SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere delen van de reeks:
ESF / [2024] Rehearsals #1
Eerste halve finale:
27 april
28 april
29 april
30 april![]()
En dan gaat Stuntje eraf.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:58 schreef Momo het volgende:
Op gegeven moment komt een cameraman op het podium
Waarschijnlijk zitten er zo belachelijk veel verschillende shots in dat dat veel vd crew vergt.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:58 schreef Momo het volgende:
En een shot vanaf het dak oid?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:58 schreef Momo het volgende:
Ik word zo moe van social media sites die alles achter een inlogmuur gooienquote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:56 schreef Momo het volgende:
https://www.instagram.com(...)MTA2emd2ZTNsMHJ6cA==
Hier een story met een heel stuk Europapa versnelt live
Ik beloof je dat je er echt niks op ziet. Je ziet van héél veraf van achter gefilmd en extreem versneld Joost en de dansers enzo op hun rug die dansen en verder zie je helemaal niks. Geen visuals op LED, niks.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik word zo moe van social media sites die alles achter een inlogmuur gooien
Ja en dan extreem versneld afgespeeld en je hoort ook het zingen en Europapa muziek niet. Ging denk ik vooral om de lampen.quote:
Ja, lijkt wel of de kubussen ook dansen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:35 schreef silverevlis het volgende:
De laatste clip doet me denken aan lasergamen, qua lichtflitsen. En gaan die kubussen nou op en neer?
Dat die kubussen op en neer gaan hoort gewoon bij het podium en gebeurd bij meerdere landen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:35 schreef silverevlis het volgende:
Het doet me qua lichtflitsen denken aan lasergamen. En gaan die kubussen nou op en neer?
Okay, had het nog niet gezien.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat die kubussen op en neer gaan hoort gewoon bij het podium en gebeurd bij meerdere landen.
Volgens mij is dat die camera die je ook op die versnelde video ziet. Op gegeven moment zie je iets roods uit het dak komen hahaquote:
Dit geeft dus de surprise weg. Je ziet iets fluffy van het podium wegvliegen rond het 7/8 seconden punt.quote:
Ik weet niet waar je dit ziet, want ik zie hem rond de 10 seconden nog altijd staan achter zijn keyboardje.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:51 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dit geeft dus de surprise weg. Je ziet iets fluffy van het podium wegvliegen rond het 7/8 seconden punt.
Hij staat er idd nog wel. Maar je ziet links iets donkers wegvliegen. Wat het dan ook moge zijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:54 schreef Kinga het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dit ziet, want ik zie hem rond de 10 seconden nog altijd staan achter zijn keyboardje.
Als er iets gebeurt dat alleen op TV te zien is, voegt dat ook niet zo veel toe. Maar goed, we weten nu in principe nog net zo weinig, dus dat is nogal speculatief.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:52 schreef Kinga het volgende:
Geen vuur, geen pyro, geen confetti. Tsja. Kun je uitpakken en dan doe je het niet.
Camera... heb het net eens per frame gekeken.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:55 schreef Keyos het volgende:
[..]
Hij staat er idd nog wel. Maar je ziet links iets donkers wegvliegen. Wat het dan ook moge zijn.
Zonder Joost dat zou een trol zijnquote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Recap komt alsnog online rond uur of 20-21
Je weet dat pyro (als dat er al is) niet in alle doorlopen van repetities gebruikt wordt he?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:52 schreef Kinga het volgende:
Geen vuur, geen pyro, geen confetti. Tsja. Kun je uitpakken en dan doe je het niet.
Inderdaad dat is een dure hobbyquote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Je weet dat pyro (als dat er al is) niet in alle doorlopen van repetities gebruikt wordt he?
Toch mooi? Wacht maar tot donderdagquote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:59 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wel weer typisch, iedereen deelt het zowat binnen een uur maar wij weer niet natuurlijk.
Misschien knippen,e Nederland eruit? We zien nog steeds niks.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het wordt sowieso vanavond gedeeld door Eurovision zelf.
Misschien heeft Joost een deal met ze dat ze het blurren. Zou toch een giller zijn in dat hele recap ding. Dat je het wel hoor maar niks ziet. Oops rookwolk ervoor sorry!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het wordt sowieso vanavond gedeeld door Eurovision zelf.
Dat zou zo belachelijk zijn dat ik Nederland op plek 2 in de finale zou zetten. Alsof we specialer zijn dan anderen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:02 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Misschien knippen,e Nederland eruit? We zien nog steeds niks.
Dan maar in de recap. Als we daar niet in zitten gooi ik de rozentuinen van de AvroTros omver.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:59 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wel weer typisch, iedereen deelt het zowat binnen een uur maar wij weer niet natuurlijk.
Het was te mooi om waar te zijn 🥹.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:57 schreef Kinga het volgende:
[..]
Camera... heb het net eens per frame gekeken.
Misschien is dat het oog van de orkaan waar ze in zitten. Daarom is de staging ook zo saai, er gebeurt daar weinigquote:
Er vloog nog wel een camera door het beeld.quote:
Of dit is zijn laatste oefening van de 30 minuten (qua zweethoofd) of hij stuitert het hele podium over.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:09 schreef NailQueen het volgende:
Einde is mooi. Joost heeft alleen een zweetkop
Zij zingt nogal schel hier inderdaad.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:24 schreef Greys het volgende:
Vond Noorwegen en Estland echt niet heel best overkomen in de officiële recap.
Ja, ik heb ook het idee dat semi 2 veel gevoeliger is voor verrassingen. In semi 1 zou Servië of Cyprus kunnen sneuvelen, maar dat is met een middenmootliedje vanaf een vroege startpositie altijd wel mogelijk.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:09 schreef molloot200 het volgende:
Voor mijn gevoel is semi 2 moeilijker te voorspellen dan semi 1, terwijl de bookies toch anders doen vermoedenDaar is het gat tussen de nummer 10 en 11 érg groot, en bij semi 1 niet
En net nog eens rehearsals van semi 1 gekeken vanaf een laptop in plaats van een telefoontje, ik zie echt nog steeds niet in dat Cyprus zo'n zekere qualifier is volgens jullieIk zie het gewoon écht niet blijkbaar.
België zou er zomaar eens uit kunnen vallen door zijn slechte vocals.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook het idee dat semi 2 veel gevoeliger is voor verrassingen. In semi 1 zou Servië of Cyprus kunnen sneuvelen, maar dat is met een middenmootliedje vanaf een vroege startpositie altijd wel mogelijk.
In semi 2 is het voor Nederland, Israël, Zwitserland, Armenië, Griekenland, Noorwegen en Georgië redelijk zeker. Maar het is met België, Oostenrijk, Estland, Albanië, Letland en zelfs San Marino nog een heel gevecht om de laatste drie plaatsen.
Dat snap ik #stoeipoesquote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:59 schreef Nexum het volgende:
Georgië schiet van 10 naar 8 in de semi 2 odds
Chanel wie right?quote:
Chanel had gewonnen als Oekraïne niet had gewonnen wist u dat? Terwijl UK tweede werd.quote:
Servië heeft een prachtig lied, eentje die we erg missen in dit songfestival. Het zou zo jammer zijn als zij niet kwalificeert voor de finale.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook het idee dat semi 2 veel gevoeliger is voor verrassingen. In semi 1 zou Servië of Cyprus kunnen sneuvelen, maar dat is met een middenmootliedje vanaf een vroege startpositie altijd wel mogelijk.
Ik heb geen enkel lied geluisterd buien België, Zwitserland en Kroatiëquote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:24 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Servië heeft een prachtig lied, eentje die we erg missen in dit songfestival. Het zou zo jammer zijn als zij niet kwalificeert voor de finale.
Maar goed, ik wil ook dat Australië en Slovenië naar de finale gaan. Alle drie de landen? Dat wordt lastig
Ierland genotquote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel lied geluisterd buien België, Zwitserland en KroatiëVind er anders niks meer aan tijdens de liveshows
Ik ben benieuwd wat je van Nederland vindt, als je dat lied voor het eerst hoort. Toch heel wat anders dan dat we normaal insturen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel lied geluisterd buien België, Zwitserland en KroatiëVind er anders niks meer aan tijdens de liveshows
Lolquote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:33 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat je van Nederland vindt, als je dat lied voor het eerst hoort. Toch heel wat anders dan dat we normaal insturen.
Ja, liedjes als van Estland of Finland zijn wel echt argumenten waarom jury’s toch wel handig zijn.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:01 schreef Em31 het volgende:
Als ik die clip van Estland zie dan denk ik dat dat nou echt een nummer kan zijn dat doorgaat omdat we geen jury’s meer hebben. Of het moet ondersneeuwen door Nederland, Armenië en Griekenland.
Als ik alleen deze clips vergelijk dan veel liever San Marino in de finale dan Estland, maar ik betwijfel het.
Ik vind Servië ook mooier dan Portugal, maar die twee zitten natuurlijk enorm in elkaars vaarwaterquote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:24 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Servië heeft een prachtig lied, eentje die we erg missen in dit songfestival. Het zou zo jammer zijn als zij niet kwalificeert voor de finale.
Maar goed, ik wil ook dat Australië en Slovenië naar de finale gaan. Alle drie de landen? Dat wordt lastig
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:33 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat je van Nederland vindt, als je dat lied voor het eerst hoort. Toch heel wat anders dan dat we normaal insturen.
Dat had ik eerlijk gezegd niet gemerktquote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:16 schreef molloot200 het volgende:
U merkt ik vind dit nog steeds een belachelijk systeem.
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:17 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat had ik eerlijk gezegd niet gemerkt
Als Italie de tweede helft kiest of producer choice kan dat wel eens de afsluiter worden denk ik.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:16 schreef molloot200 het volgende:
Oh en nog een reminder: vandaag loten Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk in welke helft van de finale ze zitten.
(Of toch niet en trekken ze de producer's choice optie)
U merkt ik vind dit nog steeds een belachelijk systeem.
Italië heeft al vaak genoeg een voordelige loting gehad de afgelopen jaren dus dat hoeft niet zo nodig van mijquote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:32 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als Italie de tweede helft kiest of producer choice kan dat wel eens de afsluiter worden denk ik.
Blijft toch een beetje bizar hoor. Laatst in dat interview met Martin Österdahl kon je bijvoorbeeld duidelijk lezen dat hij blij was met Zweden als winnaar. Ze hebben vast altijd wel een voorkeur of een inschatting, nu ga je aan intenties twijfelen als een favoriet ineens in de eerste helft belandt.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:34 schreef Momo het volgende:
Dit jaar is de draw en wat de producers er van maken wel echt belangrijk nu de top close gaat zijn. Of je op plek 6 start of plek 22 als favoriet maakt wel uit. Eigenlijk hebben we 6/7 favorieten nu, dus ze zullen wel iemand naar voren halen.
Daarom is het oprecht belangrijk of je nu aan de top staat (Kroatië) of in de subtop (zoals Nederland op dit moment) denk ik.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:34 schreef Momo het volgende:
Dit jaar is de draw en wat de producers er van maken wel echt belangrijk nu de top close gaat zijn. Of je op plek 6 start of plek 22 als favoriet maakt wel uit. Eigenlijk hebben we 6/7 favorieten nu, dus ze zullen wel iemand naar voren halen.
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
Blijft toch een beetje bizar hoor. Laatst in dat interview met Martin Österdahl kon je bijvoorbeeld duidelijk lezen dat hij blij was met Zweden als winnaar. Ze hebben vast altijd wel een voorkeur of een inschatting, nu ga je aan intenties twijfelen als een favoriet ineens in de eerste helft belandt.
Ik denk dat wij als Nederland nog wel genoeg lijntjes hebben dat ze ons niet op plek 5 zouden zetten in de finale. Maar zie ze er wel voor aan omdat bij Kroatië te doen. Als neutrale kijker moet ik wel echt zeggen dat veel Oost Europese landen die niet Oekraine zijn vaak wel naaien met dat soort dingetjes hoor.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:38 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Daarom is het oprecht belangrijk of je nu aan de top staat (Kroatië) of in de subtop (zoals Nederland op dit moment) denk ik.
Ziet er mooi uit op de foto's!quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:45 schreef Funhouse het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na woensdag staat Nederland gewoon weer in de top hoor.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:38 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Daarom is het oprecht belangrijk of je nu aan de top staat (Kroatië) of in de subtop (zoals Nederland op dit moment) denk ik.
Mijn gevoel zegt dat ze het liefst naar Zwitserland zouden willen. Of ik schat het verkeerd in en ze willen wel Kroatië omdat er dan misschien wat landen terugkeren uit de regio? Ik lees alleen wel vaak van Kroaten zelf dat ze geen vertrouwen hebben in het organiseren, dus zouden ze daar dan meer voor vrezen?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:45 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat wij als Nederland nog wel genoeg lijntjes hebben dat ze ons niet op plek 5 zouden zetten in de finale. Maar zie ze er wel voor aan omdat bij Kroatië te doen. Als neutrale kijker moet ik wel echt zeggen dat veel Oost Europese landen die niet Oekraine zijn vaak wel naaien met dat soort dingetjes hoor.
Aan de ene kant snap ik dat ze niet willen dat de favorieten allemaal de eerste helft loten straks. Maar straks gaan ze favorieten bewust meer vooraan of achteraan zetten. Dan heb ik persoonlijk liever dat dat komt door een lootje uit een kom dan dat ze daar bewust voor kiezen.
Lijkt wel een sm act. 0 pointsquote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:49 schreef Em31 het volgende:
Zooo benieuwd naar de beelden van de UK. Ziet er geweldig uit.
Kroatië zit wel in de reference group tegenwoordig dus dat zou wel een voordeeltje kunnen zijn qua lijntjesquote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:45 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat wij als Nederland nog wel genoeg lijntjes hebben dat ze ons niet op plek 5 zouden zetten in de finale. Maar zie ze er wel voor aan omdat bij Kroatië te doen. Als neutrale kijker moet ik wel echt zeggen dat veel Oost Europese landen die niet Oekraine zijn vaak wel naaien met dat soort dingetjes hoor.
Mijn eerste gevoel zou zeggen: inderdaad, ze willen naar Zwitserland, de "thuisbasis" van de EBU en het Songfestival.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:48 schreef Em31 het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt dat ze het liefst naar Zwitserland zouden willen. Of ik schat het verkeerd in en ze willen wel Kroatië omdat er dan misschien wat landen terugkeren uit de regio? Ik lees alleen wel vaak van Kroaten zelf dat ze geen vertrouwen hebben in het organiseren, dus zouden ze daar dan meer voor vrezen?
Maar het is dus uiteindelijk wat jij zegt, je gaat nu nadenken over de redenen van een keuze in plaats van dat het toch meer toeval is.
Wat maakt het dan duur, gaat het dan om de verblijfskosten of is deelname ansich duurder?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:59 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Mijn eerste gevoel zou zeggen: inderdaad, ze willen naar Zwitserland, de "thuisbasis" van de EBU en het Songfestival.
Maar dan denk ik weer hoe duur een ESF in Zwitserland zou zijn. En dat je al van zoveel landen hoort dat het zo duur wordt en steeds meer landen zich terugtrekken wegens de prijs (meestal balkanlanden). Dan zou het juist ook weer mooi zijn als we naar Kroatië gaan, want dat kan sommige landen over de streep trekken terug te komen...
Ja beetje dubbelquote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:59 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Mijn eerste gevoel zou zeggen: inderdaad, ze willen naar Zwitserland, de "thuisbasis" van de EBU en het Songfestival.
Maar dan denk ik weer hoe duur een ESF in Zwitserland zou zijn. En dat je al van zoveel landen hoort dat het zo duur wordt en steeds meer landen zich terugtrekken wegens de prijs (meestal balkanlanden). Dan zou het juist ook weer mooi zijn als we naar Kroatië gaan, want dat kan sommige landen over de streep trekken terug te komen...
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:45 schreef Funhouse het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nederland als laatste zou tof zijnquote:Op zaterdag 4 mei 2024 15:13 schreef molloot200 het volgende:
Wat dachten we van Spanje als afsluiter van de finale trouwens?![]()
Je moet die zooi toch ergens stoppen, dan het liefst als iedereen al genoeg drank op heeft.
Al die tipsy Britse boomers gaan er dan ook nog op stemmen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 15:13 schreef molloot200 het volgende:
Je moet die zooi toch ergens stoppen, dan het liefst als iedereen al genoeg drank op heeft.
Klein beetje gebaseerd op de staging van Loreen imo, maar dan beter.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:49 schreef Em31 het volgende:
Zooo benieuwd naar de beelden van de UK. Ziet er geweldig uit.
Nou.. dit gaat wel reacties opleveren.quote:
Ik had erger verwacht denk ik van zijn stem want ik vond dit voor zijn doen nog wel meevallenquote:Op zaterdag 4 mei 2024 15:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nou.. dit gaat wel reacties opleveren.
Vind dit stukje wel erg chaotisch en hij klinkt ook niet best.
Lijkt wel een trip met die roterende camerabeelden de hele tijd #hoofdpijnquote:Op zaterdag 4 mei 2024 15:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nou.. dit gaat wel reacties opleveren.
Vind dit stukje wel erg chaotisch en hij klinkt ook niet best.
OMG Isaak is bezig met zijn toekomst te voorspellen blijkbaar, buiten zingen op straat bij een in vuilnis bak bonfire..quote:
Het is een beetje een kruising van een Tron uit de jaren 80 en the matrix maar dan gemaakt voor Disney+ als reboot..quote:
Zeepje valt hatseflatsquote:Op zaterdag 4 mei 2024 15:46 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Zou het goed op de Zaterdagavond in bepaalde Sauna's...
@Greys gaat waarschijnlijk ook op de grond liggen bij de uithaalquote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:07 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af of dit niet een beetje te dramatisch wordt, met op de grond liggen enzo.
Nee volgens mij is het niet zo handig dat hij tussen die bakken staat.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:27 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Hij klinkt goed maar de camera hoeken zijn niet top.
Ik realiseer me net, zou dat betekenen dat Joost als allerlaatste een lootje moet trekken omdat hij laatste is van de 2e semi?....quote:
Nee op volgorde van de aankondiging wie de finale haaltquote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:41 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Ik realiseer me net, zou dat betekenen dat Joost als allerlaatste een lootje moet trekken omdat hij laatste is van de 2e semi?....
Ja dat staat mij ook tegen. Hij heeft een hele goede stem maar het is allemaal too much. Dat lied zelf ook een beetjequote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:10 schreef d_elise het volgende:
Jammer van die geweldige stem, maar wat ik zie van Frankrijk vind ik nogal over the top. Die discussies over Joost en zijn "geforceerde" emotie in de rehearsal clip voel ik bij Frankrijk x 10, en dan bij ieder optreden eigenlijk 😬
Ik hoop met de reputatie van het organisatie talent van Turijn dat ze haar nu lekker laat openen of plek 2 zetten haha...quote:
Openen kan niet omdat Zweden dat al doet, ik denk zelf ergens rond de 20 wel. Al heb je misschien wel gelijk, misschien zetten ze Italië ook wel op 8/9 ofzo.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:23 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Ik hoop met de reputatie van het organisatie talent van Turijn dat ze haar nu lekker laat openen of plek 2 zetten haha...
Gewoon als 19e ofzo. Israël is een veelbesproken inzending, dus zo’n bijzonder moment in de show wil je niet meteen prijsgeven (dit is de logica die Twan ooit gaf bij ik geloof Oekraïne 2022). En hoe later in de show een televotingmagneet komt, hoe meer geld het oplevert.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 15:09 schreef molloot200 het volgende:
Hopen dat Israël eerste helft trekt
Gaat nog wat worden als Israël die producer's choice trekt. Wat gaan ze er dan mee doen? Heel vroeg plaatsen? Of durven ze dat niet aan? Qua nummer zou Israël een mooie nummer 2 zijn. Of zetten ze Israël juist wat verder achteraan omdat dat een land is waar dit jaar veel over gesproken wordt? Hoe dan ook krijg je vanuit 1 van de twee kampen heeeel veel opmerkingen gok ik
Als wij niet eerste helft loten denk ik dus ook dat de kans groot is dat wij niet alsnog vroeg in de eerste helft worden geplaatst. Er kijken hier in Nederland zo'n 3-4 miljoen mensen extra als we een populair nummer hebben, die wil je vasthouden lijkt me.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Gewoon als 19e ofzo. Israël is een veelbesproken inzending, dus zo’n bijzonder moment in de show wil je niet meteen prijsgeven (dit is de logica die Twan ooit gaf bij ik geloof Oekraïne 2022). En hoe later in de show een televotingmagneet komt, hoe meer geld het oplevert.
Ja, dat is het lastige met het huidige systeem. Je gaat waarschijnlijk toch wel krijgen dat bijvoorbeeld Oekraïne en Nederland eerste helft trekken. Die moeten dan naar de standaard 10-13e positie. Maar eigenlijk moet daar dus ook nog wel iets goeds voor, wat in de ogen van die favoriet totaal onnodig als 7e ofzo gezet wordt.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:35 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als wij niet eerste helft loten denk ik dus ook dat de kans groot is dat wij niet alsnog vroeg in de eerste helft worden geplaatst. Er kijken hier in Nederland zo'n 3-4 miljoen mensen extra als we een populair nummer hebben, die wil je vasthouden lijkt me.
Ja, dat was wel duidelijk hèquote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:37 schreef nik4ever het volgende:
[..]![]()
Ik zag meer de presence van een mini Eiffeltoren...
Nou mollie ik denk dat Spanje nog best de verrassing bij het publiek kan worden. Bij EIC kregen zij het hele publiek mee en dat zagen we van tevoren echt niet aankomen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 15:13 schreef molloot200 het volgende:
Sowieso dat er gedoe gaat komen van die producer´s choice. Er moeten vanuit daar ook mensen in de eerste helft gezet worden, waarschijnlijk ook wel bij de eerste 7 acts.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat is het lastige met het huidige systeem. Je gaat waarschijnlijk toch wel krijgen dat bijvoorbeeld Oekraïne en Nederland eerste helft trekken. Die moeten dan naar de standaard 10-13e positie. Maar eigenlijk moet daar dus ook nog wel iets goeds voor, wat in de ogen van die favoriet totaal onnodig als 7e ofzo gezet wordt.
Spanje gaat er wel een paar achter zich houden. Luxemburg, Estland, Oostenrijk, dat soort dingen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:41 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Nou mollie ik denk dat Spanje nog best de verrassing bij het publiek kan worden. Bij EIC kregen zij het hele publiek mee en dat zagen we van tevoren echt niet aankomen.
Ja, je kan moeilijk na het behoorlijke optreden van Zweden 7 liedjes van niets zetten. Dat kan je enigszins oplossen met crowd pleasers als Finland of Oostenrijk enzo. Maar er moet ook wel iets van kwaliteit (een nummer 3/4/5 uit de semi) tussen. Een Litouwen, Griekenland of Armenië ofzo, landen die de EBU toch liever niet ziet winnen. En die landen gaan zich uiteraard beklagen als ze genaaid worden.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Sowieso dat er gedoe gaat komen van die producer´s choice. Er moeten vanuit daar ook mensen in de eerste helft gezet worden, waarschijnlijk ook wel bij de eerste 7 acts.
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, je kan moeilijk na het behoorlijke optreden van Zweden 7 liedjes van niets zetten. Dat kan je enigszins oplossen met crowd pleasers als Finland of Oostenrijk enzo. Maar er moet ook wel iets van kwaliteit (een nummer 3/4/5 uit de semi) tussen. Een Litouwen, Griekenland of Armenië ofzo, landen die de EBU toch liever niet ziet winnen. En die landen gaan zich uiteraard beklagen als ze genaaid worden.
de odds worden langzaam aan een beetje een self-fullfilling prophecy.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:57 schreef Momo het volgende:
[..]
[ x ]
Odds gaan ook belangrijker worden met dit soort zaken.
Ze hadden elementen moeten toevoegen, bijvoorbeeld muurtjes met horizontale strepen, die meer diepte creëren, zodat het lijkt dat hij verder van de microfoon staat en dat moment sowieso beter uit de verf komt.quote:
Ja, maar de startvolgorde zelf ook uiteraard. “Wij dachten dat Denemarken er geen reet van kon, dus we hebben ze maar als derde gezet. En ze werden inderdaad 16e”.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:58 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
de odds worden langzaam aan een beetje een self-fullfilling prophecy.
Gelukkig wonen wij in een land waar je niet mag wedden.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:57 schreef Momo het volgende:
[..]
[ x ]
Odds gaan ook belangrijker worden met dit soort zaken.
Hij is mij ook allemaal wat te glad. Denk dat de jury dit wel geweldig vindt. Televote vind ik wat lastig, 50 punten ofzo kan ook zomaar gebeuren.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 18:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is technisch allemaal superknap wat hij staat te zingen, maar het doet mij echt niks
Oeh, klinkt goed en einde ziet er zo ook mooi uit. Ook nog even een vuurregen waarom ook niet.quote:
Oh dat is niet top.... Wat rommelig, en mist de charme.quote:
Ik had er minder van verwacht, maar het ziet er best redelijk uit. Niet dat het verder winner vibes geeft overigens.quote:
Ik blijf het gewoon een vreselijk clichématig lied vinden. Het mag nog niet eens in dezelfde etalage als de schoenen van Voila staan.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 18:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is technisch allemaal superknap wat hij staat te zingen, maar het doet mij echt niks
Liever dit als consensuswinnaar dan Oekraïne, en die kans is zeer aanwezig. Betere outfit ook dan tijdens de 1e repetitiequote:
Joost moet winnen. Hou eens opquote:Op zaterdag 4 mei 2024 18:48 schreef Greys het volgende:
Ik was op visite vanmiddag en net thuis en goeie genade door dat stukje met die 'klap' bij Frankrijk en daarna dat a capella stukje denk ik nog meer dat hij wint.
Verklaar me allemaal maar voor gek maar ik voel het al vanaf dat het lied uitkwam. Het zal straks vast tegenvallen qua uitslag maar wat mij betreft mag het winnen.(Alleen NIET in een splitscreen met Joost. Dan moet Joost winnen).
Het zou wat zijn als het eerste nummer van dit jaar ook gelijk de winnaar is.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 18:48 schreef Greys het volgende:
Ik was op visite vanmiddag en net thuis en goeie genade door dat stukje met die 'klap' bij Frankrijk en daarna dat a capella stukje denk ik nog meer dat hij wint.
Verklaar me allemaal maar voor gek maar ik voel het al vanaf dat het lied uitkwam. Het zal straks vast tegenvallen qua uitslag maar wat mij betreft mag het winnen.(Alleen NIET in een splitscreen met Joost. Dan moet Joost winnen).
Het zou wel een beetje het verhaal in een notendop zijn van dit toch wel matige jaar.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 18:52 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als het eerste nummer van dit jaar ook gelijk de winnaar is.
Ik hoop echt dat we zo snel mogelijk in kwarten gaan loten, dat is veel eerlijker. Dan kun je de producers ook nog wel wat laten sturen maar het is nu niet fair om ergens tussen 1 en 13 of 14-26 terecht te kunnen komen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 18:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, maar de startvolgorde zelf ook uiteraard. “Wij dachten dat Denemarken er geen reet van kon, dus we hebben ze maar als derde gezet. En ze werden inderdaad 16e”.
Ja, en welke inzendingen het goed doet op de streamingdiensten. Een liedje dat een Europese hit kan worden, daar zegt de EBU ook vast geen nee tegenquote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:38 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Viel me bij de foto’s van de eerste rehearsals ook al op. Zal de pose wel zijn. “Lipjes getuit, borstjeskruisje vooruit.quote:
Dat hoop ik uiteraard ook, maar realistisch gezien is dit het begin van het volledig schrappen van de loting voor de helften.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat we zo snel mogelijk in kwarten gaan loten, dat is veel eerlijker. Dan kun je de producers ook nog wel wat laten sturen maar het is nu niet fair om ergens tussen 1 en 13 of 14-26 terecht te kunnen komen.
Spanje staat op 5 van meest gedraaide songfestival 2024 liedjes in de plaatselijke gay bar. Het lied is inderdaad populairder dan je zou denkenquote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:41 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Nou mollie ik denk dat Spanje nog best de verrassing bij het publiek kan worden. Bij EIC kregen zij het hele publiek mee en dat zagen we van tevoren echt niet aankomen.
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:55 schreef grazz het volgende:
Frankrijk gaat dus niet winnen. Copycat![]()
[ afbeelding ]
Oeps ze schuurt daar toch wel echt tegen meerdere noten aan tijdens het accapella gedeelte, jammer.quote:
Ik vind het reuze meevallen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:15 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Oeps ze schuurt daar toch wel echt tegen meerdere noten aan tijdens het accapella gedeelte, jammer.
Waar lees je dat?quote:Op maandag 6 mei 2024 08:50 schreef TheVulture het volgende:
Ik las net op een andere site dat er vandaag nog geen streams voor de pers zouden zijn
Las een opmerking op Escnation maar dan zal het niet zo zijnquote:Op maandag 6 mei 2024 09:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Waar lees je dat?
Want als ik inlog in het press center voor de streams staat er dat het eerste event om 15.45 start vandaag dus lijkt me wel hoor.![]()
Oh ik weet niet per se of de keuze om hier 2 meter van de microfoon af te gaan staan een goeie isquote:
Is dat Slimane? Als we toch gaan koppelen vind ik Silvester wel bij Olly Alexander passenquote:Op maandag 6 mei 2024 12:16 schreef Greys het volgende:
Iedereen de hele tijd 'Nemo en Silvester zijn zooooo leuk samen'
Ondertussen in de Euroclub...
Zie de achtergrond.
[ x ]
Ik vind er niets raars te zien trouwens. Gewoon lievigheid. Maar ik vind het wel een hele toffe combi die twee zo te zien hahaha. Onverwacht. En een speelfilm op zich deze video met deze muziek.
(Ja ik vind ook dat ze die mensen niet moeten filmen maar het bericht is nu toch al duizenden keren gezien dus dan kan ie hier ook wel.)
Ja dit houdt de bubbel al wel bezig, zag het al meerdere keren voorbij komen op twitter. Slimane zou getrouwd zijn met kind? Maar wat je zegt er gebeurd hier niks eigenlijk. Nemo knuffelt wel meer mensen. ESF Shownieuwsquote:Op maandag 6 mei 2024 12:16 schreef Greys het volgende:
Iedereen de hele tijd 'Nemo en Silvester zijn zooooo leuk samen'
Ondertussen in de Euroclub...
Zie de achtergrond.
[ x ]
Ik vind er niets raars te zien trouwens. Gewoon lievigheid. Maar ik vind het wel een hele toffe combi die twee zo te zien hahaha. Onverwacht. En een speelfilm op zich deze video met deze muziek.
(Ja ik vind ook dat ze die mensen niet moeten filmen maar het bericht is nu toch al duizenden keren gezien dus dan kan ie hier ook wel.)
Ik vind het filmpje echt prachtig en een speelfilm op zich haha. Er worden geen tongen uitgewisseld ofzo en van Slimane weten we volgens mij alleen zeker dat hij een kindje heeft maar dat zegt niets over waar hij wel en niet op valt dus zelfs al zou het meer dan dit kleffe zijn dan zou ik het gaaf vinden.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja dit houdt de bubbel al wel bezig, zag het al meerdere keren voorbij komen op twitter. Slimane zou getrouwd zijn met kind? Maar wat je zegt er gebeurd hier niks eigenlijk. Nemo knuffelt wel meer mensen. ESF Shownieuws
Zie footer: 15:45.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:36 schreef Funhouse het volgende:
Hoe laat begint die eerste doorloop eigenlijk?
Nou, wij zouden het wel op prijs stellen als we gewoon netjes kunnen volgen wat voor indruk de openingsact en de introductie van de hosts geeft.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:17 schreef Greys het volgende:
Dit is de eerste keer dat we kunnen testen of alles werkt so be gentle als ik niet meteen vanaf seconde 1 hier meetyp heAlles staat klaar en open en opgeladen maar vorig jaar was het ook even prutsen in het media center voordat alles goed ging.
Dat ga je ook zeker lezen.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:19 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou, wij zouden het wel op prijs stellen als we gewoon netjes kunnen volgen wat voor indruk de openingsact en de introductie van de hosts geeft.
Ik heb mijzelf voorgenomen dit jaar niets vooraf te kijken. Ik hou het nog volquote:Op maandag 6 mei 2024 15:24 schreef Greys het volgende:
Kijk gerust ook hoofden op streams enzo he!
Zij mogen alleen geen geluid erbij hebben meer geloof ik. Dus het zal vast allemaal wat doods en vreemd overkomen.
Als alles goed gaat kan ik misschien woensdag proberen ook te hoofden maar eerst even deze vuurdoop 2024 hier met gewoon typen.
Gierenquote:Op maandag 6 mei 2024 15:42 schreef Greys het volgende:
Bij CONNECTION bovenin mijn scherm op de press stream staat GOOD dus dit kan niet meer mis gaan jongas! #jansmit
Fred hoor jij ook niet in Malmo te zitten? Je had toch ook een kaartje?quote:Op maandag 6 mei 2024 15:19 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou, wij zouden het wel op prijs stellen als we gewoon netjes kunnen volgen wat voor indruk de openingsact en de introductie van de hosts geeft.
Lijkt ook bij Matt nog niet gebeurd te zijnquote:Op maandag 6 mei 2024 15:45 schreef Greys het volgende:
Niks te zien nog en het is 15.45![]()
Kan iemand even in een van de hoofden streams kijken of daar al wel iets is begonnen?
Ik zit in de ESC Discord en die horen piepjes ofzo, en nu net zeggen ze 'Hi everybody!' aan het publiek (?)quote:Op maandag 6 mei 2024 15:45 schreef Greys het volgende:
Kan iemand even in een van de hoofden streams kijken of daar al wel iets is begonnen?
Matt zegt nu dat hij iets ziet startenquote:Op maandag 6 mei 2024 15:45 schreef Greys het volgende:
Oh wel slimquote:Op maandag 6 mei 2024 15:47 schreef Greys het volgende:
Oh daar gaat ie! Je moest kennelijk op een piepklein knopje drukken om de room nog eens te enteren.
Heel groot in beeld vier QR codes met je eigen naam, dus als je iets opneemt en verspreid weten ze meteen door wie. Het is alleen wel HEEL groot dus daardoor zie je weer weinig.
oh jeetje, dus eerste 5 minuten geluid uithouden?quote:Op maandag 6 mei 2024 15:50 schreef Greys het volgende:
Fuego klaar, applaus, meteen door met Saade met Popular.
Hij staat in een soort glazen kubus, die kapot barst waarna hij eruit komt.
Ook hij zingt niet al te best. Goeie genade.
Oh wtf ik dacht ze hebben alle 3 samen gewoon wat nieuws gemaakt.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:50 schreef Greys het volgende:
Fuego klaar, applaus, meteen door met Saade met Popular.
Hij staat in een soort glazen kubus, die kapot barst waarna hij eruit komt.
Ook hij zingt niet al te best. Goeie genade.
Ja, alleen de avond(jury)show en de morgenmiddag show is voor publiek toegankelijkquote:Op maandag 6 mei 2024 15:44 schreef Em31 het volgende:
Er is vanavond pas voor het eerst publiek toch?
Vrijdag pas!quote:Op maandag 6 mei 2024 15:44 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Fred hoor jij ook niet in Malmo te zitten? Je had toch ook een kaartje?
quote:Op maandag 6 mei 2024 15:54 schreef Greys het volgende:
HAHHSHSHS
Petra zegt welkom in Zweden 'but dont blame me, even I voted for Finland'
Vind het maar vreemd 3 best random liedjes, alleen Eric als Zweed.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:53 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Opening klinkt een beetje underwhelming so far.
die zijn vanuit de Arena!quote:Op maandag 6 mei 2024 15:56 schreef Rebel- het volgende:
Matt kan foto's laten zien op beeld. Die hebben geen watermerk.
Leuk man! Ook jij alvast veel plezier. Juichen.gifquote:
Dat is omdat er pers in de zaal zit. DIe maken die foto's dan zelf neem ik aan.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:56 schreef Rebel- het volgende:
Matt kan foto's laten zien op beeld. Die hebben geen watermerk.
quote:Op maandag 6 mei 2024 15:55 schreef Greys het volgende:
Petra is op dreef.
Ze zegt dat ze dit al eens met een man heeft geprobeerd en nu met een vrouw.
But enough about my sex life...
Tom is altijd wel enthousiast over ALLESquote:Op maandag 6 mei 2024 15:59 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Tom is enthousiast over de opening
[ x ]
[ x ]
Ah heel erg underwhelming ditquote:Op maandag 6 mei 2024 16:00 schreef Greys het volgende:
Postcard, ze zoemen in op het land van bovenaf op de wereldkaart, daarna een paar fragmentjes van oudere inzendingen van dat land. Daarna een soort selfie video van de artiest, Cyprus in dit geval. Daarna nog wat korte portretbeelden van de artiest en dat is het.
Ik ben benieuwd wie dat voor Nederland zijn !quote:Op maandag 6 mei 2024 16:00 schreef Greys het volgende:
Postcard, ze zoemen in op het land van bovenaf op de wereldkaart, daarna een paar fragmentjes van oudere inzendingen van dat land. Daarna een soort selfie video van de artiest, Cyprus in dit geval. Daarna nog wat korte portretbeelden van de artiest en dat is het.
Sienekequote:Op maandag 6 mei 2024 16:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wie dat voor Nederland zijn !
Gooi daarvan af en toe iets hier ajbquote:Op maandag 6 mei 2024 16:01 schreef Rebel- het volgende:
Fijn dat de fotografen in de arena hun werk direct publiceren.
Winnaars?quote:Op maandag 6 mei 2024 16:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wie dat voor Nederland zijn !
Slobodan leeft niet meer.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:06 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Ik begin toch bang te worden voor Servie
Ja ik ook.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:06 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Ik begin toch bang te worden voor Servie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |