Ze zijn allang begonnenquote:Op woensdag 1 mei 2024 12:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
Britse pers kan komende weekend lekker klaarkomen dat Newey eventueel naar Ferrari gaat, zodat Lewis zijn 8ste wk titel kan binnenhalen
Tegen de tijd dat er een Ferrari rijdt van Newey is Lewis al minstens een jaar met pensioenquote:Op woensdag 1 mei 2024 12:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
Britse pers kan komende weekend lekker klaarkomen dat Newey eventueel naar Ferrari gaat, zodat Lewis zijn 8ste wk titel kan binnenhalen
Ik weet dat voorbeschouwing en nabeschouwing van F1TV kan skippen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze zijn allang begonnen
Voor het echt leuke wordt ie dan verslagen door Leclerc.
Nou ja, wel dus, maar die gaat per direct in. En dit bevestigt wel het idee dat Newey niet meer zo'n grote invloed op de auto heeft.quote:
Niet voor mij.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou ja, wel dus, maar die gaat per direct in. En dit bevestigt wel het idee dat Newey niet meer zo'n grote invloed op de auto heeft.
2026 is een nieuwe motor, niet nieuwe aero. Dat lijken velen even te vergeten voor het gemak.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet voor mij.
Misschien niet meer op de huidige auto van dit jaar, maar imho wel degelijk op de auto uit 2022 en 2023. Dit is een evolutie daarvan.
Sowieso zijn de regels voor 2026 weer totaal anders, en mogen ze daar pas vanaf 1 januari 2025 aan beginnen dus veel daarvan neemt hij niet mee. Dus dat er geen gardening leave is in 2025 snap ik wel.
Zeker wel nieuwe aero. Zelfs actieve, met beweegbare vleugels. Al lijkt het grond effect concept wel behouden te blijven.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2026 is een nieuwe motor, niet nieuwe aero. Dat lijken velen even te vergeten voor het gemak.
De basis blijft hetzelfde. Het is een evolutie van de aero, niet een grote wijziging zoals 2017 en 2022.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zeker wel nieuwe aero. Zelfs actieve, met beweegbare vleugels. Al lijkt het grond effect concept wel behouden te blijven.
Maar door de beweegbare vleugels krijg je een hele andere dynamiek.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De basis blijft hetzelfde. Het is een evolutie van de aero, niet een grote wijziging zoals 2017 en 2022.
Een nieuwe motor betekent natuurlijk ook andere mogelijkheden om deze in de auto te lepelen en daarmee is het automatisch ook aero.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2026 is een nieuwe motor, niet nieuwe aero. Dat lijken velen even te vergeten voor het gemak.
Dat wel, maar die vloer is natuurlijk verreweg het belangrijkste.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Maar door de beweegbare vleugels krijg je een hele andere dynamiek.
Dat klopt, maar de rest van de aero moet daar wel goed op aansluiten. Als de luchtstroom verandert door de beweegbare vleugels en de zijkanten daardoor niet goed afgesloten worden, verlies je downforce.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat wel, maar die vloer is natuurlijk verreweg het belangrijkste.
Eigenlijk altijd wel.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:01 schreef Rnie het volgende:
Wat wel opvallend is, is dat de "geruchtenmolen der F1 " het de laatste tijd best vaak bij het goede eind heeft.
Onderschat ook niet hoeveel al door teams zelf 'gelekt' wordt om de uiteindelijke impact te verkleinen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:01 schreef Rnie het volgende:
Wat wel opvallend is, is dat de "geruchtenmolen der F1 " het de laatste tijd best vaak bij het goede eind heeft.
Zeeeeer gebruikelijk ook bij voetbalclubs en in de politiekquote:Op woensdag 1 mei 2024 13:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Onderschat ook niet hoeveel al door teams zelf 'gelekt' wordt om de uiteindelijke impact te verkleinen.
Allemaal onderdeel van de standaard communicatie strategie tegenwoordig.
Want Newey wil natuurlijk dolgraag met de grote Hamilton werken, wie wil nou niet dat een zwaar overschatte coureur die na jaren ervaring nog steeds geen auto kan afstellen zijn eigen loftrompet blaast wanneer de auto heel snel is en de auto de schuld geeft wanneer hij zelf matig snel is?quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
Britse pers kan komende weekend lekker klaarkomen dat Newey eventueel naar Ferrari gaat, zodat Lewis zijn 8ste wk titel kan binnenhalen
Checo was niet dominant.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:19 schreef Origami94 het volgende:
Al dat gestook is dus gelukt. Wat ook niet zo raar is als je zo dominant bent en (nieuwe) kijkers afhaken.
Max, Checo en RB waren gewoon te dominant
Wat doet Vettel tegenwoordig?quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Want Newey wil natuurlijk dolgraag met de grote Hamilton werken, wie wil nou niet dat een zwaar overschatte coureur die na jaren ervaring nog steeds geen auto kan afstellen zijn eigen loftrompet blaast wanneer de auto heel snel is en de auto de schuld geeft wanneer hij zelf matig snel is?
Het is n van de beste ontwerpers uit de geschiedenis maar laten we niet vergeten dat de Britse pers hem als garantie voor WK's neerzet alleen omdat ze niet willen weten dat Verstappen veel beter is dan Hamilton.
[..]
Checo was niet dominant.
commentaar op deze livery: "oh dear, how sad, never mind."quote:Op woensdag 1 mei 2024 15:11 schreef 4-elements het volgende:
[ x ]
Gemiste kans, had op veel meer blauw gehoopt.
En het werkt. Je ziet meteen hoeveel er getracht wordt de rol van Newey te downplayen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Onderschat ook niet hoeveel al door teams zelf 'gelekt' wordt om de uiteindelijke impact te verkleinen.
Allemaal onderdeel van de standaard communicatie strategie tegenwoordig.
Zonder Verstappen zou Checo kandidaat zijn voor het kampioenschap. Vorig jaar tweede, GP's achter zijn naam. Jaar daarvoor derde met paar punten achterstand na de naaiactie van Verstappenquote:Op woensdag 1 mei 2024 16:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Want Newey wil natuurlijk dolgraag met de grote Hamilton werken, wie wil nou niet dat een zwaar overschatte coureur die na jaren ervaring nog steeds geen auto kan afstellen zijn eigen loftrompet blaast wanneer de auto heel snel is en de auto de schuld geeft wanneer hij zelf matig snel is?
Het is n van de beste ontwerpers uit de geschiedenis maar laten we niet vergeten dat de Britse pers hem als garantie voor WK's neerzet alleen omdat ze niet willen weten dat Verstappen veel beter is dan Hamilton.
[..]
Checo was niet dominant.
Dat gebeurt al maanden zo niet jaren. Die Engelse pers is ook even lang al bezig om Newey tot God te verheven om Verstappen de credits maar niet te hoeven geven.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En het werkt. Je ziet meteen hoeveel er getracht wordt de rol van Newey te downplayen.
je hebt 100% gelijk. ik denk dat hij zelfs nu al drievoudig kampioen was geweest als Verstappen niet in de F1 was gaan racenquote:Op woensdag 1 mei 2024 16:31 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Zonder Verstappen zou Checo kandidaat zijn voor het kampioenschap. Vorig jaar tweede, GP's achter zijn naam. Jaar daarvoor derde met paar punten achterstand na de naaiactie van Verstappen
lolquote:Op woensdag 1 mei 2024 16:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
je hebt 100% gelijk. ik denk dat hij zelfs nu al drievoudig kampioen was geweest als Verstappen niet in de F1 was gaan racen
Het zou heel goed zijn voor Ferrari. Al zie ik dan liever LeClerc winnen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
Britse pers kan komende weekend lekker klaarkomen dat Newey eventueel naar Ferrari gaat, zodat Lewis zijn 8ste wk titel kan binnenhalen
ik ben blij dat je mijn sarcasme niet proeftquote:Op woensdag 1 mei 2024 16:44 schreef franske19 het volgende:
[..]
lol
2021 zou Checo de titel hebben gepakt? Ben je wel lekker. In 2022 (met 2 puntjes) & 2023 (met 63 punten) zou Checo zonder Max in F1 de titel hebben gepakt als je puur de resultaten van Max wegstreept. Maar de druk van een titelstrijd zou daar misschien wel verandering in hebben gebracht en er zal dan sowieso nog een tweede rijder zijn die Perez af en toe verslaat.
Sorry. Het is soms moeilijk op fok.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:49 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik ben blij dat je mijn sarcasme niet proeft
Het zal met de budgetcap als een onaanvaardbaar hoog bedrag worden gezien om de hele auto blauw te spuiten...quote:Op woensdag 1 mei 2024 15:11 schreef 4-elements het volgende:
[ x ]
Gemiste kans, had op veel meer blauw gehoopt.
Kandidaat maakt geen dominantie. Ferrari was van Perez ook niet zo in de stress geschoten als van Verstappen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:31 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Zonder Verstappen zou Checo kandidaat zijn voor het kampioenschap. Vorig jaar tweede, GP's achter zijn naam. Jaar daarvoor derde met paar punten achterstand na de naaiactie van Verstappen
Naaiactie noem ik wraak, als iemand bewust zijn auto in de muur zet dan kan je een keer een reactie verwachten.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:31 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Zonder Verstappen zou Checo kandidaat zijn voor het kampioenschap. Vorig jaar tweede, GP's achter zijn naam. Jaar daarvoor derde met paar punten achterstand na de naaiactie van Verstappen
en laten we ook niet vergeten dat teamorders eigenlijk ook een kwestie van onsportiever gedrag is.quote:Op woensdag 1 mei 2024 17:17 schreef Managarm het volgende:
[..]
Naaiactie noem ik wraak, als iemand bewust zijn auto in de muur zet dan kan je een keer een reactie verwachten.
Mist wel een beetje Parmalat of Martini Racing op de wagenquote:Op woensdag 1 mei 2024 15:11 schreef 4-elements het volgende:
[ x ]
Gemiste kans, had op veel meer blauw gehoopt.
Maakt toch niet uit wie wr bij Ferrari zit, ze bedenken toch wel iets om het voorzichzelf te verkloten. Net zoals hoe ze nu hun meest competente rijder eruit gooien.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:44 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Het zou heel goed zijn voor Ferrari. Al zie ik dan liever LeClerc winnen.
Dan moet Mercedes wel een ontzettend veel betere auto weten te bouwen. En de rest van het team (strategie, pit stops, sim) is eigenlijk ook ondermaats vergeleken met Red Bull.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:23 schreef Questular het volgende:
Liever naar Mercedes en dan kampioen worden.
Zeker in 2022 presteerde Checo te ondermaats en in 2023 had ie ook geluk dat de andere teams aan het stuivertje wisselen waren om de plek achter Max. JA, hij zou het geworden zijn als je puur de resultaten van Max weg streept, maar je weet niet of Checo het ook in zich had gehad om dan constant eerste te worden, Gezien zijn prestaties, denk ik van niet.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:44 schreef franske19 het volgende:
[..]
lol
2021 zou Checo de titel hebben gepakt? Ben je wel lekker. In 2022 (met 2 puntjes) & 2023 (met 63 punten) zou Checo zonder Max in F1 de titel hebben gepakt als je puur de resultaten van Max wegstreept. Maar de druk van een titelstrijd zou daar misschien wel verandering in hebben gebracht en er zal dan sowieso nog een tweede rijder zijn die Perez af en toe verslaat.
God neequote:
Toto tegen Christian. Change your fucking driver.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:23 schreef Questular het volgende:
Liever naar Mercedes en dan kampioen worden.
Afwachten hoe goed de Mercedes motor in 2026 is ten opzichte van de rest.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan moet Mercedes wel een ontzettend veel betere auto weten te bouwen. En de rest van het team (strategie, pit stops, sim) is eigenlijk ook ondermaats vergeleken met Red Bull.
Dat weten we nog niet. Eerst maar eens zien wat de motoren doen en of Newey daadwerkelijk naar Ferrari gaatquote:Op woensdag 1 mei 2024 20:31 schreef nils7 het volgende:
Kun je nagaan als Jos z’n lul in z’n broek had gehouden had Lewis geen kampioenschapsauto in 2026 gehad.
Volgens mij is het ook een eersteklas tokkiequote:Op woensdag 1 mei 2024 20:31 schreef nils7 het volgende:
Kun je nagaan als Jos z’n lul in z’n broek had gehouden had Lewis geen kampioenschapsauto in 2026 gehad.
Die liggen echt te ver achter.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:23 schreef Questular het volgende:
Liever naar Mercedes en dan kampioen worden.
Denk dat Lewis liever had dat Jos dat zo’n 27 jaar geleden had gedaanquote:Op woensdag 1 mei 2024 20:31 schreef nils7 het volgende:
Kun je nagaan als Jos z’n lul in z’n broek had gehouden had Lewis geen kampioenschapsauto in 2026 gehad.
Tja, als je een sport wil runnen als een multinational, dan heeft dat gevolgen voor hoe je bepaalde processen in moet richten. Dan is ouwe jongens krentenbrood ineens aan regels gebonden.quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:44 schreef Starflyer het volgende:
Het Amerikaanse congres heeft vragen gesteld aan Liberty over de anti-competitieve houding ten opzichte van Andretti en General Motors.
https://nl.motorsport.com(...)-afwijzing/10605503/
VER (en Newey) naar AM, Groot-Brittannie in shambles.quote:
Zo lang de meeste mensen die deze onzin blijven roepen Mercedes erbij noemen, denk ik dat ie beter kan blijven zitten waar ie zitquote:Op woensdag 1 mei 2024 17:48 schreef pmponer het volgende:
Zo nu Max dat zinkende schip nog verlaten .
Zou serieus een van de meer logische opties zijn.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
VER (en Newey) naar AM, Groot-Brittannie in shambles.
Als hij na 2026 nog titels wil binnenhalen, denk ik dat dat wel de beste keuze zou zijn. Of anders misschien AM. Als Mercedes niet weer met een of andere raketmotor komt vanaf 2026, zie ik dat niet zo 1-2-3 weer een kampioenschapswinnend team worden.quote:
Dat ligt ook in mijn lijn van verwachtingen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zou serieus een van de meer logische opties zijn.
Max gaat naast Stroll zitten? Dat verwacht ik niet, eigenlijk.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:54 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dat ligt ook in mijn lijn van verwachtingen.
Max gaat AM WC maken en daarna Ferrari.
Wat een onzin en wat je ook van Horner mag vinden, zonder Horner was er geen, wat, 8 voudig kampioensteam.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar Horner heeft het wel voor elkaar. Succesvol bezig met een kampioenschapsteam om zeep helpen.
Mag je vinden. Ik vind iets anders.quote:
Ik hoop dat met zulke kansen zijn vader tot rede komt.quote:Op donderdag 2 mei 2024 00:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Max gaat naast Stroll zitten? Dat verwacht ik niet, eigenlijk.
Welke vader en welke kansen?quote:Op donderdag 2 mei 2024 00:23 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik hoop dat met zulke kansen zijn vader tot rede komt.
Papa Stroll die zijn eigen zoon voor de bus gooit?quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
VER (en Newey) naar AM, Groot-Brittannie in shambles.
Max is geen bus, he? Meer een Leopard 2 tankquote:Op donderdag 2 mei 2024 00:29 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Papa Stroll die zijn eigen zoon voor de bus gooit?
Dat zeker. Zat te denken aan Max naast Alonso ten koste van Lance. Zou wel episch zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2024 00:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Max is geen bus, he? Meer een Leopard 2 tank![]()
En in tegenstelling tot Alonso gaat Max geen lulverhaal ophangen dat Lance een WDC in spe is
Gaat nooit gebeuren zolang Pa Stroll eigenaar is en eerlijk gezegd, zie jij Max nou echt in een auto stappen die niet eens bij de top 3 hoort qua teams? Geld overigens ook voor Mercedes.quote:Op donderdag 2 mei 2024 00:32 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Dat zeker. Zat te denken aan Max naast Alonso ten koste van Lance. Zou wel episch zijn.
Wat is er precies om zeep dan? Newey gaat weg, maar verder? Kampioenschap is al binnen dit jaar en volgend jaar waarschijnlijk ook, zowel Verstappen als Marko gaan nergens heen dus nogmaals, wat is er om zeep?quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar Horner heeft het wel voor elkaar. Succesvol bezig met een kampioenschapsteam om zeep helpen.
Max zou bij Mercedes 150 miljoen per jaar kunnen gaan verdienen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
VER (en Newey) naar AM, Groot-Brittannie in shambles.
De rust binnen het team. En dat is voor Max heel belangrijk (heeft hij al 133 keer in interviews gezegd).quote:
150 miljoen per jaar en een ambassadeurs rol voor de rest van z'n leven. Ik denk dat Mercedes elk type race auto dat hij rijden wil voor hem gaat bouwen, zeker in die functie. Betere reclame is er niet.quote:Op donderdag 2 mei 2024 02:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Max zou bij Mercedes 150 miljoen per jaar kunnen gaan verdienen.
Moet Lewis 3 jaar voor rijden..
AM heeft alleen wel ook een wagen in de Le Mans series, Mercedes niet (of nog niet).
En Max vind endurance racen op de sim wel erg leuk om te doen.
Heeft ie meteen al een stoeltje klaar voor als hij met F1 wil stoppen.
Voor Lewis hadden ze ook de Vision One gemaakt.quote:Op donderdag 2 mei 2024 03:37 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
150 miljoen per jaar en een ambassadeurs rol voor de rest van z'n leven. Ik denk dat Mercedes elk type race auto dat hij rijden wil voor hem gaat bouwen, zeker in die functie. Betere reclame is er niet.
die hebben genoeg, geef maar aan mijquote:
Aston Martin, Ferrari en Mercedes zijn de enige drie teams die een serieus gooi kunnen doen naar de titels vanaf 2026. Red Bull zonder Newey, met een eigen motor etc. gaat het echt niet worden. Ik heb er echt nul vertrouwen in en als Max dat ook heeft is hij gewoon weg. Beter een gokje nemen dan dat je blijft zitten terwijl je weet dat het niks gaat worden (of de kans in ieder geval klein is).quote:Op donderdag 2 mei 2024 00:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren zolang Pa Stroll eigenaar is en eerlijk gezegd, zie jij Max nou echt in een auto stappen die niet eens bij de top 3 hoort qua teams? Geld overigens ook voor Mercedes.
In 2026 krijgt Aston Martin Honda motoren en dan hebben ze nog 2 jaar om de auto verder te verbeteren. Plus de Max-factor, ik zie dat wel een winnende combinatie worden hoor. Vergis je niet dat RBR erboven al weg gaat vallen naar verwachting met het nieuwe motor reglement en het vertrek van Max.quote:Op donderdag 2 mei 2024 00:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren zolang Pa Stroll eigenaar is en eerlijk gezegd, zie jij Max nou echt in een auto stappen die niet eens bij de top 3 hoort qua teams? Geld overigens ook voor Mercedes.
Ik zou McLaren ook tot dat rijtje rekenen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Aston Martin, Ferrari en Mercedes zijn de enige drie teams die een serieus gooi kunnen doen naar de titels vanaf 2026. Red Bull zonder Newey, met een eigen motor etc. gaat het echt niet worden. Ik heb er echt nul vertrouwen in en als Max dat ook heeft is hij gewoon weg. Beter een gokje nemen dan dat je blijft zitten terwijl je weet dat het niks gaat worden (of de kans in ieder geval klein is).
Als hij blijft zitten dan moet hij er wel vertrouwen in hebben, maar zelf schat ik de kans behoorlijk klein in. Als je kijkt hoe "echte" motorfabrikanten soms moeite hebben op een goede motor neer te zetten verwacht ik niet dat Red Bull bij de eerste de beste poging al een competitief iets neer kan zetten. Als je dan ook niet meer een voordeel hebt van een genie zoals Newey ... tsja 1+1 zou je denken.
Mercedes heeft alle kennis en kunde in huis en kan volgend jaar totaal weggooien en werken aan 2026 om Max een goede auto te geven.
Aston Martin heeft veel kennis en kunde binnen weten te halen en geld is ook geen probleem. Ik zie Stroll daar nooit niet weg gaan, maar Alonso en Max zou wel episch zijn. Ik zie eerder Max + Stroll gebeuren daar.
Ferrari lijkt mij geen optie.
... dus ja weinig keus voor Max als hij vanaf 2026 nog voor de titel wil vechten.
Of hij stopt gewoon, dat zie ik hem ook nog wel doen als hij nergens vertrouwen in heeft.
Sowieso pakt hij natuurlijk nog 24+25 titels met RB, eerder weg gaan zou dom zijn.
Ik wou net zeggen, vlak McLaren niet uit. Al rijden die natuurlijk wel met een klantenmotor. Nou doet Aston Martin dat ook, maar er is wel een kansje dat die Hondamotor het beter doet dan die van Mercedes of Ferrari.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik zou McLaren ook tot dat rijtje rekenen.
En daar heb je iets van bewijs voor neem ik aan?quote:Op donderdag 2 mei 2024 03:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De rust binnen het team.
Dat succes leg ik toch eerder bij Dietrich en Helmut, die namen immers de beslissingen over wat te doen en wie de coureurs zullen zijn en natuurlijk Honda niet te vergeten.quote:Op donderdag 2 mei 2024 00:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat een onzin en wat je ook van Horner mag vinden, zonder Horner was er geen, wat, 8 voudig kampioensteam.
Mercedes kan al 3 jaar op rij de problemen niet analyseren en oplossen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:26 schreef Evenstar het volgende:
Mercedes heeft alle kennis en kunde in huis en kan volgend jaar totaal weggooien en werken aan 2026 om Max een goede auto te geven.
Mercedes heeft misschien verstand van motoren maar een tijd wel dezelfde houding gehad als good old Enzo "aerodynamica is voor mensen die geen motor kunnen bouwen". ze proberen al 2 jaar een auto aan de praat krijgen op aerodynamica en kijk eens wat het oplevert, een paar podiums, een zege voor George en veel frustratie.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Aston Martin, Ferrari en Mercedes zijn de enige drie teams die een serieus gooi kunnen doen naar de titels vanaf 2026. Red Bull zonder Newey, met een eigen motor etc. gaat het echt niet worden. Ik heb er echt nul vertrouwen in en als Max dat ook heeft is hij gewoon weg. Beter een gokje nemen dan dat je blijft zitten terwijl je weet dat het niks gaat worden (of de kans in ieder geval klein is).
Als hij blijft zitten dan moet hij er wel vertrouwen in hebben, maar zelf schat ik de kans behoorlijk klein in. Als je kijkt hoe "echte" motorfabrikanten soms moeite hebben op een goede motor neer te zetten verwacht ik niet dat Red Bull bij de eerste de beste poging al een competitief iets neer kan zetten. Als je dan ook niet meer een voordeel hebt van een genie zoals Newey ... tsja 1+1 zou je denken.
Mercedes heeft alle kennis en kunde in huis en kan volgend jaar totaal weggooien en werken aan 2026 om Max een goede auto te geven.
Aston Martin heeft veel kennis en kunde binnen weten te halen en geld is ook geen probleem. Ik zie Stroll daar nooit niet weg gaan, maar Alonso en Max zou wel episch zijn. Ik zie eerder Max + Stroll gebeuren daar.
Ferrari lijkt mij geen optie.
... dus ja weinig keus voor Max als hij vanaf 2026 nog voor de titel wil vechten.
Of hij stopt gewoon, dat zie ik hem ook nog wel doen als hij nergens vertrouwen in heeft.
Sowieso pakt hij natuurlijk nog 24+25 titels met RB, eerder weg gaan zou dom zijn.
GP Fans leest hier meequote:
Helemaal gelijk. Beetje vergeten.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik zou McLaren ook tot dat rijtje rekenen.
Ja, als er iets te stoken valt, dan is die Jos Verstappen er als de kippen bij.quote:
Stoken of stoten?quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ja, als er iets te stoken valt, dan is die Jos Verstappen er als de kippen bij.
In het Limburgs hoor je het verschil niet.quote:
Even serieus. Jos Verstappen heeft tegen tig van journalisten gezegd dat Horner moet opkrassen.quote:
Lijkt mij voor iedereen beter dat Jos sowieso wegblijft.quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Even serieus. Jos Verstappen heeft tegen tig van journalisten gezegd dat Horner moet opkrassen.
Besef je dan verziekt de sfeer dan moet zijn. Of Jos moet wegblijven bij elke Grand Prix.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 2 mei 2024 22:40 schreef Perox het volgende:
Dit nieuws over het vertrek van Newey is eigenlijk wel goed nieuws!
Daarom zou ik Verstappen graag bij een ander team zien, zelfs zonder Newey zullen de Britten blijven zeggen dat RB een geoliede machine is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
Bewijs? Hier op het F1-forum?quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En daar heb je iets van bewijs voor neem ik aan?
Wanneer gaan we dat zien dan? Voorlopig zien we een team wat optimaal presteert en waarvan de nummer een zegt dat het team er uitstekend voor staat.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 00:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Bewijs? Hier op het F1-forum?
Zoals ik al zei, we gaan het zien.
In de toekomst. Duh!quote:
Wel met je eens dat Horner de onrust heeft veroorzaakt (samen met die Thai), gelukkig is Max niet gek en zie ik hem niet voor 26 vertrekken, in de loop van volgend jaar zullen we meer weten over de motor en als dat echt niks is dan heb je wel kans dat hij vertrekt na volgend seizoen.quote:
quote:Op donderdag 2 mei 2024 23:32 schreef SiGNe het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)itief-uitpakken.html
Max ontkent dat Red Bull in problemen komt en zegt ook dat hij geen bod heeft gehad van Mercedes en dat geld 'm minder boeit dan overwinningen.
HIj zegt oko dat ie bij Red Bull nog prima op z'n plaats zit.
quote:Verstappen: "Ik heb inmiddels geleerd niet altijd alles meer te zeggen in de media, want daar heeft niemand wat aan. Ik ook niet en het team ook niet. Je hoeft niet altijd alles te zeggen wat er in je omgaat."
Het is echt bizar inderdaad.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 00:34 schreef FireFox1 het volgende:
Ik zit de persco terug te kijken, en mijn god, wat is die Stroll toch een ongelooflijke flapdrol.
Naast dat hij er totaal ongenteresseerd bij zit, komt er ook niets, maar dan niets nuttigs uit zijn mond. Echt ongekend.
Lekker zo, typisch Maxquote:
hebben ze toch niet het geld of faciliteiten voor?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:36 schreef Rnie het volgende:
Williams in gesprek om Newey te contracteren
https://racingnews365.nl/(...)ewey-te-contracteren
Hoog geruchtengehalte natuurlijk, maar dit zou wel echt legendarisch zijn.![]()
Het lijkt mij dat geld geen rol meer speelt voor Newey. Wat betreft de faciliteiten kan het juist een uitdaging zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hebben ze toch niet het geld of faciliteiten voor?
En die Britse media kunnen hier totaal niet tegen, dat weet ik welquote:
Britse media be like:quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En die Britse media kunnen hier totaal niet tegen, dat weet ik wel
Oh ok, ja volledig uit je nek lullen is hier niet zo gek.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 00:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Bewijs? Hier op het F1-forum?
Zoals ik al zei, we gaan het zien.
Die quote ging over Jos.quote:
Zou echt mooi zijn dat hij een teams als Williams nog een boost kan gevenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:36 schreef Rnie het volgende:
Williams in gesprek om Newey te contracteren
https://racingnews365.nl/(...)ewey-te-contracteren
Hoog geruchtengehalte natuurlijk, maar dit zou wel echt legendarisch zijn.![]()
Max weet hoe hij moet trollenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En die Britse media kunnen hier totaal niet tegen, dat weet ik wel
Tussen de regels door lees ik:quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:46 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die quote ging over Jos.
Max werd gevraagd wat hij van de situatie vind en dat z'n vader zich uitgelaten had in de media.
quote:I have signed a deal with Mercedes starting in 2026 but the contract states it will not be announced before november 2025.
Ik heb dat gevoel ook. Hij benadrukt wel heel sterk dat hij moe is en toe is aan rust.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:54 schreef beantherio het volgende:
Het klinkt meer en meer alsof Newey gewoon lekker met pensioen gaat:
https://www.planetf1.com/(...)to-leave-red-bull-f1
https://www.formula1.com/(...)p3nGJtH0Z7PtlvFQA0Uy
En gelijk heeft ie. Als je ziet wat voor een carrire deze man gehad heeft dan is dat meer dan verdiend.
De FIA, want dan krijgen ze meer geld. Ze worden namelijk per punt betaald door de teams voor deelname en de coureurs voor hun superlicentie.quote:
Nou, nee, dat is zelfs precies wat ik zelf al voorsteldequote:Op zaterdag 4 mei 2024 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit gaat zelfs voor @:heywoodu te ver, dat weet ik zeker
Het devalueert punten, dat is het grote probleem.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 15:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou, nee, dat is zelfs precies wat ik zelf al voorstelde
Prima idee, en uiteindelijk gaan de mensen die nu niet verder komen dan 'ja maar dan krijg je makkelijk punten!' (wat het hele punt niet is) er ook aan wennen
Helemaal niet. Het is juist eerlijker.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 15:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het devalueert punten, dat is het grote probleem.
Het zorgt er onder meer voor dat je als top-6-klant met een slechte race ook nog een reden hebt om voor P13 te vechten ipv de boel maar een beetje uit te rijden, als liefhebber van mooie sport ben ik daar groot voorstander vanquote:Op zaterdag 4 mei 2024 15:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het devalueert punten, dat is het grote probleem.
Maar vind je dan ook dat de verschillen in punten bovenin kleiner moeten worden? (zie mijn post hierboven)quote:Op zaterdag 4 mei 2024 15:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het zorgt er onder meer voor dat je als top-6-klant met een slechte race ook nog een reden hebt om voor P13 te vechten ipv de boel maar een beetje uit te rijden, als liefhebber van mooie sport ben ik daar groot voorstander van
Ik zou de absolute aantallen wel wat groter maken om die ruimte te creeren inderdaad. Het verschil tussen P1 en P13 hoeft niet per se anders te worden, het gaat er meer om dat alle posities het waard moeten zijn om voor te vechten, zowel voor de mindere teams/coureurs als voor titelkandidaten.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:07 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar vind je dan ook dat de verschillen in punten bovenin kleiner moeten worden? (zie mijn post hierboven)
Of moet je ineens, weet ik veel, 35 punten aan de winnaar gaan geven ofzo?
Daar zat nog een idee achter. Dit voorstel is gewoon inflatie.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:11 schreef heywoodu het volgende:
En ach, we vonden het ooit allemaal raar dat de winnaar 25 punten kreeg ipv 'gewoon 10', zijn we ook aan gewend
'Daar zijn we nu aan gewend, dus dat was met de kennis van nu prima'.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar zat nog een idee achter. Dit voorstel is gewoon inflatie.
Nee, destijds was de reactie vooral 'dat kan best leuk zijn'.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
'Daar zijn we nu aan gewend, dus dat was met de kennis van nu prima'.
Mooi, men kan verandering aan dus. Nu op naar een situatie waarbij het ook de moeite waard is om voor de 17e plek te vechten - en dus voor ons, de fans, interessante situaties te doen ontstaan - als je door allerhande problemen achterin terecht bent gekomenquote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, destijds was de reactie vooral 'dat kan best leuk zijn'.
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mooi, men kan verandering aan dus. Nu op naar een situatie waarbij het ook de moeite waard is om voor de 17e plek te vechten - en dus voor ons, de fans, interessante situaties te doen ontstaan - als je door allerhande problemen achterin terecht bent gekomen
Is dat zo? Je gaat geen 20 seconden goed maken omdat er meer punten voor P3 zijn en ik kan mij ook niet voorstellen dat er ook maar een team is wat ineens wel in staat is om een P2 te halen die het voorheen niet kon halen omdat er meer punten te halen zijn.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:45 schreef Jane het volgende:
Of ze achteraan punten krijgen maakt mij in principe weinig uit, maar ik betwijfel of het echt tot meer gevechten leidt. Ik vind eventuele wijzigingen in de top 6 veel interessanter. 1 of 2 punten meer of minder tussen P1, P2 en P3 kan in een spannend seizoen veel uitmaken.
Daar heb ik het ook helemaal niet over. Ik heb het er over dat het in een spannend seizoen waarin er daadwerkelijk om het WDC gestreden wordt (denk: 2021, 2016) een punt (of 2, 3) meer of minder veel kan uitmaken. En dan gaat het niet zozeer om de punten voor de winnaar, maar juist om de punten voor P2 t/m 6. Hoeveel verlies loop je op als je een keer een matige race hebt en slechts 6de wordt (ipv 1e of 2e)?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat zo? Je gaat geen 20 seconden goed maken omdat er meer punten voor P3 zijn en ik kan mij ook niet voorstellen dat er ook maar een team is wat ineens wel in staat is om een P2 te halen die het voorheen niet kon halen omdat er meer punten te halen zijn.
Imho anderson juist. Door meer plaatsen punten te geven zal de situatie onderin veranderen meer veranderen. Aan de top niet zoveel, al kan het wel gebeuren dat een slechte positie (dus buiten de top 10) met punten de doorslag kan geven in een titelstrijd, terwijl dat zonder punten niet het geval was.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Daar heb ik het ook helemaal niet over. Ik heb het er over dat het in een spannend seizoen waarin er daadwerkelijk om het WDC gestreden wordt (denk: 2021, 2016) een punt (of 2, 3) meer of minder veel kan uitmaken. En dan gaat het niet zozeer om de punten voor de winnaar, maar juist om de punten voor P2 t/m 6. Hoeveel verlies loop je op als je een keer een matige race hebt en slechts 6de wordt (ipv 1e of 2e)?
Let wel, ik spreek geen voorkeur uit v.w.b. grote of kleine puntenverschillen. Ik zeg alleen dat een verandering van het puntenstelsel mogelijk meer gevolgen heeft voor de top van het klassement dan voor de onderste regionen, waar nu alleen maar over gepraat wordt.
Maar dan ga je er dus vanuit dat de verschillen in punten in de top 10 hetzelfde blijven. Dus verschil tussen P1 en P2, 7 punten. Verschil tussen P2 en P3, 3 punten. P3 en P4, ook 3 punten en de rest van de top 10 steeds 2 punten. Daarna steeds een verschil van 1 (neem ik aan).quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Imho anderson juist. Door meer plaatsen punten te geven zal de situatie onderin veranderen meer veranderen. Aan de top niet zoveel, al kan het wel gebeuren dat een slechte positie (dus buiten de top 10) met punten de doorslag kan geven in een titelstrijd, terwijl dat zonder punten niet het geval was.
Daar ga ik wel vanuit, ja. Dat die verhoudingen ongeveer hetzelfde blijven.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:06 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar dan ga je er dus vanuit dat de verschillen in punten in de top 10 hetzelfde blijven. Dus verschil tussen P1 en P2, 7 punten. Verschil tussen P2 en P3, 3 punten. P3 en P4, ook 3 punten en de rest van de top 10 steeds 2 punten. Daarna steeds een verschil van 1 (neem ik aan).
Mijn vraag ergens hierboven was of iemand gelezen had wat ze daarmee van plan waren. Want als P1 dan nog steeds 25 punten krijgt, moet je de verschillen kleiner maken en dan heeft dat m.i. wel degelijk een mogelijk groter effect op de topklasseringen. Als je de verschillen hetzelfde wil houden, dan ga je naar iets van 36 of 37 punten voor de winnaar, zo ff snel uitgerekend.
Dus nogmaals, we lezen steeds over de onderste regionen, maar weet iemand wat ze daarboven dan van plan zijn?
Maar niks over Helmut..,quote:Op maandag 6 mei 2024 00:17 schreef Tijger_m het volgende:
De CEO van Red Bull Gmbh heeft zich tegen de pers uitgelaten over de situatie bij Red Bull Racing:
https://www.the-race.com/(...)ey-verstappen-marko/
In het kort:
- Horner heeft het volledige vertrouwen van Red Bull, blijft CEO van RBR
- Max gaat nergens heen, heeft nooit een signaal afgegeven ontevreden te zijn.
- Toto Wolff kan zich beter druk maken om zijn eigen team
- Newey is een verlies maar het moederbedrijf heeft alle vertrouwen in het technische team van RBR.
Word wel degelijk vermeld in het artikel, die situatie is al eerder (Jeddah dus alweer 2 maanden geleden) uitgepraat schijnt het:quote:
quote:But Mintzlaff and Marko held talks over the Jeddah weekend and the outcome was Marko committed to remaining at Red Bull, at least for now.
Mintzlaff has not commented on whether he thinks Marko will stay longer-term – but ruled out him leaving for Mercedes himself (to go there with Verstappen perhaps), and has at least publicly supported Marko, which can’t hurt in the bid to reassure Verstappen.
Nou, ik heb juist de afgelopen weken geleerd dat de meeste rookaroma niet zoveel met worst te maken heeft.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waar rook is, is worst.![]()
https://racingnews365.nl/(...)figuur-na-newey-exit
Met het vertrek van Newey komt er ook een plek vrij in de hierarchie van Red Bull. En een berg salaris.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou, ik heb juist de afgelopen weken geleerd dat de meeste rookaroma niet zoveel met worst te maken heeft.
En dat Wheatley een stap wil maken naar een hogere functie is al vrij lang publiek geheim. Dit is gewoon gestook van de media.
Dat staat er niet. Alleen dat hij in Imola niet rijdt.quote:Op maandag 6 mei 2024 02:12 schreef SiGNe het volgende:
https://racer.com/2024/05(...)ation-for-antonelli/
Ook apart, Williams wil dat de FIA de regels aanpast zodat Antonelli voor z'n 18e in de F1 mag rijden maar vervolgens zeggen ze dat Antonelli in Monza (als hij inmiddels 18 is) niet zal rijden en dat Sargeant zich geen zorgen hoeft te maken.
Moeiteloos is wat veel gezegd, want Leclerc zat toch vrij lang dicht achter hem. Daarna was het voor iedereen managen en de race uitrijden. Ik denk dat als Leclerc had aangezet, hij Max had kunnen inhalen. Maar dan had Max hem weer teruggepakt.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat Verstappen zelfs op een 'lastige' dag nog moeiteloos tweede wordt zegt ook wel weer heel wat.
Als Leclerc aan kon zetten en Max had kunnen inhalen dan had hij dat zeker niet nagelaten.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:11 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Moeiteloos is wat veel gezegd, want Leclerc zat toch vrij lang dicht achter hem. Daarna was het voor iedereen managen en de race uitrijden. Ik denk dat als Leclerc had aangezet, hij Max had kunnen inhalen. Maar dan had Max hem weer teruggepakt.
Dat zou je denken, maar ik vind het wel tekenend voor Leclerc dat we niet eens iets hebben gezien dat een poging daartoe leek. Heeft Verstappen eens een zwakke race, rijd je in principe vlak achter hem, ultieme kans, probeer je het niet eens. Althans, zo kwam het op me over en dat heb ik vaker met Charles. Net iets te tevreden met P3 c.q. het feit dat hij voor zijn teammaat finishte.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:48 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Als Leclerc aan kon zetten en Max had kunnen inhalen dan had hij dat zeker niet nagelaten.
Dat we geen poging hebben gezien betekent niet dat hij het niet geprobeerd heeft. De Ferrari liep gewoon niet harder.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:19 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat zou je denken, maar ik vind het wel tekenend voor Leclerc dat we niet eens iets hebben gezien dat een poging daartoe leek. Heeft Verstappen eens een zwakke race, rijd je in principe vlak achter hem, ultieme kans, probeer je het niet eens. Althans, zo kwam het op me over en dat heb ik vaker met Charles. Net iets te tevreden met P3 c.q. het feit dat hij voor zijn teammaat finishte.
Zou kunnen hoor. Ik geef toe dat er bij mij de afgelopen jaren gewoon een bepaald beeld is ontstaan over Leclerc. Iemand die het een beetje opgeeft als alles niet 'perfect' is en zichzelf dan erg unlucky vindt. Zoiets. Behalve dan als het toevallig Sainz is die voor hem rijdt, zoals in Monza vorig seizoen. Defaitistisch, met een mooi woord.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:27 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Dat we geen poging hebben gezien betekent niet dat hij het niet geprobeerd heeft. De Ferrari liep gewoon niet harder.
Hij kwam me verder ook niet tevreden over.
Eens, de Charles Leclerc van 2 jaar terug zou voor Max geindigd zijn.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:19 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat zou je denken, maar ik vind het wel tekenend voor Leclerc dat we niet eens iets hebben gezien dat een poging daartoe leek. Heeft Verstappen eens een zwakke race, rijd je in principe vlak achter hem, ultieme kans, probeer je het niet eens. Althans, zo kwam het op me over en dat heb ik vaker met Charles. Net iets te tevreden met P3 c.q. het feit dat hij voor zijn teammaat finishte.
Die zijn er nog steeds. Pure onzin.quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:46 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
De beste oplossing tegen tracklimits.
Over de witte lijn = track limit, zelfs als er grind ligt kan je nog straf krijgen.quote:
Ja, maar je haalt er geen voordeel meer uit. Je zet geen snellere tijd door het grind, dus als een tijd na de tijd word afgepakt heeft dat meestal toch geen gevolgen. De tijd was toch al langzamer.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Over de witte lijn = track limit, zelfs als er grind ligt kan je nog straf krijgen.
Dat denk ik ook niet. Ergo, minder gezeik over tracklimits.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je wijd gaat en een hap grind meeneemt is er dan nog een haai die ernaar kraait dat je tracklimit hebt gepakt?
Boeie. Zie China, daar werden tijden ook afgepakt voor uitstapjes die tijd kostten. Ze zijn doorgeslagen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:03 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Ja, maar je haalt er geen voordeel meer uit. Je zet geen snellere tijd door het grind, dus als een tijd na de tijd word afgepakt heeft dat meestal toch geen gevolgen. De tijd was toch al langzamer.
Daarnaast blijf je minder snel aan de buitenkant met inhalen om vervolgens "he pushed me off!" te roepen.
Heerlijk, grindbakken.
Op Spa zag je het ook al sinds 1-2 jaar dacht ik. Veel meer grind ipv runoff. Toch een opmerkelijke trend. Op Qatar en Oostenrijk was het vorig jaar het ergst volgens mij, die mogen ook wel overstag. Hopelijkquote:Op woensdag 8 mei 2024 16:06 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Ergo, minder gezeik over tracklimits.
Boeie? Ik zie alleen maar voordelen, wat zit je nu moeilijk te doen?quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Boeie. Zie China, daar werden tijden ook afgepakt voor uitstapjes die tijd kostten. Ze zijn doorgeslagen.
Terecht. Over de lijn is over de lijn. Voordeel van grindbakken is dat coureurs minder geneigd zijn over de lijn te gaan. En er dus minder track limits zijn.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Boeie. Zie China, daar werden tijden ook afgepakt voor uitstapjes die tijd kostten. Ze zijn doorgeslagen.
Omdat de realiteit niet overeen komt met wat jij zegt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:10 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Boeie? Ik zie alleen maar voordelen, wat zit je nu moeilijk te doen?
Nee, die onzinquote:Op woensdag 8 mei 2024 16:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Terecht. Over de lijn is over de lijn. Voordeel van grindbakken is dat coureurs minder geneigd zijn over de lijn te gaan. En er dus minder track limits zijn.
vreemde beesten, kraaiende haaien...quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je wijd gaat en een hap grind meeneemt is er dan nog een haai die ernaar kraait dat je tracklimit hebt gepakt?
Het is niet goed of het deugd niet in de wereld van Nattekat.quote:Op woensdag 8 mei 2024 17:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat de realiteit niet overeen komt met wat jij zegt.
😅😂quote:Op woensdag 8 mei 2024 18:18 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
vreemde beesten, kraaiende haaien...
Volgens mij heb je niet in de gaten dat ik juist zeg dat de FIA die kunstmatige track limits niet laat varen alleen maar omdat er nu grind ligt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 18:27 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Het is niet goed of het deugd niet in de wereld van Nattekat.
Maar dat grind werkt wel, of denk je in je voorbeeld China dat Sainz het weer zo probeert?quote:Op woensdag 8 mei 2024 18:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet in de gaten dat ik juist zeg dat de FIA die kunstmatige track limits niet laat varen alleen maar omdat er nu grind ligt.
Het punt is dat dat achterlijke gezeik met afgenomen tijden en weet ik veel wat niet weggenomen wordt, omdat de FIA totaal doorgeslagen is.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:10 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Maar dat grind werkt wel, of denk je in je voorbeeld China dat Sainz het weer zo probeert?
Dat maak je dan niet helemaal duidelijk. Want met asfalt blijf je dat probleem houden. Wat moeten ze dan doen? Asfalt laten en geen tijden afpakken bij track limits?quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het punt is dat dat achterlijke gezeik met afgenomen tijden en weet ik veel wat niet weggenomen wordt, omdat de FIA totaal doorgeslagen is.
Het moet gewoon weer zoals vanouds worden: "hier is de baan en succes ermee". Kap met tegen mij in gaan, we staan er hetzelfde in op het punt dat jij maakt.
We zijn het eensquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:15 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Dat maak je dan niet helemaal duidelijk. Want met asfalt blijf je dat probleem houden. Wat moeten ze dan doen? Asfalt laten en geen tijden afpakken bij track limits?
Waarom ga keer dan zo raar tegenin? Dat is dus waar ze een begin mee maken bij Imola.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We zijn het eens
Ik wil grind, keiharde afstraffing door de baan en een einde aan kunstmatige track limits.
Omdat die kunstmatige track limits blijven. En klein foutje dat tijd kost, kost ook nog gewoon een complete ronde. Dat is gewoon belachelijk.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:20 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Waarom ga keer dan zo raar tegenin? Dat is dus waar ze een begin mee maken bij Imola.
Die ronde was dan toch al waardeloos.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat die kunstmatige track limits blijven. En klein foutje dat tijd kost, kost ook nog gewoon een complete ronde. Dat is gewoon belachelijk.
Daar gaat het niet om.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:27 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Die ronde was dan toch al waardeloos.
Rijders mogen bijvoorbeeld een ronde lang geen ERS gebruikenquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:15 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Dat maak je dan niet helemaal duidelijk. Want met asfalt blijf je dat probleem houden. Wat moeten ze dan doen? Asfalt laten en geen tijden afpakken bij track limits?
Het ziet er niet uitquote:Op donderdag 9 mei 2024 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iets om regenraces mogelijk te maken
Oh God no.quote:
Dat is nog maar de vraag, tot nu toe zijn alle pogingen om een oplossing te vinden uitgelopen op een mislukking, ik vraag mij echt af of er een oplossing die werkt mogelijk is zonder het DNA van een F1 auto radikaal te wijzigen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je ermee kan racen prima, looks maken dan minder uit toch
Aan die eerste foto is toch wel een groot verschil te zien in spray met of zonder kappenquote:Op donderdag 9 mei 2024 14:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag, tot nu toe zijn alle pogingen om een oplossing te vinden uitgelopen op een mislukking, ik vraag mij echt af of er een oplossing die werkt mogelijk is zonder het DNA van een F1 auto radikaal te wijzigen.
Eens, maar om het echt te testen is er wel wat meer water nodig, dit is inters nat en dat was sowieso geen probleem.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je ermee kan racen prima, looks maken dan minder uit toch
Foto 1: okquote:
Wordt nog genoeg water door de vloer de lucht in geworpen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 15:45 schreef Zorro het volgende:
En dan blijft dat water dus in die kappen hangen en valt terug op de banden waardoor die veel minder goed werken en er nog steeds niet kan worden gereden want totaal geen grip. En van de baan droogrijden is ook geen sprake meer.
Het droogrijden wordt hoe dan ook minder. Minder spray = minder afvoer.quote:Op donderdag 9 mei 2024 15:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wordt nog genoeg water door de vloer de lucht in geworpen.
Ja, dat is een afweging. Maar helemaal niet rijden is nog erger.quote:Op donderdag 9 mei 2024 15:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het droogrijden wordt hoe dan ook minder. Minder spray = minder afvoer.
Maar die grip blijft slecht als dat water wat door de banden wordt opgezogen nergens heen kan.
Die regenbanden zijn ook niets, kunnen ze niet gewoon van die flappen doen zoals ze bij straat auto's gebruiken?quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iets om regenraces mogelijk te maken
Want die spray blijft zweven? Zit wel wat in hoor dat het water sneller weer op de weg komt door die spatborden maar het gaat in principe om het zicht, niet zozeer om de afvoer, de banden moeten een bepaalde hoeveelheid water op het wegdek aankunnen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 15:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het droogrijden wordt hoe dan ook minder. Minder spray = minder afvoer.
Maar die grip blijft slecht als dat water wat door de banden wordt opgezogen nergens heen kan.
Dat zeiden we/ze/hun in 2018 ook over de halo... Geen haai die er nu nog naar kraait.quote:
Die ziet er nog steeds niet uit.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat zeiden we/ze/hun in 2018 ook over de halo... Geen haai die er nu nog naar kraait.
Deze generatie auto's in z'n algemeenheid zien er niet uit, de halo is lang niet het ergste.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die ziet er nog steeds niet uit.
Maar hij heeft een leven gered, dus niemand die het nog in z'n hoofd haalt om wat negatiefs te zeggen.
Mij lijkt (maar misschien is het niet zo erg als ik denk) dat de banden water moeten afvoeren om grip te hebben, en aquaplaning te voorkomen. Maar als het water niet weg kan maar in die kap blijft valt het terug op de band en vraag ik me af of die regenband dan nog erg effectief is.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Want die spray blijft zweven? Zit wel wat in hoor dat het water sneller weer op de weg komt door die spatborden maar het gaat in principe om het zicht, niet zozeer om de afvoer, de banden moeten een bepaalde hoeveelheid water op het wegdek aankunnen.
Echt belachelijk. Dat de F1 dit goedkeurd...quote:Op donderdag 9 mei 2024 21:13 schreef Elan het volgende:
https://vm.tiktok.com/ZIJngfJRK/
190 dollar voor een bakje fruit
Het lijkt erg op de kappen die je bij sommige voertuigen ziet zodat ze zuiniger rijden.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:39 schreef Starflyer het volgende:
Ze hebben zelfs twee verschillende regenkappen getest.
[ x ]
Wat heeft F1 daarmee te maken? Dit zijn prijzen voor suites en die prijzen worden niet bepaald door F1.quote:Op donderdag 9 mei 2024 21:24 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Echt belachelijk. Dat de F1 dit goedkeurd...
What thaaaa....quote:
Vergeten de bandenwarmers eraf te halen. Bij Ferrari kan zoiets gebeuren natuurlijk.quote:
Een probeersel. En iets waarover mensen weer onmeunig moeilijk gaan doen als blijkt dat het wel werkt maar er niet 'leuk' uit ziet, zoals de haloquote:
Het gaat weinig uithalen, juist door het grondeffect waar nu de neerwaartse druk vandaan moet komen word het water opgezogen en een mist gecreerd achter de auto.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:37 schreef DKUp het volgende:
Liever die lelijke regenkappen en racen in de regen mogelijk maken dan niet racen
Dit is juist een goede ontwikkeling.
Of dit hem nu word of niet, ik vind het vooral positief dat de FIA blijft proberen om een oplossing te vinden voor het probleem en niet de schouders ophaalt en zegt "Regen? Pech gehad"quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:37 schreef DKUp het volgende:
Liever die lelijke regenkappen en racen in de regen mogelijk maken dan niet racen
Dit is juist een goede ontwikkeling.
Ik ben wel benieuwd naar hoe de pitstop zou moeten gaan als ze de kappen er af en op moeten sleutelen om de banden te wisselen tijdens een race, zolang gaan de banden immers niet mee.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of dit hem nu word of niet, ik vind het vooral positief dat de FIA blijft proberen om een oplossing te vinden voor het probleem en niet de schouders ophaalt en zegt "Regen? Pech gehad"
Hoeveel ervan zou het budget zijn voor 5 seconden HAM erinquote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:54 schreef Rnie het volgende:
Brad Pitt's Formula One movie has a budget of over $300 million, making it one of the most expensive ever.
https://screenrant.com/brad-pitt-formula-one-movie-budget-report/
The film will need to make at least $600 million, but more likely $750-900 million, just to break even and come close to anything resembling a profit.
Hou maar op.![]()
![]()
Die is toch alleen producer van het geheel?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:40 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Hoeveel ervan zou het budget zijn voor 5 seconden HAM erin
Klinkt als de grootste flop allertijdenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:54 schreef Rnie het volgende:
Brad Pitt's Formula One movie has a budget of over $300 million, making it one of the most expensive ever.
https://screenrant.com/brad-pitt-formula-one-movie-budget-report/
The film will need to make at least $600 million, but more likely $750-900 million, just to break even and come close to anything resembling a profit.
Hou maar op.![]()
![]()
Die schittert in afwezigheid volgende weekquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Circuits met historie en geen sprints de komende weekenden. Eindelijk goed nieuws @:Nattekat
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Circuits met historie en geen sprints de komende weekenden. Eindelijk goed nieuws @:Nattekat
Noem het dan rabbit of bunny.quote:
Wordt druk op de kalender dan. Heb ook nog Turkije, Zuid-Korea, India, een tweede race in China en Zanzibar als mogelijke locaties voor een Grand Prix in de nabije toekomst op mijn lijstje staanquote:
Thailand ook nog.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wordt druk op de kalender dan. Heb ook nog Turkije, Zuid-Korea, India, een tweede race in China en Zanzibar als mogelijke locaties voor een Grand Prix in de nabije toekomst op mijn lijstje staan
Die staat ook op dat lijstje, ja. Vergeten hier te noemen.quote:
Assen hoort ook op de lijst, natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die staat ook op dat lijstje, ja. Vergeten hier te noemen.
Topvoetballers spelen ook 2 wedstrijden per week. Het kan, als je maar wil.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wordt druk op de kalender dan. Heb ook nog Turkije, Zuid-Korea, India, een tweede race in China en Zanzibar als mogelijke locaties voor een Grand Prix in de nabije toekomst op mijn lijstje staan
Assen stond ooit op dat lijstje, maar is er alweer afgevallen. Imho zijn ze niet meer actief bezig om een Formule 1 race te organiseren.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Assen hoort ook op de lijst, natuurlijk.
Mijn opmerking was slechts semi-serieusquote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Assen stond ooit op dat lijstje, maar is er alweer afgevallen. Imho zijn ze niet meer actief bezig om een Formule 1 race te organiseren.
Verbaasd mij enigzins en dan bekruipt mij het gevoel dat alle speculatie ten spijt Albon toch niet zo in trek was bij de grote teams als men dacht.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
Albon blijft bij Williams. Logisch, is ook een gouden duo. Had Alex alleen wel bij RBR willen zien nu die wat beter is. Of bij Mercedes Benz. Maar logisch dat die voor zekerheid kiest, nu is die echt teamleider.
Dit. Gewogen en te licht bevonden in het verleden, dat zal ook nog wel meespelen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Verbaasd mij enigzins en dan bekruipt mij het gevoel dat alle speculatie ten spijt Albon toch niet zo in trek was bij de grote teams als men dacht.
Want met alle respect voor Williams maar niemand blijft bij Williams als hij naar RBR of Mercedes kan.
En Vietnam duikt ook niet meer op in die lijstjes, vrees ik. Heel circuit aangelegd, man daarachter veroordeeld voor corruptie, nu lekker aan het verloederen waarschijnlijk. Toch zonde van al die centjes.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Assen stond ooit op dat lijstje, maar is er alweer afgevallen. Imho zijn ze niet meer actief bezig om een Formule 1 race te organiseren.
Nou ja als de keuze is 3-jaar contract bij Williams of 1-jaar contract bij RBR of Merc.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Verbaasd mij enigzins en dan bekruipt mij het gevoel dat alle speculatie ten spijt Albon toch niet zo in trek was bij de grote teams als men dacht.
Want met alle respect voor Williams maar niemand blijft bij Williams als hij naar RBR of Mercedes kan.
dus idd te licht bevonden, anders hadden ze niet een korter contract dan aangebodenquote:Op woensdag 15 mei 2024 12:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nou ja als de keuze is 3-jaar contract bij Williams of 1-jaar contract bij RBR of Merc.
Iedereen wacht op wat Verstappen na 2025 gaat doen. Ook Sainz krijgt, volgens de geruchten, bij Mercedes geen meerjarig contract.quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:06 schreef Nizno het volgende:
[..]
dus idd te licht bevonden, anders hadden ze niet een korter contract dan aangeboden
dus te licht bevonden.quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Iedereen wacht op wat Verstappen na 2025 gaat doen. Ook Sainz krijgt, volgens de geruchten, bij Mercedes geen meerjarig contract.
In vergelijking met Verstappen wel, ja. Maar imho hoort hij tegenwoordig bij de betere helft van de grid.quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
dus te licht bevonden.
verstappen zou van mercedes en ferrari echt geen contractje van 12 maand krijgen
Zoiets?quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In vergelijking met Verstappen wel, ja. Maar imho hoort hij tegenwoordig bij de betere helft van de grid.
Lance verdiend wel een eigen categorie.quote:Op woensdag 15 mei 2024 14:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zoiets?
Goede helft:
Max Verstappen, Sergio Perez, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Lewis Hamilton, George Russell, Fernando Alonso, Lando Norris, Oscar Piastri, Alex Albon
Slechte helft:
Lance Stroll, Pierre Gasly, Esteban Ocon, Nico Hlkenberg, Kevin Magnussen, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou, Daniel Ricciardo, Yuki Tsunoda, Logan Sargeant
Blijft lastig zeggen natuurlijk, dit is ook wel voor een heel groot deel gewoon een lijstje met de coureurs van de betere teams in de helft met goede coureurs en die met minder snelle auto's in de helft met matige coureursquote:Op woensdag 15 mei 2024 14:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zoiets?
Goede helft:
Max Verstappen, Sergio Perez, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Lewis Hamilton, George Russell, Fernando Alonso, Lando Norris, Oscar Piastri, Alex Albon
Slechte helft:
Lance Stroll, Pierre Gasly, Esteban Ocon, Nico Hlkenberg, Kevin Magnussen, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou, Daniel Ricciardo, Yuki Tsunoda, Logan Sargeant
Lance-zij.quote:Op woensdag 15 mei 2024 14:58 schreef Questular het volgende:
[..]
Lance verdiend wel een eigen categorie.
Zo ongeveer, al zou ik persoonlijk Gasly en Perez omwisselen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 14:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zoiets?
Goede helft:
Max Verstappen, Sergio Perez, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Lewis Hamilton, George Russell, Fernando Alonso, Lando Norris, Oscar Piastri, Alex Albon
Slechte helft:
Lance Stroll, Pierre Gasly, Esteban Ocon, Nico Hlkenberg, Kevin Magnussen, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou, Daniel Ricciardo, Yuki Tsunoda, Logan Sargeant
Magnussen net zoquote:Op woensdag 15 mei 2024 14:58 schreef Questular het volgende:
[..]
Lance verdiend wel een eigen categorie.
Als ik me goed herinner stond Gasly ook in die top-zoveel lijstjes van de teambazen en medecoureurs zelf van eind vorig seizoen. Weer even niet waar ik die zo snel weer kan vinden.quote:Op woensdag 15 mei 2024 16:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zo ongeveer, al zou ik persoonlijk Gasly en Perez omwisselen.
De dadddy cash categoriequote:Op woensdag 15 mei 2024 14:58 schreef Questular het volgende:
[..]
Lance verdiend wel een eigen categorie.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Verbaasd mij enigzins en dan bekruipt mij het gevoel dat alle speculatie ten spijt Albon toch niet zo in trek was bij de grote teams als men dacht.
Want met alle respect voor Williams maar niemand blijft bij Williams als hij naar RBR of Mercedes kan.
Als je de auto een beetje vergeet en puur naar coureurs kijkt imoquote:Op woensdag 15 mei 2024 14:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zoiets?
Goede helft:
Max Verstappen, Sergio Perez, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Lewis Hamilton, George Russell, Fernando Alonso, Lando Norris, Oscar Piastri, Alex Albon
Slechte helft:
Lance Stroll, Pierre Gasly, Esteban Ocon, Nico Hlkenberg, Kevin Magnussen, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou, Daniel Ricciardo, Yuki Tsunoda, Logan Sargeant
als je de auto vergeet? dan is Lewis iets te hoog ingedeeld en Sergio 1 te laag. Russel kan dan 1 omhoog.quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:38 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Als je de auto een beetje vergeet en puur naar coureurs kijkt imo
Top: Max Verstappen, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Lando Norris.
Goed: George Russell, Oscar Piastri, Alex Albon, Pierre Gasly, Yuki Tsunoda, Esteban Ocon.
Matig: Sergio Perez, Nico Hlkenberg, Kevin Magnussen, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou, Daniel Ricciardo.
Bagger: Lance Stroll, Logan Sargeant.
Als je er makkelijk voorbij kwam dan zat Magnussen iig niet achter het stuur.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Kwam twee van deze tegen zondag op de snelweg naar het zuiden richting Londen. Waren wrs onderweg naar Italie.
[ afbeelding ]
Nee, dit zat niet achter het stuur, teveel penalty points op zijn rijbewijsquote:Op woensdag 15 mei 2024 22:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je er makkelijk voorbij kwam dan zat Magnussen iig niet achter het stuur.
Prima lijstje. Persoonlijk zou ik Leclerc onder 'goed' scharen, maakt echt teveel fouten onder druk. Hlkenberg ook naar goed, die krijgt m.i. wat te weinig credits.quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:38 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Als je de auto een beetje vergeet en puur naar coureurs kijkt imo
Top: Max Verstappen, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Lando Norris.
Goed: George Russell, Oscar Piastri, Alex Albon, Pierre Gasly, Yuki Tsunoda, Esteban Ocon.
Matig: Sergio Perez, Nico Hlkenberg, Kevin Magnussen, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou, Daniel Ricciardo.
Bagger: Lance Stroll, Logan Sargeant.
Aan de ene kant wel maar ik had liever gehad dat hij zich volledig op fietsen gaat concentreren.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:14 schreef Rnie het volgende:
Gerucht gaat dat Bottas naar Williams vertrekt. Dit lijkt me best een logische zet.
[ x ]
Met enige regelmaat word vergeten hoeveel auto's Albon plat rijd. Tegen overde rest vande grid is dat bovengemiddeld veel, daarom zitten ze niet zo op hem te wachten.quote:
Bij Russell schijnt dat anders geen probleem te zijn.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:20 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Met enige regelmaat word vergeten hoeveel auto's Albon plat rijd. Tegen overde rest vande grid is dat bovengemiddeld veel, daarom zitten ze niet zo op hem te wachten.
Russel is eigenlijk past echt een brokkenpiloot geworden na de Mercedes overstap, daarvoor viel het wel mee.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Bij Russell schijnt dat anders geen probleem te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |