Ik denk dat je onderschat hoe vaak nu al amerikaanse basissen in die regio aangevallen worden. En dat is zonder de opzweping van een oorlog tegen israel (en het 'verderfelijke westen met in het bijzonder amerika) in de mix. Alleen is het zo dat bij een aanval op israel een dergelijk *zoals ik al aangaf, vrij voorspelbare) aanval op een basis van amerika een ideaal moment voor amerika om zich er mee te gaan bemoeien. En dat is als amerika niet direct zelf mee gaat doen uiteraardquote:Op zaterdag 6 april 2024 17:13 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Hezbollah weet precies hoever het kan gaan en hoever niet. Als ze escaleren is dat een bewuste keuze en iets van de VS gaan ze zeker niet aanvallen. Dit hele conflict is daar ook een voorbeeld van trouwens: als Hezbollah wilde escaleren hadden ze met Gaza een prima casus belli om dat hele raketarsenaal (wat geschat wordt op tienduizenden raketten) richting Isral te gaan kunnen schieten.
Wat je tot nu toe ziet is echter vooral een poging solidariteit te tonen zonder te escaleren van de kant van Hezbollah. En ik denk ook dat Isral hier waarschijnlijk met een grotendeels symbolische reactie te maken gaat krijgen, wat ze ook konden verwachten want als je een consulaat bombardeert reageert elk land daarop.
Normaal zou een Isralisch kabinet dat vervolgens zien voor wat het is en ook de-escaleren, maar met het huidige aantal totaalidioten in de regering aldaar weet je het nooit.
Als ze dan een avond kiezen om parkeerplaatsen her en der aan te leggen dan maar vanavond. Het lekkernij is in huis en het bier staat koudquote:
Verwacht niet dat er dit weekend iets zal gebeuren. Maar niet getreurd, volgende week zal het vast wel losbarstenquote:Op zaterdag 6 april 2024 18:06 schreef Haags het volgende:
[..]
Als ze dan een avond kiezen om parkeerplaatsen her en der aan te leggen dan maar vanavond. Het lekkernij is in huis en het bier staat koud
Amerika zit echt niet te wachten op een oorlog met Iran.quote:Op zaterdag 6 april 2024 17:17 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat hoe vaak nu al amerikaanse basissen in die regio aangevallen worden. En dat is zonder de opzweping van een oorlog tegen israel (en het 'verderfelijke westen met in het bijzonder amerika) in de mix. Alleen is het zo dat bij een aanval op israel een dergelijk *zoals ik al aangaf, vrij voorspelbare) aanval op een basis van amerika een ideaal moment voor amerika om zich er mee te gaan bemoeien. En dat is als amerika niet direct zelf mee gaat doen uiteraard
Dat denk ik ook niet.quote:Op zaterdag 6 april 2024 19:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Amerika zit echt niet te wachten op een oorlog met Iran.
Nee, maar Rusland en China wel. En laat Iran nu net bij dat clubje horen. De asmogendheden anno nu: Rusland - Iran - China.quote:Op zaterdag 6 april 2024 19:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Amerika zit echt niet te wachten op een oorlog met Iran.
Misschien dat ze wel wat verdwaalde raketten onderscheppen, zoals ze eerder ook al gedaan hebben.quote:Op zaterdag 6 april 2024 19:35 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat de VS het Isral gewoon laat opknappen hoor. Een zooitje IMBM op Isralische steden en Isral reageert daar weer op. Daar zal het wel bij blijven. Als het helemaal uit de klauwen loopt zie ik de VS wel reageren, maar zoiets duurt eerst wel een maand lijkt me.
Ben je de geschiedenis vergeten? Toen werd Israel ook vanuit meerdere kanten aangevallen en toch wonnen ze.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Een oorlog win je niet door de sterkste wapens te hebben, maar door de meeste 'resources' te hebben en die te gebruiken op de meest strategische plaatsen.We praten om te beginnen al 7 miljoen mensen van Isral tegen 96 miljoen mensen in Libanon, Syri en Iran.
Syri heeft net oorlog gehad, en heeft dus veel soldaten met veel oorlogservaring. Dat heeft Isral niet. Iran ook niet, denk ik overigens.
Weet je wat het is met zo'n tweet?quote:
Afstand Iran tot Israel is wel pittig, weet niet of ze dat zo goed gaat lukken.quote:Op zaterdag 6 april 2024 19:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Misschien dat ze wel wat verdwaalde raketten onderscheppen, zoals ze eerder ook al gedaan hebben.
Wil ook niet zeggen dat straks weer net zo gaat.quote:Op zaterdag 6 april 2024 20:05 schreef HSG het volgende:
[..]
Ben je de geschiedenis vergeten? Toen werd Israel ook vanuit meerdere kanten aangevallen en toch wonnen ze.
Ook dat is helemaal niet zo zeker meer. En dat heeft Israel volledig aan zichzelf te danken.quote:Op zaterdag 6 april 2024 19:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet.
Mocht het nodig zijn om zich te verdedigen of om Isral bij te staan, dan zullen ze doen wat nodig is maar ik heb niet bepaald het idee dat ze er actief naar op zoek zijn momenteel.
Israel is een kernmacht. Nuff said.quote:Op zaterdag 6 april 2024 20:28 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Wil ook niet zeggen dat straks weer net zo gaat.
Behaalde resultaten uit het verleden etc..quote:Op zaterdag 6 april 2024 20:05 schreef HSG het volgende:
[..]
Ben je de geschiedenis vergeten? Toen werd Israel ook vanuit meerdere kanten aangevallen en toch wonnen ze.
Nou Iran ook. Zowel Israel en Iran hebben illegaal kernwapen in huis. Alleen Iraniers hebben genoeg mensen die graag zich opofferen voor Iran en zijn God. Dat maakt hen juist gevaarlijker.quote:Op zaterdag 6 april 2024 20:54 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Israel is een kernmacht. Nuff said.
Iran heeft geen kernwapens.quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:00 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Nou Iran ook. Zowel Israel en Iran hebben illegaal kernwapen in huis. Alleen Iraniers hebben genoeg mensen die graag zich opofferen voor Iran en zijn God. Dat maakt hen juist gevaarlijker.
Nou dat is nu heel moeilijk te bewijzen. Maar ga maar vanuit dat in geheim eentje of paar liggen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |