Vandaag is rood!quote:Op vrijdag 29 maart 2024 23:05 schreef Pino112 het volgende:
De Insta van Antwanet levert weer @:franklop
De leegloop bij Jumbo-Visma gaat door.quote:Jordy van Workum maakt overstap naar marathonteam Reggeborgh
Na een zware winter heeft Jordy van Workum besloten afscheid te nemen van het langebaanschaatsen. Hij heeft voor een seizoen getekend bij de marathontak van Reggeborgh.
Begin maart plaatste Jordy van Workum een emotioneel bericht op Instagram, na zijn schaatscarrire langere tijd op pauze gezet te hebben. Hij vertelde dat hij in het najaar bij Jumbo-Visma een dieptepunt bereikt had, waardoor hij fysiek en mentaal niet meer kon functioneren. Stress en vermoeidheid leidden tot veel paniekaanvallen bij de pas 23-jarige schaatser. In overleg met de ploeg besloot hij de rust te zoeken en zijn schaatsen tijdelijk op te bergen. Zijn contract tot medio 2025 werd ontbonden en dat gaf hem de vrijheid te kiezen voor dit nieuwe avontuur.
In januari pakte Van Workum de trainingen weer op en hervond hij de liefde voor het schaatsen. Met name de marathons en het inlineskaten had hij gemist. “Ik wil weer doen wat ik leuk vind en ben heel blij dat ik bij het marathonteam van Reggeborgh de kans krijg dat te gaan doen. Ook omdat ik de vrijheid krijg om weer te gaan skeeleren in de zomer”, zegt de oud-wereldkampioen inlineskaten bij de junioren op de afvalkoers.
Roy Boeve is blij dat Van Workum zich minimaal een jaar zal verbinden aan de ploeg. “Wij waren op zoek naar een unieke versterking en die was moeilijk te vinden. Jordy kwam voor ons als een buitenkans. Ik zie het als een mooie uitdaging om dit samen tot een succes te maken.”
Ronald Haasjes verlaat na twee winters Reggeborgh. De groen-zwarte formatie is vanaf komend jaar ook bij de beloftes vertegenwoordigd. Marthijn Mulder, die eerder alleen meetrainde bij de ploeg, zal met Chris en Daan Berkhout uitkomen in de beloftendivisie. “We zien het als onze taak om jonge rijders op te leiden. Om onze ervaringen met hen te delen. Daarbij denken we ook aan de toekomst van ons team en van het marathonschaatsen in het algemeen", legt coach Boeve uit.
Sven is al te laat, iedereen ligt nu wel vast tot 2026.quote:Op woensdag 3 april 2024 10:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zonder Jutta heeft Jumbo geen enkele vrouw meer over. Bij de mannen heb je alleen maar schaatsers waarbij je moet hopen dat het draait.
Sven Kramer heeft werk te doen.
Isabel Grevelt geregeld!quote:Op woensdag 3 april 2024 10:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zonder Jutta heeft Jumbo geen enkele vrouw meer over. Bij de mannen heb je alleen maar schaatsers waarbij je moet hopen dat het draait.
Sven Kramer heeft werk te doen.
Is wel een ideale trainingspartner voor Leerdam met bijna hetzelfde profiel.quote:
Leerdam heeft haar contract nog niet verlengd, geloof ik. Maar een logische andere plek is er voor haar ook weer niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 5 april 2024 17:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Is wel een ideale trainingspartner voor Leerdam met bijna hetzelfde profiel.
Chloe Hoogendoorn hebben ze volgens mij ook nog.
quote:Op donderdag 11 april 2024 21:31 schreef derLudolf het volgende:
Hoe heet dat "wachtmuziekje" in Thialf eigenlijk. Ik dacht dat het iets van Thialf was maar hoorde het laatst ook eens ergens anders.
The XX Godenquote:Op donderdag 11 april 2024 21:31 schreef derLudolf het volgende:
Hoe heet dat "wachtmuziekje" in Thialf eigenlijk. Ik dacht dat het iets van Thialf was maar hoorde het laatst ook eens ergens anders.
quote:Schaats-Belg Mathias Vost maakt verrassende transfer naar Jumbo-Visma: “Ik had er zelf niet meer op gerekend”
Mathias Vost, na Bart Swings de beste Belgische mannelijke schaatser van het moment, heeft onderdak gevonden bij het Nederlandse schaatsteam Jumbo-Visma. De 29-jarige olympir ondertekende een contract tot medio 2026, zo is vrijdag bekendgemaakt.
In het schaatsen spreken we nog altijd over Jumbo-Visma, niet over Team Visma-Lease a Bike. Net als zijn tegenhanger in het wielrennen is de Nederlandse formatie n van de dominante actoren op het ijs. Dat Mathias Vost volgend seizoen onderdak vindt bij de Nederlandse ploeg is best verrassend. “Om eerlijk te zijn, had ik er niet meer op gerekend. Dit is een heel mooie verrassing”, geef Vost zelf toe. “Als buitenlander is het niet makkelijk om in een commercile ploeg terecht te komen. Zeker als je uit een schaatsland als Belgi komt, is het voor weinig mensen weggelegd. Ik ben blij dat ik n van die gelukkigen ben.”
De in Brugge geboren sprinter komt over van Team Novus, een internationale schaatsploeg waar hij sinds eind 2022 deel van uitmaakte. Het project van Jumbo-Visma overtuigde Vost om verschillende redenen. “Zekerheid en stabiliteit zijn twee factoren die ik belangrijk vind. De afgelopen jaren trainde ik regelmatig alleen op het ijs en moest ik de kar meestal zelf trekken. Bij Jumbo-Visma zijn we allemaal gelijkwaardig en trekken we elkaar naar een hoger niveau door elke dag samen te trainen. Dat is iets wat ik de afgelopen jaren gemist heb.”
Vost dankt zijn transfer onder meer aan zijn prestaties in de tweede seizoenshelft. Hij scherpte bij de vijfde World Cup in Salt Lake City zijn eigen nationale records op de 500 meter (34.92) en 1.000 meter (1:07.46) aan en greep bij de zesde World Cup in Quebec net naast een podiumplek op de 1.000 meter. Bij het WK sprint in Inzell eindigde hij mede dankzij zijn twee tweede plekken op de 1.000 meter als zevende in het eindklassement. “Dat waren de beste ritten die ik tot nu toe heb gereden”, aldus Vost. “Ik ben vaak een slow starter, word beter wanneer het einde van het seizoen nadert. Mijn doel is om standaard goede 1.000 meters en betere 1.500 meters te rijden. Uiteindelijk zou ik het heel mooi vinden om ooit op het podium te komen van een groot toernooi.” Vost slaagde er tot nu toe nooit in om op niveau te presteren op een WK of Olympische Spelen.
Jumbo-Visma’s hoofdcoach Jac Orie zegt ernaar uit te kijken samen te werken met Vost. “Mathias heeft het afgelopen seizoen laten zien dat hij tot de absolute top op de 1.000 meter behoort. Zeker in het tweede deel van het seizoen reed hij hele knappe races. Als je in zo’n korte tijd naar dit niveau kunt toegroeien, ben ik ervan overtuigd dat er nog veel meer in zit. Al met al past hij perfect in onze sprinttrein.”
Dat kwam allemaal na het schaatsseizoen vorig jaar jaquote:Op zaterdag 13 april 2024 18:25 schreef Fietsertje70 het volgende:
https://www.bd.nl/show/ja(...)it-gedacht~af1393be/
1 jaar alweer, het voelt veel langer.
Nog niets over bekend. In mei beginnen ze meestal weer met trainen, wellicht dat tegen die tijd wat meer bekend wordt.quote:Op zondag 14 april 2024 10:04 schreef Abrikozentaart het volgende:
Hoe zit het met Jutta en haar nieuwe ploeg??
Die snap ik echt niet. Met wie gaat ze trainen dan? Conijn, Anema en Antwanet zijn net allemaal weg.quote:
Ook trainers moeten scherp blijven om steeds het beste uit zichzelf te blijven halen. Genoeg geweldige trainers in allerlei sporten die vroeg stopten of aan het eind van hun carrire niet meer dezelfde resultaten konden halen als op hun hoogtepunt.quote:Op woensdag 17 april 2024 08:45 schreef Idisrom het volgende:
Ik snap jullie negativiteit over Jac Orie niet.
Ja, vorig seizoen ging het net ietsje minder. Maar ik vind dat hij zijn trainerskwaliteiten al genoeg bewezen heeft
Hilarisch.quote:
En hij heeft nog geen plan.quote:
quote:Op maandag 22 april 2024 15:58 schreef Starflyer het volgende:
Jumbo breekt met schaatsdiva Jutta Leerdam: ‘Niemand bij ons groter dan het team’
https://www.ad.nl/schaats(...)n-het-team~aadd60e9/
Voor Olympisch goud zijn meer kandidaten. De meiden van Johan de Wit, en de meiden van Gerard van Veldequote:Op maandag 22 april 2024 16:44 schreef Abrikozentaart het volgende:
Ik denk ook dat ze stopt met schaatsen zodra ze Olympisch goud heeft
Waarschijnlijk bizarre salariseis op tafel gelegd ja. Goed van Jumbo dat ze afstand doen van dit soort figuren.quote:
Ik denk dat niet eens. Denk dat het vooral over de secundaire voorwaarden gaat zoals dat ze meer in de VS mag zijn.quote:Op maandag 22 april 2024 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bizarre salariseis op tafel gelegd ja. Goed van Jumbo dat ze afstand doen van dit soort figuren.
Afwachten wanneer ze met nep tieten en tattoos op Onlyfans verschijntquote:Op maandag 22 april 2024 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bizarre salariseis op tafel gelegd ja. Goed van Jumbo dat ze afstand doen van dit soort figuren.
En daarnaast ook niet altijd met de groep willen trainen (waarschijnlijk) , gezien deze uitspraak van Sven Kramer:quote:Op maandag 22 april 2024 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er stond vorige week al een nipslip haar Instaquote:Op maandag 22 april 2024 17:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Afwachten wanneer ze met nep tieten en tattoos op Onlyfans verschijnt
https://nos.nl/artikel/25(...)opt-onderhandelingenquote:Team IKO
Leerdam is ondertussen in gesprek met andere ploegen, zegt Martin ten Hove, coach van team IKO. Zijn ploeg is n van de teams waar Leerdam mee praat, zegt hij. Leerdam schaatste al eens voor de ploeg van Ten Hove, aan het begin van haar loopbaan.
Geld speelt bij die gesprekken niet de belangrijkste rol volgens Ten Hove. "In eerste instantie leek het ons lastig haar te kunnen betalen. Maar als snel werd in de gesprekken duidelijk dat het haar niet om de financin gaat, maar om de plek waar het sporttechnisch het best voor haar kan uitpakken."
U las het hier eerst.quote:Op maandag 11 maart 2024 14:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Een schaatsploeg onder leiding van Jake Paul met Utah en wat Amerikaanse subtoppers
Ook wel de vraag hoeveel budget er nog is. Jumbo is nog steeds de naamgever, terwijl zij dat eigenlijk niet meer willen en Visma zat er sowieso vooral voor het wielerdeel, gok ik.. en met de prestaties van afgelopen seizoen (en de leegloop) is het zoeken naar een nieuwe sponsor ook een hele klusquote:Op maandag 22 april 2024 16:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Niet verrassend.
Jumbo zal wel veel geduld moeten hebben tot na OS 2026, dan lopen er wel wat mensen uit hun contract.
Kramer is sowieso nooit van de tactische interviews geweestquote:Op maandag 22 april 2024 20:29 schreef borisz het volgende:
https://www.instagram.com/p/C6EaLO9NhGP/
Jutta is wel duidelijk in sommige reacties. Ze is niet blij met het bericht van Jumbo cq reactie Sven Kramer.
Die middelbare mannen die denken te weten wat het beste voor haar isquote:Op maandag 22 april 2024 20:29 schreef borisz het volgende:
Jutta is wel duidelijk in sommige reacties. Ze is niet blij met het bericht van Jumbo cq reactie Sven Kramer.
snap ook niet echt de functie van Kramer. Is hij de baas boven Jac Orie?quote:Op maandag 22 april 2024 21:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kramer is sowieso nooit van de tactische interviews geweest
directeur business development bij de schaats- en wielerploegquote:Op maandag 22 april 2024 21:20 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
snap ook niet echt de functie van Kramer. Is hij de baas boven Jac Orie?
Ook nog steeds bij de wielerploeg? Want dat zijn inmiddels weer volledig gescheiden werelden.quote:Op maandag 22 april 2024 21:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
directeur business development bij de schaats- en wielerploeg
Moest even goed zoeken maar NOS meldt:quote:Op maandag 22 april 2024 21:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ook nog steeds bij de wielerploeg? Want dat zijn inmiddels weer volledig gescheiden werelden.
https://nos.nl/artikel/24(...)anaf-2024-uit-elkaarquote:Orie houdt bij de schaatsploeg de leiding over de sporttechnische kant, Sven Kramer gaat de zakelijke kant doen. Dat doet de voormalig topschaatser nu voor zowel de schaats- als de wielertak, volgend jaar beperkt hij zich tot de schaatsploeg.
Nu is het ook een vrij onprofessionele reactie waar vooral veel frustratie in klinkt. Onderhandelingen zijn onderhandelingen en soms kom je daar gewoon niet uit, je had wat dat betreft ook gewoon een 'we zijn in goed overleg uit elkaar gegaan' persbericht de deur uit kunnen doen en de frustraties intern kunnen houden.quote:Op maandag 22 april 2024 20:29 schreef borisz het volgende:
Ik vind Kramer hier juist wel professioneel overkomen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nu is het ook een vrij onprofessionele reactie waar vooral veel frustratie in klinkt. Onderhandelingen zijn onderhandelingen en soms kom je daar gewoon niet uit, je had wat dat betreft ook gewoon een 'we zijn in goed overleg uit elkaar gegaan' persbericht de deur uit kunnen doen en de frustraties intern kunnen houden.
Leuk maar dat is dus niet alles wat Kramer heeft gezegd, het onprofessionele is de zinquote:Op dinsdag 23 april 2024 11:59 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik vind Kramer hier juist wel professioneel overkomen.
Jumbo heeft haar een redelijk goed bod gedaan, maar dat wil zij niet op ingaan. De seizoenvoorbereiding begint bijna al, dus je moet de knoop dan doorhakken.
Ik vind Jutta Leerdam een beetje onprofessioneel en gefrustreerd, met haar '100-ste teleurstelling in mensen".
Dat is A) pure speculatie over iemands gevoelens en B) iemand verwijten niet de commitment te hebben is zwaar onder de gordel.quote:"Wij proefden vanuit Jutta niet de overtuiging en het commitment dat in onze ogen nodig is om samen succesvol te kunnen zijn. Daarop hebben wij vorige week besloten de gesprekken te stoppen en de samenwerking te beindigen."
Nou ja… is het onprofessioneel? Ik vat het meer op als: we hebben een bepaalde route of aanpak in gedachten. Dat Jutta voor zichzelf iets anders voor zich ziet kan natuurlijk. Jumbo zal haar geen uitzonderingspositie geven. Dus ze konden met elkaar verder als de gekozen weg van Jumbo bij Jutta paste. Maar dat was niet zo.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Leuk maar dat is dus niet alles wat Kramer heeft gezegd, het onprofessionele is de zin
[..]
Dat is A) pure speculatie over iemands gevoelens en B) iemand verwijten niet de commitment te hebben is zwaar onder de gordel.
Daarnaast mag Jumbo ook best naar zichzelf kijken want vorig seizoen was gewoon kut voor de hele ploeg en nu heb je een totale leegloop waardoor je bij verre niet meer het ideale topsportklimaat kan neerzetten voor een wereldtopper. Wat dat betreft is Jutta's keuze prima te begrijpen, ze zou de enige sprintster zijn in de ploeg met dan enkel wat mannelijke talententen als trainingsgenoten.
Die rugklachten kunnen ook een oorzaak hebben van eerdere oorsprong. Even afwachten nog.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:05 schreef hhh38 het volgende:
Dat was te verwachten. Wel grappig dat elke man in het team van Sven Kramer rugklachten krijgt
Al iets bekend over Verbij?
Ik snap IKO niet zo. Je hebt al een paar goede toppers, en volgens mij is er met Bart Swings ook een goeie sfeer in de ploeg en iemand die anderen mee op sleeptouw neemt..quote:Op maandag 6 mei 2024 13:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Goed dat ze geen vreemde dingen doet met weer een eigen team of whatever.
Ze zullen denken "de kans om Leerdam aan te trekken kan je niet laten liggen". Ben wel benieuwd wat dit voor effect gaat hebben op Beune en de rest van het team.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 17:44 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik snap IKO niet zo. Je hebt al een paar goede toppers, en volgens mij is er met Bart Swings ook een goeie sfeer in de ploeg en iemand die anderen mee op sleeptouw neemt..
Beune en Leerdam zijn nu niet direct concurrenten, dus dat hoeft geen probleem te worden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 17:53 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze zullen denken "de kans om Leerdam aan te trekken kan je niet laten liggen". Ben wel benieuwd wat dit voor effect gaat hebben op Beune en de rest van het team.
Ik denk dat het voor Beune niet zo veel uitmaakt, die functioneert volgens mij prima in de schaduw. En met Leerdam in je team sta je in de schaduw, in elk geval in de media.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 17:53 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze zullen denken "de kans om Leerdam aan te trekken kan je niet laten liggen". Ben wel benieuwd wat dit voor effect gaat hebben op Beune en de rest van het team.
Ze hebben Beune en Swings de rest kan je hoogstens talenten noemen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 17:44 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik snap IKO niet zo. Je hebt al een paar goede toppers, en volgens mij is er met Bart Swings ook een goeie sfeer in de ploeg en iemand die anderen mee op sleeptouw neemt..
Ze was wel de ster van het team die alle aandacht kreeg (van de trainers bedoel ik). Nu zal ze die aandacht moeten delen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 18:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Beune en Leerdam zijn nu niet direct concurrenten, dus dat hoeft geen probleem te worden.
Ranomi Kromowidjojo had tien jaar geleden ook zo'n uitstap. En toen bleek dat Marcel Wouda achteraf toch wel een betere keus was.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:34 schreef GotenSSJ het volgende:
Trainen met Sjeek Paal genotJa, dat gaat waarschijnlijk niets worden.
Misschien als er een goed verhaal bij zat maar in dit geval is het goede verhaal meer tijd met/bij Jake doorbrengen in het seizoen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:57 schreef franklop het volgende:
Proberen kan toch geen kwaad, als ze het zelf zo wil
Als ze daardoor beter kan trainen? Ze zal snel genoeg merken of het haar helpt. Is het slim om dat in een pre Olympisch jaar te doen? Denk het niet.quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Misschien als er een goed verhaal bij zat maar in dit geval is het goede verhaal meer tijd met/bij Jake doorbrengen in het seizoen.
Dit is inderdaad wel een stapje verder. Worldstream was nog een eigen opgerichte ploeg maar nu moet ze in haar eentje trainen ook. Kan me niet voorstellen dat veel ploegen zin hebben om haar mee te laten trainen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:10 schreef Abrikozentaart het volgende:
volgens mij is het ook nog nooit gedaan dat een schaatser als eenling zo rond reed. Kan mij nog wel een project van Ritsma herinneren in zijn nadagen maar dat was wel met een team
kan mij ook niet voorstellen dat er een trainer in is genteresseerd. Ze zal toch iets van een trainer/coach moeten hebben of gaat Jake Paul straks met een rondetijden bord op de baan staanquote:Op donderdag 9 mei 2024 13:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wel een stapje verder. Worldstream was nog een eigen opgerichte ploeg maar nu moet ze in haar eentje trainen ook. Kan me niet voorstellen dat veel ploegen zin hebben om haar mee te laten trainen.
Wat een warrig verhaal zeg.quote:
Dat zou wel topvermaak zijn. Fijn dat Joeta aan de kijkers denkt en zorgt voor een constante stroom aan drama.quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:17 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
kan mij ook niet voorstellen dat er een trainer in is genteresseerd. Ze zal toch iets van een trainer/coach moeten hebben of gaat Jake Paul straks met een rondetijden bord op de baan staan
Beter dit seizoen dan volgend seizoen. Dan kan Jutta nog wel ergens een jaar onderdak vinden, waarschijnlijk bij Jac Orie.quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat zou wel topvermaak zijn. Fijn dat Joeta aan de kijkers denkt en zorgt voor een constante stroom aan drama.
Zou kunnen, positief getest en gelijk besloten om te stoppen.quote:Op zondag 26 mei 2024 13:53 schreef franklop het volgende:
Was dus mogelijk al zwanger rond het WK afstanden
Niet? Ze heeft haar kinderwens nooit echt onder stoelen of banken geschoven. Had het wel verwacht dat dat niet heel lang zou duren als het aan haar lag (dan moet het allemaal nog goed gaan natuurlijk)quote:
Het was enigszins cynischquote:Op zondag 26 mei 2024 14:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet? Ze heeft haar kinderwens nooit echt onder stoelen of banken geschoven. Had het wel verwacht dat dat niet heel lang zou duren als het aan haar lag (dan moet het allemaal nog goed gaan natuurlijk)
Zonder emoji of PI was dat niet direct duidelijk. En zo vaak posten we ook niet in dezelfde topicsquote:
Als je vaker in VBL/WLR/SPT komt moet je toch weten dat zo'n zin met uitroepteken 99% van de tijd sarcastisch isquote:Op zondag 26 mei 2024 14:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zonder emoji of PI was dat niet direct duidelijk. En zo vaak posten we ook niet in dezelfde topics
Opgenoteerd.quote:Op zondag 26 mei 2024 15:01 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je vaker in VBL/WLR/SPT komt moet je toch weten dat zo'n zin met uitroepteken 99% van de tijd sarcastisch is
Inderdaad.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 21:28 schreef Aguero het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)schaatstoernooi-2030
Dit moeten we toch niet willen?
De 10k is in Calgary.quote:Tijdens de wereldbeker langebaan in Heerenveen (28 februari tot en met 2 maart 2025) komen op de eerste dag de sprinters (500 meter) en de specialisten van de 1500 meter aan de start. Daags erna (op de zaterdag dus) staan de 1000 meter (mannen en vrouwen), alsmede de drie en vijf kilometer voor beide seksen op het programma. De slotdag is, met ook de tweede 500 meter voor de mannen en vrouwen na, gereserveerd voor de teamonderdelen: de team pursuit, de mass start en de mixed relay voor beide categorien.
Dat is uitkomst van het overleg tussen de verantwoordelijken van de internationale bond (ISU). Ook bij de wereldbekers van Nagano (22-24 november 2024), Beijing (29 november - 1 december 2024) en Zakopane (21-23 februari 2025) wordt dezelfde programmering aangehouden. In Calgary (24-26 januari 2025) en een week later op de ijsbaan van M ilwaukee (31 januari - 2 februari 2025) komen op vrijdag ook stayers aan de beurt. De vrouwen rijden de vijf kilometer (de enige keer in de World Cup) op vrijdag, terwijl in Amerika de eerste racedag zowel de drie (v) als de vijf kilometer (m) staan genoteerd, naast de 1000 meter die de vrouwen en mannen afwerken.
Samengevat, de volgorde voor Heerenveen op vriidag: 500 meter vrouwen, 500 meter mannen, gevolgd door de 1500 meter voor beide categorien; zaterdag: 1000 meter (v en m), en drie km vrouwen en vijf km mannen; zondag: team pursuit vrouwen, team pursuit mannen, 500 meter (v en m), mass start (v en m) en de mixed relay.
MR 3x.Nagano, Milwalkee Heerenveen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:07 schreef hhh38 het volgende:
4x mixed relay dus
Ik lees niks over de team sprint. Definitief einde tijdperk?
Dan klopt het artikel niet. Maar het is veel te warm om nu lang over schaatsen te discussirenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:16 schreef borisz het volgende:
[..]
MR 3x.Nagano, Milwalkee Heerenveen.
De andere drie hebben een TS. Beijing, Calgary, Zakopane
Ploegenonderdelen wel allemaal op de zondag.
MS nu op iedere WB.
Jillert is klaar met het skeelerenquote:Marijke Groenewoud heeft bij haar val tijdens het EK Marathon in Oostende vermoedelijk een breuk in het scheepvormig handwortelbeentje opgelopen. Bij onderzoek in het ziekenhuis van Oostende kwam dat naar voren uit de tests. De breuk is vanwege het vocht en de zwelling die in de rechterhand ontstond nog niet feitelijk vastgesteld. De pols van de Friezin is in het gips gezet.
Terecht, ga maar fietsen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:39 schreef borisz het volgende:
Goed om het nog eens over schaatsen te hebben.
https://www.schaatsen.nl/(...)-marijke-groenewoud/
[..]
Jillert is klaar met het skeeleren
https://www.schaatsen.nl/(...)van-zijn-schaatsers/
Zul je net zien dat een schaatser bij het wielrennen van de weg af gereden wordtquote:
Huh, Victoria Stirnemann was dit jaar nog gewoon de vriendin van Roest toch? Hoe snel gaat die showbizztombola man.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Boksen is populair, de ex van Roest is nu ook met eentje verloofd.
Victoria met allemaal moslimspreuken op Instagramquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Huh, Victoria Stirnemann was dit jaar nog gewoon de vriendin van Roest toch? Hoe snel gaat die showbizztombola man.
Junkieharses zou je zeggen.quote:
quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:24 schreef ijs_beer het volgende:
Min-seok Kim, komt voortaan uit voor Hongarije. Doordat ie geschorst is door Koreaanse bond voor rijden onder invloed, heeft hij al een poos geen internationale wedstrijden meer gereden. Kan dus dit seizoen onder Hongaarse vlag rijden.
(En heet voortaan Oliver.)
Hij sluit zich ook aan bij Team Gold van De Wit, net als Min Sun Kim en Nonomura.quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:24 schreef ijs_beer het volgende:
Min-seok Kim, komt voortaan uit voor Hongarije. Doordat ie geschorst is door Koreaanse bond voor rijden onder invloed, heeft hij al een poos geen internationale wedstrijden meer gereden. Kan dus dit seizoen onder Hongaarse vlag rijden.
We kijken uit naar het presteren van Oliver Kim.quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:24 schreef ijs_beer het volgende:
Ligt het aan mij of spreekt Rintje zichzelf tegen? Gaat ie nou wel of niet alleen schaatsers opstellen die meedoen aan de centrale trainingen?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:10 schreef maxi-mus het volgende:
[ x ]
De nieuwe TP is uit allen. Ik vind dit zo'n leuke rubriek.
Ze zouden gewoon een plaatsingswedstrijd ploegenachtervolging moeten organiseren en het winnende team naar de WB sturen. Dan nemen die sponsorteams het ineens bloedserieus.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:25 schreef AgnesGru het volgende:
Ik ben het wel deels met Anema eens eigenlijk. De andere ploegen zouden er ook op kunnen trainen.
Ja dat begreep ik ook niet helemaal.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:20 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of spreekt Rintje zichzelf tegen? Gaat ie nou wel of niet alleen schaatsers opstellen die meedoen aan de centrale trainingen?
Nog voor de R in de maand zit al heibelquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:10 schreef maxi-mus het volgende:
[ x ]
Je bedoelt Beune.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:05 schreef Remco het volgende:
Ook wel gigantisch jammer dat Schouten is gestopt, na misschien wel 15 jaar was het eindelijk op de rit met Schouten, Groenewoud en Antwanet.
Zoals ik het lees komen alleen mensen die de centrale training rijden in aanmerking voor een eventuele aanwijsplek, maar zijn anderen die zich op eigen kracht kwalificeren wel welkom.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:14 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ja dat begreep ik ook niet helemaal.
Mocht het seizoen niet lukken dan weten we hoe het komt. KETTLEBELLEDquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:55 schreef Pino112 het volgende:
https://www.instagram.com/p/C_LjCc-qjGv/?igsh=Y2hibDhjdG92czVk
Kettlebell - Antwanet: 1-0.
Eerste nationale records ook alweer gesneuveld, shorttracker Sydney Chiu uit Hong Kong met 41.02 op de 500m en 1:21 op de 1000m.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 21:46 schreef hhh38 het volgende:
Dit weekend is de Desert Classic in SLC, de openingswedstrijd daar. Weinig bijzondere tijden nog, maar wel een bijzondere deelneemster.
Arianna Fontana doet mee en rijdt voor zover speedskatingresults weet haar eerste wedstrijden op de langebaan. Ze rijdt 2 prima tijden op de 500m en 3km: 39.35 en 4:12.58. Zou ze over 2 jaar nog mee willen doen aan de OS in eigen land op de langebaan?
1:57.85 vandaagquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 21:46 schreef hhh38 het volgende:
Dit weekend is de Desert Classic in SLC, de openingswedstrijd daar. Weinig bijzondere tijden nog, maar wel een bijzondere deelneemster.
Arianna Fontana doet mee en rijdt voor zover speedskatingresults weet haar eerste wedstrijden op de langebaan. Ze rijdt 2 prima tijden op de 500m en 3km: 39.35 en 4:12.58. Zou ze over 2 jaar nog mee willen doen aan de OS in eigen land op de langebaan?
Blijft irritant dat die plaatjes niet makkelijk deelbaar zijn zoals plaatjes van twitter. Gewoon credits geven lijkt me genoeg.quote:Op zondag 1 september 2024 20:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja dat is op schaatsforum.nl ooit eens uitputtend uitgezocht nav een vraag van mij over de historie van het snelste debuut 5k/10k. (die vraag was helaas niet beantwoord..)
Oude records waren resp 2.00.11 van Dan Li en 4.15,91 van Maltais, zie https://schaatsforum.nl/i(...)/page-31#post-345804
Voor plaatje moet je helaas inloggen maar ik vind het niet ethischchchch om het te rippen.
Bwoah, was Eder Moraes toch mooi even n honderdste snellerquote:
Ja, jammer inderdaad.quote:Op donderdag 26 september 2024 14:34 schreef hhh38 het volgende:
[ x ]
"Op het punt van beginnen". Ja met allemaal wedstrijden die niet worden uitgezonden
Snap niet dat Thialf niet net als Calgary gewoon een simpele livestream heeft van de trainingswedstrijden.
Kom dr maar in @heywooduquote:Julia Pereira de Vos heeft de eerste Braziliaanse records te pakken
Tijdens de limietwedstrijden in Thialf heeft de Julia Pereira de Vos (18) het eerste nationaal langebaanrecord voor Brazili gereden. De dochter van een Braziliaanse moeder en Nederlandse vader (en daarom gerechtigd om voor het Zuid-Amerikaanse land uit te komen) dook zaterdagavond op de 500 meter tweetienden onder de snelste tijd: 42,11 was de toptijd, 41,91 is nu het Braziliaans seniorenrecord.
Julia heeft overigens al 41,24 in de boeken staan als haar beste tijd op de sprint. "Deze 500 meter was mijn eerste wedstrijd van het seizoen, het was weer even wennen. Vorig seizoen kwam ik in dezelfde recordwedstrijden uit op 42,01. Ik ben dus al beter begonnen", aldus De Vos, die een dag later ook probeerde de Braziliaanse toptijd op de 1000 meter te verbeteren. Ze finishte na 1.24,73, bijna twee seconden langzamer dan het record (1.22,80) van Larissa Paes, gereden in Salt Lake City. Haar tijd betekende wel een nationaal juniorenrecord... dat nog nooit geregistreerd is geweest.
quote:Patrick Roest is terug in achtervolgingsploeg: ‘Het gaat nu zeker beter’
Vanwege irritaties over de aanpak bedankte Patrick Roest een winter lang voor de ploegenachtervolging, maar nu is Roest vol ambitie terug in de Nederlandse achtervolgingsploeg. ,,We hebben al meerdere keren getraind”
Vijfde van de wereld werden de mannen van Rintje Ritsma begin dit jaar bij de WK in Calgary. Liefst vijfenhalve seconde achter de Italianen eindigden Marcel Bosker, Chris Huizinga en Beau Snellink, ver van het podium. Het bedroevende resultaat van een winter tobben, zonder ’s lands sterkste schaatser over een afstand van acht rondjes. Maar er gloort hoop, nu Patrick Roest na een winter afwezigheid weer definitief is aangesloten bij de achtervolgingsploeg van bondscoach Rintje Ritsma.
Uit onvrede over de aanpak van de bond stelde de wereldtopper van Reggeborgh - begin 2023 nog wereldkampioen samen met Bosker en Snellink - zich niet langer beschikbaar. De schaatser uit Lekkerkerk koos bij het ingaan van vorige schaatswinter voor de focus op individuele afstanden.
Waar Ritsma steeds gezamenlijk wilde trainen met een zo groot mogelijk potentieel aan rijders, zag Roest meer heil in een kleinere kern. Daar vonden de coach en zijn op papier sterkste schaatser elkaar niet. Bovendien miste Roest ‘een duidelijk plan en een duidelijke visie’ richting goud in Milaan. Hij vond de afspraken met de verschillende teams niet helder, wat hem duidelijk irriteerde en dat alles resulteerde in zijn opvallende keuze om het onderdeel een winter te negeren.
Wel bleef Roest altijd in dialoog met de KNSB hoe het beter zou kunnen, zo werd de lucht begin dit jaar al grotendeels geklaard toen Roest al aangaf dat hij op termijn weer terug zou keren. Anderhalf jaar voor de Winterspelen in Itali zijn de meeste plooien afgelopen zomer glad gestreken en werd zijn terugkeer een feit.
,,Ik ben er nu weer bij, ja. We hebben al meerdere keren getraind”, vertelt Roest, die zegt dat de bezwaren die hij eerder had nu geen struikelblok meer vormen. ,,Dat gaat nu zeker beter”, zo laat hij weten, daags voor de teampresentatie van zijn werkgever Reggeborgh, waar hij al zijn plannen voor deze winter uit de doeken zal doen.
Roest trainde de laatste weken weer ouderwets samen met Snellink en Huizinga. Goed nieuws voor Ritsma, die laatst al aangaf dat hij er graag ook nog een vierde en vijfde schaatser bij zou betrekken. De terugkeer van Roest betekent overigens niet dat Ritsma helemaal geen problemen kent richting de schaatswinter die op 8 november start met de kwalificatiewedstrijden voor de wereldbeker.
Zo liet AH-Zaanlander-coach Jillert Anema onlangs nog weten dat hij zijn vrouwen (Marijke Groenewoud, Elisa Dul en Melissa Wijfje) niet beschikbaar stelt voor de centrale trainingen. Volgens Anema worden zijn schaatssters daar niet beter van, zijn ze er al ‘volledig klaar voor’.
Vorig jaar was het laatste stukje souplesse uit haar schaatsen verdwenenquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
Dit lijkt me dus echt een onmogelijke schaatsster om te coachen.
Ja maar Jac had de signalen moeten oppikkenquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 19:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Leuk dat ze bij Reggeborgh 'warmer' zijn maar Antoinette had gewoon iets kunnen zeggen maar ze koos ervoor om niets te zeggen.
quote:
Ik denk de leukste rubriek zelfs wat betreft schaatsen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:10 schreef maxi-mus het volgende:
[ x ]
Wat geen probleem hoeft te zijn als er individueel wel prijzen worden gepakt, maar dat is ook nog maar de vraag..quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 20:03 schreef Remco het volgende:
[..]
[..]
Ik denk de leukste rubriek zelfs wat betreft schaatsen.
Bij de mannen gaat dit natuurlijk helemaal niets worden komende jaren.
Nieuw weekend, nieuwe NRs voor Sofia Thorup. Dit weekend duikt ze onder de 1.15 op de 1000m.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:41 schreef hhh38 het volgende:
Sofia Prosvirnova Thorup met weer 2 nationale records voor Denemarken in SLC. Vooral de 1:55.96 op de 1500m is goed. Kan wel uitgroeien tot een subtopper op deze manier.
Met Fontana en Schulting die zich ook meer op de langebaan gaan toeleggen kan het shorttrack gehalte hoog worden bij de vrouwen op de langebaan.
Hij houdt hem maar lekker nog anderhalf jaar in zijn broek of stopt hem in niet-Nederlandse medaillekandidaten.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:01 schreef superniger het volgende:
Die is binnenkort zwanger.
https://www.tmz.com/2024/(...)-kids-jutta-leerdam/
Dit is geilquote:Op maandag 14 oktober 2024 18:01 schreef superniger het volgende:
Die is binnenkort zwanger.
https://www.tmz.com/2024/(...)-kids-jutta-leerdam/
Winnaars:quote:Op donderdag 17 oktober 2024 23:30 schreef hhh38 het volgende:
Livestream van de Canadese kampioenschappen in Quebec voor genteresseerden:
Erg jammer. Weer dat trage kut Tomaszowquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Zakopane in Februari gaat niet door (vervangen door Tomaszw), baan is niet op tijd klaar.
Hopelijk dan in ieder geval voor het laatst.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Erg jammer. Weer dat trage kut Tomaszow
Dag 2 winnaars:quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Winnaars:
500 (v): Carolina Hiller (38.63)
500 (m): Laurent Dubreuil (34.72)
3000 (v): Ivanie Blondin (4:10.03)
5000 (m): Graeme Fish (6:21.79)
Het is ook de kwalificatie voor de world cups. Bloemen en Weidemann waren voorgeselecteerd en hebben niet gereden. Ze werken met een matrix dus wie zich uiteindelijk precies kwalificeren is aan het eind van het weekend pas bekend.
Mooi op tijd richting 2030quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:06 schreef hhh38 het volgende:
De Franse Mathilde Pedronno haalt in 8 dagen tijd meer dan 3 seconden van haar 500m PR af, van 43.48 naar 40.17
Leuk dat er naast Franse mannen nu ook Franse vrouwen door beginnen te komen.
Vandaag rijdt ie de beste seizoenstijd waarmee hij ook de op 1 na beste junior ooit wordt: 6:15.53quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:32 schreef hhh38 het volgende:
Fenomeen Jilek rijdt ook weer goed rond. Gisteren 2e achter Ghiotto met 6:21 op de 5km en vandaag een hele nette 1500m in 1:47.7 met 0,1s verval in de slotronde.
Jillert is alweer klaar met Stolz. Maar vooral met Davis/Corbyquote:Schaatscoach Jillert Anema trekt handen af van sensationeel talent Jordan Stolz: 'Dat vind ik zeer vervelend'
Schaatser Jordan Stolz werd in 2023 de jongste man sinds Eric Heiden die het WK allround op zijn naam wist te schrijven. De Amerikaan trainde half in zijn achtertuin in eigen land met Shani Davis en half in Thialf onder toeziend oog van Jillert Anema. Maar die tijd is voorbij, vertelde Jillert Anema eerder deze week. "Twee stemmen op het ijs werkt niet. Je hebt n lijn, n coach."
Jordan Stolz won twee seizoenen geleden al goud op de 500, de 1000 en de 1500 meter tijdens de WK afstanden. Negentien jaar was de Amerikaan toen pas, en tevens de jongste WK-winnaar ooit. Coach Jillert Anema van Team Albert Heijn-Zaanlander wist het talent te verleiden om de handen in elkaar te slaan: de helft van de tijd bleef Stolz bij legende Shani Davis trainen in Milwaukee, de andere helft bij de eveneens legendarische Anema in Heerenveen.
Een gouden keuze, want vorig seizoen won hij zo mogelijk ng meer. Weer pakte de Amerikaan goud op de 500, 1000 en 1500 meter bij de WK afstanden en voegde daar nog wereldrecord aan toe op de kilometer. Fast forward naar dit seizoen: hoe is de rolverdeling inzake Jordan Stolz? Anema: "Jordan heeft in het begin van het seizoen weer bij ons getraind, en gewoon adviezen gevolgd. Daarna heb ik de training doorgestuurd naar zijn coach, met smalltalk enzovoort. Daar heb ik nooit antwoord op gekregen."
Moge duidelijk zijn dat Anema nog altijd het beste voor heeft met Stolz. "Ik kreeg het gevoel dat Jordan wat tussen wal en schip kwam, en dat wil ik absoluut niet. Dus ik heb me teruggetrokken. Jordan bereidt zich in Amerika voor en we hebben regelmatig contact. Maar niet meer met de trainer, want dat waardeert de man niet. Dat vind ik zeer vervelend."
Vond Stolz het zelf ook vervelend? "Ongetwijfeld. En dat helpt niet. Het gaat er nou over, maar ik heb het liever dat het er niet over gaat en dat die jongen met rust gelaten wordt. Het is prima zo, joh. Hij reed ook al hard voordat hij bij ons zat. Waar maken we ons druk over?"
Triest inderdaad. Je vraagt je af waar de ambitie van de ISU ligt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:43 schreef hhh38 het volgende:
De wielerseizoen is voorbij, we zouden vanaf komend weekend tot kerst praktisch ieder weekend topschaatsen moeten hebben. Van de 9 weekenden blijft het beperkt tot 3
En dan reken ik het WCKT mee.
Of van de schaatsersquote:Op zondag 20 oktober 2024 20:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Triest inderdaad. Je vraagt je af waar de ambitie van de ISU ligt.
Een schaatsseizoen zonder een relletje rond Jillert is geen schaatsseizoenquote:
Het is geen darten of boksen h. Je kunt niet even naar een andere schaatsbond overstappen als je denkt dat je daar meer kan schaatsenverdienen.quote:
Juist in een sport waar je maar een stuk of 15 toppers hebt kun je natuurlijk prima een tegenbond oprichten. Zo gepiept.quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is geen darten of boksen h. Je kunt niet even naar een andere schaatsbond overstappen als je denkt dat je daar meer kan schaatsenverdienen.
Maar echt. Hoe kan het dat de skibonden zo'n mooi programma kunnen neerzetten en dat je voor het schaatsen een paar keer per winter wat leuks hebt om naar te kijken. Misschien moet Barry Hearn zich ook maar eens met schaatsen gaan bemoeien.
Geen ambitie.quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is geen darten of boksen h. Je kunt niet even naar een andere schaatsbond overstappen als je denkt dat je daar meer kan schaatsenverdienen.
Maar echt. Hoe kan het dat de skibonden zo'n mooi programma kunnen neerzetten en dat je voor het schaatsen een paar keer per winter wat leuks hebt om naar te kijken. Misschien moet Barry Hearn zich ook maar eens met schaatsen gaan bemoeien.
Ze kiezen voor meer onderdelen ipv meer wereldbekerweekenden. Bij biatlon en alpineskin heb je ook veel onderdelen, maar daar hebben ze ieder weekend een ander programma. Je zou zonder extra druk op een hoop schaatsers een extra WB weekend toe kunnen voegen door 1 brede WB + 2 specialistische te organiseren in Azi voor kerst.quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Triest inderdaad. Je vraagt je af waar de ambitie van de ISU ligt.
Dat zal qua weekenden toch vergelijkbaar zijn met schaatsen?quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen ambitie.
Shorttrack heeft wat dat betreft een beter programma
4x World Tour tot en met kerst.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat zal qua weekenden toch vergelijkbaar zijn met schaatsen?
Er zijn wel meer banen met redelijk veel publiek. Quebec was een succes, Tomaszow is meestal wel vol, Noorwegen is ook prima. Japan weet ik eerlijk gezegd niet, het klinkt altijd een beetje hol, maar het is daar wel een grote sport.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Zolang buiten Thialf de stadions leeg zijn snap ik prima waarom er niet meer WB-wedstrijden zijn, waar is het verdienmodel voor organisatoren?
Quebec, China, Japan is allemaal wel prima ja. Rusland vaak ook wel. Noorwegen hangt een beetje van de verwachtingen en de locatie af, sowieso is het publiek daar wel steeds ouder aan het worden en dus aan het uitsterven.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:10 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er zijn wel meer banen met redelijk veel publiek. Quebec was een succes, Tomaszow is meestal wel vol, Noorwegen is ook prima. Japan weet ik eerlijk gezegd niet, het klinkt altijd een beetje hol, maar het is daar wel een grote sport.
Het was bijna ergens anders geweestquote:Op maandag 21 oktober 2024 15:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Quebec, China, Japan is allemaal wel prima ja. Rusland vaak ook wel. Noorwegen hangt een beetje van de verwachtingen en de locatie af, sowieso is het publiek daar wel steeds ouder aan het worden en dus aan het uitsterven.
Ik blijf het altijd een beetje apart vinden dat Nederland schaatsland het land is met van de grote landen de minste wereldbekerlocatiemogelijkheden. Zeker nu Canada gewoon een tweede fatsoenlijke hal heeft met Quebec.
Canada, VS, Duitsland, Noorwegen, Rusland, Japan, China - allemaal landen met meer dan 1 baan waar ze wel eens iets organiseren op het hoogste niveau, maar in Nederland moet je altijd naar dorp Heerenveen. Ik snap het ook weer wel want waarom zou je niet in de grootste hal schaatsen als dat een optie is n Nederland is zo klein dat het voor de lokale bevolking niet zoveel uitmaakt, maar toch.
Gaat Pechstein de 5k winnen?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:00 schreef hhh38 het volgende:
Dit weekend zijn de Japanse en Duitse kampioenschappen en de Italiaanse WCKT
Rijden ze daar op een shorttrackbaan?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:19 schreef hhh38 het volgende:
Oke en nu rijdt Ghiotto een WR van 12:26
Ik denk dat ze in Inzell niet tot 25 kunnen tellen
Roest gaat nooit goud op een OS halen helaasquote:
Op dit tempo gaat ie ook geen allroundkampioenschap meer winnenquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:24 schreef franklop het volgende:
[..]
Roest gaat nooit goud op een OS halen helaas
WAT?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:19 schreef hhh38 het volgende:
Wow.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:19 schreef hhh38 het volgende:
Baasquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:19 schreef hhh38 het volgende:
Zelfs met het alpineskin zijn ze al met de wereldbeker begonnenquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:52 schreef Marcoss het volgende:
En we zitten in oktober en het is 20 graden buiten! Dan hoort schaatsen nog heel ver weg te zijn
Het WK IJshockey is al jaren in mei/juni. Boeiendquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:52 schreef Marcoss het volgende:
En we zitten in oktober en het is 20 graden buiten! Dan hoort schaatsen nog heel ver weg te zijn
Ach, de Aziatische winterspelen zijn over een paar jaar in Saudi-Arabi. Dan zullen ze blij zijn als het maar 20 graden is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:52 schreef Marcoss het volgende:
Flopshow.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:56 schreef franklop het volgende:
Blijkbaar niet geldig, want geen ISU officials en geen dopingcontrole
[ x ]
per ongeluk 2 buitenbochtjes te weinig gereden?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:56 schreef franklop het volgende:
[ x ]
De 18-jarige Metodej Jilek rijdt er ook even 12:46 en een wereldjuniorenrecord (nou ja, snelste wereldjuniorentijd ooit dan). Op zich niet verkeerd, zo nadat hij vorige week al 6:15 reed.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:56 schreef franklop het volgende:
[ x ]
Jawel joh, Ghiotto gaat straks weer een 38 nogwat rijden ofzo en dan is 'ie al gezien.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Op dit tempo gaat ie ook geen allroundkampioenschap meer winnen
Met het freestyleskin en snowboarden nog een week eerder al (nou ja, in augustus eigenlijk, maar dat was in Nieuw-Zeelandquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Zelfs met het alpineskin zijn ze al met de wereldbeker begonnen
6.15, toe maarquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De 18-jarige Metodej Jilek rijdt er ook even 12:46 en een wereldjuniorenrecord (nou ja, snelste wereldjuniorentijd ooit dan). Op zich niet verkeerd, zo nadat hij vorige week al 6:15 reed.
Ach ik loop de Coopertest onder de 12 minuten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:44 schreef wimderon het volgende:
Dzjotto gaat op de Olumpische Spelen onder de 12 minuten rijden.
Komt het talent toch naar bovenquote:Op zondag 27 oktober 2024 10:51 schreef franklop het volgende:
Talent Huizinga 6.11,80 in Thialf. Snelste dat hij daar ooit was.
Verder weinig bijzonderheden daar qua uitslagen
Ik bedoelde eigenlijk vooral als Jilek zich met deze stappen blijft ontwikkelen. Maar dat lijkt ook vooral een stayer te zijn, dus misschien was het toch een beetje overdrevenquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jawel joh, Ghiotto gaat straks weer een 38 nogwat rijden ofzo en dan is 'ie al gezien.
Ik zal deze nog even afmaken, al valt het in het niet bij die 10km resultaten van Ghiotto en Jilek.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:22 schreef hhh38 het volgende:
Het ging snel gisteren in Inzell. Herzog met een 37.90, Koshkin met een 34.56 en Ghiotto met een 6:10.8.
Bij de Duitsers lijkt het niveau langzaam weer iets op te krabbelen. Winnaars op de eerste dag:
500 (v): Anna Ostlender (38.60)
500 (m): Hendrik Dombek (35.33)
3000 (v): Maria Jasch (4:11.82) met nog 4 vrouwen onder de 4:15.
5000 (m): Patrick Beckert (6:21.79)
Geen verrassende winnaars in Japan:
500 (m): Tatsuya Shinhama (34.55), de rest op ruime achterstand en Murakami lijkt buiten de WC selectie te vallen.
1500 (v): Miho Takagi (1:55.40)
5000 (m): Seitaro Ichinohe (6:24.67)
Is er weer nieuw wondermateriaal gespot? Viking nieuwe buizen, ijzers of actieve vering?quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:32 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het pre Olympisch jaar levert nu al, genot.
Gek genoeg vooral op de 5 en 10km bij de mannen, verder is het een vrij normaal voorseizoen qua tijden.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:32 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het pre Olympisch jaar levert nu al, genot.
Jaquote:Op maandag 28 oktober 2024 09:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Verschil in tijden tussen Takagi en Ostlender
In de zomer/voorbereiding zal de focus vooral liggen op duurwerk waardoor je conditioneel al goed bent. Voor het kortere werk heb je toch wat specifiekere voorbereiding of tapering nodig.quote:Op zondag 27 oktober 2024 21:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Gek genoeg vooral op de 5 en 10km bij de mannen, verder is het een vrij normaal voorseizoen qua tijden.
Je ziet wel dat er bij een aantal landen in de breedte steeds meer bij komt, vooral in Europa; Polen, Tsjechi, Kazakhstan, Itali, Frankrijk. Korea is lastig in te schatten omdat die in het altijd mokertrage Seoul rijden, maar volgens mij gaat het daar ook weer de goede kant op.
Als je Ghiotto op Strava (https://strava.app.link/HxAcvhJf4Nb) ziet is het echt waanzinnig hoeveel kilometers hij in augustus en september heeft gemaakt. Eerst vooral fietsen, daarna vooral skeeleren en pas eind september voor het eerst op het ijs. Daar heeft ie de afgelopen maand ook al 900km mee gemaakt.quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
In de zomer/voorbereiding zal de focus vooral liggen op duurwerk waardoor je conditioneel al goed bent. Voor het kortere werk heb je toch wat specifiekere voorbereiding of tapering nodig.
quote:Femke Kok heeft een virusinfectie opgelopen, waardoor zij in ieder geval de World Cup-kwalificatietoernooien mist. Het gaat om het CMV-virus, een ziekte die Suzanne Schulting ook lang aan de kant hield.
Dat nieuws meldt Team Reggeborgh dinsdag. Het team meldt dat ze in ieder geval 'voorlopig uit de running' is. "Dit is ontzettend balen", zegt Femke Kok. "Het ging ontzettend goed deze zomer. Ik heb weer mooie stappen kunnen maken. En nu het seizoen op punt van beginnen staat, gaat er voor mij een streep door het WCKT."
De sportarts van het team, Karin Top, vertelt dat het om het CMV-virus gaat. Dat is de ziekte die shorttrackster Schulting ook lang aan de kant hield. Top zei daarover: "Dit langdurige virus gaat net als bij de ziekte van Pfeiffer gepaard met klachten van moeheid."
Denken dat Cees-ReinGod dat spel in 2026 niet gaat regelenquote:Op maandag 28 oktober 2024 12:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dat gaan niet veel medailles worden in 2026 voor TeamNL, (nu zijn we de afgelopen 3 winterspelen ook wel gigantisch verwend op dat vlak).
Nu werd dat in de aanloop naar de vorige OS ook al gezegd, geloof ik, en toen ging Schouten opeens vliegen en bleken Nuis en Krol toch goed te kunnen pieken.. (en uiteraard Wst)quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dat gaan niet veel medailles worden in 2026 voor TeamNL, (nu zijn we de afgelopen 3 winterspelen ook wel gigantisch verwend op dat vlak).
Daar heb ik dan weer niet zoveel vertrouwen in, maar zou kunnen inderdaad. Wel benieuwd waar de focus naar toe gaat qua afstanden, dat wisselde in haar Jumbo-tijd ook nogal eensquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
En Antwanet dan?
Die gaat natuurlijk bij Van Velde eindelijk weer goed schaatsen
Stolz in topvorm zal wel te goed blijven. Die gaat nu weer vol op de 500 tot 1500m focussen en zal nog niet verzadigd zijn. Denk dat De Boo wel dichter in de buurt kan komen, zit nog genoeg rek in.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
De vraag is wat Jenning de Boo kan tegenover een Stolz
quote:Join us for the US Long Track Championships and witness the exhilarating world of speed skating up close!
This is your chance to see World Champion, Jordan Stolz, and other top athletes push the limits of speed and precision on the ice. Feel the adrenaline as they race at lightning speeds, executing breathtaking passing maneuvers, and withholding 2-3 G in the turns.
Get ready for heart-pounding action, edge-of-your-seat excitement, and the electrifying atmosphere that only live short track speed skating can deliver. Whether you're a long-time fan or new to the sport, the US Long Track Championships promises unforgettable moments and inspiring performances.
Don't miss out on this incredible opportunity to be part of the action.
https://sportnieuws.nl/sc(...)2024110110530193093/quote:Irene Schouten fel over debacle op Winterspelen: 'Eerst schold ze mij uit, daarna moest ik poeslief doen'
Drievoudig olympisch kampioene Irene Schouten had op de Winterspelen van 2022 vier keer goud kunnen pakken. Had, want het ging mis op de ploegenachtervolging. De irritatie over dat debacle komt ruimschoots aan bod in de biografie van de Noord-Hollandse topschaatsster.
Schouten, Ireen Wst en Antoinette Rijpma - de Jong pakten op het WK van 2021 het goud, maar richting de Spelen liep het allemaal bepaald niet soepel. Het optreden van bondscoach Jan Coopmans hielp daarin niet mee, zo valt te lezen in Gehard voor Goud. Hij leek gevangen te zitten tussen de belangen van de ploegen en kwam niet met een oplossing.
Duwen op hoge snelheid
Het zou vooral Jumbo-Visma zijn geweest dat niet meewerkte aan het teamonderdeel. Schouten snapte niet dat er richting de Spelen niet meer werd getraind op het duwen op wedstrijdsnelheid. “Als je dat goed onder de knie wilt krijgen, moet je dat op hoge snelheid oefenen. Maar Antoinette de Jong mag van haar coach geen snelle rondjes rijden omdat het niet in haar schema past en dus gingen we duwen met rondjes 35, dat had totaal geen zin.”
Omdat de rondetijden in de wedstrijden zo’n zeven seconden lager liggen, had de training volgens Schouten dus geen nut en zij stelt dan ook dat de bondscoach in had moeten grijpen. Die deed dat echter niet en het aantal gezamenlijke trainingen tot het EK in januari 2022 was op n hand te tellen. Toch volgde er goud op het EK.
Sprakeloos
Een nieuwe training werd ingepland, maar een paar dagen later meldde Coopmans in de appgroep dat de training niet door zou gaan. “Antoinette zit in de Jumbo-Vismatrein en haar coach vindt het belangrijk dat er geen verstoring in haar programma zit.”
Schouten en Wst waren volgens het boek sprakeloos. Als Antoinette dan laat weten dat ze nog wil proberen haar trainer te overtuigen, gaat de bondscoach daar direct tegen in. “Jij moet je niet gedwongen voelen. De training gaat niet door.”
Omdat Schouten inziet dat er richting de Spelen verbetering noodzakelijk is, reageerde ze: ‘Jan, ik wil graag voor goud gaan. Ik wil graag trainen met mensen die dat ook willen.’ Wst sprong er direct op in. ‘Ik ook! Er valt nog heel veel winst te halen en dat is nodig ook.’
De training ging echter niet door en voor Schouten is het onbegrijpelijk dat sommige sporters niet harder tegen hun coach in durven te gaan. “Ik besprak dat met de bondscoach en die zei terecht dat iedereen anders is. Het is nu eenmaal een teamonderdeel.”
Marijke Groenewoud
Wst sloot zich vervolgens richting de Spelen af en toe aan bij Team Albert Heijn Zaanlander, om zo met Schouten en Marijke Groenewoud te kunnen trainen.
Tijdens de Spelen liep het echter, met De Jong op de plek van Groenewoud, niet goed. Op de kwalificatiedag plaatste Nederland zich slechts als derde voor de halve finales, ruim achter Japan en Canada.
Poeslief
De rit kreeg een staartje, zo staat beschreven in het boek: “De Jong vindt dat Irene te snel de kop heeft overgenomen bij de wissel en laat dat met een paar krachttermen weten. Irene is het daar niet mee eens. ‘We bekeken de data en daaruit bleek duidelijk dat het niet zo was. Ik had niet versneld.’ Irene vindt excuses wel op zijn plaats, maar het blijft stil.
De bondscoach vraagt Irene juist om wat complimenten aan De Jong te maken. Dat ze goed aan het schaatsen is. ‘Dus eerst schold ze mij uit en daarna moest ik poeslief tegen haar doen.’ De bondscoach dringt erop aan om het teambelang voorop te stellen. ‘Ik wilde graag die bronzen medaille, want dat leek mij het hoogst haalbare. Dus ik heb geprobeerd haar wat meer vertrouwen te geven.’”
Schouten twijfelde ondertussen of het toch niet sneller zou zijn om met Groenewoud te starten in de halve finale. "Zij kan zich beter aanpassen aan de slag en ze kan beter duwen als ze achter iemand zit.” Maar Coopmans wilde er niets van weten. In de halve finale bleek Canada vervolgens te snel.
Troostprijs
In de strijd om het brons tegen Rusland koos Coopmans wl voor Groenewoud in plaats van De Jong. De Russen worden verslagen en Schouten reageerde gelaten: We hebben ons best gedaan en daar komt brons uit. De andere teams zijn nu gewoon beter."
Ze reed een mooi Wst schema. Beginnen met 2 rondjes 30 en eindigen met een 34-hoogquote:Op zaterdag 2 november 2024 10:23 schreef VoMy het volgende:
Greta Myers, een nieuw talent op de langere afstanden. Goed als die stappen zet.
Leuke aflevering. Schaatsseizoen is inderdaad weer begonnen, alweer gekonkel tussen de ploegen over wie de achtervolging moet rijden.quote:
Polenquote:Op zaterdag 2 november 2024 10:07 schreef hhh38 het volgende:
Nog even de overzichten van de kampioenschappen:
Dit kan echt nietquote:Op zondag 3 november 2024 19:57 schreef DeLuna het volgende:
Kjeld Nuis heeft heel groot Joy Beune op z'n onderarm getatoeerdwtf
https://www.instagram.com(...)MW82dzcyb3pwaG5qMw==
Hoe lang zal het duren voordat hij een nieuwe vlam heeft?quote:Op zondag 3 november 2024 19:57 schreef DeLuna het volgende:
Dit is heel eng.quote:Op zondag 3 november 2024 19:57 schreef DeLuna het volgende:
Is dit niet alvast compensatie om ergens scheef te gaan poepen?quote:Op zondag 3 november 2024 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoe lang zal het duren voordat hij een nieuwe vlam heeft?
Maar wel knap getekend van die tatoeerder.quote:Op zondag 3 november 2024 19:57 schreef DeLuna het volgende:
Het lijkt alleen niet echt, en doordat het hoofd op de bovenarm staat lijkt die relatief veel groter.quote:Op zondag 3 november 2024 20:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar wel knap getekend van die tatoeerder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |