quote:Woordvoerder Isralisch leger: "Iran heeft tientallen drones gelanceerd richting Isral"
"Iran heeft tientallen drones gelanceerd richting Isral", dat zegt Daniel Hagari, de woordvoerder van het Isralische leger, in een toespraak op de Isralische televisie. De laatste dagen heeft Iran meermaals gedreigd met wraakacties voor de Isralische aanval op de Iraanse ambassade in Damascus in Syri. Volgens Hagari kan het "uren duren" voor de drones Isral bereiken.
Iraakse veiligheidsdiensten bevestigen aan persagentschap Reuters dat drones vanuit Iran over Irak richting Isral vliegen. Het Iraakse ministerie van Transport kondigt aan dat het luchtruim boven Irak wordt afgesloten voor al het vliegverkeer.
Het Isralische leger heeft de opdracht gekregen om de drones uit de lucht te schieten, zegt Hagari. Volgens de woordvoerder van het Isralische leger kan het "uren duren" voor de drones Isral bereiken. Ook het Isralische luchtruim wordt afgesloten.
Het luchtruim in Jordani was al afgesloten. De Jordaanse veiligheidsdiensten zouden ook gezegd hebben dat ze klaar zijn om "vliegtuigen of drones" die het vliegverbod schenden te onderscheppen of neer te schieten.
Wat vooraf ging:
Op 1 april lanceerde Isral een aanval op de Iraanse ambassade in de Syrische hoofdstad Damascus. Bij die aanval kwamen 16 mensen - onder wie 2 hooggeplaatste commandanten van de Iraanse Revolutionaire Garde - om het leven.
De Iraanse Ayatollah Ali Khamenei reageerde meteen dat Isral "moet en zal worden gestraft". De afgelopen dagen werd de dreiging vanuit Iran steeds groter. Gisteren zei de Amerikaanse president Biden dat een vergelding "eerder vroeger dan later" zou plaatsvinden.
Het Witte Huis bevestigt de aanval en zegt dat het Isral zal steunen en verdedigen tegen elke Iraanse dreiging. President Biden zit deze namiddag (lokale tijd) samen met zijn veiligheidsadviseurs om de situatie te bespreken.
Eerder vandaag had Biden omwille van de oplopende spanningen in het Midden-Oosten zijn weekendplannen in Delaware al geannuleerd. Hij keerde enkele uren geleden terug richting Washington "voor een spoedoverleg".
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04/13/conflict-iran-israel/
Doe dat nou niet want ik wil nog wel op vakantie kunnen.quote:Op zondag 14 april 2024 18:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als ie nou op het Saudische consulaat zou worden ontboden daarentegen 😱
Als de ayatollah geraakt wordt heb ik er geen enkele probleem mee. Iran moet weer Perzi wordenquote:
zeer verrassende reactie welquote:
Braaf schoothondje van Satanyahu en de VS. Het NAVO baantje van Rutte moet natuurlijk wel veilig worden gesteld.quote:
quote:Op zondag 14 april 2024 20:03 schreef Werkperd het volgende:
Iran heeft overal en alles geraakt, behalve Isral
ff lachen:
[ x ]
Jep, de mensen van Narcotics Anonymous zeiden dat goed.quote:Op zondag 14 april 2024 19:58 schreef littlemindy het volgende:
"Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results"
quote:Op zondag 14 april 2024 20:03 schreef Werkperd het volgende:
ff lachen:
[ x ]
Lijkt me logisch dat dat ook de bedoeling was natuurlijk aangezien ze niet wilden escaleren. Zelfde deden ze ook bij de VS na die Soleimani.quote:Op zondag 14 april 2024 20:03 schreef Werkperd het volgende:
ff lachen:
[ x ]
Ik schiet ook altijd de grootste drone/raket-aanval in de geschiedenis af als ik eigenlijk niet wil escaleren.quote:Op zondag 14 april 2024 20:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lijkt me logisch dat dat ook de bedoeling was natuurlijk aangezien ze niet wilden escaleren. Zelfde deden ze ook bij de VS na die Soleimani.
quote:Op zondag 14 april 2024 20:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik schiet ook altijd de grootste drone/raket-aanval in de geschiedenis af als ik eigenlijk niet wil escaleren.
“Isral heeft gisteravond meer dan $ 1 miljard dollar uitgegeven om Iraanse raketten te onderscheppen.”quote:
We gaan het zien.quote:
Ik sla vanavond overquote:
Ach, Iran lijkt wel heel wat, maar vergeleken met Nederland is het toch wel een lichtgewicht:quote:Op zondag 14 april 2024 19:38 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Oei daar spreekt een zwaargewicht
Gewoon in 1 klap alle ayatollahs snipen. En tegen de Iraniers roepen dat ze weer wat van hun eigen land moeten makenquote:
Is dat zo? Bij de desert storms hadden ze ook een behoorlijke tomahawk golf toch?quote:Op zondag 14 april 2024 20:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik schiet ook altijd de grootste drone/raket-aanval in de geschiedenis af als ik eigenlijk niet wil escaleren.
Te laat, ze zijn al onderweg naar Ter Apel.quote:Op zondag 14 april 2024 20:45 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Gewoon in 1 klap alle ayatollahs snipen. En tegen de Iraniers roepen dat ze weer wat van hun eigen land moeten maken
Lekker de-escalerend inderdaad dit soort teksten.quote:Op zondag 14 april 2024 20:37 schreef Ali_boo het volgende:
Al-qsa will be in the hands of the Muslims, and the Muslim world will celebrate the liberation of Palestine.
[ x ]
De doelen werden zelfs voor aangekondigd. Dit is een waarschuwing van joh je bent binnen bereik en je kan er niets aan doen als wij je willen raken. Daarom hebben ze het vliegveld ook geraakt met andere middelen.quote:Op zondag 14 april 2024 20:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lijkt me logisch dat dat ook de bedoeling was natuurlijk aangezien ze niet wilden escaleren. Zelfde deden ze ook bij de VS na die Soleimani.
* gebouw naast het Iraanse consulaat.quote:Op zondag 14 april 2024 20:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
We gaan het zien.
Het zou mij niets verbazen.
Sommigen noemen de Iraanse aanval een gepast antwoord op het Isralische bombardement op de Iraanse ambassade, maar de luchtaanval met meer dan 300 raketten en drones in 1 nacht tijd is van een heel andere proportie.
Kan Isral zoiets wel negeren?
'Israel kan daarom deze aanval niet onbeantwoord laten 'quote:Op zondag 14 april 2024 20:36 schreef Za het volgende:
[..]
“Isral heeft gisteravond meer dan $ 1 miljard dollar uitgegeven om Iraanse raketten te onderscheppen.”
Als je kijkt naar koopkrachtpariteit staat Iran wel boven Nederland. Alleen al personeel is in Iran 9x goedkoper en dat is hier in Nederland de grootste kostenpost van defensie.quote:Op zondag 14 april 2024 20:44 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ach, Iran lijkt wel heel wat, maar vergeleken met Nederland is het toch wel een lichtgewicht:
https://countryeconomy.com/countries/compare/netherlands/iran
GDP is hier bijna 3x zo hoog, militaire uitgaven 2x zo hoog.
https://www.jpost.com/breaking-news/article-796989quote:Op zondag 14 april 2024 20:39 schreef Ali_boo het volgende:
Ik sla vanavond over![]()
Persoonlijk denk ik morgen btw
Jij bent wel dol op dit woord h.quote:Op zondag 14 april 2024 20:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En nu?quote:Op zondag 14 april 2024 20:36 schreef Za het volgende:
[..]
“Isral heeft gisteravond meer dan $ 1 miljard dollar uitgegeven om Iraanse raketten te onderscheppen.”
Dit wordt een gigantisch conflict zo..quote:
Ze wisten dat het gros onderschept zou worden..quote:Op zondag 14 april 2024 20:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Drones wel maar het is een jonge technologie. In 2100 zullen ze vast lachen, dat we een paar honderd drones een 'enorme' aantal noemen.quote:Op zondag 14 april 2024 20:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Is dat zo? Bij de desert storms hadden ze ook een behoorlijke tomahawk golf toch?
Of dat we het over drones hadden...quote:Op zondag 14 april 2024 21:07 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Drones wel maar het is een jonge technologie. In 2100 zullen ze vast lachen, dat we een paar honderd drones een 'enorme' aantal noemen.
Je kunt het ook gewoon allemaal niet afvuren.quote:Op zondag 14 april 2024 21:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze wisten dat het gros onderschept zou worden..
Tegenstrijdige berichtgeving.quote:Op zondag 14 april 2024 21:01 schreef Ali_boo het volgende:
Mijn laatste bijdrage voor vanavond![]()
[ x ]
[ x ]
Samenvatting is zeker: het is Isral's schuld?quote:Op zondag 14 april 2024 21:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Vaush legt het nog even goed uit voor de mensen die de Iraanse aanval van gisteren niet begrijpen. En ook voor de mensen die bang zijn voor WW3 het kijken waard.
nee is best redelijkquote:Op zondag 14 april 2024 21:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Samenvatting is zeker: het is Isral's schuld?
quote:Op zondag 14 april 2024 20:37 schreef Ali_boo het volgende:
Al-qsa will be in the hands of the Muslims, and the Muslim world will celebrate the liberation of Palestine.
[ x ]
Terwijl wat ik zo zie, is dat de Moslimwereld helemaal geen fuck geeft om Palestijnen. Ze willen vooral graag anti-Israel zijn.quote:Op zondag 14 april 2024 20:37 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
probablyquote:Op zondag 14 april 2024 21:32 schreef Doler12 het volgende:
Who the fuck is vaush? Zo zelf verklaarde youtube 'expert' of zo?
Na Isralische aanval op Iraanse ambassade in Damascus, heeft Isral een grens overschreden. Schending van artikel 51 van de VN. Aanval op een ambassade is een directe oorlogsverklaring.quote:Op zondag 14 april 2024 21:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Vaush legt het nog even goed uit voor de mensen die de Iraanse aanval van gisteren niet begrijpen. En ook voor de mensen die bang zijn voor WW3 het kijken waard.
Sorry hoor maar hier heb ik dus niets aan. Er staat niet eens in WAT DIT MET DE GOUDPRIJS DOET!quote:Op zondag 14 april 2024 21:15 schreef Za het volgende:
1 hr 23 min ago
Israel's war cabinet meeting ends without a decision on Iran attack response, an official says
From CNN's Jeremy Diamond
The hours-long war cabinet meeting ended Sunday night without a decision on how Israel will respond to Iran’s attack, an Israeli official said.
The cabinet is determined to respond – but has yet to decide on the timing and scope.
The official said the Israeli military has been tasked with coming up with additional options for a response.
Separately, a senior Biden administration official told reporters that an Israeli official told the United States that it's not looking to significantly escalate the showdown with Iran.
“I think Israel made clear to us they're not looking for a significant escalation with Iran. That's not what they're looking for. They're looking to protect themselves and defend themselves,” the senior administration official said.
Israel war cabinet minister Benny Gantz said earlier Sunday that Israel will “exact a price from Iran in a way and time that suits us.”
https://edition.cnn.com/m(...)43104b25ef504f50b2e0
Een eenzijdig verhaal. Hoeveel kostte het Iran om die drones en raketten af te vuren? Daar wordt niks over gezegd.quote:Op zondag 14 april 2024 20:36 schreef Za het volgende:
[..]
En heel stuk minder.quote:Op zondag 14 april 2024 21:40 schreef Homey het volgende:
Een eenzijdig verhaal. Hoeveel kostte het Iran om die drones en raketten af te vuren? Daar wordt niks over gezegd.
Ach waar zijn de tijden gebleven toen het lijk van de Russische ambassadeur werd onthoofd door een Iraanse kebab slager?quote:Op zondag 14 april 2024 21:38 schreef Za het volgende:
[..]
Na Isralische aanval op Iraanse ambassade in Damascus, heeft Isral een grens overschreden. Schending van artikel 51 van de VN. Aanval op een ambassade is een directe oorlogsverklaring.
Ook een liter benzine kost daar een dollar of zelfs nog wat minder.quote:Op zondag 14 april 2024 20:52 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je kijkt naar koopkrachtpariteit staat Iran wel boven Nederland. Alleen al personeel is in Iran 9x goedkoper en dat is hier in Nederland de grootste kostenpost van defensie.
Maar wel 10.000 dollar aftikken voor een IKCO, een gebak van een auto. En dan nog met slogans komen als 'Samand De Iraanse auto', gewoon een kloon van een 40e jarige oude Peugeot lol.quote:Op zondag 14 april 2024 21:46 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ook een liter benzine kost daar een dollar of zelfs nog wat minder.
Edit: zo rond 40 dollar cents per liter blijkbaar
afgekeken, beetje saai verderquote:Op zondag 14 april 2024 21:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
probably
maar ik zit nu halverwege en het is een redelijk verhaal
Dan kun je lang wachten.quote:Op zondag 14 april 2024 20:37 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Het was niet op de ambassade zelf.quote:Op zondag 14 april 2024 21:38 schreef Za het volgende:
[..]
Na Isralische aanval op Iraanse ambassade in Damascus, heeft Isral een grens overschreden. Schending van artikel 51 van de VN. Aanval op een ambassade is een directe oorlogsverklaring.
Die leugen blijft zich maar herhalen, het gebouw hoorde bij het ambassade complex.quote:Op zondag 14 april 2024 22:15 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het was niet op de ambassade zelf.
dat ligt wat moeilijk want Syria erkend Israel niet en is technisch gezien nog steeds in oorlog met Israelquote:Op zondag 14 april 2024 22:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die leugen blijft zich maar herhalen, het gebouw hoorde bij het ambassade complex.
Dat is gewoon artikel 51.
Maar goed, men staart zich hier compleet blind op Iran.
Ook Iran mag zich verdedigen, of je dat nou leuk vindt of niet.
Het is weinig proportioneel om een zee van drones en kruisraketten af te vuren als vergelding.quote:Op zondag 14 april 2024 22:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bovendien verdedigt Isral zich juist tegen jarenlange agressie van Iran via Hezbollah, Hamas en die knakkers in Jemen. Gaan mekkeren over 'verdedigen' van Iran is echt potsierlijk.quote:Op zondag 14 april 2024 22:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is weinig proportioneel om een zee van drones en kruisraketten af te vuren als vergelding.
Dan doe je bv 1 gefocuste aanval op, bv, een militair object. Of nog beter; ook ergens een ambassade complex waarvan je weet dat die dubbelt als militair object.
Ja, an als je incalculeert dat het allemaal afgevangen wordt, wat is het hele punt dan? Kan je net zo goed een vuurpijl afschieten.quote:
Er is weinig proportioneel aan het constante aanvallen van Isral via proxies en nu rechtstreeks. Tijd dat Isral Iran eens een koekje van eigen deeg geeft.quote:Op zondag 14 april 2024 22:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, an als je incalculeert dat het allemaal afgevangen wordt, wat is het hele punt dan? Kan je net zo goed een vuurpijl afschieten.
Ik zie iran er wel voor aan om die rommel gewoon op stedelijke gebieden af te vuren. En dat is niet proportioneel. Niet dat we dat met zekerheid weten, want het is allemaal neergehaald.
Dat maakt voor de genocide-roepende-domkopjes niet zoveel uit.quote:Op zondag 14 april 2024 22:15 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het was niet op de ambassade zelf.
Niet geklikt.quote:Op zondag 14 april 2024 22:56 schreef Za het volgende:
https://www.youtube.com/live/DKe0H-WIp_o?si=bZDaMGZU6OuTEGuX
Waarom zou je niet deze live UN Security Counsel meeting willen volgen?quote:
Goed nieuws wel, die Shaheds zijn ook vrij low tech dingen. Blijkt toch allemaal wat complex al dat moderne spul voor een theocratische dictatuur.quote:
Ze waren erbij?quote:Op zondag 14 april 2024 23:04 schreef Perrin het volgende:
X: US officials saying 'roughly 50% of the ballistic missiles fired by Iran failed to launch
Imminent, Ali.quote:
Ze hebben vast wat meer intelligence dan een Fok!'er vanaf haar laptop met Palestijnse vlag op het deksel.quote:
Op twitter gaat het echt helemaal losquote:
Dat komt omdat je alleen maar trollen met blauwe vinkjes volgt, die betaald krijgen nav de engagement.quote:Op zondag 14 april 2024 23:09 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Op twitter gaat het echt helemaal los
Het lijkt me een legitime vraag, waren ze erbij om te constateren dat het ze niet lukte de helft van de raketten te lanceren?quote:
Betaalt.quote:Op zondag 14 april 2024 23:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat komt omdat je alleen maar trollen met blauwe vinkjes volgt, die betaald krijgen nav de engagement.
In zo'n geval kijken we naar wie de vraag stelt. Ow, het is Za. Nee, geen legitieme vraag.quote:Op zondag 14 april 2024 23:11 schreef Za het volgende:
[..]
Het lijkt me een legitime vraag, waren ze erbij om te constateren dat het ze niet lukte de helft van de raketten te lanceren?
Nee.quote:Op zondag 14 april 2024 23:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, betaald is hier correct gebruikt.
Geef toch maar een antwoord.quote:Op zondag 14 april 2024 23:12 schreef ExTec het volgende:
In zo'n geval kijken we naar wie de vraag stelt. Ow, het is Za. Nee, geen legitieme vraag.
Zeur niet.quote:Op zondag 14 april 2024 23:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Voltooid deelwoord. Geen kofschip, dus betaald.
Is er ook een Amerikaanse bron, want BRICS is wel mega propaganda.quote:
Wat betekent dit? Een permanente verlaging in de parkeertarieven in de regio? Ik zoek duiding!quote:
Nou nee.quote:Op zondag 14 april 2024 23:18 schreef Perox het volgende:
[..]
Je zit ook wel eens verkeerd natuurlijk. Zoals hier.
Dus iemand roept iets over 1 miljard dollar en je doet niet eens de moeite om een berekening te laten zien en neemt dit klakkeloos aan.quote:
Iran moet gewoon geen meetings houden met terroristen in ambassades/consulaten.quote:Op zondag 14 april 2024 22:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die leugen blijft zich maar herhalen, het gebouw hoorde bij het ambassade complex.
Dat is gewoon artikel 51.
Maar goed, men staart zich hier compleet blind op Iran.
Ik vind je wel een bijzonder persoon.quote:Op zondag 14 april 2024 23:11 schreef Za het volgende:
[..]
Het lijkt me een legitime vraag, waren ze erbij om te constateren dat het ze niet lukte de helft van de raketten te lanceren?
Bron: WSJ "some Western officials", niet the United States.quote:
quote:Op zondag 14 april 2024 23:22 schreef Perox het volgende:
[..]
Tip: zoek even betaald krijgen vs. betaalt krijgen op the interwebs.
Die info komt van Israel zelf.quote:Op zondag 14 april 2024 23:22 schreef Multatilu het volgende:
Dus iemand roept iets over 1 miljard dollar en je doet niet eens de moeite om een berekening te laten zien en neemt dit klakkeloos aan.
En waar is die berekening dan?quote:
Thanks, je hebt gelijkquote:Op zondag 14 april 2024 23:29 schreef Za het volgende:
[..]
https://www.israelnationalnews.com/news/388456
In de praktijk 500 stuks, aangezien de helft het doel niet haalt.quote:
R er is helemaal geen Rusland, China, Iran, noord-Korea coalitie. Wat een onzin.quote:
Troep van gisteren stelde weinig voor iddquote:Op zondag 14 april 2024 23:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In de praktijk 500 stuks, aangezien de helft het doel niet haalt.
Dat scheelt weer een paar miljard shekels.
Hoop dat ze goed nadenken wat de tegenaanval gaat zijn, emoties wat laten zakken, en geen burgerslachtoffers.quote:
Dat snap ik niet. Wat heeft dat ermee te maken.quote:Op maandag 15 april 2024 00:00 schreef Maharski het volgende:
Gezien de aanstaande Eurovisie Songfestival deelname zou ik me nu echt maar even inhouden als ik Isral was!
Nou anders gaat iedereen hun zangeres uitfluiten on stage.quote:Op maandag 15 april 2024 00:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat snap ik niet. Wat heeft dat ermee te maken.
Lekker belangrijk, dat songfestival.
Denk niet dat Netanyanu zich daar druk om maakt.quote:Op maandag 15 april 2024 00:04 schreef Maharski het volgende:
[..]
Nou anders gaat iedereen hun zangeres uitfluiten on stage.
Of Iran knalt haar van stage af met een dronequote:Op maandag 15 april 2024 00:04 schreef Maharski het volgende:
[..]
Nou anders gaat iedereen hun zangeres uitfluiten on stage.
Ik maak me meer zorgen over de kernwapens die beide landen hebben.quote:Op maandag 15 april 2024 01:17 schreef BMW1993 het volgende:
Zou een grootschalige oorlog tussen Iran en Isral kunnen zorgen voor nog meer vluchtelingen die proberen Griekenland / Itali te bereiken?
We kunnen de huidige aantallen nu al niet meer aan..
Isral heeft duidelijk een kabinet die geen enkele escalatie schuwt, en ik beschouw dit land als even gevaarlijk als Iran.. Ze sleuren het hele Midden Oosten een oorlog in, terwijl je dit ook kan voorkomen, maar daar lijkt men niet voor te kiezen.
Ik vind het voor de Isralische zangeres op het ESF toch net iets erger.quote:Op maandag 15 april 2024 01:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik maak me meer zorgen over de kernwapens die beide landen hebben.
Bijzonder dat Saudi Arabi zomaar toestaat dat die raketten door hun luchtruim vliegen. Meende dat Iran en SA elkaar ook nooit zo bijster goed lagen.quote:
Hoe komt het eigenlijk dat SA niks neerschiet vanuit Yemen? Gezien die jarenlang Yemen in toom probeerde te houden.quote:
Klopt,die voeren al zo'n 50 jaar proxy oorlogen tegen elkaar.quote:Op maandag 15 april 2024 01:46 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Bijzonder dat Saudi Arabi zomaar toestaat dat die raketten door hun luchtruim vliegen. Meende dat Iran en SA elkaar ook nooit zo bijster goed lagen.
Kosten zijn voor Isral en Iran/Jemen en mochten er een paar verkeerd landen in SA; reden om vollop los tegaan. Zoiets?quote:Op maandag 15 april 2024 07:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt,die voeren al zo'n 50 jaar proxy oorlogen tegen elkaar.
Het is inderdaad opmerkelijk dat SA niet de raketten uit Jemen heeft neergehaald.
Die houthi-dingen vliegen vaak over de Rode Zee en Saudi heeft wel indirect geholpen door haar luchtruim open te stellen voor Isral-verdedigers.quote:Op maandag 15 april 2024 07:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt,die voeren al zo'n 50 jaar proxy oorlogen tegen elkaar.
Het is inderdaad opmerkelijk dat SA niet de raketten uit Jemen heeft neergehaald.
Volgens die infograph vlogen ze met een rechte lijn over het vaste land.quote:Op maandag 15 april 2024 07:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die houthi-dingen vliegen vaak over de Rode Zee en Saudi heeft wel indirect geholpen door haar luchtruim open te stellen voor Isral-verdedigers.
Iran en Saudi zijn idd geen vrienden.
Die infograph laat niet de werkelijke vliegroutes laat zien allen grofweg lanceerpunt en doelwit, het zijn eenvoudige rechte lijnen. Even nadenken ook een optie?quote:Op maandag 15 april 2024 07:43 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Volgens die infograph vlogen ze met een rechte lijn over het vaste land.
Ja ik snap dat die optie op tafel lag. Is lame.quote:Op maandag 15 april 2024 07:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die infograph laat niet de werkelijke vliegroutes laat zien allen grofweg lanceerpunt en doelwit, het zijn eenvoudige rechte lijnen. Even nadenken ook een optie?
Wel eens van satellieten gehoord?quote:Op zondag 14 april 2024 23:11 schreef Za het volgende:
[..]
O.a. de Amerikanen zien alles dat groter is dan een vuurpijl gelanceerd worden en kunnen dat tracken idd.quote:Op maandag 15 april 2024 08:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wel eens van satellieten gehoord?
At least half either failed to launch, failed in flight, or crashed before reaching their targets in Israel.quote:Op maandag 15 april 2024 08:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
O.a. de Amerikanen zien alles dat groter is dan een vuurpijl gelanceerd worden en kunnen dat tracken idd.
Rusland was destijds wel zo dom. Ze vonden in 2015 het WK 2018 blijkbaar belangrijker, dan zich om het lot van de Donbas bekommeren.quote:Op maandag 15 april 2024 00:00 schreef Maharski het volgende:
Gezien de aanstaande Eurovisie Songfestival deelname zou ik me nu echt maar even inhouden als ik Isral was!
Dan zijn de afgevuurde raketten vanuit Jemen nog bijzonderder. Die vliegen dan blijkbaar ongecontroleerd over de vitale en belangrijkste delen van Saoedi-Arabi.quote:Op maandag 15 april 2024 01:46 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Bijzonder dat Saudi Arabi zomaar toestaat dat die raketten door hun luchtruim vliegen. Meende dat Iran en SA elkaar ook nooit zo bijster goed lagen.
Zullen over zee vliegen.quote:Op maandag 15 april 2024 03:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe komt het eigenlijk dat SA niks neerschiet vanuit Yemen? Gezien die jarenlang Yemen in toom probeerde te houden.
Plaatje is gewoon onzinquote:Op maandag 15 april 2024 09:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dan zijn de afgevuurde raketten vanuit Jemen nog bijzonderder. Die vliegen dan blijkbaar ongecontroleerd over de vitale en belangrijkste delen van Saoedi-Arabi.
Maken die drones gebruik van Gps systemen en zo ja kan dan de vs die dit systeem beheert niet deze raketten totaal ontregelen door verkeerde cordinaten door te sturen?quote:
Ja, dat kan. En als ze dat doen, rijd elke taxi, elke vrachtwagen die het ook gebruikt, ook verkeerd.quote:Op maandag 15 april 2024 09:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maken die drones gebruik van Gps systemen en zo ja kan dan de vs die dit systeem beheert niet deze raketten totaal ontregelen door verkeerde cordinaten door te sturen?
Maar kan dat niet op lokale basis?quote:Op maandag 15 april 2024 09:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat kan. En als ze dat doen, rijd elke taxi, elke vrachtwagen die het ook gebruikt, ook verkeerd.
En dat lijkt no biggie, totdat je verhalen leest van koekenbakkers die kanalen inrijden omdat ze gewoon dom hun GPS aan het volgen waren. Dus dat, maal 1000.
Die zijn toch de vijandquote:Op maandag 15 april 2024 09:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sure, maar 'lokaal' gebruiken mensen het ook?
Ze kunnen ook gebruik maken van de Russische Glonass.quote:Op maandag 15 april 2024 09:31 schreef Basp1 het volgende:
Maken die drones gebruik van Gps systemen en zo ja kan dan de vs die dit systeem beheert niet deze raketten totaal ontregelen door verkeerde cordinaten door te sturen?
Zit er wel aan te komen ja. Alleen op wat voor termijn is niet echt duidelijk.quote:Op maandag 15 april 2024 12:13 schreef byah het volgende:
We gaan hoe dan ook een direct conflict aan met de nieuwe as van het kwaad. China, met daaronder Rusland en Iran zijn een bedreiging voor het vrije westen..
Dat Isral met een tegenaanval zal komenquote:
Dat lijkt me sterk.quote:Op maandag 15 april 2024 12:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat Isral met een tegenaanval zal komen
Sommigen hier lijken daar met de broek op de enkels op te hopen lijkt het welquote:
Binnen 48 uur was het verhaal gisterenquote:
Ja, en het verhaal was ook anderhalve week lang dat Iran 'nu echt' aan ging vallen. Gaat nog wel even durenquote:Op maandag 15 april 2024 12:52 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Binnen 48 uur was het verhaal gisteren
Welke bron? Ik heb enkel gezien dat Isral zei te reageren wanneer het hun het beste uitkomt.quote:Op maandag 15 april 2024 12:52 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Maar volgens je X bericht moet het kabinet nog beraden.quote:Op maandag 15 april 2024 12:52 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zitten nu samen. Als er een klap op wordt gegeven kan het misschien vanavond al raak zijn. Ik hoop toch zo dat ze tot de-escalatie over willen gaan.quote:Op maandag 15 april 2024 13:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar volgens je X bericht moet het kabinet nog beraden.
Dan gaat het nog even duren.
quote:Op maandag 15 april 2024 13:14 schreef TAmaru het volgende:
Ik denk dat een oorlog met Iran misschien wel het beste is wat er kan gebeuren voor de mensen in Iran. Die zitten er al jaren op te wachten om bevrijd te worden van dat regime daar. Verder zou het voor de regio ook een opluchting zijn. Ik denk niet dat Iran in staat is om zichzelf erg goed te verdedigen, hoewel Rusland wel een probleem kan worden. Maar Rusland is elders natuurlijk al best druk. In elk geval zou een flinke oorlog in het Midden-Oosten de boel daar misschien eindelijk eens wat tot rust kunnen brengen. Ik ben ook van mening dat we dan de conflictregio's in het Midden-Oosten moeten koloniseren en onder westers bewind moeten plaatsen. Dat is de enige optie om daar langdurig democratie af te dwingen.
Weet je het zekerquote:Op maandag 15 april 2024 13:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, en het verhaal was ook anderhalve week lang dat Iran 'nu echt' aan ging vallen. Gaat nog wel even duren
(en hopelijk komt het natuurlijk helemaal niet, maar dat spreekt voor zich)
Het verleden leert dat je het kwaad het best zo snel en zo hard mogelijk moet bestrijden. Uitstel leidt alleen maar tot meer ellende. Er is haast geen schurkenstaat bekend dat niet zonder geweld op de knien is gekregen.quote:Op maandag 15 april 2024 13:14 schreef TAmaru het volgende:
Ik denk dat een oorlog met Iran misschien wel het beste is wat er kan gebeuren voor de mensen in Iran. Die zitten er al jaren op te wachten om bevrijd te worden van dat regime daar. Verder zou het voor de regio ook een opluchting zijn. Ik denk niet dat Iran in staat is om zichzelf erg goed te verdedigen, hoewel Rusland wel een probleem kan worden. Maar Rusland is elders natuurlijk al best druk. In elk geval zou een flinke oorlog in het Midden-Oosten de boel daar misschien eindelijk eens wat tot rust kunnen brengen. Ik ben ook van mening dat we dan de conflictregio's in het Midden-Oosten moeten koloniseren en onder westers bewind moeten plaatsen. Dat is de enige optie om daar langdurig democratie af te dwingen.
Het ene probleem vervang je door een ander probleem.quote:Op maandag 15 april 2024 13:14 schreef TAmaru het volgende:
Ja, en het verhaal was ook anderhalve week lang dat Iran 'nu echt' aan ging vallen. Dat duurde uiteindelijk ook langer.quote:
Een land met 3 keer t oppervlak van Frankrijk ga je niet van buitenaf bevrijdenquote:Op maandag 15 april 2024 13:14 schreef TAmaru het volgende:
Ik denk dat een oorlog met Iran misschien wel het beste is wat er kan gebeuren voor de mensen in Iran. Die zitten er al jaren op te wachten om bevrijd te worden van dat regime daar.
Nu Iran een tegenreactie heeft gegeven, hoeven we echt niet weken meer te wachten voordat Isral iets terug gaat doenquote:Op maandag 15 april 2024 13:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, en het verhaal was ook anderhalve week lang dat Iran 'nu echt' aan ging vallen. Dat duurde uiteindelijk ook langer.
Maar laten we natuurlijk vooral hopen dat het berhaupt niet gebeurt en Isral niet voor nog meer over en weer schieten gaat zorgen.
Dat dacht men ook bij Irak, Syri, Libi...quote:Op maandag 15 april 2024 13:14 schreef TAmaru het volgende:
In iran wonen geen arabieren, maar perzen. Niet hetzelfde. En gezien de weerstand die de bevolking aldaar tegen de mullah's heeft, geef ik ze nog een redelijke kans.quote:Op maandag 15 april 2024 14:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat dacht men ook bij Irak, Syri, Libi...
Maar dat pakte toch anders uit.
Tsja, dat komt nu een stuk minder serieus over als je aanval met 300 drones en raketten niet eens 1 dode heeft veroorzaakt lol.quote:
Dat hadden ze dan maar moeten bedenken vr ze die gigantische aanval op Isral afvuurden.quote:
Die "gigantische aanval" was nog altijd een reactie op...quote:Op maandag 15 april 2024 15:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat hadden ze dan maar moeten bedenken vr ze die gigantische aanval op Isral afvuurden.
Een reactie op het doelgericht uitschakelen van Mohammad Reza Zahedi, een van de hoofdrolspelers in het contact tussen Iran en Hezbollah, dat samen met Hamas bijna non-stop Isral aanvalt. Beide partijen worden zeer intensief geholpen door Iran.quote:Op maandag 15 april 2024 16:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die "gigantische aanval" was nog altijd een reactie op...
Israel valt natuurlijk ook op allerlei manieren iran al jaren aan ivm het atoomprogramma...quote:Op maandag 15 april 2024 16:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een reactie op het doelgericht uitschakelen van Mohammad Reza Zahedi, een van de hoofdrolspelers in het contact tussen Iran en Hezbollah, dat samen met Hamas bijna non-stop Isral aanvalt. Beide partijen worden zeer intensief geholpen door Iran.
Misschien moet Iran eens stoppen met de hele tijd Isral aanvallen, indirect en nu ook direct? Of op zijn minst niet janken over dat ze de verdedigende partij zouden zijn. Stelletje schijnheilen.
Kortom, er zit een concrete en logische reden achter. Men valt het land dus niet maar zo aan.quote:Op maandag 15 april 2024 16:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Israel valt natuurlijk ook op allerlei manieren iran al jaren aan ivm het atoomprogramma...
Het is in feite al een eindeloze cirkel...
Dat Israël niet zo'n zin heeft dat Iran ook nog over kernraketten beschikt, kan ik me wel voorstellen ja.quote:Op maandag 15 april 2024 16:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, er zit een concrete en logische reden achter. Men valt het land dus niet maar zo aan. Andersom is dat een ander verhaal.
En dit is een heel groot gevaar. Iran kon al die ballistische raketten afschieten omdat ze nog geen atoomwapens hebben. Als er 300 drones en raketten waren afgeschoten na de atoombom, dan hadden we vorige week een kernoorlog meegemaakt. Of ze nu met of zonder hadden willen schieten.quote:Op maandag 15 april 2024 16:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat Isral niet zo'n zin heeft dat Iran ook nog over kernraketten bechikt, kan ik me wel voorstellen ja.
Gerichte sabotage is wel van heel andere orde dan massale golven raketten en drones op een land afvuren of zoals Hamas laatst moordend door dorpen trekken.
Mwah dat is een beetje dezelfde angst die mensen hebben met Noord-Korea en Rusland.quote:Op maandag 15 april 2024 16:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En dit is een heel groot gevaar. Iran kon al die ballistische raketten afschieten omdat ze nog geen atoomwapens hebben. Als er 300 drones en raketten waren afgeschoten na de atoombom, dan hadden we vorige week een kernoorlog meegemaakt. Of ze nu met of zonder hadden willen schieten.
Totaal niet, S-A had zijn luchtruim al opengesteld voor de IDF zaterdag.quote:
NK heeft ze getest, dus niet waarschijnlijk.quote:Op maandag 15 april 2024 16:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mwah dat is een beetje dezelfde angst die mensen hebben met Noord-Korea en Rusland.
Noord-Korea beschikt inmiddels waarschijnlijk over atoombommen, maar heeft ook nog steeds niet ZK weggevaagd, ookal dreigen ze er constant mee.
Atoombommen zijn vooral handig om mee te dreigen. Om daadwerkelijk te gebruiken niet echt.
Dat heb ik dan gemistquote:Op maandag 15 april 2024 16:56 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Totaal niet, S-A had zijn luchtruim al opengesteld voor de IDF zaterdag.
In 1991 hadden de Amerikanen al de grootste moeite om Isral ervan te weerhouden een nuke op Saddam te mikken na die scuds.quote:Op maandag 15 april 2024 16:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
NK heeft ze getest, dus niet waarschijnlijk.
Je kan niet aan een raketlancering zien of er een nuke in zit. Israel had van een regime dat bij iedere gelegenheid zegt dat Israel weggevaagd moet worden moeten geloven dat het geen nucleaire aanval was. Ik vind dat onwaarschijnlijk en dan vliegen de bommen.
Gast. Ik ben totaal niet voor Iran hier maar nukes gaan gooien zomaar. Dat is echt high fantasy.quote:Op maandag 15 april 2024 16:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je kan niet aan een raketlancering zien of er een nuke in zit. Israel had van een regime dat bij iedere gelegenheid zegt dat Israel weggevaagd moet worden moeten geloven dat het geen nucleaire aanval was. Ik vind dat onwaarschijnlijk en dan vliegen de bommen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Niet zo heel verrassend, SA en Iran zijn rivalen zover ik me herinner.quote:
Gast jij hebt meer vertrouwen in religekjes aan beide kanten dan ik heb.quote:Op maandag 15 april 2024 17:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gast. Ik ben totaal niet voor Iran hier maar nukes gaan gooien zomaar. Dat is echt high fantasy.
Zelfs Rusland heeft nog geen nukes gegooid na honderden directe aanvallen in hun land. Kom op.
Sowieso betekend dat het einde van Iran, aangezien ze waarschijnlijk maar een handvol nukes hebben, max. Dus M.A.D. zou nooit werken voor hun.
Tevens zou de beurs ook meteen naar 0 schieten wereldwijd, en krijgen we waarschijnlijk een totaal andere wereldorde, maar dat terzijde.
Ik denk dat we wel kunnen veronderstellen dat Israel precies weet wat de status is van het Iraanse kernwapenprogramma.quote:Op maandag 15 april 2024 16:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik mis een aftellende klok. Zodat we weten wanneer het gaat gebeuren, we gezamenlijk kunnen aftellen en we eindelijk rustig op ons gemakje op de webcams kunnen gaan zien wat de doelwitten zijnquote:
Worden daarbij ook Iraanse vrouwen verkracht en verminkt en Iraanse babies levend in ovens gesmeten en gebakken?quote:Op maandag 15 april 2024 16:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Israel valt natuurlijk ook op allerlei manieren iran al jaren aan ivm het atoomprogramma...
Het is in feite al een eindeloze cirkel...
quote:Op maandag 15 april 2024 17:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik mis een aftellende klok. Zodat we weten wanneer het gaat gebeuren, we gezamenlijk kunnen aftellen en we eindelijk rustig op ons gemakje op de webcams kunnen gaan zien wat de doelwitten zijn
quote:Op maandag 15 april 2024 17:18 schreef Perrin het volgende:
[ x ]Daar ging m'n koffie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Motorists drive past a billboard showing named Iranian ballistic missiles, with text in Arabic reading "the honest [person's] promise" and in Persian "Israel is weaker than a spider's web", in Valiasr Square in central Tehran on April 15, 2024.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
VisTVquote:Op maandag 15 april 2024 18:07 schreef Haags het volgende:
Ben benieuwd welke beelden de burgers in Iran op tv te zien krijgen na de aanval. Die Chileense bosbrand is nu wel uitgedoofd.
Vermoedelijk hoeven ze iets later alleen maar uit het raam te kijken, als er nog glas in zit...quote:Op maandag 15 april 2024 18:07 schreef Haags het volgende:
Ben benieuwd welke beelden de burgers in Iran op tv te zien krijgen na de aanval. Die Chileense bosbrand is nu wel uitgedoofd.
Ik vind het een gevaarlijk experiment waar we nog maar relatief kort mee bezig zijn. dit gaat nooit lang goed natuurlijk. Je hebt maar 1 gek nodig.quote:Op maandag 15 april 2024 16:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mwah dat is een beetje dezelfde angst die mensen hebben met Noord-Korea en Rusland.
Noord-Korea beschikt inmiddels waarschijnlijk over atoombommen, maar heeft ook nog steeds niet ZK weggevaagd, ookal dreigen ze er constant mee.
Atoombommen zijn vooral handig om mee te dreigen. Om daadwerkelijk te gebruiken niet echt.
Daarom ook een paar kilo zoutquote:Op maandag 15 april 2024 18:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom zou je dat zo delen als je weet dat Iran mee kan lezen?
Is dit ergens live te volgen? Mt ondertitel, mijn Hebreeuws is een beetje roestigquote:
Even van tevoren Iran inlichten welk doelwit wordt gesloopt, scheelt slachtoffers.quote:Op maandag 15 april 2024 18:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom zou je dat zo delen als je weet dat Iran mee kan lezen?
https://amp.cnn.com/cnn/2(...)drones-analysis-intlquote:Iran’s attack seemed planned to minimize casualties while maximizing spectacle
A decades-long shadow war burst out into the open overnight as Iranian drones and missiles lit up the night sky in Israel and the occupied West Bank. Tehran’s operation was highly choreographed, apparently designed to minimize casualties while maximizing spectacle.
This was a complex mission. Over 300 drones and missiles navigated above Iran’s neighbors, including Jordan and Iraq — both with US military bases — before penetrating the airspace of Iran’s mortal enemy, Israel. Israel’s allies helped shoot down the bulk of these weapons, but couldn’t prevent what was long believed to be the Middle East’s doomsday scenario, the Islamic Republic’s first-ever attack on Israel.
Israel’s fabled Iron Dome air defense system did not disappoint Israelis, many of whom took to bunkers. Only a small handful of locations were attacked, including a military base and an area in the Negev desert, injuring a Bedouin child, while the dome fended off one of the largest drone attacks in history
Yet it was an operation that seemed designed to fail — when Iran launched its killer drones from its own territory some 1,000 miles away, it was giving Israel hours of advance notice.
The symbolism of the attack did the heavy lifting. Rather than fire from one of the neighboring countries where Iran and its non-state allies are present, this was a direct attack from Iranian territory on Israeli territory. This compromised Iran’s ability to damage Israel because it robbed the operation of the element of surprise.
Yet for some four hours, the world held its breath as weapons whizzed through the night sky. They were balls of fire hovering overhead as onlookers across three different countries filmed images that seemed to harken the start of a cataclysmic war.
Maar is het doel dan gebouwen slopen? Spierballen gedrag?quote:Op maandag 15 april 2024 18:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Even van tevoren Iran inlichten welk doelwit wordt gesloopt, scheelt slachtoffers.
Volgens mij hier straks.. maar weet niet of ze ondertitelen.quote:Op maandag 15 april 2024 18:54 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Is dit ergens live te volgen? Mt ondertitel, mijn Hebreeuws is een beetje roestig
Lijkt me iig sterk dat ze gaan proberen veel slachtoffers te maken dus het zal wel iets strategisch/symbolisch worden dat in rook opgaat.quote:Op maandag 15 april 2024 18:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar is het doel dan gebouwen slopen? Spierballen gedrag?
Kun jij deze loze kreten, van dit dubieuze twitter kanaal, zonder onderliggend artikel waarnaar het bericht verwijst niet beter delen op BNW?quote:
Sja je kunt na zo'n grote aanval ook niet niks terugdoen, dan laat je Iran weten dat ze ongestraft grote aanvallen kunnen lanceren op Isral.quote:Op maandag 15 april 2024 19:01 schreef Haags het volgende:
Wat heeft het ook voor nut joh. Iran heeft zwaar voor lul gestaan met die speelgoed meuk van ze. Hoeft Israel verder niet wakker meer van te liggen.
Als ze het nog eens doen, wel ingrijpen. Want dan houden ze zich niet aan hun woord. Voor Iran was het nu klaar h, zeiden ze.quote:Op maandag 15 april 2024 19:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sja je kunt na zo'n grote aanval ook niet niks terugdoen, dan laat je Iran weten dat ze ongestraft grote aanvallen kunnen lanceren op Isral.
Nee, want dan gaan de 'CeAsE fIrE nOw!' roepers tegen Iran protesteren.quote:Op maandag 15 april 2024 19:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sja je kunt na zo'n grote aanval ook niet niks terugdoen, dan laat je Iran weten dat ze ongestraft grote aanvallen kunnen lanceren op Isral.
Ja zo werkt het niet. Eerst een tik uitdelen en dan meteen een gelijkspel aanbieden.quote:Op maandag 15 april 2024 19:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als ze het nog eens doen, wel ingrijpen. Want dan houden ze zich niet aan hun woord. Voor Iran was het nu klaar h, zeiden ze.
Stel jij laat een tussenpersoon mensen geld en wapens geven aan andere mensen om mij in elkaar te slaan. En ik sla die tussenpersoon neer. Jij slaat daarna mij in mijn gezicht en zegt: Nu is het klaar.quote:Op maandag 15 april 2024 19:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als ze het nog eens doen, wel ingrijpen. Want dan houden ze zich niet aan hun woord. Voor Iran was het nu klaar h, zeiden ze.
Ik ga het eens bijhouden.quote:Op maandag 15 april 2024 18:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
https://amp.cnn.com/cnn/2(...)drones-analysis-intl
En ook ISW,
[ x ]
De vraag is wel... Wat gaat Iran doen als Isral escaleert? Op zich is het antwoord van Isral vele malen belangrijker dan afgelopen weekend
Tuurlijk, Iran stopt met wapens sturen naar Hezbollah en Hamas.quote:Op maandag 15 april 2024 19:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
IDF heeft al jaren tig scenario's klaar en gesimuleerd. Denken dat ze dit bedenken in 48 uur.quote:
Weet je nog, dat vliegtuig dat in 2014 uit de lucht is geschoten? Wie weet wat voor gevolg het voor de wereldvrede was geweest als daar ook met agressie op was gereageerd.quote:Op maandag 15 april 2024 19:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja zo werkt het niet. Eerst een tik uitdelen en dan meteen een gelijkspel aanbieden.
Ik moet ook geen auto meer rijden.. Al die breakchecks!quote:Op maandag 15 april 2024 19:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
...
Ook daar is weer het een en ander aan vooraf gegaan.
...
Het is gewoon een hypothetische vraag. De vraag is of Isral proportioneel terugslaat. Zo niet, dan heet dat gewoon escalatie.quote:
Iran kan zo'n aanval op haar consulaat waarbij zeven van haar onderdanen omkomen natuurlijk ook niet onbeantwoord laten.quote:Op maandag 15 april 2024 19:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hier en dit - niet direct wel de uitkomst van zometeen.quote:Op maandag 15 april 2024 18:54 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Is dit ergens live te volgen? Mt ondertitel, mijn Hebreeuws is een beetje roestig
Mss melden ze alleen maar dat ze onderdelen uit Nederland krijgen en bedanken ze ons voor de bloemen.quote:Op maandag 15 april 2024 19:41 schreef Stoorzendert het volgende:
De stream met de F35 op de achtergrond stemt niet hoopvol…
En bom op een gebouw in Damascus beantwoorden met een paar honderd raketten en drones is dat ook.quote:Op maandag 15 april 2024 19:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is gewoon een hypothetische vraag. De vraag is of Isral proportioneel terugslaat. Zo niet, dan heet dat gewoon escalatie.
Maar die bom an sich is dat ook (en wat die Iranirs daar aan het plannen waren ook). Het is gewoon wr een grote vicieuze escalatiecirkel.quote:Op maandag 15 april 2024 19:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
En bom op een gebouw in Damascus beantwoorden met een paar honderd raketten en drones is dat ook.
Proportioneel was n raket terugschieten geweest.quote:Op maandag 15 april 2024 19:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar die bom an sich is dat ook (en wat die Iranirs daar aan het plannen waren ook). Het is gewoon wr een grote vicieuze escalatiecirkel.
Nee, de enige acceptabele strategie is natuurlijk een tik uitdelen en dan gaan zitten wachten op dat heerlijke moment dat je verontwaardigd mag roepen dat Israel (Israel!quote:Op maandag 15 april 2024 19:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja zo werkt het niet. Eerst een tik uitdelen en dan meteen een gelijkspel aanbieden.
Maar Isral bood toch helemaal geen gelijkspel aan nadat ze een tik uitdeelden?quote:Op maandag 15 april 2024 19:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zou je dat ook zeggen als het andersom was? Als Iran ergens ter wereld een consulaat van Isral met de grond gelijk had gemaakt met als gevolg een handje vol doden. Dan zou Isral met n raket proportioneel reageren?quote:Op maandag 15 april 2024 19:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Proportioneel was n raket terugschieten geweest.
Dat lijkt me voor zichzelf spreken eigenlijk. Die steunen Isral.quote:Op maandag 15 april 2024 19:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Statement is duidelijk: dit wordt een enorme escalatie tussen Israel en Iran en een enorm regionaal conflict in het midden oosten. De vraag is wat de VS gaat doen..
Channel 13 zelfs. Een uur geleden kwam exact dit bericht ook al via Channel 12quote:
Er werd niets gezegd?quote:Op maandag 15 april 2024 19:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Statement is duidelijk: dit wordt een enorme escalatie tussen Israel en Iran en een enorm regionaal conflict in het midden oosten. De vraag is wat de VS gaat doen..
Aka spuit 11.quote:Op maandag 15 april 2024 20:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Channel 13 zelfs. Een uur geleden kwam exact dit bericht ook al via Channel 12
Heb vandaag niet alles meegekregen, ben ook maar een mens hequote:Op maandag 15 april 2024 20:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Channel 13 zelfs. Een uur geleden kwam exact dit bericht ook al via Channel 12
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |