abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213089864
Zowel Israël als Iran lijkt zich voor te bereiden op een oorlog in het noorden, dat zegt BNR's buitenlandcommentator Bernard Hammelburg. Zo zegt Iran te zullen reageren op de aanval op het Iraanse consulaat in Syrië waarbij verschillende hooggeplaatste Iraanse militairen omkwamen en zegt Israël dat scholen en universiteiten na Pesach gesloten zullen blijven. 'Dat betekent echt dat ze zich voorbereiden op een nieuwe en grote oorlog.’

De spanning tussen Israël aan de ene en Iran en Hezbollah aan de andere kant is sterk toegenomen nadat de Iraanse ambassade en een consulair gebouw in de Syrische hoofdstad Damascus zijn getroffen door een aanval waarbij hooggeplaatste Iraanse militairen zijn omgekomen. De aanval is niet opgeëist door Israël, maar waarnemers denken dat Tel Aviv erachter zit en dat de aanval het antwoord is op een drone-aanval op de Israëlische havenstad Eilat. Verontrustend, zegt Hammelburg.

Grotere oorlog

'Er is een drone-aanval geweest op Eilat vanuit Irak. Dat zijn allemaal sjiitische organisaties die dat hebben gedaan en die samenwerken met Iran. Wat je hier ziet gebeuren is dat er voorbereidingen worden getroffen voor een grotere oorlog aan de noordgrens', zegt Hammelburg.

Scholensluiting

Wat de buitenlandcommentator ook verontrust is de aankondiging van het Israëlische ministerie van Onderwijs dat scholen en universiteiten na Pesach eind deze maand niet meer zullen opengaan. 'Dat betekent echt dat ze zich voorbereiden op een nieuwe en grote oorlog, maar niet zozeer met Gaza, want dat wordt zo langzamerhand loopt het op zijn eindje, maar wel met het noorden.'

Hammelburg wijst op het fundamentele verschil tussen de oorlog in Gaza en een oorlog met Iran-proxy Hezbollah in Libanon: de strijd staat los van de Palestijnse zaak. 'Hezbollah heeft niets te maken met Palestijnen, heeft ook niets te maken met het bezettingsverhaal of al die kwesties.'

Bron:https://www.bnr.nl/nieuws(...)-zich-voor-op-oorlog

Aangezien weinig mensen interesse lijken te hebben in het Israel/Palestina topic
Dan maar op deze manier :6
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213089914
Iran wil kennelijk in een glasbak veranderd worden.
pi_213089923
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 20:56 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik was best al begonnen hoor. *;

Oh hee trouwens, leuke tweet / X (alweer, zoveelste)

Maar, wat is eigenlijk jouw blik op de sucsessie van Iran of het idee van een breed gedragen Liga voor de Islam, inclusief het nieuw te benoemen land Palestina?
Hier verder :9
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213089969
twitter
pi_213090000
Er komt heel veel nieuws binnen atm
En het ziet er niet goed uit

twitter
  donderdag 4 april 2024 @ 21:18:49 #6
319979 Fok-it
All is well
pi_213090034
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:17 schreef Ali_boo het volgende:
Goh. Dat is de hele functie van nieuws
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_213090053
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:13 schreef Haags het volgende:
Die aanval van vandeweek was wel ff lekker. Mooi een paar van die haatbaarden naar de tering.

Houdoe.
Net zoals Israël kan rekenen op steun van de VS
Zo ook heeft Iran grootmachten waar ze op terug kunnen vallen

Zou niet te vroeg juichen als ik jouw was
pi_213090055
Hup Israel
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_213090074
twitter
pi_213090077
Iran is een bananenrepubliek met een ditto leger. Die gaan echt geen risico's nemen. Hooguit wat drones op een verlaten parkeerplaats zodat ze het eigen volk dingen wijs kunnen maken.
pi_213090107
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:21 schreef Confetti het volgende:
Iran is een bananenrepubliek met een ditto leger. Die gaan echt geen risico's nemen. Hooguit wat drones op een verlaten parkeerplaats zodat ze het eigen volk dingen wijs kunnen maken.
Ik weet het niet hoor

twitter
pi_213090151
Deze ook maar hier plaatsen

twitter
pi_213090229

Maar even serieus:

Er gaat toch niks gebeuren, Iran zijn laffe honden die alleen blaffen. Die roepen al 40 jaar dat ze iets gaan doen
  donderdag 4 april 2024 @ 21:27:37 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213090230
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:19 schreef Ali_boo het volgende:

Wat is er met mijn was? :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213090237
Mocht de VS betrokken raken in het conflict, dan zal het niet lang duren voordat Rusland en wellicht China in actie komen

twitter
  donderdag 4 april 2024 @ 21:28:15 #16
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_213090244
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:27 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ afbeelding ]

Maar even serieus:

Er gaat toch niks gebeuren, Iran zijn laffe honden die alleen blaffen. Die roepen al 40 jaar dat ze iets gaan doen
Als isreal zich gaat opmaken voor oorlog vind ik het wel een serieuze dreiging.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_213090246
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:22 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ik weet het niet hoor

[ x ]
Papieren tijger. Iran werd vorig jaar nog in de pan gehakt door de Taliban in het Afghaanse grensgebied.
pi_213090253
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:17 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Denk je nou echt dat dat de gemiddelde Nederlander iets zou boeien?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_213090267
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:28 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Als isreal zich gaat opmaken voor oorlog vind ik het wel een serieuze dreiging.
Israël zit nu politiek in een hoekje gedreven, die gebruiken dit als afleiding. Calimero shit om hun walgelijk handelen goed te praten
pi_213090273
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:28 schreef Ali_boo het volgende:
Mocht de VS betrokken raken in het conflict, dan zal het niet lang duren voordat Rusland en wellicht China in actie komen

[ x ]
Schopje BNW
  donderdag 4 april 2024 @ 21:29:40 #21
319979 Fok-it
All is well
pi_213090275
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:28 schreef halfway het volgende:

[..]
Alleen de wappielander die de hele godganse dag op X aan het scrollen is
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_213090277
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:28 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Papieren tijger. Iran werd vorig jaar nog in de pan gehakt door de Taliban in het Afghaanse grensgebied.
Voor een land in het midden oosten zijn ze best aardig bewapend
Zo goed :D
pi_213090283
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:19 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Net zoals Israël kan rekenen op steun van de VS
Zo ook heeft Iran grootmachten waar ze op terug kunnen vallen

Je bedoeld Rusland? Ik denk dat die wel iets anders aan hun hoofd hebben momenteel, die kunnen er geen grootschalig conflict in het Midden Oosten bij hebben. En China zie ik zich hier ook niet mee bemoeien.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_213090287
quote:

[..]
Wel als je beseft welke kettingreactie er zal volgen
  FOK!fotograaf donderdag 4 april 2024 @ 21:31:20 #25
364681 over_hedge
pi_213090303
quote:

[..]
Ja. Wanneer je nog meer mag afrekenen bij de pomp.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_213090308
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:11 schreef Cilantro het volgende:
Iran wil kennelijk in een glasbak veranderd worden.
Iran kan Israel keihard raken vergis je daar niet in. Dit is geen Gaza 2.0.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213090311
quote:

[..]
Ik weet het niet hoor

[ x ]
Weapons unknown to the world is natuurlijk een broodje aap verhaal van de bovenste plank. De Amerikanen weten precies wat ze hebben en waartoe ze in staat zijn.

En als ze het al gaan omschrijven als weapoms, dan komt het al helemaal een beetje lachwekkend over.
pi_213090314
quote:
12s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:30 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Wel als je beseft welke kettingreactie er zal volgen
Ja benzine wordt duurder :(
pi_213090330
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:29 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Voor een land in het midden oosten zijn ze best aardig bewapend
Zo goed :D
Ze hebben alleen een hoop raketten maar daar ga je geen oorlog mee winnen.
pi_213090360
Klinkt best serieus allemaal

twitter
pi_213090368
Nu China Taiwan nog en dan is de chaos helemaal compleet.
pi_213090377
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:34 schreef Discombobulate het volgende:
Dan kun je in principe rustig spreken over WW3.
pi_213090381
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:31 schreef halfway het volgende:

[..]
Ja benzine wordt duurder :(
Already happening :+

twitter
pi_213090385
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:11 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Hier verder :9
Huh? Why? :')

Maar hee, tjah - kom je naar het topic terug? :*
pi_213090414
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:34 schreef Discombobulate het volgende:
China zal haar kans zien om toe te slaan
Zeker wanneer de VS verwikkeld is in meerdere conflicten
Die ruiken nu bloed
pi_213090445
Er lijkt wel wat serieus te gaan gebeuren. Het leger van Iran is niet zo indrukwekkend, maar hun kundigheid in verrassingsaanvallen of terreuraanslagen hebben ze wel bewezen.
Incelfrikandel
pi_213090446
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:35 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Huh? Why? :')

Maar hee, tjah - kom je naar het topic terug? :*
Omdat ik geen behoefte voel om te praten over 7 October, de Gazanen en of Israel het wel of niet goed aanpakt
  donderdag 4 april 2024 @ 21:39:44 #38
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_213090452
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Er lijkt wel wat serieus te gaan gebeuren. Het leger van Iran is niet zo indrukwekkend, maar hun kundigheid in verrassingsaanvallen of terreuraanslagen hebben ze wel bewezen.
een all out tegenaanval van isreal zou desastreus zijn voor Iran,
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_213090489
twitter
pi_213090498
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:39 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Ik zie Israel Iran niet aanvallen met grondtroepen, daar is het land te groot voor. De Verliezen aan Israelische kant zullen groot zijn, en dat kunnen ze zich niet veroorloven.
pi_213090500
quote:

[..]
Ik weet het niet hoor

[ x ]
Gaaf man dit soort AI filmpjes waarin ze eigenlijk niks zeggen.
pi_213090503
quote:

[..]
Dat kunnen ze niet eens. Weet je hoe groot Iran is? Alleen de VS zou zoiets kunnen, maar Israël zeker niet.
pi_213090507
Morgen dus als ik de berichten moet geloven

twitter
pi_213090521
quote:

[..]
Wellicht, maar een oorlog op meerdere fronten (Gaza, Syrië, Libanon en Iran) is ook voor Israël moeilijk vol te houden.
Incelfrikandel
pi_213090534
Meer meer meer vluchtelingen is wat ik hieruit voorzie.
pi_213090541
Verwacht eerder dat een hoge Israëlische ambassadeur of zo het loodje legt. De enige die baat heeft bij een oorlog is Israël.
  donderdag 4 april 2024 @ 21:44:00 #47
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_213090542
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat kunnen ze niet eens. Weet je hoe groot Iran is? Alleen de VS zou zoiets kunnen, maar Israël zeker niet.
dat dachten we ook 1967 toen isreal 5 landen uitschakelde in 6 dagen, ik zou de militaire capaciteit van israel niet onderschatten, dat hebben de arabieren in het verleden ook meerdere keren gedaan.
pi_213090566
De berichten volgen elkaar snel op :N

twitter
pi_213090599
quote:

[..]
Hoe dan?
pi_213090611

[ Bericht 100% gewijzigd door pokkerdepok op 04-04-2024 22:00:28 ]
pi_213090621
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:43 schreef Chadi het volgende:
Verwacht eerder dat een hoge Israëlische ambassadeur of zo het loodje legt. De enige die baat heeft bij een oorlog is Israël.
Ze smeken al 20 jaar om een oorlog met Iran idd
Die ze niet zelf gaan uitvechten, maar het vuile werk overlaten aan de VS
pi_213090639
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik weet heel goed wat de meesten zeggen, en daar voeg ik iets anders aan toe. ik dekn dat heel veel media de moeite niet neemt om uit te zoeken hoe het werkelijk zit.
[..]
jij hebt nog steeds de misvatting dat israelische sites net zoiets is als de hamas leugenachtige propaganda machine. daar moet je eerst even overheen.
respect betekend niet dat hij altijd gelijk heeft. en verder interesseert het me niet zoveel wat een opinie schrijver zegt. ik geef jou een gedegen onderzoek. maar dat negeer je liever.
Volgens mij zit je hier verkeerd
pi_213090641
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:41 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik zie Israel Iran niet aanvallen met grondtroepen, daar is het land te groot voor. De Verliezen aan Israelische kant zullen groot zijn, en dat kunnen ze zich niet veroorloven.
Israel heeft al wel vaker veel grotere landen verslagen. Terrorisme kunnen ze wel in het MO, maar staten die gaan vechten is altijd een shitshow van incompetentie.

Neen het echte probleem is dat er heel wat landen tussen Israel en Iran liggen.
pi_213090663
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:47 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Volgens mij zit je hier verkeerd
waarom?
  donderdag 4 april 2024 @ 21:48:56 #55
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_213090669
twitter
  donderdag 4 april 2024 @ 21:49:18 #56
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_213090679
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:21 schreef Confetti het volgende:
https://www.globalfirepow(...)iran&country2=israel
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_213090695
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Israel heeft al wel vaker veel grotere landen verslagen. Terrorisme kunnen ze wel in het MO, maar staten die gaan vechten is altijd een shitshow van incompetentie.

Ze hoeven ook geen grondtroepen te sturen. Israel heeft volledige luchtdominantie.
pi_213090699
Ik denk dat maar gaat investeren in staal en oorlog materiaal.
Dat gaat dadelijk hard lopen .
Basis voor oorlogs materialen.

Niks is zo goed als oorlog om geld mee te verdienen.
pi_213090733
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:48 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
waarom?
Je quote iemand uit een andere topic

Dit hier gaat over een evt oorlog met Iran
pi_213090748
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:50 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Ze hoeven ook geen grondtroepen te sturen. Israel heeft volledige luchtdominantie.
Iran is op het randje van de radius van de f35 en omliggende landen zullen geen zin in een luchtgevecht boven hun steden hebben.
  donderdag 4 april 2024 @ 21:52:55 #61
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213090751
Als het echt oorlog is kom ik wel kijken. Zal wel een storm in een glas water zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213090754
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:52 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Je quote iemand uit een andere topic

Dit hier gaat over een evt oorlog met Iran
Oh shit.
pi_213090802
Zal wel meevallen allemaal. Niemand die iets durft te riskeren.
  donderdag 4 april 2024 @ 21:55:36 #64
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_213090804
-

[ Bericht 100% gewijzigd door GewoonUitNL op 04-04-2024 22:15:58 (Overbodig.) ]
En Allah weet het het beste
pi_213090851
quote:
_O_

Wedden dat de Israelloevers dit even gaan negeren? Anders kunnen ze niet blijven roepen "Israel is groot!

Plus dat Iran door middel van proxy de reserves van Israel moe heeft gemaakt. Die kunnen Hezbollah dadelijk niet eens aan.
pi_213090862
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:44 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
dat dachten we ook 1967 toen isreal 5 landen uitschakelde in 6 dagen, ik zou de militaire capaciteit van israel niet onderschatten, dat hebben de arabieren in het verleden ook meerdere keren gedaan.
Je moet Israël ook zeker niet overschatten. Ze zijn sterk, maar het zijn echt geen goden.
pi_213090889
quote:

[..]

In de jaren stillkes ja...

Toen Israel "uit verdediging" de Egypte vliegvelden ging bombarderen voordat ze de oorlog verklaarden. Wat Duitsland deed bij Nederland zeg maar..
Oorlogsmisdaad was dat.
pi_213090893
quote:
84s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:52 schreef Starhopper het volgende:
Als het echt oorlog is kom ik wel kijken. Zal wel een storm in een glas water zijn.
Morgen dus c_/
Als je de Israëlische media moet geloven :P
pi_213090894
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:48 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
waarom?
oh kut, foutje..
pi_213090899
quote:
16s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:46 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Iran smeekt evengoed al 20 jaar om oorlog met Israël en de VS.
pi_213090929
Israël zo afgelopen als ze een zooi drones gaan sturen .
Bijna niet te stoppen en de schade is groot .

Oorlogs voering vandaag is niet het zelfde als 50jaar terug.
Zeker als ze drones pakken die dik 350klm per uur gaan en zeer laag onder de radar vliegen.

Vroeger kon je bang zijn van een kernbom.
Vandaag de dag van drones .
  donderdag 4 april 2024 @ 22:07:33 #72
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_213090996
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:58 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
_O_

Wedden dat de Israelloevers dit even gaan negeren? Anders kunnen ze niet blijven roepen "Israel is groot!

Plus dat Iran door middel van proxy de reserves van Israel moe heeft gemaakt. Die kunnen Hezbollah dadelijk niet eens aan.
Oorlog moet voor niemand een reden zijn om enthousiast te worden. Uiteindelijk is het alleen de burgerbevolking die betaalt voor de machtsfantasieën van de regerende klasse.
pi_213091021
quote:

[..]

Logistiek is dat gewoon niet te doen voor de IDF. Het zal wel bij wat luchtaanvallen blijven als het uit de klauwen loopt.
pi_213091039
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:07 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Oorlog moet voor niemand een reden zijn om enthousiast te worden. Uiteindelijk is het alleen de burgerbevolking die betaalt voor de machtsfantasieën van de regerende klasse.
Het ging om het feit dat mensen hier roepen "Iran is niks" word zo kapot gemaakt door Israel. En dan blijkt Israel een kleiner en slechter leger te hebben dan Iran.
Vooral qua aantallen, en met aantallen win je oorlogen (getuige de SU in WOII en Rusland in Oekraine)..

Wat gaan die mensen dan van een koude kermis thuiskomen.

En inderdaad, het zijn de gewone man met de pet die de dupe zijn van leiders die ruzie maken.
pi_213091045
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:03 schreef suijkerbuijk het volgende:
Israël zo afgelopen als ze een zooi drones gaan sturen .
Bijna niet te stoppen en de schade is groot .

Oorlogs voering vandaag is niet het zelfde als 50jaar terug.
Zeker als ze drones pakken die dik 350klm per uur gaan en zeer laag onder de radar vliegen.

Vroeger kon je bang zijn van een kernbom.
Vandaag de dag van drones .
En je hoopt met deze post op veel uitlok reacties.. goed geprobeerd.
pi_213091051
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:00 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
In de jaren stillkes ja...

Toen Israel "uit verdediging" de Egypte vliegvelden ging bombarderen voordat ze de oorlog verklaarden. Wat Duitsland deed bij Nederland zeg maar..
Oorlogsmisdaad was dat.
:') ach het arme Egypte zou nooit een verrassingsaanval doen!!

Dat debiele slachtoffercomplex van moslims heb ik nooit begrepen. Je moet toch wel een heel selectieve blik op de geschiedenis hebben en een compleet gebrek aan zelfreflectie hebben om het bovenstaande uit je toetsenbord te krijgen. Er is een reden dat het MO al honderden jaren het lachertje van de wereld is en je kan hem vinden in de spiegel.
  donderdag 4 april 2024 @ 22:12:46 #77
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_213091076
quote:
84s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:52 schreef Starhopper het volgende:
Will it be a desert storm in a glass of water or is it walking completely out of hand? Time will teach!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_213091103
Twee ontwikkelingslanden opzoek naar internationale aandacht. Al sinds hun bestaan zijn ze zogenaamd ´voorbereid´ op oorlog.
  donderdag 4 april 2024 @ 22:14:47 #79
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_213091110
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:10 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Het ging om het feit dat mensen hier roepen "Iran is niks" word zo kapot gemaakt door Israel. En dan blijkt Israel een kleiner en slechter leger te hebben dan Iran.

Vooral qua aantallen, en met aantallen win je oorlogen (getuige de SU in WOII en Rusland in Oekraine)..
Inderdaad, die hybris vond ik ook nogal verbazingwekkend.
  donderdag 4 april 2024 @ 22:15:20 #80
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213091122
Israël blijft uitdagen, smeerlappen. Ze hebben afleiding nodig en geven niets om mensenlevens.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213091123
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
:') ach het arme Egypte zou nooit een verrassingsaanval doen!!

Dat debiele slachtoffercomplex van moslims heb ik nooit begrepen. Je moet toch wel een heel selectieve blik op de geschiedenis hebben en een compleet gebrek aan zelfreflectie hebben om het bovenstaande uit je toetsenbord te krijgen. Er is een reden dat het MO al honderden jaren het lachertje van de wereld is en je kan hem vinden in de spiegel.
Wat heb je ineens?

ik ben een Nederlander, geboren in Drenthe en al tig generaties lang Nederlanders in de familie..
Dus waarom geef je moslims de schuld van het feit dat ik een andere geschiedenisblik heb dan jij?

En dit is overigens een manco die ik bij veel fokkers heb. Dat ik ineens verweten word "moslim" te zijn...

Echt, ga je schamen voor die post!
pi_213091129
quote:
16s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:46 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Dat doet de VS toch helemaal zelf, als het zover komt?
pi_213091134
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:09 schreef Hathor het volgende:

[..]
Logistiek is dat gewoon niet te doen voor de IDF. Het zal wel bij wat luchtaanvallen blijven als het uit de klauwen loopt.
Volgens mij is het conventionele arsenaal vuurpijlen van Iran aardig groot en heeft Israël niet heel veel middelen om zelf terug te slaan buiten de nukes. Geen enkel land gaat hierdoor eindigen, maar ik heb het idee dat Israël hier een beetje teveel leunt op het idee dat de Amerikanen wel komen helpen. Dat terwijl een grote oorlog daar niemand in het westen uitkomt. Levensgevaarlijke gok van een bejaarde loser die de gevangenis probeert te ontlopen door de jongeren van zijn land in de gehaktmolen te gooien. Bizar dat Bibi hier gewoon de kans voor krijgt.
pi_213091136
Gewoon ff een nuke van een paar megaton laten vallen op iran ergens in de woestijn en ze houden zich weer een paar jaar koest
pi_213091161
Self-fulfilling prophecy
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_213091165
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:15 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Wat heb je ineens?

ik ben een Nederlander, geboren in Drenthe en al tig generaties lang Nederlanders in de familie..
Dus waarom geef je moslims de schuld van het feit dat ik een andere geschiedenisblik heb dan jij?

En dit is overigens een manco die ik bij veel fokkers heb. Dat ik ineens verweten word "moslim" te zijn...

Echt, ga je schamen voor die post!
Het is je usernaam in combinatie met wat je post.
pi_213091167
Israel heeft wel grootheidswaanzin hé
U MAD?
pi_213091175
Geen idee waarom mijn post hier verwijderd is.

Beetje overdreven weer, maar goed.
Zonder wrijving geen glans
pi_213091237
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het is je usernaam in combinatie met wat je post.
Dan heb je dat verkeerd. Mijn usernaam is een afgeleide van mijn echte naam..

En wat ik post heb ik door het lezen van geschiedenis. Van de zesdaagse oorlog bijvoorbeeld. Ik weet dat er voordat Israel Egypte aanviel veel landen rondom Israel klaarstonden om aan te vallen. Maar "uit verdediging" een land aanvallen is gewoon een oorlogsmisdaad.

Dan zijn er mensen die heel stoer roepen "Israel heeft toen veel landen verslagen" maar als je de luchtmacht uitschakelt voordat je daadwerkelijk de oorlog hebt verklaard dan kan ieder land wel winnen. Want de luchtmacht is het meest belangrijk van allemaal.
pi_213091252
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:17 schreef de_boswachter het volgende:
Israel heeft wel grootheidswaanzin hé
Hebben ze natuurlijk altijd al gehad.. Hun voorvaderen ook al, getuige de Thora en wat daar allemaal in staat. Om over de Talmoed maar te zwijgen..

En ze hopen dat Amerika hen te hulp schiet, maar ik hoop dat Biden zegt "ja, wie zijn reet verbrandt moet op de blaren zitten"..
pi_213091271
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:10 schreef Dr88 het volgende:

[..]
En je hoopt met deze post op veel uitlok reacties.. goed geprobeerd.
Nee het is de waarheid
Zie de oorlog tussen Rusland en Oekraïne.
Waar Oekraïne veel drones in zet .
Maar ook Rusland.
Veel schade zonder eigen mensen op te offeren.
Dat was vroeger er gewoon niet .
pi_213091292
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:22 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Dan heb je dat verkeerd. Mijn usernaam is een afgeleide van mijn echte naam..

En wat ik post heb ik door het lezen van geschiedenis. Van de zesdaagse oorlog bijvoorbeeld. Ik weet dat er voordat Israel Egypte aanviel veel landen rondom Israel klaarstonden om aan te vallen. Maar "uit verdediging" een land aanvallen is gewoon een oorlogsmisdaad.

Dan zijn er mensen die heel stoer roepen "Israel heeft toen veel landen verslagen" maar als je de luchtmacht uitschakelt voordat je daadwerkelijk de oorlog hebt verklaard dan kan ieder land wel winnen. Want de luchtmacht is het meest belangrijk van allemaal.
Maritieme blokkades zijn een oorlogshandeling en Egypte was daarmee begonnen.

En de Yom Kippur oorlog bewees dat verrassingsaanvallen best mogen van Egypte.
pi_213091329
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:24 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Hebben ze natuurlijk altijd al gehad.. Hun voorvaderen ook al, getuige de Thora en wat daar allemaal in staat. Om over de Talmoed maar te zwijgen..

Kortom, de eeuwige jood

Treurig zo'n post
pi_213091355
quote:

[..]

En ze hopen dat Amerika hen te hulp schiet, maar ik hoop dat Biden zegt "ja, wie zijn reet verbrandt moet op de blaren zitten"..
Okee Adolf.
pi_213091393
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:28 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Denk dat china zich hier niet in gaat roeren, die zal eerder een kans pakken om in taiwan de boel over te nemen, want de rest is toch bezig met andere dingen.

Rusland heeft het al zwaar genoeg in eigen land dus die gaat zich daar ook niet mee bemoeien.

Denk eerder dat arabische landen partij gaan kiezen.

Maargoed die israelis hebben het er zelf naar gemaakt
pi_213091404
quote:

[..]

Valt wel mee vergeleken met de islamieten die al 1400 jaar pogroms plegen.
pi_213091407
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:28 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Kortom, de eeuwige jood

Treurig zo'n post
gewoon de werkelijkheid. Heeft niks met de eeuwige jood te maken..

Als ex christen weet ik perfect wat er in de Thora staat, en dat is arrogantie ten top.. Dat mag best gezegd worden..

Anders verklaar je jezelf ook niet tot uitverkorenen..
Hoeveel israelers vandaag de dag zien zichzelf ook niet als uitverkorenen van de Enige Echte God?
pi_213091419
quote:

[..]

Denk dat de vs ze uiteindelijk wel te hulp schiet, de joodse lobby daar is gigantisch. Maar wat mij betreft zoeken ze het ook maar uit
pi_213091421
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:33 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
gewoon de werkelijkheid. Heeft niks met de eeuwige jood te maken..

Als ex christen weet ik perfect wat er in de Thora staat, en dat is arrogantie ten top.. Dat mag best gezegd worden..

Anders verklaar je jezelf ook niet tot uitverkorenen..
Hoeveel israelers vandaag de dag zien zichzelf ook niet als uitverkorenen van de Enige Echte God?
Wat je beschrijft hebben islamieten nog 100x zo erg.
pi_213091452
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:33 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Valt wel mee vergeleken met de islamieten die al 1400 jaar pogroms plegen.
Dat kan. Ik ken niks van de koran. Heb er een keer in gelezen maar legde het al na drie bladzijden weg. Las niet echt leuk zeg maar...

Maar we hadden het over hoogmoedswaanzin van Israel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')