SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere delen van de reeks:
ESF / [2024] Rehearsals #1
Eerste halve finale:
27 april
28 april
29 april
30 april![]()
En dan gaat Stuntje eraf.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:58 schreef Momo het volgende:
Op gegeven moment komt een cameraman op het podium
Waarschijnlijk zitten er zo belachelijk veel verschillende shots in dat dat veel vd crew vergt.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:58 schreef Momo het volgende:
En een shot vanaf het dak oid?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:58 schreef Momo het volgende:
Ik word zo moe van social media sites die alles achter een inlogmuur gooienquote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:56 schreef Momo het volgende:
https://www.instagram.com(...)MTA2emd2ZTNsMHJ6cA==
Hier een story met een heel stuk Europapa versnelt live
Ik beloof je dat je er echt niks op ziet. Je ziet van héél veraf van achter gefilmd en extreem versneld Joost en de dansers enzo op hun rug die dansen en verder zie je helemaal niks. Geen visuals op LED, niks.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik word zo moe van social media sites die alles achter een inlogmuur gooien
Ja en dan extreem versneld afgespeeld en je hoort ook het zingen en Europapa muziek niet. Ging denk ik vooral om de lampen.quote:
Ja, lijkt wel of de kubussen ook dansen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:35 schreef silverevlis het volgende:
De laatste clip doet me denken aan lasergamen, qua lichtflitsen. En gaan die kubussen nou op en neer?
Dat die kubussen op en neer gaan hoort gewoon bij het podium en gebeurd bij meerdere landen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:35 schreef silverevlis het volgende:
Het doet me qua lichtflitsen denken aan lasergamen. En gaan die kubussen nou op en neer?
Okay, had het nog niet gezien.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat die kubussen op en neer gaan hoort gewoon bij het podium en gebeurd bij meerdere landen.
Volgens mij is dat die camera die je ook op die versnelde video ziet. Op gegeven moment zie je iets roods uit het dak komen hahaquote:
Dit geeft dus de surprise weg. Je ziet iets fluffy van het podium wegvliegen rond het 7/8 seconden punt.quote:
Ik weet niet waar je dit ziet, want ik zie hem rond de 10 seconden nog altijd staan achter zijn keyboardje.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:51 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dit geeft dus de surprise weg. Je ziet iets fluffy van het podium wegvliegen rond het 7/8 seconden punt.
Hij staat er idd nog wel. Maar je ziet links iets donkers wegvliegen. Wat het dan ook moge zijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:54 schreef Kinga het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dit ziet, want ik zie hem rond de 10 seconden nog altijd staan achter zijn keyboardje.
Als er iets gebeurt dat alleen op TV te zien is, voegt dat ook niet zo veel toe. Maar goed, we weten nu in principe nog net zo weinig, dus dat is nogal speculatief.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:52 schreef Kinga het volgende:
Geen vuur, geen pyro, geen confetti. Tsja. Kun je uitpakken en dan doe je het niet.
Camera... heb het net eens per frame gekeken.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:55 schreef Keyos het volgende:
[..]
Hij staat er idd nog wel. Maar je ziet links iets donkers wegvliegen. Wat het dan ook moge zijn.
Zonder Joost dat zou een trol zijnquote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Recap komt alsnog online rond uur of 20-21
Je weet dat pyro (als dat er al is) niet in alle doorlopen van repetities gebruikt wordt he?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:52 schreef Kinga het volgende:
Geen vuur, geen pyro, geen confetti. Tsja. Kun je uitpakken en dan doe je het niet.
Inderdaad dat is een dure hobbyquote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Je weet dat pyro (als dat er al is) niet in alle doorlopen van repetities gebruikt wordt he?
Toch mooi? Wacht maar tot donderdagquote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:59 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wel weer typisch, iedereen deelt het zowat binnen een uur maar wij weer niet natuurlijk.
Misschien knippen,e Nederland eruit? We zien nog steeds niks.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het wordt sowieso vanavond gedeeld door Eurovision zelf.
Misschien heeft Joost een deal met ze dat ze het blurren. Zou toch een giller zijn in dat hele recap ding. Dat je het wel hoor maar niks ziet. Oops rookwolk ervoor sorry!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het wordt sowieso vanavond gedeeld door Eurovision zelf.
Dat zou zo belachelijk zijn dat ik Nederland op plek 2 in de finale zou zetten. Alsof we specialer zijn dan anderen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:02 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Misschien knippen,e Nederland eruit? We zien nog steeds niks.
Dan maar in de recap. Als we daar niet in zitten gooi ik de rozentuinen van de AvroTros omver.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:59 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wel weer typisch, iedereen deelt het zowat binnen een uur maar wij weer niet natuurlijk.
Het was te mooi om waar te zijn 🥹.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:57 schreef Kinga het volgende:
[..]
Camera... heb het net eens per frame gekeken.
Misschien is dat het oog van de orkaan waar ze in zitten. Daarom is de staging ook zo saai, er gebeurt daar weinigquote:
Er vloog nog wel een camera door het beeld.quote:
Of dit is zijn laatste oefening van de 30 minuten (qua zweethoofd) of hij stuitert het hele podium over.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:09 schreef NailQueen het volgende:
Einde is mooi. Joost heeft alleen een zweetkop
Zij zingt nogal schel hier inderdaad.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:24 schreef Greys het volgende:
Vond Noorwegen en Estland echt niet heel best overkomen in de officiële recap.
Ja, ik heb ook het idee dat semi 2 veel gevoeliger is voor verrassingen. In semi 1 zou Servië of Cyprus kunnen sneuvelen, maar dat is met een middenmootliedje vanaf een vroege startpositie altijd wel mogelijk.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:09 schreef molloot200 het volgende:
Voor mijn gevoel is semi 2 moeilijker te voorspellen dan semi 1, terwijl de bookies toch anders doen vermoedenDaar is het gat tussen de nummer 10 en 11 érg groot, en bij semi 1 niet
En net nog eens rehearsals van semi 1 gekeken vanaf een laptop in plaats van een telefoontje, ik zie echt nog steeds niet in dat Cyprus zo'n zekere qualifier is volgens jullieIk zie het gewoon écht niet blijkbaar.
België zou er zomaar eens uit kunnen vallen door zijn slechte vocals.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook het idee dat semi 2 veel gevoeliger is voor verrassingen. In semi 1 zou Servië of Cyprus kunnen sneuvelen, maar dat is met een middenmootliedje vanaf een vroege startpositie altijd wel mogelijk.
In semi 2 is het voor Nederland, Israël, Zwitserland, Armenië, Griekenland, Noorwegen en Georgië redelijk zeker. Maar het is met België, Oostenrijk, Estland, Albanië, Letland en zelfs San Marino nog een heel gevecht om de laatste drie plaatsen.
Dat snap ik #stoeipoesquote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:59 schreef Nexum het volgende:
Georgië schiet van 10 naar 8 in de semi 2 odds
Chanel wie right?quote:
Chanel had gewonnen als Oekraïne niet had gewonnen wist u dat? Terwijl UK tweede werd.quote:
Servië heeft een prachtig lied, eentje die we erg missen in dit songfestival. Het zou zo jammer zijn als zij niet kwalificeert voor de finale.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook het idee dat semi 2 veel gevoeliger is voor verrassingen. In semi 1 zou Servië of Cyprus kunnen sneuvelen, maar dat is met een middenmootliedje vanaf een vroege startpositie altijd wel mogelijk.
Ik heb geen enkel lied geluisterd buien België, Zwitserland en Kroatiëquote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:24 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Servië heeft een prachtig lied, eentje die we erg missen in dit songfestival. Het zou zo jammer zijn als zij niet kwalificeert voor de finale.
Maar goed, ik wil ook dat Australië en Slovenië naar de finale gaan. Alle drie de landen? Dat wordt lastig
Ierland genotquote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel lied geluisterd buien België, Zwitserland en KroatiëVind er anders niks meer aan tijdens de liveshows
Ik ben benieuwd wat je van Nederland vindt, als je dat lied voor het eerst hoort. Toch heel wat anders dan dat we normaal insturen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel lied geluisterd buien België, Zwitserland en KroatiëVind er anders niks meer aan tijdens de liveshows
Lolquote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:33 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat je van Nederland vindt, als je dat lied voor het eerst hoort. Toch heel wat anders dan dat we normaal insturen.
Ja, liedjes als van Estland of Finland zijn wel echt argumenten waarom jury’s toch wel handig zijn.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:01 schreef Em31 het volgende:
Als ik die clip van Estland zie dan denk ik dat dat nou echt een nummer kan zijn dat doorgaat omdat we geen jury’s meer hebben. Of het moet ondersneeuwen door Nederland, Armenië en Griekenland.
Als ik alleen deze clips vergelijk dan veel liever San Marino in de finale dan Estland, maar ik betwijfel het.
Ik vind Servië ook mooier dan Portugal, maar die twee zitten natuurlijk enorm in elkaars vaarwaterquote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:24 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Servië heeft een prachtig lied, eentje die we erg missen in dit songfestival. Het zou zo jammer zijn als zij niet kwalificeert voor de finale.
Maar goed, ik wil ook dat Australië en Slovenië naar de finale gaan. Alle drie de landen? Dat wordt lastig
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:33 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat je van Nederland vindt, als je dat lied voor het eerst hoort. Toch heel wat anders dan dat we normaal insturen.
Dat had ik eerlijk gezegd niet gemerktquote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:16 schreef molloot200 het volgende:
U merkt ik vind dit nog steeds een belachelijk systeem.
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:17 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat had ik eerlijk gezegd niet gemerkt
Als Italie de tweede helft kiest of producer choice kan dat wel eens de afsluiter worden denk ik.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:16 schreef molloot200 het volgende:
Oh en nog een reminder: vandaag loten Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk in welke helft van de finale ze zitten.
(Of toch niet en trekken ze de producer's choice optie)
U merkt ik vind dit nog steeds een belachelijk systeem.
Italië heeft al vaak genoeg een voordelige loting gehad de afgelopen jaren dus dat hoeft niet zo nodig van mijquote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:32 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als Italie de tweede helft kiest of producer choice kan dat wel eens de afsluiter worden denk ik.
Blijft toch een beetje bizar hoor. Laatst in dat interview met Martin Österdahl kon je bijvoorbeeld duidelijk lezen dat hij blij was met Zweden als winnaar. Ze hebben vast altijd wel een voorkeur of een inschatting, nu ga je aan intenties twijfelen als een favoriet ineens in de eerste helft belandt.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:34 schreef Momo het volgende:
Dit jaar is de draw en wat de producers er van maken wel echt belangrijk nu de top close gaat zijn. Of je op plek 6 start of plek 22 als favoriet maakt wel uit. Eigenlijk hebben we 6/7 favorieten nu, dus ze zullen wel iemand naar voren halen.
Daarom is het oprecht belangrijk of je nu aan de top staat (Kroatië) of in de subtop (zoals Nederland op dit moment) denk ik.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:34 schreef Momo het volgende:
Dit jaar is de draw en wat de producers er van maken wel echt belangrijk nu de top close gaat zijn. Of je op plek 6 start of plek 22 als favoriet maakt wel uit. Eigenlijk hebben we 6/7 favorieten nu, dus ze zullen wel iemand naar voren halen.
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
Blijft toch een beetje bizar hoor. Laatst in dat interview met Martin Österdahl kon je bijvoorbeeld duidelijk lezen dat hij blij was met Zweden als winnaar. Ze hebben vast altijd wel een voorkeur of een inschatting, nu ga je aan intenties twijfelen als een favoriet ineens in de eerste helft belandt.
Ik denk dat wij als Nederland nog wel genoeg lijntjes hebben dat ze ons niet op plek 5 zouden zetten in de finale. Maar zie ze er wel voor aan omdat bij Kroatië te doen. Als neutrale kijker moet ik wel echt zeggen dat veel Oost Europese landen die niet Oekraine zijn vaak wel naaien met dat soort dingetjes hoor.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:38 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Daarom is het oprecht belangrijk of je nu aan de top staat (Kroatië) of in de subtop (zoals Nederland op dit moment) denk ik.
Ziet er mooi uit op de foto's!quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:45 schreef Funhouse het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na woensdag staat Nederland gewoon weer in de top hoor.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:38 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Daarom is het oprecht belangrijk of je nu aan de top staat (Kroatië) of in de subtop (zoals Nederland op dit moment) denk ik.
Mijn gevoel zegt dat ze het liefst naar Zwitserland zouden willen. Of ik schat het verkeerd in en ze willen wel Kroatië omdat er dan misschien wat landen terugkeren uit de regio? Ik lees alleen wel vaak van Kroaten zelf dat ze geen vertrouwen hebben in het organiseren, dus zouden ze daar dan meer voor vrezen?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:45 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat wij als Nederland nog wel genoeg lijntjes hebben dat ze ons niet op plek 5 zouden zetten in de finale. Maar zie ze er wel voor aan omdat bij Kroatië te doen. Als neutrale kijker moet ik wel echt zeggen dat veel Oost Europese landen die niet Oekraine zijn vaak wel naaien met dat soort dingetjes hoor.
Aan de ene kant snap ik dat ze niet willen dat de favorieten allemaal de eerste helft loten straks. Maar straks gaan ze favorieten bewust meer vooraan of achteraan zetten. Dan heb ik persoonlijk liever dat dat komt door een lootje uit een kom dan dat ze daar bewust voor kiezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |