Waarom doen we dan überhaupt moeilijk over de holocaust? Zoveel joden geboren sindsdienquote:Op donderdag 9 mei 2024 00:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Cijfers zelf zijn vaag en zeker niet controleerbaar of onderbouwd. Getalsmatig is er wat vreemds met die getallen die vooral een beroep moeten doen om een betrokken emotie op te wekken.
In de tussentijd zijn er op grond van demografie/statistiek vanaf oktober 2023, ook weer ca 35.000 kinderen geboren.
Het sentiment dat er slachtoffers vallen is nu eenmaal een gegeven dat hamas met haar eigen afgeroepen acties daar onder dekking van "onschuldige" burgers, afdwingt.
Ik zie wat je hier lijkt te doen, door mijn cabareske reactie die oncontroleerbare & ongefundeerde hamas getallen relativeert, misbruikt door die met -en in een totaal andere context te gaan verbinden.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:59 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waarom doen we dan überhaupt moeilijk over de holocaust? Zoveel joden geboren sindsdien
Het afzwakken van de ernst van het ombrengen van tienduizenden burgers is ook niet bijzonder kies…quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zie wat je hier lijkt te doen, door mijn cabareske reactie die oncontroleerbare & ongefundeerde hamas getallen relativeert, misbruikt door die met -en in een totaal andere context te gaan verbinden.
Laten we het leed toegebracht aan slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog bvk buiten de discussie hier houden.
Waarom zouden we dat doen? Jij denkt blijkbaar dat joodse slachtoffers erger zijn dan Palestijnse slachtoffers. Dat is nogal een wonderlijke en discriminerende mening.quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zie wat je hier lijkt te doen, door mijn cabareske reactie die oncontroleerbare & ongefundeerde hamas getallen relativeert, misbruikt door die met -en in een totaal andere context te gaan verbinden.
Laten we het leed toegebracht aan slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog bvk buiten de discussie hier houden.
Je zit vast in je eigen historische leugen als rechtvaardiging voor terreur namens de Palestijnen en lijkt niet te snappen dat in Israël sinds 1948 allerlei gewone burgers wonen die niet (meer) willen worden aangevallen door mensen die haar aanwezigheid willen vernietigen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je noemt boosheid over massamoorden, terreur, ontwrichting van de palestijnse samenleving "sentimenteel"
Mijn reactie is duidelijk , heus niet vaag.... het interesseert je niet veel
[..]
Prachtig je zelfkennis..... dat is wat je doet
[..]
De Israelische terroristen hadden 75 jaar geleden al moeten stoppen met terreur, land inpikken, de Palestijnen onderdrukken. Nu stoppen kunnen ze niet...zeker niet zolang zij militair superieur zijn. Ze vertrouwen op hun wapens.
Het zijn terroristen tegen terroristen. De gewone burgers zijn het slachtoffer van vooral de zionisten.
Je weet niet wat ik denk noch wie ik ben en de groepstyperingen laat ik helemaal bij jou.quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:40 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waarom zouden we dat doen? Jij denkt blijkbaar dat joodse slachtoffers erger zijn dan Palestijnse slachtoffers. Dat is nogal een wonderlijke en discriminerende mening.
Misschien zijn er geen 13.000 maar 10.000 minderjarige kinderen door joodse militairen vermoord. Wie weet. Het feit blijft dat Israël voor elke combattant talloze nom-combattanten om zeep helpt.
Israël is wat mij betreft een land met eenzelfde bestaansrecht als elk ander, het Joodse volk een volk met evenveel recht op vrede en welzijn als ieder ander. Maar ze zijn niet anders of meer bijzonder dan welk volk dan ook en niets geeft ze het recht kinderen van andere volken te vermoorden. Ook niet een verleden waarin ze zelf talloze malen zijn vervolgd en vermoord. Dat zou ze juist wijzer moeten maken.
Joden zijn in WO2 doelbewust vermoord. Palestijnse burgers worden niet doelbewust vermoord, maar worden slachtoffer doordat Hamas ze als menselijk schild gebruikt. Israël waarschuwt tijdig waar ze gaan bombarderen, maar Hamas verplicht de burgers om daar te blijven, zodat ze daarna kunnen zeuren over genocide.quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:40 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waarom zouden we dat doen? Jij denkt blijkbaar dat joodse slachtoffers erger zijn dan Palestijnse slachtoffers. Dat is nogal een wonderlijke en discriminerende mening.
Misschien zijn er geen 13.000 maar 10.000 minderjarige kinderen door joodse militairen vermoord. Wie weet. Het feit blijft dat Israël voor elke combattant talloze nom-combattanten om zeep helpt.
Israël is wat mij betreft een land met eenzelfde bestaansrecht als elk ander, het Joodse volk een volk met evenveel recht op vrede en welzijn als ieder ander. Maar ze zijn niet anders of meer bijzonder dan welk volk dan ook en niets geeft ze het recht kinderen van andere volken te vermoorden. Ook niet een verleden waarin ze zelf talloze malen zijn vervolgd en vermoord. Dat zou ze juist wijzer moeten maken.
Tjahhh als het vaticaan een land zou binnenvallen zou ik ook niet met een kruis durven te lopenquote:Op woensdag 8 mei 2024 21:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat mensen niet meer met een keppeltje over straat durven heeft een reden...
Heb dat nog vrij weinig gezien. Behalve wat anekdotisch bewijs en een framend item van Powned. Kan ik beter De Telegraaf gaan lezen om te checken wat er echt speelt in Nederlandquote:Op woensdag 8 mei 2024 21:08 schreef Hanca het volgende:
Er is geen enkele reden om Joden hier lastig te vallen, te bedreigen e.d. En dat gebeurt hier in Nederland nu dus continue. Antisemitisme is volledig terug.
Blijkbaar niet genoeg als ze hun eigen partijkantoor moeten bezetten om gehoord te worden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 21:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben geen CU politicus. Dat allereerst. Dat steeds doen alsof mensen hier op dit forum verantwoordelijk zijn voor alle mensen die zogenaamd 'in hun hokje' passen moet ook eens stoppen.
En verder is er juist binnen de CU momenteel heel veel commentaar op Israël. Deze mensen staan echt niet alleen, grote delen van hun mening (niet hun methode) wordt binnen de CU zeer breed gesteund: https://kairos-sabeel.nl/(...)an-genocide-in-gaza/
Hier, de leden storen zich er ook aan dat er te weinig kritiek is op Israël: https://www.nd.nl/nieuws/(...)el-en-de-palestijnen
Maar kritiek op Israël mag nooit om slaan in antisemitisme en dat gebeurt wel als Joden niet meer naar de universiteit of zelfs over straat of naar de synagoge durven
Zeker. Mensen vergeten dat Israel zelf een zeer verdeelde (semi) apartheidstaat is. Waar de oppositie gecontroleerd wordt. Demonstranten die de Knesset gaan binnenvallen is het leger dat met scherp gaat schietenquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:27 schreef mcmlxiv het volgende:
Echter! Deze barbaarse bladzijde in de Israëlische geschiedenis valt zeker niet alle joden en al helemaal niet de joden buiten Israël aan te rekenen. Je zou van de Israëlische joden kunnen vragen Netanyahu en de schoften van zijn regering het parlement uit te jagen , maar dat is waarschijnlijk wishfull thinking.
Jij zit vast in de leugen dat er geen zionistische terreur is. Op 7 oktober was er een hamasterreur, kun je definiëren als terreur uit palestijns nationalisme in combinatie met etnische haat . Die definitie kun je ook toepassen op het zionismequote:Op donderdag 9 mei 2024 13:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je zit vast in je eigen historische leugen als rechtvaardiging voor terreur namens de Palestijnen en lijkt niet te snappen dat in Israël sinds 1948 allerlei gewone burgers wonen die niet (meer) willen worden aangevallen door mensen die haar aanwezigheid willen vernietigen.
quote:Op donderdag 9 mei 2024 00:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jij en ik walgen daarvan, maar de meute vindt het prachtig. Eindelijk de blanke heteroman weer de baas, thuis en in het land. En misschien mogen we dan volgend jaar het CPAC-songfestival wel organiseren.
doe er nu eentje van oekraine en israelquote:Op donderdag 9 mei 2024 03:20 schreef UedaMANIA het volgende:
Meten met twee maten hier, in dit topic en erbuiten.
Een beetje zoals dit:
[ afbeelding ]
Doen we nog steeds alsof Netanyahu geeft om de gegijzelden?quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:29 schreef Vallon het volgende:
Maar vertel, hoe dan wel te zorgen dat hamas geen terreuraanvallen meer doet, gegijzelden worden vrijgelaten en wie weet ooit kan worden berecht ?
Wat is dat toch voor tic om je zo druk te maken om de leefwijze van een ander. Als je zo graag een burgermannetje wil zijn is er genoeg ruimte voor. Dus waarom je andere die wilt afnemen is me een raadsel.quote:Op donderdag 9 mei 2024 10:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee. Maar ik zit niet te wachten op als dat LGTBHI + geneuzel, of lentekriebel weken, of mannen die zich als vrouwen gedragen (of visa versa ). We moeten het normale burgerleven koesteren en waar nodig herstellen. Zoals Kinneging dat zo treffend verwoordt: 'de enige weg voorruit is de weg terug
Hij zal niet rusten voor iedereen een brave burgerlul is.quote:Op donderdag 9 mei 2024 15:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is dat toch voor tic om je zo druk te maken om de leefwijze van een ander. Als je zo graag een burgermannetje wil zijn is er genoeg ruimte voor. Dus waarom je andere die wilt afnemen is me een raadsel.
Gelukkig gebeurt dit dan ook amper. Wat er wel gebeurt, is dat de anti-Palestijnse partijen, politici, en dergelijke, de hele tijd doen alsof het hierom zou gaan en niet om de door hun gesteunde massaslachting van Palestijnen. Terwijl het dus gaat om het feit dat we een regering en een Tweede Kamer hebben die blind het uitmoorden van Palestijnen blijft steunen, zonder enige terughoudendheid.quote:Op woensdag 8 mei 2024 21:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden om Joden hier lastig te vallen, te bedreigen e.d. En dat gebeurt hier in Nederland nu dus continue. Antisemitisme is volledig terug.
https://nos.nl/artikel/25(...)t-de-politie-niet-inquote:Op donderdag 9 mei 2024 15:26 schreef Hexagon het volgende:
Wat Israel uitvreet hoort zo onderhand wel bij dingen die schurkenstaten doen.
Neemt niet weg dat de PR van die demonstranten waanzinnig slecht is en ze ook nooit iets leren.
Leuke propaganda weer van de NOS zeg. Alsof de doelen van de 'demonstranten' er toe doenquote:Op donderdag 9 mei 2024 15:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)t-de-politie-niet-in
Ook in Spanje kamperen pro-Palestijnse studenten al dagen voor hun universiteit. Er is wel een groot verschil met de situatie in bijvoorbeeld Nederland en de Verenigde Staten: in Spanje is tijdens de protesten nog niemand opgepakt.
Opstootjes tussen demonstranten en politie zijn er zo goed als niet geweest. Terwijl de studenten bij benadering dezelfde doelen hebben als in andere landen, waar de protesten wel uit de hand lopen.
Erg gek dat als je als zittende macht niet repressief optreedt tegen mensen die protesteren tegen het Israelische oorlogsgeweld gericht op de Palestijnen, dat er dan eigenlijk helemaal niets aan de hand is.
Je zou bijna denken dat het anti-Palestijnse kamp het alleen maar wil hebben over de vorm van de demonstraties om het maar niet te hoeven hebben over het onderwerp van de demonstraties. Oh wacht, dat is ook zo.
Welke meute is dat eigenlijk?quote:Op donderdag 9 mei 2024 00:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jij en ik walgen daarvan, maar de meute vindt het prachtig. Eindelijk de blanke heteroman weer de baas, thuis en in het land. En misschien mogen we dan volgend jaar het CPAC-songfestival wel organiseren.
Nou ja dat. En daarbij moet ook worden opgemerkt dat het een uiterst onwenselijk fenomeen is om dat conflict naar hier te importeren. Laten we met z’n allen het hoofd koel houden.quote:Op donderdag 9 mei 2024 15:26 schreef Hexagon het volgende:
Wat Israel uitvreet hoort zo onderhand wel bij dingen die schurkenstaten doen.
Neemt niet weg dat de PR van die demonstranten waanzinnig slecht is en ze ook nooit iets leren.
Hoezo importeren? Het is hier al heel lang, links-extremisme heeft een groot deel van de universiteiten al heel lang overgenomen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 16:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja dat. En daarbij moet ook worden opgemerkt dat het een uiterst onwenselijk fenomeen is om dat conflict naar hier te importeren. Laten we met z’n allen het hoofd koel houden.
Er wordt niet echt een conflict geïmporteerd. Nederland heeft in de grondwet staan dat het zich inspant voor internationale rechtvaardigheid en wetten, maar als het om Israel gaat dan spant de regering en de Tweede Kamer zich vooral in om al die dingen uit het raam te gooien en Israel uit de wind te houden. Dat doet de regering zelf, en door elke keer zo opzichtig kant te kiezen voor een staat die al decennialang een misdadige behandeling van Palestijnen erop na houdt, zijn zij de eerste om het hiernaartoe te importeren. Door Nederland zo nadrukkelijk te verbinden aan de acties van Israel, maken ze het iets dat onderdeel is van het Nederlandse beleid en dus tegen gedemonstreerd kan en, als je het erg vindt hoe Israel met Palestijnse levens omspringt, moet demonstreren.quote:Op donderdag 9 mei 2024 16:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja dat. En daarbij moet ook worden opgemerkt dat het een uiterst onwenselijk fenomeen is om dat conflict naar hier te importeren. Laten we met z’n allen het hoofd koel houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |