truste dame geniet van de laatste 6min jarig zijnquote:Op zondag 5 mei 2024 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Goed, het was niet mijn allerbeste verjaardag. Maar was al met al nog best heel tof![]()
Dank voor alle naamtopic en alle felicitaties allen!![]()
![]()
Viaplay luisterde mee.quote:Op zondag 5 mei 2024 23:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
De reactie van Max spreekt boekdelen
Dank!quote:Op zondag 5 mei 2024 23:54 schreef Nizno het volgende:
[..]
truste dame geniet van de laatste 6min jarig zijn
quote:Op zondag 5 mei 2024 23:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gefeli!
Eindelijk legaal drinken en autorijden? (niet tegelijkertijd)
nopequote:Op zondag 5 mei 2024 23:56 schreef butz0rs het volgende:
Eerste keer Britse volkslied sinds koning Charles?
Ja, eikels.quote:
Maakt het verhaal mooierquote:Op zondag 5 mei 2024 23:56 schreef SiGNe het volgende:
Heb je eindelijk eens voor het eerst gewonnen, heb je een pleister op je neus
Nopequote:Op zondag 5 mei 2024 23:56 schreef butz0rs het volgende:
jup, eerste keer God Save the kingquote:Op zondag 5 mei 2024 23:56 schreef butz0rs het volgende:
Russel heeft god save the king al gehadquote:
yupquote:
yupquote:
nu dusquote:
en ow wat heeft hij genoten van het feit dat hij een week na Nederland Kingsday het God save the King mocht horenquote:
haar mama werd bevrijd van dr dikke buikquote:
Altijd beter dan Kerstmis of Nieuwjaar of zoquote:
Das waarquote:Op maandag 6 mei 2024 00:01 schreef Zorro het volgende:
[..]
Altijd beter dan Kerstmis of Nieuwjaar of zo
Ik ga hier zeer mee akkoord.quote:Op maandag 6 mei 2024 00:03 schreef FvanS het volgende:
Toch wel eens lachen dat RB niet iedereen de moeder domineert, ook voor de VSC en SC zat Max nog geen 3 seconden voor de Nr2. Hopen dat het dit seizoen een beetje op die manier doorgaat. Is natuurlijk veel leuker.
Hij had die gratis pitstop dus al, niets aan de hand. SC pitstop is 9 seconden, voorsprong was 11 seconden.quote:Op maandag 6 mei 2024 00:05 schreef Tijger_m het volgende:
Hoewel ik Lando een overwinning van harte gun was dit (weer) een aanfluiting, Lando had nooit 30 seconden voor de safety car mogen rijden en krijgt daarmee een gratis pitstop en wint daardoor.
Leuk voor Lando maar alweer een totale fuck up van de FIA. Ongelofelijk
Het was ook vrij absurd dat red bull op elke baan zo dominant wasquote:Op maandag 6 mei 2024 00:04 schreef Perox het volgende:
Maar heeft McLaren nu echt het gat gedicht of blijft het bij een one-off? Het leek er toch op dat RBR het met de set up niet goed had dit weekend. Maar wie weet wordt het nog spannend voor de rest van het seizoen.
Die had hij niet, hij had namelijk achter de SC een pitstop moeten maken als de regels normaal gevolgd waren.quote:Op maandag 6 mei 2024 00:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij had die gratis pitstop dus al, niets aan de hand. SC pitstop is 9 seconden, voorsprong was 11 seconden.
als hij net voorbij was dan had de SC gewacht tot Lando opnieuw in de buurt was voor hij de baan op kwamquote:Op maandag 6 mei 2024 00:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die had hij niet, hij had namelijk achter de SC een pitstop moeten maken als de regels normaal gevolgd waren.
Is afhankelijk van wanneer de safety car de leider oppakt. Daar is geen regel overquote:Op maandag 6 mei 2024 00:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die had hij niet, hij had namelijk achter de SC een pitstop moeten maken als de regels normaal gevolgd waren.
*zucht*quote:Op maandag 6 mei 2024 00:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
even luisteren wat F1tv te zeggen heeftquote:Op maandag 6 mei 2024 00:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*zucht*
* Nattekat pakt notitieblokje er weer bij
1. De SC werd gedeployed op het moment dat Norris net over de finishlijn was gereden
2. Op dat moment had ie een voorsprong van 11,5 seconde, terwijl een stop onder SC 9 seconden is
3. De SC pikte Verstappen direct daarna op, de fout was dus om hem niet langs te laten
4. Norris had altijd gewonnen, zelfs als ie erachter had gezeten.
Ik denk dat ik m'n nest op ga zoeken. Beetje voorbereiding voor die gigantische jetlag die me te wachten staatquote:
trustequote:Op maandag 6 mei 2024 00:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat ik m'n nest op ga zoeken. Beetje voorbereiding voor die gigantische jetlag die me te wachten staat
Prachtige herinnering bij een prachtige herinnering.quote:
Huh?quote:
Russelquote:Op maandag 6 mei 2024 00:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huh?
'Voor het eerst god save the king'
Wie was dat dan?
Hij verloor een groot stuk koolstofvezelquote:Op maandag 6 mei 2024 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
Tom liet goed zien dat Max door het raken van het paaltje toch wel wat van de vloer van de auto sloopte.
Russelquote:Op maandag 6 mei 2024 00:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huh?
'Voor het eerst god save the king'
Wie was dat dan?
Check!!!quote:
Kalff rectificeerde het zelf al.quote:Op maandag 6 mei 2024 00:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Check!!!
Viaplee zat er naast. Russel zat er tussen.
Zei die later ook gewoonquote:Op maandag 6 mei 2024 00:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Check!!!
ik heb het al de hele avond gemeld dat Russel de eerste al wasquote:Op maandag 6 mei 2024 00:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Check!!!
Alcohol brand ook schoon.quote:
quote:
Nou. Dit. Dus. Weer. Eensquote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mwah, die werd wel tiende in de sprintrace
En dus...quote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:20 schreef Sally het volgende:
[..]
Moeten we het op 1 (soort van-)race ophangen? Nog een verkorte ook nog?
Ik zit elke keer weer met de bingokaart op schoot om te turven dat Sargeant weer eens wat raakt, in het zand of het grind belandt, of in de muur parkeert.
Sorry. Het vertrouwen is wel weg na al die keren
Heujjjj.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:21 schreef Sally het volgende:
[..]
En toch weer niet.![]()
*turfje: i *turfje: ii
Eh ja. Maar de tweede keer sinds de dood van Elizabeth.quote:Op maandag 6 mei 2024 00:25 schreef Jane het volgende:
Dit was wel het eerste God Save The King in de F1 sinds de kroning van Charles, vandaag precies een jaar geleden.
Wat zou Hamilton gedacht hebben....?quote:Op maandag 6 mei 2024 01:42 schreef Radegast het volgende:
[..]
Eh ja. Maar de tweede keer sinds de dood van Elizabeth.
Ja.quote:
pfieuw gelukkig wel 5e, anders was mn fantasy game niet uitstekend meer geweest.quote:Op maandag 6 mei 2024 03:00 schreef SiGNe het volgende:
Sains krijgt 5 seconden straf voor z'n crash met Piastri, Perez naar P4
https://www.formula1.com/(...)1JHk6lYz0GzKch77GcrZ
Blijft wel een verschrikkelijk circuit om naar te kijken.quote:Op maandag 6 mei 2024 08:31 schreef GM78 het volgende:
Had niet echt veel hoop bij deze GP.
Maar dit was gewoon tot nu toe de beste van dit jaar
Vroeg een ViaPlay reporter dat?quote:
Ik vond het eigenlijk wel de minste. Wat een gedrocht van een racebaan.quote:Op maandag 6 mei 2024 08:31 schreef GM78 het volgende:
Had niet echt veel hoop bij deze GP.
Maar dit was gewoon tot nu toe de beste van dit jaar
Heb de persconferentie niet gezien, maar zeker jammer dat Norris' eerste win komt door een major fuckup van de FIA.quote:Op maandag 6 mei 2024 02:50 schreef Gremen het volgende:
Weer allemaal awkward antwoorden van Max tijdens de persconferentie. Eerst over dat paaltje en daarna over de safety car: "If my mom had balls, she would be my dad"
Nee dan was het een homoseksueel stel geweest en hadden ze Max nooit op de wereld gezet.quote:Op maandag 6 mei 2024 02:50 schreef Gremen het volgende:
Weer allemaal awkward antwoorden van Max tijdens de persconferentie. Eerst over dat paaltje en daarna over de safety car: "If my mom had balls, she would be my dad"
Is natuurlijk niet zo, doet de FIA de safety car 5 seconden eerder dan pit Norris en komt die voor Max uit en doen ze hem later dan rijdt Lando sowieso voor de safety car en heb je dezelfde situatie als nu. Je hebt enkel de 'pech' dat ze de SC uitriepen het moment dat Lando langs de pitstraat reed, maar ik geloof niet dat baanpositie van de leider nou heel erg iets is waar je rekening mee houd bij het roepen van een SC.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Heb de persconferentie niet gezien, maar zeker jammer dat Norris' eerste win komt door een major fuckup van de FIA.
Wat een onzin.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Heb de persconferentie niet gezien, maar zeker jammer dat Norris' eerste win komt door een major fuckup van de FIA.
Uh nee.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zijn eerste win kwam omdat hij veruit de snelste was.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je moet wel reëel zijn dat als die SC niet was gekomen het nog de vraag was geweest of hij zou hebben gewonnen. Hij kwam Perez ook niet voorbij ondanks de veel betere pace op de mediums. Nu hoefde hij niemand in te halen en had hij de nieuwste banden in schone lucht. Overigens wel foutloos gereden verder.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:58 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Zijn eerste win kwam omdat hij veruit de snelste was.
Dat valt wel mee. Hij won met 8 seconden voorsprong en lag er voor de SC 11 voor. Dus 19 seconden verschil. Laat een pitstop nou net 19 seconden duren..quote:Op maandag 6 mei 2024 09:58 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Zijn eerste win kwam omdat hij veruit de snelste was.
9 seconden pitstop onder de SCquote:Op maandag 6 mei 2024 10:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Hij won met 8 seconden voorsprong en lag er voor de SC 11 voor. Dus 19 seconden verschil. Laat een pitstop nou net 19 seconden duren..
Maargoed, uiteindelijk pakt dn Max dit weekend gewoon de meeste punten
Dat wel idd, het zou leuk zij als hij ook had moeten inhalen. Hij heeft daarmee gemazzeld, maar dit zou hem weinig boeien denk ik zo.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:00 schreef franske19 het volgende:
[..]
Je moet wel reëel zijn dat als die SC niet was gekomen het nog de vraag was geweest of hij zou hebben gewonnen. Hij kwam Perez ook niet voorbij ondanks de veel betere pace op de mediums. Nu hoefde hij niemand in te halen en had hij de nieuwste banden in schone lucht. Overigens wel foutloos gereden verder.
Norris was voor het paaltje ook al snellerquote:Op maandag 6 mei 2024 10:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Volgens mij had Max ook erkend dat er schade was aan zijn auto (toen hij dat paaltje raakte en/of de lichte touché door Perez). Maar dan was hij enkel dichterbij gekomen denk ik.
We zullen het nooit weten of hij zonder SC had gewonnen.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Norris was voor het paaltje ook al sneller
Zonder SC denk ik ook, hij was de snelste op de baan zelfs toen de rest al gestopt had.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We zullen het nooit weten of hij zonder SC had gewonnen.
Boeit verder ook niet, na de SC heeft hij het perfect uitgevoerd.
Op welke positie lag hij toen ook alweer?quote:Op maandag 6 mei 2024 10:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zonder SC denk ik ook, hij was de snelste op de baan zelfs toen de rest al gestopt had.
Eerste.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op welke positie lag hij toen ook alweer?
Snelste wil niet altijd zeggen dat je wint als je nog mensen moet inhalen.
Hoe kun je dit allemaal zo zeker stellen? Je kunt 100x de snelste zijn. Die snelste man kwam Perez niet voorbij. En had zonder SC Leclerc, Verstappen, Sainz en Piastri in moeten halen en lag dan 8 seconden achter. Ik weet zelfs zeker dat hem dat nooit gelukt was.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zonder SC denk ik ook, hij was de snelste op de baan zelfs toen de rest al gestopt had.
Hij liep uit op iedereen die al gestopt was, Perez had ie er allang uit gereden. Hij had nog vrolijk 10 ronden door gekund.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Hoe kun je dit allemaal zo zeker stellen? Je kunt 100x de snelste zijn. Die snelste man kwam Perez niet voorbij. En had zonder SC Leclerc, Verstappen, Sainz en Piastri in moeten hebben. Ik weet zelfs zeker dat hem dat nooit gelukt was.
Goed dat jij dit allemaal zeker weet. Ik heb ernstige twijfels. Het gat met Verstappen bleef bijvoorbeeld ronden lang rond de 11,5 seconden. Leclerc lag daar vlak achter en Sainz ook.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij liep uit op iedereen die al gestopt was, Perez had ie er allang uit gereden. Hij had nog vrolijk 10 ronden door gekund.
Waar haal je nou weer vandaan dat ik het zeker weetquote:Op maandag 6 mei 2024 10:27 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Goed dat jij dit allemaal zeker weet. Ik heb ernstige twijfels. Het gat met Verstappen bleef bijvoorbeeld ronden lang rond de 11,5 seconden. Leclerc lag daar vlak achter en Sainz ook.
quote:Op maandag 6 mei 2024 10:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat valt echt wel mee, dit was gewoon een mooie overwinning van Norris die de snelste op de baan was in niet per se de snelste wagen.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
tikkeltje vals, de verkeerde post quoten. Ik had het over nog makkelijk 10 ronden door kunnen en daarmee voor allerlei coureurs uit komen. Dat weet je helemaal niet zeker.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waar haal je nou weer vandaan dat ik het zeker weet
[..]
Inderdaad. En soms heb je wat geluk nodig om te winnen.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Norris reed een fenomenale raceIedereen was blij voor hem
Hij had duidelijk wel de snelste wagen maar als je in Miami vast zit achter anderen kun je het niet echt laten zien. McLaren was gewoon matig op de soft banden met hun set up waardoor de quali ze in de problemen bracht voor beide races.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat valt echt wel mee, dit was gewoon een mooie overwinning van Norris die de snelste op de baan was in niet per se de snelste wagen.
Dat ook. En hij was ook echt blij voor hem. Benieuwd hoe het in Imola gaat over 2 weken!quote:Op maandag 6 mei 2024 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Inderdaad. En soms heb je wat geluk nodig om te winnen.
Verstappen heeft gewoon weer uitstekende zaken gedaan voor het WK trouwens dit weekend.
Uiteindelijk 26 punten is. Net zoveel als normaal en win+FL. Niemand heeft meer punten gescoord dit weekend.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Inderdaad. En soms heb je wat geluk nodig om te winnen.
Verstappen heeft gewoon weer uitstekende zaken gedaan voor het WK trouwens dit weekend.
Verstappen zal het prima vinden zolang er achter hem nog steeds geen duidelijke nummer 2 is van weekend tot weekend.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat ook. En hij was ook echt blij voor hem. Benieuwd hoe het in Imola gaat over 2 weken!
Ik kan me niet voorstellen dat dat iemand nog interesseert.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:39 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Uiteindelijk 26 punten is. Net zoveel als normaal en win+FL. Niemand heeft meer punten gescoord dit weekend.
Q3 maakten de coureurs ook gewoon de fouten.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
McLaren heeft wat dat betreft een beetje vreemd weekend gehad waarbij het effect van de upgrades nog wat onduidelijk is. Vrijdag tot SQ3 zagen ze er zeer sterk uit, daarna was het allemaal even niets tot zondag waar ze opeens weer wel die pace hadden.
Dat weet ik niet zozeer, zowel Verstappen als RB was gister gewoon niet optimaal en ik heb ook het idee dat Miami niet het favoriete circuit van verstappen is. Dikke kans dat VER en ook PER in Emilia weer ver voor de rest uitrijden. Wat gister vooral te zien was is dat Norris ook exceptioneel is en waarschijnlijk na VER de meest complete coureur van de grid.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dat iemand nog interesseert.
Het gaat er om dat er eindelijk weer hoop is.
Ook een weekend met maar 1 vrije training en als je dan de afstelling niet op orde hebt dan krijg je het zwaar. Eens zien of mclaren dit kan volhouden, voor de wk strijd wel leuker.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
McLaren heeft wat dat betreft een beetje vreemd weekend gehad waarbij het effect van de upgrades nog wat onduidelijk is. Vrijdag tot SQ3 zagen ze er zeer sterk uit, daarna was het allemaal even niets tot zondag waar ze opeens weer wel die pace hadden.
Viel me inderdaad ook op dat ik het rechte stuk de coureur voor of achter Max meestal eerder dichterbij kwam dan wat anders.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:58 schreef Bargehassus het volgende:
Volgens Peter Windsor hebben ze bij Verstappen waarschijnlijk wat meer vleugel gezet voor de race. Topsnelheid was significant lager dan de autp's om hem heen.
Achterkant en voorkant geraakt, kijk de race van Silverstone 2022 nog maar eens terug wat schade kan doen.quote:Red Bull has revealed that Max Verstappen’s hopes of challenging Lando Norris for the race win in Formula 1’s Miami Grand Prix were derailed by floor damage.
Verstappen found himself unable to match the pace of Norris after the safety car restart at Sunday’s Miami race, opening the door for his McLaren rival to secure the maiden victory of his career.
The Dutchman had put down his lack of pace to balance the difficulties he had experienced all weekend and being uncomfortable with the hard tyres that he had switched to prior to the restart.
But post-race analysis of Verstappen’s Red Bull had revealed that the world champion had picked up damage to his floor – most likely as a result of running over the chicane kerbs and taking out the bollard on lap 22.
Speaking afterwards, Red Bull team principal Christian Horner said: “I don't think we had a great balance all weekend. Obviously, he hit the bollard around lap 20 and that has actually done quite a lot of damage to the underside of the car, so we will have to look at exactly what the effect of that was.
"It is a reasonable amount of the area around the left rear floor. There is a reasonable amount that's missing and you can see it awfully flexing as well, so it certainly wouldn't be helping."
Horner’s comments seemed to fly in the face of Verstappen’s reaction getting out of the car when he suggested that his pace problems had all been down to set up and tyres and that he felt there had been no damage.
“I never really felt comfortable the whole weekend with it,” he said. “I think on the medium it was still OK-ish, but on the hard it was quite a disaster.
"I mean, just low grip, just very tricky balance in the low-speed. I couldn't really lean on the rear while in the high-speed I was understeering a lot. So when you have these two issues, you cannot also balance it out because you're chasing two different things. So yeah, just driving to the grip that I had and it was not a lot.”
Speaking about the incident with the cone, he said: “I didn't like it, so I decided to take it out and test the durability of the front wing as well. So that's a crash test done. Yeah, there was no damage. The cone was out of the way for everyone, so it was basically a free-for-all after that.”
Asked specifically though about Horner’s suggestions of his pace drop being down to damage, Verstappen replied: “It didn't feel different, so I don't know. Maybe it was already damaged. I don't know. I mean I hit that thing and then my pace was the same so I didn't really know if there was damage.”
Red Bull later explained that Verstappen’s remarks about the damage had come before he had seen the car – with it fairly obvious that there was damage.
Horner had explained that its race data showed Verstappen was well down in performance through Turn 1, which would have accounted for the advantage that Norris had.
“He lost two-and-a-half-tenths in Turn 1 every lap,” he said. “Whether that was because of the damage, when you actually see the pictures of what was missing, it wasn't designed like that."
Furthermore, Verstappen gave a quote in the Red Bull press release later in the evening clarifying how clear the damage was.
“When we took the car back to the garage, we also found that the floor was damaged and had a hole in which could have been picked up from hitting the cone,” he remarked.
https://www.autosport.com(...)-confusion/10607612/
Lekker sfeertje daar.quote:Op maandag 6 mei 2024 11:10 schreef Nober het volgende:
Red Bull insists Verstappen had floor damage despite post-F1 race confusion
[..]
Achterkant en voorkant geraakt, kijk de race van Silverstone 2022 nog maar eens terug wat schade kan doen.
Als je het niet erg vindt ben ik gewoon voor Verstappen en hoop ik dat hij wint. Prima als anderen ook winnen, maar ik ga er niet op zitten hopen. De tijden waarin zijn dominantie op houdt komen vanzelf wel weer. Ik schaam me er niet voor dat ik nu geniet. In mijn hele leven heb ik misschien hooguit een paar jaar dat de coureur waarvoor ik ben in staat is veel te winnen, dan ga ik niet hopen dat dat snel stopt.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dat iemand nog interesseert.
Het gaat er om dat er eindelijk weer hoop is.
Ik haal er niet uit dat het iets met sfeer te maken heeft.quote:
Schade kan maar de rondetijden en Verstappen geven aan dat er geen verschil was.quote:Op maandag 6 mei 2024 11:10 schreef Nober het volgende:
Red Bull insists Verstappen had floor damage despite post-F1 race confusion
[..]
Achterkant en voorkant geraakt, kijk de race van Silverstone 2022 nog maar eens terug wat schade kan doen.
Rondetijden zijn niet te vergelijken, aangezien hij voor de schade op de mediums reed en na de schade op de hards. Dus of hij last had van de schade, of gewoon de harde band, die niet deed wat hij wilde, is lastig te beoordelen.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:41 schreef franske19 het volgende:
[..]
Schade kan maar de rondetijden en Verstappen geven aan dat er geen verschil was.
Zero fucks given.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:05 schreef opgebaarde het volgende:
Canal+ die voor de race aan Verstappen vraagt naar de atmosfeer nu Trump er ook is:
It's good everyone looks at him, you know, and then they don't bother me
Haha wat een vent. Goud
Gejat van reddit. Obvious
[ afbeelding ]
Ik had dit zelf niet beter kunnen verwoorden.quote:Op maandag 6 mei 2024 11:28 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Als je het niet erg vindt ben ik gewoon voor Verstappen en hoop ik dat hij wint. Prima als anderen ook winnen, maar ik ga er niet op zitten hopen. De tijden waarin zijn dominantie op houdt komen vanzelf wel weer. Ik schaam me er niet voor dat ik nu geniet. In mijn hele leven heb ik misschien hooguit een paar jaar dat de coureur waarvoor ik ben in staat is veel te winnen, dan ga ik niet hopen dat dat snel stopt.
Dat zijn niet gewoon die 5 seconden die Sainz erbij heeft gekregen?quote:Op maandag 6 mei 2024 17:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Nooit een uitspraak gekomen hierover. Erg vreemd.
Dit is correct. Foutje van mij.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:47 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat zijn niet gewoon die 5 seconden die Sainz erbij heeft gekregen?
Die was al "no further investigation necessary" tijdens de race.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dit is correct. Foutje van mij.
Maar dus wel nooit een uitspraak over Oscars van de baan-duw moment. Ook interessant.
Niet gezien, even gemist dus. Wel bijzonder want ze raakten elkaar.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die was al "no further investigation necessary" tijdens de race.
Denk het niet, het zat wat mee, qua afstelling, qua raceverloop, dat is moeilijk te herhalen, ze missen nog steeds topsnelheid, het is dat Lando Max al voorbij was via de piststop maar had het nog moeten zien of hij er racend voorbij gegaan was, z'n rondjes waren wel sneller maar topspeed niet dus probeer er dan maar eens voorbij te komen.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:59 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ook een weekend met maar 1 vrije training en als je dan de afstelling niet op orde hebt dan krijg je het zwaar. Eens zien of mclaren dit kan volhouden, voor de wk strijd wel leuker.
Leclerc had zijn banden teveel opgebruikt om Max te pakken dan. Max had hem dan best terug kunnen pakken. Want Leclerc verloor ook al heel snel de aansluiting met Max na de schade.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:29 schreef Tijn het volgende:
Het bizarre is niet dat Lando won, maar dat Leclerc niet in staat was op P2 te komen.
Was wel aan het klagen dat ie de bochten niet door kwam.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:14 schreef Bargehassus het volgende:
Wat mij toch wel opvalt is dat Max zelf eigenlijk geen verschil voelde tussen de racepace voor zijn fout in de chicane met de bollard en daarna, terwijl het zo te zien wel een serieuze schade aanbracht aan de vloer.
Iemand een mogelijke verklaring hiervoor?
Inhalen was erg lastig op deze baan. We hebben geen normale inhaalactie aan de voorkant van het veld gezien. Alleen het Sainz/Piastri-verhaal, waaraan te zien was dat het bijna onmogelijk was.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:29 schreef Tijn het volgende:
Het bizarre is niet dat Lando won, maar dat Leclerc niet in staat was op P2 te komen.
Neem zelf Leclerc het niet kwalijk. Hij schopt het toch maar weer even naar het podium.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:29 schreef Tijn het volgende:
Hij wilde z'n maatje de volle glorie geven van z'n eerste overwinning.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:14 schreef Bargehassus het volgende:
Wat mij toch wel opvalt is dat Max zelf eigenlijk geen verschil voelde tussen de racepace voor zijn fout in de chicane met de bollard en daarna, terwijl het zo te zien wel een serieuze schade aanbracht aan de vloer.
Lando kwam ook niet voorbij Perez, je moet kijken waar ze hun tijd pakken, het was ondanks drs gewoon moeilijk inhalen.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:29 schreef Tijn het volgende:
Dat vind ik ook niet erg alleen heb ik veel liever een leuke race dan dat coureur A of B wint.quote:Op maandag 6 mei 2024 11:28 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Als je het niet erg vindt ben ik gewoon voor Verstappen en hoop ik dat hij wint. Prima als anderen ook winnen, maar ik ga er niet op zitten hopen. De tijden waarin zijn dominantie op houdt komen vanzelf wel weer. Ik schaam me er niet voor dat ik nu geniet. In mijn hele leven heb ik misschien hooguit een paar jaar dat de coureur waarvoor ik ben in staat is veel te winnen, dan ga ik niet hopen dat dat snel stopt.
Je heb het wel over 2 wereldkampioenen met 5 titels. Tegenover hun zijn ze alle overige coureurs 2e rijder.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat ik nu mooi vind aan F1 is dat je teams ziet met gewoon twee toppers achter het stuur. Noem een: McLaren met Norris en Piastri. Ferrari met Leclerc en Sainz. Alpine met Gasly en Ocon. Mercedes met Lewis en George. En dan is het jammer met een uit de toon vallende redbull en Aston Martin. Allebei maar een topper.
Gasly en Ocon staan hier per ongeluk ook tussen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat ik nu mooi vind aan F1 is dat je teams ziet met gewoon twee toppers achter het stuur. Noem een: McLaren met Norris en Piastri. Ferrari met Leclerc en Sainz. Alpine met Gasly en Ocon. Mercedes met Lewis en George. En dan is het jammer met een uit de toon vallende redbull en Aston Martin. Allebei maar een topper.
Op basis van wat precies zijn Ocon, Russell, Piastri en Gasly toppers, en Perez niet?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ze hadden mij ook mee gevraagd, maar ik kon nietquote:
De vloer had schade maar hoe sommige mensen dit aan een bepaald tijdverlies koppelen is lachwekkend. Kijk gewoon naar welke rondetijden Norris deed toen Perez voor hem weg was. Veel sneller dan Verstappen en als je Verstappen's radio luistert is hij samen met GP vanaf ronde 1 al problemen met de balans aan het proberen op te lossen.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:14 schreef Bargehassus het volgende:
Je was nog een 400 dollar broodje aan het eten in het Hardrock Cafe?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 09:43 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ze hadden mij ook mee gevraagd, maar ik kon niet
Kijk naar de gewaagdheid aan hun teammaat.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 09:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Op basis van wat precies zijn Ocon, Russell, Piastri en Gasly toppers, en Perez niet?
Niemand is gewaagd aan Max.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 11:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kijk naar de gewaagdheid aan hun teammaat.
Het verschil tussen Verstappen en Perez is 33 punten. Het verschil tussen Norris en Piastri is 42 punten.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 11:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Verstappen is een tandje beter dan de rest. Daar kan Perez niks aan veranderen. Ook Gasly, Ocon, Piastri en Russell zouden gewoon 2e viool spelen als teammaat van Verstappen op dit moment.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 11:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik ook. Maar dan wel op basis van een echte race, dan op basis van een omstandigheid waarbij alles precies goed samenkwam. Races waarbij de usual suspects eruit worden gebowld / eruit crashen zijn leuk voor 'een film', maar het zijn geen goede races.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dat vind ik ook niet erg alleen heb ik veel liever een leuke race dan dat coureur A of B wint.
Zonder SC zou het in tegenstelling tot nu geen doodsaaie race zijn geweest.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 11:49 schreef Shodan het volgende:
[..]
Ik ook. Maar dan wel op basis van een echte race, dan op basis van een omstandigheid waarbij alles precies goed samenkwam. Races waarbij de usual suspects eruit worden gebowld / eruit crashen zijn leuk voor 'een film', maar het zijn geen goede races.
Zonder SC zou dit een doodsaaie race zijn geweest.
Door de safety car kreeg de race een boost. Is gewoon mooi.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zonder SC zou het in tegenstelling tot nu geen doodsaaie race zijn geweest.
Hoe kan je dit in godsnaam een goede race vinden?
Op welke manier? Wat is er na de SC gebeurd? Het was het stuk leuker geweest als Norris zich naar voren had moeten vechten.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Door de safety car kreeg de race een boost. Is gewoon mooi.
Sc brengt het veld bij elkaar waardoor je gevechten kreeg tussen bijvoorbeeld Lewis, Yuki, Fernando en Esteban.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:26 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Op welke manier? Wat is er na de SC gebeurd? Het was het stuk leuker geweest als Norris zich naar voren had moeten vechten.
Eens ja, dan hadden we de claim van sommigen kunnen zien of hij dan gewonnen had. Ik waag dat ernstig te betwijfelen..quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:26 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Op welke manier? Wat is er na de SC gebeurd? Het was het stuk leuker geweest als Norris zich naar voren had moeten vechten.
Sommige mensen leggen de lat zo laag dat auto's die vlak achter elkaar rijden al één groot succes is. Nou ja, leuk dat Hamilton 30 ronden naar een Oracle reclame heeft mogen kijken, maar daar is het leuke na 2 rondjes ook wel van af.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:26 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik vond dit een WWE-race. Misschien had ik dat gelijk moeten zeggen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:05 schreef Nattekat het volgende:
Hoe kan je dit in godsnaam een goede race vinden?
Max lijkt me geen jongen voor wie de hulpdiensten moeten uitrukken.quote:
Maar die de volgende ochtend dan wel opeens met 2 veel te mooie dames in een bed ligt.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Max lijkt me geen jongen voor wie de hulpdiensten moeten uitrukken.
Hij was sowieso de snelste maar ook al was hij veel sneller dan Perez hij kwam er niet voor bij in de eerste stint. Dus als hij 3 auto's had moeten inhalen, in het geval dat hij langer door was gegaan en niet in dezelfde ronde had gepit als met de SC, was het wel lastig voor hem geworden. Gewoon een flut circuit.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:44 schreef opgebaarde het volgende:
De claim dat Norris sowieso gewonnen had of de snelste was lijkt mij onrealistisch. In de rondes voor de SC reed de top 3 allemaal rondetijden van 31 laag. Een pitstop kost ongeveer 22 seconden en als Norris zo rond ronde 30 naar binnen zou zijn gekomen was hij net voor of net achter Perez op P5 of P6 de baan opgekomen. Dan had hij in 28 rondes vier (of vijf) auto's moeten inhalen plus 20 seconden op Verstappen.
McLaren zei tegen Norris na een ronde of tien dat ze niet met Perez maar met Sainz in gevecht waren. Daar zaten Leclerc en Piastri nog voor.
Norris voor de overwinning geloof ik niet in. Maar Norris en de McLaren was wel erg snel en erg goed met de banden. Wij zijn als kijker beroofd van een heel mooie einde
Edit. Wie de rondetijden wil zien (helaas in een grafiek want mclaren f1 is nog niet geüpdatet) zie deze pagina op racefans https://www.racefans.net/(...)r-appeared-in-miami/
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:56 schreef Sally het volgende:
Mss is het al geplaatst, maar heeft iemand dat stukje interview van Lando Norris en Max waar over de ballen van Max' moeder?
Ik moest ook erg lachen om het feit dat de moeder van Max een instagram-post over die opmerking had geliked.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:56 schreef Sally het volgende:
Mss is het al geplaatst, maar heeft iemand dat stukje interview van Lando Norris en Max waar over de ballen van Max' moeder?
Ik las er wat over elders, maar kon niet alles kijken na afloop van de racequote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik moest ook erg lachen om het feit dat de moeder van Max een instagram-post over die opmerking had geliked.
(Zag dat eergisteren op Twitter langskomen, dus kan het nu echt niet meer vinden)
quote:If my aunt had balls she would be my uncle
quote:
hij weet het idd wel goed om hem te laten draaienquote:“He said he was my lucky charm because it’s my win, so I don’t know if he’s going to come to more races now.
Hij reed precies op s/f toen de SC op het scherm kwam. Er zit echt geen complot achterquote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat een lulverhaal, SC stond al op het scherm toen Norris nog lang niet bij start/finish was.
Klopt, dan was Lando direct de pit in gedoken. Had er wel wat meer druk gestaan op die pitstop.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:29 schreef Starflyer het volgende:
Hadden ze eerder de SC uitgeroepen had Lando kunnen pitten en was er waarschijnlijk alsnog voor gekomen.
Vlak bij start finish was het moment van het begin van de Safety car ongeveer hierquote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat een lulverhaal, SC stond al op het scherm toen Norris nog lang niet bij start/finish was.
Niemand suggereert er een complot, doe normaal.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij reed precies op s/f toen de SC op het scherm kwam. Er zit echt geen complot achter
Jij trekt de officiële lezing in twijfelquote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niemand suggereert er een complot, doe normaal.
Ja? Als je dat doet suggereer je een complot? Lijkt mij niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij trekt de officiële lezing in twijfel
Je reageert in een overwegend luchtig forum voor een tv-sport, dit is geen politiek forum, geen enkele reden om zo gepiekeerd te reageren.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja? Als je dat doet suggereer je een complot? Lijkt mij niet.
Dus, nogmaals, doe gewoon normaal, mijn mening is een andere dan de officieele, big deal. Het is niet alsof de FIA er geen handje van heeft om zichzelf vrij te pleiten bij fouten.
Mischien moet je even in de spiegel kijken, jij begint met complot te gooien.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je reageert in een overwegend luchtig forum voor een tv-sport, dit is geen politiek forum, geen enkele reden om zo gepiekeerd te reageren.
Je kan het ook groter maken dan het is.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien moet je even in de spiegel kijken, jij begint met complot te gooien.
De spanning /verrassing zat er nu in of Norris zijn voorprong kon houden of dat Verstappen zoals eerder voor de hand lag een halve seconde per ronde zou gaan inlopen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:26 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Zonder SC had Norris er dik achter gezeten idd.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:44 schreef opgebaarde het volgende:
De claim dat Norris sowieso gewonnen had of de snelste was lijkt mij onrealistisch. In de rondes voor de SC reed de top 3 allemaal rondetijden van 31 laag. Een pitstop kost ongeveer 22 seconden en als Norris zo rond ronde 30 naar binnen zou zijn gekomen was hij net voor of net achter Perez op P5 of P6 de baan opgekomen. Dan had hij in 28 rondes vier (of vijf) auto's moeten inhalen plus 20 seconden op Verstappen.
McLaren zei tegen Norris na een ronde of tien dat ze niet met Perez maar met Sainz in gevecht waren. Daar zaten Leclerc en Piastri nog voor.
Norris voor de overwinning geloof ik niet in. Maar Norris en de McLaren was wel erg snel en erg goed met de banden. Wij zijn als kijker beroofd van een heel mooie einde
Edit. Wie de rondetijden wil zien (helaas in een grafiek want mclaren f1 is nog niet geüpdatet) zie deze pagina op racefans https://www.racefans.net/(...)r-appeared-in-miami/
Dat rondje terugpakken gebeurde dan ook na de bergingswerkzaamhedenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het is een opmerkelijk argument, zie het nooit gebeuren dat de leider niet wordt opgepikt om maar de bergingswerkzaamheden veilig te stellen. Want uiteindelijk moeten de auto's erachter toch weer een rondje op snelheid rijden om die ronde op de safetycar terug te pakken
Oké, maar dan reden er dus niet-aangesloten auto's tijdens de werkzaamheden, is ook niet altijd ideaalquote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat rondje terugpakken gebeurde dan ook na de bergingswerkzaamheden
De race was wel tien keer leuker geweest als hij op vers rubber nog naar voren had moeten knokken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zonder SC had Norris er dik achter gezeten idd.
Maar zonder geluk vaart niemand wel.
Qua tijdstip lijkt me dat best logisch.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:08 schreef Jane het volgende:
Was hier al gemeld dat Miami de best bekeken F1 GP in de VS ooit was?
Ik heb het van David Land, de IndyCar YouTuber. Vanaf ongeveer 11 minuten gaat het over de kijkcijfers:
Weet niet of dit goed of slecht nieuws is voor ons.
Als het hem gelukt was dan hè.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De race was wel tien keer leuker geweest als hij op vers rubber nog naar voren had moeten knokken.
Het is natuurlijk niet de eerste F1-race die in de VS op een normaal tijdstip wordt uitgezonden.quote:
Toch verbaas ik me er altijd over hoe laag de cijfers zijn voor zo'n groot land. De kijkcijfers zijn vergelijkbaar met hoeveel mensen er in Nederland naar Heel Holland Bakt kijken, terwijl de VS toch 18x zoveel inwoners heeft.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:02 schreef Jane het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet de eerste F1-race die in de VS op een normaal tijdstip wordt uitgezonden.
Anyway, in het filmpje wordt wat context gegeven, maar ik denk dat je toch kunt stellen dat F1 daar wat in de lift zit.
Amerikanen houden meer van NASCAR en IndyCar denk ik. Is meer 'hun' ding.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:09 schreef Mike het volgende:
[..]
Toch verbaas ik me er altijd over hoe laag de cijfers zijn voor zo'n groot land. De kijkcijfers zijn vergelijkbaar met hoeveel mensen er in Nederland naar Heel Holland Bakt kijken, terwijl de VS toch 18x zoveel inwoners heeft.
Nou....nee. Althans niet voor Indycar: https://www.sportsbusines(...)23/09/18/motorsportsquote:Op woensdag 8 mei 2024 10:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Amerikanen houden meer van NASCAR en IndyCar denk ik. Is meer 'hun' ding.
Dat is net iets meer dan de Nederlandse kijkcijfers voor Zandvoort.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:26 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik lees vaak over de aantallen in de VS, maar ik verbaas me over hoe enorm laag die zijn. 2,5 miljoen ofzo is toch helemaal niks? Moeten er daarvoor 3x naar dat land?
Het gaat imho niet zozeer om de kijkcijfers an sich, maar om het verkopen van producten. Dan is 3 x 2,5 miljoen kijkers beter dan 1 x 2,5 miljoen kijkersquote:Op woensdag 8 mei 2024 11:26 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik lees vaak over de aantallen in de VS, maar ik verbaas me over hoe enorm laag die zijn. 2,5 miljoen ofzo is toch helemaal niks? Moeten er daarvoor 3x naar dat land?
Dat is altijd zo met Amerikaanse kijkcijfers. Zal wel het gevolg zijn van het feit dat ze duizendmiljoenmiljard zenders hebben.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:26 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
i'll send him an e-mail..quote:
Ik blijf lachen om deze filmpjes en zie steeds weer nieuwe dingen. Sanbagger bij Ferrari, het accent van Fred, en dat "Adrian", komt dat hier vandaan?quote:
Adrian is denk ik hierop gebaseerdquote:Op donderdag 9 mei 2024 06:40 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ik blijf lachen om deze filmpjes en zie steeds weer nieuwe dingen. Sanbagger bij Ferrari, het accent van Fred, en dat "Adrian", komt dat hier vandaan?
Nah, het perspectief en het stikken in z'n eigen geschreeuw is toch echt gebaseerd op die schreeuwende leclerc fan.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:01 schreef Starflyer het volgende:
Adrian komt uit de Rocky film.
Op ca 1 minuut.
kloptquote:Op donderdag 9 mei 2024 11:23 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Nah, het perspectief en het stikken in z'n eigen geschreeuw is toch echt gebaseerd op die schreeuwende leclerc fan.
Uh, ja. De SC vangt de verkeerde coureur op.quote:
Oh je wou hier nog ff over doorgaan.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Uh, ja. De SC vangt de verkeerde coureur op.
Uhmm, nee.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
En als de safety car Norris had opgevangen had Norris een vrije stop want dan zat Max nog onder delta.
Wel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |