Dat is altijd wijs, maar met deze zekerheid en 8,5% rente mogen ze me opschrijvenquote:Op donderdag 2 mei 2024 10:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik aan de herfinanciering mee ga doen. Eerst maar eens voorstel afwachten
door de verlaging van de lening durf ik hem ruim in 1B mee te nemenquote:Op woensdag 1 mei 2024 16:53 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
het is geen gemengd tarief maar
Risicoclassificatie: Residentieel is voor dit project van toepassing.
Deze neem ik ook wel mee.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:35 schreef Belegger9 het volgende:
[..]
door de verlaging van de lening durf ik hem ruim in 1B mee te nemen
Neequote:Op donderdag 2 mei 2024 10:50 schreef Belegger9 het volgende:
Weet iemand of de maximale grens van ¤80.000 nog geldt bij sameningeld?
Deze is volgens mij vervallen bij alle platforms die een Europese vergunning hebben gekregen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:57 schreef Belegger9 het volgende:
[..]
waardoor komt het dat die weg is gevallen?
CCF project hierdoor net gemist. SIG wel meegenomenquote:Op donderdag 2 mei 2024 11:01 schreef Belegger9 het volgende:
SIG binnen 1 minuut vol. Ruim meegenomen in 1B
Ook 1a. Als ik 1B probeer dan lukt dat toch niet en als ik dan overstap op 1a zit die inmiddels ook vol.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:02 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
CCF project hierdoor net gemist. SIG wel meegenomen
Die vier losse (kleinere) borgstellingen bevallen mij ook wel. Zijn toch bedragen waar je in het geval van verhaal nog wel eens iets op terug gaat krijgen. (Kwestie van "If you owe the bank $100 that's your problem. If you owe the bank $100 million, that's the bank's problem.")quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:22 schreef obligataire het volgende:
Méér kans heb je bij GvEDat heeft zijn redenen uiteraard.
Ik heb wel een hapje meegenomen van de Franchise Extrawurst.
https://www.geldvoorelkaa(...)=28669&code=KL28669i
Privé borg (materieel) tesamen van 125K op 200K en aflopend.
Ik heb daar wel vertrouwen in.
Die Duitse streetfood dat lusten de Niederländer ook graag.
Over een paar maanden is de Nijmeegse Vierdaagse, dan mogen ze sowieso al flink inslaan.
Dat vond ik ook, maar aan de andere kant vind ik de aflopende borgstelling van maar 60% van de lening wel wat voorzichtig. Ze zeggen in feite “laat de leningnemers maar 40% van het ondernemersrisico dragen want we vertrouwen het niet helemaal”.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:17 schreef gerbennn het volgende:
[..]
Die vier losse (kleinere) borgstellingen bevallen mij ook wel. Zijn toch bedragen waar je in het geval van verhaal nog wel eens iets op terug gaat krijgen.
Aflopen van de borgstelling was inderdaad niet nodig geweest. Zeker bij een partiële borgstelling zou je verwachten dat deze gewoon in stand blijft gedurende de hele lening.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:38 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Dat vond ik ook, maar aan de andere kant vind ik de aflopende borgstelling van maar 60% van de lening wel wat voorzichtig. Ze zeggen in feite “laat de leningnemers maar 40% van het ondernemersrisico dragen want we vertrouwen het niet helemaal”.
Risicolees vermogen verstrekken bestaat nu eenmaal niet, anders dan aan de Staat.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:38 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Dat vond ik ook, maar aan de andere kant vind ik de aflopende borgstelling van maar 60% van de lening wel wat voorzichtig. Ze zeggen in feite “laat de leningnemers maar 40% van het ondernemersrisico dragen want we vertrouwen het niet helemaal”.
Zelfs (o.a. Duitse) staatsleningen zijn wel eens afgestempeld, maar in het geval van de braadworsten valt het risico/rendementskwartje voor mij in ieder geval op "niet doen".quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Risicolees vermogen verstrekken bestaat nu eenmaal niet, anders dan aan de Staat.
Deel 1 draait zonder issues dus deze rol ik wel door denk ik.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:14 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 3 jarig herfinancierinsproject bij SiG:
Bergweg 261A en 261B in Rotterdam Herfinanciering LIVE 5 mei 2024 om 12.00 uur
Vandaag presenteren wij de herfinanciering van het project aan de Bergweg 261A en 261B in Rotterdam. Je kunt vanaf 5 mei 2024 om 12.00 uur investeringen toezeggen. De LTV van het pand is 85% van de waarde in verhuurde staat van ¤ 850.000.
Rentevergoedingen gemengd tarief:
Schijf 1A: 6,90% ¤ 425.000
Schijf 1B: 8,35% ¤ 170.000
Schijf 2: 8,80% ¤ 127.500
Het betreft een combinatiepand met op de begane grond een bedrijfsruimte met daarboven 2 zelfstandige appartementen. Het object is gelegen aan de rand van de wijken Liskwartier en Oude Noorden. Het pand is goed bereikbaar met veel voorzieningen in de buurt. Op fietsafstand ligt het centrum van Rotterdam.
https://investeren.sameni(...)261b-herfinanciering
Ze vielen bij mij af omdat in de introductie stond ..... en stationsrestaurants. Ik denk niet dat ze serieuze gesprekken met de NS hebben gevoerd over een braadwosten verkooppunt op het station. Dus geen vertrouwen in de rest van de info.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:29 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Zelfs (o.a. Duitse) staatsleningen zijn wel eens afgestempeld, maar in het geval van de braadworsten valt het risico/rendementskwartje voor mij in ieder geval op "niet doen".
Vind ik ook. Ze geven die 10% rente niet vanwege onze mooie blauwe ogen 😉 Door eens wat vaker een klein hapje in zo'n typisch cf project te stoppen spreid en mitigeer je het risico, zouden ze bij NLI zeggen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Risicolees vermogen verstrekken bestaat nu eenmaal niet, anders dan aan de Staat.
Ik laat hem (nogmaals) voorbij gaan, het Oude Noorden is gevaarlijk vanwege de funderingsproblemen (paalrot). De Bergweg heeft grote problemen. Bovendien lijkt me een woon/winkelpand moeilijk te slijten als er daadwerkelijk een probleem oppopt.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:35 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Deel 1 draait zonder issues dus deze rol ik wel door denk ik.
Dit is inderdaad wel een leuk project wat ik ook wel wil meenemenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:37 schreef KrekelJapie het volgende:
APJ Projecten
¤ 178.000 | 8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/apj-projecten/
Leuk project met 1e hypotheek bedrijfsunit en 2e hypotheek woonhuis. Linkje is welkom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |