abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213089864
Zowel Israël als Iran lijkt zich voor te bereiden op een oorlog in het noorden, dat zegt BNR's buitenlandcommentator Bernard Hammelburg. Zo zegt Iran te zullen reageren op de aanval op het Iraanse consulaat in Syrië waarbij verschillende hooggeplaatste Iraanse militairen omkwamen en zegt Israël dat scholen en universiteiten na Pesach gesloten zullen blijven. 'Dat betekent echt dat ze zich voorbereiden op een nieuwe en grote oorlog.’

De spanning tussen Israël aan de ene en Iran en Hezbollah aan de andere kant is sterk toegenomen nadat de Iraanse ambassade en een consulair gebouw in de Syrische hoofdstad Damascus zijn getroffen door een aanval waarbij hooggeplaatste Iraanse militairen zijn omgekomen. De aanval is niet opgeëist door Israël, maar waarnemers denken dat Tel Aviv erachter zit en dat de aanval het antwoord is op een drone-aanval op de Israëlische havenstad Eilat. Verontrustend, zegt Hammelburg.

Grotere oorlog

'Er is een drone-aanval geweest op Eilat vanuit Irak. Dat zijn allemaal sjiitische organisaties die dat hebben gedaan en die samenwerken met Iran. Wat je hier ziet gebeuren is dat er voorbereidingen worden getroffen voor een grotere oorlog aan de noordgrens', zegt Hammelburg.

Scholensluiting

Wat de buitenlandcommentator ook verontrust is de aankondiging van het Israëlische ministerie van Onderwijs dat scholen en universiteiten na Pesach eind deze maand niet meer zullen opengaan. 'Dat betekent echt dat ze zich voorbereiden op een nieuwe en grote oorlog, maar niet zozeer met Gaza, want dat wordt zo langzamerhand loopt het op zijn eindje, maar wel met het noorden.'

Hammelburg wijst op het fundamentele verschil tussen de oorlog in Gaza en een oorlog met Iran-proxy Hezbollah in Libanon: de strijd staat los van de Palestijnse zaak. 'Hezbollah heeft niets te maken met Palestijnen, heeft ook niets te maken met het bezettingsverhaal of al die kwesties.'

Bron:https://www.bnr.nl/nieuws(...)-zich-voor-op-oorlog

Aangezien weinig mensen interesse lijken te hebben in het Israel/Palestina topic
Dan maar op deze manier :6
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213089914
Iran wil kennelijk in een glasbak veranderd worden.
pi_213089923
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 20:56 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik was best al begonnen hoor. *;

Oh hee trouwens, leuke tweet / X (alweer, zoveelste)

Maar, wat is eigenlijk jouw blik op de sucsessie van Iran of het idee van een breed gedragen Liga voor de Islam, inclusief het nieuw te benoemen land Palestina?
Hier verder :9
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213089969
twitter
pi_213090000
Er komt heel veel nieuws binnen atm
En het ziet er niet goed uit

twitter
  donderdag 4 april 2024 @ 21:18:49 #6
319979 Fok-it
All is well
pi_213090034
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:17 schreef Ali_boo het volgende:
Goh. Dat is de hele functie van nieuws
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_213090053
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:13 schreef Haags het volgende:
Die aanval van vandeweek was wel ff lekker. Mooi een paar van die haatbaarden naar de tering.

Houdoe.
Net zoals Israël kan rekenen op steun van de VS
Zo ook heeft Iran grootmachten waar ze op terug kunnen vallen

Zou niet te vroeg juichen als ik jouw was
pi_213090055
Hup Israel
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_213090074
twitter
pi_213090077
Iran is een bananenrepubliek met een ditto leger. Die gaan echt geen risico's nemen. Hooguit wat drones op een verlaten parkeerplaats zodat ze het eigen volk dingen wijs kunnen maken.
pi_213090107
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:21 schreef Confetti het volgende:
Iran is een bananenrepubliek met een ditto leger. Die gaan echt geen risico's nemen. Hooguit wat drones op een verlaten parkeerplaats zodat ze het eigen volk dingen wijs kunnen maken.
Ik weet het niet hoor

twitter
pi_213090151
Deze ook maar hier plaatsen

twitter
pi_213090229

Maar even serieus:

Er gaat toch niks gebeuren, Iran zijn laffe honden die alleen blaffen. Die roepen al 40 jaar dat ze iets gaan doen
  donderdag 4 april 2024 @ 21:27:37 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213090230
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:19 schreef Ali_boo het volgende:

Wat is er met mijn was? :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213090237
Mocht de VS betrokken raken in het conflict, dan zal het niet lang duren voordat Rusland en wellicht China in actie komen

twitter
  donderdag 4 april 2024 @ 21:28:15 #16
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_213090244
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:27 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ afbeelding ]

Maar even serieus:

Er gaat toch niks gebeuren, Iran zijn laffe honden die alleen blaffen. Die roepen al 40 jaar dat ze iets gaan doen
Als isreal zich gaat opmaken voor oorlog vind ik het wel een serieuze dreiging.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_213090246
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:22 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ik weet het niet hoor

[ x ]
Papieren tijger. Iran werd vorig jaar nog in de pan gehakt door de Taliban in het Afghaanse grensgebied.
pi_213090253
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:17 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Denk je nou echt dat dat de gemiddelde Nederlander iets zou boeien?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_213090267
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:28 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Als isreal zich gaat opmaken voor oorlog vind ik het wel een serieuze dreiging.
Israël zit nu politiek in een hoekje gedreven, die gebruiken dit als afleiding. Calimero shit om hun walgelijk handelen goed te praten
pi_213090273
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:28 schreef Ali_boo het volgende:
Mocht de VS betrokken raken in het conflict, dan zal het niet lang duren voordat Rusland en wellicht China in actie komen

[ x ]
Schopje BNW
  donderdag 4 april 2024 @ 21:29:40 #21
319979 Fok-it
All is well
pi_213090275
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:28 schreef halfway het volgende:

[..]
Alleen de wappielander die de hele godganse dag op X aan het scrollen is
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_213090277
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:28 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Papieren tijger. Iran werd vorig jaar nog in de pan gehakt door de Taliban in het Afghaanse grensgebied.
Voor een land in het midden oosten zijn ze best aardig bewapend
Zo goed :D
pi_213090283
quote:

[..]

Je bedoeld Rusland? Ik denk dat die wel iets anders aan hun hoofd hebben momenteel, die kunnen er geen grootschalig conflict in het Midden Oosten bij hebben. En China zie ik zich hier ook niet mee bemoeien.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_213090287
quote:

[..]
Wel als je beseft welke kettingreactie er zal volgen
  FOK!fotograaf donderdag 4 april 2024 @ 21:31:20 #25
364681 over_hedge
pi_213090303
quote:

[..]
Ja. Wanneer je nog meer mag afrekenen bij de pomp.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_213090308
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:11 schreef Cilantro het volgende:
Iran wil kennelijk in een glasbak veranderd worden.
Iran kan Israel keihard raken vergis je daar niet in. Dit is geen Gaza 2.0.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213090311
quote:

[..]
Ik weet het niet hoor

[ x ]
Weapons unknown to the world is natuurlijk een broodje aap verhaal van de bovenste plank. De Amerikanen weten precies wat ze hebben en waartoe ze in staat zijn.

En als ze het al gaan omschrijven als weapoms, dan komt het al helemaal een beetje lachwekkend over.
pi_213090314
quote:
12s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:30 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Wel als je beseft welke kettingreactie er zal volgen
Ja benzine wordt duurder :(
pi_213090330
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:29 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Voor een land in het midden oosten zijn ze best aardig bewapend
Zo goed :D
Ze hebben alleen een hoop raketten maar daar ga je geen oorlog mee winnen.
pi_213090360
Klinkt best serieus allemaal

twitter
pi_213090368
Nu China Taiwan nog en dan is de chaos helemaal compleet.
pi_213090377
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:34 schreef Discombobulate het volgende:
Dan kun je in principe rustig spreken over WW3.
pi_213090381
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:31 schreef halfway het volgende:

[..]
Ja benzine wordt duurder :(
Already happening :+

twitter
pi_213090385
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:11 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Hier verder :9
Huh? Why? :')

Maar hee, tjah - kom je naar het topic terug? :*
pi_213090414
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:34 schreef Discombobulate het volgende:
China zal haar kans zien om toe te slaan
Zeker wanneer de VS verwikkeld is in meerdere conflicten
Die ruiken nu bloed
pi_213090445
Er lijkt wel wat serieus te gaan gebeuren. Het leger van Iran is niet zo indrukwekkend, maar hun kundigheid in verrassingsaanvallen of terreuraanslagen hebben ze wel bewezen.
Incelfrikandel
pi_213090446
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:35 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Huh? Why? :')

Maar hee, tjah - kom je naar het topic terug? :*
Omdat ik geen behoefte voel om te praten over 7 October, de Gazanen en of Israel het wel of niet goed aanpakt
  donderdag 4 april 2024 @ 21:39:44 #38
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_213090452
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Er lijkt wel wat serieus te gaan gebeuren. Het leger van Iran is niet zo indrukwekkend, maar hun kundigheid in verrassingsaanvallen of terreuraanslagen hebben ze wel bewezen.
een all out tegenaanval van isreal zou desastreus zijn voor Iran,
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_213090489
twitter
pi_213090498
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:39 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Ik zie Israel Iran niet aanvallen met grondtroepen, daar is het land te groot voor. De Verliezen aan Israelische kant zullen groot zijn, en dat kunnen ze zich niet veroorloven.
pi_213090500
quote:

[..]
Ik weet het niet hoor

[ x ]
Gaaf man dit soort AI filmpjes waarin ze eigenlijk niks zeggen.
pi_213090503
quote:

[..]
Dat kunnen ze niet eens. Weet je hoe groot Iran is? Alleen de VS zou zoiets kunnen, maar Israël zeker niet.
pi_213090507
Morgen dus als ik de berichten moet geloven

twitter
pi_213090521
quote:

[..]
Wellicht, maar een oorlog op meerdere fronten (Gaza, Syrië, Libanon en Iran) is ook voor Israël moeilijk vol te houden.
Incelfrikandel
pi_213090534
Meer meer meer vluchtelingen is wat ik hieruit voorzie.
pi_213090541
Verwacht eerder dat een hoge Israëlische ambassadeur of zo het loodje legt. De enige die baat heeft bij een oorlog is Israël.
  donderdag 4 april 2024 @ 21:44:00 #47
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_213090542
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat kunnen ze niet eens. Weet je hoe groot Iran is? Alleen de VS zou zoiets kunnen, maar Israël zeker niet.
dat dachten we ook 1967 toen isreal 5 landen uitschakelde in 6 dagen, ik zou de militaire capaciteit van israel niet onderschatten, dat hebben de arabieren in het verleden ook meerdere keren gedaan.
pi_213090566
De berichten volgen elkaar snel op :N

twitter
pi_213090599
quote:

[..]
Hoe dan?
pi_213090611

[ Bericht 100% gewijzigd door pokkerdepok op 04-04-2024 22:00:28 ]
pi_213090621
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:43 schreef Chadi het volgende:
Verwacht eerder dat een hoge Israëlische ambassadeur of zo het loodje legt. De enige die baat heeft bij een oorlog is Israël.
Ze smeken al 20 jaar om een oorlog met Iran idd
Die ze niet zelf gaan uitvechten, maar het vuile werk overlaten aan de VS
pi_213090639
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik weet heel goed wat de meesten zeggen, en daar voeg ik iets anders aan toe. ik dekn dat heel veel media de moeite niet neemt om uit te zoeken hoe het werkelijk zit.
[..]
jij hebt nog steeds de misvatting dat israelische sites net zoiets is als de hamas leugenachtige propaganda machine. daar moet je eerst even overheen.
respect betekend niet dat hij altijd gelijk heeft. en verder interesseert het me niet zoveel wat een opinie schrijver zegt. ik geef jou een gedegen onderzoek. maar dat negeer je liever.
Volgens mij zit je hier verkeerd
pi_213090641
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:41 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik zie Israel Iran niet aanvallen met grondtroepen, daar is het land te groot voor. De Verliezen aan Israelische kant zullen groot zijn, en dat kunnen ze zich niet veroorloven.
Israel heeft al wel vaker veel grotere landen verslagen. Terrorisme kunnen ze wel in het MO, maar staten die gaan vechten is altijd een shitshow van incompetentie.

Neen het echte probleem is dat er heel wat landen tussen Israel en Iran liggen.
pi_213090663
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:47 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Volgens mij zit je hier verkeerd
waarom?
  donderdag 4 april 2024 @ 21:48:56 #55
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_213090669
twitter
  donderdag 4 april 2024 @ 21:49:18 #56
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_213090679
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:21 schreef Confetti het volgende:
https://www.globalfirepow(...)iran&country2=israel
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_213090695
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Israel heeft al wel vaker veel grotere landen verslagen. Terrorisme kunnen ze wel in het MO, maar staten die gaan vechten is altijd een shitshow van incompetentie.

Ze hoeven ook geen grondtroepen te sturen. Israel heeft volledige luchtdominantie.
pi_213090699
Ik denk dat maar gaat investeren in staal en oorlog materiaal.
Dat gaat dadelijk hard lopen .
Basis voor oorlogs materialen.

Niks is zo goed als oorlog om geld mee te verdienen.
pi_213090733
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:48 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
waarom?
Je quote iemand uit een andere topic

Dit hier gaat over een evt oorlog met Iran
pi_213090748
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:50 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Ze hoeven ook geen grondtroepen te sturen. Israel heeft volledige luchtdominantie.
Iran is op het randje van de radius van de f35 en omliggende landen zullen geen zin in een luchtgevecht boven hun steden hebben.
  donderdag 4 april 2024 @ 21:52:55 #61
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213090751
Als het echt oorlog is kom ik wel kijken. Zal wel een storm in een glas water zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213090754
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:52 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Je quote iemand uit een andere topic

Dit hier gaat over een evt oorlog met Iran
Oh shit.
pi_213090802
Zal wel meevallen allemaal. Niemand die iets durft te riskeren.
  donderdag 4 april 2024 @ 21:55:36 #64
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_213090804
-

[ Bericht 100% gewijzigd door GewoonUitNL op 04-04-2024 22:15:58 (Overbodig.) ]
En Allah weet het het beste
pi_213090851
quote:
_O_

Wedden dat de Israelloevers dit even gaan negeren? Anders kunnen ze niet blijven roepen "Israel is groot!

Plus dat Iran door middel van proxy de reserves van Israel moe heeft gemaakt. Die kunnen Hezbollah dadelijk niet eens aan.
pi_213090862
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:44 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
dat dachten we ook 1967 toen isreal 5 landen uitschakelde in 6 dagen, ik zou de militaire capaciteit van israel niet onderschatten, dat hebben de arabieren in het verleden ook meerdere keren gedaan.
Je moet Israël ook zeker niet overschatten. Ze zijn sterk, maar het zijn echt geen goden.
pi_213090889
quote:

[..]

In de jaren stillkes ja...

Toen Israel "uit verdediging" de Egypte vliegvelden ging bombarderen voordat ze de oorlog verklaarden. Wat Duitsland deed bij Nederland zeg maar..
Oorlogsmisdaad was dat.
pi_213090893
quote:
84s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:52 schreef Starhopper het volgende:
Als het echt oorlog is kom ik wel kijken. Zal wel een storm in een glas water zijn.
Morgen dus c_/
Als je de Israëlische media moet geloven :P
pi_213090894
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:48 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
waarom?
oh kut, foutje..
pi_213090899
quote:
16s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:46 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Iran smeekt evengoed al 20 jaar om oorlog met Israël en de VS.
pi_213090929
Israël zo afgelopen als ze een zooi drones gaan sturen .
Bijna niet te stoppen en de schade is groot .

Oorlogs voering vandaag is niet het zelfde als 50jaar terug.
Zeker als ze drones pakken die dik 350klm per uur gaan en zeer laag onder de radar vliegen.

Vroeger kon je bang zijn van een kernbom.
Vandaag de dag van drones .
  donderdag 4 april 2024 @ 22:07:33 #72
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_213090996
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:58 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
_O_

Wedden dat de Israelloevers dit even gaan negeren? Anders kunnen ze niet blijven roepen "Israel is groot!

Plus dat Iran door middel van proxy de reserves van Israel moe heeft gemaakt. Die kunnen Hezbollah dadelijk niet eens aan.
Oorlog moet voor niemand een reden zijn om enthousiast te worden. Uiteindelijk is het alleen de burgerbevolking die betaalt voor de machtsfantasieën van de regerende klasse.
pi_213091021
quote:

[..]

Logistiek is dat gewoon niet te doen voor de IDF. Het zal wel bij wat luchtaanvallen blijven als het uit de klauwen loopt.
pi_213091039
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:07 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Oorlog moet voor niemand een reden zijn om enthousiast te worden. Uiteindelijk is het alleen de burgerbevolking die betaalt voor de machtsfantasieën van de regerende klasse.
Het ging om het feit dat mensen hier roepen "Iran is niks" word zo kapot gemaakt door Israel. En dan blijkt Israel een kleiner en slechter leger te hebben dan Iran.
Vooral qua aantallen, en met aantallen win je oorlogen (getuige de SU in WOII en Rusland in Oekraine)..

Wat gaan die mensen dan van een koude kermis thuiskomen.

En inderdaad, het zijn de gewone man met de pet die de dupe zijn van leiders die ruzie maken.
pi_213091045
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:03 schreef suijkerbuijk het volgende:
Israël zo afgelopen als ze een zooi drones gaan sturen .
Bijna niet te stoppen en de schade is groot .

Oorlogs voering vandaag is niet het zelfde als 50jaar terug.
Zeker als ze drones pakken die dik 350klm per uur gaan en zeer laag onder de radar vliegen.

Vroeger kon je bang zijn van een kernbom.
Vandaag de dag van drones .
En je hoopt met deze post op veel uitlok reacties.. goed geprobeerd.
pi_213091051
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:00 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
In de jaren stillkes ja...

Toen Israel "uit verdediging" de Egypte vliegvelden ging bombarderen voordat ze de oorlog verklaarden. Wat Duitsland deed bij Nederland zeg maar..
Oorlogsmisdaad was dat.
:') ach het arme Egypte zou nooit een verrassingsaanval doen!!

Dat debiele slachtoffercomplex van moslims heb ik nooit begrepen. Je moet toch wel een heel selectieve blik op de geschiedenis hebben en een compleet gebrek aan zelfreflectie hebben om het bovenstaande uit je toetsenbord te krijgen. Er is een reden dat het MO al honderden jaren het lachertje van de wereld is en je kan hem vinden in de spiegel.
  donderdag 4 april 2024 @ 22:12:46 #77
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_213091076
quote:
84s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:52 schreef Starhopper het volgende:
Will it be a desert storm in a glass of water or is it walking completely out of hand? Time will teach!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_213091103
Twee ontwikkelingslanden opzoek naar internationale aandacht. Al sinds hun bestaan zijn ze zogenaamd ´voorbereid´ op oorlog.
  donderdag 4 april 2024 @ 22:14:47 #79
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_213091110
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:10 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Het ging om het feit dat mensen hier roepen "Iran is niks" word zo kapot gemaakt door Israel. En dan blijkt Israel een kleiner en slechter leger te hebben dan Iran.

Vooral qua aantallen, en met aantallen win je oorlogen (getuige de SU in WOII en Rusland in Oekraine)..
Inderdaad, die hybris vond ik ook nogal verbazingwekkend.
  donderdag 4 april 2024 @ 22:15:20 #80
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213091122
Israël blijft uitdagen, smeerlappen. Ze hebben afleiding nodig en geven niets om mensenlevens.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213091123
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat debiele slachtoffercomplex van moslims heb ik nooit begrepen. Je moet toch wel een heel selectieve blik op de geschiedenis hebben en een compleet gebrek aan zelfreflectie hebben om het bovenstaande uit je toetsenbord te krijgen. Er is een reden dat het MO al honderden jaren het lachertje van de wereld is en je kan hem vinden in de spiegel.
Wat heb je ineens?

ik ben een Nederlander, geboren in Drenthe en al tig generaties lang Nederlanders in de familie..
Dus waarom geef je moslims de schuld van het feit dat ik een andere geschiedenisblik heb dan jij?

En dit is overigens een manco die ik bij veel fokkers heb. Dat ik ineens verweten word "moslim" te zijn...

Echt, ga je schamen voor die post!
pi_213091129
quote:
16s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:46 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Dat doet de VS toch helemaal zelf, als het zover komt?
pi_213091134
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:09 schreef Hathor het volgende:

[..]
Logistiek is dat gewoon niet te doen voor de IDF. Het zal wel bij wat luchtaanvallen blijven als het uit de klauwen loopt.
Volgens mij is het conventionele arsenaal vuurpijlen van Iran aardig groot en heeft Israël niet heel veel middelen om zelf terug te slaan buiten de nukes. Geen enkel land gaat hierdoor eindigen, maar ik heb het idee dat Israël hier een beetje teveel leunt op het idee dat de Amerikanen wel komen helpen. Dat terwijl een grote oorlog daar niemand in het westen uitkomt. Levensgevaarlijke gok van een bejaarde loser die de gevangenis probeert te ontlopen door de jongeren van zijn land in de gehaktmolen te gooien. Bizar dat Bibi hier gewoon de kans voor krijgt.
pi_213091136
Gewoon ff een nuke van een paar megaton laten vallen op iran ergens in de woestijn en ze houden zich weer een paar jaar koest
pi_213091161
Self-fulfilling prophecy
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_213091165
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:15 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Wat heb je ineens?

ik ben een Nederlander, geboren in Drenthe en al tig generaties lang Nederlanders in de familie..
Dus waarom geef je moslims de schuld van het feit dat ik een andere geschiedenisblik heb dan jij?

En dit is overigens een manco die ik bij veel fokkers heb. Dat ik ineens verweten word "moslim" te zijn...

Echt, ga je schamen voor die post!
Het is je usernaam in combinatie met wat je post.
pi_213091167
Israel heeft wel grootheidswaanzin hé
U MAD?
pi_213091175
Geen idee waarom mijn post hier verwijderd is.

Beetje overdreven weer, maar goed.
Zonder wrijving geen glans
pi_213091237
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dan heb je dat verkeerd. Mijn usernaam is een afgeleide van mijn echte naam..

En wat ik post heb ik door het lezen van geschiedenis. Van de zesdaagse oorlog bijvoorbeeld. Ik weet dat er voordat Israel Egypte aanviel veel landen rondom Israel klaarstonden om aan te vallen. Maar "uit verdediging" een land aanvallen is gewoon een oorlogsmisdaad.

Dan zijn er mensen die heel stoer roepen "Israel heeft toen veel landen verslagen" maar als je de luchtmacht uitschakelt voordat je daadwerkelijk de oorlog hebt verklaard dan kan ieder land wel winnen. Want de luchtmacht is het meest belangrijk van allemaal.
pi_213091252
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:17 schreef de_boswachter het volgende:
Israel heeft wel grootheidswaanzin hé
Hebben ze natuurlijk altijd al gehad.. Hun voorvaderen ook al, getuige de Thora en wat daar allemaal in staat. Om over de Talmoed maar te zwijgen..

En ze hopen dat Amerika hen te hulp schiet, maar ik hoop dat Biden zegt "ja, wie zijn reet verbrandt moet op de blaren zitten"..
pi_213091271
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:10 schreef Dr88 het volgende:

[..]
En je hoopt met deze post op veel uitlok reacties.. goed geprobeerd.
Nee het is de waarheid
Zie de oorlog tussen Rusland en Oekraïne.
Waar Oekraïne veel drones in zet .
Maar ook Rusland.
Veel schade zonder eigen mensen op te offeren.
Dat was vroeger er gewoon niet .
pi_213091292
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:22 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Dan heb je dat verkeerd. Mijn usernaam is een afgeleide van mijn echte naam..

En wat ik post heb ik door het lezen van geschiedenis. Van de zesdaagse oorlog bijvoorbeeld. Ik weet dat er voordat Israel Egypte aanviel veel landen rondom Israel klaarstonden om aan te vallen. Maar "uit verdediging" een land aanvallen is gewoon een oorlogsmisdaad.

Dan zijn er mensen die heel stoer roepen "Israel heeft toen veel landen verslagen" maar als je de luchtmacht uitschakelt voordat je daadwerkelijk de oorlog hebt verklaard dan kan ieder land wel winnen. Want de luchtmacht is het meest belangrijk van allemaal.
Maritieme blokkades zijn een oorlogshandeling en Egypte was daarmee begonnen.

En de Yom Kippur oorlog bewees dat verrassingsaanvallen best mogen van Egypte.
pi_213091329
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:24 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Hebben ze natuurlijk altijd al gehad.. Hun voorvaderen ook al, getuige de Thora en wat daar allemaal in staat. Om over de Talmoed maar te zwijgen..

Kortom, de eeuwige jood

Treurig zo'n post
pi_213091355
quote:

[..]

En ze hopen dat Amerika hen te hulp schiet, maar ik hoop dat Biden zegt "ja, wie zijn reet verbrandt moet op de blaren zitten"..
Okee Adolf.
pi_213091393
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:28 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Denk dat china zich hier niet in gaat roeren, die zal eerder een kans pakken om in taiwan de boel over te nemen, want de rest is toch bezig met andere dingen.

Rusland heeft het al zwaar genoeg in eigen land dus die gaat zich daar ook niet mee bemoeien.

Denk eerder dat arabische landen partij gaan kiezen.

Maargoed die israelis hebben het er zelf naar gemaakt
pi_213091404
quote:

[..]

Valt wel mee vergeleken met de islamieten die al 1400 jaar pogroms plegen.
pi_213091407
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:28 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Kortom, de eeuwige jood

Treurig zo'n post
gewoon de werkelijkheid. Heeft niks met de eeuwige jood te maken..

Als ex christen weet ik perfect wat er in de Thora staat, en dat is arrogantie ten top.. Dat mag best gezegd worden..

Anders verklaar je jezelf ook niet tot uitverkorenen..
Hoeveel israelers vandaag de dag zien zichzelf ook niet als uitverkorenen van de Enige Echte God?
pi_213091419
quote:

[..]

Denk dat de vs ze uiteindelijk wel te hulp schiet, de joodse lobby daar is gigantisch. Maar wat mij betreft zoeken ze het ook maar uit
pi_213091421
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:33 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]

Als ex christen weet ik perfect wat er in de Thora staat, en dat is arrogantie ten top.. Dat mag best gezegd worden..

Hoeveel israelers vandaag de dag zien zichzelf ook niet als uitverkorenen van de Enige Echte God?
Wat je beschrijft hebben islamieten nog 100x zo erg.
pi_213091452
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:33 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Valt wel mee vergeleken met de islamieten die al 1400 jaar pogroms plegen.
Dat kan. Ik ken niks van de koran. Heb er een keer in gelezen maar legde het al na drie bladzijden weg. Las niet echt leuk zeg maar...

Maar we hadden het over hoogmoedswaanzin van Israel.
pi_213091453
quote:

[..]

Het interesseert me geen reet wat voor theologische lulkoek je erbij haalt om jodenhaat te rechtvaardigen.
pi_213091472
Iedere westerse mensen die nu in M-oosten zitten, kan beter nu allemaal daar verlaten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_213091490
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:08 schreef Ali_boo het volgende:
Zowel Israël als Iran lijkt zich voor te bereiden op een oorlog in het noorden, dat zegt BNR's buitenlandcommentator Bernard Hammelburg. Zo zegt Iran te zullen reageren op de aanval op het Iraanse consulaat in Syrië waarbij verschillende hooggeplaatste Iraanse militairen omkwamen en zegt Israël dat scholen en universiteiten na Pesach gesloten zullen blijven. 'Dat betekent echt dat ze zich voorbereiden op een nieuwe en grote oorlog.’

De spanning tussen Israël aan de ene en Iran en Hezbollah aan de andere kant is sterk toegenomen nadat de Iraanse ambassade en een consulair gebouw in de Syrische hoofdstad Damascus zijn getroffen door een aanval waarbij hooggeplaatste Iraanse militairen zijn omgekomen. De aanval is niet opgeëist door Israël, maar waarnemers denken dat Tel Aviv erachter zit en dat de aanval het antwoord is op een drone-aanval op de Israëlische havenstad Eilat. Verontrustend, zegt Hammelburg.

Grotere oorlog

'Er is een drone-aanval geweest op Eilat vanuit Irak. Dat zijn allemaal sjiitische organisaties die dat hebben gedaan en die samenwerken met Iran. Wat je hier ziet gebeuren is dat er voorbereidingen worden getroffen voor een grotere oorlog aan de noordgrens', zegt Hammelburg.

Scholensluiting

Wat de buitenlandcommentator ook verontrust is de aankondiging van het Israëlische ministerie van Onderwijs dat scholen en universiteiten na Pesach eind deze maand niet meer zullen opengaan. 'Dat betekent echt dat ze zich voorbereiden op een nieuwe en grote oorlog, maar niet zozeer met Gaza, want dat wordt zo langzamerhand loopt het op zijn eindje, maar wel met het noorden.'

Hammelburg wijst op het fundamentele verschil tussen de oorlog in Gaza en een oorlog met Iran-proxy Hezbollah in Libanon: de strijd staat los van de Palestijnse zaak. 'Hezbollah heeft niets te maken met Palestijnen, heeft ook niets te maken met het bezettingsverhaal of al die kwesties.'

Bron:https://www.bnr.nl/nieuws(...)-zich-voor-op-oorlog

Aangezien weinig mensen interesse lijken te hebben in het Israel/Palestina topic
Dan maar op deze manier :6
Ik dacht al, Aliboo topic. :D

Ik denk het niet; Iran was allang mee gaan doen als ze dat hadden gekund. Maar net als Hezbollah stonden ze met open mond toe te kijken op 7 oktober: fuck, hier hadden we niet op gerekend!
Intolerant voor intolerantie
  donderdag 4 april 2024 @ 22:40:28 #104
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_213091492
quote:

[..]

Assalamu Alaikum Narjeb1986,
Wa Alaikum Assalam! Een vriendelijke wens voor een fijne avond. Moge Allah jouw avond vullen met vreugde, vrede en zegeningen. Het is altijd verheugend om de broederschap en zusterband onder moslims te voelen, en ik waardeer je ten zeerste. Moge onze paden altijd verlicht zijn door het licht van de Islam en mogen we elkaar blijven inspireren in ons geloof en onze daden.
pi_213091567
Biden is al pissed op Bibi. Ik verwacht niet meteen dat de VS mee gaat doen.
pi_213091869
twitter

Die kreeg dus wat hij verdiende.
pi_213091907
Poep plafond :o
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 4 april 2024 @ 23:10:16 #108
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_213091928
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:46 schreef Discombobulate het volgende:
Biden is al pissed op Bibi. Ik verwacht niet meteen dat de VS mee gaat doen.
Waarom niet? Het is al 3 dagen stil - dat heeft ook invloed op de reactie van Iran.... Lijkt erop dat Netanyahu op 1 april het probleem van Israel dat van de VS heeft gemaakt.
pi_213091983
quote:

[..]

Nazi propaganda spuiten is makkelijker dan reageren op een ontkrachting van je andere blik op geschiedenis.
pi_213092134
The storm is cometh

twitter
pi_213092181
Iran zat achter 7 October
Dus heeft Israël het recht om Teheran aan te vallen *;

twitter
pi_213092195
Heb wel zin in een beetje vuurwerk
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_213092312
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 23:38 schreef Ali_boo het volgende:
Iran zat achter 7 October
Dus heeft Israël het recht om Teheran aan te vallen *;

[ x ]
Al besproken.
pi_213092338
Gespreksstof in de pauze. Is toch heerlijk man.
pi_213092396
Mijn laatste bericht voor vanavond :W

twitter
pi_213092399
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 00:29 schreef Ali_boo het volgende:
Mijn laatste bericht voor vanavond :W

[ x ]
Wel chanant als het nu nog met een sisser afloopt.
pi_213092413
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:58 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
_O_

Ik denk dat israel t lastig gaat krijgen met hezbollah al. Die zijn een tikkeltje beter georganiseerd en getraind dan hamas.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_213092442
twitter

Unidentified Flying Objects.

Edit: schijnen meteoren te zijn :D
pi_213092462
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 april 2024 00:52 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]

Unidentified Flying Objects.

Edit: schijnen meteoren te zijn :D
God loopt even te trollen.
  vrijdag 5 april 2024 @ 03:14:16 #120
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213092645
Laten we hopen dat Iran zo dom is om Israël aan te vallen. |:)
Je bent een waardeloze agent.
pi_213092724
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 03:14 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Laten we hopen dat Iran zo dom is om Israël aan te vallen. |:)
Ja want dan stapt Murica wel even bij..
  vrijdag 5 april 2024 @ 05:58:38 #122
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_213092734
Voelt weer aan als een nothingburger JUIST omdat men het zo van de daken schreeuwt.

Hoop blaffen zeg maar.

Het enige waar ik me zorgen om maak is dat Iran zelf misschien een oorlog wil, om van de interne problemen af te leiden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_213092759
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:15 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Wat heb je ineens?

dat allemaal sluit niet uit dat je moslim ben :!
pi_213092779
quote:
8s.gif Op donderdag 4 april 2024 23:29 schreef Ali_boo het volgende:
The storm is cometh

[ x ]
Als ze zulke dingen gaan zeggen komt er hoogstens een natte scheet.
pi_213092788
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:32 schreef 111210 het volgende:

[..]
Denk dat china zich hier niet in gaat roeren, die zal eerder een kans pakken om in taiwan de boel over te nemen, want de rest is toch bezig met andere dingen.

Rusland heeft het al zwaar genoeg in eigen land dus die gaat zich daar ook niet mee bemoeien.

Denk eerder dat arabische landen partij gaan kiezen.

Maargoed die israelis hebben het er zelf naar gemaakt
Dat ontaardt ook in sectarisch geweld tussen de soenieten en Sjieten (Iran oa)
pi_213092791
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2024 05:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Voelt weer aan als een nothingburger JUIST omdat men het zo van de daken schreeuwt.

Hoop blaffen zeg maar.

Het enige waar ik me zorgen om maak is dat Iran zelf misschien een oorlog wil, om van de interne problemen af te leiden.
De regering van Bibi heeft zelf ook nogal wat problemen. Als hij geen premier meer is wacht hem waarschijnlijk een celstraf.
pi_213092845
Afleiding omdat Bibi op z'n kloten heeft gehad van Biden?
pi_213094450
quote:

[..]

:')

Want moslims hebben nog noooooooooooooooooit iets fouts gedaan.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_213095305
Israël en de VS zullen pas ophouden met het pesten en terroriseren van Iran als het land atoomwapens ontwikkelt. Dat recht hebben ze imo verkregen na alle aanvallen, sabotages en moord- en terreuraanslagen op Iraanse bodem.
pi_213095354
Je weet dat het serieus is wanneer men wc papier aanschaft

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 05-04-2024 11:28:31 ]
pi_213095496
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 07:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De regering van Bibi heeft zelf ook nogal wat problemen. Als hij geen premier meer is wacht hem waarschijnlijk een celstraf.
En terecht. Niets liever dan die narcist het gevang in.
pi_213095513
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:04 schreef A-dam het volgende:
Israël en de VS zullen pas ophouden met het pesten en terroriseren van Iran als het land atoomwapens ontwikkelt. Dat recht hebben ze imo verkregen na alle aanvallen, sabotages en moord- en terreuraanslagen op Iraanse bodem.
Iran heeft volgens experts een week nodig om een kernwapen te ontwikkelen.
pi_213095581
quote:
Zolang de Iraanse moellahs wereldwijd terreur- en moordaanslagen plegen hebben ze de aanvallen en pesterijen aan zichzelf te danken.
Incelfrikandel
pi_213095645
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:07 schreef Ali_boo het volgende:
Je weet dat het serieus is wanneer men wc papier in grote hoeveelheden aanschaft

[ x ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213095650
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En terecht. Niets liever dan die narcist het gevang in.
Eens. Wat een afgang wel. Als hij gewoon lekker met pensioen was gegaan dan was hij de geschiedenis in gegaan als een belangrijk staatsman die ook zijn militaire dienst had gedaan toen dat nodig was.

Nu is het de kneus die oktober 7 liet gebeuren, omdat hij ruzie met de veiligheidsdiensten had en een oorlog bleef escaleren om niet de gevangenis voor corruptie in te gaan. Ik kan echt niks lagers bedenken dat een bange bejaarde die jongeren voor eigen gewin kapotmaakt.
pi_213095662
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:07 schreef Ali_boo het volgende:
Je weet dat het serieus is wanneer men wc papier in grote hoeveelheden aanschaft

[ x ]
Ik vind het dubieus dat jij dit soort berichten leuk lijkt te vinden.
pi_213095746
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind het dubieus dat jij dit soort berichten leuk lijkt te vinden.
Er zijn twee dingen die je kan doen in zo'n situatie:

- Volledig in paniek schieten
- Of je lacht het allemaal weg. Niet omdat je er plezier aan beleeft maar als een copingmechanisme

Het is niet dat je de koers kan beïnvloeden door jezelf druk te maken over de uitkomst. Dus ik ga voor de laatste :+
pi_213095758
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:26 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Kreeg serieus flashbacks _O-
pi_213096012
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:15 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Iran heeft volgens experts een week nodig om een kernwapen te ontwikkelen.
Kan best, het is dat een fatwa van Khamenei de Iraniërs weerhoudt om er een te maken.
pi_213096039
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Zolang de Iraanse moellahs wereldwijd terreur- en moordaanslagen plegen hebben ze de aanvallen en pesterijen aan zichzelf te danken.
Zelfs in Westerse media lees je vaker over sabotages, aanvallen, moord- en terreuraanslagen gepleegd in Iran door Israel en de VS dan andersom. Het is de VS en Israël die in die regio voor enorm veel ellende zorgen.
  vrijdag 5 april 2024 @ 12:04:41 #141
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213096094
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 12:01 schreef A-dam het volgende:

[..]
Zelfs in Westerse media lees je vaker over sabotages, aanvallen, moord- en terreuraanslagen gepleegd in Iran door Israel en de VS dan andersom. Het is de VS en Israël die in die regio voor enorm veel ellende zorgen.
Het is Islamitisch radicalisme dat in de regio voor veel ellende zorgt. En daar zal het Westen soms tegen moeten optreden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213096473
twitter
  vrijdag 5 april 2024 @ 12:39:33 #143
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_213096516
Israël is een atoommacht, Iran, mits ze het goed verborgen hebben weten te houden, bij mijn weten niet.
Doe zelf de wiskunde.
pi_213096638
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2024 12:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is Islamitisch radicalisme dat in de regio voor veel ellende zorgt. En daar zal het Westen soms tegen moeten optreden.
Islamitische verzetsbewegingen zijn een reactie op decennialange westers terreur, oorlogen en andere vormen van inmenging in die regio. Oorlogen die gestart zijn om olie en andere belangen die miljoenen onschuldige burgers het leven hebben gekost en miljoenen op de vlucht hebben doen slaan. Als die hele regio atheïstisch was geweest hadden ze atheïstische ideeën als drijfveer gebruikt om zich te verzetten tegen de terreur, imperialisme, neokolonialisme en paternalisme vanuit de VS en Israël.
  vrijdag 5 april 2024 @ 12:57:41 #145
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213096732
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 12:48 schreef A-dam het volgende:

[..]
Islamitische verzetsbewegingen zijn een reactie op decennialange westers terreur, oorlogen en andere vormen van inmenging in die regio. Oorlogen die gestart zijn om olie en andere belangen die miljoenen onschuldige burgers het leven hebben gekost en miljoenen op de vlucht hebben doen slaan. Als die hele regio atheïstisch was geweest hadden ze atheïstische ideeën als drijfveer gebruikt om zich te verzetten tegen de terreur, imperialisme, neokolonialisme en paternalisme vanuit de VS en Israël.
Westers terreur? Dit slaat natuurlijk nergens op, maar het staat je vrij om de Westerse IS, Hamas of Al-Qaeda aan te wijzen.

De realiteit is dat Islamtische verzetsbewegingen terreurgroeperingen zijn een resultaat van wat de (radicale) Islam inherent is. We hebben het hier over volledig zelfstandige landen, waar talloze radicale Islamtische regimes en terreurgroeperingen zitten. En in veel gevallen zijn de lokale bevolkingen daar het grootste slachtoffer van. Kijk bijv. naar Jemen, Iran, Nigeria of Libanon.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 5 april 2024 @ 13:04:37 #146
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213096795
quote:

[..]

Noord Korea die staat te popelen om een paar nukses naar de USA te sturen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213096889
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2024 12:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Westers terreur?
Alleen al deze vraag geeft aan dat je niks weet over wat daar de afgelopen decennia is gebeurt en alleen afgaat op de NOS, en zelfs daarin selectief bent.
  Redactie Frontpage vrijdag 5 april 2024 @ 13:13:57 #148
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_213096935
Men kan ook gewoon stoppen met de genocide in Gaza. Hamas is kanker, maar wanneer je maandenlang burgers zonder enige gene uitmoord ben je geen haar beter.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_213097109
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 12:39 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Israël is een atoommacht, Iran, mits ze het goed verborgen hebben weten te houden, bij mijn weten niet.
Doe zelf de wiskunde.
Zowel Israël als Iran ontkennen dat ze in bezit zijn van kernwapens
Vertrouw beide kanten voor geen meter :6
pi_213097120
twitter
pi_213097181
quote:
Kun je uitleggen wat er mis is met de Iraanse staat saboteren?
  vrijdag 5 april 2024 @ 13:32:45 #152
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213097196
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 13:10 schreef A-dam het volgende:

[..]
Alleen al deze vraag geeft aan dat je niks weet over wat daar de afgelopen decennia is gebeurt en alleen afgaat op de NOS, en zelfs daarin selectief bent.
Je kunt je claims dus niet onderbouwen, dat viel te verwachten. Van 'Westers terreur' is dan ook geen sprake geweest.
pi_213097275
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 12:01 schreef A-dam het volgende:

[..]
Je bent duidelijk niet op de hoogte van het gedrag van de moellahs.
Incelfrikandel
pi_213097435
Wat zouden ze hiermee bedoelen?

twitter
pi_213097485
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2024 13:27 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
In wat voor een wereld leven zij als ze denken dat er ruimte overblijft voor schoollessen tijdens een oorlog met Iran? Of ze zijn met een propagandamissie bezig óf ze denken dat ze een ooog binnen korte tijd en met minimale schade kunnen klaren.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213097492
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 april 2024 13:57 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Niet zozeer Iraanse soldaten die Jeruzalem binnen komen marcheren, maar het volledig zuiveren van Jeruzalem van Joden en Christenen.

Voor Iran moet Hamas het vuile werk opknappen. Wie weet kunnen ze luchtdekking geven met duizenden raketten, maar dan doen ze indirect al door die raketten te leveren aan Hamas.

Wat het 8 journaal jou niet vertelt, is dat Hamas gewoon nog elke dag vanuit Gaza (jawel) die raketten op Israël afvuurt.

Israël is een heel klein land. Wat gebeurt er als je zo'n klein land helemaal overrompelt met een bizar aantal raketten? Iets waar Rusland jaloers op zal zijn?
  vrijdag 5 april 2024 @ 14:04:55 #157
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_213097519
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2024 13:26 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Zowel Israël als Iran ontkennen dat ze in bezit zijn van kernwapens
Vertrouw beide kanten voor geen meter :6
Als het nieuws dat ik al jaren voorgeschoteld krijg dan is het kernwapenarsenaal van Israël al sinds de jaren 60 een publiek geheim en Iran zit nog in de stiekeme ontwikkeling.
Ik kan het mis hebben hoor, ik ben geen journalist.
Noord-Korea heeft ze pas ook sinds kort dus je weet nooit wat er achter de rug van de wereld is uitgewisseld en gehandeld.
pi_213097609
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 13:10 schreef A-dam het volgende:

[..]
Benieuwd naar het Westers terreur in Nigeria bijvoorbeeld dat de vele terreuraanvallen op kerken rechtvaardigd volgens jou.
pi_213098494
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 14:02 schreef Homey het volgende:

[..]
Niet zozeer Iraanse soldaten die Jeruzalem binnen komen marcheren, maar het volledig zuiveren van Jeruzalem van Joden en Christenen.

Voor Iran moet Hamas het vuile werk opknappen. Wie weet kunnen ze luchtdekking geven met duizenden raketten, maar dan doen ze indirect al door die raketten te leveren aan Hamas.

Wat het 8 journaal jou niet vertelt, is dat Hamas gewoon nog elke dag vanuit Gaza (jawel) die raketten op Israël afvuurt.

Israël is een heel klein land. Wat gebeurt er als je zo'n klein land helemaal overrompelt met een bizar aantal raketten? Iets waar Rusland jaloers op zal zijn?
Zo heb ik wel berichten gezien dat Hamas iets van plan zou zijn
En dat ze tijdens Ramadan toe zouden slaan
Kan het alleen niet rijmen met een etnische zuivering
pi_213098504
16:37
vrijdag 5 april 2024 (GMT+3:30)
Tijd in Teheran, Iran

:wtf:
pi_213099010
Ga je nog wat doen of wat ?

“This Attack marks a Turning Point, there’s what precedes it and has what comes after it.”

twitter
  vrijdag 5 april 2024 @ 16:25:17 #162
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_213099072
quote:
16s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:21 schreef Ali_boo het volgende:
Ga je nog wat doen of wat ?

“This Attack marks a Turning Point, there’s what precedes it and has what comes after it.”

[ x ]
Iran praat al.... 40 jaar zo. Dus nee.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_213099192
"In a written message, the Islamic Republic warned America not to fall into Netanyahu's trap, to step aside so as not to get hit." In response, America asked Iran not to hit American targets.

twitter
pi_213099218
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:32 schreef Ali_boo het volgende:
"In a written message, the Islamic Republic warned America not to fall into Netanyahu's trap, to step aside so as not to get hit." In response, America asked Iran not to hit American targets.

[ x ]
Geloof er geen reet van dat Amerika Iran een vrijbrief geeft om Israel aan te vallen als ze Amerikaanse doelen maar niet treffen. :')
pi_213099252
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Iran praat al.... 40 jaar zo. Dus nee.
Normaal gesproken zou ik meegaan in de blaffende honden bijten niet narratief

Het nieuws echter dat er iets zal gebeuren komt van alle kanten. Zowel Israëliërs, Iran, de westerse media, pro-Russische accounts als BRICS op X

Om die reden ben ik genoodzaakt om het toch serieus te nemen
pi_213099294
Is Iran al naar hun maagden getorpedeerd?
pi_213099297
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:34 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Geloof er geen reet van dat Amerika Iran een vrijbrief geeft om Israel aan te vallen als ze Amerikaanse doelen maar niet treffen. :')
Noem je Mohammad Jamshidi nou een leugenaar?
pi_213099313
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:39 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Noem je Mohammad Jamshidi nou een leugenaar?
We gaan het meemaken, er is nu geen reden voor Iran om het niet te doen.
pi_213099336
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:40 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
We gaan het meemaken, er is nu geen reden voor Iran om het niet te doen.
Aan stoere taal geen gebrek :P

twitter
pi_213099352
Niet het soort actie wat ik had verwacht maar er gebeurt wel iets

twitter
pi_213099358
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:42 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Aan stoere taal geen gebrek :P

[ x ]
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 00:31 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Wel chanant als het nu nog met een sisser afloopt.
pi_213099652
quote:

[..]
Je maakt een grammaticafout in "Het is je usernaam in combinatie met wat je post.". Zo is je zin grammaticaal beter: "Ik maakte een verkeerde aanname, sorry".

:7
pi_213099702
Ook die reli malloten in Iran beseffen dat Israël talrijke kernraketten heeft die Iran makkelijk kunnen bereiken. Dan kan je wel stoere taal uitslaan, maar echt iets doen ho maar.
  vrijdag 5 april 2024 @ 17:19:02 #174
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_213099760
Is dat niet te ver lopen voor die paardjes en ezeltjes van Iran naar Israël?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 5 april 2024 @ 17:20:22 #175
117098 Hathor
Effe niet
pi_213099772
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:44 schreef Ali_boo het volgende:
Niet het soort actie wat ik had verwacht maar er gebeurt wel iets

[ x ]
Goh...zouden ze op meerdere fronten vechten? Er was gisteren ook al een DDOS aanval op WoW. :')
pi_213099834
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 12:39 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Doe zelf de wiskunde.
De wiskunde is dat [Israel gooit atoomwapen] = [de hele arabische wereld zal samenwerken om Israel te vernietigen]

Er zijn maar 7 miljoen Israëliërs. Zelfs als er 10 arabieren per Israëliër de dood vinden, zullen er nog meer dan 100 miljoen arabieren overblijven om door te vechten tot de Israëli's weggevaagd zijn.

Maar goed.

Als Iran Israël aanvalt, zal de VS alles daarop moeten gaan concentreren. Dan zal Poetin in Oekraïne winnen. Voor ons dus weer een probleem opgelost. Geen oorlog meer in Europa, Oekraïne, Oekraïne bij de EU (zij het kleiner dan we hadden gehoopt), EU blij, Rusland blij, de Krim blij, een heel groot deel van de Noord-Oekraïeners blij, een heel groot deel van de Zuid-Oekraïeners blij. Win/win voor iedereen. Behalve voor de Oekraïense oligarchen, maar die verdienen toch al de dood imo en moeten blij zijn dat ze hun leven mogen behouden.
pi_213099841
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

quote:

[..]
Je moslimobsessie neemt wel groteske vormen aan
Allah Al Watan Al Malik
pi_213099862
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 17:24 schreef RetepV het volgende:

[..]
De wiskunde is dat [Israel gooit atoomwapen] = [de hele arabische wereld zal samenwerken om Israel te vernietigen]

Er zijn maar 7 miljoen Israëliërs. Zelfs als er 10 arabieren per Israëliër de dood vinden, zullen er nog meer dan 100 miljoen arabieren overblijven om door te vechten tot de Israëli's weggevaagd zijn.

Maar goed.

Als Iran Israël aanvalt, zal de VS alles daarop moeten gaan concentreren. Dan zal Poetin in Oekraïne winnen. Voor ons dus weer een probleem opgelost. Geen oorlog meer in Europa, Oekraïne, Oekraïne bij de EU (zij het kleiner dan we hadden gehoopt), EU blij, Rusland blij, de Krim blij, een heel groot deel van de Noord-Oekraïeners blij, een heel groot deel van de Zuid-Oekraïeners blij. Win/win voor iedereen. Behalve voor de Oekraïense oligarchen, maar die verdienen toch al de dood imo en moeten blij zijn dat ze hun leven mogen behouden.
Arabieren? We hebben het over Iran. Wat hebben Arabieren hiermee te maken. De kans is eerder dat Arabieren Israel zullen helpen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213099991
It's coming
Any day now
Soon you zionist wil pay
Be very afraid
bla bla bla

twitter
pi_213099993
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 17:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
[..]
Je moslimobsessie neemt wel groteske vormen aan
De beste Hollandsche Drent die pas een account heeft is precies aan het posten wat al vele moslim kloontjes hem voorgingen. Van het grote Joodse complot tot aan een complete witwassing van de vaak dubieuze Arabische geschiedenis. Echt geen idee waar ik het gekke idee van enige islam achtergrond vandaan had :').

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 17:07 schreef RetepV het volgende:

[..]
Je maakt een grammaticafout in "Het is je usernaam in combinatie met wat je post.". Zo is je zin grammaticaal beter: "Ik maakte een verkeerde aanname, sorry".

:7
Maar ik wil helemaal geen sorry zeggen tegen iemand die niet eens mijn aanname ontkent heeft en ik bovendien dingen zie posten die ik stom vind. Ik heb hierboven trouwens een gruwelijk anglicisme gedaan.
pi_213100019
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 17:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De beste Hollandsche Drent die pas een account heeft is precies aan het posten wat al vele moslim kloontjes hem voorgingen. Van het grote Joodse complot tot aan een complete witwassing van de vaak dubieuze Arabische geschiedenis. Echt geen idee waar ik het gekke idee van enige islam achtergrond vandaan had :').
[..]
Dat maakt je moslimobsessie niet minder. Andere mensen, specifiek moslims, verwijten stoute dingen over Joden te zeggen en ondertussen hetzelfde doen over moslims. Je bent exact hetzelfde als die lui.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213100038
quote:
16s.gif Op vrijdag 5 april 2024 17:40 schreef Ali_boo het volgende:
It's coming
Any day now
Soon you zionist wil pay
Be very afraid
bla bla bla

[ x ]
Het probleem van verschillende culturen is dat je nooit helemaal zeker weet wanneer iets wel of niet gemeend is. Overdreven hard geroep uit die regio associeer ik in ieder geval met het zal wel meevallen. Maar aan de andere kant als iemand al 30x hel en verdoemenis heeft beloofd en vervolgens twee raketjes afschoot op een weiland, hoe kan die dan ooit nog communiceren dat de andere partij nu echt te ver is gegaan?
pi_213100128
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 17:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat maakt je moslimobsessie niet minder. Andere mensen, specifiek moslims, verwijten stoute dingen over Joden te zeggen en ondertussen hetzelfde doen over moslims. Je bent exact hetzelfde als die lui.
Het leuke van woorden als obsessie en fobie in combinatie met islam is dat je dan niet meer hoeft uit te leggen waar de ander fout zat. Of zelfs maar waarom het een obsessie of fobie zou zijn.
pi_213100352
twitter
pi_213100378
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 17:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het probleem van verschillende culturen is dat je nooit helemaal zeker weet wanneer iets wel of niet gemeend is. Overdreven hard geroep uit die regio associeer ik in ieder geval met het zal wel meevallen. Maar aan de andere kant als iemand al 30x hel en verdoemenis heeft beloofd en vervolgens twee raketjes afschoot op een weiland, hoe kan die dan ooit nog communiceren dat de andere partij nu echt te ver is gegaan?
Twee raketjes zou ik op dit moment toejuichen

Geef me iets ffs })
pi_213100397
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 17:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Arabieren? We hebben het over Iran. Wat hebben Arabieren hiermee te maken. De kans is eerder dat Arabieren Israel zullen helpen.
In Saoedi Arabië is meer dan 40% van de mensen Wahhabi, dwz. Salafi, net als 100% van de IS strijders. En 10%-12% van de inwoners van Saoedi Arabië is Shiiet, het zijn lang niet allemaal Soennieten.

Als Israël een atoombom gooit vraag ik me sterk af of ze zich afzijdig zullen gaan houden. En anders is er nog Pakistan, waar Iran de laatste paar jaar een goede relatie mee aan het opbouwen was.

En dan nog Rusland, die met zekerheid Iran zal proberen te steunen met wat ze kunnen, alleen al omdat het hun kansen op het winnen van de oorlog in Oekraïne vergroot omdat Amerika afgeleid zal zijn.

Denk ik. Er is natuurlijk helemaal niets zeker. Maar ik vraag me af of de onderlinge religieuze geschillen niet als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen zo gauw er een gemeenschappelijke vijand is.
pi_213100444
Zo'n atoombom is eigenlijk ontzettend gevaarlijk om te bezitten. Enerzijds werkt het goed om mensen af te schrikken. Anderzijds werkt het alleen maar versnellend voor je ondergang, wanneer ze mensen niet meer afschrikken. En als je er dan inderdaad eentje gooit, dan heeft iedereen iets van: "het is al gebeurd, we hebben toch niks meer te verliezen" en gaan ze met doodsverachting all-out tegen je. Dan helpt je atoombom helemaal niets meer, kun je alleen nog maar lekker terroristisch bommen op willekeurige steden gaan gooien.

Een atoombom is niet alleen een diplomatiek dreigmiddel aan je tegenstanders, maar ook een diplomatiek dreigmiddel voor jezelf: om niet te ver te gaan met agressie. Want voor je het weet moet je je gelofte standhouden en luidt je je eigen vernietiging in.
pi_213100461
Gaan met die banaan
  vrijdag 5 april 2024 @ 18:32:42 #189
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_213100553
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:16 schreef RetepV het volgende:

[..]
In Saoedi Arabië is meer dan 40% van de mensen Wahhabi, dwz. Salafi, net als 100% van de IS strijders. En 10%-12% van de inwoners van Saoedi Arabië is Shiiet, het zijn lang niet allemaal Soennieten.

Als Israël een atoombom gooit vraag ik me sterk af of ze zich afzijdig zullen gaan houden. En anders is er nog Pakistan, waar Iran de laatste paar jaar een goede relatie mee aan het opbouwen was.

En dan nog Rusland, die met zekerheid Iran zal proberen te steunen met wat ze kunnen, alleen al omdat het hun kansen op het winnen van de oorlog in Oekraïne vergroot omdat Amerika afgeleid zal zijn.

Denk ik. Er is natuurlijk helemaal niets zeker. Maar ik vraag me af of de onderlinge religieuze geschillen niet als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen zo gauw er een gemeenschappelijke vijand is.
heel arabie is bang voor iran en haat shiiten, dus nee.
en het zal zowel voor de VS als rusland eenzelfde last zijn. plus, israel kan zichzelf heel goed verdedigen. die hebben genoeg arsenaal en potentie voor een jaartje of 10 zijn buren van de kaart vegen, lijkt me. vergeet niet dat dit al 2 or 3 keer eerder is geprobeerd.
pi_213100582
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:16 schreef RetepV het volgende:

[..]

Je mist zijn punt.

Iran was vroeger Persië en heeft 0,0 met Arabieren te maken.
A murky, forgotten land.
pi_213100608
Hopelijk barst het een keer goed los. Ik snap prima dat oorlog niet goed is, maar laat het gewoon een keer goed gebeuren en dat het daarna voor eens en altijd beslecht is (of een totale vernietiging >:) ).

Maar dit halfbakken gedoe zoals nu vind ik niks. ~O>
pi_213100708
Willen wij meer of minder oorlogen 😱
A murky, forgotten land.
  vrijdag 5 april 2024 @ 19:03:11 #193
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213100843
Free Iran!
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213100899
Free beers B:)B
A murky, forgotten land.
  vrijdag 5 april 2024 @ 19:59:19 #195
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_213101459
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:03 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Free Iran!
From the river to the sea! Weg met de ayatollahs, bevrijd het volk _O_
pi_213101589
Kom op Abu, doe iets!

twitter
  vrijdag 5 april 2024 @ 20:15:20 #197
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_213101609
Dit zou wel een ideaal scenario voor China zijn omtrent Taiwan. Als de VS moet ingrijpen in het midden-oosten ligt een inname van Taiwan voor de hand.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_213101710
Iran is wel vaker de blaffende hond die niet bijt, maar Israël lijkt wel serieus rekening te houden met een aanval op buitenlandse ambassades.
pi_213101732
CIA 'warns Iran will attack Israel within 48 hours' as revenge for consulate strike'

https://www.the-express.c(...)ack-israel-consulate
pi_213101971
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 april 2024 13:57 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Dat wat er staat. Maar dan puur theoretisch. Praatjesmakers.
pi_213102039
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 april 2024 20:24 schreef Ali_boo het volgende:
CIA 'warns Iran will attack Israel within 48 hours' as revenge for consulate strike'

Een aanval kan werkelijk alles betekenen. Het lijkt mij heel onwaarschlijk dat Iran dit doet.
pi_213102059
quote:

Zelfs een kapotte klok heeft twee keer per dag gelijk, of dat ook voor deze krant geldt?
pi_213102128
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 20:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Een aanval kan werkelijk alles betekenen. Het lijkt mij heel onwaarschlijk dat Iran dit doet.
We hebben vandaag een cyberaanval gehad
Misschien was dat het?
pi_213102138
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 april 2024 20:45 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
We hebben vandaag een cyberaanval gehad
Misschien was dat het?
Zoiets zal het wel zijn ja.

Booooorrringgg
pi_213102187
Tienduizend raketten
pi_213102307
twitter
  vrijdag 5 april 2024 @ 21:01:17 #207
pi_213102389
Let's go. Het is weekend... kom dan :O |:)
pi_213102393
haha, als het wel zover komt. Even ter herinnering: israel heeft zo'n 400 kernraketten.
pi_213102410
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 21:01 schreef theunderdog het volgende:
haha, als het wel zover komt. Even ter herinnering: israel heeft zo'n 400 kernraketten.
Dan komt eindelijk die parkeerplaats er waar mijn vader het altijd over heeft
pi_213102418
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 21:02 schreef myShizzle het volgende:

[..]
Dan komt eindelijk die parkeerplaats er waar mijn vader het altijd over heeft
Hoe oud is je vader?
pi_213102464
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 21:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hoe oud is je vader?
69 geloof ik
pi_213102548
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 20:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zoiets zal het wel zijn ja.

Booooorrringgg
Echte he, zit al de hele dag op sociale media te kijken
Maar er gebeurt gewoon niks
pi_213102565
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 20:56 schreef myShizzle het volgende:
[ x ]
Eerst was het vandaag
Dan komt de CIA, nee binnen 48 uur
Om het vervolgens nog eens uit te stellen tot 9 april :')
pi_213102572
IK GA NIET 5 DAGEN WACHTEN FFS
  vrijdag 5 april 2024 @ 21:20:25 #215
pi_213102598
pi_213102603
quote:
:D _O-
pi_213102616
twitter
pi_213102618
Wij willen de vernieting van Israel en Iran !!!

Kan ik eindelijk samen met ali het gehele Midden-Oosten katholiek/Orthodox maken.
pi_213102628
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2024 21:22 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Nasrallah moet gewoon eindelijk eens een loopband voor zichzelf kopen. Fatfuck.
pi_213102714
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 21:22 schreef theunderdog het volgende:
Wij willen de vernieting van Israel en Iran !!!

Kan ik eindelijk samen met ali het gehele Midden-Oosten katholiek/Orthodox maken.
Zonder onze inbreng is het Midden-Oosten hopeloos verloren
Het is een grote klus
Wel de enige weg naar langdurige vrede O+
pi_213102727
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 21:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nasrallah moet gewoon eindelijk eens een loopband voor zichzelf kopen. Fatfuck.
Krijg steeds meer het idee dat de regio daar vol zit met mietjes
Buiten een grote mond hebben ze weinig in te brengen
pi_213102808
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 21:29 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Zonder onze inbreng is het Midden-Oosten hopeloos verloren
Het is een grote klus
Wel de enige weg naar langdurige vrede O+
Dit dus.
pi_213102887
quote:
8s.gif Op vrijdag 5 april 2024 21:18 schreef Ali_boo het volgende:
twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 05-04-2024 22:09:48 ]
pi_213103071
quote:

vrijdag 5 april 2024 @ 22:04:16 #225
pi_213103148
Blaffende honden bijten niet
pi_213103219
Er gebeurd toch niks.
pi_213103733
twitter
pi_213103763
Wat is het toch gezellig overal op de wereld *O*
pi_213103788
Eerst zien, dan geloven :lijstje:

twitter
pi_213104028
BINNENKORT DUS

twitter

twitter
  vrijdag 5 april 2024 @ 23:39:05 #231
24533 ACT-F
pi_213104095
quote:
8s.gif Op vrijdag 5 april 2024 21:18 schreef Ali_boo het volgende:
Je kunt in de tussentijd wel andere dingen doen hoor :D Ik verwacht niet dat Iran vandaag of morgen aanvalt. Eerst laten ze iedereen 7 kleuren stront schijten, vervolgens heeft iedereen zoiets van: blaffende honden bijten niet, de aandacht verslapt en dan pas komen ze misschien met een verrassingsaanval.
pi_213106185
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:32 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
heel arabie is bang voor iran en haat shiiten, dus nee.
Grappig. Ik schreef je net dat 1 op de 10 mensen in Saoedi Arabië Shiiet is.

Van wie heb je precies gehoord dat ze Shiieten haten? De media?

En denk je niet dat Saoedi Arabië niet ook het heilige land voor Shiieten is?
pi_213106255
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:35 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Je mist zijn punt.

Iran was vroeger Persië en heeft 0,0 met Arabieren te maken.
Iran is een moslim land. Het is al lang geleden veroverd door moslims. De moslims die oorspronkelijk uit Saoedi Arabië kwamen. Met hun moslim-geloof, dat Arabisch is. Als puntje bij paaltje komt, zal Saoedi Arabië kiezen om de moslims te helpen en niet de joden. Want Saoedi Arabië is de beschermer van het moslim-geloof, de hoeder van het heilige land van moslims. Dat heilig is voor zowel Soennieten als Shiieten.

Denk je nu nog dat Saoedi Arabië niet voor Iran zou kiezen wanneer het tot een oorlog tussen het Joodse Israël en het Moslim Iran zal komen?
pi_213106388
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:37 schreef fokexpert het volgende:
Hopelijk barst het een keer goed los. Ik snap prima dat oorlog niet goed is, maar laat het gewoon een keer goed gebeuren en dat het daarna voor eens en altijd beslecht is (of een totale vernietiging >:) ).

Maar dit halfbakken gedoe zoals nu vind ik niks. ~O>
Deze mening is precies waarmee oorlogen mogelijk worden.

Ik kan het niet oneens met je zijn, maar ook niet eens.

Je moet namelijk beseffen dat je als Nederlander in Nederland dus blijkbaar oorlogszuchtig bent. En je verspreid je oorlogszuchtige mening, waarmee je andere Nederlanders aansteekt. Je bent dus bezig met een self-fulfilling prophecy. Waarom moet Nederland volgens jou dan precies oorlogszuchtig worden?

Omdat jij persoonlijk moe wordt van het halfbakken gedoe in het Midden-Oosten? Is jouw moeheid met halfbakken gedoe werkelijk een reden om een oorlog te beginnen?

Persoonlijk zie ik het als het tegenovergestelde. Het is geen halfbakken gedoe. Het is een doorlopende poging om dood en verderf te voorkomen, maar die maar half succesvol lijkt te zijn.

Als het half succesvol is, kun je twee kanten op: beter je best doen of escaleren.

Dat is een keuze.

En omdat het een keuze is, is dood en verderf te voorkomen door de juiste keuzes te maken, en te blijven maken.

Als je moe bent van het leven pleeg je toch ook niet meteen zelfmoord? Dan doe je rustiger aan tot je weer zin krijgt in het leven. Dood kun je altijd nog gaan, hoef je niets anders voor te doen dan te wachten.
pi_213106500
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:31 schreef Hathor het volgende:

[..]
Weapons unknown to the world is natuurlijk een broodje aap verhaal van de bovenste plank. De Amerikanen weten precies wat ze hebben en waartoe ze in staat zijn.

En als ze het al gaan omschrijven als weapoms, dan komt het al helemaal een beetje lachwekkend over.

Bewor of my weapoms of mess distraction!
pi_213107360
Ik ben benieuwd. Ik neem aan dat Iran niet voor vernietiging van Israël zal gaan, maar voor een afstraffing gaan en de Golan Heights zal gaan proberen af te pakken en aan Libanon terug te geven. Zoiets.

Het zou nog een ander strategisch doel hebben: er komt een verbinding tussen Libanon en de West Bank. Waardoor de West Bank niet meer geïsoleerd zal zijn.

De ontheemde Palestijnen in Libanon zullen dan terug kunnen, wat natuurlijk mooi is voor Libanon.

En tegelijkertijd zal de West Bank veel sterker komen staan, zowel economisch en militair.

Wat er met Gaza zal gebeuren, kan ik niet zeggen. Maar als de oorlog gaat zoals ik denk dat het zal gaan, dan zullen de mensen in Gaza waarschijnlijk moeten verhuizen naar de West-Bank en de Golan Heights. Dan krijgt Israël Gaza en is al dat gezeik daar eindelijk ook eens afgelopen.

Het zal jammer zijn voor de Palestijnen, omdat ze geen verbinding met de zee meer zullen hebben.

In ieder geval zou ik, als ik een zionistische kolonist was, mijn levenskeuzes nog eens goed bekijken om te zien of het mijn leven wel waard is. Want als de Golan Hoogte niet meer onder controle van Israël staat en de Palestijnen Libanon en Iran achter zich hebben, zullen de kolonisten die zijn gebleven er niet bepaald best van af komen. Ze hebben hun PR de laatste tijd nogal laten versloffen, om het eens met een eufemisme te beschrijven.

Dit zou een oplossing kunnen zijn voor het hele conflict. Natuurlijk kunnen we wel verwachten dat Israël in eerste instantie voor het bloedvergieten gaat, zo zijn ze nou eenmaal. Dus eerst moet Israël verslagen worden in de Golan Hoogte en zal Libanon/Iran er een verdediging tegen Israël moeten bouwen.

In Gaza zal er inmiddels wel niets meer over zijn, en de mensen die er nu nog in leven zijn, zullen blij zijn om naar de West-Bank te vertrekken. Ze moeten toch alles opnieuw opbouwen, en dat kan ergens anders ook wel, ze zullen al blij zijn dat ze het er levend vanaf gebracht hebben.

En dan kun je natuurlijk de Israëli's niet vertrouwen als er werkelijk een exodus van Gaza naar de West-Bank zal komen. Daar moet dan tijdelijk een VN macht komen om de Palestijnen bij de exodus te beschermen. Dat zal voor de Israëli's natuurlijk een belediging van jewelste zijn. Maar ja, ze kennen geen tolerantie, en dit is het gevolg.

Ik ben benieuwd hoe dicht ik er bij zit.

Gevochten zal er in ieder geval wel. De Israëli's zijn nog niet rijp om met dit plan akkoord te gaan. Ze zullen eerst nog een pak slaag moeten krijgen. Natuurlijk was dat pak slaag met een andere regering niet nodig geweest. Maar ja, Netanyahu en zijn cronies hebben de macht. Die moeten eerst hun macht kwijt raken. Misschien is er nog tijd voor een revolutie in Israel. Dat zou vele levens besparen.
  zaterdag 6 april 2024 @ 11:25:40 #237
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_213107401
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 april 2024 23:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Je kunt in de tussentijd wel andere dingen doen hoor :D Ik verwacht niet dat Iran vandaag of morgen aanvalt. Eerst laten ze iedereen 7 kleuren stront schijten, vervolgens heeft iedereen zoiets van: blaffende honden bijten niet, de aandacht verslapt en dan pas komen ze misschien met een verrassingsaanval.
Niemand schijt in z'n broek voor die bokkenrijders :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_213107408
De bevolking van Iran kan niet wachten totdat het regime weg gebombardeerd wordt.

En Iran weet dat ook.

Ook is er weinig steun voor de Palestijnen vanuit de Iraanse bevolking.
pi_213107550
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 april 2024 23:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Wat een plottwist zou dat zijn en eerlijk gezegd vind ik het niet eens vergezocht. Heb de hoop opgegeven dat er dit weekend iets zal gebeuren. Wel voorzie ik dat de spanningen in de komende dagen alleen maar groter zullen worden

De media heeft een aantal mislukte voorspellingen gedaan over wanneer dit van start zou aan. Dus heb ik ook het recht om mijn eigen twist hier te delen

Ik ga voor 8 april, dit is de laatste dag van de Ramadan en toevallig vind er die dag een grote zonsverduistering plaats :Y)
pi_213107603
twitter
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 6 april 2024 @ 11:47:57 #241
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213107610
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2024 11:47 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Ik mis nog het standaardriedeltje "we gaan de zionisten vernietigen" etc etc
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_213107671
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 april 2024 11:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik mis nog het standaardriedeltje "we gaan de zionisten vernietigen" etc etc
Geef het een dag :9
pi_213107703
twitter
pi_213107718
twitter
pi_213107743
Het zal geen wraakoorlog worden, zoals velen schijnen te denken.

Iran gaat voor een "En nou moet het hele gezeik maar eens afgelopen zijn"-oorlog.

En Israël kan dan wel gaan vechten tot de laatste man, maar dan zal Israël ophouden te bestaan. Beter voor hen zou zijn om te gaan bedenken wat ze willen behouden bij de komende herindeling van hun land. En dan hun verdedigingsmacht concentreren rondom die stukken land die ze tegen elke prijs zullen willen behouden.

Want de Iraniërs zijn sterk genoeg om via Libanon grote delen van Israël af te pakken. Israël kan alleen conventioneel tegen Iran vechten, want het is in eigen land.

Israël kan ook een atoombom op Teheran gooien, maar ik denk dat dat gelijk zal staan aan zelfmoord, op zijn minst zal het gelijk staan aan morele zelfmoord. Sowieso lijkt het er op dat Iran dat risico wil nemen.
  zaterdag 6 april 2024 @ 12:09:48 #246
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_213107836
Ik begrijp echt niet waarom mensen denken dat een oorlog leuk is...

Het aantal illegale aankomsten van boten richting Cyprus neemt behoorlijk toe, vol met Syriërs en Libanezen die daar direct een asielaanvraag doen.

Ze verwachten nu al 67.000 asielaanvragen voor dit jaar in NL, met een gigantische oorlog in het Midden Oosten kan zoiets makkelijk verdubbelen.

Het lijkt soms wel alsnog sommige users zijn vergeten dat dat hele gebied vlak achter Europa ligt, en we hier ook de gevolgen van gaan ondervinden. :{
pi_213107840
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2024 11:57 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Hmm. Ik dacht dat ze geen steun zouden krijgen van Syrië, alleen van Libanon. Maar Syrië doet blijkbaar ook mee.
pi_213107849
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:09 schreef BMW1993 het volgende:

<knip>
Los van wat je zegt is het ook vreselijk voor de mensen die er daar direct bij betrokken zijn. Het is niet alsof zij een keuze hebben.
  zaterdag 6 april 2024 @ 12:17:04 #249
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_213107943
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:10 schreef RetepV het volgende:

[..]
Los van wat je zegt is het ook vreselijk voor de mensen die er daar direct bij betrokken zijn. Het is niet alsof zij een keuze hebben.
Klopt.

Je zou maar een gezinnetje zijn die ergens in Libanon woont,eerst een gigantische financiële crisis, en nu elke dag maar het nieuws moeten checken om te kijken of er geen oorlog is om je heen...
  zaterdag 6 april 2024 @ 12:18:49 #250
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_213107971
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 11:59 schreef RetepV het volgende:
Het zal geen wraakoorlog worden, zoals velen schijnen te denken.

Iran gaat voor een "En nou moet het hele gezeik maar eens afgelopen zijn"-oorlog.

En Israël kan dan wel gaan vechten tot de laatste man, maar dan zal Israël ophouden te bestaan. Beter voor hen zou zijn om te gaan bedenken wat ze willen behouden bij de komende herindeling van hun land. En dan hun verdedigingsmacht concentreren rondom die stukken land die ze tegen elke prijs zullen willen behouden.

Want de Iraniërs zijn sterk genoeg om via Libanon grote delen van Israël af te pakken. Israël kan alleen conventioneel tegen Iran vechten, want het is in eigen land.

Israël kan ook een atoombom op Teheran gooien, maar ik denk dat dat gelijk zal staan aan zelfmoord, op zijn minst zal het gelijk staan aan morele zelfmoord. Sowieso lijkt het er op dat Iran dat risico wil nemen.
Grappenmaker. Misschien moet je eens een keer op een kaart kijken?

Tussen Iran en Israël liggen Irak en daarna de keuze tussen Syrië of Jordanië en eventueel Libanon. Honderden kilometers woestijn waar die brakke luchtmacht van Iran volstrekt kansloos is tegen Israël en waarbij elke landoorlog vanuit Iran onmogelijk is.
pi_213108031
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 22:26 schreef Discombobulate het volgende:
Hopelijk wordt Israël een beetje goed geraakt.
:') .
pi_213108040
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:18 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Tussen Iran en Israël liggen Irak en daarna de keuze tussen Syrië of Jordanië en eventueel Libanon. Honderden kilometers woestijn waar die brakke luchtmacht van Iran volstrekt kansloos is tegen Israël en waarbij elke landoorlog vanuit Iran onmogelijk is.
Een oorlog win je niet door de sterkste wapens te hebben, maar door de meeste 'resources' te hebben en die te gebruiken op de meest strategische plaatsen.We praten om te beginnen al 7 miljoen mensen van Israël tegen 96 miljoen mensen in Libanon, Syrië en Iran.

Syrië heeft net oorlog gehad, en heeft dus veel soldaten met veel oorlogservaring. Dat heeft Israël niet. Iran ook niet, denk ik overigens.
pi_213108051
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 11:26 schreef Hoppahop het volgende:
De bevolking van Iran kan niet wachten totdat het regime weg gebombardeerd wordt.

En Iran weet dat ook.

Ook is er weinig steun voor de Palestijnen vanuit de Iraanse bevolking.
Helemaal juist. De Ayatollahs worden intens gehaat door de Iraanse bevolking.
pi_213108064
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:23 schreef RetepV het volgende:

[..]
Een oorlog win je niet door de sterkste wapens te hebben, maar door de meeste 'resources' te hebben en die te gebruiken op de meest strategische plaatsen.We praten om te beginnen al 7 miljoen mensen van Israël tegen 96 miljoen mensen in Libanon, Syrië en Iran.

Syrië heeft net oorlog gehad, en heeft dus veel soldaten met veel oorlogservaring. Dat heeft Israël niet. Iran ook niet, denk ik overigens.
Jouw bullshitanalyses zijn misschien leuk op Schorem voor Demagogie-bijeenkomsten, maar raken kant noch wal, evenals je gedweep met de megalomane haatdwerg Poetin.
pi_213108073
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 09:57 schreef RetepV het volgende:

[..]
Iran is een moslim land. Het is al lang geleden veroverd door moslims. De moslims die oorspronkelijk uit Saoedi Arabië kwamen. Met hun moslim-geloof, dat Arabisch is. Als puntje bij paaltje komt, zal Saoedi Arabië kiezen om de moslims te helpen en niet de joden. Want Saoedi Arabië is de beschermer van het moslim-geloof, de hoeder van het heilige land van moslims. Dat heilig is voor zowel Soennieten als Shiieten.

Denk je nu nog dat Saoedi Arabië niet voor Iran zou kiezen wanneer het tot een oorlog tussen het Joodse Israël en het Moslim Iran zal komen?
Voor de ayatollah’s was Iran een liberaal land. Je doet aan geschiedvervalsing

https://eenvandaag.avrotr(...)ipping-point-gaande/
pi_213108107
Ze hebben het, maar druk mee
Alleen maar logisch dat ze nu meerdere keren is uitgesteld
Zie hier de laatste PR filmpje van Hezbollah

twitter
pi_213108144
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:09 schreef BMW1993 het volgende:
Leuk zou ik het niet willen noemen, wel is het rete spannend
Aangezien het de potentie heeft om razendsnel te escaleren
pi_213108256
quote:

[..]

Je vergeet dat zodra Iran ook maar iets probeert, de VS en een heleboel andere Westerse landen zich er ook mee gaan bemoeien. In de VS zitten een heleboel politici al jaren te azen op een aanval op Iran, tot nu toe kregen die hun zin niet. Als Iran echt een aanval uitvoert op Israël, zullen ze die wel krijgen.
pi_213108291
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:45 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Je vergeet dat zodra Iran ook maar iets probeert, de VS en een heleboel andere Westerse landen zich er ook mee gaan bemoeien. In de VS zitten een heleboel politici al jaren te azen op een aanval op Iran, tot nu toe kregen die hun zin niet. Als Iran echt een aanval uitvoert op Israël, zullen ze die wel krijgen.
Het zou kunnen. Dan zouden de VS en een heleboel andere Westerse landen dus Zuidwest Oekraïne aan Poetin geven. Die kans is er, dat kan ik niet inschatten.
pi_213108292
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:30 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Leuk zou ik het niet willen noemen, wel is het rete spannend
Aangezien het de potentie heeft om razendsnel te escaleren
Geniet je van die kick? Of hoop je dat het escaleert en dat er dan een heleboel mensen overlijden?
pi_213108331
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:50 schreef RetepV het volgende:

[..]
Het zou kunnen. Dan zouden de VS en een heleboel andere Westerse landen dus Zuidwest Oekraïne aan Poetin geven. Die kans is er, dat kan ik niet inschatten.
Want?
De wapen productie zal nog een eind verder opgevoerd worden, dat begint nu juist op stoom te komen. Dus de steun zal èn èn worden, de VS houdt rekening met 3 conflicten tegelijkertijd in haar strategie.
pi_213108344
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Jouw bullshitanalyses zijn misschien leuk op Schorem voor Demagogie-bijeenkomsten, maar raken kant noch wal, evenals je gedweep met de megalomane haatdwerg Poetin.
Je persoonlijke aanval raakt ook kant noch wal, noch mij. Je kent me helemaal niet. Ik kan dus alleen maar concluderen dat je een idioot bent die met de grote mensen mee wilde praten, maar niet verder kwam dan wat braakgeluiden.

Graag gedaan. Ga maar ergens anders de bully uithangen.
pi_213108353
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:50 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Geniet je van die kick? Of hoop je dat het escaleert en dat er dan een heleboel mensen overlijden?
:')
pi_213108385
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:27 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Voor de ayatollah’s was Iran een liberaal land. Je doet aan geschiedvervalsing

https://eenvandaag.avrotr(...)ipping-point-gaande/
Doet dat er iets toe met betrekking tot de beslissingen die de betreffende overheden zullen gaan maken?

Iran is in handen van de Ayatollahs, Saoedi Arabië in handen van een 50/50 verdeling tussen de Koning en de Grote Mufti.

De enige reden dat Saoedi Arabië uit deze oorlog weg zou blijven is dat ze neutraal willen blijven omdat Saoedi Arabië het heilige land voor ALLE moslims is.
pi_213108391
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:28 schreef Ali_boo het volgende:
Ze hebben het, maar druk mee
Alleen maar logisch dat ze nu meerdere keren is uitgesteld
Zie hier de laatste PR filmpje van Hezbollah

[ x ]
Mijn god wat een gelul... :D

Als ze wat hadden kunnen doen hadden ze het allang gedaan.

Maar wie weet gaan ze over tot een overhaaste aanval, en zijn ze vergeten dat Iran best ver weg ligt van Israël en dat Hezbollah wel kan verdedigen maar aanvallend gezien nog niets heeft kunnen laten zien... tegen een land dat in zes dagen alle verenigde (ahum) Arabische legers van de kaart veegde. :P
Intolerant voor intolerantie
pi_213108429
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:02 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Maar wie weet gaan ze over tot een overhaaste aanval, en zijn ze vergeten dat Iran best ver weg ligt van Israël en dat Hezbollah wel kan verdedigen maar aanvallend gezien nog niets heeft kunnen laten zien... tegen een land dat in zes dagen alle verenigde (ahum) Arabische legers van de kaart veegde. :P
Ik weet het niet. Syrië heeft net een oorlog achter de rug, en heeft dus genoeg veteranen met oorlogservaring. En Israël heeft die niet echt, hoe goed ze ook 'droog' hebben getraind. Het zal er aan liggen wat Syrië wil. In ieder geval lijkt het er op dat Syrië Iran zijn gang laat gaan. Maar ja, Israël had die Iraanse topmilitairen dan ook in Syrië gedood, dus Syrië zal wel wat goed willen maken.

Maar wie weet, we zullen het blijkbaar gaan zien...
pi_213108479
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 09:51 schreef RetepV het volgende:

[..]
Grappig. Ik schreef je net dat 1 op de 10 mensen in Saoedi Arabië Shiiet is.

Van wie heb je precies gehoord dat ze Shiieten haten? De media?

En denk je niet dat Saoedi Arabië niet ook het heilige land voor Shiieten is?
shiiten worden door soenieten niet als echte correcte islam gezien, maar een soort sekte.
en ja, iran zou best SA willen hebben, met mekka. en de soenieten weg.
en hoe bedoel je, de media? lees er maar eens iets over.
pi_213109883
Was dit het of is het slechts een voorproefje van wat nog gaat komen?

twitter
pi_213109908
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:02 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Mijn god wat een gelul... :D

Als ze wat hadden kunnen doen hadden ze het allang gedaan.

Misschien als ze de krachten bundelen dat ze succesvolle aanval kunnen lanceren
Zie echter niet hoe ze in hun eentje Israël denken te verslaan
  zaterdag 6 april 2024 @ 16:16:45 #270
24533 ACT-F
pi_213109913
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 11:25 schreef Stoorzendert het volgende:
Niemand schijt in z'n broek voor die bokkenrijders :')
Wat gaan ze dan doen met al dat wc-papier? :o
pi_213109926
twitter
  zaterdag 6 april 2024 @ 16:34:33 #272
64288 Bensel
Ladderzat
pi_213110097
Zelfs al zou amerika niet direct israel verdedigen bij een aanval, je weet wel zeker dat hezbollah en andere aanverwante iran backed milities wel ergens in syrie of omgeving een amerikaanse basis gaan aanvallen, puur en alleen omdat ze het niet kunnen laten. Strategisch zijn dat soort groepen toch al niet al te helder van geest, dus zal amerika op een dergelijke manier er wel bij betrokken gaan worden
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_213110117
De laatste keer dat iemand een VS basis aanviel, trokken ze alle registers open.

Daar weet Wagner alles van.

A murky, forgotten land.
pi_213110164
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 16:34 schreef Bensel het volgende:
Zelfs al zou amerika niet direct israel verdedigen bij een aanval, je weet wel zeker dat hezbollah en andere aanverwante iran backed milities wel ergens in syrie of omgeving een amerikaanse basis gaan aanvallen, puur en alleen omdat ze het niet kunnen laten. Strategisch zijn dat soort groepen toch al niet al te helder van geest, dus zal amerika op een dergelijke manier er wel bij betrokken gaan worden
En hun rakketjes zullen toevallig net doel missen.

Dictaturen weten altijd verrassend goed wat ze wel en niet kunnen maken.
pi_213110476
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 16:34 schreef Bensel het volgende:
Hezbollah weet precies hoever het kan gaan en hoever niet. Als ze escaleren is dat een bewuste keuze en iets van de VS gaan ze zeker niet aanvallen. Dit hele conflict is daar ook een voorbeeld van trouwens: als Hezbollah wilde escaleren hadden ze met Gaza een prima casus belli om dat hele raketarsenaal (wat geschat wordt op tienduizenden raketten) richting Israël te gaan kunnen schieten.

Wat je tot nu toe ziet is echter vooral een poging solidariteit te tonen zonder te escaleren van de kant van Hezbollah. En ik denk ook dat Israël hier waarschijnlijk met een grotendeels symbolische reactie te maken gaat krijgen, wat ze ook konden verwachten want als je een consulaat bombardeert reageert elk land daarop.

Normaal zou een Israëlisch kabinet dat vervolgens zien voor wat het is en ook de-escaleren, maar met het huidige aantal totaalidioten in de regering aldaar weet je het nooit.
  zaterdag 6 april 2024 @ 17:17:12 #276
64288 Bensel
Ladderzat
pi_213110549
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 17:13 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Hezbollah weet precies hoever het kan gaan en hoever niet. Als ze escaleren is dat een bewuste keuze en iets van de VS gaan ze zeker niet aanvallen. Dit hele conflict is daar ook een voorbeeld van trouwens: als Hezbollah wilde escaleren hadden ze met Gaza een prima casus belli om dat hele raketarsenaal (wat geschat wordt op tienduizenden raketten) richting Israël te gaan kunnen schieten.

Wat je tot nu toe ziet is echter vooral een poging solidariteit te tonen zonder te escaleren van de kant van Hezbollah. En ik denk ook dat Israël hier waarschijnlijk met een grotendeels symbolische reactie te maken gaat krijgen, wat ze ook konden verwachten want als je een consulaat bombardeert reageert elk land daarop.

Normaal zou een Israëlisch kabinet dat vervolgens zien voor wat het is en ook de-escaleren, maar met het huidige aantal totaalidioten in de regering aldaar weet je het nooit.
Ik denk dat je onderschat hoe vaak nu al amerikaanse basissen in die regio aangevallen worden. En dat is zonder de opzweping van een oorlog tegen israel (en het 'verderfelijke westen met in het bijzonder amerika) in de mix. Alleen is het zo dat bij een aanval op israel een dergelijk *zoals ik al aangaf, vrij voorspelbare) aanval op een basis van amerika een ideaal moment voor amerika om zich er mee te gaan bemoeien. En dat is als amerika niet direct zelf mee gaat doen uiteraard
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_213111227
twitter
pi_213111274
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2024 18:00 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Als ze dan een avond kiezen om parkeerplaatsen her en der aan te leggen dan maar vanavond. Het lekkernij is in huis en het bier staat koud :9
Zonder wrijving geen glans
pi_213111448
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 18:06 schreef Haags het volgende:

[..]
Als ze dan een avond kiezen om parkeerplaatsen her en der aan te leggen dan maar vanavond. Het lekkernij is in huis en het bier staat koud :9
Verwacht niet dat er dit weekend iets zal gebeuren. Maar niet getreurd, volgende week zal het vast wel losbarsten c_/
pi_213111484
Volgens de Israëliërs was het Iran die een aanslag wou plegen tegen het einde van de Ramadan
Iran claimt iets anders dus

twitter
pi_213111991
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 17:17 schreef Bensel het volgende:

[..]
Ik denk dat je onderschat hoe vaak nu al amerikaanse basissen in die regio aangevallen worden. En dat is zonder de opzweping van een oorlog tegen israel (en het 'verderfelijke westen met in het bijzonder amerika) in de mix. Alleen is het zo dat bij een aanval op israel een dergelijk *zoals ik al aangaf, vrij voorspelbare) aanval op een basis van amerika een ideaal moment voor amerika om zich er mee te gaan bemoeien. En dat is als amerika niet direct zelf mee gaat doen uiteraard
Amerika zit echt niet te wachten op een oorlog met Iran.
pi_213112185
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 19:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat denk ik ook niet.
Mocht het nodig zijn om zich te verdedigen of om Israël bij te staan, dan zullen ze doen wat nodig is maar ik heb niet bepaald het idee dat ze er actief naar op zoek zijn momenteel.
  zaterdag 6 april 2024 @ 19:24:14 #283
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_213112224
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 19:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee, maar Rusland en China wel. En laat Iran nu net bij dat clubje horen. De asmogendheden anno nu: Rusland - Iran - China.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_213112393
Ik denk dat de VS het Israël gewoon laat opknappen hoor. Een zooitje IMBM op Israëlische steden en Israël reageert daar weer op. Daar zal het wel bij blijven. Als het helemaal uit de klauwen loopt zie ik de VS wel reageren, maar zoiets duurt eerst wel een maand lijkt me.
pi_213112459
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 19:35 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat de VS het Israël gewoon laat opknappen hoor. Een zooitje IMBM op Israëlische steden en Israël reageert daar weer op. Daar zal het wel bij blijven. Als het helemaal uit de klauwen loopt zie ik de VS wel reageren, maar zoiets duurt eerst wel een maand lijkt me.
Misschien dat ze wel wat verdwaalde raketten onderscheppen, zoals ze eerder ook al gedaan hebben.
pi_213112461
Hopelijk komt het zover niet.
Nóg een oorlog zitten we niet op te wachten.
A murky, forgotten land.
pi_213112507
pi_213112874
quote:

[..]

Ben je de geschiedenis vergeten? Toen werd Israel ook vanuit meerdere kanten aangevallen en toch wonnen ze.
pi_213112945
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2024 18:00 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Weet je wat het is met zo'n tweet?

Het is 1 video van 1 voertuig waarbij je eigenlijk niet ziet van wanneer het is, waar het is en waar het heen rijdt, het kan een oud filmpje zijn, etc.

Je kan met Twitter een heel topic gaande houden of er nu wat gebeurt in de wereld of niet, voor iedereen en alles is er wel een Tweet.
pi_213113293
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 19:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Misschien dat ze wel wat verdwaalde raketten onderscheppen, zoals ze eerder ook al gedaan hebben.
Afstand Iran tot Israel is wel pittig, weet niet of ze dat zo goed gaat lukken.
pi_213113334
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2024 20:05 schreef HSG het volgende:

[..]
Ben je de geschiedenis vergeten? Toen werd Israel ook vanuit meerdere kanten aangevallen en toch wonnen ze.
Wil ook niet zeggen dat straks weer net zo gaat.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_213113347
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 19:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat denk ik ook niet.
Mocht het nodig zijn om zich te verdedigen of om Israël bij te staan, dan zullen ze doen wat nodig is maar ik heb niet bepaald het idee dat ze er actief naar op zoek zijn momenteel.
Ook dat is helemaal niet zo zeker meer. En dat heeft Israel volledig aan zichzelf te danken.
pi_213113796
Overigens uit de geschiedenis van de laatste 100 jaar is gebleken dat de legers van landen zoals Irak, Iran en in die omgeving niet echt uit knokkers bestaat. Een hoop poeha.

De gevreesde republikeinse garde van Irak gaf zich binnen no time over. Ik zie het met Iran hetzelfde gebeuren.
pi_213113878
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 20:28 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Wil ook niet zeggen dat straks weer net zo gaat.
Israel is een kernmacht. Nuff said.
pi_213113907
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2024 20:05 schreef HSG het volgende:

[..]
Behaalde resultaten uit het verleden etc..
pi_213113963
De Israëliërs nemen het igg serieus

twitter
pi_213113989
twitter
pi_213114045
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 20:54 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Israel is een kernmacht. Nuff said.
Nou Iran ook. Zowel Israel en Iran hebben illegaal kernwapen in huis. Alleen Iraniers hebben genoeg mensen die graag zich opofferen voor Iran en zijn God. Dat maakt hen juist gevaarlijker.
pi_213114093
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 21:00 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Nou Iran ook. Zowel Israel en Iran hebben illegaal kernwapen in huis. Alleen Iraniers hebben genoeg mensen die graag zich opofferen voor Iran en zijn God. Dat maakt hen juist gevaarlijker.
Iran heeft geen kernwapens.
pi_213114142
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 21:02 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Iran heeft geen kernwapens.
Nou dat is nu heel moeilijk te bewijzen. Maar ga maar vanuit dat in geheim eentje of paar liggen.
Iran heeft zeker uranium in eigen land die kunnen ze gaan delven. Daarmee kan ze net goed een vuile bom van maken. Dat is net erg als kernwapens.
  zaterdag 6 april 2024 @ 21:07:16 #301
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_213114171
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 21:05 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Nou dat is nu heel moeilijk te bewijzen. Maar ga maar vanuit dat in geheim eentje of paar liggen.
Iran heeft zeker uranium in eigen land. Daarmee kan ze net goed een vuile bom van maken. Dat is net erg als kernwapens.
Nee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')