abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213103219
Er gebeurd toch niks.
Corporate translator
pi_213103733
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213103763
Wat is het toch gezellig overal op de wereld *O*
pi_213103788
Eerst zien, dan geloven :lijstje:

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213104028
BINNENKORT DUS

twitter

twitter
  vrijdag 5 april 2024 @ 23:39:05 #231
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_213104095
quote:
8s.gif Op vrijdag 5 april 2024 21:18 schreef Ali_boo het volgende:
IK GA NIET 5 DAGEN WACHTEN FFS
Je kunt in de tussentijd wel andere dingen doen hoor :D Ik verwacht niet dat Iran vandaag of morgen aanvalt. Eerst laten ze iedereen 7 kleuren stront schijten, vervolgens heeft iedereen zoiets van: blaffende honden bijten niet, de aandacht verslapt en dan pas komen ze misschien met een verrassingsaanval.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_213106185
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:32 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
heel arabie is bang voor iran en haat shiiten, dus nee.
Grappig. Ik schreef je net dat 1 op de 10 mensen in Saoedi Arabi Shiiet is.

Van wie heb je precies gehoord dat ze Shiieten haten? De media?

En denk je niet dat Saoedi Arabi niet ook het heilige land voor Shiieten is?
pi_213106255
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:35 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Je mist zijn punt.

Iran was vroeger Persi en heeft 0,0 met Arabieren te maken.
Iran is een moslim land. Het is al lang geleden veroverd door moslims. De moslims die oorspronkelijk uit Saoedi Arabi kwamen. Met hun moslim-geloof, dat Arabisch is. Als puntje bij paaltje komt, zal Saoedi Arabi kiezen om de moslims te helpen en niet de joden. Want Saoedi Arabi is de beschermer van het moslim-geloof, de hoeder van het heilige land van moslims. Dat heilig is voor zowel Soennieten als Shiieten.

Denk je nu nog dat Saoedi Arabi niet voor Iran zou kiezen wanneer het tot een oorlog tussen het Joodse Isral en het Moslim Iran zal komen?
pi_213106388
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:37 schreef fokexpert het volgende:
Hopelijk barst het een keer goed los. Ik snap prima dat oorlog niet goed is, maar laat het gewoon een keer goed gebeuren en dat het daarna voor eens en altijd beslecht is (of een totale vernietiging >:) ).

Maar dit halfbakken gedoe zoals nu vind ik niks. ~O>
Deze mening is precies waarmee oorlogen mogelijk worden.

Ik kan het niet oneens met je zijn, maar ook niet eens.

Je moet namelijk beseffen dat je als Nederlander in Nederland dus blijkbaar oorlogszuchtig bent. En je verspreid je oorlogszuchtige mening, waarmee je andere Nederlanders aansteekt. Je bent dus bezig met een self-fulfilling prophecy. Waarom moet Nederland volgens jou dan precies oorlogszuchtig worden?

Omdat jij persoonlijk moe wordt van het halfbakken gedoe in het Midden-Oosten? Is jouw moeheid met halfbakken gedoe werkelijk een reden om een oorlog te beginnen?

Persoonlijk zie ik het als het tegenovergestelde. Het is geen halfbakken gedoe. Het is een doorlopende poging om dood en verderf te voorkomen, maar die maar half succesvol lijkt te zijn.

Als het half succesvol is, kun je twee kanten op: beter je best doen of escaleren.

Dat is een keuze.

En omdat het een keuze is, is dood en verderf te voorkomen door de juiste keuzes te maken, en te blijven maken.

Als je moe bent van het leven pleeg je toch ook niet meteen zelfmoord? Dan doe je rustiger aan tot je weer zin krijgt in het leven. Dood kun je altijd nog gaan, hoef je niets anders voor te doen dan te wachten.
pi_213106500
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:31 schreef Hathor het volgende:

[..]
Weapons unknown to the world is natuurlijk een broodje aap verhaal van de bovenste plank. De Amerikanen weten precies wat ze hebben en waartoe ze in staat zijn.

En als ze het al gaan omschrijven als weapoms, dan komt het al helemaal een beetje lachwekkend over.

Bewor of my weapoms of mess distraction!
pi_213107360
Ik ben benieuwd. Ik neem aan dat Iran niet voor vernietiging van Isral zal gaan, maar voor een afstraffing gaan en de Golan Heights zal gaan proberen af te pakken en aan Libanon terug te geven. Zoiets.

Het zou nog een ander strategisch doel hebben: er komt een verbinding tussen Libanon en de West Bank. Waardoor de West Bank niet meer gesoleerd zal zijn.

De ontheemde Palestijnen in Libanon zullen dan terug kunnen, wat natuurlijk mooi is voor Libanon.

En tegelijkertijd zal de West Bank veel sterker komen staan, zowel economisch en militair.

Wat er met Gaza zal gebeuren, kan ik niet zeggen. Maar als de oorlog gaat zoals ik denk dat het zal gaan, dan zullen de mensen in Gaza waarschijnlijk moeten verhuizen naar de West-Bank en de Golan Heights. Dan krijgt Isral Gaza en is al dat gezeik daar eindelijk ook eens afgelopen.

Het zal jammer zijn voor de Palestijnen, omdat ze geen verbinding met de zee meer zullen hebben.

In ieder geval zou ik, als ik een zionistische kolonist was, mijn levenskeuzes nog eens goed bekijken om te zien of het mijn leven wel waard is. Want als de Golan Hoogte niet meer onder controle van Isral staat en de Palestijnen Libanon en Iran achter zich hebben, zullen de kolonisten die zijn gebleven er niet bepaald best van af komen. Ze hebben hun PR de laatste tijd nogal laten versloffen, om het eens met een eufemisme te beschrijven.

Dit zou een oplossing kunnen zijn voor het hele conflict. Natuurlijk kunnen we wel verwachten dat Isral in eerste instantie voor het bloedvergieten gaat, zo zijn ze nou eenmaal. Dus eerst moet Isral verslagen worden in de Golan Hoogte en zal Libanon/Iran er een verdediging tegen Isral moeten bouwen.

In Gaza zal er inmiddels wel niets meer over zijn, en de mensen die er nu nog in leven zijn, zullen blij zijn om naar de West-Bank te vertrekken. Ze moeten toch alles opnieuw opbouwen, en dat kan ergens anders ook wel, ze zullen al blij zijn dat ze het er levend vanaf gebracht hebben.

En dan kun je natuurlijk de Israli's niet vertrouwen als er werkelijk een exodus van Gaza naar de West-Bank zal komen. Daar moet dan tijdelijk een VN macht komen om de Palestijnen bij de exodus te beschermen. Dat zal voor de Israli's natuurlijk een belediging van jewelste zijn. Maar ja, ze kennen geen tolerantie, en dit is het gevolg.

Ik ben benieuwd hoe dicht ik er bij zit.

Gevochten zal er in ieder geval wel. De Israli's zijn nog niet rijp om met dit plan akkoord te gaan. Ze zullen eerst nog een pak slaag moeten krijgen. Natuurlijk was dat pak slaag met een andere regering niet nodig geweest. Maar ja, Netanyahu en zijn cronies hebben de macht. Die moeten eerst hun macht kwijt raken. Misschien is er nog tijd voor een revolutie in Israel. Dat zou vele levens besparen.
  zaterdag 6 april 2024 @ 11:25:40 #237
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_213107401
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 april 2024 23:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Je kunt in de tussentijd wel andere dingen doen hoor :D Ik verwacht niet dat Iran vandaag of morgen aanvalt. Eerst laten ze iedereen 7 kleuren stront schijten, vervolgens heeft iedereen zoiets van: blaffende honden bijten niet, de aandacht verslapt en dan pas komen ze misschien met een verrassingsaanval.
Niemand schijt in z'n broek voor die bokkenrijders :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_213107408
De bevolking van Iran kan niet wachten totdat het regime weg gebombardeerd wordt.

En Iran weet dat ook.

Ook is er weinig steun voor de Palestijnen vanuit de Iraanse bevolking.
pi_213107550
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 april 2024 23:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Wat een plottwist zou dat zijn en eerlijk gezegd vind ik het niet eens vergezocht. Heb de hoop opgegeven dat er dit weekend iets zal gebeuren. Wel voorzie ik dat de spanningen in de komende dagen alleen maar groter zullen worden

De media heeft een aantal mislukte voorspellingen gedaan over wanneer dit van start zou aan. Dus heb ik ook het recht om mijn eigen twist hier te delen

Ik ga voor 8 april, dit is de laatste dag van de Ramadan en toevallig vind er die dag een grote zonsverduistering plaats :Y)
pi_213107603
twitter
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 6 april 2024 @ 11:47:57 #241
284411 crew  heywoodu
pi_213107610
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2024 11:47 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Ik mis nog het standaardriedeltje "we gaan de zionisten vernietigen" etc etc
pi_213107671
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 april 2024 11:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik mis nog het standaardriedeltje "we gaan de zionisten vernietigen" etc etc
Geef het een dag :9
pi_213107703
twitter
pi_213107718
twitter
pi_213107743
Het zal geen wraakoorlog worden, zoals velen schijnen te denken.

Iran gaat voor een "En nou moet het hele gezeik maar eens afgelopen zijn"-oorlog.

En Isral kan dan wel gaan vechten tot de laatste man, maar dan zal Isral ophouden te bestaan. Beter voor hen zou zijn om te gaan bedenken wat ze willen behouden bij de komende herindeling van hun land. En dan hun verdedigingsmacht concentreren rondom die stukken land die ze tegen elke prijs zullen willen behouden.

Want de Iranirs zijn sterk genoeg om via Libanon grote delen van Isral af te pakken. Isral kan alleen conventioneel tegen Iran vechten, want het is in eigen land.

Isral kan ook een atoombom op Teheran gooien, maar ik denk dat dat gelijk zal staan aan zelfmoord, op zijn minst zal het gelijk staan aan morele zelfmoord. Sowieso lijkt het er op dat Iran dat risico wil nemen.
  zaterdag 6 april 2024 @ 12:09:48 #246
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_213107836
Ik begrijp echt niet waarom mensen denken dat een oorlog leuk is...

Het aantal illegale aankomsten van boten richting Cyprus neemt behoorlijk toe, vol met Syrirs en Libanezen die daar direct een asielaanvraag doen.

Ze verwachten nu al 67.000 asielaanvragen voor dit jaar in NL, met een gigantische oorlog in het Midden Oosten kan zoiets makkelijk verdubbelen.

Het lijkt soms wel alsnog sommige users zijn vergeten dat dat hele gebied vlak achter Europa ligt, en we hier ook de gevolgen van gaan ondervinden. :{
pi_213107840
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2024 11:57 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Hmm. Ik dacht dat ze geen steun zouden krijgen van Syri, alleen van Libanon. Maar Syri doet blijkbaar ook mee.
pi_213107849
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:09 schreef BMW1993 het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom mensen denken dat een oorlog leuk is...

<knip>
Los van wat je zegt is het ook vreselijk voor de mensen die er daar direct bij betrokken zijn. Het is niet alsof zij een keuze hebben.
  zaterdag 6 april 2024 @ 12:17:04 #249
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_213107943
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 12:10 schreef RetepV het volgende:

[..]
Los van wat je zegt is het ook vreselijk voor de mensen die er daar direct bij betrokken zijn. Het is niet alsof zij een keuze hebben.
Klopt.

Je zou maar een gezinnetje zijn die ergens in Libanon woont,eerst een gigantische financile crisis, en nu elke dag maar het nieuws moeten checken om te kijken of er geen oorlog is om je heen...
  zaterdag 6 april 2024 @ 12:18:49 #250
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_213107971
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 11:59 schreef RetepV het volgende:
Het zal geen wraakoorlog worden, zoals velen schijnen te denken.

Iran gaat voor een "En nou moet het hele gezeik maar eens afgelopen zijn"-oorlog.

En Isral kan dan wel gaan vechten tot de laatste man, maar dan zal Isral ophouden te bestaan. Beter voor hen zou zijn om te gaan bedenken wat ze willen behouden bij de komende herindeling van hun land. En dan hun verdedigingsmacht concentreren rondom die stukken land die ze tegen elke prijs zullen willen behouden.

Want de Iranirs zijn sterk genoeg om via Libanon grote delen van Isral af te pakken. Isral kan alleen conventioneel tegen Iran vechten, want het is in eigen land.

Isral kan ook een atoombom op Teheran gooien, maar ik denk dat dat gelijk zal staan aan zelfmoord, op zijn minst zal het gelijk staan aan morele zelfmoord. Sowieso lijkt het er op dat Iran dat risico wil nemen.
Grappenmaker. Misschien moet je eens een keer op een kaart kijken?

Tussen Iran en Isral liggen Irak en daarna de keuze tussen Syri of Jordani en eventueel Libanon. Honderden kilometers woestijn waar die brakke luchtmacht van Iran volstrekt kansloos is tegen Isral en waarbij elke landoorlog vanuit Iran onmogelijk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')