Ben bloedserieus. Mjah, sommigen hier vinden alles extreemrechts dat rechts van Den Uyl gepositioneerd zit politiek gezien.quote:
Dan hebben ze heel raar onderhandeld, als vier rechts-conservatieve partijen na vijf maanden onderhandelen uitkomen op een centrumkabinet.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Gezien de concessies die er gedaan moeten worden en wat er uitlekt zou je het beter een centrum kabinet kunnen noemen zonder al teveel karakter en signatuur.
De PvdA mag straks de hervormingsagenda weer uitvoerenquote:Op woensdag 8 mei 2024 11:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Voor het oplossen van problemen bleek tot nu toe in de praktijk eigenlijk steeds de PvdA in een kabinet noodzakelijk maar of het volk die conclusie durft te trekken.
Jammer dat de PvdA gekaapt is door extremistenpartij GroenLinks.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Voor het oplossen van problemen bleek tot nu toe in de praktijk eigenlijk steeds de PvdA in een kabinet noodzakelijk maar of het volk die conclusie durft te trekken.
U doelt hierbij op de lage WOZ waarde?quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Probleem is dat niemand het er tegenwoordig over eens is wat nou rechts is.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:16 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dan hebben ze heel raar onderhandeld, als vier rechts-conservatieve partijen na vijf maanden onderhandelen uitkomen op een centrumkabinet.
Weinig regeltjes voor bedrijven en een beetje lelijk doen tegen migranten.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Probleem is dat niemand het er tegenwoordig over eens is wat nou rechts is.
Oh, zeker. Maar de kiezer houdt dit circus op deze manier natuurlijk wel in stand. Wat we vroeger de constructieve partijen noemen zijn onder druk van het publiek zelf ook geworden tot clickbait. We willen immers scherpe oneliners bij het journaal. Symboolpolitiek op twitter. Hoofden op hakblokken bij een uitglijder, dat willen we zien. In suf doch functioneel beleid is niemand geïnteresseerd. Dat verwijt past de huidige formerende partijen even goed als een aantal anderen, maar uiteindelijk doen we dit vooral onszelf aan volgens mij.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Tegelijk hoef je natuurlijk ook geen promotieonderzoeken gedaan te hebben om de problemen te zien. Er is in de afgelopen jaren ook wel het één en ander bij ingeschoten. Soms vind ik het best moeilijk dat we de formerende partijen beoordelen op hun gebrek aan oplossend vermogen (wat ik ook niet meteen bij ze zie), terwijl grote thema’s al jaren vooruitgeschoven worden.
Echt rechts is vooral anti-links, net zoals echt links vooral anti-rechts is. Met die volledig sluitende cirkeldefinitie kan je zo decennia vooruit.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Probleem is dat niemand het er tegenwoordig over eens is wat nou rechts is.
Wat zeg jij nou dan? Henk Bleker is misschien wel de meest treurige politicus van de afgelopen 20 jaar man.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:18 schreef phpmystyle het volgende:
Zou mooi zijn als ze Bleker en Verhagen nog kunnen betrekken bij het kabinet in oprichting. Ook goede bestuurders met een juiste uitstraling. Ondanks dat ze van het CDA zijn.
Aha.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jammer dat de PvdA gekaapt is door extremistenpartij GroenLinks.
Nee, op onderwerpen als vluchtelingen, de staatshuishouding en het woningtekort. De vorige keer dat daar radicaal ingegrepen moest worden gebeurde dat door of met behulp van de PvdA.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:16 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
U doelt hierbij op de lage WOZ waarde?
Kan het vertrouwen in de boerensector weer herstellen. Heeft veel contacten met die sector en wordt goed gepruimd. Hij was ook niet van de linkerflank van het CDA.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat zeg jij nou dan? Henk Bleker is misschien wel de meest treurige politicus van de afgelopen 20 jaar man.
Als het zo simpel was dan was het kabinet er wel geweest.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weinig regeltjes voor bedrijven en een beetje lelijk doen tegen migranten.
Onhandig ja, zo'n kaping door een partij waar je vrijwel altijd bij mee stemt, op lokaal niveau al tal van gecombineerde fracties mee hebt, en waarbij bij elk partijcongres in grote meerderheid wordt aangegeven dat meer samenwerking met de kapers juist goed is. Alle PvdA'ers gaan huilend naar bed door de kaping van GroenLinks waar ze met 90% van het ledenbestand achter staan.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jammer dat de PvdA gekaapt is door extremistenpartij GroenLinks.
Wat denk je nou dat deze jongen aan het doen is hier?quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat zeg jij nou dan? Henk Bleker is misschien wel de meest treurige politicus van de afgelopen 20 jaar man.
Hoop gedoe over welke buitenlanders ze het hardste moeten haten vermoedelijk.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als het zo simpel was dan was het kabinet er wel geweest.
Ik vraag mij af waar het zo stroef op gaat. Zou dat echt de financiën zijn?quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als het zo simpel was dan was het kabinet er wel geweest.
Hoe plaats je partijen als Volt en D66 op die manier?quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Echt rechts is vooral anti-links, net zoals echt links vooral anti-rechts is. Met die volledig sluitende cirkeldefinitie kan je zo decennia vooruit.
Ik denk ook de botsing tussen wensdenken en werkelijkheid.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vraag mij af waar het zo stroef op gaat. Zou dat echt de financiën zijn?
Volt zie ik vooral als one-issuepartij met Europapa als volkslied, D66 laveert tussen in extremis het accent op economisch-rechts of sociaal-links leggen, afhankelijk van de poppetjes die er zitten en de omgeving waarin ze zich begeven. Waar ze nú precies voor staan is volgens mij niemand duidelijk, ook henzelf niet - getuige ook het rapport van de Van Mierlostichting.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:24 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Hoe plaats je partijen als Volt en D66 op die manier?
Geen idee hoe dwingend die stikstofbeperkingen zijn en of je deze niet kan repareren met nieuwe wetten. Kan mij niet voorstellen dat stikstof nu hét onderwerp is.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk ook de botsing tussen wensdenken en werkelijkheid.
Dat bijvoorbeeld de stikstofplannen van het vorige kabinet bijvoorbeeld geen D66-wens a la de gekozen burgemeester waren maar gewoon een opdracht waar je niet onderuit komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |