abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213477598
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 08:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Ben ik de enige die het hele onderwerp Israël echt geen hol interesseert?
Zolang ik leef vechten ze daar elkaar al de tent uit en mijn vermoeden is dat ze dat over 30 jaar ook nog wel doen.
Ik dacht dat iedereen er zo over dacht?
Daarom gaat het hier ook meer over anti-semitisme in onze straten bij deze discussie dan de genocide door Israel toch.
  donderdag 9 mei 2024 @ 10:29:46 #102
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213477620
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zeg vriend. Het is nou wel genoeg met dit cynische, provocerende gedoe. Doe gewoon leuk mee.
Doe ik ook.
Ik wilde alleen sommigen laten inzien hoe belachelijk hun angst voor de SGP is. Dit deed ik door een belachelijke stereotypering over de SGP hier neer te zetten. En dat is gelukt, iedereen -ook jij- ziet in dat dat helemaal niet aan de orde is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 9 mei 2024 @ 10:31:35 #103
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213477641
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Want jij gaat daar zo onder gebukt?
Nee. Maar ik zit niet te wachten op als dat LGTBHI + geneuzel, of lentekriebel weken, of mannen die zich als vrouwen gedragen (of visa versa ). We moeten het normale burgerleven koesteren en waar nodig herstellen. Zoals Kinneging dat zo treffend verwoordt: 'de enige weg voorruit is de weg terug :@
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213477652
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wanneer was de laatste SGP executie van ongelovigen, afvalligen en andere zondaars?
Je speelt de progressieveling die zich zorgen maakt over conservatieve gelovigen bepaald niet goed he Etto.
pi_213477695
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Doe ik ook.
Ik wilde alleen sommigen laten inzien hoe belachelijk hun angst voor de SGP is. Dit deed ik door een belachelijke stereotypering over de SGP hier neer te zetten. En dat is gelukt, iedereen -ook jij- ziet in dat dat helemaal niet aan de orde is.
Angst? Nee. WIl ik een PM die dit gedachtengoed aanhangt? Absoluut niet.

Nuance, het bestaat.
  donderdag 9 mei 2024 @ 10:44:50 #106
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213477780
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Angst? Nee. WIl ik een PM die dit gedachtengoed aanhangt? Absoluut niet.

Nuance, het bestaat.
Dag mag he.
Maar de Westerse wereld is aan het verschuiven van radicaal progressief naar een maatschappij naar een wat meer conservatief karakter. Die veranderingen gaan traag, maar het gebeurt. De maatschappij verandert.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213477813
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:31 schreef phpmystyle het volgende:
de soms wat progressieve vvd
Dit schreeuwt om een voorbeeld.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213477859
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:26 schreef Jojoke het volgende:
Het gerucht over Dijkgraaf begrijp ik wel.

SGP is het staatsrechtelijk geweten van de Kamer, dus daar houdt NSC van. SGP is pro-boer, dus dat spreekt BBB aan. SGP is een hardliner op migratie, dus dat spreekt de PVV aan. SGP houdt van gezonde overheidsfinanciën, dus dat spreekt de VVD aan. Dijkgraaf zelf is waarschijnlijk een gematigde SGP-er, aangezien hij gescheiden is (not done in die kringen) en later opnieuw getrouwd is met een VVD-er.

Interessante optie.
En SGP’ers hebben het flink achter de ellebogen en zijn niet vies van een beetje nepotisme en corruptie (ja, je krijgt echt makkelijker die vergunning als je de kerk deelt met de SGP-wethouder). Dat spreekt de formerende clubjes ook wel aan.
pi_213477890
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
BBQ sowieso, das zondig. Op zondag doe je helemaal niets behalve naar de kerk gaan (lopend)
Er rijden nog regelmatig mensen zich vast in de stoet die zondags onderweg is naar de kerk in Staphorst. Je komt er dan gewoon even niet door of langs. Dat vind ik ergens nog wel een mooi stukje folklore.
  donderdag 9 mei 2024 @ 11:05:34 #110
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213477907
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Er rijden nog regelmatig mensen zich vast in de stoet die zondags onderweg is naar de kerk in Staphorst. Je komt er dan gewoon even niet door of langs. Dat vind ik ergens nog wel een mooi stukje folklore.
De dijk bij de Drechten (Zwijn, Slie, Papen etc) heeft dat ook.
Een vage kennis van mij was daar geïrriteerd door en toeterde, zat ze op de hielen. Paar van die Baggeraars trokken hem uit de auto en werd via Proxy door Gods hand gestraft.
pi_213477949
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Een vage kennis van mij was daar geïrriteerd door en toeterde, zat ze op de hielen. Paar van die Baggeraars trokken hem uit de auto en werd via Proxy door Gods hand gestraft.
Ja, dat kan je dan wel verwachten. Als je haast hebt is een andere route gewoon even verstandiger…

Maar het hypocriete erger ik me wel vaak aan. Bepaalde collectes doen het bijvoorbeeld heel goed omdat dan massaal zwart geld aan de kerk wordt gegeven.
Of dat je er toch wel veel tienerzwangerschappen ziet…
  donderdag 9 mei 2024 @ 11:13:25 #112
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213477970
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ja, dat kan je dan wel verwachten. Als je haast hebt is een andere route gewoon even verstandiger…

Maar het hypocriete erger ik me wel vaak aan. Bepaalde collectes doen het bijvoorbeeld heel goed omdat dan massaal zwart geld aan de kerk wordt gegeven.
Of dat je er toch wel veel tienerzwangerschappen ziet…
quote:
Zwanger
Joop Visser
Zwanger op de Veluwe
En nog geen vijftien jaar
Van vader of van dokter
Van haar vriend, ze zagen maar
En moeder zei "van Piet
Want Piet was altijd zo beleefd"
En stop nou maar met dat verdriet
Want al die tranen helpen niet
En God vergeeft
En God vergeeft

Zwanger op de Veluwe
Ze hadden televisie thuis
Was 't misschien toch waar
En moeder zei "niet zeuren
Of daar iemand wat aan heeft
Van dat soort dingen die gebeuren"
Trouwens, zwart-wit is nog geen kleur
En God vergeeft
En God vergeeft

Zwanger op de Veluwe
Met 1 klap donderde haar hele wereld in elkaar
En moeder zei "niet klagen
Wees maar blij dat je nog leeft"
Toen ze door vader was geslagen
Een mens moet leren te verdragen
En Godvergodvergodvergodvergodver
God vergeeft
  donderdag 9 mei 2024 @ 11:23:58 #113
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213478057
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je speelt de progressieveling die zich zorgen maakt over conservatieve gelovigen bepaald niet goed he Etto.
Omdat ik significante verschillen zie in het optreden van de SGP en de Taliban verlies ik mijn progresso-pas?

Je bewijst vooral, opnieuw, hoe intens je tunnelvisie is. En je radicalisme. Tegen de SGP zijn op basis van hun orthodox-calvinisme is kennelijk pas écht gemeend wanneer je ze vergelijkt met die onthoofdende, gewapende en stenigende club in Afghanistan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213478124
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
In Zwijndrecht ben ik in de ruim 35 jaar dat ik daar woonde dat nog nooit tegengekomen.
  donderdag 9 mei 2024 @ 11:39:53 #115
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213478159
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat ik significante verschillen zie in het optreden van de SGP en de Taliban verlies ik mijn progresso-pas?

Je bewijst vooral, opnieuw, hoe intens je tunnelvisie is. En je radicalisme. Tegen de SGP zijn op basis van hun orthodox-calvinisme is kennelijk pas écht gemeend wanneer je ze vergelijkt met die onthoofdende, gewapende en stenigende club in Afghanistan?
'Poldertaliban' slaat natuurlijk op de neolithische opvattingen van de SGP, niet zozeer op een gelijkenis wat betreft handhavingsmethoden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213478414
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
'Poldertaliban' slaat natuurlijk op de neolithische opvattingen van de SGP, niet zozeer op een gelijkenis wat betreft handhavingsmethoden.
En nog niet eens zo lang geleden waren die ook nog vrij barbaars.
Van overspel verdachte mensen werden in de jaren zestig nog besmeurd en op een mestkar door het dorp getrokken…
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:20:41 #117
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_213478586
Het kan nog altijd erger dan GL-PvdA blijkt maar weer
quote:
In Noord-Macedonië zijn de presidents- en parlementsverkiezingen gewonnen door de rechts-nationalistische oppositiepartij VMRO-DPMNE. De 70-jarige Gordana Siljanovska-Davkova van die partij wordt de nieuwe president van het land. De uitslag kan invloed hebben op toetreding tot de Europese Unie.
https://nos.nl/artikel/25(...)eding-eu-op-de-tocht
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:21:30 #118
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213478593
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En nog niet eens zo lang geleden waren die ook nog vrij barbaars.
Van overspel verdachte mensen werden in de jaren zestig nog besmeurd en op een mestkar door het dorp getrokken…
Tegenwoordig worden ze gemarteld door ze wekenlang meer dan 8 uur per dag in een klein zaaltje op te sluiten en verplicht te laten kijken naar een uitvoering van Huis Clos.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:29:53 #119
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213478670
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
maw ... het interesseert je niet veel die massamoorden op Palestijnen...
Interessant, een vaag zinnetje als conclusie om - wie is u dan wel - te verwijten dat slachtoffers mij niet zouden interesseren. Over framing gesproken, is dit weer een exemplarisch voorbeeld hoe mensen een duister hoekje bouwen om anderen daarin af te leiden en weg te kunnen zetten.

Maar vertel, hoe dan wel te zorgen dat hamas geen terreuraanvallen meer doet, gegijzelden worden vrijgelaten en wie weet ooit kan worden berecht ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_213478782
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:29 schreef Vallon het volgende:

[..]
Interessant, een vaag zinnetje als conclusie om - wie is u dan wel - te verwijten dat slachtoffers mij niet zouden interesseren.
Je noemt boosheid over massamoorden, terreur, ontwrichting van de palestijnse samenleving "sentimenteel"
Mijn reactie is duidelijk , heus niet vaag.... het interesseert je niet veel

quote:
Over framing gesproken, is dit weer een exemplarisch voorbeeld hoe mensen een duister hoekje bouwen om anderen daarin af te leiden en weg te kunnen zetten.
Prachtig je zelfkennis..... dat is wat je doet

quote:
Maar vertel, hoe dan wel te zorgen dat hamas geen terreuraanvallen meer doet, gegijzelden worden vrijgelaten en wie weet ooit kan worden berecht ?
De Israelische terroristen hadden 75 jaar geleden al moeten stoppen met terreur, land inpikken, de Palestijnen onderdrukken. Nu stoppen kunnen ze niet...zeker niet zolang zij militair superieur zijn. Ze vertrouwen op hun wapens.
Het zijn terroristen tegen terroristen. De gewone burgers zijn het slachtoffer van vooral de zionisten.
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:59:27 #121
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_213478905
quote:
6s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:56 schreef Vallon het volgende:

[..]
Cijfers zelf zijn vaag en zeker niet controleerbaar of onderbouwd. Getalsmatig is er wat vreemds met die getallen die vooral een beroep moeten doen om een betrokken emotie op te wekken.

In de tussentijd zijn er op grond van demografie/statistiek vanaf oktober 2023, ook weer ca 35.000 kinderen geboren.
Het sentiment dat er slachtoffers vallen is nu eenmaal een gegeven dat hamas met haar eigen afgeroepen acties daar onder dekking van "onschuldige" burgers, afdwingt.
Waarom doen we dan überhaupt moeilijk over de holocaust? Zoveel joden geboren sindsdien
  donderdag 9 mei 2024 @ 13:11:12 #122
61891 zakjapannertje
rijksmonument
  donderdag 9 mei 2024 @ 13:20:39 #123
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213479024
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:59 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Waarom doen we dan überhaupt moeilijk over de holocaust? Zoveel joden geboren sindsdien
Ik zie wat je hier lijkt te doen, door mijn cabareske reactie die oncontroleerbare & ongefundeerde hamas getallen relativeert, misbruikt door die met -en in een totaal andere context te gaan verbinden.
Laten we het leed toegebracht aan slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog bvk buiten de discussie hier houden.
pi_213479070
quote:
13s.gif Op donderdag 9 mei 2024 13:20 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik zie wat je hier lijkt te doen, door mijn cabareske reactie die oncontroleerbare & ongefundeerde hamas getallen relativeert, misbruikt door die met -en in een totaal andere context te gaan verbinden.
Laten we het leed toegebracht aan slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog bvk buiten de discussie hier houden.
Het afzwakken van de ernst van het ombrengen van tienduizenden burgers is ook niet bijzonder kies…
  donderdag 9 mei 2024 @ 13:40:12 #125
403588 mcmlxiv
pi_213479144
quote:
13s.gif Op donderdag 9 mei 2024 13:20 schreef Vallon het volgende:

[..]
Waarom zouden we dat doen? Jij denkt blijkbaar dat joodse slachtoffers erger zijn dan Palestijnse slachtoffers. Dat is nogal een wonderlijke en discriminerende mening.

Misschien zijn er geen 13.000 maar 10.000 minderjarige kinderen door joodse militairen vermoord. Wie weet. Het feit blijft dat Israël voor elke combattant talloze nom-combattanten om zeep helpt.

Israël is wat mij betreft een land met eenzelfde bestaansrecht als elk ander, het Joodse volk een volk met evenveel recht op vrede en welzijn als ieder ander. Maar ze zijn niet anders of meer bijzonder dan welk volk dan ook en niets geeft ze het recht kinderen van andere volken te vermoorden. Ook niet een verleden waarin ze zelf talloze malen zijn vervolgd en vermoord. Dat zou ze juist wijzer moeten maken.
  donderdag 9 mei 2024 @ 13:48:16 #126
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213479198
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je noemt boosheid over massamoorden, terreur, ontwrichting van de palestijnse samenleving "sentimenteel"
Mijn reactie is duidelijk , heus niet vaag.... het interesseert je niet veel
[..]
Prachtig je zelfkennis..... dat is wat je doet
[..]
De Israelische terroristen hadden 75 jaar geleden al moeten stoppen met terreur, land inpikken, de Palestijnen onderdrukken. Nu stoppen kunnen ze niet...zeker niet zolang zij militair superieur zijn. Ze vertrouwen op hun wapens.
Het zijn terroristen tegen terroristen. De gewone burgers zijn het slachtoffer van vooral de zionisten.
Je zit vast in je eigen historische leugen als rechtvaardiging voor terreur namens de Palestijnen en lijkt niet te snappen dat in Israël sinds 1948 allerlei gewone burgers wonen die niet (meer) willen worden aangevallen door mensen die haar aanwezigheid willen vernietigen.

Wat is jouw (deel)oplossing van de situatie anders dan je lijkt te zeggen dat Israël geen (enkel?) bestaansrecht heeft? En zo ja je dat vindt, maakt het eens te meer duidelijk dat Israël alle redenen heeft zich te verdedigen tegen geweld op grond van een aangenomen overtuiging.

Als vaker hier gezegd is het kansloos om op grond van ooit een ontstaansgeschiedenis, ooit vergeven rechten terug te claimen en anderen het opgebouwde bestaan onmogelijk te maken. Veel mensen lijkt het erg lastig vinden om te accepteren dat Israël er nu is (en vooral om zo succesvol te kunnen blijven).
Hierbij vergeten dat juist Israël in 1948 werd gesticht door mogendheden zodat verdrevenen, die zich vanwege hun verketterd "zijn" elders niet langer meer konden thuis voelen, daar wel een goed heenkomen konden opbouwen.
In die context is Israël niet veel meer dan een vluchthaven voor gelijkgestemden die (destijds) wellicht onverwacht zich niet meer door anderen de geul laat uitbaggeren.
  donderdag 9 mei 2024 @ 14:07:54 #127
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213479361
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 13:40 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Waarom zouden we dat doen? Jij denkt blijkbaar dat joodse slachtoffers erger zijn dan Palestijnse slachtoffers. Dat is nogal een wonderlijke en discriminerende mening.

Misschien zijn er geen 13.000 maar 10.000 minderjarige kinderen door joodse militairen vermoord. Wie weet. Het feit blijft dat Israël voor elke combattant talloze nom-combattanten om zeep helpt.

Israël is wat mij betreft een land met eenzelfde bestaansrecht als elk ander, het Joodse volk een volk met evenveel recht op vrede en welzijn als ieder ander. Maar ze zijn niet anders of meer bijzonder dan welk volk dan ook en niets geeft ze het recht kinderen van andere volken te vermoorden. Ook niet een verleden waarin ze zelf talloze malen zijn vervolgd en vermoord. Dat zou ze juist wijzer moeten maken.
Je weet niet wat ik denk noch wie ik ben en de groepstyperingen laat ik helemaal bij jou.

Dat in het geweld anderen onverhoopt slachtoffer worden is en was dan ook niet het doel maar het gevolg van Israëlische acties om terreur vanuit Palestijnse gebieden uit te gaan drijven. Hierbij kiest hamas zelf om die burgerslachtoffers daarbij te laten veroorzaken omdat zij de bevolking gebruikt als schild.
Een aanvallend ingestelde verdediger betichten van schuld aan gevolgen omdat die (onverwacht) geen bakzeil haalt, is verdraaien van de oorzakelijke context.
Op het moment dat hamas c.s. er geen geweld meer toepassen, heeft Israël geen reden dat hardhandig te bestrijden.

Ook hier, ik ben benieuwd naar jou idee of gedachten van hoe dan wel de situatie op een houdbare wijze te kunnen verbeteren met iig onvoorwaardelijk: vrijlaten gegijzelden, stoppen van de terreur en berechten van daders ?
  donderdag 9 mei 2024 @ 14:28:38 #128
3542 Gia
User under construction
pi_213479513
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 13:40 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Joden zijn in WO2 doelbewust vermoord. Palestijnse burgers worden niet doelbewust vermoord, maar worden slachtoffer doordat Hamas ze als menselijk schild gebruikt. Israël waarschuwt tijdig waar ze gaan bombarderen, maar Hamas verplicht de burgers om daar te blijven, zodat ze daarna kunnen zeuren over genocide.
pi_213479536
Dit topic gaat over NEDERLANDSE politiek, kunnen we mischien terug naar dat onderwerp? Dank u
  donderdag 9 mei 2024 @ 14:43:49 #130
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213479690
quote-knop om te wijzigen blijf moeilijk vindbaar.
Blijf vinden dat die twee niet direct naast elkaar moeten staan.
  donderdag 9 mei 2024 @ 14:44:40 #131
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213479701
nvm.. zag nu pas de modbreak.
  donderdag 9 mei 2024 @ 14:45:01 #132
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213479712
nvm, zag nu pas de modbreak.
  donderdag 9 mei 2024 @ 14:47:40 #133
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213479746
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 21:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat mensen niet meer met een keppeltje over straat durven heeft een reden...
Tjahhh als het vaticaan een land zou binnenvallen zou ik ook niet met een kruis durven te lopen
  donderdag 9 mei 2024 @ 14:50:07 #134
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213479776
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 21:08 schreef Hanca het volgende:
Er is geen enkele reden om Joden hier lastig te vallen, te bedreigen e.d. En dat gebeurt hier in Nederland nu dus continue. Antisemitisme is volledig terug.
Heb dat nog vrij weinig gezien. Behalve wat anekdotisch bewijs en een framend item van Powned. Kan ik beter De Telegraaf gaan lezen om te checken wat er echt speelt in Nederland
  donderdag 9 mei 2024 @ 14:52:21 #135
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213479798
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 21:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben geen CU politicus. Dat allereerst. Dat steeds doen alsof mensen hier op dit forum verantwoordelijk zijn voor alle mensen die zogenaamd 'in hun hokje' passen moet ook eens stoppen.

En verder is er juist binnen de CU momenteel heel veel commentaar op Israël. Deze mensen staan echt niet alleen, grote delen van hun mening (niet hun methode) wordt binnen de CU zeer breed gesteund: https://kairos-sabeel.nl/(...)an-genocide-in-gaza/

Hier, de leden storen zich er ook aan dat er te weinig kritiek is op Israël: https://www.nd.nl/nieuws/(...)el-en-de-palestijnen

Maar kritiek op Israël mag nooit om slaan in antisemitisme en dat gebeurt wel als Joden niet meer naar de universiteit of zelfs over straat of naar de synagoge durven
Blijkbaar niet genoeg als ze hun eigen partijkantoor moeten bezetten om gehoord te worden.

Idem dito voor PVDA/GL waar rechts maar al te graag lacherig ernaar uitkijkt dat de twee vleugels uit elkaar vallen
  donderdag 9 mei 2024 @ 14:55:20 #136
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213479827
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:27 schreef mcmlxiv het volgende:
Echter! Deze barbaarse bladzijde in de Israëlische geschiedenis valt zeker niet alle joden en al helemaal niet de joden buiten Israël aan te rekenen. Je zou van de Israëlische joden kunnen vragen Netanyahu en de schoften van zijn regering het parlement uit te jagen , maar dat is waarschijnlijk wishfull thinking.
Zeker. Mensen vergeten dat Israel zelf een zeer verdeelde (semi) apartheidstaat is. Waar de oppositie gecontroleerd wordt. Demonstranten die de Knesset gaan binnenvallen is het leger dat met scherp gaat schieten
pi_213479846
quote:
12s.gif Op donderdag 9 mei 2024 13:48 schreef Vallon het volgende:

[..]
Je zit vast in je eigen historische leugen als rechtvaardiging voor terreur namens de Palestijnen en lijkt niet te snappen dat in Israël sinds 1948 allerlei gewone burgers wonen die niet (meer) willen worden aangevallen door mensen die haar aanwezigheid willen vernietigen.
Jij zit vast in de leugen dat er geen zionistische terreur is. Op 7 oktober was er een hamasterreur, kun je definiëren als terreur uit palestijns nationalisme in combinatie met etnische haat . Die definitie kun je ook toepassen op het zionisme
De israelische regering beantwoordde die terreur met een nog veel ergere terreur.
Maar jij noemt al dat leed en boosheid daarover "sentimenten".
Jij zit vast in een holocaust-neurose van dat-nooit-meer en daaom hebben joden het recht op een eigen staat ten koste van een ander volk.

Het is ook westers koloniaal denken en doen
  donderdag 9 mei 2024 @ 14:57:29 #138
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213479855
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jij en ik walgen daarvan, maar de meute vindt het prachtig. Eindelijk de blanke heteroman weer de baas, thuis en in het land. En misschien mogen we dan volgend jaar het CPAC-songfestival wel organiseren.
_O_
  donderdag 9 mei 2024 @ 14:58:36 #139
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213479864
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2024 03:20 schreef UedaMANIA het volgende:
Meten met twee maten hier, in dit topic en erbuiten.

Een beetje zoals dit:
[ afbeelding ]
doe er nu eentje van oekraine en israel
  donderdag 9 mei 2024 @ 15:07:14 #140
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213479956
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:29 schreef Vallon het volgende:

Doen we nog steeds alsof Netanyahu geeft om de gegijzelden?

En als je Bin Laden kan oppakken, kan je ook wel Hamas kopstukken oppakken.
  donderdag 9 mei 2024 @ 15:16:56 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213480093
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee. Maar ik zit niet te wachten op als dat LGTBHI + geneuzel, of lentekriebel weken, of mannen die zich als vrouwen gedragen (of visa versa ). We moeten het normale burgerleven koesteren en waar nodig herstellen. Zoals Kinneging dat zo treffend verwoordt: 'de enige weg voorruit is de weg terug :@
Wat is dat toch voor tic om je zo druk te maken om de leefwijze van een ander. Als je zo graag een burgermannetje wil zijn is er genoeg ruimte voor. Dus waarom je andere die wilt afnemen is me een raadsel.
  donderdag 9 mei 2024 @ 15:18:41 #142
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213480113
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 15:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat is dat toch voor tic om je zo druk te maken om de leefwijze van een ander. Als je zo graag een burgermannetje wil zijn is er genoeg ruimte voor. Dus waarom je andere die wilt afnemen is me een raadsel.
Hij zal niet rusten voor iedereen een brave burgerlul is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 9 mei 2024 @ 15:24:49 #143
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213480190
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 21:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Er is geen enkele reden om Joden hier lastig te vallen, te bedreigen e.d. En dat gebeurt hier in Nederland nu dus continue. Antisemitisme is volledig terug.

Gelukkig gebeurt dit dan ook amper. Wat er wel gebeurt, is dat de anti-Palestijnse partijen, politici, en dergelijke, de hele tijd doen alsof het hierom zou gaan en niet om de door hun gesteunde massaslachting van Palestijnen. Terwijl het dus gaat om het feit dat we een regering en een Tweede Kamer hebben die blind het uitmoorden van Palestijnen blijft steunen, zonder enige terughoudendheid.

Geweld mag niet, behalve als het gericht is op Palestijnen!
Antifa
  donderdag 9 mei 2024 @ 15:26:59 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213480209
Wat Israel uitvreet hoort zo onderhand wel bij dingen die schurkenstaten doen.

Neemt niet weg dat de PR van die demonstranten waanzinnig slecht is en ze ook nooit iets leren.
  donderdag 9 mei 2024 @ 15:29:26 #145
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213480226
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 15:26 schreef Hexagon het volgende:

Neemt niet weg dat de PR van die demonstranten waanzinnig slecht is en ze ook nooit iets leren.
https://nos.nl/artikel/25(...)t-de-politie-niet-in

Ook in Spanje kamperen pro-Palestijnse studenten al dagen voor hun universiteit. Er is wel een groot verschil met de situatie in bijvoorbeeld Nederland en de Verenigde Staten: in Spanje is tijdens de protesten nog niemand opgepakt.
Opstootjes tussen demonstranten en politie zijn er zo goed als niet geweest. Terwijl de studenten bij benadering dezelfde doelen hebben als in andere landen, waar de protesten wel uit de hand lopen.

Erg gek dat als je als zittende macht niet repressief optreedt tegen mensen die protesteren tegen het Israelische oorlogsgeweld gericht op de Palestijnen, dat er dan eigenlijk helemaal niets aan de hand is.
Je zou bijna denken dat het anti-Palestijnse kamp het alleen maar wil hebben over de vorm van de demonstraties om het maar niet te hoeven hebben over het onderwerp van de demonstraties. Oh wacht, dat is ook zo.
Antifa
pi_213480727
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 15:29 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ook in Spanje kamperen pro-Palestijnse studenten al dagen voor hun universiteit. Er is wel een groot verschil met de situatie in bijvoorbeeld Nederland en de Verenigde Staten: in Spanje is tijdens de protesten nog niemand opgepakt.
Opstootjes tussen demonstranten en politie zijn er zo goed als niet geweest. Terwijl de studenten bij benadering dezelfde doelen hebben als in andere landen, waar de protesten wel uit de hand lopen.

Erg gek dat als je als zittende macht niet repressief optreedt tegen mensen die protesteren tegen het Israelische oorlogsgeweld gericht op de Palestijnen, dat er dan eigenlijk helemaal niets aan de hand is.
Je zou bijna denken dat het anti-Palestijnse kamp het alleen maar wil hebben over de vorm van de demonstraties om het maar niet te hoeven hebben over het onderwerp van de demonstraties. Oh wacht, dat is ook zo.
Leuke propaganda weer van de NOS zeg. Alsof de doelen van de 'demonstranten' er toe doen :')
pi_213480737
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jij en ik walgen daarvan, maar de meute vindt het prachtig. Eindelijk de blanke heteroman weer de baas, thuis en in het land. En misschien mogen we dan volgend jaar het CPAC-songfestival wel organiseren.
Welke meute is dat eigenlijk?
pi_213480746
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 15:26 schreef Hexagon het volgende:

Nou ja dat. En daarbij moet ook worden opgemerkt dat het een uiterst onwenselijk fenomeen is om dat conflict naar hier te importeren. Laten we met z’n allen het hoofd koel houden.
zie email 27 oktober
pi_213480759
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja dat. En daarbij moet ook worden opgemerkt dat het een uiterst onwenselijk fenomeen is om dat conflict naar hier te importeren. Laten we met z’n allen het hoofd koel houden.
Hoezo importeren? Het is hier al heel lang, links-extremisme heeft een groot deel van de universiteiten al heel lang overgenomen.
  donderdag 9 mei 2024 @ 16:24:38 #150
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213480812
quote:

[..]
Er wordt niet echt een conflict geïmporteerd. Nederland heeft in de grondwet staan dat het zich inspant voor internationale rechtvaardigheid en wetten, maar als het om Israel gaat dan spant de regering en de Tweede Kamer zich vooral in om al die dingen uit het raam te gooien en Israel uit de wind te houden. Dat doet de regering zelf, en door elke keer zo opzichtig kant te kiezen voor een staat die al decennialang een misdadige behandeling van Palestijnen erop na houdt, zijn zij de eerste om het hiernaartoe te importeren. Door Nederland zo nadrukkelijk te verbinden aan de acties van Israel, maken ze het iets dat onderdeel is van het Nederlandse beleid en dus tegen gedemonstreerd kan en, als je het erg vindt hoe Israel met Palestijnse levens omspringt, moet demonstreren.
Antifa
  donderdag 9 mei 2024 @ 16:25:15 #151
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213480824
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hoezo importeren? Het is hier al heel lang, links-extremisme heeft een groot deel van de universiteiten al heel lang overgenomen.
35 jaar geleden stonk de Uni Nijmegen er al naar.
pi_213480883
quote:

[..]
Komisch bericht van een eurofiel
  donderdag 9 mei 2024 @ 16:29:43 #153
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213480889
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 15:24 schreef VoMy het volgende:

[..]
Gelukkig gebeurt dit dan ook amper. Wat er wel gebeurt, is dat de anti-Palestijnse partijen, politici, en dergelijke, de hele tijd doen alsof het hierom zou gaan en niet om de door hun gesteunde massaslachting van Palestijnen. Terwijl het dus gaat om het feit dat we een regering en een Tweede Kamer hebben die blind het uitmoorden van Palestijnen blijft steunen, zonder enige terughoudendheid.

Geweld mag niet, behalve als het gericht is op Palestijnen!
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 15:29 schreef VoMy het volgende:

[..]

Heb jouw trouwens nooit gehoord over de terreur van Fundamentele Islam in bv Egypte of Algerije, of over de bezetting van de Westerlijke Sahara door Marokko.
Het selectief opwinden is blijkbaar vooral ook jouw hobby
  donderdag 9 mei 2024 @ 16:30:07 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213480896
quote:

[..]
Mja opkomen voor mensen die elders ter wereld onrecht wordt aangedaan lijkt me een prima zaak. Maar zorg gewoon dat je dat zo oppakt dat je niet allemaal verdeeldheid zaait onder groepen mensen die je aan je kant wilt hebben.
  donderdag 9 mei 2024 @ 16:31:27 #155
403588 mcmlxiv
pi_213480923
quote:

[..]
Die mensen die klimaatverandering en milieuvervuiling wel serieus nemen. Die mensen die racisme en discriminatie wel een probleem vinden. Die mensen die wel de intelligentie hebben zelf een mening te vormen. Die bedoel je dan toch? Tja voor vmbo’ers moet je vooral bij je PVV vriendjes blijven buurten beste jongen.

Altijd weer grappig om dom-rechts over linkse universiteiten te horen klagen. Goh misschien is er wel een verband tussen intelligentie en stemgedrag?

donderdag 9 mei 2024 @ 16:31:27 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213480924
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:29 schreef RadioOranje het volgende:

[..]
Komisch bericht van een eurofiel
Ik geloof ook niet dat de Europese commissie jou een levenswijze wil opleggen dus slaat een beetje als een lul op een drumstel je opmerking.
  donderdag 9 mei 2024 @ 16:34:50 #157
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213480964
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:31 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Die mensen die klimaatverandering en milieuvervuiling wel serieus nemen. Die mensen die racisme en discriminatie wel een probleem vinden. Die mensen die wel de intelligentie hebben zelf een mening te vormen. Die bedoel je dan toch? Tja voor vmbo’ers moet je vooral bij je PVV vriendjes blijven buurten beste jongen.

Altijd weer grappig om dom-rechts over linkse universiteiten te horen klagen. Goh misschien is er wel een verband tussen intelligentie en stemgedrag?

[ afbeelding ]
Maar waar is nu het verband tussen Milieu en Klimaat als thema belangrijk vinden, racisme en discriminatie als probleem zien en opleidingsniveau? Wat je bij jouw stat veel meer duidelijk maakt is dat er een connectie is tussen populisme en opleidingsniveau, schijtegaal wat het thema is, simpele zielen willen simpele oplossingen.
  donderdag 9 mei 2024 @ 16:37:08 #158
38496 Perrin
pi_213480991
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat zie je ook wel aan de |:)-types die namens de PVV in de kamer zitten.
pi_213480992
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik geloof ook niet dat de Europese commissie jou een levenswijze wil opleggen dus slaat een beetje als een lul op een drumstel je opmerking.
Goed gelovig dus.
  donderdag 9 mei 2024 @ 16:38:02 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213481006
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:37 schreef RadioOranje het volgende:

[..]
Goed gelovig dus.
Ik zie nul inhoud in je post. Probeer het nog eens.
  donderdag 9 mei 2024 @ 16:38:15 #161
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213481011
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat zie je ook wel aan de |:)-types die namens de PVV in de kamer zitten.
50p, BBB, SP net zo, net als bij al die populisten.
pi_213481034
quote:

[..]

Tja, wat moet je hier nou weer mee? Dit soort puur emotioneel onderbuikgebrabbel heeft echt niemand wat aan.
pi_213481058
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik zie nul inhoud in je post. Probeer het nog eens.
De Europese Commissie heeft best wat invloed op jouw levenswijze
  donderdag 9 mei 2024 @ 16:41:04 #164
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213481059
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Tja, wat moet je hier nou weer mee? Dit soort puur emotioneel onderbuikgebrabbel heeft echt niemand wat aan.
Het is een goed voorbeeld van Dunning Kruger.
pi_213481076
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ah deze user doet een oepsie. :)
pi_213481100
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Altijd deze lege posts, gaat dat nou niet vervelen?

Iedereen op links is volgens jou een gestoord, GL achterban, studenten op de UVA en UU enzovoort. Ook zeker ik!
Maar jij Etto, jij denkt niet in groepen. Jij snapt wat progressiviteit is. Met dat constant invullen van wat anderen denken laat je inderdaad prachtig zien wat een tunnelvisie alle progressieven hebben. Maar niet jij, nee je meet me hier mooi de maat. Omdat ik opmerkte dat het raar is je zorgen te maken over strenge gelovigen en dan blij te zijn met SGP die meer macht krijgt. Ja dat was inderdaad een vergelijking met stenigingen in Afghanistan van mijn kant. Ja met dat type argumenten laat je mijn tunnelvisie inderdaad geweldig zien chapeau. Vind het wel knap hoe je telkens zulke bizarre invullingen aan mijn gedachten weet te geven die ik zelf nog nooit gedacht heb.
  donderdag 9 mei 2024 @ 16:45:27 #167
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213481143
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:41 schreef RadioOranje het volgende:

[..]
De Europese Commissie heeft best wat invloed op jouw levenswijze
Welke precies? Ik heb nog nooit een ambtenaar aan mijn deur gehad die precies komt vertellen met wie ik moet trouwen en of ik me man of vrouw moet voelen.

Of je moet standaarden en kwaliteitseisen aan de producten die je koopt een enorme inbreuk vinden en eronder lijden dat je geen onveilige troep kan kopen.
pi_213481167
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Welke precies?
Ze zijn nu druk in de weer met welk geld je wel of niet mag betalen in de toekomst. Hoe jouw digitale paspoort wel en niet gaat werken.

Bijvoorbeeld.

Nu kun je doen alsof dat geen impact heeft op hoe je leeft. Succes!
  donderdag 9 mei 2024 @ 16:48:56 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213481185
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:47 schreef RadioOranje het volgende:

[..]
Ze zijn nu druk in de weer met welk geld je wel of niet mag betalen in de toekomst. Hoe jouw digitale paspoort wel en niet gaat werken.

Bijvoorbeeld.

Nu kun je doen alsof dat geen impact heeft op hoe je leeft. Succes!
Welke impact heeft dat precies dan?
pi_213481200
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Welke impact heeft dat precies dan?
Goed zo!
  donderdag 9 mei 2024 @ 16:52:21 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213481214
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:51 schreef RadioOranje het volgende:

[..]
Goed zo!
Weer geen onderbouwing
pi_213481218
quote:

[..]
Zijn die links-extremisten dan zoveel slimmer dan gewone linksen of laat staan rechtsen?
pi_213481267
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Weer geen onderbouwing
https://www.google.com/ur(...)QmlYyCiz2uLgcUiZUdqN

Je kunt hier beginnen met lezen, vast een plek waar je allicht iets van gelooft.

Maar je kunt beginnen met: het geld dat je gebruikt en de manier hoe je identiteit werkt heeft gevolgen op alles wat je doet in je leven. Dan kun je zelf bedenken waar dat dan invloed op heeft toch?

Of je kunt zoals ik al zei doen alsof het geen impact heeft. Om je eigen scheve gelul goed te praten.
pi_213481273
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Altijd deze lege posts, gaat dat nou niet vervelen?

Iedereen op links is volgens jou een gestoord, GL achterban, studenten op de UVA en UU enzovoort. Ook zeker ik!
Maar jij Etto, jij denkt niet in groepen. Jij snapt wat progressiviteit is. Met dat constant invullen van wat anderen denken laat je inderdaad prachtig zien wat een tunnelvisie alle progressieven hebben. Maar niet jij, nee je meet me hier mooi de maat. Omdat ik opmerkte dat het raar is je zorgen te maken over strenge gelovigen en dan blij te zijn met SGP die meer macht krijgt. Ja dat was inderdaad een vergelijking met stenigingen in Afghanistan van mijn kant. Ja met dat type argumenten laat je mijn tunnelvisie inderdaad geweldig zien chapeau. Vind het wel knap hoe je telkens zulke bizarre invullingen aan mijn gedachten weet te geven die ik zelf nog nooit gedacht heb.
Haha, hij heeft daarin inderdaad wel een bijzonder talent.
pi_213481291
Veelzeggend dat mensen zo op hun teentjes getrapt zijn als het gaat over de verloren jaren op een universiteit. _O-
  donderdag 9 mei 2024 @ 17:01:49 #176
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213481322
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:56 schreef RadioOranje het volgende:

[..]
https://www.google.com/ur(...)QmlYyCiz2uLgcUiZUdqN

Je kunt hier beginnen met lezen, vast een plek waar je allicht iets van gelooft.

Maar je kunt beginnen met: het geld dat je gebruikt en de manier hoe je identiteit werkt heeft gevolgen op alles wat je doet in je leven. Dan kun je zelf bedenken waar dat dan invloed op heeft toch?

Of je kunt zoals ik al zei doen alsof het geen impact heeft. Om je eigen scheve gelul goed te praten.
Staat achter een paywall.

Maar hoe veranderen mijn euro's en mijn paspoort zo dat ik mijn leven moet aanpassen aan de Europese Commissie?
pi_213481429
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2024 21:12 schreef UedaMANIA het volgende:

[..]
Alleen nog maar stadstaten-oplossing natuurlijk. Luxemburg als voorbeeld voor het maximale oppervlakte van een (erkende) stadstaat.
Luxemburg is misschien niet zo'n goed voorbeeld. De helft van dat land is gekoloniseerd door België.

https://en.wikipedia.org/(...)ourg#Third_Partition
pi_213481440
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 17:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ach heeft denk ik een leuke studententijd gemist en zoekt bevestiging.
Vond mijn studententijd wel leuk, maar heb niet het idee dat ik daardoor beter weet wat goed of slecht is.

Geeft verder ook niet, dat verheven gedoe is alleen wel bijzonder lachwekkend.
  donderdag 9 mei 2024 @ 17:20:14 #179
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213481489
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 17:14 schreef RadioOranje het volgende:

[..]
Vond mijn studententijd wel leuk, maar heb niet het idee dat ik daardoor beter weet wat goed of slecht is.
Alsof dat het curriculum is.
quote:
Geeft verder ook niet, dat verheven gedoe is alleen wel bijzonder lachwekkend.
Grappig dat je dat schrijft, terwijl jouw hautainiteit hier druipt als Gonorroe, als een soort Mart Smeets
pi_213481512
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 17:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Alsof dat het curriculum is.
[..]
Grappig dat je dat schrijft, terwijl jouw hautainiteit hier druipt als Gonorroe, als een soort Mart Smeets
Ik doe niet alsof ik beter weet welke politieke partijen goed of kwaad zijn hoor. Maak je geen zorgen :+

Die post hier over een tabel met waar mensen op stemmen na een bepaald niveau van opleiding is gewoon echt om te lachen

Vat het mooi samen
pi_213481534
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 17:14 schreef RadioOranje het volgende:
Weet sindsdien wel dat 24 koude klatsers in een uur proberen te drinken een slecht idee is
  donderdag 9 mei 2024 @ 17:31:58 #182
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213481604
quote:

[..]
Omdat ik er ook mee geconfronteerd wordt in de publieke- en digitale ruimte.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 9 mei 2024 @ 17:35:16 #183
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213481638
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2024 17:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Omdat ik er ook mee geconfronteerd wordt in de publieke- en digitale ruimte.
Ik wordt ook geconfronteerd met dames met korte pittige kapsels of met de muziek van 100% NL.

Maar is niet echt een reden om dat met repressie te gaan aanpakken.
  donderdag 9 mei 2024 @ 17:36:41 #184
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213481660
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 17:22 schreef RadioOranje het volgende:

[..]
Ik doe niet alsof ik beter weet welke politieke partijen goed of kwaad zijn hoor. Maak je geen zorgen :+

Die post hier over een tabel met waar mensen op stemmen na een bepaald niveau van opleiding is gewoon echt om te lachen

Vat het mooi samen
Maar je was niet in staat daar inhoudelijk wat over te zeggen, beargumenteren is blijkbaar nog steeds moeilijk.
  donderdag 9 mei 2024 @ 17:37:48 #185
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213481675
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 17:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik wordt ook geconfronteerd ... muziek van 100% NL.

Maar is niet echt een reden om dat met repressie te gaan aanpakken.
Ik twijfel
LOL

Luister naar
https://radio666.com/
of
https://www.nporadio2.nl/(...)o-luisteren/gedraaid
pi_213481763
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zijn die links-extremisten dan zoveel slimmer dan gewone linksen of laat staan rechtsen?
Nee, hoezo?
pi_213481839
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 17:25 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Weet sindsdien wel dat 24 koude klatsers in een uur proberen te drinken een slecht idee is
Dat verheerlijken van de studententijd is ook treurig.

Vooral mensen die het zien als de mooiste tijd van hun leven.
  donderdag 9 mei 2024 @ 18:01:09 #188
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213481915
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 17:53 schreef UedaMANIA het volgende:

Vooral mensen die het zien als de mooiste tijd van hun leven.
Voor sommige mensen is dat ook echt zo. Die worden daarna ineens bejaard in hun hoofd.
  donderdag 9 mei 2024 @ 18:22:48 #189
38496 Perrin
pi_213482128
Kijk 'm eens knallen.
twitter
  donderdag 9 mei 2024 @ 18:28:12 #190
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213482191
quote:
99s.gif Op donderdag 9 mei 2024 18:22 schreef Perrin het volgende:
Kijk 'm eens knallen.
[ x ]
Een beetje zoals Peter Jan Rens toen in Lelystad :D
  donderdag 9 mei 2024 @ 18:36:55 #191
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213482295
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 18:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Voor sommige mensen is dat ook echt zo. Die worden daarna ineens bejaard in hun hoofd.
Zie ik vooral bij mannen met een vrouw die hun de baas is en een paar koters. Na hun scheiding proberen ze de schade in te halen maar komt meestal niet verder dan een loempia en een paar biertjes bij de chinees
Voor hun studententijd onder de duim van hun moeder en erna van hun vrouw. Tijdens was de enige tijd dat ze konden zuipen en uitslapen.
  donderdag 9 mei 2024 @ 18:50:55 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213482465
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 18:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zie ik vooral bij mannen met een vrouw die hun de baas is en een paar koters. Na hun scheiding proberen ze de schade in te halen maar komt meestal niet verder dan een loempia en een paar biertjes bij de chinees
Voor hun studententijd onder de duim van hun moeder en erna van hun vrouw. Tijdens was de enige tijd dat ze konden zuipen en uitslapen.
En dan doen ze alsof het ze allemaal overkomt.
  Moderator donderdag 9 mei 2024 @ 18:52:06 #193
5428 crew  miss_sly
pi_213482484
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 18:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En wordt aangedaan door die vrouwen. Ze zijn er zelf bij. Grow a pair, lijkt me, en verander er wat aan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 9 mei 2024 @ 18:56:51 #194
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213482553
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 18:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee hoor, ze weten niet beter.
  donderdag 9 mei 2024 @ 18:57:18 #195
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213482559
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2024 18:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En wordt aangedaan door die vrouwen. Ze zijn er zelf bij. Grow a pair, lijkt me, en verander er wat aan.
Dat is dan de scheiding, na 10-15 jaar
  Moderator donderdag 9 mei 2024 @ 19:03:26 #196
5428 crew  miss_sly
pi_213482654
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 18:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat is dan de scheiding, na 10-15 jaar
Dat is vluchtgedrag, geen aangegroeide ballen.
  donderdag 9 mei 2024 @ 19:06:11 #197
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213482685
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2024 19:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is vluchtgedrag, geen aangegroeide ballen.
LOL
Ja, en gelukkig worden ze er ook niet van.
Zoals toen ik aan mijn nichtje vroeg wat ze voor haar verjaardag wilde hebben
- Gescheiden Barbie
Gescheiden Barbie?
- Ja dat komt met Ken's huis, Ken's Paard, Ken's Auto, Ken's boot....
  Moderator donderdag 9 mei 2024 @ 19:18:35 #198
5428 crew  miss_sly
pi_213482849
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 19:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
LOL
Ja, en gelukkig worden ze er ook niet van.
Zoals toen ik aan mijn nichtje vroeg wat ze voor haar verjaardag wilde hebben
- Gescheiden Barbie
Gescheiden Barbie?
- Ja dat komt met Ken's huis, Ken's Paard, Ken's Auto, Ken's boot....
Hilarisch.
pi_213482880
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik mag toch aannemen dat ze niet even een lang Hemelvaartsweekend op de camping gaan staan, of is dit stuk geschreven door een ambtenaar?
Oh, ik was even vergeten dat we met een SGP'er zitten, dus die werkt vandaag en zondag sowieso niet. En Pieter was erg moe. Dus ze gaan bellen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_213482957
Beetje vergezocht, maar goed:

quote:
Gek genoeg kwam er vanuit het koninklijk paleis een impliciet signaal dat deze formatiepoging best eens zou kunnen lukken. Prinses Amalia stort haar onkostenvergoedingen niet meer terug, zoals ze twee jaar lang had gedaan. VVD-premier Mark Rutte schreef hierover een Kamerbrief. De kroonprinses hoeft nog altijd geen eigen inkomen, maar heeft voor huisvesting en secretariaat wel een onkostenvergoeding nodig.

Uit de timing zou je kunnen opmaken dat de Oranjes een en ander graag nog wilden regelen onder demissionair premier Mark Rutte, de man op wie ze altijd konden vertrouwen. Niemand in de buurt van Huis ten Bosch zal het ooit hardop zeggen, maar fijnproevers merkten de onuitgesproken boodschap van het paleis op.

En geef de Oranjes eens ongelijk. Met een rechtse, extraparlementaire ploeg weet je het maar nooit.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')