Jawel. Naar asbak.quote:Op maandag 22 april 2024 15:02 schreef Sapstengel het volgende:
Van mij mogen ze rookaroma's wel verbieden. En dan niet vanwege kanker, maar gewoon omdat het nergens naar smaakt.
Klopt wel inderdaad, maar dan drink ik liever gewoon een Islay whisky, dat is puur natuur asbak.quote:
Ik doe meequote:Op maandag 22 april 2024 15:04 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Klopt wel inderdaad, maar dan drink ik liever gewoon een Islay whisky, dat is puur natuur asbak.
En daarom wil de Europese Commissie het gebruik van rookaroma's in voeding per 1 juli gaan verbieden. Een speciaal comité stemt hier woensdag over.quote:
In rookkaas zit het ook, ik zal de OP uitbreiden.quote:Op maandag 22 april 2024 15:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Rookworst kan me gestolen worden maar van mijn rookkaas en lapsang souchong blijft je verdomme af!!!!
Zie hemarookworst in ONZ / [ronde 68 Het Dodetopicspel #15472] Toiletteren kun je lerenquote:Op maandag 22 april 2024 15:07 schreef marc0871 het volgende:
Wat vind jij hier van, @:hemarookworst ?
Ja gemaakt van sprinkhanen natuurlijk, want dat is beter voor het milieu dan echte zuivel.quote:Op maandag 22 april 2024 15:10 schreef ReplaR het volgende:
Ik denk dat we uiteindelijk in een lange trein terecht komen waar de elite vooraan zit en de rest van het volk achterin opgepropt, en die krijgen dan alleen maar 'proteïne'-repen als voedsel.
quote:Op maandag 22 april 2024 15:11 schreef nietzman het volgende:
Zie ook de Keuringsdienst aflevering.
https://kro-ncrv.nl/progr(...)die-rook-niet-slecht
[ afbeelding ]
Mijn opa rookte als een ketter en is op zijn 97e gezond gebleven en plotseling overleden.quote:Op maandag 22 april 2024 15:08 schreef Toine51 het volgende:
Ongezond....
Heb daar kilometers van gevreten en leef nog steeds...
Nee kakkerlakken.quote:Op maandag 22 april 2024 15:12 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja gemaakt van sprinkhanen natuurlijk, want dat is beter voor het milieu dan echte zuivel.
Geen alcohol?quote:Op maandag 22 april 2024 15:04 schreef Harvest89 het volgende:
Sowieso moeten ze varkensvlees aan banden leggen.
Het is al gesloopt sinds het niet meer echt gerookt wordt.quote:Op maandag 22 april 2024 15:14 schreef Tekaschi het volgende:
Een halve rookworst uit het vuistje, ken het nog vanuit mijn jeugd. Typisch Nederlands, jammer dat het weer gesloopt moet worden.
Nu heb ik gelijk zin in spare ribsquote:Op maandag 22 april 2024 15:04 schreef Harvest89 het volgende:
Het is dat het spul zo duur geworden is anders zou ik er gelijk weer mee willen beginnen.quote:Op maandag 22 april 2024 15:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Mijn opa rookte als een ketter en is op zijn 97e gezond gebleven en plotseling overleden.
Bestaat er dan een veilige manier van roken? Bedoel: is rook/roet eten niet gewoon überhaupt kankerverwekkend in een bepaalde mate?quote:Op maandag 22 april 2024 15:23 schreef PiyeReloaded het volgende:
De worst wordt niet verboden natuurlijk. Alleen deze inferieure bereidingswijze eventueel. De reden is wel jammer. Ze zouden van die slappe aftreksels enkel bedoeld om geld te besparen in beginsel moeten verbieden.
Als giftig zijn een slechte reden is ben ik heel benieuwd naar wat je als goede ziet.quote:
Wat mij dan weer verwonderd is dat met roundup ook vanalles in verband gebracht wordt en dat weer wel mag blijven. Zonder probleem.quote:Maar zo’n rookaroma is dus nogal ongezond. Het Brabants Dagblad noemt het zelfs ‘levensgevaarlijk’. Omdat kanker, erfelijke ziektes en onvruchtbaarheid daarmee in verband worden gebracht.
quote:Op maandag 22 april 2024 15:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Rookworst kan me gestolen worden maar van mijn rookkaas en lapsang souchong blijft je verdomme af!!!!
En ondertussen mag iedereen lekker de buurt blijven vergassen met hun houtkachels waar ze alles in pleuren en is er geen verbod op Pfasquote:Op maandag 22 april 2024 15:25 schreef Scjvb het volgende:
Nondeju zeg! Hoe ver wil men uiteindelijk gaan in deze tegenwoordige gezondheid- en milieu-hype. Straks moet de Hema/Unox rookworst er misschien ook aan geloven.![]()
Dergelijke betutteling alom begint langzamerhand wel meer extremere vormen aan te nemen.Triest.
Ze gaan een eventuele overgangsperiode die ze nodig hebben misschien wel of niet krijgen.quote:Op maandag 22 april 2024 15:25 schreef Momo het volgende:
Rookworsten worden niet eventueel verboden, chemische rookaroma's eventueel na een stemming woensdag. "Een woordvoerder van Unilever, waar Unox onder valt, legt uit dat als er een verbod op rookaroma’s komt, zij alternatieve aroma’s moeten ontwikkelen. " Niemand neemt je rookworst weg.
Nee, daarom bevalt deze reden me niet. Want zo kan je de traditionele wijze van vlees roken ook verbiedenquote:Op maandag 22 april 2024 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Bestaat er dan een veilige manier van roken? Bedoel: is rook/roet eten niet gewoon überhaupt kankerverwekkend in een bepaalde mate?
Dat snap ik. Sommige mensen zouden de rest van de post lezen voor aanwijzingen.quote:Op maandag 22 april 2024 15:26 schreef nietzman het volgende:
[..]
Als giftig zijn een slechte reden is ben ik heel benieuwd naar wat je als goede ziet.
Je bedoelt een hek om Nederland?quote:Op maandag 22 april 2024 15:05 schreef BertV het volgende:
Op een natuurlijke manier roken ben ik voor, al zal dat wel niet veel gezonder zijn.
Het was natuurlijk te verwachten dat de EU uiteindelijk bij mijn worst uit zou komen.
Kunnen we dit niet toestaan in speciale reservaten voor de inheemse bevolking?
Ben je zo verdrietig dat chemische rookaroma's die kanker veroorzaken eventueel verboden worden?quote:Op maandag 22 april 2024 15:28 schreef Daffodil31LE het volgende:
De EU maakt meer (zo niet alles) kapot dan je lief is.
Ik ben voor een verbod op de EU.
Rookworst hangt een verbod boven het hoofdquote:Op maandag 22 april 2024 15:25 schreef Momo het volgende:
Rookworsten worden niet eventueel verboden, chemische rookaroma's eventueel na een stemming woensdag. "Een woordvoerder van Unilever, waar Unox onder valt, legt uit dat als er een verbod op rookaroma’s komt, zij alternatieve aroma’s moeten ontwikkelen. " Niemand neemt je rookworst weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Roundup en andere glyfosaat bende.quote:Op maandag 22 april 2024 15:27 schreef Elan het volgende:
[..]
En ondertussen mag iedereen lekker de buurt blijven vergassen met hun houtkachels waar ze alles in pleuren en is er geen verbod op Pfas
Ik ben al blij met een klein stukje.quote:
"worstcase-scenario"quote:Op maandag 22 april 2024 15:33 schreef Za het volgende:
[..]
https://www.destentor.nl/(...)-het-hoofd~a600536f/
Je bedoelt een hek om Nederland?quote:Op maandag 22 april 2024 15:05 schreef BertV het volgende:
Op een natuurlijke manier roken ben ik voor, al zal dat wel niet veel gezonder zijn.
Het was natuurlijk te verwachten dat de EU uiteindelijk bij mijn worst uit zou komen.
Kunnen we dit niet toestaan in speciale reservaten voor de inheemse bevolking?
Ja, EU, wanneer wordt dat verboden?quote:Op maandag 22 april 2024 15:14 schreef Tekaschi het volgende:
Een halve rookworst uit het vuistje, ken het nog vanuit mijn jeugd. Typisch Nederlands, jammer dat het weer gesloopt moet worden.
Weet je wat ook slecht is voor de gezondheid? Dikke elitaire papzakken die individueel meer co2 uitstoten dan honderden gezinnen bij elkaar.
Een rookworst zonder rookaroma, zonder gerookt te worden is geen rookworst.quote:Op maandag 22 april 2024 15:35 schreef Momo het volgende:
[..]
"worstcase-scenario"![]()
Ja, als je verboden middelen stopt in een product mag dat product niet op de markt, maar het is niet dat de rookworst zelf verboden wordt. Al heb je dat wel in de TT gezet zo. Redelijk zou zijn de periode eventueel iets langer te maken voor de producenten om hun product aan te passen.
Waarom moet je de Efteling nu hierbij betrekkenquote:Op maandag 22 april 2024 15:36 schreef LXIV het volgende:
Ze moeten die worsten sowieso verbieden, met of zonder rookaroma. Het is enkel varkensvet, meel en zout in een velletje. Bij de Efteling verkopen ze dat dan voor 4 euro en doen ze ook nog alsof het iets heel bijzonders en unieks is. Het is rommel uit de fabriek.
De Nederlanders zijn sowieso al veel te dik en de mensen die ik in de Efteling begering naar die UNOX-worstkraam zie rennen al helemaal.
Ja maar we hebben een groot personeelstekort dus je moet wel zo veel, hard en lang mogelijk kunnen werken voordat je doodgaat, ziek worden na een beetje genot moet dus verboden wordenquote:
Daar staan die UNOX-wagons. Verder wordt ik in mijn kringen gelukkig niet met rookworsten geconfronteerd.quote:Op maandag 22 april 2024 15:37 schreef roos94 het volgende:
[..]
Waarom moet je de Efteling nu hierbij betrekken
Ze kunnen vast wel een rookaroma 2.0 ontwikkelen zonder die giftige stoffen. Echt roken van de worsten zal wel te duur worden. Als ze gewoon Unox etc. de tijd geven om een nieuw product te laten ontwikkelen lijkt mij dat redelijk.quote:Op maandag 22 april 2024 15:37 schreef Za het volgende:
[..]
Een rookworst zonder rookaroma, zonder gerookt te worden is geen rookworst.
Imo kan dat makkelijk met gerookte paprikapoeder, veel chef koks gebruiken dat, is echt ontzettend sterk qua rookaroma, maar of het gezond is?
Dat is helemaal geen roundup wat je hier kunt kopen. Dat moet je in België halen voor het echte spul.quote:Op maandag 22 april 2024 15:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat mij dan weer verwonderd is dat met roundup ook vanalles in verband gebracht wordt en dat weer wel mag blijven. Zonder probleem.
Er staan 5 rookworst kramen.quote:Op maandag 22 april 2024 15:37 schreef roos94 het volgende:
Waarom moet je de Efteling nu hierbij betrekken
Daar betaalt UNOX gewoon voor, om zich te mogen associeren met AAA-merk De Efteling. Valt nog mee dat Marlboro dit niet doet.quote:
Unox etc wisten al dat de toelatingsperiode zou aflopen.quote:Op maandag 22 april 2024 15:40 schreef Momo het volgende:
Ze kunnen vast wel een rookaroma 2.0 ontwikkelen zonder die giftige stoffen. Echt roken van de worsten zal wel te duur worden. Als ze gewoon Unox etc. de tijd geven om een nieuw product te laten ontwikkelen lijkt mij dat redelijk.
Je woordvolgorde is volgens mij verkeerd.quote:Op maandag 22 april 2024 15:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben je zo verdrietig dat chemische rookaroma's die kanker veroorzaken eventueel verboden worden?
Bizar dat ze dat nog niet gedaan hebben dan als het alternatief kankerverwekkend is . Zal wel weer met geld te maken hebbenquote:Op maandag 22 april 2024 15:43 schreef Za het volgende:
[..]
Unox etc wisten al dat de toelatingsperiode zou aflopen.
https://www.efsa.europa.e(...)up-chair-flavourings
Tja dan kun je ook verhalen beginnen over die oud oom van 90 jaar die zijn hele leven rookt en geen longkanker heeft gekregen. Het is altijd een kans. Lijkt mij niet nodig om een miljoenenpubliek onnodig bloot te stellen aan die kans als er ook alternatieven zijn. Als de overheid helemaal niet zou ingrijpen met dit soort zaken dan zouden voedsel multinationals als wijze van nog uranium in hun producten stoppen als dat makkelijk en goedkoop zou zijn.quote:Op maandag 22 april 2024 15:44 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Je woordvolgorde is volgens mij verkeerd.
Ik ben niet verdrietig trouwens. Maar als je dat wil stellen, dan doe ik even mee.
Ik ben zo verdrietig dat chemische rookaroma's die eventueel kanker kunnen veroorzaken verboden worden. Dan heb ik er het woordje "kunnen" even bijgezet, omdat alles wat je doet risico kan opleveren.
Snowpiercer?quote:Op maandag 22 april 2024 15:10 schreef ReplaR het volgende:
Ik denk dat we uiteindelijk in een lange trein terecht komen waar de elite vooraan zit en de rest van het volk achterin opgepropt, en die krijgen dan alleen maar 'proteïne'-repen als voedsel.
Dit soort bedrijven stoppen er zoveel andere rommel in dat ze ook niet verdedigd moeten worden maar...quote:Op maandag 22 april 2024 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Bizar dat ze dat nog niet gedaan hebben dan als het alternatief kankerverwekkend is . Zal wel weer met geld te maken hebben
...wat denk je dat dit betekent voor natuurlijk gerookte producten als dit erdoorheen komtquote:Het maken van rookaroma begint met het verbranden van hout. De rook die daarbij vrijkomt wordt als het ware 'gevangen' in water, waarna de meeste chemische stoffen er direct uit worden gehaald. Uit onderzoek van de Europese Autoriteit voor Voedselveiligheid (EFSA) blijkt nu dat er daarna toch nog schadelijke stoffen in het rookaroma blijven zitten.
Roken en het effect op je gezondheid door de rookaroma's bij af en toe het eten van een rookworst, is echt op geen enkele manier te vergelijken.quote:Op maandag 22 april 2024 15:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja dan kun je ook verhalen beginnen over die oud oom van 90 jaar die zijn hele leven rookt en geen longkanker heeft gekregen. Het is altijd een kans. Lijkt mij niet nodig om een miljoenenpubliek onnodig bloot te stellen aan die kans als er ook alternatieven zijn. Als de overheid helemaal niet zou ingrijpen met dit soort zaken dan zouden voedsel multinationals als wijze van nog uranium in hun producten stoppen als dat makkelijk en goedkoop zou zijn.
Ja, alleen is dat het niet.quote:Op maandag 22 april 2024 16:02 schreef Twiitch het volgende:
Niet verbieden maar gewoon andere naam geven. Het is geen rookworst maar een kankeronvruchtbaarheidsworst
.quote:Nu wil de Europese Commissie een verbod op de rookaroma’s per 1 juli. Woensdag beslist een speciaal comité hierover
waarom ?quote:Op maandag 22 april 2024 15:04 schreef Harvest89 het volgende:
Varkensgelatine zit in veel producten, niet alleen in gebak en snoep.quote:Op maandag 22 april 2024 15:04 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb zelf varkens gehad en jaren voor allerlei (recreatie) varkens gezorgd in mijn vrije tijd. Het zijn hele intelligente dieren. Als je varkens eet kun je net zo goed honden en apen eten.quote:
Dat is jammer. Ik had gedacht dat dat puur koeienbotten waren.quote:Op maandag 22 april 2024 16:18 schreef Mylene het volgende:
Varkensgelatine zit in veel producten, niet alleen in gebak en snoep.
Je ontkomt er niet in aan, zelfs Paracetamol.quote:Op maandag 22 april 2024 16:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is jammer. Ik had gedacht dat dat puur koeienbotten waren.
Onjuist. Ultrabewerkt voeding zorgt niet voor gezondheidsproblemen. Teveel ervan, en dus gebrek aan zelfbeheersing doet dat. Waarom zouden jij en ik niet van chips mogen genieten op zijn tijd, omdat inferieure zielen elke dag twee zakken leeg eten?quote:Op maandag 22 april 2024 16:15 schreef Mortaxx het volgende:
Goede zaak. Ultrabewerkt voedsel veroorzaakt zoveel gezondheidsproblemen. En ik maar betalen daarvoor
Wat is er 'ongezond' aan?quote:Op maandag 22 april 2024 16:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Goede ontwikkeling. Neprook is ongezond en als je echt rook wil ga je zelf maar vlees roken.
Zoiets denkquote:Op maandag 22 april 2024 16:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Hoe zou zo'n worst eigenlijk smaken zonder het rookaroma? Zoals een gewone knakworst?
Nee want in een gewone knakworst zit ook rook aroma.quote:Op maandag 22 april 2024 16:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Hoe zou zo'n worst eigenlijk smaken zonder het rookaroma? Zoals een gewone knakworst?
Roken ook. Of een pakje 50 euro makenquote:Op maandag 22 april 2024 15:04 schreef Harvest89 het volgende:
En daarna pakken ze zelf nog een schotel bitterballen in Brussel natuurlijk.quote:Op maandag 22 april 2024 16:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
.
Oh, een speciaal comité van de EU, dan moet het wel goed zijn. Democratisch ook.
Als je het niet lekker vindt of te duur vindt dan koop je het toch gewoon niet.quote:Op maandag 22 april 2024 15:36 schreef LXIV het volgende:
Ze moeten die worsten sowieso verbieden, met of zonder rookaroma. Het is enkel varkensvet, meel en zout in een velletje. Bij de Efteling verkopen ze dat dan voor 4 euro en doen ze ook nog alsof het iets heel bijzonders en unieks is. Het is rommel uit de fabriek.
De Nederlanders zijn sowieso al veel te dik en de mensen die ik in de Efteling begering naar die UNOX-worstkraam zie rennen al helemaal.
En wat is een niet-gerookte worst met rookaroma?quote:Op maandag 22 april 2024 15:37 schreef Za het volgende:
Een rookworst zonder rookaroma, zonder gerookt te worden is geen rookworst.
Opgedrongenquote:Op maandag 22 april 2024 17:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En wat is een niet-gerookte worst met rookaroma?
Alle varkens terug naar marokkoquote:Op maandag 22 april 2024 15:04 schreef Harvest89 het volgende:
Betutteling en het kritisch kijken naar de voedingsmiddelenindustrie die langzaam de samenleving vergiftigt met producten vol troep omdat dat nou eenmaal lekker goedkoop is zijn twee verschillende dingen.quote:Op maandag 22 april 2024 15:25 schreef Scjvb het volgende:
Nondeju zeg! Hoe ver wil men uiteindelijk gaan in deze tegenwoordige gezondheid- en milieu-hype? Straks moet de Hema/Unox rookworst er misschien ook aan geloven.![]()
Dergelijke betutteling alom begint langzamerhand wel meer extremere vormen aan te nemen.![]()
Triest.
Ja als een hele grote knakworst.quote:Op maandag 22 april 2024 16:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Eens.quote:Op maandag 22 april 2024 17:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja als een hele grote knakworst.
Maar een knakworst bij stamppot smaakt weer niet ( vind ik, dan)
Glyfosaat bende is ook gewoon hier te koop. Weilanden worden er compleet mee dood gespoten. Zembla 2 weken terug had er de hele aflevering over hoe slecht het was en waar het allemaal aan gelinkt is tegenwoordig.quote:Op maandag 22 april 2024 15:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen roundup wat je hier kunt kopen. Dat moet je in België halen voor het echte spul.
Ik ben tegen terrorismequote:Op maandag 22 april 2024 15:04 schreef Harvest89 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Dan is het ookworst ahahahhahahahaquote:Op maandag 22 april 2024 17:30 schreef Document1 het volgende:
En wat als ze het nou nietrookworst noemen?
Ja, en dan word je heel gezond 84 en krijg je een briefje in de bus of je even op wil flikkeren met je bejaarde reet.quote:Op maandag 22 april 2024 15:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja dan kun je ook verhalen beginnen over die oud oom van 90 jaar die zijn hele leven rookt en geen longkanker heeft gekregen. Het is altijd een kans. Lijkt mij niet nodig om een miljoenenpubliek onnodig bloot te stellen aan die kans als er ook alternatieven zijn. Als de overheid helemaal niet zou ingrijpen met dit soort zaken dan zouden voedsel multinationals als wijze van nog uranium in hun producten stoppen als dat makkelijk en goedkoop zou zijn.
En vliegreizen.quote:Op maandag 22 april 2024 17:05 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Roken ook. Of een pakje 50 euro maken![]()
En een vlaggetje op X, dan is je schuldgevoel weer afgekocht.quote:Op maandag 22 april 2024 18:20 schreef Raw85 het volgende:
Gewoon #norookworst roepen na het vreten toch
Glucosestroop in je plakje hamquote:Op maandag 22 april 2024 17:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Betutteling en het kritisch kijken naar de voedingsmiddelenindustrie die langzaam de samenleving vergiftigt met producten vol troep omdat dat nou eenmaal lekker goedkoop is zijn twee verschillende dingen.
Ik weet niet wat het eventueel verbieden van een kankerverwekkend middel in voedsel en een lul die een stom briefje door de brievenbus van een bejaarde gooit met elkaar te maken, maar ok dan.quote:Op maandag 22 april 2024 18:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en dan word je heel gezond 84 en krijg je een briefje in de bus of je even op wil flikkeren met je bejaarde reet.
Nog meer te verbieden verder?
Wilde de grap eigenlijk zelf maken, dus je snapt dat ik je verachtquote:
Precies, als de consument met voedsel inkopen niet goed oplet, heeft hij grote kans om langdurig in het ziekbed te belanden, omdat men dan door het vergif te weinig energie/lust heeft om iets te doen.quote:Op maandag 22 april 2024 17:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Betutteling en het kritisch kijken naar de voedingsmiddelenindustrie die langzaam de samenleving vergiftigt met producten vol troep omdat dat nou eenmaal lekker goedkoop is zijn twee verschillende dingen.
Nee, ik ben niet zo slim.quote:Op maandag 22 april 2024 19:25 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Wilde de grap eigenlijk zelf maken, dus je snapt dat ik je veracht
Small minds think alike.quote:
In plaats van rookworst kunnen ze het dan toch kookworst noemen?quote:Fabrieksrookworsten, zoals die van Unox, worden niet gerookt, maar gekookt, schrijft de krant. En dat terwijl de traditionele rookworst, jawel, ooit gerookt werd boven een houtvuur.
Rookworst. Zonder r en met k kookworst!quote:Op maandag 22 april 2024 19:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In plaats van rookworst kunnen ze het dan toch kookworst noemen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
Als niet-roker denk zelfs ik dat je beter tabak kan roken dan rookworst.quote:Op maandag 22 april 2024 20:06 schreef VaderVanJezus het volgende:
Ik dacht dat de hema worst weldegelijk gerookt wordt?
Waarom zou je rookworst nog roken?quote:Op maandag 22 april 2024 20:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als niet-roker denk zelfs ik dat je beter tabak kan roken dan rookworst.
Je kan beter wiet roken, daar word je tenminste nog stoned van.quote:Op maandag 22 april 2024 20:12 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Waarom zou je rookworst nog roken?
Dat mag niet, varkens moeten vrij kunnen rondlopenquote:Op maandag 22 april 2024 15:04 schreef Harvest89 het volgende:
Gemeld bij de EU worst politiequote:Op maandag 22 april 2024 20:11 schreef dikkedaniel het volgende:
had net toevallig een rookworst op. Ik zal hem zo wel weer uitkotsen dan
Er zijn wel meer producten die minder gezond zijn en gewoon over de toonbank (blijven) gaan hoor.quote:Op maandag 22 april 2024 19:39 schreef torentje het volgende:
[..]
Precies, als de consument met voedsel inkopen niet goed oplet, heeft hij grote kans om langdurig in het ziekbed te belanden, omdat men dan door het vergif te weinig energie/lust heeft om iets te doen.
Consumenten liggen liever niet energieloos/lusteloos in een ziekbed, veroorzaakt door het eventjes niet opletten bij het inkopen van voedsel. Daarbij, vergif zou men weleens mogen weghouden bij de jongere generaties, zodat Nederland een jonger en krachtig en fit leger zou krijgen.quote:Op maandag 22 april 2024 20:56 schreef Scjvb het volgende:
Er zijn wel meer producten die minder gezond zijn en gewoon over de toonbank (blijven) gaan hoor.![]()
Wat mag er straks nog wel?![]()
Waarom?quote:Op maandag 22 april 2024 15:04 schreef Harvest89 het volgende:
Genetisch gemanipuleerd en bespoten met gif zeker?quote:Op maandag 22 april 2024 15:00 schreef torentje het volgende:
Dan gaan we toch aan de rauwe groenten en aan het fruit.
Puur natuur asbak is een slok uit een flesje die al een hele avond dienst doet als zijnde een asbak.quote:Op maandag 22 april 2024 15:04 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Klopt wel inderdaad, maar dan drink ik liever gewoon een Islay whisky, dat is puur natuur asbak.
De volgende stap is het verbieden van natuurlijk gerookte producten. Je weet wat ze er dan uitklappen als reden; "want daar is helemaal geen controle op de hoeveelheid schadelijke stoffen".quote:Op dinsdag 23 april 2024 23:59 schreef Gimmick het volgende:
Ik dacht dit raakt mij niet, blijken ook gerookte amandelen er onder te vallen. Fuckers.
Overigens was ik in de veronderstelling dat liquid smoke minder schadelijk was dan echt roken. In onderstaand filmpje wordt een studie aangehaald die dat aantoont. Ook het thuisexperiment is best interessant. Zo onnatuurlijk hoeft het niet te zijn.
Hmm....daar zouden ze een Netflix-serie van moeten maken!quote:Op maandag 22 april 2024 15:10 schreef ReplaR het volgende:
Die gaat hetzelfde als de film snowpiercer worden alleen het sneeuw is dan zwart ipv wit.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:05 schreef DjVero het volgende:
[..]
Hmm....daar zouden ze een Netflix-serie van moeten maken!
quote:Rookworsten stonden de afgelopen dagen volop in de belangstelling van de media. In die berichtgeving stond helaas ook foutieve informatie over de HEMA rookworst. Sommige media schreven dat ook onze rookworst het rookaroma zou bevatten, dat is onjuist. De HEMA rookworsten worden op traditionele manier gerookt. Als vanzelfsprekend heeft de kwaliteit en smaak van onze rookworst onze hoogste prioriteit en dit houden we daarom ook continu in de gaten.
Onze rookworsten worden indirect gerookt met rook van eiken- en beukenhout, waarbij het smeulende hout, zich buiten de rookkamer bevindt. Het roken gebeurt via een gecontroleerd proces. Het rookaroma waarover wordt gesproken in de media staat in de belangstelling omdat de Europese Commissie de komende tijd beslist of het rookaroma nog wel gebruikt mag worden. Dit heeft dus géén effect op de rookworsten van HEMA omdat die géén rookaroma bevatten.
Worstcasescenarioquote:Op woensdag 24 april 2024 18:48 schreef golfer het volgende:
Het besluit is genomen:
Rookworst mag niet meer worden gemaakt met rookaroma, EU stelt verbod in
Het gebruik van verschillende rookaroma's in producten wordt op termijn verboden omdat ze mogelijk kankerverwekkend zijn. Dat is de uitkomst van een stemming in het EU-comité voor voedselveiligheid.
Het besluit betekent dat die stoffen straks niet meer mogen worden gebruikt bij de productie van bijvoorbeeld rookworsten, rookkaas, en andere producten met een rooksmaak, zoals nootjes of sauzen:
De rookaroma's waren in de EU toegelaten voor een periode van tien jaar, maar die termijn wordt dus niet verlengd. Wel komt er een overgangsperiode van een aantal jaar, zodat producenten de tijd krijgen om alternatieven te vinden.
Het besluit volgt op een advies van de Europese Autoriteit voor Voedselveiligheid, de EFSA. Die keek naar acht rookaroma's en concludeerde dat zes daarvan zogeheten genotoxische stoffen bevatten. Dat zijn stoffen die schade kunnen toebrengen aan het DNA, wat kan leiden tot bijvoorbeeld kanker.
De Europese voedselwaakhond heeft niet onderzocht hoe groot de kans is dat de consumptie van rookaroma's leidt tot schade aan de gezondheid. Verder tekent de EFSA aan dat het ook afhangt van factoren als eetgewoonten en lichaamsbouw. Daarnaast nemen de deskundigen bij de inschatten van risico's het zekere voor het onzekere. Dat betekent dat ze, in hun eigen woorden, uitgaan van worstcasescenario's.
Bij de andere twee van de acht rookaroma's kunnen schadelijke gezondheidseffecten niet worden uitgesloten, zegt de Europese voedselwaakhond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, die woordgrap stond al in het bericht.quote:
Ja dat had ik wel gezienquote:Op woensdag 24 april 2024 20:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, die woordgrap stond al in het bericht.
De beste remedie. De.quote:Op maandag 22 april 2024 16:01 schreef theunderdog het volgende:
Lekker dingen verbieden vanwege wat vage gezondheid-correlaties. Het beste remedie tegen kanker blijft zelfmoord.
De beroemde rookworst van Hema komt uit de fabrieken van Unox in Oss. Dat hebben diverse oud-werknemers van Unilever bevestigd. Al lange tijd werd vermoed dat Hema de rookworsten in Oss liet maken, maar dat is nu dan echt zeker.quote:Op woensdag 24 april 2024 18:45 schreef Tourniquet het volgende:
HEMA-worst bevat geen rookaroma, volgens de HEMA:
https://corporate.hema.com/over-onze-rookworst-die-wordt-gerookt/
Al sinds 1936 worden onze rookworsten ambachtelijk bereid en zeven uur gerookt boven een vuurtje van beuken- en eikenhout. De receptuur van onze rookworst is uniek voor HEMA. Met een lekker knapperig velletje en sappig vlees.quote:Op woensdag 24 april 2024 18:45 schreef Tourniquet het volgende:
Uit link:
Onze rookworsten worden indirect gerookt met rook van eiken- en beukenhout, waarbij het smeulende hout, zich buiten de rookkamer bevindt.
Beetje zoals El Hoyoquote:Op maandag 22 april 2024 15:10 schreef ReplaR het volgende:
Overgangsperiode.quote:Op woensdag 24 april 2024 21:10 schreef Rostrup het volgende:
Dus in het (onwaarschijnlijke?) geval dat glyfosaat over 10 jaar eindelijk verboden wordt komt er ook alsnog eerst een overgangsperiode van een paar jaar?
Gebruik je rookaroma's uit de fabriek?quote:Op woensdag 24 april 2024 21:59 schreef Scorpie het volgende:
Komt mijn zelf gerookte smokey spareribs van de bbq ook in gevaar ??
Klinkt niet als echt roken, maar als een methode waarbij het rookaroma live wordt gemaakt en direct toegevoegd.quote:Op woensdag 24 april 2024 18:45 schreef Tourniquet het volgende:
HEMA-worst bevat geen rookaroma, volgens de HEMA:
[..]
Eens.quote:Op woensdag 24 april 2024 22:10 schreef Zelva het volgende:
Klinkt niet als echt roken, maar als een methode waarbij het rookaroma live wordt gemaakt en direct toegevoegd.
Er staat dat de worst 7uur gerookt wordt, dat lijkt mij toch gewoon echt roken zoals het bedoeld is?quote:Op woensdag 24 april 2024 22:10 schreef Zelva het volgende:
[..]
Klinkt niet als echt roken, maar als een methode waarbij het rookaroma live wordt gemaakt en direct toegevoegd.
Waarom zou je dat doen?quote:Op woensdag 24 april 2024 22:10 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zoals boven uitgelegd. Een offset smoker. Zoek maar. Het is een soort van kast aan de bbq waarin het smeulende vuur zit. De rook en warmte die gegenereerd wordt, gaat via een kanaal naar de 'grote' kamer waar het vlees is. Die kamer vult zich vanzelf en zo wordt het vlees gegaard.quote:Op woensdag 24 april 2024 22:10 schreef Zelva het volgende:
[..]
Volgens de Hema hangen ze boven een vuurtje:quote:Op woensdag 24 april 2024 23:02 schreef Red_85 het volgende:
Zoals boven uitgelegd. Een offset smoker. Zoek maar. Het is een soort van kast aan de bbq waarin het smeulende vuur zit. De rook en warmte die gegenereerd wordt, gaat via een kanaal naar de 'grote' kamer waar het vlees is. Die kamer vult zich vanzelf en zo wordt het vlees gegaard.
Denk dat je dit ook makkelijk op grote schaal kan toepassen. Voordeel is, is dat als er brandstof bij moet, je niet het rook- en garingsproces hoeft te verstoren.
Volgens mij worden gerookte vissen zoals makrelen en palingen ook op die manier gerookt.
Is ook gewoon een prima manier. Zelf rook ik mn vlees op de bbq 'gewoon' in mn ketelbbq waar het hout, vuur en vlees in dezelfde kamer zit.
Roken doe je sowieso niet boven een vuur. Dat doe je boven iets dat smeult. Anders grill je het.quote:Op woensdag 24 april 2024 23:06 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens de Hema hangen ze boven een vuurtje:
Al sinds 1936 worden onze rookworsten ambachtelijk bereid en zeven uur gerookt boven een vuurtje van beuken- en eikenhout. De receptuur van onze rookworst is uniek voor HEMA. Met een lekker knapperig velletje en sappig vlees.
https://www.hema.nl/inspiratie/eten-en-drinken/vers-bij-hema
Zie het er nog van komen dat de EU dit ook gaat verbieden als handelswaar.quote:Op woensdag 24 april 2024 23:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals boven uitgelegd. Een offset smoker. Zoek maar. Het is een soort van kast aan de bbq waarin het smeulende vuur zit. De rook en warmte die gegenereerd wordt, gaat via een kanaal naar de 'grote' kamer waar het vlees is. Die kamer vult zich vanzelf en zo wordt het vlees gegaard.
Denk dat je dit ook makkelijk op grote schaal kan toepassen. Voordeel is, is dat als er brandstof bij moet, je niet het rook- en garingsproces hoeft te verstoren.
Volgens mij worden gerookte vissen zoals makrelen en palingen ook op die manier gerookt.
Is ook gewoon een prima manier. Zelf rook ik mn vlees op de bbq 'gewoon' in mn ketelbbq waar het hout, vuur en vlees in dezelfde kamer zit.
En dan klaagt een grote Amerikaanse multinational (eventueel geholpen door het schuiven van wat bankbiljetjes naar EU-vertegenwoordigers), en dan wordt het nog met vele jaren uitgesteld (zoals glyfosaat).quote:Op woensdag 24 april 2024 21:46 schreef Za het volgende:
[..]
Overgangsperiode.
Geen verbod per juli, maar over een paar jaar mag het niet meer.
Suiker is ook heel ongezond, evenals zout, zeker als je het met de zoutpot nog eens extra toevoegt.quote:Op donderdag 25 april 2024 11:23 schreef Managarm het volgende:
Ach, dweilen met de kraan open. Ze verzinnen vast wel een ingrediënt wat goedkoper is, maar nog slechter voor de gezondheid, maar dat nog niet verboden is.
Breng ze niet op ideeën. Bbq's verbieden.. dan ben ik er klaar mee en ga ik stoppen met alleen commentaar leveren.quote:Op donderdag 25 april 2024 11:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Zie het er nog van komen dat de EU dit ook gaat verbieden als handelswaar.
Wat je zelf met je smoker rookt in je achtertuin, kunnen ze niet zoveel tegen doen.
Tenzij....tenzij, er een totaal verbod op het produceren van rook, d.m.v. hout(skool) komt.
Dan zijn we fucked!
Terwijl daar veel grotere bizardere effecten op gemeten zijn. Zie zembla van 2/3 weken terug.quote:Op donderdag 25 april 2024 11:45 schreef mvdejong het volgende:
[..]
En dan klaagt een grote Amerikaanse multinational (eventueel geholpen door het schuiven van wat bankbiljetjes naar EU-vertegenwoordigers), en dan wordt het nog met vele jaren uitgesteld (zoals glyfosaat).
Genieten en lol in het leven.quote:Op donderdag 25 april 2024 11:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Suiker is ook heel ongezond, evenals zout, zeker als je het met de zoutpot nog eens extra toevoegt.
Wanneer wordt dat verboden?
Eigenlijk zou je alleen onbewerkt voedsel mogen eten. Vlees, als je het niet meer zou mogen roken of grillen, bakken in een pan met zoutloze roomboter, of garen in een oven. (Liefst helemaal geen vlees, natuurlijk, daarvoor in de plaats insecten, maar niet gefrituurd. Frituren is ongezond)
Groenten het liefst rauw, of gestoomd, zeker niet te lang koken. Aardappelen gekookt, puree of bakken in roomboter. Zeker niet frituren. Rijst alleen volkoren of zilvervlies, anders veel te veel bewerkt. Pasta's, tja, als er iets bewerkt is, is het pasta wel, kan echt niet meer.
Alcohol natuurlijk ook in de ban, evenals frisdrank met suiker, koffie en thee (tenzij vers van de plant)
Snacks voor bij de tv? Snoepgroente, blokje vetarme kaas, ongezoute pinda's en noten, stukjes vers fruit.
Er wordt in den lande toch al erg veel geklaagd over de rook van de BBQ van de buren. Ik heb aan een kant een buurvrouw (Sinti, geloof ik) die graag, met veel familie, bbq't. Ik vind dat lekker ruiken en ook de muziek vind ik niet erg. Gezellig, wat reuring in de buurt. Aan de andere kant heb ik een buurman die bij de geringste rook in zijn neus al aan de voordeur staat, met de vraag of we aan het bbq-en zijn, want hij heeft er last van.quote:Op donderdag 25 april 2024 12:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Breng ze niet op ideeën. Bbq's verbieden.. dan ben ik er klaar mee en ga ik stoppen met alleen commentaar leveren.
Denk dat dat er niet van komt want veel cultureel erfgoed is beschermd en veel heeft te maken met eten waarbij houtrook gebruikt wordt.
Zie het niet snel gebeuren.
Ja, ze zijn helemaal zot!!quote:Op donderdag 25 april 2024 12:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Genieten en lol in het leven.
Verbieden!!!!
Zelfde.quote:Op donderdag 25 april 2024 17:04 schreef Mylene het volgende:
Hoe zit het dan met de vegetarisch variant?
Vrouwen die een blowjob geven kunnen ook keelkanker krijgenquote:
Precies. Ik heb al 2 soorten kanker, dus blijf ik gewoon rookworst eten.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:37 schreef suijkerbuijk het volgende:
Tegenwoordig krijg je overal kanker van.
Dus waarom nog druk om gaan maken.
Vegetarische varianten mogen maximaal 0,25 drooggewicht aan droge stof van dierlijke oorsprong bevatten. Omdat er tevens sprake is van consumentenbedrog zal de hoofdverantwoordelijke standrechtelijk en ter plaatse worden geëxecuteerd.quote:Op donderdag 25 april 2024 17:04 schreef Mylene het volgende:
Hoe zit het dan met de vegetarisch variant?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |