abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213477598
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 08:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Ben ik de enige die het hele onderwerp Israël echt geen hol interesseert?
Zolang ik leef vechten ze daar elkaar al de tent uit en mijn vermoeden is dat ze dat over 30 jaar ook nog wel doen.
Ik dacht dat iedereen er zo over dacht?
Daarom gaat het hier ook meer over anti-semitisme in onze straten bij deze discussie dan de genocide door Israel toch.
  donderdag 9 mei 2024 @ 10:29:46 #102
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213477620
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zeg vriend. Het is nou wel genoeg met dit cynische, provocerende gedoe. Doe gewoon leuk mee.
Doe ik ook.
Ik wilde alleen sommigen laten inzien hoe belachelijk hun angst voor de SGP is. Dit deed ik door een belachelijke stereotypering over de SGP hier neer te zetten. En dat is gelukt, iedereen -ook jij- ziet in dat dat helemaal niet aan de orde is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 9 mei 2024 @ 10:31:35 #103
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213477641
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Want jij gaat daar zo onder gebukt?
Nee. Maar ik zit niet te wachten op als dat LGTBHI + geneuzel, of lentekriebel weken, of mannen die zich als vrouwen gedragen (of visa versa ). We moeten het normale burgerleven koesteren en waar nodig herstellen. Zoals Kinneging dat zo treffend verwoordt: 'de enige weg voorruit is de weg terug :@
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213477652
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wanneer was de laatste SGP executie van ongelovigen, afvalligen en andere zondaars?
Je speelt de progressieveling die zich zorgen maakt over conservatieve gelovigen bepaald niet goed he Etto.
pi_213477695
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Doe ik ook.
Ik wilde alleen sommigen laten inzien hoe belachelijk hun angst voor de SGP is. Dit deed ik door een belachelijke stereotypering over de SGP hier neer te zetten. En dat is gelukt, iedereen -ook jij- ziet in dat dat helemaal niet aan de orde is.
Angst? Nee. WIl ik een PM die dit gedachtengoed aanhangt? Absoluut niet.

Nuance, het bestaat.
  donderdag 9 mei 2024 @ 10:44:50 #106
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213477780
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Angst? Nee. WIl ik een PM die dit gedachtengoed aanhangt? Absoluut niet.

Nuance, het bestaat.
Dag mag he.
Maar de Westerse wereld is aan het verschuiven van radicaal progressief naar een maatschappij naar een wat meer conservatief karakter. Die veranderingen gaan traag, maar het gebeurt. De maatschappij verandert.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213477813
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:31 schreef phpmystyle het volgende:
de soms wat progressieve vvd
Dit schreeuwt om een voorbeeld.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213477859
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:26 schreef Jojoke het volgende:
Het gerucht over Dijkgraaf begrijp ik wel.

SGP is het staatsrechtelijk geweten van de Kamer, dus daar houdt NSC van. SGP is pro-boer, dus dat spreekt BBB aan. SGP is een hardliner op migratie, dus dat spreekt de PVV aan. SGP houdt van gezonde overheidsfinanciën, dus dat spreekt de VVD aan. Dijkgraaf zelf is waarschijnlijk een gematigde SGP-er, aangezien hij gescheiden is (not done in die kringen) en later opnieuw getrouwd is met een VVD-er.

Interessante optie.
En SGP’ers hebben het flink achter de ellebogen en zijn niet vies van een beetje nepotisme en corruptie (ja, je krijgt echt makkelijker die vergunning als je de kerk deelt met de SGP-wethouder). Dat spreekt de formerende clubjes ook wel aan.
pi_213477890
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
BBQ sowieso, das zondig. Op zondag doe je helemaal niets behalve naar de kerk gaan (lopend)
Er rijden nog regelmatig mensen zich vast in de stoet die zondags onderweg is naar de kerk in Staphorst. Je komt er dan gewoon even niet door of langs. Dat vind ik ergens nog wel een mooi stukje folklore.
  donderdag 9 mei 2024 @ 11:05:34 #110
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213477907
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Er rijden nog regelmatig mensen zich vast in de stoet die zondags onderweg is naar de kerk in Staphorst. Je komt er dan gewoon even niet door of langs. Dat vind ik ergens nog wel een mooi stukje folklore.
De dijk bij de Drechten (Zwijn, Slie, Papen etc) heeft dat ook.
Een vage kennis van mij was daar geïrriteerd door en toeterde, zat ze op de hielen. Paar van die Baggeraars trokken hem uit de auto en werd via Proxy door Gods hand gestraft.
pi_213477949
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Een vage kennis van mij was daar geïrriteerd door en toeterde, zat ze op de hielen. Paar van die Baggeraars trokken hem uit de auto en werd via Proxy door Gods hand gestraft.
Ja, dat kan je dan wel verwachten. Als je haast hebt is een andere route gewoon even verstandiger…

Maar het hypocriete erger ik me wel vaak aan. Bepaalde collectes doen het bijvoorbeeld heel goed omdat dan massaal zwart geld aan de kerk wordt gegeven.
Of dat je er toch wel veel tienerzwangerschappen ziet…
  donderdag 9 mei 2024 @ 11:13:25 #112
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213477970
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ja, dat kan je dan wel verwachten. Als je haast hebt is een andere route gewoon even verstandiger…

Maar het hypocriete erger ik me wel vaak aan. Bepaalde collectes doen het bijvoorbeeld heel goed omdat dan massaal zwart geld aan de kerk wordt gegeven.
Of dat je er toch wel veel tienerzwangerschappen ziet…
quote:
Zwanger
Joop Visser
Zwanger op de Veluwe
En nog geen vijftien jaar
Van vader of van dokter
Van haar vriend, ze zagen maar
En moeder zei "van Piet
Want Piet was altijd zo beleefd"
En stop nou maar met dat verdriet
Want al die tranen helpen niet
En God vergeeft
En God vergeeft

Zwanger op de Veluwe
Ze hadden televisie thuis
Was 't misschien toch waar
En moeder zei "niet zeuren
Of daar iemand wat aan heeft
Van dat soort dingen die gebeuren"
Trouwens, zwart-wit is nog geen kleur
En God vergeeft
En God vergeeft

Zwanger op de Veluwe
Met 1 klap donderde haar hele wereld in elkaar
En moeder zei "niet klagen
Wees maar blij dat je nog leeft"
Toen ze door vader was geslagen
Een mens moet leren te verdragen
En Godvergodvergodvergodvergodver
God vergeeft
  donderdag 9 mei 2024 @ 11:23:58 #113
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213478057
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je speelt de progressieveling die zich zorgen maakt over conservatieve gelovigen bepaald niet goed he Etto.
Omdat ik significante verschillen zie in het optreden van de SGP en de Taliban verlies ik mijn progresso-pas?

Je bewijst vooral, opnieuw, hoe intens je tunnelvisie is. En je radicalisme. Tegen de SGP zijn op basis van hun orthodox-calvinisme is kennelijk pas écht gemeend wanneer je ze vergelijkt met die onthoofdende, gewapende en stenigende club in Afghanistan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213478124
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
In Zwijndrecht ben ik in de ruim 35 jaar dat ik daar woonde dat nog nooit tegengekomen.
  donderdag 9 mei 2024 @ 11:39:53 #115
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213478159
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat ik significante verschillen zie in het optreden van de SGP en de Taliban verlies ik mijn progresso-pas?

Je bewijst vooral, opnieuw, hoe intens je tunnelvisie is. En je radicalisme. Tegen de SGP zijn op basis van hun orthodox-calvinisme is kennelijk pas écht gemeend wanneer je ze vergelijkt met die onthoofdende, gewapende en stenigende club in Afghanistan?
'Poldertaliban' slaat natuurlijk op de neolithische opvattingen van de SGP, niet zozeer op een gelijkenis wat betreft handhavingsmethoden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213478414
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
'Poldertaliban' slaat natuurlijk op de neolithische opvattingen van de SGP, niet zozeer op een gelijkenis wat betreft handhavingsmethoden.
En nog niet eens zo lang geleden waren die ook nog vrij barbaars.
Van overspel verdachte mensen werden in de jaren zestig nog besmeurd en op een mestkar door het dorp getrokken…
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:20:41 #117
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_213478586
Het kan nog altijd erger dan GL-PvdA blijkt maar weer
quote:
In Noord-Macedonië zijn de presidents- en parlementsverkiezingen gewonnen door de rechts-nationalistische oppositiepartij VMRO-DPMNE. De 70-jarige Gordana Siljanovska-Davkova van die partij wordt de nieuwe president van het land. De uitslag kan invloed hebben op toetreding tot de Europese Unie.
https://nos.nl/artikel/25(...)eding-eu-op-de-tocht
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:21:30 #118
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213478593
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En nog niet eens zo lang geleden waren die ook nog vrij barbaars.
Van overspel verdachte mensen werden in de jaren zestig nog besmeurd en op een mestkar door het dorp getrokken…
Tegenwoordig worden ze gemarteld door ze wekenlang meer dan 8 uur per dag in een klein zaaltje op te sluiten en verplicht te laten kijken naar een uitvoering van Huis Clos.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:29:53 #119
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213478670
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
maw ... het interesseert je niet veel die massamoorden op Palestijnen...
Interessant, een vaag zinnetje als conclusie om - wie is u dan wel - te verwijten dat slachtoffers mij niet zouden interesseren. Over framing gesproken, is dit weer een exemplarisch voorbeeld hoe mensen een duister hoekje bouwen om anderen daarin af te leiden en weg te kunnen zetten.

Maar vertel, hoe dan wel te zorgen dat hamas geen terreuraanvallen meer doet, gegijzelden worden vrijgelaten en wie weet ooit kan worden berecht ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_213478782
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:29 schreef Vallon het volgende:

[..]
Interessant, een vaag zinnetje als conclusie om - wie is u dan wel - te verwijten dat slachtoffers mij niet zouden interesseren.
Je noemt boosheid over massamoorden, terreur, ontwrichting van de palestijnse samenleving "sentimenteel"
Mijn reactie is duidelijk , heus niet vaag.... het interesseert je niet veel

quote:
Over framing gesproken, is dit weer een exemplarisch voorbeeld hoe mensen een duister hoekje bouwen om anderen daarin af te leiden en weg te kunnen zetten.
Prachtig je zelfkennis..... dat is wat je doet

quote:
Maar vertel, hoe dan wel te zorgen dat hamas geen terreuraanvallen meer doet, gegijzelden worden vrijgelaten en wie weet ooit kan worden berecht ?
De Israelische terroristen hadden 75 jaar geleden al moeten stoppen met terreur, land inpikken, de Palestijnen onderdrukken. Nu stoppen kunnen ze niet...zeker niet zolang zij militair superieur zijn. Ze vertrouwen op hun wapens.
Het zijn terroristen tegen terroristen. De gewone burgers zijn het slachtoffer van vooral de zionisten.
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:59:27 #121
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_213478905
quote:
6s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:56 schreef Vallon het volgende:

[..]
Cijfers zelf zijn vaag en zeker niet controleerbaar of onderbouwd. Getalsmatig is er wat vreemds met die getallen die vooral een beroep moeten doen om een betrokken emotie op te wekken.

In de tussentijd zijn er op grond van demografie/statistiek vanaf oktober 2023, ook weer ca 35.000 kinderen geboren.
Het sentiment dat er slachtoffers vallen is nu eenmaal een gegeven dat hamas met haar eigen afgeroepen acties daar onder dekking van "onschuldige" burgers, afdwingt.
Waarom doen we dan überhaupt moeilijk over de holocaust? Zoveel joden geboren sindsdien
  donderdag 9 mei 2024 @ 13:11:12 #122
61891 zakjapannertje
rijksmonument
  donderdag 9 mei 2024 @ 13:20:39 #123
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213479024
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:59 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Waarom doen we dan überhaupt moeilijk over de holocaust? Zoveel joden geboren sindsdien
Ik zie wat je hier lijkt te doen, door mijn cabareske reactie die oncontroleerbare & ongefundeerde hamas getallen relativeert, misbruikt door die met -en in een totaal andere context te gaan verbinden.
Laten we het leed toegebracht aan slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog bvk buiten de discussie hier houden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_213479070
quote:
13s.gif Op donderdag 9 mei 2024 13:20 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik zie wat je hier lijkt te doen, door mijn cabareske reactie die oncontroleerbare & ongefundeerde hamas getallen relativeert, misbruikt door die met -en in een totaal andere context te gaan verbinden.
Laten we het leed toegebracht aan slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog bvk buiten de discussie hier houden.
Het afzwakken van de ernst van het ombrengen van tienduizenden burgers is ook niet bijzonder kies…
  donderdag 9 mei 2024 @ 13:40:12 #125
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_213479144
quote:
13s.gif Op donderdag 9 mei 2024 13:20 schreef Vallon het volgende:

[..]
Waarom zouden we dat doen? Jij denkt blijkbaar dat joodse slachtoffers erger zijn dan Palestijnse slachtoffers. Dat is nogal een wonderlijke en discriminerende mening.

Misschien zijn er geen 13.000 maar 10.000 minderjarige kinderen door joodse militairen vermoord. Wie weet. Het feit blijft dat Israël voor elke combattant talloze nom-combattanten om zeep helpt.

Israël is wat mij betreft een land met eenzelfde bestaansrecht als elk ander, het Joodse volk een volk met evenveel recht op vrede en welzijn als ieder ander. Maar ze zijn niet anders of meer bijzonder dan welk volk dan ook en niets geeft ze het recht kinderen van andere volken te vermoorden. Ook niet een verleden waarin ze zelf talloze malen zijn vervolgd en vermoord. Dat zou ze juist wijzer moeten maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')