quote:AMSTERDAM - De politie Amsterdam roept studenten op de bezetting van het Roeterseiland op de campus van de Universiteit van Amsterdam te beëindigen. De dienst stelt ook vast dat, nadat er maandagavond al de nodige onrust ontstond, de locatie ’een aanzuigende werking heeft’. „Wij roepen iedereen op om weg te blijven van Roeterseiland.” Daarna wordt mogelijk overgegaan tot ontruiming.
In het centrum van Amsterdam is nabij de Roeterseilandcampus onrust ontstaan na het opzetten van een tentenkamp voor de Palestijnse zaak. Zo’n tweehonderd studenten hebben op de campus op het terrein van de Universiteit van Amsterdam (UvA) maandag een eigen actieplek ingericht. Ze eisen dat de Amsterdamse universiteiten banden verbreken met Israël. ’s Avonds escaleerde de situatie, zo is te zien op beelden op sociale media.
Israëlische vlag in brand gestoken
Bij schermutselingen tussen pro-Palestijnse betogers en mensen die uit tegenprotest een Israëlische vlag lieten zien, zijn de nodige klappen uitgedeeld. Een Israëlische vlag is afgepakt en in brand gestoken, is te zien in een filmpje. Er zijn vechtpartijen uitgebroken en er wordt met vuurwerkfakkels geschermd en gegooid
Man met hoofdwond afgevoerd
Op X gaan ook video’s rond waarin is te zien hoe pro-Palestijnse betogers anderen belagen met stokken. Een jonge man die aan het filmen was op de Nieuwe Prinsengracht werd aangevallen en is volgens AT5 met een hoofdwond afgevoerd. Ook zijn er eerder op de avond fakkels afgestoken, waarbij paniek en geworstel ontstond. Door het vuurwerk ontstonden ook wat brandjes.
Burgemeester Femke Halsema kwam poolshoogte nemen bij de universiteit, zo is te zien op beelden. Ze is volgens fotografen in gesprek gegaan met een aantal demonstranten.
Vertegenwoordigers uit de Joodse gemeenschap wijzen er maandag op dat het tevens Jom Hashoa is, de herdenkingsdag van de Holocaust, en dat daar honderden meters verderop in de Hollandse Schouwburg ’s avonds een bijeenkomst voor was. Het Nieuw Israëlietisch Weekblad acht daarom ’de timing en de locatie van het kamp’ ongepast en ’anti-Joods’. Hoofdredacteur Esther Voet deelde maandagavond beelden van de onrust bij de Amsterdamse universiteit. Zij meldt op X dat ’Joodse jongeren een tegengeluid wilden laten horen’.
Eisen activistische studenten
Eerder maandagmiddag schalde „Viva viva intifada” over de campus. Studenten met felgekleurde hesjes waren aanspreekpunt voor studenten die mee willen doen, of journalisten. Met De Telegraaf wordt echter niet gepraat, kwam een van de weinige wel Nederlands sprekende activisten vertellen nadat zij even hebben overlegd. Een videoploeg van De Telegraaf werd later weggepest, het werken hen onmogelijk gemaakt.
Op foldertjes die werden uitgedeeld, staan de eisen van de activistische studenten. Zij willen dat de Uva, Vrije Universiteit (VU) en het Amsterdam University College (AUC) onthullen welke banden zij hebben met Israëlische onderwijsinstellingen en bedrijven. Daarna moeten al die banden verbroken worden. Ze roepen studenten én docenten op zich aan te sluiten, en bijvoorbeeld hun lessen in het tentenkamp te houden. Daarnaast vragen de studenten om donaties in de vorm van geld, voedsel of kampeerspullen.
Verenigde staten
Het idee van een pro-Palestijns tentenkamp lijkt overgewaaid te zijn uit de Verenigde Staten. In de afgelopen week zijn er veel protesten geweest op Amerikaanse universiteiten, sommige liepen zodanig uit de hand dat de politie betrokken raakte. Op de Universiteit van Virginia zijn dit weekend zeker 25 studenten gearresteerd. In totaal zijn, verspreid door het hele land, zo’n 2000 studenten in de boeien geslagen.
Momenteel wordt er ook geprotesteerd op de Universiteit van Gent. Verschillende protesten op universiteiten in Europa zijn de afgelopen week ontmanteld door de politie.
Israël hekelt de demonstraties op de universiteiten. President Isaac Herzog stelde donderdag dat prominente academische instellingen worden „besmet met haat en antisemitisme.” Ook sprak hij zijn steun uit voor de Joodse studenten.
quote:
Ze zijn gewoon aan het rekken tot de dagjesmensen weg zijnquote:Op woensdag 8 mei 2024 21:52 schreef quo_ het volgende:
Wat een halve zachte bende met die waterbedstrategie. Kan onze politie nou helemaal niks of is het die onzichtbare Halsema die alles blokkeert.?
Dat bleek gelukkig "our streets" te zijn en niet Auschwitz.quote:Op woensdag 8 mei 2024 21:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende: [..] Het vreedzaam roepen van Auschwitz, dat vreedzame kamp waar de vreedzame nazi's Joden hielpen zich beter te concentreren.
Ja maar het is tegelijkertijd wel typisch Nederlands.quote:
Haha, de opmerking waarvan je wist dattie ging komen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 21:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waren een paar enkelingen die met een steen waren het gooien.
Volgens die gast viel de Holocaust ook wel mee geloof ik.quote:
Schijnt dat Femke wel "Auschwitz!" mee stond te schreeuwen vanuit het stadshuis.quote:Op woensdag 8 mei 2024 21:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat bleek gelukkig "our streets" te zijn en niet Auschwitz.
Kleinigheidjes blijf je houdenquote:Op woensdag 8 mei 2024 21:59 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Gratis en voor niks monumenten vernielen/bekladden.
Is normaal man.
Sfeerverlichtingquote:
Omdat er nog een derde religie in de mix moest. Is gezellig.quote:
at5 op youtube doet hetquote:
Via ziggo doet hij het nog gewoonquote:
Zeker in Frankrijk weten ze wat rellen is inderdaad.quote:Op woensdag 8 mei 2024 21:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja maar het is tegelijkertijd wel typisch Nederlands.
In andere landen zoals Frankrijk en de VS gaat het er vaak wat heftiger aan toe. Wij doen het wat kleiner.
Ik ben niet alleen!quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:02 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Minor details waar ik me dus ook mee bezig hou
Dit vooral.quote:Op woensdag 8 mei 2024 21:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In andere landen zoals Frankrijk en de VS gaat het er vaak wat heftiger aan toe. Wij doen het wat kleiner.
Daarom voeren ze 'm nu ook afquote:
Bij mij zit AT5 op TV-Kanaal 725quote:
Vrede op aarde.quote:
Was stiekem heerlijk om naar te kijken, vorig jaar was dat? En die rellen waren ook gerechtvaardigd.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:02 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Zeker in Frankrijk weten ze wat rellen is inderdaad.
Marokkaans voetbalelftal?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Was stiekem heerlijk om naar te kijken, vorig jaar was dat? En die rellen waren ook gerechtvaardigd.
Habibi come to Cataloniaquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:02 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Nee toen die Franse jongen werd doodgeschoten door politie.quote:
Heb je het nieuwe uitshirt van PSV al gezien?quote:
Ik moest lachen en heb nu trek in een Whopper.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:06 schreef RipCity het volgende:
Een burgerflipper van de Burger King de cel in
Echt lekker rellen kan ik ook wel waarderen als rechtgeaard ramptoerist. Alleen zoals nu dat universiteitsgebouw toegetakeld is, dat vind ik echt een brug te ver. Dat was nergens voor nodig.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Was stiekem heerlijk om naar te kijken, vorig jaar was dat? En die rellen waren ook gerechtvaardigd.
Ik zal maar niet als een papegaai steeds in herhaling vallen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:07 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Echt lekker rellen kan ik ook wel waarderen als rechtgeaard ramptoerist. Alleen zoals nu dat universiteitsgebouw toegetakeld is, dat vind ik echt een brug te ver. Dat was nergens voor nodig.
Maakt weinig verschil.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee toen die Franse jongen werd doodgeschoten door politie.
Dat vraag ik ook niet van jequote:Op woensdag 8 mei 2024 22:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zal maar niet als een papegaai steeds in herhaling vallen.
De hamburgerman van de burgerking?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:08 schreef Stupidisco het volgende:
Grootste aanstichters eruit gepikt en de rest zal zo wel afdruipen.
Die had ik niet gezien en wauwquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:06 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Heb je het nieuwe uitshirt van PSV al gezien?
Zolang ze van het bier afblijven en AT5 geen camera in je gezicht smijtquote:
Hier in het hoge noorden geen last van makker.quote:
Dit stelt geen drol voor. Wanneer gaan we nou eens echt rellen. Al kwamen die lockdownrellen wel aardig in de buurt. Zo hoort het.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:02 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
We hebben het hier veel te goed joh, allemaal lekker zeiken maar stiekem is het in weinig landen beter.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit stelt geen drol voor. Wanneer gaan we nou eens echt rellen. Al kwamen die lockdownrellen wel aardig in de buurt. Zo hoort het.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-ammoniak~a84bc53c/quote:Volgens de politie hebben ze ammoniak naar de ME gegooid. Een van de ME’ers kreeg de giftige vloeistof in zijn ogen en schreeuwde om water.
Wel de vraag of het ammonia was of ammoniak, dat is nogal een verschilletje.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:11 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-ammoniak~a84bc53c/
Nee dat is @Zoon_Johnquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:10 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ben jij het, Eend in een gemoedstoestand?
De bedoeling is waarschijnlijk dat ze zich gaan verspreiden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dan toch maar insluiten bij Rokin? Anders snap ik niet waarom je dan blokkade daar opheft
Als die wegrennen dan sta je daar in je uppie.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:12 schreef Caland het volgende:
Reljeugd lijkt ook weer weg, die zagen al dat langharige tuig en dachten fuck dit
Gelachenquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:12 schreef Caland het volgende:
Reljeugd lijkt ook weer weg, die zagen al dat langharige tuig en dachten fuck dit
En helaas denk ik niet dat er nieuwe demonstranten bij komen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:11 schreef Stoorzendert het volgende:
De Dam staat inmiddels weer vol met een nieuw peloton politie
Lekker het mandje in.quote:
Wat nu in beeld is, is voornamelijk categorie ramptoerist idd.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
En helaas denk ik niet dat er nieuwe demonstranten bij komen.
Dus het zal zoals verwacht allemaal met een sisser aflopen.
Kan dat gezeik over Halsema ook stoppen.
#fophefquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:14 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Zo te zien is Amsterdam er gewoon nog.
Co Stompé heeft een vrije dag…quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:14 schreef mascara-klodder het volgende:
Waarom rijden er geen trams? Er rijden daar altijd trams!
Helaas wel. Anders zou die hele demonstratie toch nog iets van nut hebben gehad.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:14 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:14 schreef mascara-klodder het volgende:
Waarom lopen er geen trans? Er lopen daar altijd trans!
Het vernielde reken je voor het gemak niet even mee?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:14 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Stuur een tweet naar de GVB!quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:14 schreef mascara-klodder het volgende:
Waarom rijden er geen trams? Er rijden daar altijd trams!
quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat is Nederland blij met jullie jongens, echt. In de 2e wereldoorlog hadden jullie vast een mooie taak voor 7 gulden 50.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:14 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Noem dit maar een "sisser"... Op wat voor planeet leef jij eigenlijk?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is de vraag of verf vernieling is.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het vernielde rekening je voor het gemak niet even mee?
Zijn gewoon bang voor corona want anderhalve meter handhaven lukt niet nu.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:15 schreef notturna het volgende:
Toch bizar, je komt voor je mening uit en toch moet je je gelaat afschermen. Nogal laf in mijn ogen
Kunnen ze Fred Teeven dan niet met een bus sturen?quote:
Kan 'ie mooi mijn belastingformulieren invullen.quote:
Duitse generaals afzuigen, voor niks zelfsquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:16 schreef FvanS het volgende:
[..]
[..]
Wat is Nederland blij met jullie jongens, echt. In de 2e wereldoorlog hadden jullie vast een mooie taak voor 7 gulden 50.
Ze hebben een memo gemist dusquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:16 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Zijn gewoon bang voor corona want anderhalve meter handhaven lukt niet nu.
Ufopiloot?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:16 schreef FvanS het volgende:
In de 2e wereldoorlog hadden jullie vast een mooie taak voor 7 gulden 50
Halsema is het slaafje van Groen Linksquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Inderdaad, dit is klaarquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:17 schreef Stupidisco het volgende:
Nu de politie zich teruggetrokken heeft weten die demonstranten ook ineens niet meer wat ze moeten doen.
Morgen: Hamas geeft zich over want ze willen niet meer met LGBTQ geassocieerd worden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:12 schreef Caland het volgende:
quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:17 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Moest ernstig een dartwedstrijd verliezen vandaag.
Ik ben het er niet mee eens. Maar lets agree to disagree.quote:
Hoe laat meld je je morgen voor wat vrijwilligerswerk?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ben het er niet mee eens. Maar lets agree to disagree.
Dat kun je er gewoon afhalen.
Als het om de boeren gaat ben je plotseling een stuk minder begrijpend...quote:
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:15 schreef Harvest89 het volgende:
Totaal terroristisch tuig die boeren.
Ik hoop aan de ene kant dat ze gewoon lekker extreem losgaan zodat ze de band met de rest van de bevolking verslechteren.
Vernielingquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hangt van de dingen af natuurlijk. Ik zou eerder zeggen: anders, in plaats om van slechter of beter te spreken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:11 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
We hebben het hier veel te goed joh, allemaal lekker zeiken maar stiekem is het in weinig landen beter.
Ga jij dat lekker doen dan?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mwah. Nu met je bakkes op tv en je staat de rest van je leven bekend als jodenhater, Hamas fan en stenengooier.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:15 schreef notturna het volgende:
Toch bizar, je komt voor je mening uit en toch moet je je gelaat afschermen. Nogal laf in mijn ogen
Dankjewelquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vernieling
Bij vernieling gaat het erom dat u een goed, dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, opzettelijk en wederrechtelijk, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt.
Je haalt die verf er niet af met een keer spugen en effe met je mouw erover wrijven...
Oh rot toch op met je pollquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:21 schreef probeer het volgende:
"Mimimiii je kan niet twee keer dezelfde reactie posten"
[poll=7175]
Ik vraag me af of hij het bevat hoor, Het is pas een rel als er een gebouw in de fik staat of iemand dood is.quote:
Ik ben geen fan van Nederlandse boeren nee. Maar ook hun mogen natuurlijk demonstreren.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het om de boeren gaat ben je plotseling een stuk minder begrijpend...
[..]
Meh. Ik ging vroeger ook netjes in discussie onder mijn eigen naam op Twitter. Tot zelfs mijn familie bedreigingen van PVV-fanboys ontving via Facebook. Sindsdien uit ik mijn mening ook alleen nog maar anoniem.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:15 schreef notturna het volgende:
Hiervoor was het ieman anders toch die verslag deed?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:22 schreef MadMaster het volgende:
Die AT5 mevrouw kan ook overuren schrijven…
Dit herken ik wel. Zie ook nog steeds regelmatig mensen in de supermarkt of het OV met een mondkapje. Zal op een uni niet anders zijn.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mwah. Nu met je bakkes op tv en je staat de rest van je leven bekend als jodenhater, Hamas fan en stenengooier.
Begrijp me niet verkeerd. Een groot gedeelte is het, maar allemaal...? Moeilijk. Daarnaast staat iedereen er slecht op dje überhaupt nog aanwezig was terwijl de muren van de uni verpest werden. Dat had echt helemaal niks met de originele boodschap te maken
Dat is dus niet gebeurd.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt.
Uhu...quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:23 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben geen fan van Nederlandse boeren nee. Maar ook hun mogen natuurlijk demonstreren.
Hij bevat niks. Niet voor niets is hij redelijk uitgekotst hierquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vraag me af of hij het bevat hoor, Het is pas een rel als er een gebouw in de fik staat of iemand dood is.
Die dame heeft 's middags ook bij de UvA gebouwen staan filmen…quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hiervoor was het ieman anders toch die verslag deed?
Ontopic: ga weg.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is dus niet gebeurd.
Wat een gedoe om wat teksten en verf.
Laten we on topic blijven, bij de stream.
Iets met verf besmeurd is, beschadigd. Maar je mag je eigen mening hebbenquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is dus niet gebeurd.
Nu zijn we weer bij het begin van de discussie, van een paar uur terug beland. Heb je de beelden van binnen gezien? Dan zou je toch moeten kunnen begrijpen dat het iets verder gaat dan een beetje verf.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is dus niet gebeurd.
Het gezeik is nog niet eens echt begonnen. Totaal incompetent en laf hoe ze de zaak nu aanstuurt. Ik moet nog zien dat ze dit overleeft.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Verf trekt in de poriën van steen. Dat beschadigt het dus. En anders bij het verwijderen. Het toetakelen van het gebouw sloeg nergens op en is niet meer dan puur vandalisme.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is dus niet gebeurd.
Dat had ik niet gezien.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die dame heeft 's middags ook bij de UvA gebouwen staan filmen…
@Harvest89 kan dit in een dagje schoonmakenquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:26 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
https://youtube.com/shorts/Y6l4EFXefdI?si=Vz7c8yA9KvA0TUy3
Wat een kankerzooi
Vermaakquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:28 schreef mspoez het volgende:
in de herhaling: wat is nu precies het doel van dit gerel?
Leringquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:28 schreef mspoez het volgende:
Bedoel je vandaag? Of de afgelopen dagen?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:26 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het gezeik is nog niet eens echt begonnen. Totaal incompetent en laf hoe ze de zaak nu aanstuurt. Ik moet nog zien dat ze dit overleeft.
Rellen. Een deel uit betrokkenheid met de situatie in Gaza, ik vermoed het grootste deel puur om het rellen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:28 schreef mspoez het volgende:
Gewoon.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:29 schreef R-woud93 het volgende:
half 11, tijd om de tanden te gaan poetsen
@:zipportal
Wel netjes de handen boven de dekens houden straksquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:29 schreef R-woud93 het volgende:
half 11, tijd om de tanden te gaan poetsen
@:zipportal
Tijd voor een andere burgermeesterquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:31 schreef mascara-klodder het volgende:
Halsema: hier kan je niet mee wegkomen hoor.
Dat er her en der dingen vernield raken vind ik ook niet top, nee. Maar in algemene zin denk ik ook dat het onvermijdelijk is bij elke betoging 'van betekenis', zeker vandaag de dag. Bij de boerenprotesten zag je dat ook, bij de protesten tegen lockdownmaatregelen, protesten tegen politiegeweld, etc. De studentenprotesten van de jaren 60 waren nog wel een paar gradaties heftiger zelfs.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het vernielde reken je voor het gemak niet even mee?
Die lui zouden het helemaal niet willen dat hun eisen meteen werden ingewilligd want dan hadden ze geen reden meer om te demonstreren.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:29 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Rellen. Een deel uit betrokkenheid met de situatie in Gaza, ik vermoed het grootste deel puur om het rellen.
Genotquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:32 schreef Toefjes het volgende:
Ik denk dat dit nog wel een paar dagen door zal gaan.
Ik vind het al heel wat dat ze vanmiddag de boel heeft laten ontruimen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:31 schreef mascara-klodder het volgende:
Halsema: hier kan je niet mee wegkomen hoor.
Stream unavailablequote:Op woensdag 8 mei 2024 22:31 schreef RipCity het volgende:
Aanval in beeld https://www.at5.nl/artike(...)kijk-de-beelden-hier
Dat is op een groot deel ongetwijfeld van toepassing. We zullen dus nog wat vermaak te zien gaan krijgen de komende dagen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:32 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Die lui zouden het helemaal niet willen dat hun eisen meteen werden ingewilligd want dan hadden ze geen reden meer om te demonstreren.
Het boeit ze niet eens echt, zo lang ze maar kunnen rellen.
Utrecht gaat dit sowieso willen overtreffen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:32 schreef Toefjes het volgende:
Ik denk dat dit nog wel een paar dagen door zal gaan.
Mocht men wat afwisseling zoeken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:29 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Een lekker nummertje voor bij de stream.
https://www.at5.nl/artike(...)-naar-rembrandtpleinquote:
Censuur is ingetreden. Israël heeft AT5 uit de lucht gehaald.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:31 schreef RipCity het volgende:
Ik ben een links kutje zoals mensen op FOK! dat noemen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vind het al heel wat dat ze vanmiddag de boel heeft laten ontruimen.
En nee, ik ben geen fan van Femke…
Ze is net herkozen voor een nieuwe termijn.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:35 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben een links kusje zoals mensen op FOK! dat noemen.
Maar Femke haar positie is behoorlijk onhoudbaar geworden.
En wat Nederlandse trots erbij.quote:
Wat had ze precies moeten doen dan?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:35 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Maar Femke haar positie is behoorlijk onhoudbaar geworden.
WTF, ze gooien stenen en ammoniak naar de pers en de politie terwijl ze schreeuwen: 'We are peacefull, what are you?'' en 'Shame on you!!'quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:31 schreef RipCity het volgende:
We hadden wel eerder een Somalische knuffelactivistequote:Op woensdag 8 mei 2024 21:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Meteen? Ze had al veel eerder moeten ingrijpen. Ik praat dus over weken en maanden. Er is nu een klimaat geschapen dat je onder het mom van protest je van alles kunt permitteren.quote:
Ook dat nogquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:36 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ze is net herkozen voor een nieuwe termijn.
En groenlinks leden roepen dat de poltie pigs zijn die onschuldige mensen aanvalt. En een figuur van Bij1 stond op het dak van de uva.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
WTF, ze gooien stenen en ammoniak naar de pers en de politie terwijl ze schreeuwen: 'We are peacefull, what are you?'' en 'Shame on you!!'
Wat een walgelijk tuig is het zeg
Lekker zacht aanpakken al dagen lang. Als dank krijg je daar dit voor.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
WTF, ze gooien stenen en ammoniak naar de pers en de politie terwijl ze schreeuwen: 'We are peacefull, what are you?'' en 'Shame on you!!'
Wat een walgelijk tuig is het zeg
Ja, nu hopen dat niemand binnen haar partij iets doms doet......quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, nu hopen dat niemand binnen haar partij iets doms doet......
Opeens weet je het: je wordt shovelbestuurderquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:50 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lekker zacht aanpakken al dagen lang. Als dank krijg je daar dit voor.
Nederland
De Politie
Overigens heeft die met die shovel rijdt wel een leuke baan bij de wouten zeg
Amsterdam blijft niks bespaard.quote:
Hoe hebben die lui ooit de kans gekregenquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:50 schreef Stupidisco het volgende:
Die is toe aan een wasbeurt.
[ afbeelding ]
En een nieuwe band en waarschijnlijk wat lak werkquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:50 schreef Stupidisco het volgende:
[ afbeelding ]
Daar is ook weinig Nederlands bij.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:50 schreef Stupidisco het volgende:
[ afbeelding ]
Nah valt wel mee, gewoon vreedzaam toch @Harvest89quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:50 schreef Stupidisco het volgende:
[ afbeelding ]
Er staat in het Hebreeuws "Abu Obeida komt eraan" op.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:50 schreef Stupidisco het volgende:
[ afbeelding ]
Moest lachen. Best schattig.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:50 schreef Stupidisco het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt, ze hadden ook allang een atoombom kunnen gooien op de Gaza.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Moest lachen. Best schattig.
Ze hadden die bus ook in de fik kunnen steken.
Die agenten hadden wel wat anders aan hun hoofd dan een busje bewaken denk ik.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hoe hebben die lui ooit de kans gekregen
Doen ze in andere landen toch anders he?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Verf is wel toepasselijk in deze.quote:
Of 1200 Israëliërs afmaken. Valt idd best mee.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kan hier ook makkelijk gebeuren.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:54 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Doen ze in andere landen toch anders he?
Ja, want dat zachte aanpakken heeft in dit geval ook echt iets met de politie te maken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:50 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lekker zacht aanpakken al dagen lang. Als dank krijg je daar dit voor.
Nederland
De Politie
Overigens heeft die met die shovel rijdt wel een leuke baan bij de wouten zeg
0.0 cohonesquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:56 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Ja, want dat zachte aanpakken heeft in dit geval ook echt iets met de politie te maken.
Ze laten hun ware aard zien en dat woont hier gewoon....quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er staat in het Hebreeuws "Abu Obeida komt eraan" op.
Maar het is echt niet pro-Hamas dit hoor!
Dat is wel domme framing, de politie heeft besloten zich terug te trekken omdat er nog maar een kleine groep stond, het meeste was opgeruimd, en er geen gevaar meer was voor de omgeving. Dit is allemaal te zien in het laatste half uur van de AT5 stream.quote:
Heb er geen, beetje speuren op X.quote:
Is iedereen in Amsterdam gek geworden?quote:Jongerenadviesraad voor Amsterdam: 'Waar is onze burgermoeder?'
De Jongerenadviesraad voor Amsterdam (Jara), die in het leven is geroepen door het stadsbestuur als schakel tussen de gemeente en jongeren, zet vraagtekens bij het handelen van burgemeester Femke Halsema.
Jules Declerieux, lid van de jongerenraad, zegt dat de raad Halsema had gewaarschuwd dat ingrijpen demonstraties alleen maar erger maakt. In plaats daarvan adviseerde de raad om de UvA ‘constructieve gesprekken’ te laten voeren met de studenten. Jara benadrukt dat studenten daar al maanden om vragen, maar 'niet gehoord' worden.
Declerieux: "Een overgrote meerderheid van jongeren voelt zich niet gehoord na het politieoptreden. Waar is onze burgermoeder? Dit is onveilig voor alle jongeren en geeft een verkeerde boodschap. Meningsverschillen los je niet op met geweld."
https://www.parool.nl/ned(...)-grijpt-in~befdf2c0/
Ja, omdat die zogenaamde betrokkenen bij de Palestijnse zaak nu hun hoogtepunt in de (social) media hebben gehad en nu moeten ze ontnuchterd en in sommige gevallen bont en blauw gemept terug naar de orde van de dag en dat blijkt plotseling wat minder spannend.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:01 schreef FvanS het volgende:
[..]
Dat is wel domme framing, de politie heeft besloten zich terug te trekken omdat er nog maar een kleine groep stond, het meeste was opgeruimd, en er geen gevaar meer was voor de omgeving. Dit is allemaal te zien in het laatste half uur van de AT5 stream.
Je zag die demonstranten ook echt denken van ''Eh ja, de politie is weg, wat moeten we nu'' En langszaam druipt alles af.
Vriendelijk advies:quote:
Ik weet niet wie dat is makker.quote:
Chinezen zijn geen joden dus dan boeit het nietquote:Op woensdag 8 mei 2024 23:05 schreef eenjongen... het volgende:
Vraagje aan de pro palestina fokkers: Boycotten jullie alles uit China voor de situatie met de Oeigoeren? Verkrachtingen, verplicht werken, afgepakte baby's en verdwijningen/moorden. Zo nee, waarom is dat zoveel minder erg dan de situatie in Gaza?
Kan ik wel beantwoorden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:05 schreef eenjongen... het volgende:
Vraagje aan de pro palestina fokkers: Boycotten jullie alles uit China voor de situatie met de Oeigoeren? Verkrachtingen, verplicht werken, afgepakte baby's en verdwijningen/moorden. Zo nee, waarom is dat zoveel minder erg dan de situatie in Gaza?
Hun nieuwste iPhones zijn ook voor een habbekrats en onder erbarmelijke omstandigheden in elkaar gezet in China, bij het omstreden Foxconn.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:05 schreef eenjongen... het volgende:
quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:08 schreef Zoddie het volgende:
wtf
https://www.dumpert.nl/item/100091869_cb9ff56e
Eens met Jules. Waarom heb je geen enkele politieagent kunnen zien met een kaffiyeh die een kopje thee aanbood aan de vreedzame demonstranten? Of op zn minst een constructief gesprek aanging in het Arabisch?quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De Amsterdamse jongerenraad is woedend dat Halsema opdracht heeft gegeven voor een 'gewelddadig optreden'
[..]
Is iedereen in Amsterdam gek geworden?
Lolquote:Op woensdag 8 mei 2024 23:08 schreef Zoddie het volgende:
wtf
Jullie zouden het goed met elkaar kunnen vinden.quote:
Dus je waggelt met je dikke reet naar de politie en daarna janken?quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:08 schreef Zoddie het volgende:
wtf
Timmermans jodenhaterquote:Op woensdag 8 mei 2024 23:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Jullie zouden het goed met elkaar kunnen vinden.
[ x ]
Een hakenkruis, het typische symbool voor Israël.quote:
Natuurlijk niet. Dit is niet voor de moslims maar tegen de Joden. Puur antisemitismequote:Op woensdag 8 mei 2024 23:05 schreef eenjongen... het volgende:
GL-PvdA bestaat niet lang meer, dat trekt zichzelf uit elkaar door deze oorlog.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Jullie zouden het goed met elkaar kunnen vinden.
[ x ]
Leef je nog wel?quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:13 schreef Alaianaya het volgende:
Nu heb ik dit nieuws helemaal niet gevolgd, maar ik woon letterlijk naast het Roeterseiland en ik heb hier, buiten wat politiebusjes in de omgeving van het Holocaustmuseum, niets van meegekregen. Wordt het allemaal wat spannender gemaakt dan het is of is mijn huis gewoon erg goed geisoleerd?
Het verschil tussen die twee is dat het Westen beleidsmatig nauw betrokken is met Israel en ze onvoorwaardelijk steunt, terwijl we met China weinig te maken hebben. Als Nederland onderdelen leverde aan China waarmee genocide op Oeigoeren werd gepleegd, zouden daar ook protesten tegen zijn. En als ze Taiwan binnenvallen komen daar ook protesten tegen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:05 schreef eenjongen... het volgende:
Ja.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:13 schreef Alaianaya het volgende:
Wordt het allemaal wat spannender gemaakt dan het is
In Nederland/Europa, ik denk het niet. Hoogstens wat politieke verontwaardiging.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:17 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Het verschil tussen die twee is dat het Westen beleidsmatig nauw betrokken is met Israel en ze onvoorwaardelijk steunt, terwijl we met China weinig te maken hebben. Als Nederland onderdelen leverde aan China waarmee genocide op Oeigoeren werd gepleegd, zouden daar ook protesten tegen zijn. En als ze Taiwan binnenvallen komen daar ook protesten tegen.
Een demonstratie voor het uitmoorden van 35.000 Palestijnen had ik best apart gevonden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:12 schreef eenjongen... het volgende:
Het verbaast mij wel dat er nog geen grote tegendemonstratie is. En met tegendemonstratie bedoel ik een groep pvv'ers die even naar die uni's gaat.
Niet dat ik het toejuich, maar zou oprecht wel verwachten
Het westen steunt Israël onvoorwaardelijk? Sinds wanneer?quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:17 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Het verschil tussen die twee is dat het Westen beleidsmatig nauw betrokken is met Israel en ze onvoorwaardelijk steunt, terwijl we met China weinig te maken hebben. Als Nederland onderdelen leverde aan China waarmee genocide op Oeigoeren werd gepleegd, zouden daar ook protesten tegen zijn. En als ze Taiwan binnenvallen komen daar ook protesten tegen.
Over protesten als China Taiwan binnenvalt? Heeft weinig zin om te praten over hypothetische gevallen, maar ik ben er wel zeker van dat er wereldwijde ophef komt als dat gebeurt. Tenzij het gebeurt tijdens een andere apocalyptische aangelegenheid.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:19 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
In Nederland/Europa, ik denk het niet. Hoogstens wat politieke verontwaardiging.
Hardop gelachen. Op welk apparaat heb je dit antwoord getypt?quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:17 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Harde kern van Ajax hadden plannen in die richting.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:12 schreef eenjongen... het volgende:
Het verbaast mij wel dat er nog geen grote tegendemonstratie is. En met tegendemonstratie bedoel ik een groep pvv'ers die even naar die uni's gaat.
Niet dat ik het toejuich, maar zou oprecht wel verwachten
Sorry? Wij leveren geen producten waarmee China genocide op Oeigoeren pleegt?quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:17 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Precies, die demonstratie de dag na het afmaken van 1200 Israëliërs was wel prima toch?quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:19 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Een demonstratie voor het uitmoorden van 35.000 Palestijnen had ik best apart gevonden.
Als daar de hele demonstratie om zou gaan had ik dat ook apart geworden, maar volgens mij moet je beter luisteren wat die demonstranten allemaal schreeuwen en doenquote:Op woensdag 8 mei 2024 23:19 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Een demonstratie voor het uitmoorden van 35.000 Palestijnen had ik best apart gevonden.
Nauwelijks; ik moest net één straat omlopen om boodschappen te doen. Dit wens ik niemand toe.. het komt wel erg dichtbij zo.quote:
Maar dan vergaat de wereld zoals we hem kennen sowiesoquote:Op woensdag 8 mei 2024 23:20 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Tenzij het gebeurt tijdens een andere apocalyptische aangelegenheid.
Ik betwijfel dat ten zeerste.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:17 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Naja, protesten van vandaag waren wel wat verder weg natuurlijk. Begreep van de livestream dat de politie het roeterseiland zelf al had afgezet.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:13 schreef Alaianaya het volgende:
Nu heb ik dit nieuws helemaal niet gevolgd, maar ik woon letterlijk naast het Roeterseiland en ik heb hier, buiten wat politiebusjes in de omgeving van het Holocaustmuseum, niets van meegekregen. Wordt het allemaal wat spannender gemaakt dan het is of is mijn huis gewoon erg goed geisoleerd?
Rare vraag. Ik ben totaal geen fan van het huidige China. Steun ik niet.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:05 schreef eenjongen... het volgende:
Welnee.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:17 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Zelfs Joe Biden wringt zich door alle bochten om Israel te blijven steunen, ondanks alle onnodige burgerslachtoffers die ze creëren. In Nederland heeft het gerechtshof een verbod op levering van F-35-onderdelen ingesteld omdat het risico te groot is dat ze worden gebruikt om het humanitaire oorlogsrecht te schenden, dus het kabinet zoekt naar andere wegen om ze toch te leveren.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Het westen steunt Israël onvoorwaardelijk? Sinds wanneer?
Ik hoor alleen maar free free palestine en alahu akbar. Het gebruikelijke riedeltje.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:23 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Als daar de hele demonstratie om zou gaan had ik dat ook apart geworden, maar volgens mij moet je beter luisteren wat die demonstranten allemaal schreeuwen en doen
Niets van meegekregen maar je moest wel een straat omlopen?quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:24 schreef Alaianaya het volgende:
[..]
Nauwelijks; ik moest net één straat omlopen om boodschappen te doen. Dit wens ik niemand toe.. het komt wel erg dichtbij zo.
Bron? Of is dat gewoon jouw gevoel omdat je niet kunt verklaren waarom mensen een ander wereldbeeld hebben dan jij?quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Deze protesten zijn het gevolg van die indoctrinatie aan de UvA
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |