Nee, ik heb 6,25 euro verdiend aan deze investering van 1k.quote:Op woensdag 1 mei 2024 09:15 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Doet KoM aan boeterente eigenlijk? Ik kan daar zo snel niets over vinden.
Dan kan je iedergeval weer een patatje oorlog kopen voordat je je 1000 euro exclusief stopt in het volgende project van deze lening nemer.😭quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, ik heb 6,25 euro verdiend aan deze investering van 1k.En nog wat rente tot gepasseerd is.
Ja, ik wacht wel tot iets van Collin of HCN. Ik heb verder prima ervaringen met KOM, in tegenstelling tot wat ik hier vaak lees, maar ik wil wel een beetje overzicht houden en nu zit ik in zoveel verschillende dingen dat dat wel weg is.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dan kan je iedergeval weer een patatje oorlog kopen voordat je je 1000 euro exclusief stopt in het volgende project van deze lening nemer.😭
Neem aan dat KOM ook wel wat geleerd heeft, en de grootste problemen zijn denk ik dan ook al wel van 5+ jaar geleden. Daarnaast hebben ze natuurlijk de vergunning gekregen en daar zal echt gekeken worden naar de lopende processen en vast ook wel wat probleemdossiers en de opvolging ervan. Alleen als het vertrouwen eenmaal weg is...quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, ik wacht wel tot iets van Collin of HCN. Ik heb verder prima ervaringen met KOM, in tegenstelling tot wat ik hier vaak lees, maar ik wil wel een beetje overzicht houden en nu zit ik in zoveel verschillende dingen dat dat wel weg is.
Het zijn beide geen topbedrijven zo te zien. Wat er binnenkomt (en dat is niet héél veel) dat gaat vlot op.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:53 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe Collin:
Schoonheidssalon Manon & Bouwservice-bedrijf H. van Kan
¤ 70.000 | 8,0% rente | 60 maanden
Met 2de hypotheek op woonhuis
Dan maar contant ophalen die aflossingen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:07 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het zijn beide geen topbedrijven zo te zien. Wat er binnenkomt (en dat is niet héél veel) dat gaat vlot op.
Het verbaast me een beetje dat er zo weinig verdiend wordt al heb ik daar wel een vermoeden van een bepaalde kleursoort bij.
Linkje is welkom
Hier het onder te zetten woonhuis:quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan maar contant ophalen die aflossingen.
Wat betreft het vertrouwen als dat eenmaal weg is, geldt bij mij ook voor Capital Circle. Die zijn nu samen met KOM en vallen ook onder hun vergunning.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:02 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Neem aan dat KOM ook wel wat geleerd heeft, en de grootste problemen zijn denk ik dan ook al wel van 5+ jaar geleden. Daarnaast hebben ze natuurlijk de vergunning gekregen en daar zal echt gekeken worden naar de lopende processen en vast ook wel wat probleemdossiers en de opvolging ervan. Alleen als het vertrouwen eenmaal weg is...
Zo is het. Capital Circle gaat volgens mij achter geen enkele wanbetaler aan. Dat is na de overname door KOM zeker niet verbeterd. Ben Blij met alles wat nog binnen komt via deze organisatie en hoop dat nu nog betalende lening nemers niet door krijgen hoe makkelijk het is om als wanbetaler van je schulden af te komen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:40 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Wat betreft het vertrouwen als dat eenmaal weg is, geldt bij mij ook voor Capital Circle. Die zijn nu samen met KOM en vallen ook onder hun vergunning.
Ik heb nu weer een ouder project wat niet meer betaalt, de termijnen maart en april zijn niet ontvangen. Zou zoiets bij HCN of Collin het geval zijn, dan was er al lang een update geweest. Maar niet bij Capital, die hebben tot nu niet niets gemeld.
Vorig jaar idem bij een project wat vanaf september niet meer betaalde en volgens een bericht in de krant al in juli was gesloten. Pas in november kwam Capital met een update, nadat ik al 2 keer een mail gestuurd waar geen reactie op kwam. Ja, pas 3 weken na versturen van die update kreeg ik een nietszeggende reply, dat het hen onbekend was of ik al een reactie had ontvangen op mijn mail (?) en waarin werd gewezen op de update van 3 weken eerder.
Schijf 2 vervaltquote:Op dinsdag 30 april 2024 13:04 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 3 jarig SiG project:
Nijborgmeen 3 in Harderwijk LIVE 2 mei 2024 om 11.00 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Nijborgmeen 3 in Harderwijk. Je kunt vanaf 2 mei 2024 om 11.00 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 3 jaar. De LTV van het pand is 80% van de waarde in verhuurde staat van ¤ 380.000.
Rentevergoedingen gemengd tarief:
Schijf 1A: 6,50% ¤ 190.000
Schijf 1B: 7,95% ¤ 76.000
Schijf 2: 8,40% ¤ 38.000
Het betreft een tussenwoning met 5 slaapkamers, tuin en een balkon. Het object is gelegen in de wijk Stadsweiden in Harderwijk. Harderwijk is een Hanzestad en ligt aan het Wolderwijd, het water tussen Gelderland en Flevoland. De wijk is aan de zuidzijde van het centrum gesitueerd, dichtbij het water en de voorzieningen in het centrum.
https://investeren.sameni(...)erwijk-nijborgmeen-3
Ik ben ook blij met alles wat nog binnen komt. Ik heb nu nog 3 wel betalende projecten, de laatste looopt tot mei 2025 en het totaal nog openstaande bedrag is minder dan mijn vaste inleg in nieuwe projecten. Dus nog een jaartje en het is einde Capital voor mij.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Zo is het. Capital Circle gaat volgens mij achter geen enkele wanbetaler aan. Dat is na de overname door KOM zeker niet verbeterd. Ben Blij met alles wat nog binnen komt via deze organisatie en hoop dat nu nog betalende lening nemers niet door krijgen hoe makkelijk het is om als wanbetaler van je schulden af te komen.
Zat in de eerste 8% 18 maanden met nog 6 maanden te gaan.quote:Op dinsdag 30 april 2024 13:45 schreef gerbennn het volgende:
[..]
Ja dat vond ik ook al curieus. En dan is er nog een mysterieuze (of in ieder geval niet met naam genoemde) BV die ook nog even een (grotendeels) materiële borgstelling doet. Raar dat die niet gewoon bij naam genoemd wordt en even een graydon rating ofzo erbij gegeven wordt.
Ik denk er nog even over, maar ik neig toch naar links laten liggen.
het is geen gemengd tarief maarquote:Op woensdag 1 mei 2024 15:36 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Schijf 2 vervalt
Op verzoek van relatie zal het financieringsbedrag aangepast worden naar 70% van de marktwaarde in verhuurde staat.
Op 2 mei 2024 om 11.00 uur gaat het project aan de Nijborgmeen 3 in Harderwijk LIVE en kunnen er vanaf dat moment investeringstoezeggingen gedaan worden. De looptijd bedraagt 3 jaar. De LTV van het pand is 70% van de waarde in verhuurde staat van ¤ 380.000.
Schijf 1A: 6,50% ¤ 190.000
Schijf 1B: 7,95% ¤ 76.000
Was ook mijn eerste gedachte!quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:16 schreef obligataire het volgende:
Bij het lezen van dit bericht:
https://www.gelderlander.(...)oit-gezien~a5c88048/
moest ik direct denken aan onze vrienden van Jo**go.
Ik bedoel maar, het had zomaar gekund, ze hadden nog één schip over dat nog dreef.![]()
Leuke kleine lening. Als er een linkje is. Graag!quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:23 schreef Tjalala het volgende:
Nog een nieuwe Collin:
Nathraph Holding B.V.
¤ 35.000 | 8,0% rente | 60 maanden
Met ook een 2de hypotheek op de woning.
Linkje: https://www.collincrowdfu(...)953950048d8d9b0b98faquote:Op woensdag 1 mei 2024 12:53 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe Collin:
Schoonheidssalon Manon & Bouwservice-bedrijf H. van Kan
¤ 70.000 | 8,0% rente | 60 maanden
Met 2de hypotheek op woonhuis
Bedankt voor de link. Snippertje meegenomen op basis van de ruime overwaarde.quote:Op donderdag 2 mei 2024 02:40 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Linkje: https://www.collincrowdfu(...)953950048d8d9b0b98fa
Apart lang perceel
[ afbeelding ]
Lijkt op een gesplitst groot woonhuis/boerderij qua personeel, vind ik niet heel raarquote:Op donderdag 2 mei 2024 02:40 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Linkje: https://www.collincrowdfu(...)953950048d8d9b0b98fa
Apart lang perceel
[ afbeelding ]
Lijkt me ook, dat hele stuk zal ooit van opa geweest zijn die op eigen terrein 2 bedrijfswoningen liet bouwen voor de kinderen. Of die splitsing mooi gelukt is laat ik me niet over uitquote:Op donderdag 2 mei 2024 07:21 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Lijkt op een gesplitst groot woonhuis/boerderij qua personeel, vind ik niet heel raar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ZekerhedenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:00 schreef obligataire het volgende:
Ome Novag gaat de verlenging in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ZekerhedenIk twijfel of ik aan de herfinanciering mee ga doen. Eerst maar eens voorstel afwachtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm, de kaart die ik bekeken heb (https://perceelloep.nl/HHM00/A/2490) geeft aan dat 2490 zowel nummer 25 als 25A omvat, en dat 2491 nummer 27 is en dat 2418 nummer 29 is.quote:Op donderdag 2 mei 2024 09:02 schreef obligataire het volgende:
Volgens google maps zit de salon (?) op nr 25A, maar volgens de kadastrale kaart hoort dit bij 2418 en niet bij 2490. Dat zou niet moeten kunnen?
Dat is altijd wijs, maar met deze zekerheid en 8,5% rente mogen ze me opschrijvenquote:Op donderdag 2 mei 2024 10:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik aan de herfinanciering mee ga doen. Eerst maar eens voorstel afwachten
door de verlaging van de lening durf ik hem ruim in 1B mee te nemenquote:Op woensdag 1 mei 2024 16:53 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
het is geen gemengd tarief maar
Risicoclassificatie: Residentieel is voor dit project van toepassing.
Deze neem ik ook wel mee.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:35 schreef Belegger9 het volgende:
[..]
door de verlaging van de lening durf ik hem ruim in 1B mee te nemen
Neequote:Op donderdag 2 mei 2024 10:50 schreef Belegger9 het volgende:
Weet iemand of de maximale grens van ¤80.000 nog geldt bij sameningeld?
Deze is volgens mij vervallen bij alle platforms die een Europese vergunning hebben gekregen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:57 schreef Belegger9 het volgende:
[..]
waardoor komt het dat die weg is gevallen?
CCF project hierdoor net gemist. SIG wel meegenomenquote:Op donderdag 2 mei 2024 11:01 schreef Belegger9 het volgende:
SIG binnen 1 minuut vol. Ruim meegenomen in 1B
Ook 1a. Als ik 1B probeer dan lukt dat toch niet en als ik dan overstap op 1a zit die inmiddels ook vol.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:02 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
CCF project hierdoor net gemist. SIG wel meegenomen
Die vier losse (kleinere) borgstellingen bevallen mij ook wel. Zijn toch bedragen waar je in het geval van verhaal nog wel eens iets op terug gaat krijgen. (Kwestie van "If you owe the bank $100 that's your problem. If you owe the bank $100 million, that's the bank's problem.")quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:22 schreef obligataire het volgende:
Méér kans heb je bij GvEDat heeft zijn redenen uiteraard.
Ik heb wel een hapje meegenomen van de Franchise Extrawurst.
https://www.geldvoorelkaa(...)=28669&code=KL28669i
Privé borg (materieel) tesamen van 125K op 200K en aflopend.
Ik heb daar wel vertrouwen in.
Die Duitse streetfood dat lusten de Niederländer ook graag.
Over een paar maanden is de Nijmeegse Vierdaagse, dan mogen ze sowieso al flink inslaan.
Dat vond ik ook, maar aan de andere kant vind ik de aflopende borgstelling van maar 60% van de lening wel wat voorzichtig. Ze zeggen in feite “laat de leningnemers maar 40% van het ondernemersrisico dragen want we vertrouwen het niet helemaal”.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:17 schreef gerbennn het volgende:
[..]
Die vier losse (kleinere) borgstellingen bevallen mij ook wel. Zijn toch bedragen waar je in het geval van verhaal nog wel eens iets op terug gaat krijgen.
Aflopen van de borgstelling was inderdaad niet nodig geweest. Zeker bij een partiële borgstelling zou je verwachten dat deze gewoon in stand blijft gedurende de hele lening.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:38 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Dat vond ik ook, maar aan de andere kant vind ik de aflopende borgstelling van maar 60% van de lening wel wat voorzichtig. Ze zeggen in feite “laat de leningnemers maar 40% van het ondernemersrisico dragen want we vertrouwen het niet helemaal”.
Risicolees vermogen verstrekken bestaat nu eenmaal niet, anders dan aan de Staat.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:38 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Dat vond ik ook, maar aan de andere kant vind ik de aflopende borgstelling van maar 60% van de lening wel wat voorzichtig. Ze zeggen in feite “laat de leningnemers maar 40% van het ondernemersrisico dragen want we vertrouwen het niet helemaal”.
Zelfs (o.a. Duitse) staatsleningen zijn wel eens afgestempeld, maar in het geval van de braadworsten valt het risico/rendementskwartje voor mij in ieder geval op "niet doen".quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Risicolees vermogen verstrekken bestaat nu eenmaal niet, anders dan aan de Staat.
Deel 1 draait zonder issues dus deze rol ik wel door denk ik.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:14 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 3 jarig herfinancierinsproject bij SiG:
Bergweg 261A en 261B in Rotterdam Herfinanciering LIVE 5 mei 2024 om 12.00 uur
Vandaag presenteren wij de herfinanciering van het project aan de Bergweg 261A en 261B in Rotterdam. Je kunt vanaf 5 mei 2024 om 12.00 uur investeringen toezeggen. De LTV van het pand is 85% van de waarde in verhuurde staat van ¤ 850.000.
Schijf 1A: 6,90% ¤ 425.000
Schijf 1B: 8,35% ¤ 170.000
Schijf 2: 8,80% ¤ 127.500
Het betreft een combinatiepand met op de begane grond een bedrijfsruimte met daarboven 2 zelfstandige appartementen. Het object is gelegen aan de rand van de wijken Liskwartier en Oude Noorden. Het pand is goed bereikbaar met veel voorzieningen in de buurt. Op fietsafstand ligt het centrum van Rotterdam.
https://investeren.sameni(...)261b-herfinanciering
Ze vielen bij mij af omdat in de introductie stond ..... en stationsrestaurants. Ik denk niet dat ze serieuze gesprekken met de NS hebben gevoerd over een braadwosten verkooppunt op het station. Dus geen vertrouwen in de rest van de info.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:29 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Zelfs (o.a. Duitse) staatsleningen zijn wel eens afgestempeld, maar in het geval van de braadworsten valt het risico/rendementskwartje voor mij in ieder geval op "niet doen".
Vind ik ook. Ze geven die 10% rente niet vanwege onze mooie blauwe ogen 😉 Door eens wat vaker een klein hapje in zo'n typisch cf project te stoppen spreid en mitigeer je het risico, zouden ze bij NLI zeggen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Risicolees vermogen verstrekken bestaat nu eenmaal niet, anders dan aan de Staat.
Ik laat hem (nogmaals) voorbij gaan, het Oude Noorden is gevaarlijk vanwege de funderingsproblemen (paalrot). De Bergweg heeft grote problemen. Bovendien lijkt me een woon/winkelpand moeilijk te slijten als er daadwerkelijk een probleem oppopt.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:35 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Deel 1 draait zonder issues dus deze rol ik wel door denk ik.
Dit is inderdaad wel een leuk project wat ik ook wel wil meenemenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:37 schreef KrekelJapie het volgende:
APJ Projecten
¤ 178.000 | 8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/apj-projecten/
Leuk project met 1e hypotheek bedrijfsunit en 2e hypotheek woonhuis. Linkje is welkom
Staat nu open.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:10 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wel een leuk project wat ik ook wel wil meenemen
Ditquote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:21 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Heb je toevallig het linkje opgeslagen? Daarmee kunnen we alsnog investeren.
Nee dat heb ik niet.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:21 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Heb je toevallig het linkje opgeslagen? Daarmee kunnen we alsnog investeren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
linkje: https://www.collincrowdfu(...)g/Lu5vOGrM7EDl-47922quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:53 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project via Knabbel & Babbel met een 1e hypotheek op parkeerplaatsen:
Otium Exploitatie B.V.
¤ 750.000 | 8,0% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/otium-exploitatie-b-v/
quote:Wij hebben u eerder aangegeven dat wij in afwachting waren van de jaarcijfers 2023 en een prognose 2024 om deze informatie te staven.
Tot op heden hebben wij deze informatie, ondanks herhaald verzoek, nog niet mogen ontvangen mede vanwege vertraging bij de boekhouder. In plaats hiervan verlangen wij voor u als investeerders een hogere rente vergoeding en wel met 1,5 %.
Nu wij hier een goede zekerheidspositie hebben willen wij de cijfers niet langer afwachten, temeer de opschorting inmiddels al bijna 4 maanden voortduurt. De beide financieringen zijn gedekt door een tweede hypotheek op de prive woning van ¤ 350.000,- waarvoor volgens de laatste informatie voldoende overwaarde boven de eerste hypotheek aanwezig is.
Het oorspronkelijke leenbedrag van de beide leningen gezamenlijk bedroeg ¤ 350.000,-. Op dit moment is er een nog een uitstaande hoofdsom van afgerond ¤ 215.000,-. Voor een overzicht van de verstrekte zekerheden verwijzen wij u naar de pitch.
Concreet betekent dit verzoek voor u dat:
• De aflossingen op de lening worden opgeschort van januari tot en met juli 2024;
• De looptijd van de lening wordt verlengd met zeven maanden;
• De rente op de leningen wordt verhoogd met 1,5 %;
• De rente correct en tijdig door de ondernemer tijdig moet worden voldaan.
Het verzoek zoals hiervoor geformuleerd leggen wij met een positief advies aan u voor en nodigen u uit om uw stem binnen een termijn van 14 dagen uit te brengen.
Zijn ze hier vergeten een EBI te uploaden? Ik zie hem in ieder geval niet staanquote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:53 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project via Knabbel & Babbel met een 1e hypotheek op parkeerplaatsen:
Otium Exploitatie B.V.
¤ 750.000 | 8,0% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/otium-exploitatie-b-v/
Ik lees de tekst meer als "ondernemer werkt niet mee, dus we maken eigen voorstel". Ik ben er nog niet van overtuigd dat de ondernemer dit zomaar gaat accepteren gezien m'n vermoeden van een opgezette vertragingstactiek, lijkt me dus inderdaad een eenzijdig voorstel vanuit ccf.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Dit lijkt op een eenzijdige aanpassing vanuit CCF ivm verzoek ondernemer.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De EBI staat er inderdaad niet. Verder begrijp ik het hele verhaal niet zo goed, behalve dan dat ik sterk het idee krijg dat ze ergens 750k willen vrijspelen. De hypotheek wordt als ik het goed lees niet op het parkeerterein gevestigd, maar op het gebouw wat er al staat. Maar dat zou toch van de particuliere beleggers/VVE zijn? Om een of ander reden lijkt de pitch gewoon nog niet af, of is dit de standaard van de coaches en moeten we het daar maar mee doen? Want de bv die geldnemer is heeft ook maar 2x 40% = 80% aandeelhouders, waar is die andere 20%?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:34 schreef gerbennn het volgende:
[..]
Zijn ze hier vergeten een EBI te uploaden? Ik zie hem in ieder geval niet staan
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:14 schreef tnhb het volgende:
[..]
Ik lees de tekst meer als "ondernemer werkt niet mee, dus we maken eigen voorstel". Ik ben er nog niet van overtuigd dat de ondernemer dit zomaar gaat accepteren gezien m'n vermoeden van een opgezette vertragingstactiek, lijkt me dus inderdaad een eenzijdig voorstel vanuit ccf.Laat ze de hyp maar opeisen. Dat zet ze wel in beweging.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegen gestemd.
Ik twijfel nog wat, voorstel is op zich niet verkeerd. Maar juist door het blijkbaar uitblijven van actie van de ondernemer gaat denk ik mijn keuze ook naar tegen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:51 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Laat ze de hyp maar opeisen. Dat zet ze wel in beweging.
Tegen gestemd.
Als een ondernemer netjes communiceert en echt probeert een oplossing te vinden, ben ik meestal wel bereid in te stemmen met een voorstel. Maar dit riekt naar obstructie en dat wil ik niet stimuleren dus ik neig ook naar tegen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:54 schreef tnhb het volgende:
[..]
Ik twijfel nog wat, voorstel is op zich niet verkeerd. Maar juist door het blijkbaar uitblijven van actie van de ondernemer gaat denk ik mijn keuze ook naar tegen.
Ik neig naar "voor", vanwege de combinatie van de renteverhoging en goede zekerheden.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als een ondernemer netjes communiceert en echt probeert een oplossing te vinden, ben ik meestal wel bereid in te stemmen met een voorstel. Maar dit riekt naar obstructie en dat wil ik niet stimuleren dus ik neig ook naar tegen.
Er wordt niets gezegd wat er na juli 2024 gaat gebeuren. Worden de zekerheden dan wel uitgewonnen? Of zien we dat dan wel weer?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:28 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Ik neig naar "voor", vanwege de combinatie van de renteverhoging en goede zekerheden.
Om precies deze reden heb ik voor gestemd. Voor 8.5 en 9.5% mag hij van mij uitstel krijgen, de hypotheek is voldoende dekkend en loopt niet weg.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:28 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Ik neig naar "voor", vanwege de combinatie van de renteverhoging en goede zekerheden.
Ik denk dat ik dat ook maar doe. WOZ is inmiddels 700k. Dus nog eens 125k hoger dan tijdens de taxatie in 2020. De ltv was al prima en is hierdoor ook sterk verbeterd.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:50 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Om precies deze reden heb ik voor gestemd. Voor 8.5 en 9.5% mag hij van mij uitstel krijgen, de hypotheek is voldoende dekkend en loopt niet weg.
Dan moeten de aflossingen weer worden hervat zoals ik het lees.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:47 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Er wordt niets gezegd wat er na juli 2024 gaat gebeuren. Worden de zekerheden dan wel uitgewonnen? Of zien we dat dan wel weer?
Geduld levert meer rendement op dan emotiequote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als een ondernemer netjes communiceert en echt probeert een oplossing te vinden, ben ik meestal wel bereid in te stemmen met een voorstel. Maar dit riekt naar obstructie en dat wil ik niet stimuleren dus ik neig ook naar tegen.
Ik begrijp niet direct wat je bedoelt met de opmerking over de hypotheek, of is dit inmiddels aangepast? Ik zie wel dat de pitch nog onderhanden is, wijzigen inleg is momenteel niet mogelijk.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:26 schreef tnhb het volgende:
[..]
De EBI staat er inderdaad niet. Verder begrijp ik het hele verhaal niet zo goed, behalve dan dat ik sterk het idee krijg dat ze ergens 750k willen vrijspelen. De hypotheek wordt als ik het goed lees niet op het parkeerterein gevestigd, maar op het gebouw wat er al staat. Maar dat zou toch van de particuliere beleggers/VVE zijn? Om een of ander reden lijkt de pitch gewoon nog niet af, of is dit de standaard van de coaches en moeten we het daar maar mee doen? Want de bv die geldnemer is heeft ook maar 2x 40% = 80% aandeelhouders, waar is die andere 20%?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is in eerste instantie een onderdekking maar dat wordt met dat depot netjes opgelost.Pecunia non olet
Dat snap ik, maar de kans dat dat gaat gebeuren lijkt me niet zo groot. De omstandigheden met restaurant zullen in die paar maanden niet veranderen. Enige optie is dat het huis in de verkoop gaat, maar daar ik in geen enkele update sprake van.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:25 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Dan moeten de aflossingen weer worden hervat zoals ik het lees.
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 23:05 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik begrijp niet direct wat je bedoelt met de opmerking over de hypotheek, of is dit inmiddels aangepast? Ik zie wel dat de pitch nog onderhanden is, wijzigen inleg is momenteel niet mogelijk.
De hypotheek wordt gevestigd op de percelen grond, ik heb het niet nagekeken maar logischerwijze is dat het terrein waar ze die uitbreiding op gaan realiseren.
Even los van het 'coachverhaal', volgens mij is dit een parel van een project. Initiatiefnemers bulken blijkbaar van de winst en cash, leggen even 2 ton in en breiden hun bedrijf uit met een m.i. plausibel verhaal.
Doet me een beetje denken aan het project van Ome Berg***er***voet.Het is inderdaad de parkeerplaats en een stukje grond achter het pandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is in eerste instantie een onderdekking maar dat wordt met dat depot netjes opgelost.![]()
In de tussentijd zullen de (jaar)cijfers hopelijk wél beschikbaar zijn. Die boekhouder zal wellicht wat harder gaan lopen als hij zijn rekeningen betaald krijgt.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 23:07 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar de kans dat dat gaat gebeuren lijkt me niet zo groot. De omstandigheden met restaurant zullen in die paar maanden niet veranderen. Enige optie is dat het huis in de verkoop gaat, maar daar ik in geen enkele update sprake van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Linkje CCF W*k*m*r:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ook moeite de investeringen in crowdfunding op peil te houden. Dat komt omdat de meeste goede projecten al vol zijn voordat ik tijd heb om te investeren (te druk). Daarnaast is de administratieve last best aanzienlijk afgezet tegen een gemakkelijkere investering in aandelen. Ik houd het vooral aan als diversificatie alleen begin ik daar steeds meer aan te twijfelen of het de tijdsinvestering nog wel waard is. Dan blijft nog over dat je hiermee bepaalde bedrijven helpt die bij een bank niet altijd terecht kunnen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:31 schreef InVestEerder het volgende:
Ik had verwacht dat CRE direct een pak nieuwe leningen van de plank zou kunnen trekken, nu ze eindelijk hun vergunning binnen hebben. Maar het blijft nog akelig stil. Vergunning is wel gemeld in hun 'blog' en FB, maar investeerders hebben er niet eens een mail over gekregen. Vind ik heel eigenaardig!
Binnenkort staan er daar behoorlijk wat aflossingen op de rol; Maarssen, Nieuwegein II, Saksen I en ook Erfurt en Emmerich zullen nu onderhand wel een keer gaan komen. Allemaal projecten tegen nog betrekkelijk lage rentes, dus nieuwe bestemmingen tegen een actueel renteniveau zijn van harte welkom.
Ik ben weliswaar niet echt tevreden over dit platform, maar 'onderaan de streep' heb ik daar nog niets misgelopen.
En ik zou tóch wel graag een beetje blijven spreiden.....
Naar mijn mening worden de leningen bij CCF er gemiddeld zeker niet beter op de laatste tijd en dan moet je de verleiding weerstaan om de lat maar iets lager te gaan leggen. Want dan komt er vroeg of laat een tijd dat je daar spijt van gaat krijgen.
Lijkt inmiddels aangepast, er staan nu kadastrale nummers bij, volgens mij eerst alleen een adres en dat verwees naar perceel RSD00/I/1391 (een hal, volgens mij niet het hotel, dat zit als ik me niet vergis op namelijk op 6-8). Het ene is een strook aan de achterkant van die hal (485m2) wat prima als parkeerplaats is in te richten en het andere is het bestaande parkeerterrein aan de voorkant (1409m2) van de hal.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 23:05 schreef obligataire het volgende:
Ik begrijp niet direct wat je bedoelt met de opmerking over de hypotheek, of is dit inmiddels aangepast?
Kan me inderdaad niet voorstellen dat gezien het grote aantal parkeerplaatsen dat extra plekken nodig zijn, maar hotel/congress bezoekers boeken toch vaak een plekje zo dichtbij mogelijk.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:35 schreef tnhb het volgende:
[..]
Lijkt inmiddels aangepast, er staan nu kadastrale nummers bij, volgens mij eerst alleen een adres en dat verwees naar perceel RSD00/I/1391 (een hal, volgens mij niet het hotel, dat zit als ik me niet vergis op namelijk op 6-8). Het ene is een strook aan de achterkant van die hal (485m2) wat prima als parkeerplaats is in te richten en het andere is het bestaande parkeerterrein aan de voorkant (1409m2) van de hal.
Morgen om 12.00 uur maar weer klaar zitten voor SIG.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik heb ook moeite de investeringen in crowdfunding op peil te houden. Dat komt omdat de meeste goede projecten al vol zijn voordat ik tijd heb om te investeren (te druk). Daarnaast is de administratieve last best aanzienlijk afgezet tegen een gemakkelijkere investering in aandelen. Ik houd het vooral aan als diversificatie alleen begin ik daar steeds meer aan te twijfelen of het de tijdsinvestering nog wel waard is. Dan blijft nog over dat je hiermee bepaalde bedrijven helpt die bij een bank niet altijd terecht kunnen.
Kan je Otium niet vanuit je profiel of met investeringslink investeren?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 18:57 schreef obligataire het volgende:
Op het moment is het aanbod toch wel weer aardig bij Collin.
APJ heb ik heel royaal op ingeschreven, Otium ga ik verdubbelen zo gauw dat weer kan, Wokamor doe ik met mijn basisinleg.
Het is logisch dat we een project proberen te beoordelen op zijn haalbaarheid. In dit geval heb ik de indruk dat dit een professioneel bedrijf is met een gezonde winstgevendheid dus dan ben ik toch al gauw geneigd te denken dat ze weten wat ze doen. De grond van de buren komt trouwens maar éénmaal te koop zeggen ze wel eens dus ik snap dat ze die kans aangrijpen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:35 schreef tnhb het volgende:...... En mogelijk ook wel omdat er daar altijd heel veel (gratis) parkeerruimte was vraag ik me af wie daar gaat parkeren, maar misschien moet ik me niet met het businessmodel bezighouden
![]()
Nee het lukt me nog steeds niet om de inleg te wijzigen. Deze tekst heb ik nog nooit gezien.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:00 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Kan je Otium niet vanuit je profiel of met investeringslink investeren?
APJ en Otium heb ik ook meegenomen, Wokamor sla ik vooralsnog over.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 18:57 schreef obligataire het volgende:
Op het moment is het aanbod toch wel weer aardig bij Collin.
APJ heb ik heel royaal op ingeschreven, Otium ga ik verdubbelen zo gauw dat weer kan, Wokamor doe ik met mijn basisinleg.
We gaan het zien, waarschijnlijk heb je weer 1 tot 2 minuten de tijd voor schijf 1Aquote:Op zaterdag 4 mei 2024 18:43 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Morgen om 12.00 uur maar weer klaar zitten voor SIG.
De leningen vervallen uiterlijk 30 augustus 2024.quote:Update 10 januari:
Wij ondersteunen dit verzoek onder de navolgende voorwaarden:
• Het onroerend goed wordt verkocht via een ons conveniërende makelaar. Naar verwachting zullen de verkoopopdrachten gegund worden aan lokale makelaars.
• De verkoopopbrengst wordt aangewend voor aflossing van de leningen.
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:08 schreef delcielo het volgende:
Linkje CCF *PJ Pr*j*ct*n:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Linkje CCF W*k*m*r:Had verwacht dat deze 2 leningen wel harder vol zouden lopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Investeringen zijn alleen uit dit forum. Ze staan nog niet voor iedereen openquote:Op zondag 5 mei 2024 11:17 schreef Slijker het volgende:
[..]
Had verwacht dat deze 2 leningen wel harder vol zouden lopen
Gaat toch niet zo hard. Er is nog ruimte.quote:Op zondag 5 mei 2024 09:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
APJ en Otium heb ik ook meegenomen, Wokamor sla ik vooralsnog over.
[..]
We gaan het zien, waarschijnlijk heb je weer 1 tot 2 minuten de tijd voor schijf 1A
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het meest recente bericht is weliswaar uit 2021, maar het werk ziet er op zijn eigen foto's in ieder geval heel netjes uit. Ook viel het mij op dat hij soms samenwerkt met Bouwbedrijf Van Garderen, dat zijn loods precies naast het aan te kopen object in Steenbergen heeft. Dat lijkt mij ook een positief detail.gr gr
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die laatste is het verhaal wel van bekend en komt wel goed zodra de gelden van de verkochte woning binnen zijn. Navraag leerde me dat van de andere vier GVE de betalingen wel binnengekregen heeft en dat deze met de volgende verzamelbetaling meegenomen worden. Maar wel gaar dat je daar dus zelf weer achter moet komen bij je controle en na moet gaan vragen in plaats van dat hun systemen je direct een melding en duidelijkheid geven...
History doesn't repeat itself, but it rhymes.
Deze zaken kosten mij veel uitzoekwerk en administratieve lasten omdat de betaaldatum dan twee weken komt te liggen. GvE kan dit vaak gewoon uit het depot uitbetalen, maar doet dit nog steeds niet ondanks dat hier juist het depot voor bedoeld is.quote:Op zondag 5 mei 2024 16:32 schreef HappyCashew het volgende:
Die laatste is het verhaal wel van bekend en komt wel goed zodra de gelden van de verkochte woning binnen zijn. Navraag leerde me dat van de andere vier GVE de betalingen wel binnengekregen heeft en dat deze met de volgende verzamelbetaling meegenomen worden. Maar wel gaar dat je daar dus zelf weer achter moet komen bij je controle en na moet gaan vragen in plaats van dat hun systemen je direct een melding en duidelijkheid geven...
Inderdaad. Bovendien vraag ik me af of dit geen foutje van GvE zelf is, het zijn er wel erg veel. Ik heb zelf ook deze twee nog die ontbraken:quote:Op zondag 5 mei 2024 17:42 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Deze zaken kosten mij veel uitzoekwerk en administratieve lasten omdat de betaaldatum dan twee weken komt te liggen. GvE kan dit vaak gewoon uit het depot uitbetalen, maar doet dit nog steeds niet ondanks dat hier juist het depot voor bedoeld is.
Hoezo wokamor overslaan? Lineaire aflossing en flinke overwaarde op een nieuw huis.quote:Op zondag 5 mei 2024 09:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
APJ en Otium heb ik ook meegenomen, Wokamor sla ik vooralsnog over.
[..]
We gaan het zien, waarschijnlijk heb je weer 1 tot 2 minuten de tijd voor schijf 1A
Maar wel negatief bedrijfskapitaal. Daarom zelf minder meegenomen dan de andere 2.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:36 schreef quepos het volgende:
[..]
Hoezo wokamor overslaan? Lineaire aflossing en flinke overwaarde op een nieuw huis.
quote:Op zondag 5 mei 2024 16:32 schreef HappyCashew het volgende:
Hallo allemaal!
Na alweer een paar jaartjes hier meelezen en lurken(veel van geleerd!) toch maar eens posten en even een introductie. Sinds 2016 houd ik me bezig met crowdfunding, eerst enkel via GVE, vervolgens kwamen daar Collin (hier doe ik de laatste jaren verreweg het meest) en SIG bij. Wellicht ga ik binnenkort ook nog op HCN beginnen.
Dan meteen maar even on-topic en ter info aan de anderen. Bij de laatste verzamelbetaling van GVE van afgelopen dinsdag ontbraken er bij mij maar liefst vijf betalingen zonder dat ik daar op gewezen werd met een update:Welkom hier!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die laatste is het verhaal wel van bekend en komt wel goed zodra de gelden van de verkochte woning binnen zijn. Navraag leerde me dat van de andere vier GVE de betalingen wel binnengekregen heeft en dat deze met de volgende verzamelbetaling meegenomen worden. Maar wel gaar dat je daar dus zelf weer achter moet komen bij je controle en na moet gaan vragen in plaats van dat hun systemen je direct een melding en duidelijkheid geven...
Bedankt voor je eerste bijdrage en dat er nog maar vele mogen volgen.
Inderdaad. In mijn mail heb ik ze ook gevraagd waarom het depot in deze gevallen niet gebruikt is maar deze vraag kreeg ik geen antwoord op.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:42 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Deze zaken kosten mij veel uitzoekwerk en administratieve lasten omdat de betaaldatum dan twee weken komt te liggen. GvE kan dit vaak gewoon uit het depot uitbetalen, maar doet dit nog steeds niet ondanks dat hier juist het depot voor bedoeld is.
Dat viel bij dit project wel mee. Bijna 24 uur later nog wat ruimte in schijf 1A en 2.quote:Op zondag 5 mei 2024 09:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |