ik schrok aLquote:Op dinsdag 9 april 2024 19:20 schreef mascara-klodder het volgende:
Chili dus
[ link | afbeelding ]upload image
Ik mis rode uiquote:Op dinsdag 9 april 2024 19:20 schreef mascara-klodder het volgende:
Chili dus
[ link | afbeelding ]upload image
Nogal een groot contrast tussen die twee, poke bowl en een vette chiliquote:
Ohzoquote:Op dinsdag 9 april 2024 19:43 schreef Karzai het volgende:
[..]
Nogal een groot contrast tussen die twee, poke bowl en een vette chili
het ziet er wel heerlijk uit tho![]()
![]()
Past prima bij een werkweek die nog 2 of 3 werkdagen lang isquote:Op dinsdag 9 april 2024 20:08 schreef Molo het volgende:
Hier was het pasta, met een stuk varkenslapje en een bonk bloemkool
I iz a sad panda
Meh. Voer is voer.quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:08 schreef Molo het volgende:
Hier was het pasta, met een stuk varkenslapje en een bonk bloemkool
I iz a sad panda
Is toch geen combinatie johquote:Op dinsdag 9 april 2024 20:26 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Meh. Voer is voer.
Volgende keer weer iets meer culinair.
Het is wat jij at vandaag.quote:
quote:Op dinsdag 9 april 2024 22:13 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Het is wat jij at vandaag.
Daar gaat dit topic over.
Oordelen doen we niet.
Hooguit verbazen wij ons.
quote:Op dinsdag 9 april 2024 22:51 schreef Smart_ass het volgende:
Maar hij doet het tenminste.
Mijnes belt mij nog op om te vragen of hij het karton onder de pizza vandaan moet halen voordat ‘ie ‘m in de oven doet![]()
.
Ik mag het sowieso alleen doen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 22:48 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Mijn man had even wat in elkaar gezet, was vergeten dat we ook fatsoenlijke combinaties en daadwerkelijk lekker eten in huis hadden
Fuck my life
quote:Op dinsdag 9 april 2024 17:37 schreef Smart_ass het volgende: Hier zometeen een caesar salade, vanavond kip gyro bowls.
Niet om het een of ander, maar een lange (zware) dag gaat niet beter door alcoholquote:Op woensdag 10 april 2024 08:54 schreef anndb het volgende:
Alleen, dus glas rode wijn dat er nog stond als ontbijt maar.
Zo appartement tekenen dan eindelijk sleutel, ben benieuwd hoe het geworden is. Word een lange dag vandaag.
Jemig dat staat zelfs op de doosquote:Op dinsdag 9 april 2024 22:51 schreef Smart_ass het volgende:
Maar hij doet het tenminste.
Mijnes belt mij nog op om te vragen of hij het karton onder de pizza vandaan moet halen voordat ‘ie ‘m in de oven doet![]()
.
Fijn dat je in je appartement kunt! En ja het is natuurlijk altijd three o’clock somewhere tochquote:Op woensdag 10 april 2024 08:54 schreef anndb het volgende:
Alleen, dus glas rode wijn dat er nog stond als ontbijt maar.
Zo appartement tekenen dan eindelijk sleutel, ben benieuwd hoe het geworden is. Word een lange dag vandaag.
Wat ik altijd mooi vind is bij reclames over medicijnen dat ze dan zeggen: gebruik medicijn X niet indien je allergisch bent voor medicijn X of één van de bestanddelen. Oke ja thanks daar had ik nou niet over nagedachtquote:Op woensdag 10 april 2024 13:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jemig dat staat zelfs op de doos![]()
Wat ik trouwens grappig vind aan diepvriespizza's in Amerika is dat erop staat dat het niet geschikt is om onbereid (dus bevroren) te eten
Je avondmaaltje (kip bowl) ziet er goed uit!
quote:Op woensdag 10 april 2024 14:22 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Fijn dat je in je appartement kunt! En ja het is natuurlijk altijd three o’clock somewhere toch
[..]
Wat ik altijd mooi vind is bij reclames over medicijnen dat ze dan zeggen: gebruik medicijn X niet indien je allergisch bent voor medicijn X of één van de bestanddelen. Oke ja thanks daar had ik nou niet over nagedacht.
5 o clock toch?quote:Op woensdag 10 april 2024 14:22 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn dat je in je appartement kunt! En ja het is natuurlijk altijd three o’clock somewhere toch
Oja my badquote:Op woensdag 10 april 2024 14:55 schreef Blues het volgende:
[..]
5 o clock toch?
Als het 3 o clock is biedt dat wel perspectieven![]()
OT: Vanmiddag in personeelsrestaurant spinaziesoep met gorgonzola gekocht bij de van huis mee genomen 2 boterhammetjes
banaan en cappuccino op het werk
Als de R in het uur zitquote:Op woensdag 10 april 2024 15:08 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oja my bad. Mijn ouders zeiden altijd “als de R in het uur zit” dus daarom dacht ik aan drie denk ik
.
Oh dat klinkt lekker.
Ik hoop het voor je, mijn zegen heb jequote:Op woensdag 10 april 2024 17:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Als de R in het uur zit![]()
![]()
Hier nu appeltje in de trein, vanmiddag netjes brood gegeten. Man man man het wordt nog eens wat met mij
Zin in Chinees ofzo vanavond, eens kijken of ik de rest van het gezin kan overhalen
Sateschnitzel én tartaar? Lekker!quote:Op woensdag 10 april 2024 17:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je, mijn zegen heb je![]()
![]()
Wat een lekkere dingen zie ik vandaag voorbij komen hier![]()
Ik eet bij ouders vandaag.
Komkommer, andijvie, aardappelen, jus, sateschnitzel en tartaar.
quote:Op woensdag 10 april 2024 13:34 schreef golfer het volgende:
Vanavond: Oma's gehaktballen, gekookte kruimige aardappelen en gewokte paksoi.
Fruit en visquote:Op woensdag 10 april 2024 18:43 schreef mascara-klodder het volgende:
Salade tonijn met komkommer en druiven, peper/zout, honing-mosterddressing
[ link | afbeelding ]
Helft maar op want ik zat nog een beetje vol
En ik heb straks nog een gebakje![]()
Thanks!!quote:Op woensdag 10 april 2024 19:53 schreef Smart_ass het volgende:
Ja het is altijd maar afwachten wat die minderjarigen eten he.
Vorige keer heb ik deze gemaakt, met sambal ipv siracha en alles x2:
https://www.budgetbytes.com/peanut-noodles-with-chicken/
Mijn vriend eet ‘t liefste elke dag kip als ‘t kan. Maar voor mezelf maak ik ook weleens gewoon zoiets:
https://eatwithclarity.com/spicy-peanut-butter-noodles/
Allebei lekker!
Laatst werd ik doodgegooid met filmpjes van peanut butter noodles.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:53 schreef Smart_ass het volgende:
Ja het is altijd maar afwachten wat die minderjarigen eten he.
Vorige keer heb ik deze gemaakt, met sambal ipv siracha en alles x2:
https://www.budgetbytes.com/peanut-noodles-with-chicken/
Mijn vriend eet ‘t liefste elke dag kip als ‘t kan. Maar voor mezelf maak ik ook weleens gewoon zoiets:
https://eatwithclarity.com/spicy-peanut-butter-noodles/
Allebei lekker!
@Dr_Flash zijn broer/lookalikequote:Op woensdag 10 april 2024 21:08 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Laatst werd ik doodgegooid met filmpjes van peanut butter noodles.
Alsof de hemel op aarde geland was.
Ik had zoiets van; Oh echtIk ben 52. Ik weet niet anders dan dat er pindasaus over de bami goreng gaat
![]()
OT;
Ik had vandaag hamburgers
Ik ken het als; het is altijd wel ergens bier uur.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:08 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oja my bad. Mijn ouders zeiden altijd “als de R in het uur zit” dus daarom dacht ik aan drie denk ik
.
Oh dat klinkt lekker.
Ik werd er ook mee doodgegooid op een gegeven moment ja, maar vond ik niet ergquote:Op woensdag 10 april 2024 21:08 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Laatst werd ik doodgegooid met filmpjes van peanut butter noodles.
Alsof de hemel op aarde geland was.
Ik had zoiets van; Oh echtIk ben 52. Ik weet niet anders dan dat er pindasaus over de bami goreng gaat
![]()
OT;
Ik had vandaag hamburgers
quote:Op woensdag 10 april 2024 21:26 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik werd er ook mee doodgegooid op een gegeven moment ja, maar vond ik niet erg.
Wat een geweldig filmpje, ben jij dat?
Respect wel, dat je in een wat op het oog een vrij kleine keuken lijkt en kleine kookplaat je toch georganiseerd kan werkenquote:
Mja. Soms koken op de vierkante centimeter.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:47 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Respect wel, dat je in een wat op het oog een vrij kleine keuken lijkt en kleine kookplaat je toch georganiseerd kan werkenMan, als ik bezig ben geweest ben ik langer bezig met opruimen dan met eten en koken
Overal is het een bende in de keuken dan
![]()
Burgers zien er ook lekker uit, ik ga ze keer proberen zoals in je filmpje
Daarom ook wel respect voor de organisatie van alles. ow en bovenal respect voor koken op gasquote:Op woensdag 10 april 2024 22:18 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Mja. Soms koken op de vierkante centimeter.
En toch; alle voer die ik post, is daar ter plekke gemaakt.
Dit viel nog mee, met schipperen van spullen.
Geen Chineesquote:Op woensdag 10 april 2024 19:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Fruit en vis
Hier net een Suri curry op met lekker naan enzo![]()
![]()
Ik zag de foto en dacht; wat weinig! En toen las ik dat je de helft op kreeg..quote:Op woensdag 10 april 2024 18:43 schreef mascara-klodder het volgende:
Salade tonijn met komkommer en druiven, peper/zout, honing-mosterddressing
[ link | afbeelding ]
Helft maar op want ik zat nog een beetje vol
En ik heb straks nog een gebakje![]()
Mja. Broertje dood aan opruimen, dus ik werk maar zo schoon mogelijk.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:22 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Daarom ook wel respect voor de organisatie van alles. ow en bovenal respect voor koken op gasDat werkt nog steeds het lekkerste. Heb dan hier een vrij ruime keuken. Snijwerk doe ik meestal aan de eettafel in de eetkamer vooraf alles op gemakkie. Maar als ik dan klaar ben is alles een bende. Dus doe je goed. Alleen bak ik de burgers gewoon in boter ipv olie, maar zal weinig verschil maken aangezien ik zag dat jij olie gebruikt.
https://www.ah.nl/producten/product/wi553527quote:Op woensdag 10 april 2024 22:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Geen Chinees![]()
Surinaamse curry, heeft dat nog een aparte/andere naam?
[..]
Ik zag de foto en dacht; wat weinig! En toen las ik dat je de helft op kreeg..
Heb je nou drie hamburgers opgegeten zelf?quote:Op woensdag 10 april 2024 22:28 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Mja. Broertje dood aan opruimen, dus ik werk maar zo schoon mogelijk.
Heb je de minste troep om op te ruimen.
Olie was voor de broodjes.
Er zit niet zo veel olie meer in, als de burgers er in gaan.
Het vet komt uit het gehakt.
Ziet er wel lekker uit dat potjequote:Op woensdag 10 april 2024 22:29 schreef Molo het volgende:
[..]
https://www.ah.nl/producten/product/wi553527
Soort van verhollandste versie van Hindoestaans Surinaamse masala als basis.
Totaal niet pittig dus dat was lekker toegankelijk op een doordeweekse dag en met kind![]()
Beetje toebehoren ook erbij natuurlijk want is wel zo lekker
Ik zou echt elke dag wel udon kunnen etenquote:Op woensdag 10 april 2024 22:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ziet er wel lekker uit dat potje
Over saté noedels; deze maak ik vaker. Makkelijk, erg lekker en met udon
quote:Op woensdag 10 april 2024 22:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je nou drie hamburgers opgegeten zelf?
Oh, maar ik weet wel wat lekker is, hoorquote:En zag er lekker uit. Hou van zelfgemaakte hamburgers
Ziet er ook heerlijk uit! Udonquote:Op woensdag 10 april 2024 22:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ziet er wel lekker uit dat potje
Over saté noedels; deze maak ik vaker. Makkelijk, erg lekker en met udon
Weet niet of je een gehaktmolen hebt, maar als je die wel hebt. Paar biefstukken halen, 20% van het gewicht aan varkens of rundervet erbij scoren bij de slager of boer (waar ik het vlees haal). Dat door de molen en dan burgers maken. Dat is zo fantastisch lekker. Die kunnen dus gewoon medium op je broodje.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:28 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Mja. Broertje dood aan opruimen, dus ik werk maar zo schoon mogelijk.
Heb je de minste troep om op te ruimen.
Olie was voor de broodjes.
Er zit niet zo veel olie meer in, als de burgers er in gaan.
Het vet komt uit het gehakt.
Oh ja, die.quote:
Ik heb er nog eentje over pannenkoeken bakkenquote:Kookfilmpjes van alleenstaande Fokmannen![]()
Had ik alleen de ruimte al maarquote:Op woensdag 10 april 2024 22:54 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Weet niet of je een gehaktmolen hebt, maar als je die wel hebt. Paar biefstukken halen, 20% van het gewicht aan varkens of rundervet erbij scoren bij de slager of boer (waar ik het vlees haal). Dat door de molen en dan burgers maken. Dat is zo fantastisch lekker. Die kunnen dus gewoon medium op je broodje.
Heb je geen ruimte voor nodig, ik gebruik een handmolen. Dat werkt veel fijner dat zo'n duur ding naar mijn mening. Kost paar tientjes, en ruimte heb je er echt niet voor nodig. Die mechanische molen heb ik gehad, maar nee. Nu gewoon handmolen, zelf draaien aan dat ding. Vlees komt er veel beter uit.quote:
Lekker! Met chick-fil-a saus?quote:Op donderdag 11 april 2024 17:51 schreef Smart_ass het volgende:
Gisteren uiteindelijk chick-fil-a gegeten, had helemaal geen zin meer om te koken.
Nu salade geitenkaas, appel, komkommer en pecannoten. Ik moet echt even een copycat recept vinden van de dressing die ik altijd gebruik want volgens mij kan dat echt veel goedkoper.
Honey mustard, altijdquote:Op donderdag 11 april 2024 19:19 schreef Smart_ass het volgende:
Met honey mustard deze keer.
Ohhh frietje oorlog, heerlijk! Eet je die met of zonder uitjes?
Ik ken het helemaal niet met curryquote:Op donderdag 11 april 2024 20:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Honey mustard, altijd![]()
Oorlog is hier mayo, curry, pinda en uitjes. Zoals het hoort
Bummer!quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:13 schreef junkiesietze het volgende:
Gister die patat pizza gegeten, was niet bijzonder.
Jammer, bedankt voor de test.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:13 schreef junkiesietze het volgende:
Gister die patat pizza gegeten, was niet bijzonder.
Fijn he, geniet ervanquote:Op vrijdag 12 april 2024 09:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Bummer!
Ik had gado gado met sateh babi erbij van de toko hier. Goddelijk. Wil het eigenlijk vanavond weer eten maar ga dan al borrelen ergens. Zwaar leven![]()
Nu koffie maken, zo in de zon![]()
![]()
opdrinken op vrije dag. Man wat een zaligheid vandaag zeg, dat doet een mens goed
Zou ik een moord voor doen nuquote:Op vrijdag 12 april 2024 19:12 schreef MadMaster het volgende:
Surinaamse puntjes met bakkeljauw en zoutvlees…
Atjar is groentequote:Op vrijdag 12 april 2024 20:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik kreeg weer patat vanavondHeb daar geen moeite mee. Had wel graag gewild dat patat net zo goed voor je is als gekookte aardappelen
Ik had een boerenfriet met spekjes, champignons en uiensaus en een broodje bami royaal (bamischijf, atjar, pinda, mayo en gebakken ei).
En softijs toe. Dat moet ook net zo goed voor je worden als yoghurt![]()
Patat verveelt (mij) niet maar Bram al helemaal niet. Is echt altijd genieten.quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:47 schreef Molo het volgende:
Borrelen liep wat uit, maar niet genoeg gegeten dus nu even langs Bram (patatje met pindasaus en een kipcorn). Topdag
Ben benieuwd wat het wordtquote:Op vrijdag 12 april 2024 22:20 schreef Smart_ass het volgende:
Vanochtend gebruncht (zonder mimosa’s). Ik had een ommelet met chorizo, ui, groene pepers, cheddar jack en avocado. En een paar hapjes van de chocolate chip pancakes van kind
.
Vanavond denk ik dat ik de peanut noodles van gisteren op maak maar aangezien het vrijdag is sta ik voor alles open.
Klinkt goed!quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:20 schreef Smart_ass het volgende:
Vanochtend gebruncht (zonder mimosa’s). Ik had een ommelet met chorizo, ui, groene pepers, cheddar jack en avocado. En een paar hapjes van de chocolate chip pancakes van kind
.
Vanavond denk ik dat ik de peanut noodles van gisteren op maak maar aangezien het vrijdag is sta ik voor alles open.
Klinkt leuk! Ga ik opzoekenquote:Op vrijdag 12 april 2024 22:28 schreef Smart_ass het volgende:
Friet verveelt mij inderdaad ook nooit, vooral van de snackbar.
Nee we waren bij another broken egg cafe!
Áls ik patat eet, gaarne Bram!quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Patat verveelt (mij) niet maar Bram al helemaal niet. Is echt altijd genieten.
Was de borrel gezellig/lekker?
Ik ben nog steeds bolquote:Op vrijdag 12 april 2024 22:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Klinkt goed!
En morgen mimosa dan?weekend vieren
Is best een prima tent! Weet eigenlijk niet waar het allemaal zit maar hier in de regio zitten er best veelquote:
Virgin mimosa?quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:41 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds bol. Niet lang meer overigens, dan kan ik weer heerlijk aan de cocktails enzo deze zomer
.
[..]
Is best een prima tent! Weet eigenlijk niet waar het allemaal zit maar hier in de regio zitten er best veel.
Mensen kijken op terrasquote:Op vrijdag 12 april 2024 22:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Áls ik patat eet, gaarne Bram!
Ja enorm, met hoogzwangere vriendin aan de cocktails (dark&stormy, mojito enzo) en zij aan de mocktails. Zon op onze bol, goed gezelschap en dubieuze verhalen. Een botspartij tussen auto's en een verwarde trompetspeler voor onze neus er gratis bij. Was mooi middagje Rotterdam weer eens
Wat betaalde jij voor die 3 kilo?quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kocht 3 Kilo asperges bij de boerenmarkt staan nu geschild te wachten.
Dat is aanmerkelijk goedkoper dan de 8 euro per pond die mijn supermarkt er momenteel voor vraagt.quote:
Tja, dat is een van de nadelen van de supermarkt, ik koop ze op de boerenmarkt en daarmee zit er geen heel netwerk aan handelaren, veilingen en transport tussen. Ze zijn daardoor verser en goedkoper.quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is aanmerkelijk goedkoper dan de 8 euro per pond die mijn supermarkt er momenteel voor vraagt.
Plus Duitsland met andere kosten achter de asperges, gok ikquote:Op zaterdag 13 april 2024 15:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Tja, dat is een van de nadelen van de supermarkt, ik koop ze op de boerenmarkt en daarmee zit er geen heel netwerk aan handelaren, veilingen en transport tussen. Ze zijn daardoor verser en goedkoper.
Het voordeel van in landelijk gebied wonen, daar waar het geproduceerd wordt.
Kocht ook schouderkarbonade van scharrel Duroc varken voor 9,95 de kilo. Koop deze regelmatig, verschil met supermarkt vlees is dag en nacht
Wat is een dark&stormy?quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:41 schreef Molo het volgende:
IJsje nu, lekker paar uur gewandeld
Straks hamburger bij ččn of andere Amerikaanse tent. Geen Mac
Wil eigenlijk straks nog een Dark&Stormy maken want ingrediënten in huis en zin in
Dark and Stormy opgegoegeld, lijkt mij ook lekker. Proost alvast!quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:41 schreef Molo het volgende:
IJsje nu, lekker paar uur gewandeld
Straks hamburger bij ččn of andere Amerikaanse tent. Geen Mac
Wil eigenlijk straks nog een Dark&Stormy maken want ingrediënten in huis en zin in
Ik kom een keer langs man, dat klinkt goed wat jij qua eten allemaal tot je beschikking hebtquote:Op zaterdag 13 april 2024 17:44 schreef Smart_ass het volgende:
Gisteravond Chinees gehaald. Onder andere hot & sour soep, crab rangoons, pot stickers, general tso chicken, mongolian beef.. en nog meer. Kunnen paar dagen vooruit dus.
Cocktail, ginger beer, donkere rum, limoen en liefste nog wat bitter.quote:
Ja is erg lekker! Zo'n niet zoete cocktail, voor volwassenen zeg maar, hmmmmquote:Op zaterdag 13 april 2024 17:46 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dark and Stormy opgegoegeld, lijkt mij ook lekker. Proost alvast!
In de supermarkt en standjes langs de weg zijn ze hier ook duur (en uitgedroogd vooral in de Supermarkt)quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Plus Duitsland met andere kosten achter de asperges, gok ik
Ik mis het aanbod in Nederland juist wat veel dingen betreft, maar je hebt hier zeker lekkere dingenquote:Op zaterdag 13 april 2024 17:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kom een keer langs man, dat klinkt goed wat jij qua eten allemaal tot je beschikking hebt
Oh dat klinkt goedquote:Op zaterdag 13 april 2024 17:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Cocktail, ginger beer, donkere rum, limoen en liefste nog wat bitter.
Laatste heb ik niet in huis dus mik er wat extra gember doorheen denk ik
[..]
Ja is erg lekker! Zo'n niet zoete cocktail, voor volwassenen zeg maar, hmmmm
Had er gisteren eentje op terras, en smaakt naar meer
Ik ga ze van de week halen hier bij de telerquote:Op zaterdag 13 april 2024 17:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In de supermarkt en standjes langs de weg zijn ze hier ook duur (en uitgedroogd vooral in de Supermarkt)
Dit klinkt wel intrigerendquote:Op zaterdag 13 april 2024 18:10 schreef Blues het volgende:
Een volkskeuken recept![]()
Bloemkool en penne in een saus van gehakt vissaus suiker limoensap slagroom chili knoflook en ui.
Met wat koriander derop!
[ link | afbeelding ]
Die rode saus hoort daar natuurlijk niet op, maar lekker man! Enjoyquote:
Volkskrant recept.quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit klinkt wel intrigerend
Welke volkskeuken is dat?
Bij 'sloppy' heb ik toch hele andere associaties.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:33 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Broodjes Sloppy Joe
Horen. Horen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Die rode saus hoort daar natuurlijk niet op, maar lekker man! Enjoy
Of je de asperges in Nederland bij de boer haalt of in Duitsland maakt niet hel veel uit. Beide landen ongeveer even duur. en indien de zelfde streek ook de zelfde smaak.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Plus Duitsland met andere kosten achter de asperges, gok ik
Ooooh, hier was ik een paar maanden geleden! En daar zitten en lunchen is ook geweldig! Attent personeel. Vriendin en ik waren aan het overleggen tijdens het bestellen om zo veel mogelijk te proeven, hadden ze alles al voorgesneden bij het serverenquote:Op zaterdag 13 april 2024 19:23 schreef FutureFairytale het volgende:
Een bijzondere lunch allicht maar wat wil je als je in de stad bent met de beste banketbakker tot nu prijs/kwaliteitsgewijs. 3 Koeken met z'n 2.
Gevulde koek
[ link | afbeelding ]
Bokkenpoot met mokkavulling
[ link | afbeelding ]
Bagijn (Wellington spijs met vanillecrčme en melkchocolade)
[ link | afbeelding ]
Zo vers. Gevulde koek zacht, krokant en boterig.
Andere 2 lekker kauwerige structuur.
We kunnen er echt speciaal voor naartoe gaan
Hoe leuk! Er was nog wel plek maar het was buiten te lekker.quote:Op zaterdag 13 april 2024 21:23 schreef Yinny het volgende:
[..]
Ooooh, hier was ik een paar maanden geleden! En daar zitten en lunchen is ook geweldig! Attent personeel. Vriendin en ik waren aan het overleggen tijdens het bestellen om zo veel mogelijk te proeven, hadden ze alles al voorgesneden bij het serveren
Wat mis je zoal? Ik heb het idee dat je veel kunt krijgen daar wat we hier hebben. I.t.t. andersom. En anders NL'e producten bij een Jungle Jim's of World Market, mocht je die in de buurt hebbenquote:Op zaterdag 13 april 2024 18:01 schreef Smart_ass het volgende:
Ik mis het aanbod in Nederland juist wat veel dingen betreft, maar je hebt hier zeker lekkere dingen.
Ik mis verse haring, kibbeling, snackbars en snacks (frikandel speciaal, kroket, kaassoufflé etc), goede pizzerias. En veel supermarkt dingen. Lekker brood (dat is hier vrijwel niet te vinden), broodbeleg (gebraden gehakt, leverworst, rookvlees om maar wat te noemen), goede kaas, bitter lemon, goede drop, lekkere mayonaise, vlees voor agv (cordon bleu, slavinken, boomstammetjes etc heb je hier niet), krieltjes (heb je hier ook niet). En dit is wat er zo direct in me op komt, het is zeker meer dan dit. Jungle Jim’s en World Market hebben maar een heel beperkt selectie en vrijwel niet vers, alleen houdbare dingen. Ik bestel heel af toe wel bij van die dutch stores maar duur. Dus meestal laat ik mijn ouders dingen meebrengen. En als ik naar Nederland kom ben ik constant aan het vretenquote:Op zaterdag 13 april 2024 22:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat mis je zoal? Ik heb het idee dat je veel kunt krijgen daar wat we hier hebben. I.t.t. andersom. En anders NL'e producten bij een Jungle Jim's of World Market, mocht je die in de buurt hebben
Ik kom trouwens samen met @:Molo op bezoek bij je
Herkenbaar! Al woon ik "maar" in Spanje. Veel keren in US geweest en inderdaad iets als lekker broodbeleg is lastig. Is er geen Italiaanse deli ofzo in de buurt? Denk aan goede rauwe ham, mortadella, lekkere salami.quote:Op zaterdag 13 april 2024 23:10 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik mis verse haring, kibbeling, snackbars en snacks (frikandel speciaal, kroket, kaassoufflé etc), goede pizzerias. En veel supermarkt dingen. Lekker brood (dat is hier vrijwel niet te vinden), broodbeleg (gebraden gehakt, leverworst, rookvlees om maar wat te noemen), goede kaas, bitter lemon, goede drop, lekkere mayonaise, vlees voor agv (cordon bleu, slavinken, boomstammetjes etc heb je hier niet), krieltjes (heb je hier ook niet). En dit is wat er zo direct in me op komt, het is zeker meer dan dit. Jungle Jim’s en World Market hebben maar een heel beperkt selectie en vrijwel niet vers, alleen houdbare dingen. Ik bestel heel af toe wel bij van die dutch stores maar duur. Dus meestal laat ik mijn ouders dingen meebrengen. En als ik naar Nederland kom ben ik constant aan het vreten.
Jullie zijn zeker welkom.
Ik denk dat het weinig uitmaakt hoe ver weg je woont hoor, elk land heeft gewoon een andere eetcultuur! Lekkere salami en prosciutto zijn opzich wel weer makkelijker te vinden en liggen in de koelkast as we speakquote:Op zondag 14 april 2024 09:49 schreef foodlover het volgende:
[..]
Herkenbaar! Al woon ik "maar" in Spanje. Veel keren in US geweest en inderdaad iets als lekker broodbeleg is lastig. Is er geen Italiaanse deli ofzo in de buurt? Denk aan goede rauwe ham, mortadella, lekkere salami.
Dan maar veel zelf maken
quote:Op zondag 14 april 2024 14:18 schreef golfer het volgende:
Straks, als tussendoortje, voor mij een frikandelletje en voor B. een kaassoufflé.
Vanavond: sticky kip met rijst en wokgroenten.
De sojaboontjesquote:Op zondag 14 april 2024 20:35 schreef Jeroboam het volgende:
Als avondeten Traybake scharrel kip Aziatisch, simpel en lekker maar vraag me niet wat er Aziatisch aan is.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 15 april 2024 14:12 schreef golfer het volgende:
Straks, als tussendoortje, een zelfgemaakt broodje warm vlees (van kalfsfricandeau).![]()
Geen ananas?quote:Op maandag 15 april 2024 16:04 schreef Seeburg54 het volgende:
Ouderwetse macaroni zoals mijn oma het maakte. Met smac, prei, ui en een beste lel ketchup erdoor.
Dat recept moet goed zijn! Klinkt enorm lekker.quote:Op maandag 15 april 2024 15:36 schreef Kanaroe het volgende:
Was lekker vrij vandaag dus tijd om een grote pan goulash te maken![]()
Pan staat in in de oven
Ik volgde deze keer dit recept: https://www.culinea.nl/recepten/hongaarse-goulash/
Met zoete aardappelfrietjes, of gekookte aardappelen, of aardappelpuree. Nog ff kijken
Oh, en met sperzieboontjes ook nog
Jammie, warm vlees met pindasausquote:
Ja heerlijkquote:
Ja, een goed (en lekker slow) recept, ik vind op culinea.nl wel vaker mooie stoofgerechtenquote:Op maandag 15 april 2024 16:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat recept moet goed zijn! Klinkt enorm lekker.
[..]
Orzo opleuken met gegrilde paprika, olijven, feta/halloumi en passataquote:Op maandag 15 april 2024 18:20 schreef Smart_ass het volgende:
Ik zit aan een geīmproviseerde Griekse salade. Mocht iemand nog lekkere maaltijdsalade recepten hebben, kom maar door. Volop zomer hier nu dus is er wel weer voor vind ik.
Die van mij, beetje te droog, had nog wat crčme fraiche bij gemoetenquote:Op maandag 15 april 2024 18:03 schreef marc0871 het volgende:
Www oosters, zonder pakjes en zakjes
[ afbeelding ]
Crčme fraiche is altijd een win jaquote:Op maandag 15 april 2024 20:42 schreef Karzai het volgende:
[..]
Die van mij, beetje te droog, had nog wat crčme fraiche bij gemoeten
[ afbeelding ]
Bij mij zat er kokosmelk in, voor het vocht.quote:Op maandag 15 april 2024 20:42 schreef Karzai het volgende:
[..]
Die van mij, beetje te droog, had nog wat crčme fraiche bij gemoeten
[ afbeelding ]
Aan deze kan ik me altijd misselijk eten:quote:Op maandag 15 april 2024 18:20 schreef Smart_ass het volgende:
Ik zit aan een geīmproviseerde Griekse salade. Mocht iemand nog lekkere maaltijdsalade recepten hebben, kom maar door. Volop zomer hier nu dus is er wel weer voor vind ik.
Thnx ik zocht iets voor morgen en geen idee wat, pannenkoeken morgenquote:Op maandag 15 april 2024 18:02 schreef Blues het volgende:
En.... de appelpannenkoeken,( nu spek-appel ) geen foto![]()
[ link | afbeelding ]
Waar haal ik nu rijpe perzikenquote:Op maandag 15 april 2024 23:01 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Aan deze kan ik me altijd misselijk eten:
Ingrediënten (4 personen)
300 g fusilli (pasta)
Bos bosuitjes
Gerookte kipfilet (ca. 200 g)
1 bakje farmersalade (250 g)
3 rijpe perziken
100 g gezouten cashewnoten
Zout en peper
Fusilli beetgaar koken volgens gebruiksaanwijzing en laten afkoelen onder koud stromend water.
Bosuitjes schoonmaken en in ringen snijden.
Kipfilet in stukjes snijden.
Perziken schillen en vruchtvlees in stukjes snijden. Cashewnoten grof hakken.
Fusilli, bosui, kip, perzik, noten en wortel-selleriesalade mengen.
Salade op smaak brengen met zout en peper.
Ja, doe ik ook als ze niet in het seizoen zijn.quote:Op maandag 15 april 2024 23:47 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Waar haal ik nu rijpe perziken![]()
![]()
![]()
Vervangen voor blik perzik?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dat - is voor de volgende keer.![]()
quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:25 schreef HannahVrede het volgende:
Net begonnen met het voorbereiden van het avondeten - op het menu staat:
Sabich ratatouille
Geroosterde aubergine en een gekookt ei. Broodjes mogen niet ontbreken natuurlijk.
Maar ook alle overige groenten van voorgaande keren.
(Zeg maar, mijn Midden-Oosterse quiche voor groenten)
'bouleh a la Hannah
Zeer dun gesneden tomaat, komkommer, ui en afgemaakt met een beetje limoensap en geroosterde pijnboompitjes (over van vannacht)
Labaneh
Waar is zo een gerecht zonder dit prachtige schepsel?![]()
Ik verkies het boven humus (de 'echte' is altijd wat "aards" en 'de rest' (pakjes, zakjes en Maza(!) weer geen "echte".![]()
-
Op het vuur staat nog meer:
Pannetje
Met kalkoen-'blijfselen voor een stevige bouillon. Ik ga ze vermaken tot een ragout voor:Zegt me allemaal weinig, maar klinkt goed. Vooral de bitterballenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dat - is voor de volgende keer..
In het Midden Oosten is dit dus de afwisseling naast de aardappelen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:54 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Zegt me allemaal weinig, maar klinkt goed. Vooral de bitterballen.
Welkom kook/eetliefhebberquote:Op dinsdag 16 april 2024 17:06 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
In het Midden Oosten is dit dus de afwisseling naast de aardappelen.![]()
Het is best lekker, zeker voor iemand die graag "licht eet" als dat ik dat doe.
Maar ik zal zeker meer hier plaatsen voor de liefhebbers van een goed stuk vlees, lekkere vis en fantastische kliekjes.![]()
(Ik ben er niet echt uit of hier plaats is voor recepten, dus ik link maar wat.. Zag nog niet vaak deze dingen voorbij komen en probeer ze nu uit. Koken is echt een van mijn hobby's - die ik de laatste tijd minder vaak kon uitvoeren. Nu (her)ontdek ik Fok!)
quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:09 schreef golfer het volgende:
Vanavond durum döner van het Turkse stalletje. Voor mij met kalfsvlees en voor B. met kippenvlees.
Ohh die ziet er goed uit, dat krijg je hier niet zo goed, maarja Belgie tenminste Antwerpen of Brussel misschien beter maar hier niet. Hier dus pannenkoeken want had afspraak die uiteindelijk niet door bleek te gaan.... Morgen staat die nu, maarja dan daarna toch denk uit eten maar. Geen idee nog waar, denk Mill Hill.quote:Op dinsdag 16 april 2024 18:09 schreef Blues het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Voor mij werd het een broodje.
Is weer heerlijk
Leuk, welkom! Misschien is (het besloten Discord-kanaal van) Wat Schaft De Podcast ook wat voor jou.quote:Op dinsdag 16 april 2024 17:06 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
In het Midden Oosten is dit dus de afwisseling naast de aardappelen.![]()
Het is best lekker, zeker voor iemand die graag "licht eet" als dat ik dat doe.
Maar ik zal zeker meer hier plaatsen voor de liefhebbers van een goed stuk vlees, lekkere vis en fantastische kliekjes.![]()
(Ik ben er niet echt uit of hier plaats is voor recepten, dus ik link maar wat.. Zag nog niet vaak deze dingen voorbij komen en probeer ze nu uit. Koken is echt een van mijn hobby's - die ik de laatste tijd minder vaak kon uitvoeren. Nu (her)ontdek ik Fok!)
Die saus was zo lekker dat ik weer bapao heb gehadquote:Op maandag 15 april 2024 23:37 schreef drakin het volgende:
Broodje bapao waar saus bij moest, maar die was natuurlijk op.
Dus zelf chilisaus gemaakt, beetje erg pittig maar ook zeer lekker geworden![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 april 2024 12:29 schreef golfer het volgende:
Straks: als tussendoortje, romige (zelfgemaakte) aspergesoep met wat Hollandse garnalen..
quote:Op woensdag 17 april 2024 12:29 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken krielaardappels, beenham, asperges die beetgaar gekookt zijn en daarna op de grillpan gegrild, een gepocheerd eitje voor B. en een gewoon gekookt eitje voor mij. En daarbij gesmolten botersaus.
Lekker!quote:
Joehoe weer een 4-packquote:Op woensdag 17 april 2024 18:52 schreef Smart_ass het volgende:
Ugh ik weet niet wat ze hierin gooien (crack?!) maar ze zijn zo hemelsssssss:
[ afbeelding ]
Precies mijn favorieten! Die icing ook weerquote:Op woensdag 17 april 2024 19:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Joehoe weer een 4-pack![]()
Die cinnamon square en Oreo birthday lijken me zo lekker!![]()
Geniet ervan!
Ohh heerlijke spaghetti’s! En tempranilloquote:Op woensdag 17 april 2024 22:37 schreef foodlover het volgende:
Voor mij spaghetti carbonara en voor meneer spaghetti aglio olio peperoncino. Erbij een "Caperucita (=Roodkapje) Tinta" een rood goedkoop wijntje maar prima smakend, Tempranillo en Shiraz blend.
Bohhhhhhquote:
Een goede lasagne, dat is al even geleden. Alleen maar slechte op laatste tijd.quote:Op donderdag 18 april 2024 15:04 schreef Kanaroe het volgende:
Krijg vanavond oudste zoon met zijn nieuwe liefde aan den dis, dus heb ik een grote pan ragú alla bolognese in de oven staan om straks een 5-laags lasagne op te bouwen, met bechamel en veel geraspte parmezaan en mozzarella![]()
En een groene salade met cherrytomaatjes voor erbij
Hopelijk lust ze dat.......![]()
En anders maar niet......
Das balen!quote:Op donderdag 18 april 2024 15:15 schreef anndb het volgende:
[..]
Een goede lasagne, dat is al even geleden. Alleen maar slechte op laatste tijd.
Heerlijk! Als ze dat niet lust is ze een moeilijke eter en had je zoon dat wel mogen vertellenquote:Op donderdag 18 april 2024 15:04 schreef Kanaroe het volgende:
Krijg vanavond oudste zoon met zijn nieuwe liefde aan den dis, dus heb ik een grote pan ragú alla bolognese in de oven staan om straks een 5-laags lasagne op te bouwen, met bechamel en veel geraspte parmezaan en mozzarella![]()
Ik kreeg te horen dat ze niet van warme/gewelde rozijnen houdt, nou blijft nog genoeg keus over dacht ik zoquote:Op donderdag 18 april 2024 15:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heerlijk! Als ze dat niet lust is ze een moeilijke eter en had je zoon dat wel mogen vertellen
Doet me denken aan mijn schoonzus. Toen die voor het eerst bij me kwam eten vroeg ik of ze iets niet lustte: geen groene groentes, geen paddestoelen, niks uit de zee. Geen kaas Geen ui, tomaat en knoflook. Liever ook niet pittigquote:Op donderdag 18 april 2024 15:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heerlijk! Als ze dat niet lust is ze een moeilijke eter en had je zoon dat wel mogen vertellen
Vrees dat zo'n grote schaal dan ook niet op menu gaat staan, ook al prima in te vriezen maargoed. Wil daar niet zo'n gevulde vriezer als eerst aanleggen, denk ik....quote:Op donderdag 18 april 2024 15:45 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Das balen!
Beter geen lasagne dan zo'n kleffe natte lasagne
Hopelijk kun je binnenkort weer zelf kokkerellen
Snap ik, ik maak het ook zelden. Alleen in het geval van meerdere disgenoten loont het de moeitequote:Op donderdag 18 april 2024 15:53 schreef anndb het volgende:
[..]
Vrees dat zo'n grote schaal dan ook niet op menu gaat staan, ook al prima in te vriezen maargoed. Wil daar niet zo'n gevulde vriezer als eerst aanleggen, denk ik....
En anders wel een grote vriezer haal ik hier bij mijn favo italiaan wel even wat porties op en vries die in...
Haha, vreselijkquote:Op donderdag 18 april 2024 15:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Doet me denken aan mijn schoonzus. Toen die voor het eerst bij me kwam eten vroeg ik of ze iets niet lustte: geen groene groentes, geen paddestoelen, niks uit de zee. Geen kaas Geen ui, tomaat en knoflook. Liever ook niet pittig
Met een stalen gezicht en serieus....
Dus ik had tapas gemaakt. En dat at ze met een muizengezichtje
Nooit meer voor gekookt
Ze heeft daarna nog twee keer bij me gegeten. Kant en klare pannenkoeken (verse zijn uiteraard niet lekker) en daar was ze erg content meequote:
Haha ik ook een keer (ex) schoonbroer mee genomen in de winter, bij restaurant dat ik heel goed kende en chef vriend van me was. Deze slagroom is van de lidl, hij wist het zeker. Nou prima als jij dat vind en goed vind. Terwijl ik 1000% zeker weet dat die chef die zelf klopt maargoed.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ze heeft daarna nog twee keer bij me gegeten. Kant en klare pannenkoeken (verse zijn uiteraard niet lekker) en daar was ze erg content mee
Verder prima mens hoor
Verschrikkelijk zo'n zwager! Lekker neerbuigend jaquote:Op donderdag 18 april 2024 16:26 schreef anndb het volgende:
[..]
Haha ik ook een keer (ex) schoonbroer mee genomen in de winter, bij restaurant dat ik heel goed kende en chef vriend van me was. Deze slagroom is van de lidl, hij wist het zeker. Nou prima als jij dat vind en goed vind. Terwijl ik 1000% zeker weet dat die chef die zelf klopt maargoed.
quote:Op donderdag 18 april 2024 15:04 schreef Kanaroe het volgende:
Geen boerenjongens danquote:Op donderdag 18 april 2024 15:46 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik kreeg te horen dat ze niet van warme/gewelde rozijnen houdt, nou blijft nog genoeg keus over dacht ik zo
Jeps, mijn zoons zijn eckte boerenjongensquote:
quote:Op donderdag 18 april 2024 20:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jeps, mijn zoons zijn eckte boerenjongens![]()
Anyways, ze hebben lekker gegeten. De nieuwe vriendin ook, ze bleek ook kok te zijn dus was wel ff spannend
Knap dat ze 3x bij je mocht eten. Ik had bij haar gegeten, of patat gehaald denkquote:Op donderdag 18 april 2024 16:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ze heeft daarna nog twee keer bij me gegeten. Kant en klare pannenkoeken (verse zijn uiteraard niet lekker) en daar was ze erg content mee
Verder prima mens hoor
Slagroom van de Lidl kun je ook zelf kloppenquote:Op donderdag 18 april 2024 16:26 schreef anndb het volgende:
[..]
Haha ik ook een keer (ex) schoonbroer mee genomen in de winter, bij restaurant dat ik heel goed kende en chef vriend van me was. Deze slagroom is van de lidl, hij wist het zeker. Nou prima als jij dat vind en goed vind. Terwijl ik 1000% zeker weet dat die chef die zelf klopt maargoed.
Heerlijk maaltje Karzai!quote:
Kokkie op festivals blijkbaar, koken voor grote groepen. Een vak apart, maar ze wist wel van eten en ingrediënten, dus leuk!quote:Op donderdag 18 april 2024 20:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]Gelukkig!
Ook kok? Ben nu nieuwsgierig
[..]
Ik had aubergine met feta rolletjes, sla met feta en pruimtomaat en krieltjes met wat mayo.
Zeker leuk! Hard werken zeg.quote:Op donderdag 18 april 2024 21:33 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Kokkie op festivals blijkbaar, koken voor grote groepen. Een vak apart, maar ze wist wel van eten en ingrediënten, dus leuk!
Jouw diner was net iets voor haar, vooral aubergines. Gelukkig wist ze mijn klassieke lasagne te waarderen
Lijkt me een lekkere combinatie zo met een kaassouffle.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:20 schreef Karzai het volgende:
Kaasouffle, Griekse salade en spekjes vanavond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |