abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 mei 2024 @ 11:07:02 #201
13309 nostra
ask why
pi_213380306
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 09:15 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Doet KoM aan boeterente eigenlijk? Ik kan daar zo snel niets over vinden.
Nee, ik heb 6,25 euro verdiend aan deze investering van 1k. :+ En nog wat rente tot gepasseerd is.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_213380611
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2024 11:07 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, ik heb 6,25 euro verdiend aan deze investering van 1k. :+ En nog wat rente tot gepasseerd is.
Dan kan je iedergeval weer een patatje oorlog kopen voordat je je 1000 euro exclusief stopt in het volgende project van deze lening nemer.😭
  woensdag 1 mei 2024 @ 12:12:44 #203
13309 nostra
ask why
pi_213381062
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 11:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Dan kan je iedergeval weer een patatje oorlog kopen voordat je je 1000 euro exclusief stopt in het volgende project van deze lening nemer.😭
Ja, ik wacht wel tot iets van Collin of HCN. Ik heb verder prima ervaringen met KOM, in tegenstelling tot wat ik hier vaak lees, maar ik wil wel een beetje overzicht houden en nu zit ik in zoveel verschillende dingen dat dat wel weg is.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_213381530
Nieuwe Collin:

Schoonheidssalon Manon & Bouwservice-bedrijf H. van Kan

¤ 70.000 | 8,0% rente | 60 maanden

Met 2de hypotheek op woonhuis
pi_213381631
quote:
10s.gif Op woensdag 1 mei 2024 12:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, ik wacht wel tot iets van Collin of HCN. Ik heb verder prima ervaringen met KOM, in tegenstelling tot wat ik hier vaak lees, maar ik wil wel een beetje overzicht houden en nu zit ik in zoveel verschillende dingen dat dat wel weg is.
Neem aan dat KOM ook wel wat geleerd heeft, en de grootste problemen zijn denk ik dan ook al wel van 5+ jaar geleden. Daarnaast hebben ze natuurlijk de vergunning gekregen en daar zal echt gekeken worden naar de lopende processen en vast ook wel wat probleemdossiers en de opvolging ervan. Alleen als het vertrouwen eenmaal weg is...
pi_213381683
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 12:53 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe Collin:

Het zijn beide geen topbedrijven zo te zien. Wat er binnenkomt (en dat is niet héél veel) dat gaat vlot op.
Het verbaast me een beetje dat er zo weinig verdiend wordt al heb ik daar wel een vermoeden van een bepaalde kleursoort bij.

Linkje is welkom ;)
Pecunia non olet
  woensdag 1 mei 2024 @ 13:09:24 #207
13309 nostra
ask why
pi_213381704
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 13:07 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het zijn beide geen topbedrijven zo te zien. Wat er binnenkomt (en dat is niet héél veel) dat gaat vlot op.
Het verbaast me een beetje dat er zo weinig verdiend wordt al heb ik daar wel een vermoeden van een bepaalde kleursoort bij.

Linkje is welkom ;)
Dan maar contant ophalen die aflossingen. :+
Friedman on Donahue
pi_213381806
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 13:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan maar contant ophalen die aflossingen. :+
Hier het onder te zetten woonhuis:
https://www.google.nl/map(...)384!8i8192?entry=ttu

Valkenburg is prachtig en toeristisch, maar uitgerekend dit kleine stukje daarvan ziet er weinig aantrekkelijk uit.
Ik vraag me af waar die 25a zit. Zou dat deel uitmaken van nummer 27? Ergens zal zij haar praktijk moeten hebben. Maar dan heeft ze behalve een piepklein raampje, geen zicht naar buiten en dat lijkt me raar.
EDIT: ja dat klopt.
Pecunia non olet
pi_213381942
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 13:02 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Neem aan dat KOM ook wel wat geleerd heeft, en de grootste problemen zijn denk ik dan ook al wel van 5+ jaar geleden. Daarnaast hebben ze natuurlijk de vergunning gekregen en daar zal echt gekeken worden naar de lopende processen en vast ook wel wat probleemdossiers en de opvolging ervan. Alleen als het vertrouwen eenmaal weg is...
Wat betreft het vertrouwen als dat eenmaal weg is, geldt bij mij ook voor Capital Circle. Die zijn nu samen met KOM en vallen ook onder hun vergunning.
Ik heb nu weer een ouder project wat niet meer betaalt, de termijnen maart en april zijn niet ontvangen. Zou zoiets bij HCN of Collin het geval zijn, dan was er al lang een update geweest. Maar niet bij Capital, die hebben tot nu niet niets gemeld.
Vorig jaar idem bij een project wat vanaf september niet meer betaalde en volgens een bericht in de krant al in juli was gesloten. Pas in november kwam Capital met een update, nadat ik al 2 keer een mail gestuurd waar geen reactie op kwam. Ja, pas 3 weken na versturen van die update kreeg ik een nietszeggende reply, dat het hen onbekend was of ik al een reactie had ontvangen op mijn mail (?) en waarin werd gewezen op de update van 3 weken eerder.
pi_213382242
Nog een nieuwe Collin:

Nathraph Holding B.V.
¤ 35.000 | 8,0% rente | 60 maanden

Met ook een 2de hypotheek op de woning.
pi_213382295
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 13:40 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Wat betreft het vertrouwen als dat eenmaal weg is, geldt bij mij ook voor Capital Circle. Die zijn nu samen met KOM en vallen ook onder hun vergunning.
Ik heb nu weer een ouder project wat niet meer betaalt, de termijnen maart en april zijn niet ontvangen. Zou zoiets bij HCN of Collin het geval zijn, dan was er al lang een update geweest. Maar niet bij Capital, die hebben tot nu niet niets gemeld.
Vorig jaar idem bij een project wat vanaf september niet meer betaalde en volgens een bericht in de krant al in juli was gesloten. Pas in november kwam Capital met een update, nadat ik al 2 keer een mail gestuurd waar geen reactie op kwam. Ja, pas 3 weken na versturen van die update kreeg ik een nietszeggende reply, dat het hen onbekend was of ik al een reactie had ontvangen op mijn mail (?) en waarin werd gewezen op de update van 3 weken eerder.
Zo is het. Capital Circle gaat volgens mij achter geen enkele wanbetaler aan. Dat is na de overname door KOM zeker niet verbeterd. Ben Blij met alles wat nog binnen komt via deze organisatie en hoop dat nu nog betalende lening nemers niet door krijgen hoe makkelijk het is om als wanbetaler van je schulden af te komen.
pi_213382894
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2024 13:04 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 3 jarig SiG project:

Nijborgmeen 3 in Harderwijk LIVE 2 mei 2024 om 11.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Nijborgmeen 3 in Harderwijk. Je kunt vanaf 2 mei 2024 om 11.00 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 3 jaar. De LTV van het pand is 80% van de waarde in verhuurde staat van ¤ 380.000.

Rentevergoedingen gemengd tarief:
Schijf 1A: 6,50% ¤ 190.000
Schijf 1B: 7,95% ¤ 76.000
Schijf 2: 8,40% ¤ 38.000

Het betreft een tussenwoning met 5 slaapkamers, tuin en een balkon. Het object is gelegen in de wijk Stadsweiden in Harderwijk. Harderwijk is een Hanzestad en ligt aan het Wolderwijd, het water tussen Gelderland en Flevoland. De wijk is aan de zuidzijde van het centrum gesitueerd, dichtbij het water en de voorzieningen in het centrum.

https://investeren.sameni(...)erwijk-nijborgmeen-3
Schijf 2 vervalt

Op verzoek van relatie zal het financieringsbedrag aangepast worden naar 70% van de marktwaarde in verhuurde staat.

Op 2 mei 2024 om 11.00 uur gaat het project aan de Nijborgmeen 3 in Harderwijk LIVE en kunnen er vanaf dat moment investeringstoezeggingen gedaan worden. De looptijd bedraagt 3 jaar. De LTV van het pand is 70% van de waarde in verhuurde staat van ¤ 380.000.

pi_213382951
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 14:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Zo is het. Capital Circle gaat volgens mij achter geen enkele wanbetaler aan. Dat is na de overname door KOM zeker niet verbeterd. Ben Blij met alles wat nog binnen komt via deze organisatie en hoop dat nu nog betalende lening nemers niet door krijgen hoe makkelijk het is om als wanbetaler van je schulden af te komen.
Ik ben ook blij met alles wat nog binnen komt. Ik heb nu nog 3 wel betalende projecten, de laatste looopt tot mei 2025 en het totaal nog openstaande bedrag is minder dan mijn vaste inleg in nieuwe projecten. Dus nog een jaartje en het is einde Capital voor mij.
  woensdag 1 mei 2024 @ 15:48:06 #214
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_213382998
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 13:45 schreef gerbennn het volgende:

[..]
Ja dat vond ik ook al curieus. En dan is er nog een mysterieuze (of in ieder geval niet met naam genoemde) BV die ook nog even een (grotendeels) materiële borgstelling doet. Raar dat die niet gewoon bij naam genoemd wordt en even een graydon rating ofzo erbij gegeven wordt.

Ik denk er nog even over, maar ik neig toch naar links laten liggen.
Zat in de eerste 8% 18 maanden met nog 6 maanden te gaan.
Die wordt nu vervroegd afgelost met een nieuwe lening tegen 9%.

Dat is zo'n beetje; ober: "kunt u even wat geld brengen, ik wil afrekenen". _O-
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_213383275
Bij het lezen van dit bericht:

https://www.gelderlander.(...)oit-gezien~a5c88048/

moest ik direct denken aan onze vrienden van Jo**go.

Ik bedoel maar, het had zomaar gekund, ze hadden nog één schip over dat nog dreef. :@
Pecunia non olet
pi_213383665
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 15:36 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Schijf 2 vervalt

Op verzoek van relatie zal het financieringsbedrag aangepast worden naar 70% van de marktwaarde in verhuurde staat.

Op 2 mei 2024 om 11.00 uur gaat het project aan de Nijborgmeen 3 in Harderwijk LIVE en kunnen er vanaf dat moment investeringstoezeggingen gedaan worden. De looptijd bedraagt 3 jaar. De LTV van het pand is 70% van de waarde in verhuurde staat van ¤ 380.000.

het is geen gemengd tarief maar
Risicoclassificatie: Residentieel is voor dit project van toepassing.
pi_213385373
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 16:16 schreef obligataire het volgende:
Bij het lezen van dit bericht:

https://www.gelderlander.(...)oit-gezien~a5c88048/

moest ik direct denken aan onze vrienden van Jo**go.

Ik bedoel maar, het had zomaar gekund, ze hadden nog één schip over dat nog dreef. :@
Was ook mijn eerste gedachte!
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_213386774
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 14:23 schreef Tjalala het volgende:
Nog een nieuwe Collin:

Nathraph Holding B.V.
¤ 35.000 | 8,0% rente | 60 maanden

Met ook een 2de hypotheek op de woning.
Leuke kleine lening. Als er een linkje is. Graag!
pi_213388054
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 12:53 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe Collin:

Linkje: https://www.collincrowdfu(...)953950048d8d9b0b98fa

Apart lang perceel

[ Bericht 10% gewijzigd door KrekelJapie op 02-05-2024 02:51:17 ]
pi_213388806
quote:
Bedankt voor de link. Snippertje meegenomen op basis van de ruime overwaarde.
pi_213388835
quote:
Lijkt op een gesplitst groot woonhuis/boerderij qua personeel, vind ik niet heel raar
pi_213389445
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 07:21 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Lijkt op een gesplitst groot woonhuis/boerderij qua personeel, vind ik niet heel raar
Lijkt me ook, dat hele stuk zal ooit van opa geweest zijn die op eigen terrein 2 bedrijfswoningen liet bouwen voor de kinderen. Of die splitsing mooi gelukt is laat ik me niet over uit :)

Volgens google maps zit de salon (?) op nr 25A, maar volgens de kadastrale kaart hoort dit bij 2418 en niet bij 2490. Dat zou niet moeten kunnen?

Sjoene foto:
https://www.facebook.com/(...)et=a.937798127106162

[ Bericht 9% gewijzigd door obligataire op 02-05-2024 09:31:43 ]
Pecunia non olet
pi_213389924
Ome Novag gaat de verlenging in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_213389962
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:00 schreef obligataire het volgende:
Ome Novag gaat de verlenging in.

SPOILER
Zekerheden
SPOILER
Ik twijfel of ik aan de herfinanciering mee ga doen. Eerst maar eens voorstel afwachten
pi_213389977
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 09:02 schreef obligataire het volgende:
Volgens google maps zit de salon (?) op nr 25A, maar volgens de kadastrale kaart hoort dit bij 2418 en niet bij 2490. Dat zou niet moeten kunnen?
Hmm, de kaart die ik bekeken heb (https://perceelloep.nl/HHM00/A/2490) geeft aan dat 2490 zowel nummer 25 als 25A omvat, en dat 2491 nummer 27 is en dat 2418 nummer 29 is.

Nummer 25 zou woonfuntie, 155m2 zijn en 25A bijeenkomstfuntie en 25m2. Waar het precies in het pand is, dat heb ik nergens gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')