Ik heb ook moeite de investeringen in crowdfunding op peil te houden. Dat komt omdat de meeste goede projecten al vol zijn voordat ik tijd heb om te investeren (te druk). Daarnaast is de administratieve last best aanzienlijk afgezet tegen een gemakkelijkere investering in aandelen. Ik houd het vooral aan als diversificatie alleen begin ik daar steeds meer aan te twijfelen of het de tijdsinvestering nog wel waard is. Dan blijft nog over dat je hiermee bepaalde bedrijven helpt die bij een bank niet altijd terecht kunnen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:31 schreef InVestEerder het volgende:
Ik had verwacht dat CRE direct een pak nieuwe leningen van de plank zou kunnen trekken, nu ze eindelijk hun vergunning binnen hebben. Maar het blijft nog akelig stil. Vergunning is wel gemeld in hun 'blog' en FB, maar investeerders hebben er niet eens een mail over gekregen. Vind ik heel eigenaardig!
Binnenkort staan er daar behoorlijk wat aflossingen op de rol; Maarssen, Nieuwegein II, Saksen I en ook Erfurt en Emmerich zullen nu onderhand wel een keer gaan komen. Allemaal projecten tegen nog betrekkelijk lage rentes, dus nieuwe bestemmingen tegen een actueel renteniveau zijn van harte welkom.
Ik ben weliswaar niet echt tevreden over dit platform, maar 'onderaan de streep' heb ik daar nog niets misgelopen.
En ik zou tóch wel graag een beetje blijven spreiden.....
Naar mijn mening worden de leningen bij CCF er gemiddeld zeker niet beter op de laatste tijd en dan moet je de verleiding weerstaan om de lat maar iets lager te gaan leggen. Want dan komt er vroeg of laat een tijd dat je daar spijt van gaat krijgen.
Lijkt inmiddels aangepast, er staan nu kadastrale nummers bij, volgens mij eerst alleen een adres en dat verwees naar perceel RSD00/I/1391 (een hal, volgens mij niet het hotel, dat zit als ik me niet vergis op namelijk op 6-8). Het ene is een strook aan de achterkant van die hal (485m2) wat prima als parkeerplaats is in te richten en het andere is het bestaande parkeerterrein aan de voorkant (1409m2) van de hal.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 23:05 schreef obligataire het volgende:
Ik begrijp niet direct wat je bedoelt met de opmerking over de hypotheek, of is dit inmiddels aangepast?
Kan me inderdaad niet voorstellen dat gezien het grote aantal parkeerplaatsen dat extra plekken nodig zijn, maar hotel/congress bezoekers boeken toch vaak een plekje zo dichtbij mogelijk.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:35 schreef tnhb het volgende:
[..]
Lijkt inmiddels aangepast, er staan nu kadastrale nummers bij, volgens mij eerst alleen een adres en dat verwees naar perceel RSD00/I/1391 (een hal, volgens mij niet het hotel, dat zit als ik me niet vergis op namelijk op 6-8). Het ene is een strook aan de achterkant van die hal (485m2) wat prima als parkeerplaats is in te richten en het andere is het bestaande parkeerterrein aan de voorkant (1409m2) van de hal.
Morgen om 12.00 uur maar weer klaar zitten voor SIG.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik heb ook moeite de investeringen in crowdfunding op peil te houden. Dat komt omdat de meeste goede projecten al vol zijn voordat ik tijd heb om te investeren (te druk). Daarnaast is de administratieve last best aanzienlijk afgezet tegen een gemakkelijkere investering in aandelen. Ik houd het vooral aan als diversificatie alleen begin ik daar steeds meer aan te twijfelen of het de tijdsinvestering nog wel waard is. Dan blijft nog over dat je hiermee bepaalde bedrijven helpt die bij een bank niet altijd terecht kunnen.
Kan je Otium niet vanuit je profiel of met investeringslink investeren?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 18:57 schreef obligataire het volgende:
Op het moment is het aanbod toch wel weer aardig bij Collin.
APJ heb ik heel royaal op ingeschreven, Otium ga ik verdubbelen zo gauw dat weer kan, Wokamor doe ik met mijn basisinleg.
Het is logisch dat we een project proberen te beoordelen op zijn haalbaarheid. In dit geval heb ik de indruk dat dit een professioneel bedrijf is met een gezonde winstgevendheid dus dan ben ik toch al gauw geneigd te denken dat ze weten wat ze doen. De grond van de buren komt trouwens maar éénmaal te koop zeggen ze wel eens dus ik snap dat ze die kans aangrijpen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:35 schreef tnhb het volgende:...... En mogelijk ook wel omdat er daar altijd heel veel (gratis) parkeerruimte was vraag ik me af wie daar gaat parkeren, maar misschien moet ik me niet met het businessmodel bezighouden
![]()
Nee het lukt me nog steeds niet om de inleg te wijzigen. Deze tekst heb ik nog nooit gezien.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:00 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Kan je Otium niet vanuit je profiel of met investeringslink investeren?
APJ en Otium heb ik ook meegenomen, Wokamor sla ik vooralsnog over.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 18:57 schreef obligataire het volgende:
Op het moment is het aanbod toch wel weer aardig bij Collin.
APJ heb ik heel royaal op ingeschreven, Otium ga ik verdubbelen zo gauw dat weer kan, Wokamor doe ik met mijn basisinleg.
We gaan het zien, waarschijnlijk heb je weer 1 tot 2 minuten de tijd voor schijf 1Aquote:Op zaterdag 4 mei 2024 18:43 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Morgen om 12.00 uur maar weer klaar zitten voor SIG.
De leningen vervallen uiterlijk 30 augustus 2024.quote:Update 10 januari:
Wij ondersteunen dit verzoek onder de navolgende voorwaarden:
• Het onroerend goed wordt verkocht via een ons conveniërende makelaar. Naar verwachting zullen de verkoopopdrachten gegund worden aan lokale makelaars.
• De verkoopopbrengst wordt aangewend voor aflossing van de leningen.
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:08 schreef delcielo het volgende:
Linkje CCF *PJ Pr*j*ct*n:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Linkje CCF W*k*m*r:Had verwacht dat deze 2 leningen wel harder vol zouden lopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Investeringen zijn alleen uit dit forum. Ze staan nog niet voor iedereen openquote:Op zondag 5 mei 2024 11:17 schreef Slijker het volgende:
[..]
Had verwacht dat deze 2 leningen wel harder vol zouden lopen
Gaat toch niet zo hard. Er is nog ruimte.quote:Op zondag 5 mei 2024 09:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
APJ en Otium heb ik ook meegenomen, Wokamor sla ik vooralsnog over.
[..]
We gaan het zien, waarschijnlijk heb je weer 1 tot 2 minuten de tijd voor schijf 1A
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het meest recente bericht is weliswaar uit 2021, maar het werk ziet er op zijn eigen foto's in ieder geval heel netjes uit. Ook viel het mij op dat hij soms samenwerkt met Bouwbedrijf Van Garderen, dat zijn loods precies naast het aan te kopen object in Steenbergen heeft. Dat lijkt mij ook een positief detail.gr gr
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die laatste is het verhaal wel van bekend en komt wel goed zodra de gelden van de verkochte woning binnen zijn. Navraag leerde me dat van de andere vier GVE de betalingen wel binnengekregen heeft en dat deze met de volgende verzamelbetaling meegenomen worden. Maar wel gaar dat je daar dus zelf weer achter moet komen bij je controle en na moet gaan vragen in plaats van dat hun systemen je direct een melding en duidelijkheid geven...
History doesn't repeat itself, but it rhymes.
Deze zaken kosten mij veel uitzoekwerk en administratieve lasten omdat de betaaldatum dan twee weken komt te liggen. GvE kan dit vaak gewoon uit het depot uitbetalen, maar doet dit nog steeds niet ondanks dat hier juist het depot voor bedoeld is.quote:Op zondag 5 mei 2024 16:32 schreef HappyCashew het volgende:
Die laatste is het verhaal wel van bekend en komt wel goed zodra de gelden van de verkochte woning binnen zijn. Navraag leerde me dat van de andere vier GVE de betalingen wel binnengekregen heeft en dat deze met de volgende verzamelbetaling meegenomen worden. Maar wel gaar dat je daar dus zelf weer achter moet komen bij je controle en na moet gaan vragen in plaats van dat hun systemen je direct een melding en duidelijkheid geven...
Inderdaad. Bovendien vraag ik me af of dit geen foutje van GvE zelf is, het zijn er wel erg veel. Ik heb zelf ook deze twee nog die ontbraken:quote:Op zondag 5 mei 2024 17:42 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Deze zaken kosten mij veel uitzoekwerk en administratieve lasten omdat de betaaldatum dan twee weken komt te liggen. GvE kan dit vaak gewoon uit het depot uitbetalen, maar doet dit nog steeds niet ondanks dat hier juist het depot voor bedoeld is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo wokamor overslaan? Lineaire aflossing en flinke overwaarde op een nieuw huis.quote:Op zondag 5 mei 2024 09:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
APJ en Otium heb ik ook meegenomen, Wokamor sla ik vooralsnog over.
[..]
We gaan het zien, waarschijnlijk heb je weer 1 tot 2 minuten de tijd voor schijf 1A
Maar wel negatief bedrijfskapitaal. Daarom zelf minder meegenomen dan de andere 2.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:36 schreef quepos het volgende:
[..]
Hoezo wokamor overslaan? Lineaire aflossing en flinke overwaarde op een nieuw huis.
quote:Op zondag 5 mei 2024 16:32 schreef HappyCashew het volgende:
Hallo allemaal!
Na alweer een paar jaartjes hier meelezen en lurken(veel van geleerd!) toch maar eens posten en even een introductie. Sinds 2016 houd ik me bezig met crowdfunding, eerst enkel via GVE, vervolgens kwamen daar Collin (hier doe ik de laatste jaren verreweg het meest) en SIG bij. Wellicht ga ik binnenkort ook nog op HCN beginnen.
Dan meteen maar even on-topic en ter info aan de anderen. Bij de laatste verzamelbetaling van GVE van afgelopen dinsdag ontbraken er bij mij maar liefst vijf betalingen zonder dat ik daar op gewezen werd met een update:Welkom hier!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die laatste is het verhaal wel van bekend en komt wel goed zodra de gelden van de verkochte woning binnen zijn. Navraag leerde me dat van de andere vier GVE de betalingen wel binnengekregen heeft en dat deze met de volgende verzamelbetaling meegenomen worden. Maar wel gaar dat je daar dus zelf weer achter moet komen bij je controle en na moet gaan vragen in plaats van dat hun systemen je direct een melding en duidelijkheid geven...
Bedankt voor je eerste bijdrage en dat er nog maar vele mogen volgen.
Inderdaad. In mijn mail heb ik ze ook gevraagd waarom het depot in deze gevallen niet gebruikt is maar deze vraag kreeg ik geen antwoord op.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:42 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Deze zaken kosten mij veel uitzoekwerk en administratieve lasten omdat de betaaldatum dan twee weken komt te liggen. GvE kan dit vaak gewoon uit het depot uitbetalen, maar doet dit nog steeds niet ondanks dat hier juist het depot voor bedoeld is.
Dat viel bij dit project wel mee. Bijna 24 uur later nog wat ruimte in schijf 1A en 2.quote:Op zondag 5 mei 2024 09:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |