Jawel. Naar asbak.quote:Op maandag 22 april 2024 15:02 schreef Sapstengel het volgende:
Van mij mogen ze rookaroma's wel verbieden. En dan niet vanwege kanker, maar gewoon omdat het nergens naar smaakt.
Klopt wel inderdaad, maar dan drink ik liever gewoon een Islay whisky, dat is puur natuur asbak.quote:
Ik doe meequote:Op maandag 22 april 2024 15:04 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Klopt wel inderdaad, maar dan drink ik liever gewoon een Islay whisky, dat is puur natuur asbak.
En daarom wil de Europese Commissie het gebruik van rookaroma's in voeding per 1 juli gaan verbieden. Een speciaal comité stemt hier woensdag over.quote:
In rookkaas zit het ook, ik zal de OP uitbreiden.quote:Op maandag 22 april 2024 15:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Rookworst kan me gestolen worden maar van mijn rookkaas en lapsang souchong blijft je verdomme af!!!!
Zie hemarookworst in ONZ / [ronde 68 Het Dodetopicspel #15472] Toiletteren kun je lerenquote:Op maandag 22 april 2024 15:07 schreef marc0871 het volgende:
Wat vind jij hier van, @:hemarookworst ?
Ja gemaakt van sprinkhanen natuurlijk, want dat is beter voor het milieu dan echte zuivel.quote:Op maandag 22 april 2024 15:10 schreef ReplaR het volgende:
Ik denk dat we uiteindelijk in een lange trein terecht komen waar de elite vooraan zit en de rest van het volk achterin opgepropt, en die krijgen dan alleen maar 'proteďne'-repen als voedsel.
quote:Op maandag 22 april 2024 15:11 schreef nietzman het volgende:
Zie ook de Keuringsdienst aflevering.
https://kro-ncrv.nl/progr(...)die-rook-niet-slecht
[ afbeelding ]
Mijn opa rookte als een ketter en is op zijn 97e gezond gebleven en plotseling overleden.quote:Op maandag 22 april 2024 15:08 schreef Toine51 het volgende:
Ongezond....
Heb daar kilometers van gevreten en leef nog steeds...
Nee kakkerlakken.quote:Op maandag 22 april 2024 15:12 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja gemaakt van sprinkhanen natuurlijk, want dat is beter voor het milieu dan echte zuivel.
Geen alcohol?quote:Op maandag 22 april 2024 15:04 schreef Harvest89 het volgende:
Sowieso moeten ze varkensvlees aan banden leggen.
Het is al gesloopt sinds het niet meer echt gerookt wordt.quote:Op maandag 22 april 2024 15:14 schreef Tekaschi het volgende:
Een halve rookworst uit het vuistje, ken het nog vanuit mijn jeugd. Typisch Nederlands, jammer dat het weer gesloopt moet worden.
Nu heb ik gelijk zin in spare ribsquote:Op maandag 22 april 2024 15:04 schreef Harvest89 het volgende:
Het is dat het spul zo duur geworden is anders zou ik er gelijk weer mee willen beginnen.quote:Op maandag 22 april 2024 15:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Mijn opa rookte als een ketter en is op zijn 97e gezond gebleven en plotseling overleden.
Bestaat er dan een veilige manier van roken? Bedoel: is rook/roet eten niet gewoon überhaupt kankerverwekkend in een bepaalde mate?quote:Op maandag 22 april 2024 15:23 schreef PiyeReloaded het volgende:
De worst wordt niet verboden natuurlijk. Alleen deze inferieure bereidingswijze eventueel. De reden is wel jammer. Ze zouden van die slappe aftreksels enkel bedoeld om geld te besparen in beginsel moeten verbieden.
Als giftig zijn een slechte reden is ben ik heel benieuwd naar wat je als goede ziet.quote:
Wat mij dan weer verwonderd is dat met roundup ook vanalles in verband gebracht wordt en dat weer wel mag blijven. Zonder probleem.quote:Maar zo’n rookaroma is dus nogal ongezond. Het Brabants Dagblad noemt het zelfs ‘levensgevaarlijk’. Omdat kanker, erfelijke ziektes en onvruchtbaarheid daarmee in verband worden gebracht.
quote:Op maandag 22 april 2024 15:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Rookworst kan me gestolen worden maar van mijn rookkaas en lapsang souchong blijft je verdomme af!!!!
En ondertussen mag iedereen lekker de buurt blijven vergassen met hun houtkachels waar ze alles in pleuren en is er geen verbod op Pfasquote:Op maandag 22 april 2024 15:25 schreef Scjvb het volgende:
Nondeju zeg! Hoe ver wil men uiteindelijk gaan in deze tegenwoordige gezondheid- en milieu-hype. Straks moet de Hema/Unox rookworst er misschien ook aan geloven.![]()
Dergelijke betutteling alom begint langzamerhand wel meer extremere vormen aan te nemen.Triest.
Ze gaan een eventuele overgangsperiode die ze nodig hebben misschien wel of niet krijgen.quote:Op maandag 22 april 2024 15:25 schreef Momo het volgende:
Rookworsten worden niet eventueel verboden, chemische rookaroma's eventueel na een stemming woensdag. "Een woordvoerder van Unilever, waar Unox onder valt, legt uit dat als er een verbod op rookaroma’s komt, zij alternatieve aroma’s moeten ontwikkelen. " Niemand neemt je rookworst weg.
Nee, daarom bevalt deze reden me niet. Want zo kan je de traditionele wijze van vlees roken ook verbiedenquote:Op maandag 22 april 2024 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Bestaat er dan een veilige manier van roken? Bedoel: is rook/roet eten niet gewoon überhaupt kankerverwekkend in een bepaalde mate?
Dat snap ik. Sommige mensen zouden de rest van de post lezen voor aanwijzingen.quote:Op maandag 22 april 2024 15:26 schreef nietzman het volgende:
[..]
Als giftig zijn een slechte reden is ben ik heel benieuwd naar wat je als goede ziet.
Je bedoelt een hek om Nederland?quote:Op maandag 22 april 2024 15:05 schreef BertV het volgende:
Op een natuurlijke manier roken ben ik voor, al zal dat wel niet veel gezonder zijn.
Het was natuurlijk te verwachten dat de EU uiteindelijk bij mijn worst uit zou komen.
Kunnen we dit niet toestaan in speciale reservaten voor de inheemse bevolking?
Ben je zo verdrietig dat chemische rookaroma's die kanker veroorzaken eventueel verboden worden?quote:Op maandag 22 april 2024 15:28 schreef Daffodil31LE het volgende:
De EU maakt meer (zo niet alles) kapot dan je lief is.
Ik ben voor een verbod op de EU.
Rookworst hangt een verbod boven het hoofdquote:Op maandag 22 april 2024 15:25 schreef Momo het volgende:
Rookworsten worden niet eventueel verboden, chemische rookaroma's eventueel na een stemming woensdag. "Een woordvoerder van Unilever, waar Unox onder valt, legt uit dat als er een verbod op rookaroma’s komt, zij alternatieve aroma’s moeten ontwikkelen. " Niemand neemt je rookworst weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Roundup en andere glyfosaat bende.quote:Op maandag 22 april 2024 15:27 schreef Elan het volgende:
[..]
En ondertussen mag iedereen lekker de buurt blijven vergassen met hun houtkachels waar ze alles in pleuren en is er geen verbod op Pfas
Ik ben al blij met een klein stukje.quote:
"worstcase-scenario"quote:Op maandag 22 april 2024 15:33 schreef Za het volgende:
[..]
https://www.destentor.nl/(...)-het-hoofd~a600536f/
Je bedoelt een hek om Nederland?quote:Op maandag 22 april 2024 15:05 schreef BertV het volgende:
Op een natuurlijke manier roken ben ik voor, al zal dat wel niet veel gezonder zijn.
Het was natuurlijk te verwachten dat de EU uiteindelijk bij mijn worst uit zou komen.
Kunnen we dit niet toestaan in speciale reservaten voor de inheemse bevolking?
Ja, EU, wanneer wordt dat verboden?quote:Op maandag 22 april 2024 15:14 schreef Tekaschi het volgende:
Een halve rookworst uit het vuistje, ken het nog vanuit mijn jeugd. Typisch Nederlands, jammer dat het weer gesloopt moet worden.
Weet je wat ook slecht is voor de gezondheid? Dikke elitaire papzakken die individueel meer co2 uitstoten dan honderden gezinnen bij elkaar.
Een rookworst zonder rookaroma, zonder gerookt te worden is geen rookworst.quote:Op maandag 22 april 2024 15:35 schreef Momo het volgende:
[..]
"worstcase-scenario"![]()
Ja, als je verboden middelen stopt in een product mag dat product niet op de markt, maar het is niet dat de rookworst zelf verboden wordt. Al heb je dat wel in de TT gezet zo. Redelijk zou zijn de periode eventueel iets langer te maken voor de producenten om hun product aan te passen.
Waarom moet je de Efteling nu hierbij betrekkenquote:Op maandag 22 april 2024 15:36 schreef LXIV het volgende:
Ze moeten die worsten sowieso verbieden, met of zonder rookaroma. Het is enkel varkensvet, meel en zout in een velletje. Bij de Efteling verkopen ze dat dan voor 4 euro en doen ze ook nog alsof het iets heel bijzonders en unieks is. Het is rommel uit de fabriek.
De Nederlanders zijn sowieso al veel te dik en de mensen die ik in de Efteling begering naar die UNOX-worstkraam zie rennen al helemaal.
Ja maar we hebben een groot personeelstekort dus je moet wel zo veel, hard en lang mogelijk kunnen werken voordat je doodgaat, ziek worden na een beetje genot moet dus verboden wordenquote:
Daar staan die UNOX-wagons. Verder wordt ik in mijn kringen gelukkig niet met rookworsten geconfronteerd.quote:Op maandag 22 april 2024 15:37 schreef roos94 het volgende:
[..]
Waarom moet je de Efteling nu hierbij betrekken
Ze kunnen vast wel een rookaroma 2.0 ontwikkelen zonder die giftige stoffen. Echt roken van de worsten zal wel te duur worden. Als ze gewoon Unox etc. de tijd geven om een nieuw product te laten ontwikkelen lijkt mij dat redelijk.quote:Op maandag 22 april 2024 15:37 schreef Za het volgende:
[..]
Een rookworst zonder rookaroma, zonder gerookt te worden is geen rookworst.
Imo kan dat makkelijk met gerookte paprikapoeder, veel chef koks gebruiken dat, is echt ontzettend sterk qua rookaroma, maar of het gezond is?
Dat is helemaal geen roundup wat je hier kunt kopen. Dat moet je in België halen voor het echte spul.quote:Op maandag 22 april 2024 15:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat mij dan weer verwonderd is dat met roundup ook vanalles in verband gebracht wordt en dat weer wel mag blijven. Zonder probleem.
Er staan 5 rookworst kramen.quote:Op maandag 22 april 2024 15:37 schreef roos94 het volgende:
Waarom moet je de Efteling nu hierbij betrekken
Daar betaalt UNOX gewoon voor, om zich te mogen associeren met AAA-merk De Efteling. Valt nog mee dat Marlboro dit niet doet.quote:
Unox etc wisten al dat de toelatingsperiode zou aflopen.quote:Op maandag 22 april 2024 15:40 schreef Momo het volgende:
Ze kunnen vast wel een rookaroma 2.0 ontwikkelen zonder die giftige stoffen. Echt roken van de worsten zal wel te duur worden. Als ze gewoon Unox etc. de tijd geven om een nieuw product te laten ontwikkelen lijkt mij dat redelijk.
Je woordvolgorde is volgens mij verkeerd.quote:Op maandag 22 april 2024 15:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben je zo verdrietig dat chemische rookaroma's die kanker veroorzaken eventueel verboden worden?
Bizar dat ze dat nog niet gedaan hebben dan als het alternatief kankerverwekkend is . Zal wel weer met geld te maken hebbenquote:Op maandag 22 april 2024 15:43 schreef Za het volgende:
[..]
Unox etc wisten al dat de toelatingsperiode zou aflopen.
https://www.efsa.europa.e(...)up-chair-flavourings
Tja dan kun je ook verhalen beginnen over die oud oom van 90 jaar die zijn hele leven rookt en geen longkanker heeft gekregen. Het is altijd een kans. Lijkt mij niet nodig om een miljoenenpubliek onnodig bloot te stellen aan die kans als er ook alternatieven zijn. Als de overheid helemaal niet zou ingrijpen met dit soort zaken dan zouden voedsel multinationals als wijze van nog uranium in hun producten stoppen als dat makkelijk en goedkoop zou zijn.quote:Op maandag 22 april 2024 15:44 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Je woordvolgorde is volgens mij verkeerd.
Ik ben niet verdrietig trouwens. Maar als je dat wil stellen, dan doe ik even mee.
Ik ben zo verdrietig dat chemische rookaroma's die eventueel kanker kunnen veroorzaken verboden worden. Dan heb ik er het woordje "kunnen" even bijgezet, omdat alles wat je doet risico kan opleveren.
Snowpiercer?quote:Op maandag 22 april 2024 15:10 schreef ReplaR het volgende:
Ik denk dat we uiteindelijk in een lange trein terecht komen waar de elite vooraan zit en de rest van het volk achterin opgepropt, en die krijgen dan alleen maar 'proteďne'-repen als voedsel.
Dit soort bedrijven stoppen er zoveel andere rommel in dat ze ook niet verdedigd moeten worden maar...quote:Op maandag 22 april 2024 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Bizar dat ze dat nog niet gedaan hebben dan als het alternatief kankerverwekkend is . Zal wel weer met geld te maken hebben
...wat denk je dat dit betekent voor natuurlijk gerookte producten als dit erdoorheen komtquote:Het maken van rookaroma begint met het verbranden van hout. De rook die daarbij vrijkomt wordt als het ware 'gevangen' in water, waarna de meeste chemische stoffen er direct uit worden gehaald. Uit onderzoek van de Europese Autoriteit voor Voedselveiligheid (EFSA) blijkt nu dat er daarna toch nog schadelijke stoffen in het rookaroma blijven zitten.
Roken en het effect op je gezondheid door de rookaroma's bij af en toe het eten van een rookworst, is echt op geen enkele manier te vergelijken.quote:Op maandag 22 april 2024 15:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja dan kun je ook verhalen beginnen over die oud oom van 90 jaar die zijn hele leven rookt en geen longkanker heeft gekregen. Het is altijd een kans. Lijkt mij niet nodig om een miljoenenpubliek onnodig bloot te stellen aan die kans als er ook alternatieven zijn. Als de overheid helemaal niet zou ingrijpen met dit soort zaken dan zouden voedsel multinationals als wijze van nog uranium in hun producten stoppen als dat makkelijk en goedkoop zou zijn.
Ja, alleen is dat het niet.quote:Op maandag 22 april 2024 16:02 schreef Twiitch het volgende:
Niet verbieden maar gewoon andere naam geven. Het is geen rookworst maar een kankeronvruchtbaarheidsworst
.quote:Nu wil de Europese Commissie een verbod op de rookaroma’s per 1 juli. Woensdag beslist een speciaal comité hierover
waarom ?quote:Op maandag 22 april 2024 15:04 schreef Harvest89 het volgende:
Varkensgelatine zit in veel producten, niet alleen in gebak en snoep.quote:Op maandag 22 april 2024 15:04 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb zelf varkens gehad en jaren voor allerlei (recreatie) varkens gezorgd in mijn vrije tijd. Het zijn hele intelligente dieren. Als je varkens eet kun je net zo goed honden en apen eten.quote:
Dat is jammer. Ik had gedacht dat dat puur koeienbotten waren.quote:Op maandag 22 april 2024 16:18 schreef Mylene het volgende:
Varkensgelatine zit in veel producten, niet alleen in gebak en snoep.
Je ontkomt er niet in aan, zelfs Paracetamol.quote:Op maandag 22 april 2024 16:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is jammer. Ik had gedacht dat dat puur koeienbotten waren.
Onjuist. Ultrabewerkt voeding zorgt niet voor gezondheidsproblemen. Teveel ervan, en dus gebrek aan zelfbeheersing doet dat. Waarom zouden jij en ik niet van chips mogen genieten op zijn tijd, omdat inferieure zielen elke dag twee zakken leeg eten?quote:Op maandag 22 april 2024 16:15 schreef Mortaxx het volgende:
Goede zaak. Ultrabewerkt voedsel veroorzaakt zoveel gezondheidsproblemen. En ik maar betalen daarvoor
Wat is er 'ongezond' aan?quote:Op maandag 22 april 2024 16:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Goede ontwikkeling. Neprook is ongezond en als je echt rook wil ga je zelf maar vlees roken.
Zoiets denkquote:Op maandag 22 april 2024 16:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Hoe zou zo'n worst eigenlijk smaken zonder het rookaroma? Zoals een gewone knakworst?
Nee want in een gewone knakworst zit ook rook aroma.quote:Op maandag 22 april 2024 16:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Hoe zou zo'n worst eigenlijk smaken zonder het rookaroma? Zoals een gewone knakworst?
Roken ook. Of een pakje 50 euro makenquote:Op maandag 22 april 2024 15:04 schreef Harvest89 het volgende:
En daarna pakken ze zelf nog een schotel bitterballen in Brussel natuurlijk.quote:Op maandag 22 april 2024 16:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
.
Oh, een speciaal comité van de EU, dan moet het wel goed zijn. Democratisch ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |