Ja dat begreep ik ook niet helemaal.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:20 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of spreekt Rintje zichzelf tegen? Gaat ie nou wel of niet alleen schaatsers opstellen die meedoen aan de centrale trainingen?
Nog voor de R in de maand zit al heibelquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:10 schreef maxi-mus het volgende:
[ x ]
De nieuwe TP is uit allen. Ik vind dit zo'n leuke rubriek.
Je bedoelt Beune.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:05 schreef Remco het volgende:
Ook wel gigantisch jammer dat Schouten is gestopt, na misschien wel 15 jaar was het eindelijk op de rit met Schouten, Groenewoud en Antwanet.
Zoals ik het lees komen alleen mensen die de centrale training rijden in aanmerking voor een eventuele aanwijsplek, maar zijn anderen die zich op eigen kracht kwalificeren wel welkom.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:14 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ja dat begreep ik ook niet helemaal.
Mocht het seizoen niet lukken dan weten we hoe het komt. KETTLEBELLEDquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:55 schreef Pino112 het volgende:
https://www.instagram.com/p/C_LjCc-qjGv/?igsh=Y2hibDhjdG92czVk
Kettlebell - Antwanet: 1-0.
Eerste nationale records ook alweer gesneuveld, shorttracker Sydney Chiu uit Hong Kong met 41.02 op de 500m en 1:21 op de 1000m.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 21:46 schreef hhh38 het volgende:
Dit weekend is de Desert Classic in SLC, de openingswedstrijd daar. Weinig bijzondere tijden nog, maar wel een bijzondere deelneemster.
Arianna Fontana doet mee en rijdt voor zover speedskatingresults weet haar eerste wedstrijden op de langebaan. Ze rijdt 2 prima tijden op de 500m en 3km: 39.35 en 4:12.58. Zou ze over 2 jaar nog mee willen doen aan de OS in eigen land op de langebaan?
1:57.85 vandaagquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 21:46 schreef hhh38 het volgende:
Dit weekend is de Desert Classic in SLC, de openingswedstrijd daar. Weinig bijzondere tijden nog, maar wel een bijzondere deelneemster.
Arianna Fontana doet mee en rijdt voor zover speedskatingresults weet haar eerste wedstrijden op de langebaan. Ze rijdt 2 prima tijden op de 500m en 3km: 39.35 en 4:12.58. Zou ze over 2 jaar nog mee willen doen aan de OS in eigen land op de langebaan?
Blijft irritant dat die plaatjes niet makkelijk deelbaar zijn zoals plaatjes van twitter. Gewoon credits geven lijkt me genoeg.quote:Op zondag 1 september 2024 20:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja dat is op schaatsforum.nl ooit eens uitputtend uitgezocht nav een vraag van mij over de historie van het snelste debuut 5k/10k. (die vraag was helaas niet beantwoord..)
Oude records waren resp 2.00.11 van Dan Li en 4.15,91 van Maltais, zie https://schaatsforum.nl/i(...)/page-31#post-345804
Voor plaatje moet je helaas inloggen maar ik vind het niet ethischchchch om het te rippen.
Bwoah, was Eder Moraes toch mooi even één honderdste snellerquote:
Ja, jammer inderdaad.quote:Op donderdag 26 september 2024 14:34 schreef hhh38 het volgende:
[ x ]
"Op het punt van beginnen". Ja met allemaal wedstrijden die niet worden uitgezonden
Snap niet dat Thialf niet net als Calgary gewoon een simpele livestream heeft van de trainingswedstrijden.
Kom dr maar in @heywooduquote:Julia Pereira de Vos heeft de eerste Braziliaanse records te pakken
Tijdens de limietwedstrijden in Thialf heeft de Julia Pereira de Vos (18) het eerste nationaal langebaanrecord voor Brazilië gereden. De dochter van een Braziliaanse moeder en Nederlandse vader (en daarom gerechtigd om voor het Zuid-Amerikaanse land uit te komen) dook zaterdagavond op de 500 meter tweetienden onder de snelste tijd: 42,11 was de toptijd, 41,91 is nu het Braziliaans seniorenrecord.
Julia heeft overigens al 41,24 in de boeken staan als haar beste tijd op de sprint. "Deze 500 meter was mijn eerste wedstrijd van het seizoen, het was weer even wennen. Vorig seizoen kwam ik in dezelfde recordwedstrijden uit op 42,01. Ik ben dus al beter begonnen", aldus De Vos, die een dag later ook probeerde de Braziliaanse toptijd op de 1000 meter te verbeteren. Ze finishte na 1.24,73, bijna twee seconden langzamer dan het record (1.22,80) van Larissa Paes, gereden in Salt Lake City. Haar tijd betekende wel een nationaal juniorenrecord... dat nog nooit geregistreerd is geweest.
quote:Patrick Roest is terug in achtervolgingsploeg: ‘Het gaat nu zeker beter’
Vanwege irritaties over de aanpak bedankte Patrick Roest een winter lang voor de ploegenachtervolging, maar nu is Roest vol ambitie terug in de Nederlandse achtervolgingsploeg. ,,We hebben al meerdere keren getraind”
Vijfde van de wereld werden de mannen van Rintje Ritsma begin dit jaar bij de WK in Calgary. Liefst vijfenhalve seconde achter de Italianen eindigden Marcel Bosker, Chris Huizinga en Beau Snellink, ver van het podium. Het bedroevende resultaat van een winter tobben, zonder ’s lands sterkste schaatser over een afstand van acht rondjes. Maar er gloort hoop, nu Patrick Roest na een winter afwezigheid weer definitief is aangesloten bij de achtervolgingsploeg van bondscoach Rintje Ritsma.
Uit onvrede over de aanpak van de bond stelde de wereldtopper van Reggeborgh - begin 2023 nog wereldkampioen samen met Bosker en Snellink - zich niet langer beschikbaar. De schaatser uit Lekkerkerk koos bij het ingaan van vorige schaatswinter voor de focus op individuele afstanden.
Waar Ritsma steeds gezamenlijk wilde trainen met een zo groot mogelijk potentieel aan rijders, zag Roest meer heil in een kleinere kern. Daar vonden de coach en zijn op papier sterkste schaatser elkaar niet. Bovendien miste Roest ‘een duidelijk plan en een duidelijke visie’ richting goud in Milaan. Hij vond de afspraken met de verschillende teams niet helder, wat hem duidelijk irriteerde en dat alles resulteerde in zijn opvallende keuze om het onderdeel een winter te negeren.
Wel bleef Roest altijd in dialoog met de KNSB hoe het beter zou kunnen, zo werd de lucht begin dit jaar al grotendeels geklaard toen Roest al aangaf dat hij op termijn weer terug zou keren. Anderhalf jaar voor de Winterspelen in Italië zijn de meeste plooien afgelopen zomer glad gestreken en werd zijn terugkeer een feit.
,,Ik ben er nu weer bij, ja. We hebben al meerdere keren getraind”, vertelt Roest, die zegt dat de bezwaren die hij eerder had nu geen struikelblok meer vormen. ,,Dat gaat nu zeker beter”, zo laat hij weten, daags voor de teampresentatie van zijn werkgever Reggeborgh, waar hij al zijn plannen voor deze winter uit de doeken zal doen.
Roest trainde de laatste weken weer ouderwets samen met Snellink en Huizinga. Goed nieuws voor Ritsma, die laatst al aangaf dat hij er graag ook nog een vierde en vijfde schaatser bij zou betrekken. De terugkeer van Roest betekent overigens niet dat Ritsma helemaal geen problemen kent richting de schaatswinter die op 8 november start met de kwalificatiewedstrijden voor de wereldbeker.
Zo liet AH-Zaanlander-coach Jillert Anema onlangs nog weten dat hij zijn vrouwen (Marijke Groenewoud, Elisa Dul en Melissa Wijfje) niet beschikbaar stelt voor de centrale trainingen. Volgens Anema worden zijn schaatssters daar niet beter van, zijn ze er al ‘volledig klaar voor’.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |