Het interesseert me geen reet wat voor theologische lulkoek je erbij haalt om jodenhaat te rechtvaardigen.quote:Op donderdag 4 april 2024 22:33 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
gewoon de werkelijkheid. Heeft niks met de eeuwige jood te maken..
Als ex christen weet ik perfect wat er in de Thora staat, en dat is arrogantie ten top.. Dat mag best gezegd worden..
Anders verklaar je jezelf ook niet tot uitverkorenen..
Hoeveel israelers vandaag de dag zien zichzelf ook niet als uitverkorenen van de Enige Echte God?
Ik dacht al, Aliboo topic.quote:Op donderdag 4 april 2024 21:08 schreef Ali_boo het volgende:
Zowel Israël als Iran lijkt zich voor te bereiden op een oorlog in het noorden, dat zegt BNR's buitenlandcommentator Bernard Hammelburg. Zo zegt Iran te zullen reageren op de aanval op het Iraanse consulaat in Syrië waarbij verschillende hooggeplaatste Iraanse militairen omkwamen en zegt Israël dat scholen en universiteiten na Pesach gesloten zullen blijven. 'Dat betekent echt dat ze zich voorbereiden op een nieuwe en grote oorlog.’
De spanning tussen Israël aan de ene en Iran en Hezbollah aan de andere kant is sterk toegenomen nadat de Iraanse ambassade en een consulair gebouw in de Syrische hoofdstad Damascus zijn getroffen door een aanval waarbij hooggeplaatste Iraanse militairen zijn omgekomen. De aanval is niet opgeëist door Israël, maar waarnemers denken dat Tel Aviv erachter zit en dat de aanval het antwoord is op een drone-aanval op de Israëlische havenstad Eilat. Verontrustend, zegt Hammelburg.
Grotere oorlog
'Er is een drone-aanval geweest op Eilat vanuit Irak. Dat zijn allemaal sjiitische organisaties die dat hebben gedaan en die samenwerken met Iran. Wat je hier ziet gebeuren is dat er voorbereidingen worden getroffen voor een grotere oorlog aan de noordgrens', zegt Hammelburg.
Scholensluiting
Wat de buitenlandcommentator ook verontrust is de aankondiging van het Israëlische ministerie van Onderwijs dat scholen en universiteiten na Pesach eind deze maand niet meer zullen opengaan. 'Dat betekent echt dat ze zich voorbereiden op een nieuwe en grote oorlog, maar niet zozeer met Gaza, want dat wordt zo langzamerhand loopt het op zijn eindje, maar wel met het noorden.'
Hammelburg wijst op het fundamentele verschil tussen de oorlog in Gaza en een oorlog met Iran-proxy Hezbollah in Libanon: de strijd staat los van de Palestijnse zaak. 'Hezbollah heeft niets te maken met Palestijnen, heeft ook niets te maken met het bezettingsverhaal of al die kwesties.'
Bron:https://www.bnr.nl/nieuws(...)-zich-voor-op-oorlog
Aangezien weinig mensen interesse lijken te hebben in het Israel/Palestina topic
Dan maar op deze manier
Assalamu Alaikum Narjeb1986,quote:Op donderdag 4 april 2024 22:24 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Hebben ze natuurlijk altijd al gehad.. Hun voorvaderen ook al, getuige de Thora en wat daar allemaal in staat. Om over de Talmoed maar te zwijgen..
En ze hopen dat Amerika hen te hulp schiet, maar ik hoop dat Biden zegt "ja, wie zijn reet verbrandt moet op de blaren zitten"..
Waarom niet? Het is al 3 dagen stil - dat heeft ook invloed op de reactie van Iran.... Lijkt erop dat Netanyahu op 1 april het probleem van Israel dat van de VS heeft gemaakt.quote:Op donderdag 4 april 2024 22:46 schreef Discombobulate het volgende:
Biden is al pissed op Bibi. Ik verwacht niet meteen dat de VS mee gaat doen.
Nazi propaganda spuiten is makkelijker dan reageren op een ontkrachting van je andere blik op geschiedenis.quote:Op donderdag 4 april 2024 22:33 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
gewoon de werkelijkheid. Heeft niks met de eeuwige jood te maken..
Als ex christen weet ik perfect wat er in de Thora staat, en dat is arrogantie ten top.. Dat mag best gezegd worden..
Anders verklaar je jezelf ook niet tot uitverkorenen..
Hoeveel israelers vandaag de dag zien zichzelf ook niet als uitverkorenen van de Enige Echte God?
Al besproken.quote:Op donderdag 4 april 2024 23:38 schreef Ali_boo het volgende:
Iran zat achter 7 October
Dus heeft Israël het recht om Teheran aan te vallen![]()
[ x ]
Ik denk dat israel t lastig gaat krijgen met hezbollah al. Die zijn een tikkeltje beter georganiseerd en getraind dan hamas.quote:Op donderdag 4 april 2024 21:58 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]![]()
Wedden dat de Israelloevers dit even gaan negeren? Anders kunnen ze niet blijven roepen "Israel is groot!
Plus dat Iran door middel van proxy de reserves van Israel moe heeft gemaakt. Die kunnen Hezbollah dadelijk niet eens aan.
God loopt even te trollen.quote:Op vrijdag 5 april 2024 00:52 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Unidentified Flying Objects.
Edit: schijnen meteoren te zijn
Ja want dan stapt Murica wel even bij..quote:Op vrijdag 5 april 2024 03:14 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Laten we hopen dat Iran zo dom is om Israël aan te vallen.
dat allemaal sluit niet uit dat je moslim benquote:Op donderdag 4 april 2024 22:15 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Wat heb je ineens?
ik ben een Nederlander, geboren in Drenthe en al tig generaties lang Nederlanders in de familie..
Dat ontaardt ook in sectarisch geweld tussen de soenieten en Sjieten (Iran oa)quote:Op donderdag 4 april 2024 22:32 schreef 111210 het volgende:
[..]
Denk dat china zich hier niet in gaat roeren, die zal eerder een kans pakken om in taiwan de boel over te nemen, want de rest is toch bezig met andere dingen.
Rusland heeft het al zwaar genoeg in eigen land dus die gaat zich daar ook niet mee bemoeien.
Denk eerder dat arabische landen partij gaan kiezen.
Maargoed die israelis hebben het er zelf naar gemaakt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |