Ja heerlijkquote:
Ja, een goed (en lekker slow) recept, ik vind op culinea.nl wel vaker mooie stoofgerechtenquote:Op maandag 15 april 2024 16:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat recept moet goed zijn! Klinkt enorm lekker.
[..]
Orzo opleuken met gegrilde paprika, olijven, feta/halloumi en passataquote:Op maandag 15 april 2024 18:20 schreef Smart_ass het volgende:
Ik zit aan een geīmproviseerde Griekse salade. Mocht iemand nog lekkere maaltijdsalade recepten hebben, kom maar door. Volop zomer hier nu dus is er wel weer voor vind ik.
Die van mij, beetje te droog, had nog wat crčme fraiche bij gemoetenquote:Op maandag 15 april 2024 18:03 schreef marc0871 het volgende:
Www oosters, zonder pakjes en zakjes
[ afbeelding ]
Crčme fraiche is altijd een win jaquote:Op maandag 15 april 2024 20:42 schreef Karzai het volgende:
[..]
Die van mij, beetje te droog, had nog wat crčme fraiche bij gemoeten
[ afbeelding ]
Bij mij zat er kokosmelk in, voor het vocht.quote:Op maandag 15 april 2024 20:42 schreef Karzai het volgende:
[..]
Die van mij, beetje te droog, had nog wat crčme fraiche bij gemoeten
[ afbeelding ]
Aan deze kan ik me altijd misselijk eten:quote:Op maandag 15 april 2024 18:20 schreef Smart_ass het volgende:
Ik zit aan een geīmproviseerde Griekse salade. Mocht iemand nog lekkere maaltijdsalade recepten hebben, kom maar door. Volop zomer hier nu dus is er wel weer voor vind ik.
Thnx ik zocht iets voor morgen en geen idee wat, pannenkoeken morgenquote:Op maandag 15 april 2024 18:02 schreef Blues het volgende:
En.... de appelpannenkoeken,( nu spek-appel ) geen foto![]()
[ link | afbeelding ]
Waar haal ik nu rijpe perzikenquote:Op maandag 15 april 2024 23:01 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Aan deze kan ik me altijd misselijk eten:
Ingrediënten (4 personen)
300 g fusilli (pasta)
Bos bosuitjes
Gerookte kipfilet (ca. 200 g)
1 bakje farmersalade (250 g)
3 rijpe perziken
100 g gezouten cashewnoten
Zout en peper
Fusilli beetgaar koken volgens gebruiksaanwijzing en laten afkoelen onder koud stromend water.
Bosuitjes schoonmaken en in ringen snijden.
Kipfilet in stukjes snijden.
Perziken schillen en vruchtvlees in stukjes snijden. Cashewnoten grof hakken.
Fusilli, bosui, kip, perzik, noten en wortel-selleriesalade mengen.
Salade op smaak brengen met zout en peper.
Ja, doe ik ook als ze niet in het seizoen zijn.quote:Op maandag 15 april 2024 23:47 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Waar haal ik nu rijpe perziken![]()
![]()
![]()
Vervangen voor blik perzik?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dat - is voor de volgende keer.![]()
quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:25 schreef HannahVrede het volgende:
Net begonnen met het voorbereiden van het avondeten - op het menu staat:
Sabich ratatouille
Geroosterde aubergine en een gekookt ei. Broodjes mogen niet ontbreken natuurlijk.
Maar ook alle overige groenten van voorgaande keren.
(Zeg maar, mijn Midden-Oosterse quiche voor groenten)
'bouleh a la Hannah
Zeer dun gesneden tomaat, komkommer, ui en afgemaakt met een beetje limoensap en geroosterde pijnboompitjes (over van vannacht)
Labaneh
Waar is zo een gerecht zonder dit prachtige schepsel?![]()
Ik verkies het boven humus (de 'echte' is altijd wat "aards" en 'de rest' (pakjes, zakjes en Maza(!) weer geen "echte".![]()
-
Op het vuur staat nog meer:
Pannetje
Met kalkoen-'blijfselen voor een stevige bouillon. Ik ga ze vermaken tot een ragout voor:Zegt me allemaal weinig, maar klinkt goed. Vooral de bitterballenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dat - is voor de volgende keer..
In het Midden Oosten is dit dus de afwisseling naast de aardappelen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:54 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Zegt me allemaal weinig, maar klinkt goed. Vooral de bitterballen.
Welkom kook/eetliefhebberquote:Op dinsdag 16 april 2024 17:06 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
In het Midden Oosten is dit dus de afwisseling naast de aardappelen.![]()
Het is best lekker, zeker voor iemand die graag "licht eet" als dat ik dat doe.
Maar ik zal zeker meer hier plaatsen voor de liefhebbers van een goed stuk vlees, lekkere vis en fantastische kliekjes.![]()
(Ik ben er niet echt uit of hier plaats is voor recepten, dus ik link maar wat.. Zag nog niet vaak deze dingen voorbij komen en probeer ze nu uit. Koken is echt een van mijn hobby's - die ik de laatste tijd minder vaak kon uitvoeren. Nu (her)ontdek ik Fok!)
quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:09 schreef golfer het volgende:
Vanavond durum döner van het Turkse stalletje. Voor mij met kalfsvlees en voor B. met kippenvlees.
Ohh die ziet er goed uit, dat krijg je hier niet zo goed, maarja Belgie tenminste Antwerpen of Brussel misschien beter maar hier niet. Hier dus pannenkoeken want had afspraak die uiteindelijk niet door bleek te gaan.... Morgen staat die nu, maarja dan daarna toch denk uit eten maar. Geen idee nog waar, denk Mill Hill.quote:Op dinsdag 16 april 2024 18:09 schreef Blues het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Voor mij werd het een broodje.
Is weer heerlijk
Leuk, welkom! Misschien is (het besloten Discord-kanaal van) Wat Schaft De Podcast ook wat voor jou.quote:Op dinsdag 16 april 2024 17:06 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
In het Midden Oosten is dit dus de afwisseling naast de aardappelen.![]()
Het is best lekker, zeker voor iemand die graag "licht eet" als dat ik dat doe.
Maar ik zal zeker meer hier plaatsen voor de liefhebbers van een goed stuk vlees, lekkere vis en fantastische kliekjes.![]()
(Ik ben er niet echt uit of hier plaats is voor recepten, dus ik link maar wat.. Zag nog niet vaak deze dingen voorbij komen en probeer ze nu uit. Koken is echt een van mijn hobby's - die ik de laatste tijd minder vaak kon uitvoeren. Nu (her)ontdek ik Fok!)
Die saus was zo lekker dat ik weer bapao heb gehadquote:Op maandag 15 april 2024 23:37 schreef drakin het volgende:
Broodje bapao waar saus bij moest, maar die was natuurlijk op.
Dus zelf chilisaus gemaakt, beetje erg pittig maar ook zeer lekker geworden![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 april 2024 12:29 schreef golfer het volgende:
Straks: als tussendoortje, romige (zelfgemaakte) aspergesoep met wat Hollandse garnalen..
quote:Op woensdag 17 april 2024 12:29 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken krielaardappels, beenham, asperges die beetgaar gekookt zijn en daarna op de grillpan gegrild, een gepocheerd eitje voor B. en een gewoon gekookt eitje voor mij. En daarbij gesmolten botersaus.
Lekker!quote:
Joehoe weer een 4-packquote:Op woensdag 17 april 2024 18:52 schreef Smart_ass het volgende:
Ugh ik weet niet wat ze hierin gooien (crack?!) maar ze zijn zo hemelsssssss:
[ afbeelding ]
Precies mijn favorieten! Die icing ook weerquote:Op woensdag 17 april 2024 19:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Joehoe weer een 4-pack![]()
Die cinnamon square en Oreo birthday lijken me zo lekker!![]()
Geniet ervan!
Ohh heerlijke spaghetti’s! En tempranilloquote:Op woensdag 17 april 2024 22:37 schreef foodlover het volgende:
Voor mij spaghetti carbonara en voor meneer spaghetti aglio olio peperoncino. Erbij een "Caperucita (=Roodkapje) Tinta" een rood goedkoop wijntje maar prima smakend, Tempranillo en Shiraz blend.
Bohhhhhhquote:
Een goede lasagne, dat is al even geleden. Alleen maar slechte op laatste tijd.quote:Op donderdag 18 april 2024 15:04 schreef Kanaroe het volgende:
Krijg vanavond oudste zoon met zijn nieuwe liefde aan den dis, dus heb ik een grote pan ragú alla bolognese in de oven staan om straks een 5-laags lasagne op te bouwen, met bechamel en veel geraspte parmezaan en mozzarella![]()
En een groene salade met cherrytomaatjes voor erbij
Hopelijk lust ze dat.......![]()
En anders maar niet......
Das balen!quote:Op donderdag 18 april 2024 15:15 schreef anndb het volgende:
[..]
Een goede lasagne, dat is al even geleden. Alleen maar slechte op laatste tijd.
Heerlijk! Als ze dat niet lust is ze een moeilijke eter en had je zoon dat wel mogen vertellenquote:Op donderdag 18 april 2024 15:04 schreef Kanaroe het volgende:
Krijg vanavond oudste zoon met zijn nieuwe liefde aan den dis, dus heb ik een grote pan ragú alla bolognese in de oven staan om straks een 5-laags lasagne op te bouwen, met bechamel en veel geraspte parmezaan en mozzarella![]()
Ik kreeg te horen dat ze niet van warme/gewelde rozijnen houdt, nou blijft nog genoeg keus over dacht ik zoquote:Op donderdag 18 april 2024 15:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heerlijk! Als ze dat niet lust is ze een moeilijke eter en had je zoon dat wel mogen vertellen
Doet me denken aan mijn schoonzus. Toen die voor het eerst bij me kwam eten vroeg ik of ze iets niet lustte: geen groene groentes, geen paddestoelen, niks uit de zee. Geen kaas Geen ui, tomaat en knoflook. Liever ook niet pittigquote:Op donderdag 18 april 2024 15:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heerlijk! Als ze dat niet lust is ze een moeilijke eter en had je zoon dat wel mogen vertellen
Vrees dat zo'n grote schaal dan ook niet op menu gaat staan, ook al prima in te vriezen maargoed. Wil daar niet zo'n gevulde vriezer als eerst aanleggen, denk ik....quote:Op donderdag 18 april 2024 15:45 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Das balen!
Beter geen lasagne dan zo'n kleffe natte lasagne
Hopelijk kun je binnenkort weer zelf kokkerellen
Snap ik, ik maak het ook zelden. Alleen in het geval van meerdere disgenoten loont het de moeitequote:Op donderdag 18 april 2024 15:53 schreef anndb het volgende:
[..]
Vrees dat zo'n grote schaal dan ook niet op menu gaat staan, ook al prima in te vriezen maargoed. Wil daar niet zo'n gevulde vriezer als eerst aanleggen, denk ik....
En anders wel een grote vriezer haal ik hier bij mijn favo italiaan wel even wat porties op en vries die in...
Haha, vreselijkquote:Op donderdag 18 april 2024 15:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Doet me denken aan mijn schoonzus. Toen die voor het eerst bij me kwam eten vroeg ik of ze iets niet lustte: geen groene groentes, geen paddestoelen, niks uit de zee. Geen kaas Geen ui, tomaat en knoflook. Liever ook niet pittig
Met een stalen gezicht en serieus....
Dus ik had tapas gemaakt. En dat at ze met een muizengezichtje
Nooit meer voor gekookt
Ze heeft daarna nog twee keer bij me gegeten. Kant en klare pannenkoeken (verse zijn uiteraard niet lekker) en daar was ze erg content meequote:
Haha ik ook een keer (ex) schoonbroer mee genomen in de winter, bij restaurant dat ik heel goed kende en chef vriend van me was. Deze slagroom is van de lidl, hij wist het zeker. Nou prima als jij dat vind en goed vind. Terwijl ik 1000% zeker weet dat die chef die zelf klopt maargoed.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ze heeft daarna nog twee keer bij me gegeten. Kant en klare pannenkoeken (verse zijn uiteraard niet lekker) en daar was ze erg content mee
Verder prima mens hoor
Verschrikkelijk zo'n zwager! Lekker neerbuigend jaquote:Op donderdag 18 april 2024 16:26 schreef anndb het volgende:
[..]
Haha ik ook een keer (ex) schoonbroer mee genomen in de winter, bij restaurant dat ik heel goed kende en chef vriend van me was. Deze slagroom is van de lidl, hij wist het zeker. Nou prima als jij dat vind en goed vind. Terwijl ik 1000% zeker weet dat die chef die zelf klopt maargoed.
quote:Op donderdag 18 april 2024 15:04 schreef Kanaroe het volgende:
Geen boerenjongens danquote:Op donderdag 18 april 2024 15:46 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik kreeg te horen dat ze niet van warme/gewelde rozijnen houdt, nou blijft nog genoeg keus over dacht ik zo
Jeps, mijn zoons zijn eckte boerenjongensquote:
quote:Op donderdag 18 april 2024 20:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jeps, mijn zoons zijn eckte boerenjongens![]()
Anyways, ze hebben lekker gegeten. De nieuwe vriendin ook, ze bleek ook kok te zijn dus was wel ff spannend
Knap dat ze 3x bij je mocht eten. Ik had bij haar gegeten, of patat gehaald denkquote:Op donderdag 18 april 2024 16:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ze heeft daarna nog twee keer bij me gegeten. Kant en klare pannenkoeken (verse zijn uiteraard niet lekker) en daar was ze erg content mee
Verder prima mens hoor
Slagroom van de Lidl kun je ook zelf kloppenquote:Op donderdag 18 april 2024 16:26 schreef anndb het volgende:
[..]
Haha ik ook een keer (ex) schoonbroer mee genomen in de winter, bij restaurant dat ik heel goed kende en chef vriend van me was. Deze slagroom is van de lidl, hij wist het zeker. Nou prima als jij dat vind en goed vind. Terwijl ik 1000% zeker weet dat die chef die zelf klopt maargoed.
Heerlijk maaltje Karzai!quote:
Kokkie op festivals blijkbaar, koken voor grote groepen. Een vak apart, maar ze wist wel van eten en ingrediënten, dus leuk!quote:Op donderdag 18 april 2024 20:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]Gelukkig!
Ook kok? Ben nu nieuwsgierig
[..]
Ik had aubergine met feta rolletjes, sla met feta en pruimtomaat en krieltjes met wat mayo.
Zeker leuk! Hard werken zeg.quote:Op donderdag 18 april 2024 21:33 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Kokkie op festivals blijkbaar, koken voor grote groepen. Een vak apart, maar ze wist wel van eten en ingrediënten, dus leuk!
Jouw diner was net iets voor haar, vooral aubergines. Gelukkig wist ze mijn klassieke lasagne te waarderen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |