abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213318177
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 22:10 schreef Zelva het volgende:

[..]
Klinkt niet als echt roken, maar als een methode waarbij het rookaroma live wordt gemaakt en direct toegevoegd.
Waarom zou je dat doen?
Bij een offset smoker rook je ook indirect.
  woensdag 24 april 2024 @ 23:02:41 #182
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213318499
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 22:10 schreef Zelva het volgende:

[..]
Klinkt niet als echt roken, maar als een methode waarbij het rookaroma live wordt gemaakt en direct toegevoegd.
Zoals boven uitgelegd. Een offset smoker. Zoek maar. Het is een soort van kast aan de bbq waarin het smeulende vuur zit. De rook en warmte die gegenereerd wordt, gaat via een kanaal naar de 'grote' kamer waar het vlees is. Die kamer vult zich vanzelf en zo wordt het vlees gegaard.
Denk dat je dit ook makkelijk op grote schaal kan toepassen. Voordeel is, is dat als er brandstof bij moet, je niet het rook- en garingsproces hoeft te verstoren.

Volgens mij worden gerookte vissen zoals makrelen en palingen ook op die manier gerookt.

Is ook gewoon een prima manier. Zelf rook ik mn vlees op de bbq 'gewoon' in mn ketelbbq waar het hout, vuur en vlees in dezelfde kamer zit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213318527
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 23:02 schreef Red_85 het volgende:

Zoals boven uitgelegd. Een offset smoker. Zoek maar. Het is een soort van kast aan de bbq waarin het smeulende vuur zit. De rook en warmte die gegenereerd wordt, gaat via een kanaal naar de 'grote' kamer waar het vlees is. Die kamer vult zich vanzelf en zo wordt het vlees gegaard.
Denk dat je dit ook makkelijk op grote schaal kan toepassen. Voordeel is, is dat als er brandstof bij moet, je niet het rook- en garingsproces hoeft te verstoren.

Volgens mij worden gerookte vissen zoals makrelen en palingen ook op die manier gerookt.

Is ook gewoon een prima manier. Zelf rook ik mn vlees op de bbq 'gewoon' in mn ketelbbq waar het hout, vuur en vlees in dezelfde kamer zit.
Volgens de Hema hangen ze boven een vuurtje:

Al sinds 1936 worden onze rookworsten ambachtelijk bereid en zeven uur gerookt boven een vuurtje van beuken- en eikenhout. De receptuur van onze rookworst is uniek voor HEMA. Met een lekker knapperig velletje en sappig vlees.
https://www.hema.nl/inspiratie/eten-en-drinken/vers-bij-hema
  donderdag 25 april 2024 @ 00:11:35 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213318829
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 23:06 schreef Za het volgende:

[..]
Volgens de Hema hangen ze boven een vuurtje:

Al sinds 1936 worden onze rookworsten ambachtelijk bereid en zeven uur gerookt boven een vuurtje van beuken- en eikenhout. De receptuur van onze rookworst is uniek voor HEMA. Met een lekker knapperig velletje en sappig vlees.
https://www.hema.nl/inspiratie/eten-en-drinken/vers-bij-hema
Roken doe je sowieso niet boven een vuur. Dat doe je boven iets dat smeult. Anders grill je het.

Marketing bullshit van een paar kantoorkutjes.
1947-2016
  donderdag 25 april 2024 @ 11:10:19 #185
3542 Gia
User under construction
pi_213320944
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 23:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zie het er nog van komen dat de EU dit ook gaat verbieden als handelswaar.

Wat je zelf met je smoker rookt in je achtertuin, kunnen ze niet zoveel tegen doen.

Tenzij....tenzij, er een totaal verbod op het produceren van rook, d.m.v. hout(skool) komt.
Dan zijn we fucked!
pi_213321059
Ach, dweilen met de kraan open. Ze verzinnen vast wel een ingrediënt wat goedkoper is, maar nog slechter voor de gezondheid, maar dat nog niet verboden is.
  donderdag 25 april 2024 @ 11:45:30 #187
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_213321258
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 21:46 schreef Za het volgende:

[..]
Overgangsperiode.
Geen verbod per juli, maar over een paar jaar mag het niet meer.
En dan klaagt een grote Amerikaanse multinational (eventueel geholpen door het schuiven van wat bankbiljetjes naar EU-vertegenwoordigers), en dan wordt het nog met vele jaren uitgesteld (zoals glyfosaat).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 25 april 2024 @ 11:47:54 #188
3542 Gia
User under construction
pi_213321278
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:23 schreef Managarm het volgende:
Ach, dweilen met de kraan open. Ze verzinnen vast wel een ingrediënt wat goedkoper is, maar nog slechter voor de gezondheid, maar dat nog niet verboden is.
Suiker is ook heel ongezond, evenals zout, zeker als je het met de zoutpot nog eens extra toevoegt.
Wanneer wordt dat verboden?

Eigenlijk zou je alleen onbewerkt voedsel mogen eten. Vlees, als je het niet meer zou mogen roken of grillen, bakken in een pan met zoutloze roomboter, of garen in een oven. (Liefst helemaal geen vlees, natuurlijk, daarvoor in de plaats insecten, maar niet gefrituurd. Frituren is ongezond)
Groenten het liefst rauw, of gestoomd, zeker niet te lang koken. Aardappelen gekookt, puree of bakken in roomboter. Zeker niet frituren. Rijst alleen volkoren of zilvervlies, anders veel te veel bewerkt. Pasta's, tja, als er iets bewerkt is, is het pasta wel, kan echt niet meer.
Alcohol natuurlijk ook in de ban, evenals frisdrank met suiker, koffie en thee (tenzij vers van de plant)
Snacks voor bij de tv? Snoepgroente, blokje vetarme kaas, ongezoute pinda's en noten, stukjes vers fruit.
  donderdag 25 april 2024 @ 12:43:15 #189
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213321779
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:10 schreef Gia het volgende:

[..]
Zie het er nog van komen dat de EU dit ook gaat verbieden als handelswaar.

Wat je zelf met je smoker rookt in je achtertuin, kunnen ze niet zoveel tegen doen.

Tenzij....tenzij, er een totaal verbod op het produceren van rook, d.m.v. hout(skool) komt.
Dan zijn we fucked!
Breng ze niet op ideeën. Bbq's verbieden.. dan ben ik er klaar mee en ga ik stoppen met alleen commentaar leveren.

Denk dat dat er niet van komt want veel cultureel erfgoed is beschermd en veel heeft te maken met eten waarbij houtrook gebruikt wordt.
Zie het niet snel gebeuren.
1947-2016
  donderdag 25 april 2024 @ 12:45:54 #190
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213321810
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:45 schreef mvdejong het volgende:

[..]
En dan klaagt een grote Amerikaanse multinational (eventueel geholpen door het schuiven van wat bankbiljetjes naar EU-vertegenwoordigers), en dan wordt het nog met vele jaren uitgesteld (zoals glyfosaat).
Terwijl daar veel grotere bizardere effecten op gemeten zijn. Zie zembla van 2/3 weken terug.

Een corrupte bende in brussel.
1947-2016
  donderdag 25 april 2024 @ 12:47:40 #191
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213321834
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:47 schreef Gia het volgende:

[..]
Suiker is ook heel ongezond, evenals zout, zeker als je het met de zoutpot nog eens extra toevoegt.
Wanneer wordt dat verboden?

Eigenlijk zou je alleen onbewerkt voedsel mogen eten. Vlees, als je het niet meer zou mogen roken of grillen, bakken in een pan met zoutloze roomboter, of garen in een oven. (Liefst helemaal geen vlees, natuurlijk, daarvoor in de plaats insecten, maar niet gefrituurd. Frituren is ongezond)
Groenten het liefst rauw, of gestoomd, zeker niet te lang koken. Aardappelen gekookt, puree of bakken in roomboter. Zeker niet frituren. Rijst alleen volkoren of zilvervlies, anders veel te veel bewerkt. Pasta's, tja, als er iets bewerkt is, is het pasta wel, kan echt niet meer.
Alcohol natuurlijk ook in de ban, evenals frisdrank met suiker, koffie en thee (tenzij vers van de plant)
Snacks voor bij de tv? Snoepgroente, blokje vetarme kaas, ongezoute pinda's en noten, stukjes vers fruit.
Genieten en lol in het leven.

Verbieden!!!!
1947-2016
  donderdag 25 april 2024 @ 13:22:58 #192
3542 Gia
User under construction
pi_213322095
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Breng ze niet op ideeën. Bbq's verbieden.. dan ben ik er klaar mee en ga ik stoppen met alleen commentaar leveren.

Denk dat dat er niet van komt want veel cultureel erfgoed is beschermd en veel heeft te maken met eten waarbij houtrook gebruikt wordt.
Zie het niet snel gebeuren.
Er wordt in den lande toch al erg veel geklaagd over de rook van de BBQ van de buren. Ik heb aan een kant een buurvrouw (Sinti, geloof ik) die graag, met veel familie, bbq't. Ik vind dat lekker ruiken en ook de muziek vind ik niet erg. Gezellig, wat reuring in de buurt. Aan de andere kant heb ik een buurman die bij de geringste rook in zijn neus al aan de voordeur staat, met de vraag of we aan het bbq-en zijn, want hij heeft er last van.
En dan hebben wij nog een Weber, waar de deksel op gaat!

Overweeg nu een plancha grill te kopen. Die stook je op hout en is open. Kun je gezellig met je visite omheen staan en je vlees en groenten garen op de plaat.

Overigens twijfelen we voor achter in de tuin, blokhut is rot, tussen een Finse grill kota en een gewone overkapping.
  donderdag 25 april 2024 @ 13:23:40 #193
3542 Gia
User under construction
pi_213322103
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Genieten en lol in het leven.

Verbieden!!!!
Ja, ze zijn helemaal zot!!
pi_213323707
Hoe zit het dan met de vegetarisch variant?
pi_213326003
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 17:04 schreef Mylene het volgende:
Zelfde.
pi_213326354
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 00:27 schreef Farenji het volgende:

[..]
Kun je keelkanker van krijgen.
Vrouwen die een blowjob geven kunnen ook keelkanker krijgen

Helaas lekkere dingen zijn vaak niet gezond dus.

https://www.linda.nl/lifestyle/gezondheid/keelkanker-door-hpv/

Maar de waarheid.
Tegenwoordig krijg je overal kanker van.
Dus waarom nog druk om gaan maken.
  donderdag 25 april 2024 @ 20:43:04 #197
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213326433
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:37 schreef suijkerbuijk het volgende:

Tegenwoordig krijg je overal kanker van.
Dus waarom nog druk om gaan maken.
Precies. Ik heb al 2 soorten kanker, dus blijf ik gewoon rookworst eten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213329106
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 17:04 schreef Mylene het volgende:
Vegetarische varianten mogen maximaal 0,25 drooggewicht aan droge stof van dierlijke oorsprong bevatten. Omdat er tevens sprake is van consumentenbedrog zal de hoofdverantwoordelijke standrechtelijk en ter plaatse worden geëxecuteerd.

De maatregel gaat in op 31 september 2025.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')