SSV Ulm kwam uit de RL Südwest, niet uit Bayern. Daar kwam Unterhaching vandaan..quote:Op zondag 28 april 2024 16:18 schreef Sabata het volgende:
In de dritte Liga lijken er nog vier kandidaten over te zijn voor promotie. SSV Ulm is als promovendus uit de Regionalliga Bayern gekomen en heeft een verrassend goed seizoen tot nu toe. Ze moeten over 18 minuten tegen zekere degradant Freiburg 2 en zagen hoe achtervolgers Jahn Regensburg en Preussen Munster het zich heel moeilijk maakten. Dresden kwam zelfs op 0-1 via Kutschke maar in de laatste minuut redde Viet per penalty nog een punt. Munster kwam zelfs op 3-0 achter tegen Viktoria Köln, maar draaide het in de tweede helft alsnog terug naar 3-3. Rotweiss Essen profiteerde van het gelijkspel van Dresden door thuis 4-0 te winnen bij Ingolstadt. Als Ulm wint doen ze zeer goede zaken. Naast Freiburg lijkt ook Lübeck gedegradeerd, Duisburg en Hallescher spartelen nog tegen, Waldhof Mannheim en Bielefeld zijn in theorie nog niet veilig
Tussenstand 3. Liga
1. SSV Ulm - 65pt (1 minder) P
2. Jahn Regensburg - 62pt P
3. Preussen Munster R - 61pt
4. Rotweiss Essen - 58pt
5. Dynamo Dresden - 56pt
Vrijdagavond kan St. Pauli promoveren tegen HSV.quote:Op zondag 28 april 2024 16:30 schreef Sabata het volgende:
In de 2. Liga is St. Pauli weer een flinke stap dichterbij promotie. Het won met 1-0 van degradatiekandidaat Rostock terwijl Holstein Kiel onderuit ging in eigen huis tegen Kaiserslautern met 1-3. Fortuna Dusseldorf blijft derde ondanks een 1-1 tegen Schalke, HSV won wel met 0-4 van Braunschweig maar heeft nog wel 4pt in halen.
Wittmann eerste vrouwelijke coach bij mannen in Duits profvoetbal - https://nos.nl/l/2519007quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:31 schreef Jeroboam het volgende:
NOS Voetbal•
vandaag, 18:45
Wittmann eerste vrouwelijke coach bij mannen in Duits profvoetbal
Sabrina Wittmann is de eerste vrouwelijke coach in het Duitse betaald voetbal bij de mannen. De 32-jarige Wittmann wordt hoofdcoach bij FC Ingolstadt, dat uitkomt in de derde Bundesliga.
De NOS die denkt dat de 3. Liga ook een Bundesliga is
Tjah, it is the magic.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 07:26 schreef KingRoland het volgende:
Kan iemand verklaren waarom leverkusen zo goed speelt onder Xabi Alonso?
Als er een andere trainer in beeld was dan zouden ze weer als “normaal” spelen.
Extreemlinks ja. Ben er wel eens geweest, zou een significant deel van hun aanhang als woke omschrijven hoor.quote:
Ik heb er volledig vrede mee als we degraderen om eerlijk te zijn.quote:
Vind ik ook altijd een vermoeiende fout in Nederland jaquote:Op donderdag 2 mei 2024 20:31 schreef Jeroboam het volgende:
NOS Voetbal•
vandaag, 18:45
Wittmann eerste vrouwelijke coach bij mannen in Duits profvoetbal
Sabrina Wittmann is de eerste vrouwelijke coach in het Duitse betaald voetbal bij de mannen. De 32-jarige Wittmann wordt hoofdcoach bij FC Ingolstadt, dat uitkomt in de derde Bundesliga.
De NOS die denkt dat de 3. Liga ook een Bundesliga is
Zie ik niet gebeuren, de 16de plek wel en dan moeten ze tegen Düsseldorf. Als dat niet lukt dan verdien je ook degradatie.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Van de Championships League naar de tweede divisie voor Union wellicht
Ze moeten nog tegen Köln. Als ze die verliezen kan het raar lopen.quote:Op maandag 6 mei 2024 11:58 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Zie ik niet gebeuren, de 16de plek wel en dan moeten ze tegen Düsseldorf. Als dat niet lukt dan verdien je ook degradatie.
Precies, in deze fase gebeuren er altijd gekke dingen maar Koln moet wel 6 uit 6 halenquote:Op maandag 6 mei 2024 12:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ze moeten nog tegen Köln. Als ze die verliezen kan het raar lopen.
Bochum ook nog niet helemaal zeker. Dat kan zomaar een Heracles-scenario worden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:38 schreef Sabata het volgende:
Het is bijzonder, maar BVB slaagt er voor de tweede keer op rij in in het slot van de Bundesliga onderuit te gaan tegen FSV Mainz. Vorig jaar in de finale van de competitie kwamen de Basterds op bezoek en ging het voor hen nergens om. Nu is het andersom, BVB moest naar de Mewa Arena en het ging nergens om voor hen, maar wel voor de thuisploeg, die nog tegen degradatie vecht. Bareiro scoorde al in de 12e minuut, Jae Sung Lee schoot er tien minuten later twee binnen. Door deze verrassing is Union naar de 16e plaats gezakt, Mainz kan geen directe degradatie meer overkomen, maar Relegation blijft mogelijk. Voor Union ziet het er na de 0-2 voorsprong en 3-2 nederlaag donkerder uit, ze moeten thuis winnen van SC Freiburg, terwijl op bezoek in Heidenheim Köln moet verliezen.
Stand onderin Bundesliga:
15. FSV Mainz - 32
16. Union Berlin - 30
17. FC Köln - 27
18. Darmstadt - 17
Als Union wint dan boeit het toch niet meer wat Köln doet? Dan gaat het juist om Mainz.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:38 schreef Sabata het volgende:
Het is bijzonder, maar BVB slaagt er voor de tweede keer op rij in in het slot van de Bundesliga onderuit te gaan tegen FSV Mainz. Vorig jaar in de finale van de competitie kwamen de Basterds op bezoek en ging het voor hen nergens om. Nu is het andersom, BVB moest naar de Mewa Arena en het ging nergens om voor hen, maar wel voor de thuisploeg, die nog tegen degradatie vecht. Bareiro scoorde al in de 12e minuut, Jae Sung Lee schoot er tien minuten later twee binnen. Door deze verrassing is Union naar de 16e plaats gezakt, Mainz kan geen directe degradatie meer overkomen, maar Relegation blijft mogelijk. Voor Union ziet het er na de 0-2 voorsprong en 3-2 nederlaag donkerder uit, ze moeten thuis winnen van SC Freiburg, terwijl op bezoek in Heidenheim Köln moet verliezen.
Stand onderin Bundesliga:
15. FSV Mainz - 32
16. Union Berlin - 30
17. FC Köln - 27
18. Darmstadt - 17
Nürnberg ging geloof ik ooit op de laatste speeldag van plek 13 naar 16 of 17!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Bochum ook nog niet helemaal zeker. Dat kan zomaar een Heracles-scenario worden.
Hannover ligt niet in het noorden?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hamburg straks de enige noordelijke club in de tweede bundesliga die over blijft
Wehen er uit a.u.b.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:39 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Münster verliest, volgende week dus nog 1 beslissing in de 3. Liga. Braunschweig en Kaiserslautern zijn veilig. Het gaat tussen Wehen en Rostock wie degradeert en wie Relegation speelt.
De dinosaurus van 2. Bundesliga.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hamburg straks de enige noordelijke club in de tweede bundesliga die over blijft
Vier degradatieplekken is ook wel veel.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:14 schreef de_boswachter het volgende:
De fans van Duisburg waren na de degradatie niet zo heel blij.
Op 20 teams is dat inderdaad heel erg veel. Nou weet ik niet of dat ooit onderzocht is, maar waarom zetten ze er niet twee 4. Liga’s onder? Want op de huidige manier druk je veel profclubs richting faillisement denk ik.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:47 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Vier degradatieplekken is ook wel veel.
Twee rechtstreekse degradanten lijkt mij beter, en de nummer 18 een PO tegen een van de vijf Regionalliga-kampioenen. De andere vier Regionaliga-kampioenen strijden tegen elkaar in een PO om de overige twee plaatsen.
Las laatst een mooi artikel over Kees Bregman in de Staantribune. Die speelde in de jaren 70 bij Duisburg. Toen gewoon subtop Bundesliga en vaak Europees.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:14 schreef de_boswachter het volgende:
De fans van Duisburg waren na de degradatie niet zo heel blij.
Heb je linkje?quote:Op maandag 13 mei 2024 12:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Las laatst een mooi artikel over Kees Bregman in de Staantribune. Die speelde in de jaren 70 bij Duisburg. Toen gewoon subtop Bundesliga en vaak Europees.
Wat ik mij dan altijd afvraag met zo'n Regionalliga. hoe zit het met promotie/degradatie?quote:Op maandag 13 mei 2024 11:47 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Vier degradatieplekken is ook wel veel.
Twee rechtstreekse degradanten lijkt mij beter, en de nummer 18 een PO tegen een van de vijf Regionalliga-kampioenen. De andere vier Regionaliga-kampioenen strijden tegen elkaar in een PO om de overige twee plaatsen.
Hallescher FC degradeert ook naar Regionalliga West.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:17 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Wat ik mij dan altijd afvraag met zo'n Regionalliga. hoe zit het met promotie/degradatie?
Nu heb je met Duisburg 1 degradant die afzakt naar de Regionalliga West
Maar theoretisch gezien zou je dus bv 4 degradanten hebben die uit dezelfde Regio komen.
Zakken er dan vanuit die Regionalliga ook extra teams af?
Nee dat van Union is niet waar. Heb het vanochtend nog even samengevat voor de Welsh Union Kingsquote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
Bochum
Genoeg aan een punt om veilig te spelen. Play-offs als Union wint en Mainz minimaal gelijk speelt
Mainz
Genoeg aan een punt om veilig te spelen. Alleen play-offs als ze verliezen en Union wint.
Union
Veilig als ze winnen en als Bochum of Mainz verliest. Play-offs bij gelijkspel. Directe degradatie als ze verliezen en Köln wint.
Köln
Moeten winnen en hopen dat union verliest. Dan spelen ze play-offs, anders degradatie.
De wedstrijd van Union tegen Freiburg gaat cruciaal zijn. Doen ze het goed dan is er paniek hij Köln, Bochum en Mainz. Doen ze het slecht, dan wordt het spannend als Köln nog wat kan.
Ik denk dat dit niet helemaal klopt.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:03 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Nee dat van Union is niet waar. Heb het vanochtend nog even samengevat voor de Welsh Union Kings
1. We win, Mainz Loses 😍🥳🎉
2. We win, Mainz wins ✊🏽 Next match will be soon
3. We lose, Köln loses or takes a draw, ✊🏽 Next match will be soon
4. We lose, Köln wins with 1 2 or 3 goals difference ✊🏽 Next match will be soon
5. We lose, Köln wins with 4 or more goals difference, we are glad that we can buy home tickets again
Als Union verliest met 1 minder en Köln met 1 Meer wint, is Union nog steeds niet gedegradeerd.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik denk dat dit niet helemaal klopt.
Al is het verschil in doelsaldo met Köln 3. Als Union verliest en Köln wint is het maximaal nog maar 1. Köln heeft minder doelpunten voor. Dus Köln moet 2 doelpunten extra maken (of Union er 2 meer tegen krijgen. Als Köln 3-0 wint, dan degradeert Union bij elke nederlaag.
Köln tegen Fortuna in de playoffs zou wel genot zijnquote:Op zaterdag 18 mei 2024 13:35 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Als Union verliest met 1 minder en Köln met 1 Meer wint, is Union nog steeds niet gedegradeerd.
Dus mijn vergelijking klopte wel, het ging om doel verschil zoals ik al stelde.
Uhh ja nee.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Köln tegen Fortuna in de playoffs zou wel genot zijn
Ruhr Derby?!? Düsseldorf is geen Roergebiedquote:Op zaterdag 18 mei 2024 17:30 schreef Sabata het volgende:
OEFFF!!! Union Berlin blijft erin, FSV Mainz blijft erin. Köln er definitief uit, Bochum mag het in een Ruhr derby met Fortuna oplossen
ondertussen gaat Bayern bij het afscheid van Tuchel in stijl onderuit met 2-4 in Hoffenheim.
Heidenheim kán nog naar de Conference League als Bayer naast zijn ongeslagen seizoen ook nog even de beker wint
Die Toten Hosenquote:Op zaterdag 18 mei 2024 17:41 schreef Mickytjuh het volgende:
Hier ging het bier de lucht nogmaals in, de vlag wappert, de tranen zijn aanwezig, de halve liter is open.
En in stijl hebben we even een leuk nummertje opgezet met een boodschap en een knipoog
Jaquote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:57 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
BMG geluk gehad dat ze nooit op degradatie stonden, maar wat een matig seizoen.
Die zijn toch voor Fortuna Dusseldorfquote:
Bochum alsnog op plek 16, dat had ik niet meer verwacht.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 17:30 schreef Sabata het volgende:
OEFFF!!! Union Berlin blijft erin, FSV Mainz blijft erin. Köln er definitief uit, Bochum mag het in een Ruhr derby met Fortuna oplossen
ondertussen gaat Bayern bij het afscheid van Tuchel in stijl onderuit met 2-4 in Hoffenheim.
Heidenheim kán nog naar de Conference League als Bayer naast zijn ongeslagen seizoen ook nog even de beker wint
Mainzstrontquote:Op zondag 19 mei 2024 13:47 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Bochum alsnog op plek 16, dat had ik niet meer verwacht.
Ze ooit live gezien. Leuke show maar muziek was niet geweldig.quote:
Geluidstechnisch niet goed of gewoon jouw smaak niet? Ik vind het wel leuke muziek.quote:Op zondag 19 mei 2024 14:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze ooit live gezien. Leuke show maar muziek was niet geweldig.
Ik hou van het genre....punk/alternatieve gitaren. Vond het geen topklasse. Zeg maar de Duitse Heideroosjes. Meer reputatie dan kwaliteit. Plus een goeie frontman in deze gevallen. Is vaak al het halve werk.quote:Op zondag 19 mei 2024 14:37 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Geluidstechnisch niet goed of gewoon jouw smaak niet? Ik vind het wel leuke muziek.
Klopt.quote:
Waar gespeeld?quote:Op maandag 20 mei 2024 22:33 schreef Mickytjuh het volgende:
Zaterdag is het natuurlijk ook de dag van de Amateuren.
Ik ga naar Rot Weiß Essen tegen Rot Weiß Oberhausen.
Stadion An der Hafenstraße, Essen. finale van de Niederrhein pokalquote:
Jammer, kutstadion.quote:Op maandag 20 mei 2024 22:42 schreef Sabata het volgende:
[..]
Stadion An der Hafenstraße, Essen. finale van de Niederrhein pokal
Staat nog op mijn to do list.quote:
Waar/hoe hoog speelt Schwarz Weiss Essen momenteel of de laatste jaren. Oud-ploeggenoot heeft daar in de jaren 70 gespeeld. Speelden toen redelijk hoog.quote:Op maandag 20 mei 2024 22:42 schreef Sabata het volgende:
[..]
Stadion An der Hafenstraße, Essen. finale van de Niederrhein pokal
Schwarz Weiß Essen speelt in de oberliga niederrhein, vijfde niveau(?) ze hebben inderdaad een keer op 1 punt deelname aan de Bundesliga gemist, dat was 1967.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 09:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waar/hoe hoog speelt Schwarz Weiss Essen momenteel of de laatste jaren. Oud-ploeggenoot heeft daar in de jaren 70 gespeeld. Speelden toen redelijk hoog.
Ok. Toen ook dacht ik.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:13 schreef Sabata het volgende:
[..]
Schwarz Weiß Essen speelt in de oberliga niederrhein, vijfde niveau(?)
Zeer terecht.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:13 schreef tong80 het volgende:
Florian Wirtz is gekozen tot speler van het jaar in de Bundesliga. De spelmaker van kampioen Bayer Leverkusen was dit seizoen goed voor elf goals en elf assists in 32 Bundesliga-wedstrijden. Hij volgt op de erelijst van de trofee van de Duitse profliga (DFL) de Engelsman Jude Bellingham op, die vorige zomer Borussia Dortmund verruilde voor Real Madrid.
De 21-jarige Duitser was de uitblinker bij Leverkusen, dat zijn eerste titel ooit veroverde en het seizoen in de Bundesliga ongeslagen afsloot. Wirtz werd uiteraard ook opgenomen in het elftal van het jaar waarin ook een plaats is voor de aanvallend ingestelde Nederlandse verdediger Jeremie Frimpong. Beiden spelen woensdag in Dublin de finale van de Europa League tegen het Italiaanse Atalanta en zaterdag de Duitse bekerfinale tegen FC Kaiserslautern.
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-het-jaar~a269bd73/
Zometeen Bochum - Fortuna Dusseldorf op Sat1.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:59 schreef TargaFlorio het volgende:
Die Relegationsspiele 2024 im Überblick:
Bundesliga – 2. Bundesliga
• Hinspiel am Donnerstag, 23.05.2024: Tabellen-16. Bundesliga – Tabellen-Dritter 2. Bundesliga (20:30 Uhr, live bei SAT.1 und Sky)
• Rückspiel am Montag, 27.05.2024: Tabellen-Dritter 2. Bundesliga – Tabellen-16. Bundesliga (20:30 Uhr, live bei SAT.1 und Sky)
2. Bundesliga – 3. Liga
• Hinspiel am Freitag, 24.05.2024: Tabellen-Dritter 3. Liga – Tabellen-16. 2. Bundesliga (20:30 Uhr, live bei SAT.1 und Sky)
• Rückspiel am Dienstag, 28.05.2024: Tabellen-16. 2. Bundesliga – Tabellen-Dritter 3. Liga (20:30 Uhr, live bei SAT.1 und Sky)
Für den Fall, dass DFB-Pokalfinalist 1. FC Kaiserslautern (DFB-Pokalfinale: Samstag, 25. Mai) als Tabellen-16. der 2. Bundesliga an der Relegation teilnimmt, finden die Partien wie folgt statt:
• Hinspiel am Mittwoch, 22.05.2024: Tabellen-Dritter 3. Liga – Tabellen-16. 2. Bundesliga (18:30 Uhr, live bei SAT.1 und Sky)
• Rückspiel am Mittwoch, 29.05.2024: Tabellen-16. 2. Bundesliga – Tabellen-Dritter 3. Liga (live bei SAT.1 und Sky, Uhrzeit des Anpfiffs folgt)
Anmerkung: Alle Anstoßzeiten gelten vorbehaltlich der Abstimmungen mit den Sicherheitsorganen, sobald die konkreten Paarungen feststehen.
Das Heimrecht im Rückspiel besitzt jeweils der Club, der gemäß Spielplan weniger spielfreie Tage vor dem Hinspiel hat.
https://www.dfl.de/de/akt(...)-und-uebertragungen/
quote:
Benfica-Ajax jaren 60.quote:Op donderdag 23 mei 2024 22:26 schreef Sabata het volgende:
Ende im Gelände. 0-3 eindstand, zie dat nog maar eens om te draaien
Maar Bochum is niet zo goed in scoren als ze niet thuis spelen dit seizoenquote:
Dat was toen een sensatie. Ajax stelde nog niks voor en Benfica was al jaren Europese top. Bochum en Dusseldorf zijn denk ik normaal gesproken gelijkwaardig. Zou wel mooi zijn Dusseldorf weer in de Bundesliga. Mooie traditions verein.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 08:25 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Maar Bochum is niet zo goed in scoren als ze niet thuis spelen dit seizoen
Dat is waarom ik het bier alvast koud heb gezet.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 08:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat was toen een sensatie. Ajax stelde nog niks voor en Benfica was al jaren Europese top. Bochum en Dusseldorf zijn denk ik normaal gesproken gelijkwaardig. Zou wel mooi zijn Dusseldorf weer in de Bundesliga. Mooie traditions verein.
Sankt Pauli is samen met Bayern m'n favoriet in Duitsland. En ik ben ooit op de Rehperbahn geweest.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 08:33 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Dat is waarom ik het bier alvast koud heb gezet.
Sankt Pauli én Düsseldorf weer terug.
Wordt de Bundesliga weer een echte traditions competitie.
Dan nog even die kutclubs als Rattenbal er uit en het is weer mooi
Ouwe hoerenlopertquote:Op vrijdag 24 mei 2024 08:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Sankt Pauli is samen met Bayern m'n favoriet in Duitsland. En ik ben ooit op de Rehperbahn geweest.
Het was in militaire dienst toen we twee weken in Duitsland bivakkeerden.quote:
Waarom willen mannen dat toch altijd mededelen...quote:Op vrijdag 24 mei 2024 08:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Sankt Pauli is samen met Bayern m'n favoriet in Duitsland. En ik ben ooit op de Rehperbahn geweest.
Dankjewel voor herhalen van wat ik eerder al aangaf.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 08:42 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Normaal is de relegation 1e tegen 2e Bundesliga een makkie voor de 1e Bundesliga club. Behalve wanneer het een relatief grotere 2e Bundesliga club is. Zo won Nürnberg ooit ook van Cottbus. Maar HSV-Greuther Fürth, Mönchengladbach-Bochum enzo zijn makkies. Maar nu vind ik het op papier ook een echt mogelijk voor Düsseldorf op voorhand hoor. Bochum is niet zo’n gevestigde naam en is bovendien de kwetsbaar door de afloop van de competitie. En dat blijkt ook, in zie ze dit niet meer omdraaien.
Ooh, sorry he, ik heb niet alles bijgelezenquote:Op vrijdag 24 mei 2024 08:59 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Dankjewel voor herhalen van wat ik eerder al aangaf.
Ahh. Dat verklaart een hoopquote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:01 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ooh, sorry he, ik heb niet alles bijgelezen
Ik ben voor de SSquote:Op zaterdag 25 mei 2024 14:51 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik ben overigens al even in Essen.
SS Essen ook wel in de volksmond.
Slaat echt nergens op. De blessuretijd ligt ook minuten lang stil.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:57 schreef Sabata het volgende:
ze vragen zich op de radio ook af of het niet beter 15 minuten blessuretijd had kunnen zijn
Ik ga ook kijken, maar dit wordt niet meer spannend hoor. Iemand enig idee of woensdag Würzburg-Hannover II ergens te zien is, behalve via een obscure zender?quote:Op maandag 27 mei 2024 18:56 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik zit alweer klaar voor vanavond mensen
Cheers alvast dan maar!!quote:Op maandag 27 mei 2024 19:11 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik denk ook niet dat het spannend wordt, dat is de reden dat hier de Berliner Pilsner al koud staat.
Jordy de Wijs dan? Hij heeft de looks van Jaap Stamquote:Op maandag 27 mei 2024 20:59 schreef LordVoldermort het volgende:
Vincent Vermij naar de Bundesliga. Dat zag ik niet aankomen een paar jaar geleden.
Sterker, Vermeij hééft al in de Bundesliga gespeeld. Is een keer door coach Streich van Freiburg 2 naar Freiburg 1 gepromoveerd voor een paar weekends ivm blessures. Daarna echter naar Dusseldorf verhuisdquote:Op maandag 27 mei 2024 20:59 schreef LordVoldermort het volgende:
Vincent Vermij naar de Bundesliga. Dat zag ik niet aankomen een paar jaar geleden.
Klopt.quote:
Oké, dit neem ik terug.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik ga ook kijken, maar dit wordt niet meer spannend hoor.
Te spannend dit.quote:
Nee ik zet het bier terug.quote:Op maandag 27 mei 2024 22:01 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik zou gewoon gaan zuipen nu @:Mickytjuh
Laat ik deze van @tong80 even naar voren halen. Bochum mist zojuist een reuzekans op de 0-4. Potztausendquote:
En Düsseldorf kreeg de penalty niet die ze verdiend haddenquote:Op maandag 27 mei 2024 22:19 schreef Sabata het volgende:
[..]
Laat ik deze van @:tong80 even naar voren halen. Bochum mist zojuist een reuzekans op de 0-4. Potztausend
Wat vind je leuk aan Fortuna? Echt een saaie kutclub met een dito stadion.quote:Op maandag 27 mei 2024 22:23 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
En Düsseldorf kreeg de penalty niet die ze verdiend hadden
Ik vind de supporters van Bochum gemiddeld genomen super kut.quote:Op maandag 27 mei 2024 22:25 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Wat vind je leuk aan Fortuna? Echt een saaie kutclub met een dito stadion.
Ik heb het 1e van Alemania nog tegen het eerste van Union zien voetballen.quote:Op maandag 27 mei 2024 22:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik heb Fortuna Düsseldorf nog tegen het tweede van Alemannia Aachen zien spelen, haha. Kun je nagaan hoe snel het kan gaan in voetbal.
Dat is toch wel ca. 20 jaar geleden?quote:Op maandag 27 mei 2024 22:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik heb Fortuna Düsseldorf nog tegen het tweede van Alemannia Aachen zien spelen, haha. Kun je nagaan hoe snel het kan gaan in voetbal.
Dat is wel oprecht een probleemquote:Op maandag 27 mei 2024 22:45 schreef Sabata het volgende:
drama in het stadion. speaker meldt dat het bier op is 😱
Duitsers en hun bieractquote:Op maandag 27 mei 2024 22:45 schreef Sabata het volgende:
drama in het stadion. speaker meldt dat het bier op is 😱
Eigenlijk is het Pilsquote:
nope maar kastenmeier ook nietquote:Op maandag 27 mei 2024 23:06 schreef Mickytjuh het volgende:
Kan Luthe tegenwoordig wel penaltys stoppen?
hij schijnt normaal de captain te zijnquote:Op maandag 27 mei 2024 23:12 schreef de_boswachter het volgende:
Waarom laat DD die verdediger die amper speelde de eerste pingel nemen
Krijgen vanaf komend seizoen een nieuwe. Dacht 15.000 man en dan ook nog 2e bundesligaquote:Op maandag 27 mei 2024 23:13 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Münster goden. Heerlijk stadionnetje.
24/25 al, serieus? Zeker weer zo’n standaard bak? Wel op dezelfde locatie als nu of niet?quote:Op maandag 27 mei 2024 23:17 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Krijgen vanaf komend seizoen een nieuwe. Dacht 15.000 man en dan ook nog 2e bundesliga.
Dusseldorf is een fantastische stad en Fortuna een fantastische club maar dat voetbalstadion doet echt afbreuk aan alles. Ben er twee keer geweest en twee keer was de sfeer… winkelcentrumachtig ja.quote:Op maandag 27 mei 2024 23:24 schreef hhh38 het volgende:
Ik ben dit seizoen naar een wedstrijd van Düsseldorf geweest in dat winkelcentrum, wat een flopatmosfeer was dat. Verbaast me niks dat ze een 3-0 voorsprong thuis niet over de streep kunnen trekken.
Beetje het Vitesseprobleem voor m'n gevoel. De stad wil graag een groot modern stadion voor alle evenementen maar de club zou baat hebben bij een iets kleiner sfeervoller stadion.quote:Op maandag 27 mei 2024 23:26 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dusseldorf is een fantastische stad en Fortuna een fantastische club maar dat voetbalstadion doet echt afbreuk aan alles. Ben er twee keer geweest en twee keer was de sfeer… winkelcentrumachtig ja.
Ik ook! In Berlijn zelfs in 2011 geloof ik, stond ik tussen de Union fans.quote:Op maandag 27 mei 2024 22:33 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik heb het 1e van Alemania nog tegen het eerste van Union zien voetballen.
Wegen kunnen we wel missen. Al had ik liever Dresden of Saarbrücken gezien.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 21:18 schreef Sabata het volgende:
Ach du heiliger polaris. Eerste kans die Der Jahn krijgt vliegt erin: Dominik Kother kopt de 0-1 binnen op slag van rust
Ik lees je berichten graag. Maar waarom post je niet vaker de uitslag of volledige namen. De bijnamen en woordgrapjes zijn mooi, maar af en toe heb ik geen idee.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:26 schreef Sabata het volgende:
Nee, Wehen Wiesbaden Weent Wrange tranen. Der Jahn is volgend seizoen 2. Liga club
quote:
Een mooie wwwwwquote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:26 schreef Sabata het volgende:
Nee, Wehen Wiesbaden Weent Wrange tranen. Der Jahn is volgend seizoen 2. Liga club
Dit nummer is het enige goede aan VFLquote:Op woensdag 29 mei 2024 12:07 schreef TargaFlorio het volgende:
Fortuna![]()
![]()
![]()
Na de 1-0 voor Bochum, dacht ik even zou het nog spannend worden? Nee dat zal wel niet.
Niet verder gekeken en de wedstrijd eigenlijk ook vergeten tot ik gisteren de eindstand hoorde.
[..]
Ik ga in december weer een wedstrijd van Bayern bezoeken. Ik gok op ontslag voor 29 november.quote:
Snap eerlijk gezegd niet hoe je bij Vinnie uitkomt. Ook al hebben er daarvoor natuurlijk al 48 trainers nee gezegd. Ook best apart natuurlijk.quote:
Ik vind het geen verkeerde keuze. Als persoon mag ik hem wel.quote:Op woensdag 29 mei 2024 23:46 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Snap eerlijk gezegd niet hoe je bij Vinnie uitkomt. Ook al hebben er daarvoor natuurlijk al 48 trainers nee gezegd. Ook best apart natuurlijk.
Mooi stukje over Union gelezen vanmiddag in "de Staantribune"quote:Op zaterdag 1 juni 2024 18:40 schreef Mickytjuh het volgende:
Nou, ik ga denk ik niet naar de eerste ronde van de Dfb Pokal.
Greifswalder FC tegen Union Berlin.
Dat is best een eindje kachelen
Tip: in de webshop van datzelfde staantribune het boek ‘een Nederlander verklaart Union Berlin’quote:Op zaterdag 1 juni 2024 21:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mooi stukje over Union gelezen vanmiddag in "de Staantribune"
Ik zag de advertentie. Ik snap nu ook beter de fanschap.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:23 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Tip: in de webshop van datzelfde staantribune het boek ‘een Nederlander verklaart Union Berlin’
Heb ik even uitgeleend. Daarna kan Tong80 hem gewoon lenenquote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:23 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Tip: in de webshop van datzelfde staantribune het boek ‘een Nederlander verklaart Union Berlin’
8-0 hoort thuis bij een oefenwedstrijd en niet bij een strijd om promotie.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:53 schreef Mickytjuh het volgende:
https://www.facebook.com/(...)tid=rS40aB7S9Ucbxw6v
Voor de mensen die het zich afvroegen, ruim 18 duizend bezoekers trok de wedstrijd van de dames van Union Berlin, in de strijd om te promoveren naar de 2de Bundesliga.
De supporters hebben voor een record gezorgd!
Nadat Union Berlin de eerste Bundesliga club was met een vrouw in het trainersteam, hebben ze nu ook het record aan bezoekers van een dameswedstrijd.
1. Het damesteam van FC Union Berlin versloeg zondagmiddag SV Henstedt-Ulzburg met 8-0 voor ruim 18.000 fans in de Alte Försterei op een prachtige dag voor het damesvoetbal in de stad die hun plaats in de 2e zo goed als heeft bevestigd.
Sarah Abu Sabbah maakte een hattrick en kreeg op het scoreformulier gezelschap van Pia Metzker, Dina Orschmann met twee mooie goals, Lisa Heiseler en Lisa Görsdorf.
Paar dagen geleden:quote:Op donderdag 13 juni 2024 13:27 schreef tong80 het volgende:
Trainer Edin Terzic vertrekt ondanks het bereiken van de Champions League-finale afgelopen seizoen per direct bij Borussia Dortmund. De 41-jarige Duitser heeft volgens de club gevraagd zijn contract te verscheuren en daar heeft de nummer 5 van de Bundesliga afgelopen seizoen mee ingestemd.
Sportredactie 13-06-24, 13:17 Laatste update: 13:22
Terzic dacht in het seizoen 2022/2023 kampioen te worden met Dortmund, maar dat ging op de laatste speeldag nog mis. Begin deze maand verloor Dortmund de Champions League-finale van Real Madrid (2-0).
https://www.ad.nl/buitenl(...)a-dortmund~a18f9408/
Benieuwd naar de reden.
Maar Hummels vertrekt toch ook?quote:Op donderdag 13 juni 2024 14:22 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Paar dagen geleden:
[BILD] Mats Hummels’ departure from Dortmund is almost a done deal! It's because Hummels received less & less supporters among the bosses for months. The main reason is the lasting disrupted relationship between him & Edin Terzić, now irreparable. Internally, it’s said: Hummels or Terzić must go.
🐍🐍🐍
Ja dat werd later bekend. Hummels schijnt niet de enige te zijn geweest die kritiek had. Maar goed, ik vond het gewoon grappig. Behalve de CL finale halen waren de prestaties natuurlijk niet best.quote:
Open jij het nieuwe topic ?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:52 schreef Sabata het volgende:
Kicker suggereerde dat het nieuwe bestuur (waaronder ene Sven M. ) niet was opgezet met de manier waarop Terziç met clubiconen als Hummels en Reus omging. De een had al besloten te stoppen, de ander vertrekt, men vond dat blijkbaar Terziç zijn schuld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |