SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
Als de vogels nu eens die insecten opaten!quote:Op maandag 8 april 2024 11:22 schreef StateOfMind het volgende:
Hoop insecten in de uiterwaarden, overal kwetterende en tjilpende vogels
Mijn hond doet haar best iigquote:Op maandag 8 april 2024 11:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Als de vogels nu eens die insecten opaten!
Auto hier wassen is vrij zinloos. We wonen in een droog stoffig klimaatquote:Op maandag 8 april 2024 11:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik heb serieus nog nooit een auto gewassen/door de wasstraat gegaan in mijn leven. De vrouw misschien max 2x per jaar denk ik.
Auto moet mij dienen, niet andersom. Hecht echt 0 waarde aan dat stuk blik. Weet niet eens wat voor auto we hebben.. ja een zwarte en ik meen een Nissan
Haha ja vast hoor, vrijwel iedereen is verzorgder met auto's dan mij.quote:Op maandag 8 april 2024 11:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mooi voor jou. Ik ben wat verzorgder. Je rijdt misschien ook een oud stuk blik.
De wespendief lijkt me een populaire vogelsoort bij de meeste in WKN.quote:Op maandag 8 april 2024 11:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Als de vogels nu eens die insecten opaten!
Zie hier de zinloosheid van de mens.quote:Op maandag 8 april 2024 11:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Auto hier wassen is vrij zinloos. We wonen in een droog stoffig klimaatBinnen 3 a 4 dagen zit er gewoon een dun stoflaagje op je auto, no matter what, of het nu januari of augustus is. Kan me er niet druk om maken.
Als de voorruit te stoffig is heb je gewoon je ruitensproeiers en daarmee is dat ook weer opgelost.
Natuurlijk heb je ook hier overal wasstraten en mensen maken daar ook gretig gebruik vanLekker waterverspilling in een al droog gebied denk ik dan, maar goed.
Als je de buitenkant verwaarloost, zegt het toch ook wat over je?quote:Op maandag 8 april 2024 11:36 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Van binnen altijd. Van buiten niet zo.
Als je mensen in de auto kijkt weet je altijd wat voor een persoon het is...
Nog nooit van gehoord... Soort valk zie ik.quote:Op maandag 8 april 2024 11:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
De wespendief lijkt me een populaire vogelsoort bij de meeste in WKN.
Die kende ik ook niet van naam. Mooie vogel.quote:Op maandag 8 april 2024 11:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
De wespendief lijkt me een populaire vogelsoort bij de meeste in WKN.
Soort havikquote:Op maandag 8 april 2024 11:50 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord... Soort valk zie ik.
We praten hier toch Nederlands?quote:Op maandag 8 april 2024 11:58 schreef Oriente het volgende:
[..]
Aardappeltjes, spruitjes, en hoe heet da iene vleesch? Sloavink!
PTA, CUL, deze SC is van alle markten thuis.quote:
Een beetje Fokker is een expert op elk denkbaar vakgebiedquote:Op maandag 8 april 2024 12:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
PTA, CUL, deze SC is van alle markten thuis.
In ieder geval van vliegtuigen..quote:Op maandag 8 april 2024 12:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een beetje Fokker is een expert op elk denkbaar vakgebied
Helaas maar een spaarzame aantal druivenplanten staan. Wel thuis in de tuin ook nog tweequote:Op maandag 8 april 2024 12:18 schreef StateOfMind het volgende:
Aardbeien
Blauwe druiven
Galia meloenen
Het enige fruit eigenlijk wat ik eet.
En bananen, in de vorm van een milkshake
Aardbeienquote:Op maandag 8 april 2024 12:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Helaas maar een spaarzame aantal druivenplanten staan. Wel thuis in de tuin ook nog twee
Aardbeien zijn wel redelijk arbeidsintensief. Maar met een paar man is dat nog wel te overzien..kratten vol hebben we er straks van
Dat vind ik wel meevallen, ik rij met de auto naar de supermarkt, en eenmaal thuis loop ik af en toe naar de koelkastquote:Op maandag 8 april 2024 12:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
Aardbeien zijn wel redelijk arbeidsintensief
Meest gewilde fruit/groente uit onze moestuin altijd. Kan ik veel kinderen (en ouders) blij mee makenquote:
Die zijn dan ook bij lange na niet zo lekker als een verse, rijpe aardbei.quote:Op maandag 8 april 2024 12:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat vind ik wel meevallen, ik rij met de auto naar de supermarkt, en eenmaal thuis loop ik af en toe naar de koelkast
quote:A MD was issued for parts of NE France into Belgium/the Netherlands. Validity does not match thunderstorm activity, which continues beyond our MD time stamp. This MD also highlights an upgrade to a level 2 for far NE France into W/CNTRL Belgium .
quote:Any surface based supercell will pose a tornado risk and a strong event is possible. Currently the highest tornado risk is forecast between E Basse-Normandie into W-Belgium until the evening hours, before decoupling from the BL begins. This area could see traversing maturing supercells in a very favorable environment and a level 2 upgrade becomes necessary.
Potential cloud debris from the activity further S could cause a regional downtrend in activity over E-Belgium but the more likely scenario is a growing supercell risk from the activity to the S, which builds into Belgium and later on into the Netherlands during the night. This activity should be more elevated with large hail and strong to isolated severe wind gusts the main risk (as some models support near surface based activity well into the night).
Ik dacht dat het aan mij lag, maar het is dus echt afschuwelijk klam nuquote:Op maandag 8 april 2024 15:59 schreef Elan het volgende:
Het is alweer smerig klam buiten en de aanwezigheid van allerlei insecten maken het er niet beter op.
Warmte graag maar dan wel met lage nachttemperaturen en dito luchtvochtigheid.
Opbokken met dat vochtquote:
Zandquote:Op maandag 8 april 2024 16:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Opbokken met dat vocht
Hoe Saharalucht zo benauwd kan zijn, geen idee.
Anders nog iets?quote:Op maandag 8 april 2024 15:59 schreef Elan het volgende:
Warmte graag maar dan wel met lage nachttemperaturen en dito luchtvochtigheid.
Klam. En nu klep dicht met je 20% luchtvochtigheidquote:Op maandag 8 april 2024 16:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Warm
[ afbeelding ]
Het is te koud, te warm, teveel wind, te vochtig, te snel warm, te kort warm, te snel bewolkt, te zAnDeRiG, wat al niet meer.quote:Op maandag 8 april 2024 16:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Warm
[ afbeelding ]
47% to be exact.quote:Op maandag 8 april 2024 16:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klam. En nu klep dicht met je 20% luchtvochtigheid
Relatief gezien wel ja.quote:Op maandag 8 april 2024 16:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Warm
[ afbeelding ]
Gevoelstemperatuur stijgt drie keer sneller door de klimaatverandering dan de feitelijke luchttemperatuur, dus daar kun je bijna wel vanuit gaan.quote:Op maandag 8 april 2024 16:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik dacht dat het aan mij lag, maar het is dus echt afschuwelijk klam nu
Het wordt weer zo'n zomer.
Pas vanavond/vannachtquote:Op maandag 8 april 2024 17:11 schreef StateOfMind het volgende:
Voorspeld voor vanmiddag: onweer en regen.
Realiteit: zon en droog![]()
Vergeet te weinig onderzoeksgericht niet.quote:Op maandag 8 april 2024 16:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het is te koud, te warm, teveel wind, te vochtig, te snel warm, te kort warm, te snel bewolkt, te zAnDeRiG, wat al niet meer.
Je zit op een Nederlands forum in een topic dat over het weer gaat.quote:Op maandag 8 april 2024 17:22 schreef Salina het volgende:
[..]
Vergeet te weinig onderzoeksgericht niet.![]()
Altijd klagen hier.
Zo is boos naar buiten kijken wel een stuk minder leukquote:Op maandag 8 april 2024 17:11 schreef StateOfMind het volgende:
Voorspeld voor vanmiddag: onweer en regen.
Realiteit: zon en droog![]()
quote:Op maandag 8 april 2024 16:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het is te koud, te warm, teveel wind, te vochtig, te snel warm, te kort warm, te snel bewolkt, te zAnDeRiG, niet onderzoeksgericht en een beloofd stuk onweer bleek verdorie mooi en zonnig, wat al niet meer.
Sta je nu te hakken op je balkon?quote:Op maandag 8 april 2024 18:06 schreef StateOfMind het volgende:
Nu lekker op het balkonnetje met een koude kletser en een stevige technoset over de speakers
Even wachten nog op Mo & Samirquote:
Ik kan hier ook wel weer aan wennen na een halfjaar voornamelijk ellende. Na het weekend wer een paar dagen koud/fris. Maar dan op Mallorca, dus geeft nietquote:Op maandag 8 april 2024 18:36 schreef dick_laurent het volgende:
Lekker nog buiten hangen bij een graadje of 26. Beetje proeven vd zomer alvast dit.
Edit > met als mega voordeel dat de tijgermuggener nu nog niet zijn.
Hoornaarsquote:Op maandag 8 april 2024 18:02 schreef quirina het volgende:
Wat zijn er al weer veel wespen en hoornaars.
Komt door de winter die we niet gehad hebben ws
Te laat, de Aziatische zijn op weg.quote:Op maandag 8 april 2024 19:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hoornaars
Europese, welteverstaan.
Die ook gewoon dood makenquote:Op maandag 8 april 2024 19:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hoornaars
Europese, welteverstaan.
PVV stemmer gespotquote:
Gelukkig maar, begon me al zorgen te maken vandaag.quote:Op maandag 8 april 2024 19:48 schreef INViCTuS het volgende:
morgen vor de verandering weer eens wind
[ x ]
Ik weet niet wat ik meer zat ben, de regen of de wind.quote:Op maandag 8 april 2024 19:48 schreef INViCTuS het volgende:
morgen vor de verandering weer eens wind
[ x ]
Had een keer zo'n beest op m'n arm zitten, niet in de gaten. Dan schrik je toch een seconde of 2 als die daar zit te kruipen. Toen uiteraard vakkundig terug aan de natuur gegeven zodat ie weer lekker z'n ding kon doen.quote:Op maandag 8 april 2024 19:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hoornaars
Europese, welteverstaan.
Is dat een aars met hoorns?quote:Op maandag 8 april 2024 19:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hoornaars
Europese, welteverstaan.
Zit je al in de supercelquote:Op maandag 8 april 2024 23:18 schreef Nattekat het volgende:
Dat ding komt ook echt recht op me af. Ben benieuwd hoe ik ondanks geen verwachtingen toch teleurgesteld ga worden.
Die bruinebonenschotel moet er toch een keer uit.quote:
Het waren twee fantastische dagenquote:
Het blijft tot zondag zo goed als droog?quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:26 schreef StateOfMind het volgende:
Nu grijs uiteraard en vanmiddag weer grote woei.
Voor morgen staat er een voorzichtig zonnetje ingetekend, en daar blijft het voorlopig.
Voor de rest wr grijs en nat.
Morgen en vrijdag/zaterdag/zondag wordt er ook zon verwacht. Je weerapp zet overal een regendruppel neer als er kans op een buitje is waarschijnlijk.quote:
Dat dacht ik ook, maar zal dan wel alleen voor onze regio geldenquote:Op dinsdag 9 april 2024 12:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Prima weekje wordt dit toch? Ik zie geen regen, maandag pas weer. En na vandaag neemt de wind ook af. En de zon schijnt zelfs! Vrijdag en zaterdag 22/23 graden.
Dat. Ging echt wel behoorlijk door.quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:40 schreef Nattekat het volgende:
Hier was n grote klap toen ik net in slaap dommelde, niets meer, maar ik kan ook gewoon ko zijn gegaan voor het leuk werd.
Ok nou vandaag heb je wel gelijkquote:Op maandag 8 april 2024 16:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klam. En nu klep dicht met je 20% luchtvochtigheid
Waar zie jij 22/23? Het lijkt als je naar de pluim kijkt eerder 16/17 maximaal te worden. Wel droog godzijdank.quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Prima weekje wordt dit toch? Ik zie geen regen, maandag pas weer. En na vandaag neemt de wind ook af. En de zon schijnt zelfs! Vrijdag en zaterdag 22/23 graden.
14 daagse buienradar. Vrijdag en zaterdag 20+quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Waar zie jij 22/23? Het lijkt als je naar de pluim kijkt eerder 16/17 maximaal te worden. Wel droog godzijdank.
Ik zou de tuin maar winterklaar maken als ik jou was.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:33 schreef RamboDirk het volgende:
Gaat het nou vriezen volgende week?
(ivm snoeiwerk in de tuune)
Akkoord. Weber BBQ weer wegzetten, loungeset weer onder Kees Smit tuinmeubel-hoes. Nordic shaduwdoek in Tuinhuis gelegd.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zou de tuin maar winterklaar maken als ik jou was.
Nu pasquote:Op dinsdag 9 april 2024 15:33 schreef RamboDirk het volgende:
Vanaf zondag dalende temperaturen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:33 schreef RamboDirk het volgende:
Volgende week misschien... Hopelijk deze week niet meer.quote:
Heel verstandig, want hier waait alles weg.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:39 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Akkoord. Weber BBQ weer wegzetten, loungeset weer onder Kees Smit tuinmeubel-hoes. Nordic shaduwdoek in Tuinhuis gelegd.
Nee johquote:Op dinsdag 9 april 2024 15:33 schreef RamboDirk het volgende:
Indien ja: zou ik hem graag voor of na Koningsdag plannen.quote:
Week in de sneeuw kunnen spelen hier man!quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee joh
In de winter nagenoeg geen winter gehad, dan komt er niet ineens half april winter
Bnw is een deurtje verder.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:06 schreef PSVCL het volgende:
Eindelijk weer normale wolken nadat het saraha-zand (chemtrail gif) is neergedaald.
Eerst maar eens van het weekend genieten Wim(Lomm)quote:
IJsjesquote:Op woensdag 10 april 2024 14:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Prachtig lentweer vandaag, ik zit op het terras ijs te eten.![]()
De wind is ietsje fris, maar de zon wordt al goed warm.
Het was zeker prachtig weer gisterquote:Op woensdag 10 april 2024 14:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Prachtig lentweer vandaag, ik zit op het terras ijs te eten.![]()
De wind is ietsje fris, maar de zon wordt al goed warm.
Dat is nog niets vergeleken met het weer vanaf maandag...quote:
En godsgruwelijk benauwd omdat het in dit land nooit eens normaal kan.quote:
En vanaf maandag ook weer dikke tyfus herfst.quote:Op donderdag 11 april 2024 11:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Het was zeker prachtig weer gisterkonden alle.dag3n maar zo zijn.
Vandaag is de herfst weer aan
Weekje winterprik getsiequote:Op donderdag 11 april 2024 11:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat is nog niets vergeleken met het weer vanaf maandag...
Guur, koud, regen, wind en wellicht vlokken snil
15 graden met zon is niet koudquote:Op donderdag 11 april 2024 11:37 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat jullie allemaal voor sprookjesboeken hebben, maar hier is het hartstikke koud zondag.
13 en zon(dag) hier, was het gister ook, was een prachtige dag.quote:Op donderdag 11 april 2024 11:37 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat jullie allemaal voor sprookjesboeken hebben, maar hier is het hartstikke koud zondag.
quote:Op donderdag 11 april 2024 11:37 schreef Nattekat het volgende:
Te warm, te koud. Zwaar leven.quote:Op donderdag 11 april 2024 11:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En godsgruwelijk benauwd omdat het in dit land nooit eens normaal kan.
quote:Op donderdag 11 april 2024 11:44 schreef INViCTuS het volgende:
Zo benauwd is het helemaal niet. Ook nog niet echt geweest
20 graden met 78% luchtvochtigheid hier zaterdagquote:Op donderdag 11 april 2024 11:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
[..]
Te warm, te koud. Zwaar leven.
Je bent nattekat, dus niet klagen over luchtvochtigheid aubquote:Op donderdag 11 april 2024 11:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
20 graden met 78% luchtvochtigheid hier zaterdag
11 graden zondag, dat is gewoon koud
Klammekatquote:Op donderdag 11 april 2024 11:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je bent nattekat, dus niet klagen over luchtvochtigheid aub
Anders was je wel drogekat
Goed voor de gletsjers, dat wel.quote:
Lekker man. Enjoy!quote:Op donderdag 11 april 2024 11:02 schreef INViCTuS het volgende:
@:dick_laurent, ik vlieg straks over. Pak afslag Mallorca. Zwaai je ff
Daar schijnt de zon tenminste wel.
Al wordt het wel een lekker weekend in Nederland
Haha ja, zit nu ook echt niemand meer op te wachten. Eigenlijk in Oostenrijk ook niet meer. Begin juni gaan we de eerstevkeer weer naarbons vakantiehuisje. Hoop dan wel hoger dan 1500m te kunnen wandelen.quote:Op donderdag 11 april 2024 12:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Goed voor de gletsjers, dat wel.
Laat het in Nederland alsjeblieft wegblijven
Juni altijd wel. Vaak wel veel sneeuw boven de 2500 meter. Je zou het niet denken, maar boven de 2200/2400 meter ligt beduidend meer sneeuw dan gemiddeld. De dalen krijgen het steeds moeilijker.quote:Op donderdag 11 april 2024 12:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Haha ja, zit nu ook echt niemand meer op te wachten. Eigenlijk in Oostenrijk ook niet meer. Begin juni gaan we de eerstevkeer weer naarbons vakantiehuisje. Hoop dan wel hoger dan 1500m te kunnen wandelen.
Al zal dat wel alleen op de verschroeiend hete zuidzijde zijn steeds
Bij mij geeft ie ook maar iets van 10 a 12 graden aanquote:Op donderdag 11 april 2024 11:37 schreef Nattekat het volgende:
quote:Op donderdag 11 april 2024 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Zondag staat hier 16 graden en zon. Niks mis mee. En volgende week valt het volgens mij ook wel mee, in ieder geval geen winter of herfst des doods. Sensatieberichten altijd.
Nabij Ehrwald, bij de Zugspitze.quote:Op donderdag 11 april 2024 12:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Juni altijd wel. Vaak wel veel sneeuw boven de 2500 meter. Je zou het niet denken, maar boven de 2200/2400 meter ligt beduidend meer sneeuw dan gemiddeld. De dalen krijgen het steeds moeilijker.
Welk dorp staat je huis?
Ga zelf in juni de Franse Alpen weer in
Nattekat, niet klammekatquote:Op donderdag 11 april 2024 11:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je bent nattekat, dus niet klagen over luchtvochtigheid aub
Anders was je wel drogekat
Achterhoeker gespot.quote:Op donderdag 11 april 2024 15:03 schreef Mark-Hgl het volgende:
Zit weer precies onder de band met motregen al de hele middag
Voor m'n binnentemperatuur ga ik hier heel gretig gebruik van maken, maar Jezus Christus wat een enorme armoequote:Op donderdag 11 april 2024 19:27 schreef INViCTuS het volgende:
Ben blij dat ik zondag t/m donderdag in Nederland mis. Wat een sneue treurnis. Triest
[ x ]
Buiten 9-11 graden maandag t/m zondagquote:Op donderdag 11 april 2024 22:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor m'n binnentemperatuur ga ik hier heel gretig gebruik van maken, maar Jezus Christus wat een enorme armoe
April is ook afgeschreven zo. In mei ga ik op vakantie, dan zal het wel prachtig weer zijn. Dat gun ik jullie.
Lekker, alleen jammer van de regenquote:Op vrijdag 12 april 2024 07:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Buiten 9-11 graden maandag t/m zondag
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.quote:Op donderdag 11 april 2024 22:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor m'n binnentemperatuur ga ik hier heel gretig gebruik van maken, maar Jezus Christus wat een enorme armoe
April is ook afgeschreven zo. In mei ga ik op vakantie, dan zal het wel prachtig weer zijn. Dat gun ik jullie.
Na het weekend een koud weertype, hopelijk in mei gevolgd door een klam weertype met veel onweer.quote:Op donderdag 11 april 2024 19:27 schreef INViCTuS het volgende:
Ben blij dat ik zondag t/m donderdag in Nederland mis. Wat een sneue treurnis. Triest
[ x ]
It giet oanquote:Op vrijdag 12 april 2024 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
Van 20/21 naar 10/11 graden volgende week. Tjemig de pemig. Dat wordt weer erwtensoep en rookworst jongens!
Paar mooie lentedagen, maar verder is de herfst lastig te verdrijven. 9-11 graden half april. Lijkt vorig jaar wel. Trieste treurnis.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
Van 20/21 naar 10/11 graden volgende week. Tjemig de pemig. Dat wordt weer erwtensoep en rookworst jongens!
De winterjas hangt na die paar frisse dagen in de 'winter' al lang weer in de mottenballen, daar komt 'ie voorlopig ook niet meer wegquote:Op vrijdag 12 april 2024 08:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgende week kun je weer je winterjas aan in de ochtend. Wat een verschil met nu.
Alles is nuquote:Op vrijdag 12 april 2024 10:41 schreef Pisces29 het volgende:
Het weekend staat voor de deur, het wordt mooi weer.Gaan we hier al mauwen over volgende week.
Wat een lekker stel zijn jullie toch ook.
Haha! Wat een treurnis weer. Je moet echt genieten van de spaarzaam en unieke mooie dagen want de frisse trieste temperaturen overheersen wel.quote:
April doet wat ie wil, zo blijkt maar weer eens..quote:
Neequote:Op vrijdag 12 april 2024 11:50 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Manmanman, hopelijk trekt het vanaf de meivakantie nog weer wat bij.
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:50 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Manmanman, hopelijk trekt het vanaf de meivakantie nog weer wat bij.
Klopt. Toch heb ik het idee dat we wat meer mooie dagen hebben dan het voorjaar een jaar geleden.quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Even van genieten vandaag en morgen, daarna weer herfstig
Koud genoeg om insecten te vermoordenquote:Op vrijdag 12 april 2024 12:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
Even de te hoge gemiddelde temperatuur omlaag brengen volgende week.
Hopelijk geen serieuze vorst meer ivm fruitoogsten
quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Koud genoeg om insecten te vermoorden
DAT WERKT NIET ZO FFSquote:Op vrijdag 12 april 2024 13:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Koud genoeg om insecten te vermoorden
Echt welquote:
Kill them with firequote:Op vrijdag 12 april 2024 14:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Echt wel
Het moet alleen ook nog droog zijn om echt zeker te weten dat die !@#%@@%@%@&!%&*#^#^&*^@&*@&@%# muggen allemaal ten onder gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hele dag zonquote:Op vrijdag 12 april 2024 14:33 schreef StateOfMind het volgende:
14.30u en nog steeds geen zon
Dat was niet afgesproken voor vandaag![]()
![]()
quote:Op vrijdag 12 april 2024 14:33 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Coco
Hier wel.quote:Op vrijdag 12 april 2024 14:33 schreef StateOfMind het volgende:
14.30u en nog steeds geen zon
Dat was niet afgesproken voor vandaag![]()
![]()
Je moet er toch niet aan denken. In Nederland wordt het al sneu genoegquote:Op vrijdag 12 april 2024 14:12 schreef Dven het volgende:
Bij m'n pa in Noord-Zweden volgende week weer vorst overdagMaar goed, er ligt ook nog bijna een meter ijs op het meer
Zijn waarschijnlijk toch al omver gewaaid.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:24 schreef heywoodu het volgende:
De tulpenvelden schijnen langzamerhand mooi te worden, dus zo maar eens naar Flevoland fietsen en daar een tijdje rondrijden....nu is het toch wel een beetje matig van die wind.
Ftfyquote:
die gaan al bijna gekopt wordenquote:Op vrijdag 12 april 2024 15:24 schreef heywoodu het volgende:
De tulpenvelden schijnen langzamerhand mooi te worden, dus zo maar eens naar Flevoland fietsen en daar een tijdje rondrijden....nu is het toch wel een beetje matig van die wind.
Die van vandaag snap ik alleen niet?quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:32 schreef ACT-F het volgende:
Vandaag:
[ afbeelding ]
Volgende week:
[ afbeelding ]
Zonnetje aan en fysiek bezig zijn in de luwte. Dan is 22 graden 'warm' vergeleken met de afgelopen temperaturen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die van vandaag snap ik alleen niet?
Valt mee, het hele gebeuren is pas net begonnen. Morgen zelfs de feestelijke opening in (godbetert) Drontenquote:
haha, ben je er dus ook ingetrapt, dingen brengen hun geld niet op.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:52 schreef Djeez het volgende:
Dinsdag komen ze de zonnepanelen op het dak leggen, maar ik vrees dat het wordt verzet. Die dingen zijn toch compleet nutteloos dit jaar, met de vermeende opwarming van de aarde
Geen idee, wordt in ieder geval minder geklaagdquote:Op vrijdag 12 april 2024 14:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Je moet er toch niet aan denken. In Nederland wordt het al sneu genoeg
quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
haha, ben je er dus ook ingetrapt, dingen brengen hun geld niet op.
oh dacht dat het seizoen drie weken te vroeg wasquote:Op vrijdag 12 april 2024 20:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Valt mee, het hele gebeuren is pas net begonnen. Morgen zelfs de feestelijke opening in (godbetert) Dronten
Veel velden waar het nog moest beginnen overigens, maar ook veel waar het er al heel mooi bij stond
Forse wind wel, maar dat was alleen voor de benen vervelend. Verder wel lekker, want zonder wind was het zowaar warm in de volle zon.
Neuh, een weekje eerder dan normaal, ongeveerquote:Op vrijdag 12 april 2024 21:34 schreef Tjacka het volgende:
[..]
oh dacht dat het seizoen drie maanden te vroeg was
quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Neuh, een weekje eerder dan normaal, ongeveer
quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Neuh, een weekje eerder dan normaal, ongeveer
Ik weet ook, het is zoals het is 😉quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Geen idee, wordt in ieder geval minder geklaagd
Vandaag alle ramen open en hopen dat de verwarming paar dagen niet aan hoeftquote:Op zaterdag 13 april 2024 07:56 schreef INViCTuS het volgende:
Geniet maar van de laatste aangename dag vandaag want daarna is het sowieso 10-12 dagen klaar. Morgen nog een beetje. Kan de verwarming weer aan
quote:Op zaterdag 13 april 2024 08:30 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Vandaag alle ramen open en hopen dat de verwarming paar dagen niet aan hoeft
quote:Op zaterdag 13 april 2024 08:30 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Die is hier sowieso al al een maand of zo uit.quote:Op zaterdag 13 april 2024 08:30 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Met deze warme dagen kom ik prima komende weken door zo der stokenquote:Op zaterdag 13 april 2024 07:56 schreef INViCTuS het volgende:
Geniet maar van de laatste aangename dag vandaag want daarna is het sowieso 10-12 dagen klaar. Morgen nog een beetje. Kan de verwarming weer aan
Nee hoor, ik heb altijd wel zinquote:Op zaterdag 13 april 2024 09:26 schreef StateOfMind het volgende:
Is het nou zoooo moelijk om eens een keer 5/6/7 aaneengesloten dagen zin te hebben?
Niet iedereen woont in een energielabel A+++ huisquote:Op zaterdag 13 april 2024 09:42 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Met deze warme dagen kom ik prima komende weken door zo der stokenheb de hele winter de verwarming amper aangehad
Mensen die in het moment leven zijn gelukkiger.quote:Op zaterdag 13 april 2024 09:26 schreef StateOfMind het volgende:
Waar gisteren de beloofde zon niet is gaan schijnen, is ie er nu wel.
Mondjesmaat weliswaar (op dit moment weer even grijs), maar toch.
Temperatuur net als gisteren dikke prima
Morgen grijs, doch droog.
De rest van de week tot en met vrijdag wederom grijs, met veel kans op buien.
Het zal eens niet.
Is het nou zoooo moelijk om eens een keer 5/6/7 aaneengesloten dagen zon te hebben?
Wordt er zo moedeloos van, dat eeuwige zonloze grijs![]()
![]()
Ja dat herken ik hoor..bij mijn vriend koude hoek onderin flat hebben we ook zomers vaak de verwarming aan. Sowieso is die woning erg koud. Met hete zomers schuil ik daarquote:Op zaterdag 13 april 2024 10:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet iedereen woont in een energielabel A+++ huis
Ik woon in een matig gesoleerde kas, dus ik haal het nu ook wel, maar mijn buren aan de schaduwkant zitten gewoon nog in de kou.
Hier trekt de warmte gewoon het hele gebouw in in de zomer, ook aan de schaduwkant zullen ze brandenquote:Op zaterdag 13 april 2024 10:10 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja dat herken ik hoor..bij mijn vriend koude hoek onderin flat hebben we ook zomers vaak de verwarming aan. Sowieso is die woning erg koud. Met hete zomers schuil ik daaromdat mijn woning dan vaak oververhit is
leuk dat zwaar geisoleerde maar zomers niet echt.
quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier trekt de warmte gewoon het hele gebouw in in de zomer, ook aan de schaduwkant zullen ze branden
Het kan zelfs zo erg worden dat het water uit de kraan een tijdje lauw is.
Dat laatste ben ik hier ook wel gewend ja, soms wordt het na een tijdje koeler, maar in die hete zomermaanden is (echt) koud water uit de kraan een utopiequote:Op zaterdag 13 april 2024 10:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier trekt de warmte gewoon het hele gebouw in in de zomer, ook aan de schaduwkant zullen ze branden
Het kan zelfs zo erg worden dat het water uit de kraan een tijdje lauw is.
Daarom altijd een stuk of 5-6 halve liter flesjes kraanwater in de koelkast, zodat je altijd koud water hebtquote:Op zaterdag 13 april 2024 10:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik hier ook wel gewend ja, soms wordt het na een tijdje koeler, maar in die hete zomermaanden is (echt) koud water uit de kraan een utopie
Ligt naast de halve liters schltenbrau zekerquote:Op zaterdag 13 april 2024 11:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daarom altijd een stuk of 5-6 halve liter flesjes kraanwater in de koelkast, zodat je altijd koud water hebt
Die zijn voor het het ontbijt, in de voortuinquote:Op zaterdag 13 april 2024 11:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ligt naast de halve liters schltenbrau zeker
Flikker opquote:Op zaterdag 13 april 2024 11:51 schreef Djeez het volgende:
Ik ga ervan uit dat Koningsdag wederom in het water zal vallen. Dan is het altijd guur en regenachtig, pas in mei heb je kans op iets beter weer. En nog blijven mensen geloven in de opwarming van de aarde, aangewakkerd door terroristen als Extinction Rebellion en politici als Timmerfrans
Ik vind Koningsdag een kutfeestquote:Op zaterdag 13 april 2024 11:51 schreef Djeez het volgende:
Ik ga ervan uit dat Koningsdag wederom in het water zal vallen. Dan is het altijd guur en regenachtig, pas in mei heb je kans op iets beter weer. En nog blijven mensen geloven in de opwarming van de aarde, aangewakkerd door terroristen als Extinction Rebellion en politici als Timmerfrans
quote:Op zaterdag 13 april 2024 11:51 schreef Djeez het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |