Bochum ook nog niet helemaal zeker. Dat kan zomaar een Heracles-scenario worden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:38 schreef Sabata het volgende:
Het is bijzonder, maar BVB slaagt er voor de tweede keer op rij in in het slot van de Bundesliga onderuit te gaan tegen FSV Mainz. Vorig jaar in de finale van de competitie kwamen de Basterds op bezoek en ging het voor hen nergens om. Nu is het andersom, BVB moest naar de Mewa Arena en het ging nergens om voor hen, maar wel voor de thuisploeg, die nog tegen degradatie vecht. Bareiro scoorde al in de 12e minuut, Jae Sung Lee schoot er tien minuten later twee binnen. Door deze verrassing is Union naar de 16e plaats gezakt, Mainz kan geen directe degradatie meer overkomen, maar Relegation blijft mogelijk. Voor Union ziet het er na de 0-2 voorsprong en 3-2 nederlaag donkerder uit, ze moeten thuis winnen van SC Freiburg, terwijl op bezoek in Heidenheim Köln moet verliezen.
Stand onderin Bundesliga:
15. FSV Mainz - 32
16. Union Berlin - 30
17. FC Köln - 27
18. Darmstadt - 17
Als Union wint dan boeit het toch niet meer wat Köln doet? Dan gaat het juist om Mainz.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:38 schreef Sabata het volgende:
Het is bijzonder, maar BVB slaagt er voor de tweede keer op rij in in het slot van de Bundesliga onderuit te gaan tegen FSV Mainz. Vorig jaar in de finale van de competitie kwamen de Basterds op bezoek en ging het voor hen nergens om. Nu is het andersom, BVB moest naar de Mewa Arena en het ging nergens om voor hen, maar wel voor de thuisploeg, die nog tegen degradatie vecht. Bareiro scoorde al in de 12e minuut, Jae Sung Lee schoot er tien minuten later twee binnen. Door deze verrassing is Union naar de 16e plaats gezakt, Mainz kan geen directe degradatie meer overkomen, maar Relegation blijft mogelijk. Voor Union ziet het er na de 0-2 voorsprong en 3-2 nederlaag donkerder uit, ze moeten thuis winnen van SC Freiburg, terwijl op bezoek in Heidenheim Köln moet verliezen.
Stand onderin Bundesliga:
15. FSV Mainz - 32
16. Union Berlin - 30
17. FC Köln - 27
18. Darmstadt - 17
Nürnberg ging geloof ik ooit op de laatste speeldag van plek 13 naar 16 of 17!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Bochum ook nog niet helemaal zeker. Dat kan zomaar een Heracles-scenario worden.
Hannover ligt niet in het noorden?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hamburg straks de enige noordelijke club in de tweede bundesliga die over blijft
Wehen er uit a.u.b.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:39 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Münster verliest, volgende week dus nog 1 beslissing in de 3. Liga. Braunschweig en Kaiserslautern zijn veilig. Het gaat tussen Wehen en Rostock wie degradeert en wie Relegation speelt.
De dinosaurus van 2. Bundesliga.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hamburg straks de enige noordelijke club in de tweede bundesliga die over blijft
Vier degradatieplekken is ook wel veel.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:14 schreef de_boswachter het volgende:
De fans van Duisburg waren na de degradatie niet zo heel blij.
Op 20 teams is dat inderdaad heel erg veel. Nou weet ik niet of dat ooit onderzocht is, maar waarom zetten ze er niet twee 4. Liga’s onder? Want op de huidige manier druk je veel profclubs richting faillisement denk ik.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:47 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Vier degradatieplekken is ook wel veel.
Twee rechtstreekse degradanten lijkt mij beter, en de nummer 18 een PO tegen een van de vijf Regionalliga-kampioenen. De andere vier Regionaliga-kampioenen strijden tegen elkaar in een PO om de overige twee plaatsen.
Las laatst een mooi artikel over Kees Bregman in de Staantribune. Die speelde in de jaren 70 bij Duisburg. Toen gewoon subtop Bundesliga en vaak Europees.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:14 schreef de_boswachter het volgende:
De fans van Duisburg waren na de degradatie niet zo heel blij.
Heb je linkje?quote:Op maandag 13 mei 2024 12:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Las laatst een mooi artikel over Kees Bregman in de Staantribune. Die speelde in de jaren 70 bij Duisburg. Toen gewoon subtop Bundesliga en vaak Europees.
Wat ik mij dan altijd afvraag met zo'n Regionalliga. hoe zit het met promotie/degradatie?quote:Op maandag 13 mei 2024 11:47 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Vier degradatieplekken is ook wel veel.
Twee rechtstreekse degradanten lijkt mij beter, en de nummer 18 een PO tegen een van de vijf Regionalliga-kampioenen. De andere vier Regionaliga-kampioenen strijden tegen elkaar in een PO om de overige twee plaatsen.
Hallescher FC degradeert ook naar Regionalliga West.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:17 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Wat ik mij dan altijd afvraag met zo'n Regionalliga. hoe zit het met promotie/degradatie?
Nu heb je met Duisburg 1 degradant die afzakt naar de Regionalliga West
Maar theoretisch gezien zou je dus bv 4 degradanten hebben die uit dezelfde Regio komen.
Zakken er dan vanuit die Regionalliga ook extra teams af?
Nee dat van Union is niet waar. Heb het vanochtend nog even samengevat voor de Welsh Union Kingsquote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
Bochum
Genoeg aan een punt om veilig te spelen. Play-offs als Union wint en Mainz minimaal gelijk speelt
Mainz
Genoeg aan een punt om veilig te spelen. Alleen play-offs als ze verliezen en Union wint.
Union
Veilig als ze winnen en als Bochum of Mainz verliest. Play-offs bij gelijkspel. Directe degradatie als ze verliezen en Köln wint.
Köln
Moeten winnen en hopen dat union verliest. Dan spelen ze play-offs, anders degradatie.
De wedstrijd van Union tegen Freiburg gaat cruciaal zijn. Doen ze het goed dan is er paniek hij Köln, Bochum en Mainz. Doen ze het slecht, dan wordt het spannend als Köln nog wat kan.
Ik denk dat dit niet helemaal klopt.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:03 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Nee dat van Union is niet waar. Heb het vanochtend nog even samengevat voor de Welsh Union Kings
1. We win, Mainz Loses 😍🥳🎉
2. We win, Mainz wins ✊🏽 Next match will be soon
3. We lose, Köln loses or takes a draw, ✊🏽 Next match will be soon
4. We lose, Köln wins with 1 2 or 3 goals difference ✊🏽 Next match will be soon
5. We lose, Köln wins with 4 or more goals difference, we are glad that we can buy home tickets again
Als Union verliest met 1 minder en Köln met 1 Meer wint, is Union nog steeds niet gedegradeerd.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik denk dat dit niet helemaal klopt.
Al is het verschil in doelsaldo met Köln 3. Als Union verliest en Köln wint is het maximaal nog maar 1. Köln heeft minder doelpunten voor. Dus Köln moet 2 doelpunten extra maken (of Union er 2 meer tegen krijgen. Als Köln 3-0 wint, dan degradeert Union bij elke nederlaag.
Köln tegen Fortuna in de playoffs zou wel genot zijnquote:Op zaterdag 18 mei 2024 13:35 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Als Union verliest met 1 minder en Köln met 1 Meer wint, is Union nog steeds niet gedegradeerd.
Dus mijn vergelijking klopte wel, het ging om doel verschil zoals ik al stelde.
Uhh ja nee.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Köln tegen Fortuna in de playoffs zou wel genot zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |