abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:54:13 #101
13309 nostra
ask why
pi_213463742
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:50 schreef KaheemSaid het volgende:
Wat ik mij daarnaast blijf afvragen is waarom er zoveel haat jegens Timmermans is.
Nou ja, dat is gewoon een strategische keuze vooraf geweest van met name Yesilgoz. Het angstbeeld van een linkse wolk schetsen, deels begrijpelijk maar ontzettend knullig uitgevoerd, met dan een VVD van 30+, NSC iets minder en een PVV van rond de 20 als einddoel. Geef je wat kruimels op Asiel aan de PVV en is iedereen blij. Pakte alleen niet zo goed uit en nu terugdraaien wordt wat lastig.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:57:56 #102
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213463782
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Iedereen heeft zichzelf eigenlijk op een of andere manier in de hoek geverfd. Wilders heeft al honderd concessies gedaan (althans, dat is het beeld) en veel verder kan hij niet gaan zonder zijn kiezers weg te jagen. Als Yesilgöz de stekker eruit trekt moet ze naar Timmermans en die heeft ze afgeschilderd als de duivel in eigen persoon. Omtzigt kan geen breekreden opgeven die niet ook al maanden geleden bestond. En van der Plas mag blij zijn dat ze überhaupt aan die tafel zit.

Dus misschien komen ze eruit, en wordt het al een vechtkabinet bij de balkonscène. Of het lukt niet, Wilders en vd Plas gaan iedereen en zijn moeder de schuld geven en daar gaan alle media het heel druk mee hebben, zodat in de schaduw Timmermans aan een PvdaGL/VVD/NSC-kabinet kan bouwen.
Blijft niks van NSC en VVD over.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_213463785
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nu ook niet.
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:59:29 #104
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213463805
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nu ook niet.
Maar wel met juist beleid. En daar gaat het om.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:00:54 #105
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213463816
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, dat is gewoon een strategische keuze vooraf geweest van met name Yesilgoz. Het angstbeeld van een linkse wolk schetsen, deels begrijpelijk maar ontzettend knullig uitgevoerd, met dan een VVD van 30+, NSC iets minder en een PVV van rond de 20 als einddoel. Geef je wat kruimels op Asiel aan de PVV en is iedereen blij. Pakte alleen niet zo goed uit en nu terugdraaien wordt wat lastig.
Je committeren aan een centrum-rechts kabinet cq niet links kabinet kan op termijn gunstig uitpakken voor de VVD. Genoeg NSC/PVV stemmers die best zouden willen terugkeren. Zijn toch partijen met wat nadelen hé.

Het CDA gaat die stemmers in elk geval niet meer terugkrijgen onder de huidige links-progressieve lijn onder Bontenbal.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213463821
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Betreffende de VVD ben ik op langer termijn niet zo zeker, maar ik vind het best lastig om een scenario te bedenken waarin NSC bij de volgende verkiezingen nog echt relevant is, hetzelfde heb ik met BBB.
pi_213463825
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar wel met juist beleid. En daar gaat het om.
Als dit kabinet er al komt gaat er van beleid maken en uitvoeren niet veel komen natuurlijk. Competente figuren hebben ze succesvol weggejaagd. En tegen het geschreeuw van Wilders kunnen ze toch niet op.
pi_213463829
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zou interessant zijn maar wie van buiten deze partijen zou zich daar aan willen wagen…
Iemand met een rechts-conservatieve signatuur. Het premierschap is een positie met prestige en gewoonlijk moet je je eerst omhoog likken binnen een partij en vervolgens bij de kiezers. Dat is niet aan iedereen besteed en nu kan je al deze stappen overslaan en direct de premier te worden. Best aantrekkelijk als je de ambitie hebt.
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:03:43 #109
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213463835
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:01 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Betreffende de VVD ben ik op langer termijn niet zo zeker, maar ik vind het best lastig om een scenario te bedenken waarin NSC bij de volgende verkiezingen nog echt relevant is, hetzelfde heb ik met BBB.
Kan best kloppen. NSC zijn m.i voor 60/75% conservatieve kiezers, en een wat kleiner -maar luid deel- zijn links of progressief. Beide kampen zullen nog wel 2 keer nadenken om op het NSC te stemmen.

Zullen weinig kiezers meer zijn die voor NSC gaan wegens de wat verhulde Katholieke waarden en de sociale leer van de rk kerk die Omtzigt aanhangt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213463836
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:02 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Iemand met een rechts-conservatieve signatuur. Het premierschap is een positie met prestige en gewoonlijk moet je je eerst omhoog likken binnen een partij en vervolgens bij de kiezers. Dat is niet aan iedereen besteed en nu kan je al deze stappen overslaan en direct de premier te worden. Best aantrekkelijk als je de ambitie hebt.
Aan wie denk je dan bijvoorbeeld? De namen die ik kan verzinnen hebben diverse vlekjes of al meerdere partijen in die hoek versleten.
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:04:33 #111
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213463849
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:01 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zijn ze ook niet. Maar het electoraat ervan wel, want die wandelen dan door richting de volgende Politicus Die Alle Problemen Zo Goed Kan Benoemen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:04:52 #112
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213463851
quote:
2s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aan wie denk je dan bijvoorbeeld? De namen die ik kan verzinnen hebben diverse vlekjes of al meerdere partijen in die hoek versleten.
Het is de uitdrukkelijke wens van Omtzigt om minder gewicht te hangen aan wie/wat de mp is. Misschien moeten we het ook niet belangrijker maken dan het is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:06:10 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213463862
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is de uitdrukkelijke wens van Omtzigt om minder gewicht te hangen aan wie/wat de mp is. Misschien moeten we het ook niet belangrijker maken dan het is.
Dat kan Omtzigt wel wensen. Maar uiteindelijk heeft die premier toch behoorlijk veel invloed omdat die ons land gaat vertegenwoordigen bij veel overleggen en niet Omtzigt.
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:06:43 #114
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213463873
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat kan Omtzigt wel wensen. Maar uiteindelijk heeft die premier toch behoorlijk veel invloed omdat die ons land gaat vertegenwoordigen bij veel overleggen en niet Omtzigt.
Anyhow. Ik gok op een Vomhof of Pastor.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213463878
quote:

[..]
NSC wordt hooguit een juniorpartner in dit kabinet, de premier is gewoon het uithangbord en heeft het grootste afbreukrisico. Maar wie zie jij als mogelijke premierkandidaten?
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:07:45 #116
13309 nostra
ask why
pi_213463886
quote:

[..]
Als het aan Omtzigt ligt, bepaalt de Kamer het hele beleid en is Vak-K een uitvoeringsinstelling. Maar die man is dan ook "wat" wereldvreemd.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:07:59 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213463891
Het zal denk ik iemand van een jaar of 60 zijn die weinig afbreukrisico en wel ervaring heeft met managen. Daar valt Pastors wel onder.
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:08:10 #118
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213463893
Zie trouwens ook wel iets in Plasschaert eventueel.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:09:19 #119
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213463906
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:07 schreef nostra het volgende:

[..]
Als het aan Omtzigt ligt, bepaalt de Kamer het hele beleid en is Vak-K een uitvoeringsinstelling. Maar die man is dan ook "wat" wereldvreemd.
Ja klopt. Hij wil een kabinet zonder mening.
Gaat niet gebeuren. Mjah, helaas is hij nu nodig. Volgende verkiezing op een zijspoor duwen zonder dat dat ergens staat opgeschreven.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213463910
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Zijn ze ook niet. Maar het electoraat ervan wel, want die wandelen dan door richting de volgende Politicus Die Alle Problemen Zo Goed Kan Benoemen.
Plusje voor de Donald Duck referentie.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213463920
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Tegelijk hoef je natuurlijk ook geen promotieonderzoeken gedaan te hebben om de problemen te zien. Er is in de afgelopen jaren ook wel het één en ander bij ingeschoten. Soms vind ik het best moeilijk dat we de formerende partijen beoordelen op hun gebrek aan oplossend vermogen (wat ik ook niet meteen bij ze zie), terwijl grote thema’s al jaren vooruitgeschoven worden.
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:11:11 #122
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213463929
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je committeren aan een centrum-rechts kabinet cq niet links kabinet kan op termijn gunstig uitpakken voor de VVD.
Dit aanstaande kabinet is echter niet centrumrechts.
Antifa
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:12:11 #123
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213463947
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:11 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dit aanstaande kabinet is echter niet centrumrechts.
Klopt. Gezien de concessies die er gedaan moeten worden en wat er uitlekt zou je het beter een centrum kabinet kunnen noemen zonder al teveel karakter en signatuur.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213463953
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt. Gezien de concessies die er gedaan moeten worden en wat er uitlekt zou je het beter een centrum kabinet kunnen noemen zonder al teveel karakter en signatuur.
Hardop gelachen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213463960
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:10 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Tegelijk hoef je natuurlijk ook geen promotieonderzoeken gedaan te hebben om de problemen te zien. Er is in de afgelopen jaren ook wel het één en ander bij ingeschoten. Soms vind ik het best moeilijk dat we de formerende partijen beoordelen op hun gebrek aan oplossend vermogen (wat ik ook niet meteen bij ze zie), terwijl grote thema’s al jaren vooruitgeschoven worden.
Voor het oplossen van problemen bleek tot nu toe in de praktijk eigenlijk steeds de PvdA in een kabinet noodzakelijk maar of het volk die conclusie durft te trekken :+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')