abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213403528
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 14:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dit is inderdaad wel een leuk project wat ik ook wel wil meenemen :7
Staat nu open.
pi_213403548
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 14:17 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Staat nu open.
Helaas nu al weer dicht.
pi_213403554
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 14:17 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Staat nu open.
Heb je toevallig het linkje opgeslagen? Daarmee kunnen we alsnog investeren.
pi_213403559
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 14:21 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dit :)
(zeg maar het adresveld van je browser)
pi_213403582
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 14:21 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Nee dat heb ik niet.
Iets om te onthouden voor een volgende keer.
pi_213403781
Vervroegde aflossing bootje bij Collin. Nogal onverwacht, half maart was er nog een stemronde over de leningsvoorwaarden, waarbij de rente van 7,5% naar 8% zou gaan. Nu dus elders herfinacieerd en vervroegd afgelost. Hiermee is mijn oudste Collin (ex-Knab) project afgesloten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213403804
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 13:53 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project via Knabbel & Babbel met een 1e hypotheek op parkeerplaatsen:

Otium Exploitatie B.V.
¤ 750.000 | 8,0% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/otium-exploitatie-b-v/
linkje: https://www.collincrowdfu(...)g/Lu5vOGrM7EDl-47922
pi_213404243
Dit lijkt op een eenzijdige aanpassing vanuit CCF ipv verzoek ondernemer.
quote:
Wij hebben u eerder aangegeven dat wij in afwachting waren van de jaarcijfers 2023 en een prognose 2024 om deze informatie te staven.
Tot op heden hebben wij deze informatie, ondanks herhaald verzoek, nog niet mogen ontvangen mede vanwege vertraging bij de boekhouder. In plaats hiervan verlangen wij voor u als investeerders een hogere rente vergoeding en wel met 1,5 %.

Nu wij hier een goede zekerheidspositie hebben willen wij de cijfers niet langer afwachten, temeer de opschorting inmiddels al bijna 4 maanden voortduurt. De beide financieringen zijn gedekt door een tweede hypotheek op de prive woning van ¤ 350.000,- waarvoor volgens de laatste informatie voldoende overwaarde boven de eerste hypotheek aanwezig is.

Het oorspronkelijke leenbedrag van de beide leningen gezamenlijk bedroeg ¤ 350.000,-. Op dit moment is er een nog een uitstaande hoofdsom van afgerond ¤ 215.000,-. Voor een overzicht van de verstrekte zekerheden verwijzen wij u naar de pitch.

Concreet betekent dit verzoek voor u dat:

• De aflossingen op de lening worden opgeschort van januari tot en met juli 2024;
• De looptijd van de lening wordt verlengd met zeven maanden;
• De rente op de leningen wordt verhoogd met 1,5 %;
• De rente correct en tijdig door de ondernemer tijdig moet worden voldaan.

Het verzoek zoals hiervoor geformuleerd leggen wij met een positief advies aan u voor en nodigen u uit om uw stem binnen een termijn van 14 dagen uit te brengen.

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 03-05-2024 19:15:22 ]
pi_213404260
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 13:53 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project via Knabbel & Babbel met een 1e hypotheek op parkeerplaatsen:

Otium Exploitatie B.V.
¤ 750.000 | 8,0% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/otium-exploitatie-b-v/
Zijn ze hier vergeten een EBI te uploaden? Ik zie hem in ieder geval niet staan
pi_213404714
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 15:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Dit lijkt op een eenzijdige aanpassing vanuit CCF ivm verzoek ondernemer.
[..]

Ik lees de tekst meer als "ondernemer werkt niet mee, dus we maken eigen voorstel". Ik ben er nog niet van overtuigd dat de ondernemer dit zomaar gaat accepteren gezien m'n vermoeden van een opgezette vertragingstactiek, lijkt me dus inderdaad een eenzijdig voorstel vanuit ccf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213404850
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 15:34 schreef gerbennn het volgende:

[..]
Zijn ze hier vergeten een EBI te uploaden? Ik zie hem in ieder geval niet staan
De EBI staat er inderdaad niet. Verder begrijp ik het hele verhaal niet zo goed, behalve dan dat ik sterk het idee krijg dat ze ergens 750k willen vrijspelen. De hypotheek wordt als ik het goed lees niet op het parkeerterein gevestigd, maar op het gebouw wat er al staat. Maar dat zou toch van de particuliere beleggers/VVE zijn? Om een of ander reden lijkt de pitch gewoon nog niet af, of is dit de standaard van de coaches en moeten we het daar maar mee doen? Want de bv die geldnemer is heeft ook maar 2x 40% = 80% aandeelhouders, waar is die andere 20%?
pi_213405656
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 16:14 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik lees de tekst meer als "ondernemer werkt niet mee, dus we maken eigen voorstel". Ik ben er nog niet van overtuigd dat de ondernemer dit zomaar gaat accepteren gezien m'n vermoeden van een opgezette vertragingstactiek, lijkt me dus inderdaad een eenzijdig voorstel vanuit ccf.

SPOILER
Laat ze de hyp maar opeisen. Dat zet ze wel in beweging.
Tegen gestemd.
pi_213405699
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 17:51 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Laat ze de hyp maar opeisen. Dat zet ze wel in beweging.
Tegen gestemd.
Ik twijfel nog wat, voorstel is op zich niet verkeerd. Maar juist door het blijkbaar uitblijven van actie van de ondernemer gaat denk ik mijn keuze ook naar tegen.
pi_213405784
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 17:54 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik twijfel nog wat, voorstel is op zich niet verkeerd. Maar juist door het blijkbaar uitblijven van actie van de ondernemer gaat denk ik mijn keuze ook naar tegen.
Als een ondernemer netjes communiceert en echt probeert een oplossing te vinden, ben ik meestal wel bereid in te stemmen met een voorstel. Maar dit riekt naar obstructie en dat wil ik niet stimuleren dus ik neig ook naar tegen.
pi_213406955
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 18:01 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Als een ondernemer netjes communiceert en echt probeert een oplossing te vinden, ben ik meestal wel bereid in te stemmen met een voorstel. Maar dit riekt naar obstructie en dat wil ik niet stimuleren dus ik neig ook naar tegen.
Ik neig naar "voor", vanwege de combinatie van de renteverhoging en goede zekerheden.
pi_213407264
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 19:28 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Ik neig naar "voor", vanwege de combinatie van de renteverhoging en goede zekerheden.
Er wordt niets gezegd wat er na juli 2024 gaat gebeuren. Worden de zekerheden dan wel uitgewonnen? Of zien we dat dan wel weer?
pi_213407318
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 19:28 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Om precies deze reden heb ik voor gestemd. Voor 8.5 en 9.5% mag hij van mij uitstel krijgen, de hypotheek is voldoende dekkend en loopt niet weg.
pi_213407655
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 19:50 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Om precies deze reden heb ik voor gestemd. Voor 8.5 en 9.5% mag hij van mij uitstel krijgen, de hypotheek is voldoende dekkend en loopt niet weg.
Ik denk dat ik dat ook maar doe. WOZ is inmiddels 700k. Dus nog eens 125k hoger dan tijdens de taxatie in 2020. De ltv was al prima en is hierdoor ook sterk verbeterd.
pi_213407817
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 19:47 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Er wordt niets gezegd wat er na juli 2024 gaat gebeuren. Worden de zekerheden dan wel uitgewonnen? Of zien we dat dan wel weer?
Dan moeten de aflossingen weer worden hervat zoals ik het lees.
pi_213409620
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 18:01 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Geduld levert meer rendement op dan emotie :7
Dus ja gestemd, wat in het vat zit verzuurt niet. Huis en hypotheek lopen niet weg.

Vandaag ook nog weer geld gebeurd vanuit Duitsland (FC), niet meer verwacht, toch gekomen, dat plaatje wordt uiteindelijk ook nog leuk positief.
Pecunia non olet
pi_213409999
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 16:26 schreef tnhb het volgende:

[..]
De EBI staat er inderdaad niet. Verder begrijp ik het hele verhaal niet zo goed, behalve dan dat ik sterk het idee krijg dat ze ergens 750k willen vrijspelen. De hypotheek wordt als ik het goed lees niet op het parkeerterein gevestigd, maar op het gebouw wat er al staat. Maar dat zou toch van de particuliere beleggers/VVE zijn? Om een of ander reden lijkt de pitch gewoon nog niet af, of is dit de standaard van de coaches en moeten we het daar maar mee doen? Want de bv die geldnemer is heeft ook maar 2x 40% = 80% aandeelhouders, waar is die andere 20%?
Ik begrijp niet direct wat je bedoelt met de opmerking over de hypotheek, of is dit inmiddels aangepast? Ik zie wel dat de pitch nog onderhanden is, wijzigen inleg is momenteel niet mogelijk.
De hypotheek wordt gevestigd op de percelen grond, ik heb het niet nagekeken maar logischerwijze is dat het terrein waar ze die uitbreiding op gaan realiseren.

Even los van het 'coachverhaal', volgens mij is dit een parel van een project. Initiatiefnemers bulken blijkbaar van de winst en cash, leggen even 2 ton in en breiden hun bedrijf uit met een m.i. plausibel verhaal.
Doet me een beetje denken aan het project van Ome Berg***er***voet.

SPOILER
Er is in eerste instantie een onderdekking maar dat wordt met dat depot netjes opgelost.
Pecunia non olet
pi_213410018
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 20:25 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Dan moeten de aflossingen weer worden hervat zoals ik het lees.
Dat snap ik, maar de kans dat dat gaat gebeuren lijkt me niet zo groot. De omstandigheden met restaurant zullen in die paar maanden niet veranderen. Enige optie is dat het huis in de verkoop gaat, maar daar ik in geen enkele update sprake van.
pi_213410056
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 23:05 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik begrijp niet direct wat je bedoelt met de opmerking over de hypotheek, of is dit inmiddels aangepast? Ik zie wel dat de pitch nog onderhanden is, wijzigen inleg is momenteel niet mogelijk.
De hypotheek wordt gevestigd op de percelen grond, ik heb het niet nagekeken maar logischerwijze is dat het terrein waar ze die uitbreiding op gaan realiseren.

Even los van het 'coachverhaal', volgens mij is dit een parel van een project. Initiatiefnemers bulken blijkbaar van de winst en cash, leggen even 2 ton in en breiden hun bedrijf uit met een m.i. plausibel verhaal.
Doet me een beetje denken aan het project van Ome Berg***er***voet.

SPOILER
Er is in eerste instantie een onderdekking maar dat wordt met dat depot netjes opgelost.
Het is inderdaad de parkeerplaats en een stukje grond achter het pand
pi_213410186
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 23:07 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar de kans dat dat gaat gebeuren lijkt me niet zo groot. De omstandigheden met restaurant zullen in die paar maanden niet veranderen. Enige optie is dat het huis in de verkoop gaat, maar daar ik in geen enkele update sprake van.
In de tussentijd zullen de (jaar)cijfers hopelijk wél beschikbaar zijn. Die boekhouder zal wellicht wat harder gaan lopen als hij zijn rekeningen betaald krijgt.
Pecunia non olet
pi_213412830
Linkje CCF *PJ Pr*j*ct*n:

SPOILER
.

Linkje CCF W*k*m*r:

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')