Blijft niks van NSC en VVD over.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iedereen heeft zichzelf eigenlijk op een of andere manier in de hoek geverfd. Wilders heeft al honderd concessies gedaan (althans, dat is het beeld) en veel verder kan hij niet gaan zonder zijn kiezers weg te jagen. Als Yesilgöz de stekker eruit trekt moet ze naar Timmermans en die heeft ze afgeschilderd als de duivel in eigen persoon. Omtzigt kan geen breekreden opgeven die niet ook al maanden geleden bestond. En van der Plas mag blij zijn dat ze überhaupt aan die tafel zit.
Dus misschien komen ze eruit, en wordt het al een vechtkabinet bij de balkonscène. Of het lukt niet, Wilders en vd Plas gaan iedereen en zijn moeder de schuld geven en daar gaan alle media het heel druk mee hebben, zodat in de schaduw Timmermans aan een PvdaGL/VVD/NSC-kabinet kan bouwen.
Maar wel met juist beleid. En daar gaat het om.quote:
Je committeren aan een centrum-rechts kabinet cq niet links kabinet kan op termijn gunstig uitpakken voor de VVD. Genoeg NSC/PVV stemmers die best zouden willen terugkeren. Zijn toch partijen met wat nadelen hé.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, dat is gewoon een strategische keuze vooraf geweest van met name Yesilgoz. Het angstbeeld van een linkse wolk schetsen, deels begrijpelijk maar ontzettend knullig uitgevoerd, met dan een VVD van 30+, NSC iets minder en een PVV van rond de 20 als einddoel. Geef je wat kruimels op Asiel aan de PVV en is iedereen blij. Pakte alleen niet zo goed uit en nu terugdraaien wordt wat lastig.
Betreffende de VVD ben ik op langer termijn niet zo zeker, maar ik vind het best lastig om een scenario te bedenken waarin NSC bij de volgende verkiezingen nog echt relevant is, hetzelfde heb ik met BBB.quote:
Als dit kabinet er al komt gaat er van beleid maken en uitvoeren niet veel komen natuurlijk. Competente figuren hebben ze succesvol weggejaagd. En tegen het geschreeuw van Wilders kunnen ze toch niet op.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar wel met juist beleid. En daar gaat het om.
Iemand met een rechts-conservatieve signatuur. Het premierschap is een positie met prestige en gewoonlijk moet je je eerst omhoog likken binnen een partij en vervolgens bij de kiezers. Dat is niet aan iedereen besteed en nu kan je al deze stappen overslaan en direct de premier te worden. Best aantrekkelijk als je de ambitie hebt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou interessant zijn maar wie van buiten deze partijen zou zich daar aan willen wagen…
Kan best kloppen. NSC zijn m.i voor 60/75% conservatieve kiezers, en een wat kleiner -maar luid deel- zijn links of progressief. Beide kampen zullen nog wel 2 keer nadenken om op het NSC te stemmen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Betreffende de VVD ben ik op langer termijn niet zo zeker, maar ik vind het best lastig om een scenario te bedenken waarin NSC bij de volgende verkiezingen nog echt relevant is, hetzelfde heb ik met BBB.
Aan wie denk je dan bijvoorbeeld? De namen die ik kan verzinnen hebben diverse vlekjes of al meerdere partijen in die hoek versleten.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:02 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Iemand met een rechts-conservatieve signatuur. Het premierschap is een positie met prestige en gewoonlijk moet je je eerst omhoog likken binnen een partij en vervolgens bij de kiezers. Dat is niet aan iedereen besteed en nu kan je al deze stappen overslaan en direct de premier te worden. Best aantrekkelijk als je de ambitie hebt.
Zijn ze ook niet. Maar het electoraat ervan wel, want die wandelen dan door richting de volgende Politicus Die Alle Problemen Zo Goed Kan Benoemen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Betreffende de VVD ben ik op langer termijn niet zo zeker, maar ik vind het best lastig om een scenario te bedenken waarin NSC bij de volgende verkiezingen nog echt relevant is, hetzelfde heb ik met BBB.
Het is de uitdrukkelijke wens van Omtzigt om minder gewicht te hangen aan wie/wat de mp is. Misschien moeten we het ook niet belangrijker maken dan het is.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aan wie denk je dan bijvoorbeeld? De namen die ik kan verzinnen hebben diverse vlekjes of al meerdere partijen in die hoek versleten.
Dat kan Omtzigt wel wensen. Maar uiteindelijk heeft die premier toch behoorlijk veel invloed omdat die ons land gaat vertegenwoordigen bij veel overleggen en niet Omtzigt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is de uitdrukkelijke wens van Omtzigt om minder gewicht te hangen aan wie/wat de mp is. Misschien moeten we het ook niet belangrijker maken dan het is.
Anyhow. Ik gok op een Vomhof of Pastor.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan Omtzigt wel wensen. Maar uiteindelijk heeft die premier toch behoorlijk veel invloed omdat die ons land gaat vertegenwoordigen bij veel overleggen en niet Omtzigt.
NSC wordt hooguit een juniorpartner in dit kabinet, de premier is gewoon het uithangbord en heeft het grootste afbreukrisico. Maar wie zie jij als mogelijke premierkandidaten?quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is de uitdrukkelijke wens van Omtzigt om minder gewicht te hangen aan wie/wat de mp is. Misschien moeten we het ook niet belangrijker maken dan het is.
Als het aan Omtzigt ligt, bepaalt de Kamer het hele beleid en is Vak-K een uitvoeringsinstelling. Maar die man is dan ook "wat" wereldvreemd.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja klopt. Hij wil een kabinet zonder mening.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Als het aan Omtzigt ligt, bepaalt de Kamer het hele beleid en is Vak-K een uitvoeringsinstelling. Maar die man is dan ook "wat" wereldvreemd.
Plusje voor de Donald Duck referentie.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zijn ze ook niet. Maar het electoraat ervan wel, want die wandelen dan door richting de volgende Politicus Die Alle Problemen Zo Goed Kan Benoemen.
Tegelijk hoef je natuurlijk ook geen promotieonderzoeken gedaan te hebben om de problemen te zien. Er is in de afgelopen jaren ook wel het één en ander bij ingeschoten. Soms vind ik het best moeilijk dat we de formerende partijen beoordelen op hun gebrek aan oplossend vermogen (wat ik ook niet meteen bij ze zie), terwijl grote thema’s al jaren vooruitgeschoven worden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zijn ze ook niet. Maar het electoraat ervan wel, want die wandelen dan door richting de volgende Politicus Die Alle Problemen Zo Goed Kan Benoemen.
Dit aanstaande kabinet is echter niet centrumrechts.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je committeren aan een centrum-rechts kabinet cq niet links kabinet kan op termijn gunstig uitpakken voor de VVD.
Klopt. Gezien de concessies die er gedaan moeten worden en wat er uitlekt zou je het beter een centrum kabinet kunnen noemen zonder al teveel karakter en signatuur.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit aanstaande kabinet is echter niet centrumrechts.
Hardop gelachen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Gezien de concessies die er gedaan moeten worden en wat er uitlekt zou je het beter een centrum kabinet kunnen noemen zonder al teveel karakter en signatuur.
Voor het oplossen van problemen bleek tot nu toe in de praktijk eigenlijk steeds de PvdA in een kabinet noodzakelijk maar of het volk die conclusie durft te trekkenquote:Op woensdag 8 mei 2024 11:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Tegelijk hoef je natuurlijk ook geen promotieonderzoeken gedaan te hebben om de problemen te zien. Er is in de afgelopen jaren ook wel het één en ander bij ingeschoten. Soms vind ik het best moeilijk dat we de formerende partijen beoordelen op hun gebrek aan oplossend vermogen (wat ik ook niet meteen bij ze zie), terwijl grote thema’s al jaren vooruitgeschoven worden.
Ben bloedserieus. Mjah, sommigen hier vinden alles extreemrechts dat rechts van Den Uyl gepositioneerd zit politiek gezien.quote:
Dan hebben ze heel raar onderhandeld, als vier rechts-conservatieve partijen na vijf maanden onderhandelen uitkomen op een centrumkabinet.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Gezien de concessies die er gedaan moeten worden en wat er uitlekt zou je het beter een centrum kabinet kunnen noemen zonder al teveel karakter en signatuur.
De PvdA mag straks de hervormingsagenda weer uitvoerenquote:Op woensdag 8 mei 2024 11:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Voor het oplossen van problemen bleek tot nu toe in de praktijk eigenlijk steeds de PvdA in een kabinet noodzakelijk maar of het volk die conclusie durft te trekken.
Jammer dat de PvdA gekaapt is door extremistenpartij GroenLinks.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Voor het oplossen van problemen bleek tot nu toe in de praktijk eigenlijk steeds de PvdA in een kabinet noodzakelijk maar of het volk die conclusie durft te trekken.
U doelt hierbij op de lage WOZ waarde?quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Probleem is dat niemand het er tegenwoordig over eens is wat nou rechts is.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:16 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dan hebben ze heel raar onderhandeld, als vier rechts-conservatieve partijen na vijf maanden onderhandelen uitkomen op een centrumkabinet.
Weinig regeltjes voor bedrijven en een beetje lelijk doen tegen migranten.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Probleem is dat niemand het er tegenwoordig over eens is wat nou rechts is.
Oh, zeker. Maar de kiezer houdt dit circus op deze manier natuurlijk wel in stand. Wat we vroeger de constructieve partijen noemen zijn onder druk van het publiek zelf ook geworden tot clickbait. We willen immers scherpe oneliners bij het journaal. Symboolpolitiek op twitter. Hoofden op hakblokken bij een uitglijder, dat willen we zien. In suf doch functioneel beleid is niemand geïnteresseerd. Dat verwijt past de huidige formerende partijen even goed als een aantal anderen, maar uiteindelijk doen we dit vooral onszelf aan volgens mij.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Tegelijk hoef je natuurlijk ook geen promotieonderzoeken gedaan te hebben om de problemen te zien. Er is in de afgelopen jaren ook wel het één en ander bij ingeschoten. Soms vind ik het best moeilijk dat we de formerende partijen beoordelen op hun gebrek aan oplossend vermogen (wat ik ook niet meteen bij ze zie), terwijl grote thema’s al jaren vooruitgeschoven worden.
Echt rechts is vooral anti-links, net zoals echt links vooral anti-rechts is. Met die volledig sluitende cirkeldefinitie kan je zo decennia vooruit.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Probleem is dat niemand het er tegenwoordig over eens is wat nou rechts is.
Wat zeg jij nou dan? Henk Bleker is misschien wel de meest treurige politicus van de afgelopen 20 jaar man.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:18 schreef phpmystyle het volgende:
Zou mooi zijn als ze Bleker en Verhagen nog kunnen betrekken bij het kabinet in oprichting. Ook goede bestuurders met een juiste uitstraling. Ondanks dat ze van het CDA zijn.
Aha.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jammer dat de PvdA gekaapt is door extremistenpartij GroenLinks.
Nee, op onderwerpen als vluchtelingen, de staatshuishouding en het woningtekort. De vorige keer dat daar radicaal ingegrepen moest worden gebeurde dat door of met behulp van de PvdA.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:16 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
U doelt hierbij op de lage WOZ waarde?
Kan het vertrouwen in de boerensector weer herstellen. Heeft veel contacten met die sector en wordt goed gepruimd. Hij was ook niet van de linkerflank van het CDA.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat zeg jij nou dan? Henk Bleker is misschien wel de meest treurige politicus van de afgelopen 20 jaar man.
Als het zo simpel was dan was het kabinet er wel geweest.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weinig regeltjes voor bedrijven en een beetje lelijk doen tegen migranten.
Onhandig ja, zo'n kaping door een partij waar je vrijwel altijd bij mee stemt, op lokaal niveau al tal van gecombineerde fracties mee hebt, en waarbij bij elk partijcongres in grote meerderheid wordt aangegeven dat meer samenwerking met de kapers juist goed is. Alle PvdA'ers gaan huilend naar bed door de kaping van GroenLinks waar ze met 90% van het ledenbestand achter staan.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jammer dat de PvdA gekaapt is door extremistenpartij GroenLinks.
Wat denk je nou dat deze jongen aan het doen is hier?quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat zeg jij nou dan? Henk Bleker is misschien wel de meest treurige politicus van de afgelopen 20 jaar man.
Hoop gedoe over welke buitenlanders ze het hardste moeten haten vermoedelijk.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als het zo simpel was dan was het kabinet er wel geweest.
Ik vraag mij af waar het zo stroef op gaat. Zou dat echt de financiën zijn?quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als het zo simpel was dan was het kabinet er wel geweest.
Hoe plaats je partijen als Volt en D66 op die manier?quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Echt rechts is vooral anti-links, net zoals echt links vooral anti-rechts is. Met die volledig sluitende cirkeldefinitie kan je zo decennia vooruit.
Ik denk ook de botsing tussen wensdenken en werkelijkheid.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vraag mij af waar het zo stroef op gaat. Zou dat echt de financiën zijn?
Volt zie ik vooral als one-issuepartij met Europapa als volkslied, D66 laveert tussen in extremis het accent op economisch-rechts of sociaal-links leggen, afhankelijk van de poppetjes die er zitten en de omgeving waarin ze zich begeven. Waar ze nú precies voor staan is volgens mij niemand duidelijk, ook henzelf niet - getuige ook het rapport van de Van Mierlostichting.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:24 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Hoe plaats je partijen als Volt en D66 op die manier?
Geen idee hoe dwingend die stikstofbeperkingen zijn en of je deze niet kan repareren met nieuwe wetten. Kan mij niet voorstellen dat stikstof nu hét onderwerp is.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk ook de botsing tussen wensdenken en werkelijkheid.
Dat bijvoorbeeld de stikstofplannen van het vorige kabinet bijvoorbeeld geen D66-wens a la de gekozen burgemeester waren maar gewoon een opdracht waar je niet onderuit komt.
Dat klopt denk Ik wel. VVD en NSC nemen zichzelf nog wel een beetje serieus als partij en weten dat er op allerlei onderwerpen dingen moeten gebeuren die de achterban van BBB en PVV helemaal niet leuk vinden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk ook de botsing tussen wensdenken en werkelijkheid.
Dat bijvoorbeeld de stikstofplannen van het vorige kabinet bijvoorbeeld geen D66-wens a la de gekozen burgemeester waren maar gewoon een opdracht waar je niet onderuit komt.
Kastje van Eurlings vergeten?quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
Eurlings op wegen en water zou ook een mooie zet zijn. Wmb zet hij het eerste bord neer waar op staat 140 km.
Dus die plaats je dan buiten die links/rechts-verdeling?quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Volt zie ik vooral als one-issuepartij met Europapa als volkslied, D66 laveert tussen in extremis het accent op economisch-rechts of sociaal-links leggen, afhankelijk van de poppetjes die er zitten en de omgeving waarin ze zich begeven. Waar ze nú precies voor staan is volgens mij niemand duidelijk, ook henzelf niet - getuige ook het rapport van de Van Mierlostichting.
Vergeten en vergeven is ook een rechts motto.quote:
Gezellig met Graus op een ministerie.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
Eurlings, das toch die kerel die vrouwen in elkaar beukt?
Kabinet Wife Beater -1quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Gezellig met Graus op een ministerie.
Dat weet ik niet. Er staat me wel bij dat hij zo strak als een snaar een megalomane speech hield.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
Eurlings, das toch die kerel die vrouwen in elkaar beukt?
Doorgesnoven, bedoeld u?quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Er staat me wel bij dat hij zo strak als een snaar een megalomane speech hield.
[ afbeelding ]
Correctquote:
moest van pvda/cu destijds. Echt achterlijk.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh en hij wilde jaren geleden al een blackbox/gps kastje in auto's zien. Wat een visionair.
Even de grammatica checken vriend.quote:
Ik doe het ervoor. Kinneging zou echt een waardevolle toevoeging zijn. Ook als MP.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:44 schreef VoMy het volgende:
Er wordt wel heel veel gekeken naar al bekende nationale politici, terwijl elke regering toch ook wel een paar nieuwe gezichten heeft.
Paul Slettenhaar (VVD) op migratie?
Kinneging (PVV/VVD?) op OCW?
Chris Jansen (PVV) op Economie?
Wilfried Nielen (BBB) op Klimaat?
En leuke confrontaties met GeenStijl/Powned.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik doe het ervoor. Kinneging zou echt een waardevolle toevoeging zijn. Ook als MP.
Ik ben het met je eens, al in het ironisch dat ze met Rutte 2 het woningtekort ook weer gecreëerd hebben.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, op onderwerpen als vluchtelingen, de staatshuishouding en het woningtekort. De vorige keer dat daar radicaal ingegrepen moest worden gebeurde dat door of met behulp van de PvdA.
Stukje assertiviteit is best prima.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:46 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
En leuke confrontaties met GeenStijl/Powned.
Dit is gewoon echt té ongeloofwaardig. Voortaan beter je best doen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:18 schreef phpmystyle het volgende:
Zou mooi zijn als ze Bleker en Verhagen nog kunnen betrekken bij het kabinet in oprichting. Ook goede bestuurders met een juiste uitstraling. Ondanks dat ze van het CDA zijn.
Ik word ingeschaald iets links van JA21. Terwijl ik denk om FVD te gaan stemmen dit keer.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:44 schreef Blastbeat het volgende:
Overigens is het Kieskompas voor de EU-verkiezingen sinds vanochtend online: https://eu.kieskompas.nl/nl#
Opvallend is dat NSC ongeveer op dezelfde positie geplaatst wordt als de SGP.
Nu moet je echt ophouden hoor..quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik word ingeschaald iets links van JA21. Terwijl ik denk om FVD te gaan stemmen dit keer.
quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:44 schreef Blastbeat het volgende:
Overigens is het Kieskompas voor de EU-verkiezingen sinds vanochtend online: https://eu.kieskompas.nl/nl#
Beetje een vreemde grafiek omdat beide assen twee componenten vertegenwoordigen die niet per se hetzelfde zijn? Maar ook wel komisch om de NSC te zien staan waar ze staan.quote:
Wat is er?quote:
Netjes bij de andere muffe grijze conservatieven.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Beetje een vreemde grafiek omdat beide assen twee componenten vertegenwoordigen die niet per se hetzelfde zijn? Maar ook wel komisch om de NSC te zien staan waar ze staan.
Daarom is een akkoord op hoofdlijnen ook zo’n uitkomst. Dan zet je het wensdenken gewoon in het hoofdlijnenakkoord, zonder de lastige punten te benoemen. Hoofdlijn: De regering spant zich in om te voldoen aan de stikstofnormen zonder de agrarische sector daaronder te laten lijden. Uitwerking mag het kabinet doen, vecht de details maar uit in de Kamer.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat klopt denk Ik wel. VVD en NSC nemen zichzelf nog wel een beetje serieus als partij en weten dat er op allerlei onderwerpen dingen moeten gebeuren die de achterban van BBB en PVV helemaal niet leuk vinden.
Daar hadden ze voor Stef Blok moeten gaan liggen inderdaad.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:46 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, al in het ironisch dat ze met Rutte 2 het woningtekort ook weer gecreëerd hebben.
Ik zie ze in ieder geval niet als opmerkelijk polariserend, wat ik met mijn eerdere opmerking vooral over veel partijen bedoelde aan te geven. Alhoewel D66 dan wel de gave heeft gehad om iedereen tegen zich in het harnas te jagen, maar dat lag naar mijn smaak meer aan de personen. Jetten vind ik dan weer behoorlijk goed opgedroogd, terwijl hij die factor ook had.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:39 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dus die plaats je dan buiten die links/rechts-verdeling?
Er is links van PvdA/GL nogal wat ruimte, dus uiterst links zou ik ze niet noemen, maar verder: goede zaak, vecht het maar onderling uit. Altijd maar braaf de lijn van de lijsttrekker volgen is verre van gezond.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
gaat goed bij onze uiterst linkse vrienden: https://www.telegraaf.nl/(...)pro-palestijnse-leus
Sowieso iets met stap, dat is de score voor Dilan.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
Wat wordt de titel van het coalitieakkoord?
De weg voorruit is de weg terug? Toekomst zoeken in het verleden? Pas op de plaats? Zoeken naar uit het verleden?
Ik vind het wel leuk dat ze intern overhoop liggen. Maakt de kans op een coalitie met dit clubje wat kleiner.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:06 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Er is links van PvdA/GL nogal wat ruimte, dus uiterst links zou ik ze niet noemen, maar verder: goede zaak, vecht het maar onderling uit. Altijd maar braaf de lijn van de lijsttrekker volgen is verre van gezond.
Welke inbreng van Marcel de Graaf heeft je overgehaald?quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik word ingeschaald iets links van JA21. Terwijl ik denk om FVD te gaan stemmen dit keer.
Beetje framing alsof dit een eenmansactie was, het lijkt me dat het opdoeken van een ministerie vooraf besproken en beslist wordt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daar hadden ze voor Stef Blok moeten gaan liggen inderdaad.
"een voorzichtige stap naar een andere toekomst"quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Sowieso iets met stap, dat is de score voor Dilan.
quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:08 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Welke inbreng van Marcel de Graaf heeft je overgehaald?
Niet.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:08 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Welke inbreng van Marcel de Graaf heeft je overgehaald?
Kitscherig nationalistisch met een infantiele noot:quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Sowieso iets met stap, dat is de score voor Dilan.
Of lekker retro.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:12 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Kitscherig nationalistisch met een infantiele noot:
Stap terug voor Volk en Vaderland!
Ondertitel: zwarte piet moet zwart blijven!
Zoals gebruikelijk in no mans land. Tijd dat er eens Europese lijsten komen overigens.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:44 schreef Blastbeat het volgende:
Qua links/rechts zijn wij gelijk. Alleen mijn waypoint zit wel aan de andere kant. Bij jij zo extreem pro EU?quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Zoals gebruikelijk in no mans land. Tijd dat er eens Europese lijsten komen overigens.
[ afbeelding ]
Volledig mee eens. Het is echt absurd dat we bij Europese verkiezingen alleen op nationale partijen kunnen stemmen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:18 schreef nostra het volgende:
Tijd dat er eens Europese lijsten komen overigens.
Ik heb het hier ook regelmatig met een paar rechts progressieve vrienden over, raar dat er zoveel rechtse partijen zijn, maar dat er toch niks voor jou bij zit.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Zoals gebruikelijk in no mans land. Tijd dat er eens Europese lijsten komen overigens.
[ afbeelding ]
Ik ben voor een duidelijk onderscheid tussen supra-nationale c.q. geopolitieke problemen die EU-breed aangepakt moeten worden in het licht van een China, terugtrekkende VS en Rusland, maar ook op het gebied van privacy bij Big Tech en economische blokvorming tegen andere grootmachten. Voor vrijhed van verkeer van personen en goederen. Tegelijkertijd ben ik voor meer nationale autonomie op terreinen die dat niet overstijgen en bijvoorbeeld vooral cultureel gegrond zijn. Een beetje á la de VS.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Qua links/rechts zijn wij gelijk. Alleen mijn waypoint zit wel aan de andere kant. Bij jij zo extreem pro EU?
Je zegt geen dingen waar ik tegen ben. Maar ik ben zo bang dat ze bij een uitgestoken hand je hele arm grijpen. Ik ben gewoon bang dat het hoofddoel federatievorming is. Terwijl bescherming van buitengrenzen, gezamenlijke defensieontwikkeling, of terreur aanpak best prima is. Maar geen eurobonds of andere ongein.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik ben voor een duidelijk onderscheid tussen supra-nationale c.q. geopolitieke problemen die EU-breed aangepakt moeten worden in het licht van een China, terugtrekkende VS en Rusland, maar ook op het gebied van privacy bij Big Tech en economische blokvorming tegen andere grootmachten. Voor vrijhed van verkeer van personen en goederen. Tegelijkertijd ben ik voor meer nationale autonomie op terreinen die dat niet overstijgen en bijvoorbeeld vooral cultureel gegrond zijn. Een beetje á la de VS.
Het punt is vooral dat die hele federatievorming kunstmatig is en daardoor in de praktijk te zeer in de weg wordt gezeten door prevalerende nationale belangen, zélfs als die de nationale belangen overstijgen (denk aan een gezamenlijke aanpak van de coronacrisis, dat was gewoon ieder voor zich en de grootste bek en grootste portemonnee gingen voor). Ik weet ook niet hoe je dat oplost. Begin eens met het idiote vertalen in het parlement en het verhuiscircus tussen Straatsburg en Brussel als je zogenaamde cohesie wil uitstralen. Maar dat zijn maar symptomen van een dieperliggend probleem en geen oplossingen. De muntunie en daarmee de rol van de ECB is dé cruciale factor en het is vrij pleitbaar dat je geen functionerende muntunie kan hebben zonder fiscale, politieke en wellicht zelfs militaire.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je zegt geen dingen waar ik tegen ben. Maar ik ben zo bang dat ze bij een uitgestoken hand je hele arm grijpen. Ik ben gewoon bang dat het hoofddoel federatievorming is. Terwijl bescherming van buitengrenzen, gezamenlijke defensieontwikkeling, of terreur aanpak best prima is. Maar geen eurobonds of andere ongein.
Ik zit meestal ook ergens in het vak rechtsboven (wel vrij dicht bij de verticale lijn), dus voor mij is het vaak ook wel een worsteling. Afgelopen keer voor het eerst in jaren D66 gestemd en daar wel tevreden mee.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:24 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik heb het hier ook regelmatig met een paar rechts progressieve vrienden over, raar dat er zoveel rechtse partijen zijn, maar dat er toch niks voor jou bij zit.
Betreffende de D66, ik heb nu al twee keer voor de tweede kamer niet D66 gestemd door gekozen retoriek en houding. Maar ook ik ben positief over Jetten anno nu.
De meeste partijen geven toch duidelijk aan bij welke Europese fractie ze horen (zelfs op het stembiljet volgens mij)?quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:20 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Het is echt absurd dat we bij Europese verkiezingen alleen op nationale partijen kunnen stemmen.
Nou ja, het is mij ook niet goed duidelijk wat er nou allemaal op dat vlak gebeurt met bijvoorbeeld ALDE en In 't Veld, waar ik in het verleden op stemde en die dan weer naar Volt België vliegt, wat dan weer niet mag en dan weer wel, ik vind het maar raadselachtig. Dat kan ook goed aan mijzelf liggen, maar ik denk tegelijkertijd dat nog niet eens 20% van de kiesgerechtigden überhaupt van ALDE heeft gehoord of hun peers.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:43 schreef KareldeStoute het volgende:
De meeste partijen geven toch duidelijk aan bij welke Europese fractie ze horen (zelfs op het stembiljet volgens mij)?
Ze mogen zich inderdaad wel wat prominenter profileren.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, het is mij ook niet goed duidelijk wat er nou allemaal op dat vlak gebeurt met bijvoorbeeld ALDE en In 't Veld, waar ik in het verleden op stemde en die dan weer naar Volt België vliegt, wat dan weer niet mag en dan weer wel, ik vind het maar raadselachtig. Dat kan ook goed aan mijzelf liggen, maar ik denk tegelijkertijd dat nog niet eens 20% van de kiesgerechtigden überhaupt van ALDE heeft gehoord of hun peers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |