SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Heb je een feestje te vieren? Een jubileum of ter ere van de cd van PSB?quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:36 schreef DJ11 het volgende:
Overigens is dit liedje een subtiele verwijzing naar iets. Wie het weet, mag het zeggen....
Kijk eens op de kalender...quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:40 schreef livelink het volgende:
[..]
Heb je een feestje te vieren? Een jubileum of ter ere van de cd van PSB?
Ja, die vieren we al een tijd niet meer hoor.quote:
Weet ikquote:Op dinsdag 30 april 2024 19:41 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, die vieren we al een tijd niet meer hoor.
Het was gewoon de betere dag. Zeker dit jaar.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:42 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Weet ikMaar de oude koninginnen Beatrix en Juliana deden dat wel op deze dag
(vergezocht, sorry)
Benieuwd wat Amalia straks doet. Ik denk dat die de actie van Beatrix herhaalt en het op de verjaardag van haar vader laat.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:42 schreef livelink het volgende:
[..]
Het was gewoon de betere dag. Zeker dit jaar.
Of terug naar 30 april.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:43 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Benieuwd wat Amalia straks doet. Ik denk dat die de actie van Beatrix herhaalt en het op de verjaardag van haar vader laat.
Welterustenquote:Op dinsdag 30 april 2024 19:51 schreef anotherRandomdude het volgende:
Bedankt voor het draaien DJ11 maar ik ga nu slapen.
Fijne avond nog
Bedankt voor het meeluisterenquote:Op dinsdag 30 april 2024 19:51 schreef anotherRandomdude het volgende:
Bedankt voor het draaien DJ11 maar ik ga nu slapen.
Fijne avond nog
Ik vond het wel mooi hoor.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:52 schreef DJ11 het volgende:
Zet je schrap voor wat sowieso één van de vreemdste platen is die je dit jaar gaat horen, of je het nummer nu leuk vindt of nietIk heb het nummer nu een paar keer gehoord en het wordt eigenlijk steeds beter. Sega Bodega is een Iers-Chileense producer.
Sega Bodega - True
Beetje wel hè?quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:01 schreef Doedezemaar het volgende:
Met gejodel erbij, het is wat euh..apart
Ik kende het wel overigens.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:00 schreef DJ11 het volgende:
Het heeft een nogal hoog The Lion Sleeps Tonight-gehalte, dit liedje:Robert Palmer - Change His Ways
Tja, en net van een hit die geen slipstream nodig had. Eén was leuk, maar meer dan genoeg.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:03 schreef DJ11 het volgende:
Ooit (door mij) bekroond tot ultieme slipstream-hit![]()
Rednex - Old Pop In An Oak (original radio edit)
![]()
Ik zocht iets dat qua joligheid bij Robert Palmer pastequote:Op dinsdag 30 april 2024 20:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Tja, en net van een hit die geen slipstream nodig had. Eén was leuk, maar meer dan genoeg.
Ik hoorde het niet, maar het zal dan wel door een lid van Modern Talking zijn.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Je hoort zo door wie het geschreven is
Nee, Drafi Deutscher. Elfje draait de volgende keer vast iets van een van diens projectjesquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik hoorde het niet, maar het zal dan wel door een lid van Modern Talking zijn.
Er zitten de nodige Duitse woordjes in dit nummer. En de titel is ook glashelder. De Pet Shop Boys verblijven veel in Berlijn; dat is in hun muziek terug te horen. Dit nummer kwam zelfs in ZDF Heute Journal aan bod.quote:
Voordeel is wel dat je extra veel invloed hebt op de uitzendingquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:06 schreef livelink het volgende:
Tijd voor @:Melting om in te tunen dan maar. Anders zit ik hier straks zo alleen met DJ11
Gewoon... kwam ik tegenquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:16 schreef Doedezemaar het volgende:
Waar duikel je nou Michael Holm op joh? Ergens tussen de mottenballen?
Mooi nummer. Ik had eigenlijk de PSB verwacht na Dusty. Maar dit is een aangename verrassing.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:25 schreef DJ11 het volgende:
Deze artiest stond al eerder in mijn jaarlijst. Erg ouderwets klinkende muziek, maar ook erg fijn:Charley Crockett - America
Nee, dat zou wel heel vlot zijnquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Mooi nummer. Ik had eigenlijk de PSB verwacht na Dusty. Maar dit is een aangename verrassing.
quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:30 schreef DJ11 het volgende:
Overigens stond Charley Crockett in 2022 in mijn jaarlijst met I'm Just A Clown. Ook een erg fijn liedje. Nu heel wat anders, de opmaat naar een verzoekje
Natuurlijkquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:38 schreef DJ11 het volgende:
Nog drie nieuwe nummers te gaan in deze uitzending; ik verwacht uiterlijk om 21:15 uur klaar te zijn, daar stuur ik op. De eerste van die drie komt er zo aan. De twee beste bewaar ik tot het laatst, natuurlijk
Ja, klopt. Erg jammer. Het wordt binnenkort vast wel een keer hersteld, maar diverse van zijn albums zijn nu niet beschikbaar.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:47 schreef livelink het volgende:
Ik had trouwens Charlie Winston met She went Quietly op mijn playlist van Spotify staan, maar die is verdwenen. Sowieso veel nummers van Charlie Winston zijn weg daar lijkt het.
Dit blijft een heel mooi nummer. Gaat me niet vervelen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:49 schreef DJ11 het volgende:
Won Ton Ton - I Lie And I Cheat
Ik ga trouwens wat inkorten vandaag. Ben kort na 21:05 uur klaar, denk ik.
Hierna: Bobby Bazini
Het moet nog even groeien bij mij denk ik.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:50 schreef DJ11 het volgende:
Bobby Bazini brengt binnenkort een EP uit met 4 nummers die tegelijkertijd met zijn album Pearl van vorig jaar zijn opgenomen. Zoals bekend stond Waterfallin' op #1 in mijn jaarlijst. Maar dit liedje mag er ook zijn:Bobby Bazini - Hometown (Take Me To)
Paar keer luisteren, dan ben je omquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Het moet nog even groeien bij mij denk ik.
Ach ja, Yazoo. Ik vergeet altijd weer dat het origineel van hen is. En tegelijkertijd zoveel mooier dan de cover.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:55 schreef DJ11 het volgende:
Yazoo - Mr Blue
Hierna mijn favoriete nieuwe nummer van de afgelopen week. Het zal niet heel verbazing oproepen van wie dat is, verwacht ik.
Daarna alweer de slotsong
Hun stemmen hebben (althans op de plaat) nog niks aan kracht en kleur ingeboet.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:57 schreef DJ11 het volgende:
Er staat veel fraais op Nonetheless - ik kom er vast nog op terug in een komende uitzending - maar dit is voor mij toch wel de topper. Het heeft iets antieks door de orkestratie. En het schijnt werkelijk in de running te zijn om de volgende single te worden:Pet Shop Boys - A New Bohemia
De productie van dit album is echt subliem. De meeste nummers hebben ook prachtige stukken orkest erop. Dit is een schoolvoorbeeld ervan.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:58 schreef livelink het volgende:
[..]
Hun stemmen hebben (althans op de plaat) nog niks aan kracht en kleur ingeboet.
Ja, dit is echt heel erg mooi.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:59 schreef DJ11 het volgende:
[..]
De productie van dit album is echt subliem. De meeste nummers hebben ook prachtige stukken orkest erop. Dit is een schoolvoorbeeld ervan.
Ja, dit nummer is ook echt heel erg mooi.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:01 schreef DJ11 het volgende:
De slotsong stond in 2022 bijna bovenaan in mijn jaarlijst - en past prima bij de vorige plaat:Weeping Willows - Summer Waits For Me
Jij ook nog een fijne avond verder.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:04 schreef DJ11 het volgende:
Dank voor het luisteren, fijn restant van de avond en tot een volgende keer
quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:06 schreef livelink het volgende:
Tijd voor @:Melting om in te tunen dan maar. Anders zit ik hier straks zo alleen met DJ11
Schandequote:
Groot gelijk. Ik zou het slechter vinden als je niet naar je moeder zou gaan.quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:12 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Schande
Volgende keer beter. Op mijn beurt ga ik zaterdagavond helaas missen. M'n moeder is jarig en ik ga daar dus op visite.
Welkom.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:05 schreef livelink het volgende:
En terug, maar weer moeite om contact te krijgen, maar ik ben er nu toch in.
Ik moet zo nog wel eten.
De hele tijd in de bliksem en donder gelopen, maar echt hard regenen deed het niet. Het had wel iets eigenlijk.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:05 schreef Melting het volgende:
[..]
Welkom.
Wel droog gehouden tijdens het wandelen?
Bliksem en donder is in de zomer ook zo lekker, als het dan afkoelt na een hittegolf of zo.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:06 schreef livelink het volgende:
[..]
De hele tijd in de bliksem en donder gelopen, maar echt hard regenen deed het niet. Het had wel iets eigenlijk.
Welkom terug.quote:
Ach ja, ik meende de depressieve stem al te herkennen.quote:
Een broodje hamburger met koolsla. Dat duurt niet zo lang.quote:
Klopt. En is nog best lekker.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Een broodje hamburger met koolsla. Dat duurt niet zo lang.
Ja, vooral als je geen zin hebt om te koken.quote:
Nee, nog steeds niet. Morgen om 10.00 uur heb ik vakantie, en in mijn vakantie ga ik minimaal 2 keer asperges eten.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:32 schreef livelink het volgende:
Heb je nou al asperges gegeten, Melting?
Goed zo! En heb je verder ook nog plannen?quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:33 schreef Melting het volgende:
[..]
Nee, nog steeds niet. Morgen om 10.00 uur heb ik vakantie, en in mijn vakantie ga ik minimaal 2 keer asperges eten.
Ja, al zeker 4x. Gisterenavond ook.quote:
Wel een paar.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:34 schreef livelink het volgende:
[..]
Goed zo! En heb je verder ook nog plannen?
quote:
Westerbork is altijd indrukwekkend. Tip voor als het mooi weer is. Wandel van het museum naar het kampterrein. Het is een mooie wandeling.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:35 schreef Melting het volgende:
[..]
Wel een paar.
Ik ga maandag naar het heropende Holocaustmuseum in Amsterdam en dan blijf ik in Amsterdam wat rondgapen, denk ik, een keer naar de Efteling, en een keer naar Westerbork.
Verder nog niets gepland. Misschien schiet me nog iets te binnen.
Ja, ik hoorde het te laat. Ik vind die nummers ook erg op elkaar lijken.quote:
Dat was ik inderdaad van plan. Ben er jaren geleden al eens geweest, maar is al weer zo lang geleden.....quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Westerbork is altijd indrukwekkend. Tip voor als het mooi weer is. Wandel van het museum naar het kampterrein. Het is een mooie wandeling.
Ja, ik snap wat je bedoelt.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:40 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat was ik inderdaad van plan. Ben er jaren geleden al eens geweest, maar is al weer zo lang geleden.....
Dus nog maar eens doen.
En voor de rest een beetje thuis niksen, denk ik. Vooral rust.
Heb jij je vakantietijd voor dit jaar al gereserveerd?quote:
Ja, niet. Ik had een vage afspraak met een vriendin en die heb ik afgezegd vorige week. Kan me toch niet goed ontspannen. Was al blij dat het wandelen weer een beetje ging vanavond. Heb al lange tijd last van mijn rug en been en het zou een wandelvakantie worden.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:42 schreef Melting het volgende:
[..]
Heb jij je vakantietijd voor dit jaar al gereserveerd?
Hier was het vanmorgen nog wel zonnig. Vanmiddag beetje zon, beetje regen, veel bewolkt.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat was een zomers dagje zeg, het was bloedheet op het strand vanmiddag
Hier ook niet echt zonnig. Wel warm.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:45 schreef Melting het volgende:
[..]
Hier was het vanmorgen nog wel zonnig. Vanmiddag beetje zon, beetje regen, veel bewolkt.
Zonde, maar ik snap je dan wel.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, niet. Ik had een vage afspraak met een vriendin en die heb ik afgezegd vorige week. Kan me toch niet goed ontspannen. Was al blij dat het wandelen weer een beetje ging vanavond. Heb al lange tijd last van mijn rug en been en het zou een wandelvakantie worden.
Ik meen naar de CCR coverband.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:49 schreef livelink het volgende:
Waar is Symph naartoe, DDM? Naar Daniël Lohues?
Daniel is over 2 weken ofzoquote:Op donderdag 2 mei 2024 19:49 schreef livelink het volgende:
Waar is Symph naartoe, DDM? Naar Daniël Lohues?
quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Hij heeft alweer een paar andere concerten in de agenda gezet en ik ga zowaar naar 2 mee, maar volgens mij zijn die pas volgend jaar
Yorick met de platenkast van Paul McCartney (daarbij kunnen we kiezen uit 2 locaties), Helge en dan gaat hij nog een 2e keer naar Starman en naar Cor Bakker met Sjors van der Panne.quote:
Wist niet dat Is Ook Schitterend nog bestaan.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:54 schreef livelink het volgende:
Ik ga 16 mei naar Daniël Lohues. Mijn vriendin heeft toevallig diezelfde avond een concert in Tivoli. Zij gaat naar "Is ook Schitterend". Maar dan kunnen we wel vooraf gezellig eten. Heel toevallig.
Da’s een leuk toeval. Maar dat die band nog bestaat joh, of hebben die een wederopstandig? Ik heb ze ooit op een festival gezien.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:54 schreef livelink het volgende:
Ik ga 16 mei naar Daniël Lohues. Mijn vriendin heeft toevallig diezelfde avond een concert in Tivoli. Zij gaat naar "Is ook Schitterend". Maar dan kunnen we wel vooraf gezellig eten. Heel toevallig.
Het is een reunie-concert.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:55 schreef Melting het volgende:
[..]
Wist niet dat Is Ook Schitterend nog bestaan.
Gaan jullie asperges eten?
Ook goed te eten.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Het is een reunie-concert.
Nee, vast niet. Bij Tivoli zal het wel een keuze zijn tussen kipsaté en vis of zo.
Tivoli heeft een leuk restaurant hoorde ik, maar ik zou lekker naar Namaskar er tegenover gaanquote:Op donderdag 2 mei 2024 19:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Het is een reunie-concert.
Nee, vast niet. Bij Tivoli zal het wel een keuze zijn tussen kipsaté en vis of zo.
Ja, ik zou wel willen, maar ik denk dat mijn vriendin niet heel erg fan is van Indiaas eten.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:59 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Tivoli heeft een leuk restaurant hoorde ik, maar ik zou lekker naar Namaskar er tegenover gaan
Blijf het knap vinden dat je er nog steeds in de buurt zit dan.quote:
Oei..... zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:07 schreef Doedezemaar het volgende:
De printer had het begeven dus ik had een nieuwe besteld, maar wat een onding, we krijgen ‘m niet ingesteld, zowel met wifi als met wifi direct vanaf de ipad en met usbkabel via de laptop krijgen we ‘m niet aan de praat
Nee precies, dat ding is gewoon kaduuk, Symph wilde ‘m al uit het raam gooienquote:Op donderdag 2 mei 2024 20:08 schreef Melting het volgende:
[..]
Oei..... zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.
Irritant is dat he. Wij hadden ook zoveel issues met het installeren van onze nieuwe printer. Uiteindelijk wel gelukt.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:07 schreef Doedezemaar het volgende:
De printer had het begeven dus ik had een nieuwe besteld, maar wat een onding, we krijgen ‘m niet ingesteld, zowel met wifi als met wifi direct vanaf de ipad en met usbkabel via de laptop krijgen we ‘m niet aan de praat
Buurman zei al: het is mijn werk, roep maar als je hulp nodig hebt, maar dit ding is echt beyond helpquote:Op donderdag 2 mei 2024 20:09 schreef livelink het volgende:
[..]
Irritant is dat he. Wij hadden ook zoveel issues met het installeren van onze nieuwe printer. Uiteindelijk wel gelukt.
quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:26 schreef livelink het volgende:
Joe Cocker - Have a little help from my friends
Ik vind het wel goed klinken. Wat had Symph gekozen voor ijs dan?quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:28 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik had een heel bijzonder ijsje vanmiddag: rozenijs met frambozensorbet er doorheen. Symph vond het te geparfumeerd, voor mij was het precies goed
Klinkt bijzonder. Ik eet zo weinig ijs dat ik liever geen risico neem als ik toch een ijsje neem.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:28 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik had een heel bijzonder ijsje vanmiddag: rozenijs met frambozensorbet er doorheen. Symph vond het te geparfumeerd, voor mij was het precies goed
Jan Keizer lijkt ook trots op zijn eerste snorretje.quote:
Zo'n enorme mismatch tussen sfeer van het nummer en de sfeer van het hoesje. Had ik volgens mij laatst ook al gezegd.quote:
Spiced coffee (koffie met kardemom en witte chocola) en seaside delight, dat is de nieuwste smaak dit jaar, dat is mascarpone met duindoorn en daar doorheen gezouten caramel met amandelquote:Op donderdag 2 mei 2024 20:29 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik vind het wel goed klinken. Wat had Symph gekozen voor ijs dan?
Het ziet eruit als een blik Suzi Wan jaquote:Op donderdag 2 mei 2024 20:33 schreef livelink het volgende:
[..]
Zo'n enorme mismatch tussen sfeer van het nummer en de sfeer van het hoesje. Had ik volgens mij laatst ook al gezegd.
Ik zou dan ook jouw gekozen smaak kiezen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:33 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Spiced coffee (koffie met kardemom en witte chocola) en seaside delight, dat is de nieuwste smaak dit jaar, dat is mascarpone met duindoorn en daar doorgeen gezouten caramel met amandel
Gezouten caramel vind ik echt zo'n enorme miskleun qua hype.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:33 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Spiced coffee (koffie met kardemom en witte chocola) en seaside delight, dat is de nieuwste smaak dit jaar, dat is mascarpone met duindoorn en daar doorgeen gezouten caramel met amandel
Oh nee, ik vind dat erg lekker, als het maar leuk combineert en ik vind hun duindoorn net niet uitgesproken friszuur genoeg van smaak.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:34 schreef livelink het volgende:
[..]
Gezouten caramel vind ik echt zo'n enorme miskleun qua hype.
quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:37 schreef livelink het volgende:
Bring it on home to me, maar ik weet niet van wie.
Ik vind het nooit iets toevoegen eigenlijk en je kunt er nauwelijks omheen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh nee, ik vind dat erg lekker, als het maar leuk combineert en ik vind hun duindoorn net niet uitgesproken friszuur genoeg van smaak.
Dat snap ik nooit.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:41 schreef Doedezemaar het volgende:
De bijna-doodbonus hielp Rob met dit nummer weer terug de top2000 in
quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:43 schreef Doedezemaar het volgende:
Roger Whitaker Don’t believe in If anymore
Hij heeft mooiere nummers dan deze.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:41 schreef Doedezemaar het volgende:
De bijna-doodbonus hielp Rob met dit nummer weer terug de top2000 in
Nee, onweer en regen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:48 schreef livelink het volgende:
Hoe is het weer bij jou, Melting? Het ziet er niet goed uit op buienradar.
Leuk vooruitzicht dan.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:49 schreef livelink het volgende:
Ja, wij krijgen het rond 23.00 zo te zien.
Ja, 's nachts inderdaad. Ik werd er wakker van rond 02.00 en duurde best lang.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:49 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb de stekjes maar weer binnengezet, ik vertrouw het weer niet helemaal, al lijkt het hier niet zo erg te worden. Had jij heftig onweer van de week livelink?
Ik denk dat hij zich wel gaat vermaken. Maar 12 dagen is dan best lang inderdaad.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:53 schreef Doedezemaar het volgende:
Symph begint steeds meer aan het idee van z’n vakantie te wennen, ik gok dat hij straks niet genoeg heeft aan z’n 12 dagen. Voor iemand die nog nooit in z’n eentje weg is geweest vind ik ‘m wel optimistisch met meteen 12 dagen.
Dat vind ik ook.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:53 schreef Doedezemaar het volgende:
Symph begint steeds meer aan het idee van z’n vakantie te wennen, ik gok dat hij straks niet genoeg heeft aan z’n 12 dagen. Voor iemand die nog nooit in z’n eentje weg is geweest vind ik ‘m wel optimistisch met meteen 12 dagen.
Er is een beetje een taboe op, vind ik.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Hij vindt het nog steeds raar. Als ik alleen zou gaan zou hij dat niet raar vinden, rare logica
Waarom? Ik ga altijd in mijn eentje.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Er is een beetje een taboe op, vind ik.
Ja, snap ik. Maar als je een gezin hebt of een partner. Dan wordt het als raar gezien.quote:
Toen een bekende in zijn eentje naar Thailand ging kreeg hij ook wel rare blikken en opmerkingen, men vond het heel verdacht. Maar niks verdachts aan, hij reist nou eenmaal graag in z’n eentjequote:Op donderdag 2 mei 2024 20:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Er is een beetje een taboe op, vind ik.
Niets van aan trekken.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:58 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Maar als je een gezin hebt of een partner. Dan wordt het als raar gezien.
Voor het op tijd doen van aangifte geldt een coulancetermijn van 7 kalenderdagen na de uiterste aangiftedatum. Als uw aangifte binnen deze termijn bij ons binnen is, krijgt u geen boete. Als de aangifte later of helemaal niet bij ons binnenkomt, krijgt u een boete van ¤ 68.quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:01 schreef livelink het volgende:
Mijn dochter belde vanmiddag of zij nu ook belastingaangifte had moeten doen. We hebben haar aangeraden het zeker wel te doen. Krijgt ze iets van 445 terug. Nu maar hopen dat het geen probleem is dat het twee dagen te laat is. Ik weet sowieso niet hoe dat zit als je niet bent uitgenodigd om aangifte te doen. Of je dan te laat kan zijn.
Nee hoor, dat is zelfs geen probleem als ze wat zou moeten betalen ipv terugkrijgen. Als je daarna de brieven blijft negeren krijg je uiteindelijk wel boete (vraag maar niet hoe ik dat weet)quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:01 schreef livelink het volgende:
Mijn dochter belde vanmiddag of zij nu ook belastingaangifte had moeten doen. We hebben haar aangeraden het zeker wel te doen. Krijgt ze iets van 445 terug. Nu maar hopen dat het geen probleem is dat het twee dagen te laat is. Ik weet sowieso niet hoe dat zit als je niet bent uitgenodigd om aangifte te doen. Of je dan te laat kan zijn.
quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:03 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is zelfs geen probleem als ze wat zou moeten betalen ipv terugkrijgen. Als je daarna de brieven blijft negeren krijg je uiteindelijk wel boete (vraag maar niet hoe ik dat weet)
Grote brand of andere calamiteit waarschijnlijk, dan komt uiteindelijk de hele regioquote:Op donderdag 2 mei 2024 21:03 schreef Melting het volgende:
Brandweer hier is opgeroepen voor een brandmelding zo'n 45 kilometer verderop. Bijzonder wel.
Dan zijn ze waarschijnlijk flink aan het opschalen. De brandweer in onze gemeente is gespecialiseerd in rieten daken, dus die wordt in heel Nederland zo'n beetje opgeroepen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:03 schreef Melting het volgende:
Brandweer hier is opgeroepen voor een brandmelding zo'n 45 kilometer verderop. Bijzonder wel.
Dat is wel heel triest.quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:02 schreef Doedezemaar het volgende:
De bejaarde man van een kennis ging ook vaak zonder haar op vakantie, maar na z’n laatste vakantie kwam hij terug met de mededeling: ik heb op de reis iemand ontmoet waar ik verder mee wil, dus ik ga bij je weg. Sta je dan als eind zeventiger en hij regelde altijd alles qua geld enzo, dus ze moest opeens zelfstandig gaan worden
Ja, echt zo sneu. Bijzondere mensen en zij is echt een aanpakker, maar dit was bijna de genadeklap voor haar. Ik had ook geen idee dat zij digitaal niet zo vaardig was en ook geen bankzaken enzo kon regelen. Bovenop het verdriet kwam dus nog zoveel meer. De kinderen stonden aan haar kant, maar ja, die kunnen ook niet alles overnemenquote:
En dan denk je dat je je man een plezier doet door hem lekker vrij te laten en alleen op vakantie te laten gaan.quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ja, echt zo sneu. Bijzondere mensen en zij is echt een aanpakker, maar dit was bijna de genadeklap voor haar. Ik had ook geen idee dat zij digitaal niet zo vaardig was en ook geen bankzaken enzo kon regelen. Bovenop het verdriet kwam dus nog zoveel meer. De kinderen stonden aan haar kant, maar ja, die kunnen ook niet alles overnemen
Ach, wie weet wordt het over een aantal jaar weer helemaal the bomb om te faxen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:16 schreef Doedezemaar het volgende:
Zo, de nieuwste printer is geinstalleerd. We kunnen nu zelfs faxen, is dat niet heel vooruitstrevend van ons?
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:59 schreef livelink het volgende:
[..]
Ach, wie weet wordt het over een aantal jaar weer helemaal the bomb om te faxen.
Je weet nooit wat er gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:01 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Ja.... nog even en Ddm en Symph werken weer met de telex of morse.
Daar heb je gelijk in.quote:
Gelukkig wel ja.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:03 schreef Melting het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Gelukkig is de dodenherdenking wel rustig verlopen.
Ja, gelukkig wel.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:03 schreef Melting het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Gelukkig is de dodenherdenking wel rustig verlopen.
Ik ben ook bij de herdenking hier in het dorp geweest. Was best druk.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:04 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Gelukkig wel ja.
Wij zijn bij de herdenking in onze woonplaats geweest.
Volgend jaar gaan we er een opzoeken in een buurdorp .
Ik vond het knap.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:05 schreef livelink het volgende:
Ik wil wel even benadrukken dat ik dit al had getypt voordat er werd gezongen.
Ce n’est pas un problem pas du toutquote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:05 schreef livelink het volgende:
Ik wil wel even benadrukken dat ik dit al had getypt voordat er werd gezongen.
Hier was er een stille tocht naar de herdenkingsplek en daar was er na afloop van de toespraak en bloemen leggen nog een bijeenkomst in de naastgelegen kerk, maar dat laatste hebben we overgeslagen. Goed om te zien dat er niet alleen ouderen waren.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:05 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik ben ook bij de herdenking hier in het dorp geweest. Was best druk.
Hier was de herdenking verplaatst naar de kerk.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:07 schreef livelink het volgende:
Stonden jullie in de regen tijdens de dodenherdenking? Hier regende het hard rond 20.00
Ieder herdenkt op zijn eigen manier.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:09 schreef livelink het volgende:
Ik ga nooit naar de dodenherdenking. Ik kijk wel op tv, maar heb nooit de behoefte om samen te herdenken.
Dat kan natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:10 schreef BasEnAad het volgende:
Hier was het droog. Ik was ook twee minuten stil, maar dat ben ik meestal de hele avond wel
Vogelsquote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:11 schreef Symphonic het volgende:
Vanmiddag een heerlijke wandeling gemaakt en echt genoten van het uitzicht, de natuur en een enorm scala aan vogels. En het was ook echt fantastisch weer. Alvast in training voor de vakantie.
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:17 schreef livelink het volgende:
Jacques Brel - La Chanson des vieux amants![]()
Van de week was ik daar al om alleen vogels te kijken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |