Ze zijn allang begonnenquote:Op woensdag 1 mei 2024 12:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
Britse pers kan komende weekend lekker klaarkomen dat Newey eventueel naar Ferrari gaat, zodat Lewis zijn 8ste wk titel kan binnenhalen
Tegen de tijd dat er een Ferrari rijdt van Newey is Lewis al minstens een jaar met pensioenquote:Op woensdag 1 mei 2024 12:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
Britse pers kan komende weekend lekker klaarkomen dat Newey eventueel naar Ferrari gaat, zodat Lewis zijn 8ste wk titel kan binnenhalen
Ik weet dat voorbeschouwing en nabeschouwing van F1TV kan skippen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze zijn allang begonnen
Voor het echt leuke wordt ie dan verslagen door Leclerc.
Nou ja, wel dus, maar die gaat per direct in. En dit bevestigt wel het idee dat Newey niet meer zo'n grote invloed op de auto heeft.quote:
Niet voor mij.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou ja, wel dus, maar die gaat per direct in. En dit bevestigt wel het idee dat Newey niet meer zo'n grote invloed op de auto heeft.
2026 is een nieuwe motor, niet nieuwe aero. Dat lijken velen even te vergeten voor het gemak.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet voor mij.
Misschien niet meer op de huidige auto van dit jaar, maar imho wel degelijk op de auto uit 2022 en 2023. Dit is een evolutie daarvan.
Sowieso zijn de regels voor 2026 weer totaal anders, en mogen ze daar pas vanaf 1 januari 2025 aan beginnen dus veel daarvan neemt hij niet mee. Dus dat er geen gardening leave is in 2025 snap ik wel.
Zeker wel nieuwe aero. Zelfs actieve, met beweegbare vleugels. Al lijkt het grond effect concept wel behouden te blijven.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2026 is een nieuwe motor, niet nieuwe aero. Dat lijken velen even te vergeten voor het gemak.
De basis blijft hetzelfde. Het is een evolutie van de aero, niet een grote wijziging zoals 2017 en 2022.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zeker wel nieuwe aero. Zelfs actieve, met beweegbare vleugels. Al lijkt het grond effect concept wel behouden te blijven.
Maar door de beweegbare vleugels krijg je een hele andere dynamiek.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De basis blijft hetzelfde. Het is een evolutie van de aero, niet een grote wijziging zoals 2017 en 2022.
Een nieuwe motor betekent natuurlijk ook andere mogelijkheden om deze in de auto te lepelen en daarmee is het automatisch ook aero.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2026 is een nieuwe motor, niet nieuwe aero. Dat lijken velen even te vergeten voor het gemak.
Dat wel, maar die vloer is natuurlijk verreweg het belangrijkste.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Maar door de beweegbare vleugels krijg je een hele andere dynamiek.
Dat klopt, maar de rest van de aero moet daar wel goed op aansluiten. Als de luchtstroom verandert door de beweegbare vleugels en de zijkanten daardoor niet goed afgesloten worden, verlies je downforce.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat wel, maar die vloer is natuurlijk verreweg het belangrijkste.
Eigenlijk altijd wel.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:01 schreef Rnie het volgende:
Wat wel opvallend is, is dat de "geruchtenmolen der F1 " het de laatste tijd best vaak bij het goede eind heeft.
Onderschat ook niet hoeveel al door teams zelf 'gelekt' wordt om de uiteindelijke impact te verkleinen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:01 schreef Rnie het volgende:
Wat wel opvallend is, is dat de "geruchtenmolen der F1 " het de laatste tijd best vaak bij het goede eind heeft.
Zeeeeer gebruikelijk ook bij voetbalclubs en in de politiekquote:Op woensdag 1 mei 2024 13:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Onderschat ook niet hoeveel al door teams zelf 'gelekt' wordt om de uiteindelijke impact te verkleinen.
Allemaal onderdeel van de standaard communicatie strategie tegenwoordig.
Want Newey wil natuurlijk dolgraag met de grote Hamilton werken, wie wil nou niet dat een zwaar overschatte coureur die na jaren ervaring nog steeds geen auto kan afstellen zijn eigen loftrompet blaast wanneer de auto heel snel is en de auto de schuld geeft wanneer hij zelf matig snel is?quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
Checo was niet dominant.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:19 schreef Origami94 het volgende:
Al dat gestook is dus gelukt. Wat ook niet zo raar is als je zo dominant bent en (nieuwe) kijkers afhaken.
Max, Checo en RB waren gewoon te dominant
Wat doet Vettel tegenwoordig?quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Want Newey wil natuurlijk dolgraag met de grote Hamilton werken, wie wil nou niet dat een zwaar overschatte coureur die na jaren ervaring nog steeds geen auto kan afstellen zijn eigen loftrompet blaast wanneer de auto heel snel is en de auto de schuld geeft wanneer hij zelf matig snel is?
Het is één van de beste ontwerpers uit de geschiedenis maar laten we niet vergeten dat de Britse pers hem als garantie voor WK's neerzet alleen omdat ze niet willen weten dat Verstappen veel beter is dan Hamilton.
[..]
Checo was niet dominant.
commentaar op deze livery: "oh dear, how sad, never mind."quote:Op woensdag 1 mei 2024 15:11 schreef 4-elements het volgende:
[ x ]
Gemiste kans, had op veel meer blauw gehoopt.
En het werkt. Je ziet meteen hoeveel er getracht wordt de rol van Newey te downplayen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Onderschat ook niet hoeveel al door teams zelf 'gelekt' wordt om de uiteindelijke impact te verkleinen.
Allemaal onderdeel van de standaard communicatie strategie tegenwoordig.
Zonder Verstappen zou Checo kandidaat zijn voor het kampioenschap. Vorig jaar tweede, GP's achter zijn naam. Jaar daarvoor derde met paar punten achterstand na de naaiactie van Verstappenquote:Op woensdag 1 mei 2024 16:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Want Newey wil natuurlijk dolgraag met de grote Hamilton werken, wie wil nou niet dat een zwaar overschatte coureur die na jaren ervaring nog steeds geen auto kan afstellen zijn eigen loftrompet blaast wanneer de auto heel snel is en de auto de schuld geeft wanneer hij zelf matig snel is?
Het is één van de beste ontwerpers uit de geschiedenis maar laten we niet vergeten dat de Britse pers hem als garantie voor WK's neerzet alleen omdat ze niet willen weten dat Verstappen veel beter is dan Hamilton.
[..]
Checo was niet dominant.
Dat gebeurt al maanden zo niet jaren. Die Engelse pers is ook even lang al bezig om Newey tot God te verheven om Verstappen de credits maar niet te hoeven geven.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En het werkt. Je ziet meteen hoeveel er getracht wordt de rol van Newey te downplayen.
je hebt 100% gelijk. ik denk dat hij zelfs nu al drievoudig kampioen was geweest als Verstappen niet in de F1 was gaan racenquote:Op woensdag 1 mei 2024 16:31 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Zonder Verstappen zou Checo kandidaat zijn voor het kampioenschap. Vorig jaar tweede, GP's achter zijn naam. Jaar daarvoor derde met paar punten achterstand na de naaiactie van Verstappen
lolquote:Op woensdag 1 mei 2024 16:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
je hebt 100% gelijk. ik denk dat hij zelfs nu al drievoudig kampioen was geweest als Verstappen niet in de F1 was gaan racen
Het zou heel goed zijn voor Ferrari. Al zie ik dan liever LeClerc winnen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
ik ben blij dat je mijn sarcasme niet proeftquote:Op woensdag 1 mei 2024 16:44 schreef franske19 het volgende:
[..]
lol
2021 zou Checo de titel hebben gepakt? Ben je wel lekker. In 2022 (met 2 puntjes) & 2023 (met 63 punten) zou Checo zonder Max in F1 de titel hebben gepakt als je puur de resultaten van Max wegstreept. Maar de druk van een titelstrijd zou daar misschien wel verandering in hebben gebracht en er zal dan sowieso nog een tweede rijder zijn die Perez af en toe verslaat.
Sorry. Het is soms moeilijk op fok.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:49 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik ben blij dat je mijn sarcasme niet proeft
Het zal met de budgetcap als een onaanvaardbaar hoog bedrag worden gezien om de hele auto blauw te spuiten...quote:Op woensdag 1 mei 2024 15:11 schreef 4-elements het volgende:
[ x ]
Kandidaat maakt geen dominantie. Ferrari was van Perez ook niet zo in de stress geschoten als van Verstappen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:31 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Zonder Verstappen zou Checo kandidaat zijn voor het kampioenschap. Vorig jaar tweede, GP's achter zijn naam. Jaar daarvoor derde met paar punten achterstand na de naaiactie van Verstappen
Naaiactie noem ik wraak, als iemand bewust zijn auto in de muur zet dan kan je een keer een reactie verwachten.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:31 schreef Origami94 het volgende:
[..]
en laten we ook niet vergeten dat teamorders eigenlijk ook een kwestie van onsportiever gedrag is.quote:Op woensdag 1 mei 2024 17:17 schreef Managarm het volgende:
[..]
Naaiactie noem ik wraak, als iemand bewust zijn auto in de muur zet dan kan je een keer een reactie verwachten.
Mist wel een beetje Parmalat of Martini Racing op de wagenquote:Op woensdag 1 mei 2024 15:11 schreef 4-elements het volgende:
[ x ]
Maakt toch niet uit wie wr bij Ferrari zit, ze bedenken toch wel iets om het voorzichzelf te verkloten. Net zoals hoe ze nu hun meest competente rijder eruit gooien.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:44 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Het zou heel goed zijn voor Ferrari. Al zie ik dan liever LeClerc winnen.
Dan moet Mercedes wel een ontzettend veel betere auto weten te bouwen. En de rest van het team (strategie, pit stops, sim) is eigenlijk ook ondermaats vergeleken met Red Bull.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:23 schreef Questular het volgende:
Liever naar Mercedes en dan kampioen worden.
Zeker in 2022 presteerde Checo te ondermaats en in 2023 had ie ook geluk dat de andere teams aan het stuivertje wisselen waren om de plek achter Max. JA, hij zou het geworden zijn als je puur de resultaten van Max weg streept, maar je weet niet of Checo het ook in zich had gehad om dan constant eerste te worden, Gezien zijn prestaties, denk ik van niet.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:44 schreef franske19 het volgende:
[..]
lol
2021 zou Checo de titel hebben gepakt? Ben je wel lekker. In 2022 (met 2 puntjes) & 2023 (met 63 punten) zou Checo zonder Max in F1 de titel hebben gepakt als je puur de resultaten van Max wegstreept. Maar de druk van een titelstrijd zou daar misschien wel verandering in hebben gebracht en er zal dan sowieso nog een tweede rijder zijn die Perez af en toe verslaat.
God neequote:
Toto tegen Christian. Change your fucking driver.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:23 schreef Questular het volgende:
Afwachten hoe goed de Mercedes motor in 2026 is ten opzichte van de rest.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan moet Mercedes wel een ontzettend veel betere auto weten te bouwen. En de rest van het team (strategie, pit stops, sim) is eigenlijk ook ondermaats vergeleken met Red Bull.
Dat weten we nog niet. Eerst maar eens zien wat de motoren doen en of Newey daadwerkelijk naar Ferrari gaatquote:Op woensdag 1 mei 2024 20:31 schreef nils7 het volgende:
Kun je nagaan als Jos z’n lul in z’n broek had gehouden had Lewis geen kampioenschapsauto in 2026 gehad.
Volgens mij is het ook een eersteklas tokkiequote:Op woensdag 1 mei 2024 20:31 schreef nils7 het volgende:
Kun je nagaan als Jos z’n lul in z’n broek had gehouden had Lewis geen kampioenschapsauto in 2026 gehad.
Die liggen echt te ver achter.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:23 schreef Questular het volgende:
Denk dat Lewis liever had dat Jos dat zo’n 27 jaar geleden had gedaanquote:Op woensdag 1 mei 2024 20:31 schreef nils7 het volgende:
Tja, als je een sport wil runnen als een multinational, dan heeft dat gevolgen voor hoe je bepaalde processen in moet richten. Dan is ouwe jongens krentenbrood ineens aan regels gebonden.quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:44 schreef Starflyer het volgende:
Het Amerikaanse congres heeft vragen gesteld aan Liberty over de anti-competitieve houding ten opzichte van Andretti en General Motors.
https://nl.motorsport.com(...)-afwijzing/10605503/
VER (en Newey) naar AM, Groot-Brittannie in shambles.quote:
Zo lang de meeste mensen die deze onzin blijven roepen Mercedes erbij noemen, denk ik dat ie beter kan blijven zitten waar ie zitquote:Op woensdag 1 mei 2024 17:48 schreef pmponer het volgende:
Zo nu Max dat zinkende schip nog verlaten .
Zou serieus een van de meer logische opties zijn.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
VER (en Newey) naar AM, Groot-Brittannie in shambles.
Als hij na 2026 nog titels wil binnenhalen, denk ik dat dat wel de beste keuze zou zijn. Of anders misschien AM. Als Mercedes niet weer met een of andere raketmotor komt vanaf 2026, zie ik dat niet zo 1-2-3 weer een kampioenschapswinnend team worden.quote:
Dat ligt ook in mijn lijn van verwachtingen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zou serieus een van de meer logische opties zijn.
Max gaat naast Stroll zitten? Dat verwacht ik niet, eigenlijk.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:54 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dat ligt ook in mijn lijn van verwachtingen.
Max gaat AM WC maken en daarna Ferrari.
Wat een onzin en wat je ook van Horner mag vinden, zonder Horner was er geen, wat, 8 voudig kampioensteam.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar Horner heeft het wel voor elkaar. Succesvol bezig met een kampioenschapsteam om zeep helpen.
Mag je vinden. Ik vind iets anders.quote:
Ik hoop dat met zulke kansen zijn vader tot rede komt.quote:Op donderdag 2 mei 2024 00:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Max gaat naast Stroll zitten? Dat verwacht ik niet, eigenlijk.
Welke vader en welke kansen?quote:Op donderdag 2 mei 2024 00:23 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik hoop dat met zulke kansen zijn vader tot rede komt.
Papa Stroll die zijn eigen zoon voor de bus gooit?quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Max is geen bus, he? Meer een Leopard 2 tankquote:Op donderdag 2 mei 2024 00:29 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Papa Stroll die zijn eigen zoon voor de bus gooit?
Dat zeker. Zat te denken aan Max naast Alonso ten koste van Lance. Zou wel episch zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2024 00:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Max is geen bus, he? Meer een Leopard 2 tank![]()
En in tegenstelling tot Alonso gaat Max geen lulverhaal ophangen dat Lance een WDC in spe is
Gaat nooit gebeuren zolang Pa Stroll eigenaar is en eerlijk gezegd, zie jij Max nou echt in een auto stappen die niet eens bij de top 3 hoort qua teams? Geld overigens ook voor Mercedes.quote:Op donderdag 2 mei 2024 00:32 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Dat zeker. Zat te denken aan Max naast Alonso ten koste van Lance. Zou wel episch zijn.
Wat is er precies om zeep dan? Newey gaat weg, maar verder? Kampioenschap is al binnen dit jaar en volgend jaar waarschijnlijk ook, zowel Verstappen als Marko gaan nergens heen dus nogmaals, wat is er om zeep?quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar Horner heeft het wel voor elkaar. Succesvol bezig met een kampioenschapsteam om zeep helpen.
Max zou bij Mercedes 150 miljoen per jaar kunnen gaan verdienen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De rust binnen het team. En dat is voor Max heel belangrijk (heeft hij al 133 keer in interviews gezegd).quote:
150 miljoen per jaar en een ambassadeurs rol voor de rest van z'n leven. Ik denk dat Mercedes elk type race auto dat hij rijden wil voor hem gaat bouwen, zeker in die functie. Betere reclame is er niet.quote:Op donderdag 2 mei 2024 02:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Max zou bij Mercedes 150 miljoen per jaar kunnen gaan verdienen.
Moet Lewis 3 jaar voor rijden..
AM heeft alleen wel ook een wagen in de Le Mans series, Mercedes niet (of nog niet).
En Max vind endurance racen op de sim wel erg leuk om te doen.
Heeft ie meteen al een stoeltje klaar voor als hij met F1 wil stoppen.
Voor Lewis hadden ze ook de Vision One gemaakt.quote:Op donderdag 2 mei 2024 03:37 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
150 miljoen per jaar en een ambassadeurs rol voor de rest van z'n leven. Ik denk dat Mercedes elk type race auto dat hij rijden wil voor hem gaat bouwen, zeker in die functie. Betere reclame is er niet.
die hebben genoeg, geef maar aan mijquote:
Aston Martin, Ferrari en Mercedes zijn de enige drie teams die een serieus gooi kunnen doen naar de titels vanaf 2026. Red Bull zonder Newey, met een eigen motor etc. gaat het echt niet worden. Ik heb er echt nul vertrouwen in en als Max dat ook heeft is hij gewoon weg. Beter een gokje nemen dan dat je blijft zitten terwijl je weet dat het niks gaat worden (of de kans in ieder geval klein is).quote:Op donderdag 2 mei 2024 00:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren zolang Pa Stroll eigenaar is en eerlijk gezegd, zie jij Max nou echt in een auto stappen die niet eens bij de top 3 hoort qua teams? Geld overigens ook voor Mercedes.
In 2026 krijgt Aston Martin Honda motoren en dan hebben ze nog 2 jaar om de auto verder te verbeteren. Plus de Max-factor, ik zie dat wel een winnende combinatie worden hoor. Vergis je niet dat RBR erboven al weg gaat vallen naar verwachting met het nieuwe motor reglement en het vertrek van Max.quote:Op donderdag 2 mei 2024 00:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren zolang Pa Stroll eigenaar is en eerlijk gezegd, zie jij Max nou echt in een auto stappen die niet eens bij de top 3 hoort qua teams? Geld overigens ook voor Mercedes.
Ik zou McLaren ook tot dat rijtje rekenen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Aston Martin, Ferrari en Mercedes zijn de enige drie teams die een serieus gooi kunnen doen naar de titels vanaf 2026. Red Bull zonder Newey, met een eigen motor etc. gaat het echt niet worden. Ik heb er echt nul vertrouwen in en als Max dat ook heeft is hij gewoon weg. Beter een gokje nemen dan dat je blijft zitten terwijl je weet dat het niks gaat worden (of de kans in ieder geval klein is).
Als hij blijft zitten dan moet hij er wel vertrouwen in hebben, maar zelf schat ik de kans behoorlijk klein in. Als je kijkt hoe "echte" motorfabrikanten soms moeite hebben op een goede motor neer te zetten verwacht ik niet dat Red Bull bij de eerste de beste poging al een competitief iets neer kan zetten. Als je dan ook niet meer een voordeel hebt van een genie zoals Newey ... tsja 1+1 zou je denken.
Mercedes heeft alle kennis en kunde in huis en kan volgend jaar totaal weggooien en werken aan 2026 om Max een goede auto te geven.
Aston Martin heeft veel kennis en kunde binnen weten te halen en geld is ook geen probleem. Ik zie Stroll daar nooit niet weg gaan, maar Alonso en Max zou wel episch zijn. Ik zie eerder Max + Stroll gebeuren daar.
Ferrari lijkt mij geen optie.
... dus ja weinig keus voor Max als hij vanaf 2026 nog voor de titel wil vechten.
Of hij stopt gewoon, dat zie ik hem ook nog wel doen als hij nergens vertrouwen in heeft.
Sowieso pakt hij natuurlijk nog 24+25 titels met RB, eerder weg gaan zou dom zijn.
Ik wou net zeggen, vlak McLaren niet uit. Al rijden die natuurlijk wel met een klantenmotor. Nou doet Aston Martin dat ook, maar er is wel een kansje dat die Hondamotor het beter doet dan die van Mercedes of Ferrari.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik zou McLaren ook tot dat rijtje rekenen.
En daar heb je iets van bewijs voor neem ik aan?quote:Op donderdag 2 mei 2024 03:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De rust binnen het team.
Dat succes leg ik toch eerder bij Dietrich en Helmut, die namen immers de beslissingen over wat te doen en wie de coureurs zullen zijn en natuurlijk Honda niet te vergeten.quote:Op donderdag 2 mei 2024 00:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat een onzin en wat je ook van Horner mag vinden, zonder Horner was er geen, wat, 8 voudig kampioensteam.
Mercedes kan al 3 jaar op rij de problemen niet analyseren en oplossen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:26 schreef Evenstar het volgende:
Mercedes heeft alle kennis en kunde in huis en kan volgend jaar totaal weggooien en werken aan 2026 om Max een goede auto te geven.
Mercedes heeft misschien verstand van motoren maar een tijd wel dezelfde houding gehad als good old Enzo "aerodynamica is voor mensen die geen motor kunnen bouwen". ze proberen al 2 jaar een auto aan de praat krijgen op aerodynamica en kijk eens wat het oplevert, een paar podiums, een zege voor George en veel frustratie.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Aston Martin, Ferrari en Mercedes zijn de enige drie teams die een serieus gooi kunnen doen naar de titels vanaf 2026. Red Bull zonder Newey, met een eigen motor etc. gaat het echt niet worden. Ik heb er echt nul vertrouwen in en als Max dat ook heeft is hij gewoon weg. Beter een gokje nemen dan dat je blijft zitten terwijl je weet dat het niks gaat worden (of de kans in ieder geval klein is).
Als hij blijft zitten dan moet hij er wel vertrouwen in hebben, maar zelf schat ik de kans behoorlijk klein in. Als je kijkt hoe "echte" motorfabrikanten soms moeite hebben op een goede motor neer te zetten verwacht ik niet dat Red Bull bij de eerste de beste poging al een competitief iets neer kan zetten. Als je dan ook niet meer een voordeel hebt van een genie zoals Newey ... tsja 1+1 zou je denken.
Aston Martin heeft veel kennis en kunde binnen weten te halen en geld is ook geen probleem. Ik zie Stroll daar nooit niet weg gaan, maar Alonso en Max zou wel episch zijn. Ik zie eerder Max + Stroll gebeuren daar.
Ferrari lijkt mij geen optie.
... dus ja weinig keus voor Max als hij vanaf 2026 nog voor de titel wil vechten.
Of hij stopt gewoon, dat zie ik hem ook nog wel doen als hij nergens vertrouwen in heeft.
Sowieso pakt hij natuurlijk nog 24+25 titels met RB, eerder weg gaan zou dom zijn.
GP Fans leest hier meequote:
Helemaal gelijk. Beetje vergeten.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik zou McLaren ook tot dat rijtje rekenen.
Ja, als er iets te stoken valt, dan is die Jos Verstappen er als de kippen bij.quote:
Stoken of stoten?quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ja, als er iets te stoken valt, dan is die Jos Verstappen er als de kippen bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |