote:
Gaat gewoon meedoen om de winstquote:Op donderdag 9 mei 2024 11:12 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Heb er een nachtje over geslapen.
Wat betreft de staging vind ik dat er toch iets mist. Of het nou vuurwerk, AR of een simpele uitleg van zijn verhaal is. Wat betekent bijvoorbeeld die vogel? Het ziet er allemaal wel leuk uit maar het voelt als een onsamenhangend geheel. En dat is wel jammer waardoor het een rommel lijkt. Ook vaak geopperd het video game verhaal? Ook die uitspraken die zijn gedaan stroken met niks wat we hebben gezien. Erg jammer en ik begrijp niet zo goed waarom je dan die zou doen?
En tot slot vind ik die shots wel matig. Veel wijde shots en het gaat soms te langzaam voor het nummer erg jammer. En die shots helpen ook niet mee aan de rommelige staging.
Helaas definitief geen kanshebber meer voor de winst. Ik houd m’n hart vast voor die jury punten dat worden er erg weinig met televote komen we nog wel top 10 denk ik.
Ah, daar is mijn antwoordquote:Op donderdag 9 mei 2024 11:14 schreef FireFox1 het volgende:
Plek 7 inmiddels![]()
Zelfs de Fransen zijn ons voorbij
Denk dat Joost bij de televote nog wel veel gaat halen hoor.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:12 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Heb er een nachtje over geslapen.
Wat betreft de staging vind ik dat er toch iets mist. Of het nou vuurwerk, AR of een simpele uitleg van zijn verhaal is. Wat betekent bijvoorbeeld die vogel? Het ziet er allemaal wel leuk uit maar het voelt als een onsamenhangend geheel. En dat is wel jammer waardoor het een rommel lijkt. Ook vaak geopperd het video game verhaal? Ook die uitspraken die zijn gedaan stroken met niks wat we hebben gezien. Erg jammer en ik begrijp niet zo goed waarom je dan die zou doen?
En tot slot vind ik die shots wel matig. Veel wijde shots en het gaat soms te langzaam voor het nummer erg jammer. En die shots helpen ook niet mee aan de rommelige staging.
Helaas definitief geen kanshebber meer voor de winst. Ik houd m’n hart vast voor die jury punten dat worden er erg weinig met televote komen we nog wel top 10 denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |